Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

dumboliini tervetuloa mukaan, toivottavsti asiat elämässäsi järjestyy niin että pääset haavetta toteuttamaan!!! =)

muillekin mukavaa viikonloppua, te toivotte aurinkoa, mä sadetta, silloin on mukavampaa pyöriä sängynpohjalla... vaan vielä täältä noustaan.. =)
 
Hyvää viikonloppua kaikille.

Ja tervetuloa dumboliinille.

Minulla löytyi ystäväpiiristä samassa vaiheessa oleva ystäväni, kylläkin parisuhteessa. Ivf on peräkkäisillä viikoilla syksyllä. Kivaa, niin saa jakaa asioita.

Ulla
 
omia kuulumisia;
tänään ultrassa ja siellä se pieni sydän sykki kovasti, kaikki oli oikein hyvin ja gyne oli aivan ihana.
paljon sai kannustusta ja tosiaan kun asiat nyt mallillaan niin aika iso kivi tippui sydämeltä..
täällä ollaan onnellisia, mutta hirmu väsyneitä ja huonovointisia, mutta silti siellä se pikkuinen oli :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Hei teille kaikille.

Olen uusi vauva haaveilija.

On ihana huomata että on muitakin jotka haluavat tehdä lapsen yksin. Luulin että olen outolintu muiden joukossa, ennenkun löysin tämän palstan. Olen lukenut tässä pikkuhiljaa koko ketjun läpi ja ihana huomata että on paljon samassa tilanteessa eläviä naisia.

Itse varasin ajan ensikäynnille tossa kuukausi sitten Helsinkiin Fertinava klinikalle. Aika on vasta lokakuun lopussa,enkä tiedä miten jaksan odottaa sinne asti. Kamalasti jännittää ja pelottaa, on sellanen tunne että se sanoo minun olevan liian nuori, sillä olen sillon just täyttänyt 26v.No mutta se jää nähtäväksi.

Ihana lukeä että on niitä joilla on hoito onnistunut, se tuo toivoa enemmän tähän prosessiin. Rankkaa se tulee olemaan, mutta olen valmis tallaamaan tämän tien läpi.

Mutta nyt täytyy ruveta nukkumaan että jaksaa mennä töihin.
On mukava liittyä joukkoonne ja toivottavasti jaksatte kuunnella kuulumiseni jatkossakin vaikka ei olisikaan aina positiivisiä kuulumisia.

 
jeps syyskuu passaa mullekin paremmin, mutta olisin voinut venyä ja vanua elokuulle jos muut olisi tulleet, pidetäänkö siis kiinni syyskuusta niin nähdään kaikki sit samaan syssyyn eka kerran???? :D
Leena vai semmoinen maisteri siellä mahassa on :heart:
 
Poikkesin täällä taas pitkästä aikaa lueskelemassa palstaa. Hienoa, että joukko on kasvanut!

Itse olen kasvatellut vatsaa hyvällä menestyksellä - kumpu on jo komea! Viikoilla 22 mennäään ja toukka ilmoittelee itsestään potkiskelemalla päivittäin =) Ultrissa kaikki ollut hyvin.

Pohdiskelen välillä, miten nopeasti tämä aika meneekään... Puoliväli jo ylitetty!! Aina välillä sitä myös huomaa miettivänsä, miten epätodellista kaikki on - vauva on todellakin matkalla tähän maailmaan... Niin ihmeellistä ja onnellista.

Plussatuulia kaikille hoidoissa oleville ja niihin myöhemmin hakeutuville!

Kesäistä lämpöä ja aurinkoa toivottaen, Wilma kera toukkansa

 
jennuli
En nyt muista sitä lääkärin nimeä, en siinä hötäkässä kun varasin sitä aikaa muistanu kirjottaa sitä ylös, mut kun tiedän niin kerron kyl sit.

Olen tossa lueskellut et olisitte järjestämässä tapaamista. Se olikyllä kiva, sais jutella kasvotusten samassa tilanteessa olevien ihmisten kanssa. Olen mä mun ystäville kertonut ja osa niintä ymmärsi heti mun ratkasun sillä olenhan mä sitä lasta jo monta vuotta halunnut,ei vaan tuolla mies saralla ole saanut kuin pettymyksiä.

Oletteko moni kertonut vanhemmillenne ratkaisusstanne hankkia lapsen yksin? Koska kerroitte ja miten ne suhtautu? Läheisimmille ystäville olen kyllä kertonut mutta isälleni,äidilleni ja sisarelleni en ole uskaltanut kertoa, pelkää että ne tuomitsee mut, sillä oe kuitenkin viellä nuori. Olisihan tässä viellä aikaa sitä miestä etsiä, mutta ei ne etsimällä parane ja haluan olla nuori kun ne lapset teen.

Täytyy taas lopetlla,pitää aamulla mennä klo7.00 töihin

 
juu eve sitten kun saadaan tapaaminen aikaiseksi niin mukaan vaan.. =)
mä kerroin porukoille ihan ekana, ne ymmärsi tosi hyvin, samoin siskot...
rakastua voi koska vaan mutta lasten teko onkin sitten eri juttu... joops...huono-olo kaatuu sänkyyn takaisin..

huomenta kaikille =)
 
huomenta!

tapaamisesta: minulla ei siis ollut tarkoitus sekoittaa teidän isoa tapaamista. Minustakin se kannattaa järjetää silloin kun mahdollisimman moni sinne pääsee eli syyskuussa. itse en vaan pääse syyskuussa, siksi ehdotin että olisi kiva tavata edes joku, kun olen tulossa elokuun alussa hki, jos jollekin mahtaa sopia. Mutta viestittelen siitä sitten lähemmin.

Eve:vauvat todella kannattaa tehdä ajoissa. Minulla ikää siis 35 v ja nyt vaan mietin että mitä olen junnannut tännekin asti. Nyt ei sitten enää vauvateko helpolla tärppää...

Minä en toivo mitään aikahyppyjä mihinkään suuntaa. On oikeastaan hyvä rauhoittua ja miettiä kevään stressiä, ja on hyvä että hoidot jatkuu vasta syksyllä.

Minä olen kertonut hoidoista aikaa sitten siskoilleni. Ystäväni tietävät hoidojen ajankohdat. Vanhemmilleni kerroin adoptiohaaveista. En halua että vanhat vanhempani joutuvat odottamaan että raskaudunko vai en. Tiedän että ne haluaa että saisin vauvan, mutta en halua heitä niin tähän projektiin että ne myös odottaisivat tuloksia. Kun huomaan että odottaminen on itsellkin stressaavaa... Kaikki ystäväni ovat sitä mieltä että tämä on hyvä juttu. Olen kyllä puhunut ehkä vähän väärillekin ihmisille. Nyt yhden kaverin koko työpaikka tietää, kun kaverini sanoi että olivat jutelleet asiasta kahvipöydässä... se ei tuntunut kivalta.
No opin että jos puhun asiasta niin sitten sanon erikseen että asiasta ei saa puhua. Ja varsinkaan asia ei ole kiva kun en ole raskautunut...



Ulla
 
uuuuuppppppppppppppp..ollaan tiputtu jo kakkos sivulle. mitäs kuuluu???

täällä lomaa viikko takana, olo muuttunut niin et ihan aamusta saa syötyä ja pahaolo ja ruokahaluttomuss iskee aamupäivällä ja kestää oikeastaan iltaan asti...
no vielä saa kolme viikkoa lomailla jotta eiköhän se ala siitä asettumaan tuo olo.. =)
aurinkoa kaikille!!
 
Hei kaikille!
Olen pikkuhiljaa lukenut tämän ketjun viestit, ja ajattelin kirjoittaa, että täällä on lisää yksi itsekseen lasta toivova... Oli kiva lukea viestejä, tunnelmia laidasta laitaan, onnea ja pettymisiä. Itse olen aika yksin pettymysten kanssa, siksi kai tänne kirjoitankin. Takana on kaksi inssiä, ja nyt siis kesätauolla... Eka inssi nyt meni vielä sen kummemmin surematta, kun en odottanutkaan sen onnistumista (mitä nyt sitten kuvittelin olevani raskaana ;) ). Toinen epäonnistuminen on jo sitten tuonut vähän huolta - mitä jos nää ei tulekaan onnistumaan? Vaikka muuten olenkin (kai) terve, ikää minulla on jo liikaa (yli 40) - joten tsemppiä vaan kaikille jotka uskaltavat yrittää aiemmin!!!! Turhaan olen pelännyt yksin lapsen hankkimista, ja nyt sitten se ei ehkä onnistukaan...
 
Tervetuloa Inia tänne linjoille. Ihanaa että meitä on monta.

Sama pelko on minullakin. Olen tiennyt että haluan ison perheen niin harmittaa että alan tehdä vasta nyt asian eteen... No toivotaan että tämä ei ole vieläkään liian myöhäistä meille. Ja jos onkin niin ollan ainakin yritetty. Jotkut voi jättää kokonaan yrittämättäkin....

Ihanaa että tulee syksy! Ja hoidot jatkuu..

Ulla
 
Moikka!

Ja Inia, tervetuloa mukaan!

Nyt parin kuukauden tauon jälkeen kurkistan taas, mitä tänne kuuluu...Hienoa, että keskustelu pyörii, eikä palsta ole hautautunut. Kyllähän meitä itsenäisiä äidiksi haluavia löytyy, mutta vieläkin (eikös olekin hassua) aihe tuntuu aiheuttavan ihmettelyä. Mulla on takana elämäni eka ivf kevättalvella ja siinä kaikki olivat monitumaisia. Nyt sitten mietin (40-v.), mitä tehdä syksyllä. Jos kuitenkin vielä kokeilisi - ainakin sitten tietäisi, onko omista soluista enää pahan endon jälkeen yhtikäs mihinkään...

Kaikille piinailijoille ja koko muulle porukalle isot halit ja valtavasti tsemppiä! Pidetään palstaa elävänä, sallivana ja kannustavana:)

kristiina-68
 
mitäpäs teille kuuluu?

leena sulla alkaa olla jo jännät paikat, mikä on fiilis?


(.) musta on tullut mökkihöperö, olo on kokoaika sellainen väsynyt ja tunnin välein pitäisi syödä.. onneksi ensi viikolla on muutama pakollinen meno että saa itsestään edes jotain irti, eka neuvola on takana ja ensi viikolla sittn neuvolalääkärille..
eli samalla mennään mieli hyvä, kroppa väsynyt.. :)
viime yönä nivuset venyttivät itseään oikein kunnolla, mutta onneksi sekin kuuluu toimenkuvaan.

kristiina toivottavasti syksyn hoito tuottaisi tulosta, on tuo endo kyllä tavan riesa monelle... :ashamed:
mä ajattelin hoitoja aloittaessani että jos ei tärppi käy katson asian niin pitkälle kun henkiset voimavarat riittää, vaikka sitten pankkilainan turvin, mutta on tämä niitä elämän osa-alueita missä ei ihan helpolla halua antaa periksi..
itse koin jonkin verran streesaavana jo oman hoitojaksoni vaikka se oli niinkin lyhyt ( kaksi inssiä ) tiedän päässeeni helpolla mutta jotenkin se oman kehon vahtiminen ja epätietoisuus, mä olin tosi huono siinä, vaikka yritinkin olla itse rauhallisuus...

joten nostan hattua kyllä ihan jokaiselle joka tätä läpi käy ja sen perään puhaltelen jo nyt syksyn hoitoihin plussatuulia kaikille, niin se kesä vaan rientää..kohta on taas klinikat auki =)

ilmoitelkaa itsestänne...
 
leenajuu kyllä se välillä nippaa ja kun mulla on heinänuha niin aivastukset tulee sellaisella voimalla et kyyristyn jo valmiiksi muuten tuntuu...mutta tuntuu et kestän mitä vaan kun ei ole-olisi pahoinvointia...

sulla on jo ihan hyvän kokoinen maisteri matkassa, tietysti arvio on aina arvio... mutta eiköhän se sieltä tule kun on valmis tulemaan... joko oot pedin pedannut pikkuiselle?

mä ostin sitten vaunut, ei ollut tarkoitus tosiaankaan vielä ostaa, ja tarkoitus oli ostaa emmaljungan uudet, mutta sain tutulta kaksi vuotta vanhat emmaljungat jotka oli mieleiset ja tosi hyvässä kunnossa, ja säästin sitten monta sataa.. mutta nyt ne on hankittu.
eilen pakastin 5 kiloa mansikoita ja ajattelin että ensi vuonna onkin sitten yksi pikkuapuri tekemässä sitä hommaa mun kanssa... mä odotan kyllä sitä että tulee syksy, raskaus etenee ja että vuosi vaihtuu ja vauva syntyy. mähän olen työni ohella toiminut tanssinopettajana pienille lapsille ja koska kausi kestää toukokuuhun asti niin nyt pidän ainakin yhden välivuoden, kovasti oon miettinyt että mitähän sitä harrastaisi nyt kun omat treenit ja opetustunnit ei vie kaikkia iltoja viikossa, tarvii odotella että tulee kansalaisopiston kurssilehti, jos vaikka opettelisi italiaa
=) mutta vielä on kesää jäljellä, ensi viikolla pari tanssikeikkaa ja sitten tuleeekin pitkä tauko sen suhteen... elämä on oikeastaan aika mukavaa... :D
 
HEI Leena ja Jennuli! Teillä on kyllä hyvin pullat unissa.

Kesää vietelen ja on ihana kivaa. Välillä mietityttää syksy, tiedän ettei kannattaisi miettiä mitään. Onneksi pääsen syömään jotain pillereitä tai olikohan se sumutetta sittenkin (no tekemään jotain vauvahaaveen eteen) alle parin viikon päästä.... siitä kai se sitten lähtee.

Vaikka hyvää on tehnyt vaan olla ja antaa aikaa kaikelle. Olen välillä oppinut olemaan ihan rentona syksyn ajattelun kanssa, tänään tuli taas kaikki mieleen (pelottaa etten tulekaan ivf ssä raskaaksi, no onneksi pelko ei tee raskautumiskyvytöntä eli minulla on toivoa) ja siksi olenkin täällä.. heh heh

Ulla
 
ulla hei kiva kuulla sustakin.. =)
ihanaa kun jaksat olla noin meidän fiiliksissä mukana... iltaisin musta tuntuu että ei ole vain pullat uunissa vaan valtaisa parin litran taikina, maha turpoo päivän aikana ihan hurjasti aina, aamulla olen rv10 ja illalla rv30.. mutta tarpeeksi isot housut niin sillä siitä selviää..
sulla on ulla ainakin tosi hyvä asenne, joten jos se syksyn hoito nyt toisi toivotun tuloksen..koska olet menossa klinikalle??
ja tuo on kyllä ihan totta että ei ne pelot onneksi estä raskaaksi tuloa...
mulla mennyt kesä kyllä hieman ohi, onneksi olo alkaa kokoaika parantua ja heinäkuuun lopussa ja elokuussa on vielä monta ihanaa kesätapahtumaan joten kyllä se kesän tuntu vielä ehtii tännekin..

mukavaa perjantaita kaikille, herätessä saa aina oikein miettiä et mikäs se päivä tänään olikaan, eli kyllä ne aivot ainakin on lomalla.. =)
 
Heip!
Odottavan aika on pitkä... vielä kuukausi seuraavaan yritykseen...
Tässä odotellessa ajattelin kysyä kokemuksianne ovulaatiotesteistä. Mä en koskaan ole niillä viivatesteillä onnistunut saamaan tummempaa viivaa (vaikka kuinka simiä siristäisi :) ), vaikka ilmeisesti ovulaatio olikin tapahtunut (ja joitakin kiertoja meni näin ohi). Tulee vaan useampana päivänä melkein yhtä vahva, mutta ei ihan... Vaihdoinkin sitten digitaaliseen testiin, niin ei tarvinnut itse enää pähkäillä. Onko muilla vastaavia kokemuksia testeistä? Entä saako testejä tilattua jostain netistä?

Kesän riemuja ja tsemppiä kaikenvaiheisille odottajille! Toivotaan että elokuu tulisi pian!
 

Yhteistyössä