Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

Alkuperäinen kirjoittaja jennuli:
sirian viestistä...
jennulin kommenttia..
no jos kaksi inssiä menee pieleen, ja syyksi paljastuu torvien kiinni olo tai jokin pienempi häikkä niin kyllä siinä on mielestäni tehty kaksi turhaa hoitoa, hoidot kuitenkin kalliita (kaksi inssiä n. 1500 euroa) ja sitten se henkinen puoli vielä, mulla aukiolotutkimus kesti vaan muutamia minuutteja, maksoi toki sekin reilusti mutta jos jotain olisi ollut pielessä hoidot olisi suoraan aloiteetu järeimmillä keinoilla...

ja taas siria...
Sen puoleen en kyllä missään verikokeissakaan käynyt.

ja toinen mun kommentti...
lakisääteinen juttu, tietyistä infektioista kärsiviä ei saa hoitaa joten todella outoa jos tämä on ohitettu :/
No on tosiaan outoa. Aloin oikein miettiä, että saatanko muistaakin väärin... Mutta en kyllä tosiaan saa päähäni, että verikokeessa olisin käynyt. Mutta muthan hoidettiin ennen hedelmöityshoitolain voimaantuloa, joten olisiko tuossa sitten ollut klinikka- ja lääkärikohtaisia eroja. Ja olisin varmaan saanut sen aukiolotutkimuksen heti jos olisin halunnut. Lääkäri kyllä selitti, ettei se aukiolo näy ultralla. Mutta mun oma toive oli lähteä liikkeelle mahdollisimman luomusti ja mun tapauksessa lääkäri oli myös sitä mieltä, että se oli ihan järkevää.
 
LEENA ONNEA PIKKU PRINSSISTÄ.. :heart: :heart: :heart: :hug: :flower:
IHANAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA....

onneksi olette kuitenkin kotiin päässeet, odotan lissee kuulumisia, toivuhan siekin ja kaikkea hyvää teille sinulle ja pikkuiselle.. :heart:
 
Oikein paljon onnea Leenalle ja pikku prinssille! :flower: :flower: :flower:

Järjettömän kiireinen viikko takana ja kaksi päivää kiirettä vielä edessä... Sitten koittaa viikon loma Kreikassa -- ensimmäinen etelänloma sitten vuoden 1992. Ja reissun jälkeen heti seuraavalla viikolla on psykologi- ja lääkäriaika Väestöliittoon. Jospa sitä sitten viimein saisi varmistuksen sille, notta lähdetäänkö tässä hoitoihin ja jos lähdetään niin koska. Sikäli mikäli kaikki menee toiveiden mukaan, ehkäpä minäkin pääsen syssyllä tikuttelemaan ovista ja ihmettelemään, tuleeko niitä menkkoja vai ei ja koskas se ovis nyt sit oikein onkaan.
 
Onnea Leena vauvasta. Ihanaa.

Evenstarille hyvää matkaa.

Jennulille vointeja pahoinvointiin (vaikka ottaisin itselleni heti tuon ihanan raskaus pahoinvoinnin).

Tänne ei kuulu muuta kuin ihanaa elämää. Kaikki on nyt mallillaan. Vain se raskaus puuttuu. Kesän tauko sai minut kyllä rauhoittumaan asiasta. Olen silti taas iltaisin miettinyt että miten ihana vauva olisi. Ja olen antanut itselleni luvan haaveilla vauvasta. Keväällä en uskaltanut ajatellaa mitään kun pelotti niin että ei vauvaa tulekaan. Nyt mietin että ei se vauvan tulo tuosta miettimisestä riipu. Eli olen jo päättäänyt hakea heti raskauduttuani vauvansängyn esille.... kenties aloitan talonrakennusprojektin (ikuinen haave)... sitten olen miettinyt miten kivaa olisi kertoa ystäville että saa vauvan... eli olen vähän höpsähtänyt taas. Keväällä olin tunteettomampi tai kylmempi (johtui pelosta). Nyt uskallan jo vähän höpsähtää ja se johtuu hyvästä/positiivisesta olosta....

Ulla
 
Onnea Leena! Ikävää, ettei synnytys mennyt ihan toiveiden mukaan :hug: mutta onneksi vauvalla on asiat hyvin. Toivottavasti saat näin alkuun apua kotona, jos oma kuntosi on vielä heikko.

Käytännön kysymys teille nykyisen lain aikana hoidetuille/hoidettaville: saako lapsi 18 täytettyään tiedot myös tanskalaisesta luovuttajasta? No, meitähän tämä ei valitettavasti koske, tosin voihan sitä toivoa, että asenneilmasto tässä asiassa etenisi sellaiseen suuntaan, että ne aikaisemmatkin luovuttajat haluaisivat tietonsa antaa...

Ja Evenstarille hyvää matkaa ja rentouttavaa lomaa!

toivottaa Siria ja tyttönen
 
Aivan valtavan ihanaa! :flower:

Täällä nyt toivotellaan seesteistä vauva-aikaa, rakkaudentäyteistä tutustelua uuteen pieneen ihmiseen ja äidille pikaista toipumista rankasta alusta :heart:

Toivottavasti mahdollisimman moni meistä pääseen samaan rääkkiin pian perästä...
 
Oikein paljon onnea Leena vauvan johdosta!!!
Ja onnellisia hetkiä + pikaista toipumista sulle!

Hintapäivitys: Fertinovan inssikäynti (lääkärinpalkkioineen (ultra) ja toimistokuluineen) oli 695. Tuntuu kuin hinta ois noussu keväästä?
Mulla alkoi sitten taas kahden viikon odotus... Toivottavasti pidempi :) Mutta ajoitus ei ollu tällä kertaa ehkä paras mahdollinen.
 
Hei,

vierailen tässä pinossa, kun teillä täällä on varmaan asiasta tietoa, eli tehdäänkö julkisella (TYKS) enää hoitoja luovutetuilla siittiöillä? Entäs yksityisen (miel. Turussa) kustannukset, jos sinne on "pakko" mennä?
 
Tarkistin, keväällä maksoi vastaava keikka noin 580 euroa, joten on kyllä tullut reilusti lisää...
Sitten vaaleita luovuttajia ei tällä hetkellä ollut saatavilla, joten sellaista toivovalle ihan hyväkin ettei ole vielä ajankohtaista.
Olin siis maanantaina inssissä, mutta munarakkula oli jo puhjennut, joten ajoitus ei ehkä kovin hyvä? Lääkäri suhtautui kyllä positiivisesti, lähinnä itseäni epäilyttää. Ja parempihan se on olla odottamatta mitään... Te jotka menette ekaa kertaa, nauttikaa vaan reilusti siitä mahdollisesta odotuksen tunteesta! Sitten saattaa tulla pessimistisempiä oloja myöhemmin, ne ehtii kyllä sitten kokea...
 
jennuli, kiitos kun muistutit, en mä enää tuota muistanut (nyt muistin virkistykseksi luin tarinasi uudestaan)! Oli kyllä oikein mukavasti onnistunut reissu! (muuten, kai niillä siihen sulatukseenkin ja testaukseen menee jokin aika, eli ihan aamusta ei kai joka tapauksessa onnistu).
Mä kyllä kämmin myös ovistestien kanssa, en enää muistanut miten se testipuikko kojeeseen laitettiin (eikä nyt tullut mieleen ohjettakaan katsoa...), joten sain testin onnistumaan vasta sunnuntai-iltana. Näytti siis plussaa. Mutta ei enää maanantaiaamuna. Eli en sitten tiedä milloin eka plussa olisi jo tullut, lauantaina en ees tehnyt testiä kun aattelin ettei kannata vielä. Mutta näin kesällä tahtoo vissiin tuo kiertokin olla lyhyempi... No, tässä nyt yritän olla ajattelematta tai toivomatta mitään ennen menkkojen alkua... Rahanmeno tietty alkaa jo harmittaa.
 
inia niin kyllähän mä tiedän ettei se hoito tosta vaan käy, mutta en pystynyt enää vaan odottaa kotona, ja sitten se et talvella junia jäi väliin ja mä näin jo kauhukuvia et juna hajoaa ja inssi menee sivusuun... :ashamed: :D olinpa edes oikeassa kaupungissa odottamassa..

mulla ovistesti näytti negaa la aamuna sekä la ilta myöhään (klo.23.00) mutta sitten su aamuna ja su iltana tuli plussa ja sitten en edes testannut enää ma aamuna...
peukut pystyssä et ajoitus kohdallaan... =)
 
Olen seurannut taustalta juttujanne ja en voi, kun hattua nostaa kaikille teille rohkeille naisille! :flower: Itse olen lasta toivonut jo vuosia koskaan ei vain ole sopinut... Nyt, kun alan olemaan 30v rupee jo ajatteleen et nyt tai ei koskaan. Tiedän kuitenkin ettei sisareni eikä vanhempani hyväksyisi tällaista ratkaisua :( Tänään taas lukiessani viestejänne päätin kuitenkin, että odotan korkeintaan ensi syksyyn ja sitten toimeen hyväksy toiset tai ei =) teen sen itsen en muiden vuoksi! Nyt haluaisin kysyä, että onko kenelläkään kokemuksia In Tiimi klinikasta? Kiitos kaikille ja odotuksellista syksyä...
 
Hei Ermeliini!
Hyvä kun olet ajoissa liikkeellä, yli neljäkymppiseksi ei kannata missään tapauksessa odottaa! Mutta tietty kannattaa ensin panostaa siihen kumppanin etsimiseen, jos sellaista kuitenkin kaipaat (ja sulla ei vielä ole iän puolesta kiire).
Mäkään en luultavasti aio kertoa vanhemmilleni lapsen isästä (jos siis joskus raskaudun). Joillekin sellaisille ihmisille vain, joista olen melko varma että en saa negatiivista palautetta. Tai näin ainakin ajattelen tässä vaiheessa, jotenkin haluan suojella itseäni tässä herkässä asiassa. Ja toisaalta, jos epäilen että tietämys vaikuttaa jonkun suhtautumiseen lapseen, en aio sitä kertoa. Vain yhdelle ystävälle (joka tietää lapsirakkauteni) olen tästä yritysvaiheesta kertonut (ja kuten ajattelin, hän on tosi onnellinen puolestani).
 
Hei ! Olipa kiva löytää tämmöinen palsta :) Niinpä liityn mukaan kuvioon.Pitkän parisuhteen jäljiltä ei syntynyt toivottua lasta.Kävin ainoastaan yhden hoitojakson läpi (ivf)josta seurasi yksi raskaus joka meni kesken :( .Nyt yritän lasta yksin.Sain ajan IN-tiimistä viikon kuluttua kun klinikka aukesi.En joutunut odottamaan kuten monet teistä on joutunut.Ensimmäinen ultratutkimus tehty(163 ?) ja kaikki on kunnossa päälisin puolin.Muita tutkimuksia ei ole tehty,mutta menen itse papaan.Psykologillekkin pääsin heti seuraavalla viikolla(85?) Tein ovis-testit ja se oli ok.Nyt odottelen seuraavaa ovista että pääsen ekaan inssiin,joka on noin vajaan neljän viikon päästä.Inssin hinta on 800 ?.

Tämä odottaminen on rassaavaa.Olen lukenut juttujanne läpi ja siellä on ne samat asiat tulleet esille kun mihin itsekkin olen törmännyt.Suurin helpotus on ollut se ettei olekkaan yksin, vaan täällä on muitakin yksinään lasta yrittäviä. :)
 
huomenta kaikille...

katalle tervetuloa palstalle... juu ethän sie yksin ole, meitä on jo aika monta...
sulla ollut hyvä tuuri kun pääsit hoitoihin noin nopiasti.. onkohan tuolla klinikalla yleisestikin noin väljää. ermeliini ainakin kyseli siitä klinikasta joten joten... inssi näköjään hieman kalliimpi siellä, mutta rahaa hoitoihin menee joka paikassa.

(.) mä olin viime yönä, unissani siis,käymässä äippäpolilla, siinä unessa siellä vaan piti täyttää kamalasti papereita ja sitten painella taulukosta nappeja että missä salissa haluaa synnyttää jne. kamala kiire oli ja mä olin ihan paniikissa kun annettiin vaan 10 min. aikaa selvitä tärkeistä papereista..huh hengästyttää vieläkin |O :D
nyt taas töihin mm-kisoihin... niitä kun nykyään on joka lajissa.. ;)

sateista sunnuntaita =)
 
Leena77: Onnittelut, oikein ison halin kera =)
Loit itselleni uskoa; ehkä se sittenkin on mahdollista. Olin jo luovuttamassa endoni ja kehnojen (kelvottomien) munisteni kanssa. Odottelen minäkin tarkempaa kertomustasi, minuakin hieman jänskättää tuo pahoin repeäminen (varsinkin kun minulla on jo leikkausarpea pitkin sisuskaluja ja suolistoa). Toivottavasti toipumisesi on lähtenyt nyt käyntiin, eikä mitään pysyvää jää.

Muut palstailijat; kuka on loppuvuodelle lähdössä hoitoihin? Ja onko kellään kokemusta Tampereen uudesta klinikasta, joku Ov-alkuinen oli nimi???

kyselee kristiina
 
Täällä normaalielämää, ensi viikolla menkkoja odotellen (tavallisia pre-oireita tuntuu jo...) Ei siis edes odotuksen odotusta ole ollut nyt, oon niin vakuuttunut ajoituksen epäonnistumisesta. Mutta onneksi on muutakin elämää, joka on ihan kivaa! Saa nähdä tuleeko pettymyksen tunteita sitten kuitenkin ensi viikolla...

Olen käynyt kerran Tampereen Ovumiassa, pieni paikka, kivat ihmiset, helppo päästä. Oli vähän halvempi kuin Fertinova Hesassa.
 
Pitkästä, pitkästä aikaa minäkin täällä. Heti ensimmäisenä onnea Leenalle vauveliinista ja Jennille hyvistä ultrauutisista.

Itse olen ollut niin kiireinen töissä viimeiset pari viikkoa, etten ole ehtinyt tännekään. Toisaalta, kuten joku muukin on täällä joskus sanonut, sekin on ihan hyvä. Tuntuu rentouttavaltakin, että koko ajan mieti omaa tilaansa, vauvoja ja sitä kuinka kamalan pitkä aika marraskuuhun vielä on, jolloin mulla on se ensiaika. Välillä mietin, että jouduttaisin sitä ensiaikaa, mutta toisaalta tämä rauhallinen tahti tuntuu hyvältä niin henkisistä syistä kuin ihan käytännöllisistäkin. Toisaalta, ehtii hyvin säästää rahaa, niin että kun hoidot todella aloittaa, niihin voi osallistua joka kuukausi. Edes villeissä unelmissani en kuvittele onnistuvani ekalla kerralla. Ja toisaalta siksi, että jos odottelen asiaa rauhassa, ehdin tehdä elämässäni muutakin enkä täytä päätäni tällä asialla vain ja ainoastaan. Olen huomannut, että se on raskainta tässä prosessissa. Kun ei saa ajatuksiaan irti koko jutusta ja sitten ne pettymyksetkin on kuin valtavia vastoinkäymisiä enemmän kuin vain pieniä töyssyjä tiessä.

Olisi kivaa kuulla kyllä Leenan synnärijuttu, mutta sitten vasta kun jaksat ja pystyt sen kirjoittamaan. Ja Jennulin kuulumisia seuraan suurella mielenkiinnolla myös. Kyllä tää palsta on niin hiton tärkeä vaikka en ole edes hoidoissa vielä. Muita tarvitaan, kun tässä hommassa on muuten niin yksin. Mua tukee kyllä mun perhe ja ystävät, mutta yksikään heistä ei käy tätä nimenomaista tunneaallokkoa tai hoitoja läpi, joten se eivät ihan kaikkea voi ymmärtää.

Pitkää odotusta tämä on, voi taivas sentään. Mutta kyllä tämä palkitaan. Siihen luotan.
 
Hei pitkästä aikaa kaikki ihanat naiset! Nyt en ehdi lukea koko pinoa läpi, kertaan kuulumisenne myöhemmin, mutta sen verran huomasin että Leena on saanut nyytin kotiin ja Jennulilla homma etenee. Onneksi olkoon molemmille!

Syyskuu tulee ja eka IVF oli suunnitteilla. Olen vain onnistunut kesän aikana pilaamaan tämän "itsenäisen naisen projektin" rakastumalla. Nyt sitten olenkin pää pyörällä, että mitäs nyt tehdään. Toisaalta en haluaisi odottaa yhtään pidempään ja toisaalta mahdollisuus yrittää lasta ihan perinteisin keinoin houkuttaa kovasti. Saa nähdä..
 
Heippa kaikille,

Loma se sitten oli ja meni ja nyt pitää jaksaa jouluun asti ennen seuraavia arkivapaita... Voi nokka. :x Vaan ehkä se tästä, syksyksi kun on luvassa niiiiin paljon ajateltavaa.

Kävin eilen yhden ystävän/työkaverin kanssa syömässä ja ihan niin kuin etukäteen aavistelinkin, työkaveri kertoi olevansa raskaana. =) Vaikka tuollaiset uutiset saakin oman "hedelmöityshoitokuumeen" pahenemaan entisestään, olen tosi iloinen ja onnellinen ystäväni puolesta. :heart:

).( Ensi viikolla se sitten selviää -- toivottavasti -- pääsenkö hedelmöityshoitoihin vai en. Psykologiaika Väestöliitossa on tiistaina ja toinen lääkärikäynti torstaina. Toisaalta olo on tavallaan rauhallinen, toisaalta hermostuttaa kovastikin. Mitä jos mua ei pidetäkään kelvollisena äidiksi? Uskaltaako niille kertoa masennuslääkityksestä, joka tosin on loppumassa nyt syksyn aikana? Entä jos mulla on niiden mielestä liian pieni tai muuten sopimaton tukiverkko? Minkälaisten syiden takia pääsy hedelmöityshoitoihin voidaan ylipäätään evätä?

Joku tai jotkut tässä ketjussa kirjoittelikin aiemmin siitä, mitä psykologin haastattelussa oli kyselty ja mistä siellä oli puhuttu. Pitänee etsiä kyseiset kirjoitukset ja vähän miettiä asioita lisää...
 

Yhteistyössä