yksinodottavia?

yksin tämäkin
Neiti Terä onnea tosi paljon :flower: Oon jo täällä odotellu et millon tuut ilmotteleen itsestäs...
Teillä oliki sit hiukkasen isompi urakka ku meillä :)

Ollaan me isukin kans puhuttu et mitäs nyt, ollaanko ihan rehellisesti yhdessä vai pelkästään lapsen takia väleissä. Mut mulla vaan on ajatukset niin tuossa pikkusessa etten jaksais alkaa just nyt murehtimaan vielä tuota isompaakin lasta =) Katellaan nyt tässä mitä tapahtuu kuhan mies käy sen 4 vkon reissun laivalla. Olishan se ihan mukava jos ukko tulis takas, oon jo ehtinyt tottua siihen ettei tarvikkaan ihan yksikseen lasta hoitaa. Saa sit ens viikolla vähä kuin käy ku jään yksin :x

Mullaki nyt tää vapaa-aika välillä kortilla, taas täytyy mennä touhuamaan.. (tiskausta, siivousta ja loputonta pyykkien pesua)
Piti nyt vaan ottaa aikaa et pääsi onnittelemaan Neiti Terää =)
 
neiti terä Onneksi olkoon!!!!! :flower: :heart:

joo,ollaan täällä kieltämättä ihan päivittäin melkein käyty tsekkaamassa ihan vaan että milloin tulet kertoilemaan kuulumiset.

ihanaa että kaikki on mennyt hyvin.
ja eipä ihme jos ei ihan koko ajan ehdi tänne palstailemaan kun on pikku nyytti talossa. :heart:

tässä jo itsekkin kovin odotellaan,on se loppuaika aina yhtä odottamista ja odottamista..tuntuu aika niiiiiiiiiiiiiin hitaasti menevän :/

..ja nyt lepäilemään..

Minna ja masukki 35+
 
moi vaan kaikille
ihan tulin vaan pikaseen käymään,hiljaista ollut nyt täällä..

hiljaista täälläkin...kyllä tää loppuaika on vaan niin tympeetä,ei oikein muuta ole päivissä kuin odottamista :D
toisaalta toivoo että syntyis jo,toisaalta toivoo että oisi masussa mahdollisimman pitkään...ota tästä olosta sitten selvää =)
ja vielä olisi monen moista viikkoa edessä..

Minna ja masukki 36
 
Moro

täällä kans yksin odotellaan.
luulisin et tää on paljon helpompaa ja vähemmän stressaavaa monessa suhteessa.
esim.ei tarvitse kysellä keneltäkään mielipiteitä mistään asiasta.
nimet saa valita ihan itte,ei ole kukaan kommentoimassa ja haukkumassa ehdotuksia(joskin kaverit nyt kyllä heittää vaikka millasia ehdotuksia...)

hyviä puolia on paljon kun vaan alkaa miettii.

mary 25+3
 
heippa kaikille!

ei ole neiti terästä mitään kuulunu,ois kiva jos jotain vauvakuulumisia laitaisi =)
ja mitenkähän yksin tämäkin arki on lähtenyt rullaa ja miten miehen kanssa saatiin asiat hoidettua?

itsellä ei mitään uutta,masu sen kun kasvaa,sen yhden illan ja yön suppareiden jälkeen ei ole mitään sitten tapahtunutkaan..ihan hyvä toisaalta saa vielä painoa ottaa vaave :)
kokoarvio oli tos viikko ja risat sitten 2,8kg

kertoilkaa kuulumisianne.

Minna ja masukki 37+
 
yksin tämäkin
Ei oo paljoo kerenny kirjottelemaan, oon kylläki käyny lukemassa.. Mut jostain kumman syystä aina ku aattelee et nyt ois aikaa, ni joku pikkumies haluaaki huomiota :p (niinku nytkin, toivottavasti tutilla saa tarpeeks lisäaikaa)
Isukki sit lähti viimeviikon tiistaina reissuun ja mitä nyt oon tajunnu sähköposteista, ni tulee alkukuusta käymään suomessa maissa. Ei oo viel tietoo kauan viipyy ja sit se vissiin lähtee uuteen reissuun :(
Oli sen verran mieli maassa ku ukko lähti, et varasin mulle ja pojalle lennot pohjoseen mun vanhempien luo. Viimevkon torstaina sit lennettiin tänne ja ens vkolla ois tarkotus mennä takas helsinkiin. Ja ens kuussa sit tullaan taas tänne, ku ristiäiset pidetään täällä.
Poitsu on saanu himppasen painoo lisättyä, tuntuu et se syö ku hevonen B) Posket on ku oravalla, mut muualle sitä maitoo ei oo näköjään kertynykkään :D Ens viikolla ois eka neuvola-aika, saas nähä mitä ne siel sanoo.. Nyt me ollaan opittu herään jo 3 kertaa yössä, ku alussa selvittiin yhellä syötöllä... Ootan jo sitä aikaa et saa alkaa antaan velliä, ku tuntuu et pojalla on aina nälkä.
Ihan terveenä on jätkä pysyny vaik mua peloteltiin kaikenmaailman taudeilla ku vein pojan reilu vkon ikäsenä eka kerran ihmisten ilmoille. Tai sit meillä on vaan ollu hyvää tuuria joka loppuu aikanaan :x
Nyt alkaa tutin vaikutus loppumaan, täytyy mennä kokeilemaan jotain muuta =)
Ois kiva kuulla Neiti Terän kuulumisia kans....
 
Moikka kaikki!!!
Pikkuinen pojannaskali syntyi tännekin viime su-ma välisenä yönä...oli aika rankkaa,hätäsektioon lopulta meni,ja poikaa tarkkailtiin pari päivää lastenosastolla..onneksi nyt voi hyvin ja päästiin kotiutumaan eilen!! :p
Oli kyllä tunnepitoinen ja raskas viikko,mutta nyt on ihana olo..
 
onneksi olkoon porkkanainen :flower:

kuka sulla oli synnytyksessä mukana?
jos jaksat niin kerro tarkemmin miten synnytys kokonaisuudessaan meni?
miten alkoi ja niin edelleen..

kertokaahan miten se vauva arki on yksin lähtenyt kulkemaan?

Minna ja masukki 37+
 
yhäiti74
onnittelut porkkanaisella muistin varmaan väärin nimimerkin sori.

Tuo on juuri hienoa aikaa kun vauva on juuri syntynyt ja itsekin sitä joskus aattelee että sais sen vielä kokea.

No itellä on kohta 16v poika jonka kanssa lähes kokoajan ollu yksin ja 2v tyttö jonka kanssa raskausajasta asti ollut yksin.

Ni ja synnytyksessä mulla oli koko ajan kätilö mukana kun meni se niin nopeasti että kätilö sanoi ettei uskalla lähteä pois kävi siis yhtäkkii mut vain kysymässä sydän/liike käyrän juttua kollegoiltaan. Siis mulla oli vesi vihreää joka voi johtua et vauvalla on hätä tai sit et synnytys kävi nopeasti.

Isäni haki meit kotiin ja tykkää kovasti vaikka isää he tiedäkkään.
 
..Perjantai-iltana meni vedet,mutta supistuksista ei ollut tietoakaan joten mut otettiin osastolle sisään odottelemaan.Ultrassä näkyi että lapsivettä vielä jonkun verran jäljellä,joten käynnistelemään alettiin vasta sunnuntaina puolilta päivin.Kuuden pintaan päästiin saliin,sit kalvot puhki ja tippaan.
Kaikki meni hyvin ja suht ripeästi,puolilta öin oli jo 7 senttii auki eikä kanavaa ollenkaan..Lapsen syke kuitenkin alkoi heiketä,ja kahden-kolmen välillä yöllä äkkiä leikkaussaliin... Voin sanoa ettei ole mukava fiilis,kun leikkaavat nahkaa auki ennen ku puudutus kunnolla ehti vaikuttaa..Loppuaika menikin sit nukutettuna ja 3.36 syntyi pikkuinen ukkeli.Onneks jätkä huus ku palosireeni,etten ihan sekaisin mennyt kun veivät sen heti lastenosastolle tarkkailuun...
Tosi orpo olo oli olla yksin osastolla..Pääsin poikaa katsomaan vasta ma iltapäivällä enkä vielä silloinkaan syliin saanut,olin vielä senverran heikossa kunnossa.Tiistaina olikin sit pakko kammeta itse ylös sängystä ja "karata" pojan luo.
Keskiviikkona sainkin jo pikkuisen luokseni osastolle ja perjantaina siis päästiin kotiin!!
Säikähtää ehdin kyllä tosi pahasti ja itkettyä tuli litratolkulla,mutta onneksi nyt on kaikki hyvin.Poitsu syö ja nukkuu hyvin ja mullakin maidoneritys runsasta.. =) :p
 
Ai joo,ja mukana mulla oli iki-ihana ystävä joka koko viikonlopun jaksoi olla mun seurana ja kannustaa!!
Ilman sitä en tiedä kuinka olisin jaksanut...Tosi onnellinen saa olla et on sellaisia ystäviä!!!!
Tsemppiä kaikille vielä odottaville!!!!!! :hug:
 
yksin tämäkin
Onneks olkoon Porkkanainen :flower:

Kauhee ku mulla meinas itku tulla ku luin sun synnytykseestä :'( Voin vaan kuvitella kuin inhottavaa on ku ei saa lasta ottaa syliin... Ja toi leikkaus, auts! Mut onneks kaikki meni kuitenki hyvin =)
Minkä kokonen poika oli?
 
:wave: me ollaankin tiputtu jo toiselle sivulle asti!

joo,aika laiskasti jaksanut nyt käydä kirjottelemassa,katsomassa kuitenkin aika tiheään..

=) hyvää vappua kaikille!

porkkanainen olipas aika pelottava toi sun synnytyskertomus,hui :/
no mut hyvä että nyt kaikki hyvin!
onko miten lähtenyt vaavojen kans kotona yksin sujumaan nyt kun on jo hiukan aikaa kotiutumisesta?

täällä yhä odotellaan jakautumista :\|
no laskettu aika vasta ensi viikolla..

minna ja masukki 38+5
 
Huomenta kaikki!!!
Huh,kun on kiirettä pidellyt..
Poitsu oli syntyessään siis 50cm ja 3130g.. Nyt jo reippaasti kasvanut,painoa on yli 3,5kg =)
Eli syö hyvin... Muutenkin meillä arki lähtenyt yllättävän sujuvasti käyntiin,poika ei turhia huutele vaan on ihanan tyytyväinen :)

Minnalle jaksamisia ja :hug: viimeisille odotusmetreille,kohta on sullakin suloinen pikku nyytti sylissä =)
 
Mä oon enemmän tuonne heinämasuihin kirjoittanut.

Mutta täällä on kaikki hyvin. Mitä nyt tulevan isän kanssa aletaan kohta hoitelemaan näitä juttuja lakimiesten kautta. Alkaa mennä vähän siihen suuntaan... :'(

Neuvolaan soitan tässä tunnin päästä, kun epäilen, että lapsivettä on alkanut tihkumaan... Ei tosin tänään oo vielä tullut, mutta selässä on aivan hirviä kipu. Sellainen polttava kipu. :/ Noh, tunnin päästä tiiän, että pitääkö mennä lekuriin, kun siellä onneksi on tänään paikalla. Synnäriltä käskettiin ottaa yhteyttä neuvolaan. Eilen sinne soitin. Että olipas kiva yö. Kauhia huoli. Mutta onneksi Vilperi liikkuu ihan normaalisti.

Viipi&Vilperi 29+1
 
kiitos porkkanaiselle! :)

viipi tule nyt ihmeessä kertomaan miten siellä meni ja mitä sanoivat?
aika pelottavaa kuitenkin kun viikkoja on vasta noin vähän :/

no toivotaan että kaikki menee ja on hyvin :hug:

täällä tätä poksahdusta vaan yhä odotellaan.
ei siis ollut streptokokistakaan mitään huolta että olisi sen takia aikaisemmin syntynyt.

Minna ja masukki 38+6
 
Eipä tiietä, että onko lapsivettä. Mutta mulla on noita lippulappuja mukana, niin saan itekkin sen katotuksi. Kaikki oli muuten hyvin. Lääkäri on kahen viikon päästä, kun supistelee aika paljonkin.

Just tuossa sanoin tulevalle mummille, että olisi edes 5 viikkoa vielä masussa... :'(

Viipi&Vilperi 29+2
 
viipi no toivotaan että pysyy vielä jonkun aikaa..
ei se sit varmaan lapsivettä ole jos ei koko ajan tiputa..
mut en sit varmaksi tietenkään tiedä.
toivotaan ettei ole.

mulla irtos tänään limatulppa..esikosta tulikin lähtö seuraavana yönä kun tulppa irtosi..jännää :D

minna ja masukki 39+0
 
heips kaikille ja hyvää äitienpäivää!!! :flower:

neiti terä huuhuuu!?!? missäs olet?

viipi miten sun raskaus sujuu?

täällä kärvistelen yhä yhdes koos,laskettu aika oli ja meni ja mitään ei kuulu.
supistuksia tulee kyllä päivittäin,välillä hyvinkin säännöllisesti mutta sit ne lopahtaaa ja ei ne oikein ota "tulta" alleen.
mun tukihenkilöt alkaa olee jo aika kypsänä :D
mullahan oli kaksi kaveria tulossa mutta nyt toinen ei pääse,se on jo ootellu täällä päin mun lähtöä monta viikkoa ja nyt sen on pakko palailla kotiin kun sillä on muutto ja kaikkee siihen liittyvää hässäkkää kotikulmilla tehtävänä.
ja toisella olisi laivamatka maksettuna ensi viikolla ja nyt sen varmaan pitää perua se :/ tosi harmillista.
mun äitikin oli täällä mun luona melkein viikon yötä mut nyt se sit tänään menee kotiin. täytyy sit vaan yöllä viedä esikoinen sinne taksilla hoitoon jos lähtö tulee..

kylläpä odottavan aika on pitkä ja ois kiva ostaa jostain kärsivällisyyttä :\|

Minna ja masukki 40+3
 
tänne syntyi tyttö vauva 20.5,vihdoinkin kymmenen päivää lasketun ajan yli.
ihan itsellään lähti synnytys käynnistymään =)
synnytys meni oikein hienosti ja muutenkin kaikki.
arki on lähtenyt hyvin pienen kanssa sujumaan,tämä on oikein rauhallinen tapaus ollut ainakin tähän mennessä :D

missä kaikki muut on kun kukaan ei ole käynyt kirjoittelemassa?!?!?! :/

minna ja vauva 12 pvä vanha :heart:
 
Lanella
Enkös mie käyny täällä mittään kirjottamassa oottaessani tai synnytyksen jälkeen?

Hiisi.

Mie olin kuulemma sanonu siellä synnyttäessä tuskissani jotain agressiivistä "isän" olemassa olosta.

Isä muuten otti yhteyttä reilusti yli kk lapsen synnyttyä, et ois tulossa eukkosa kaa kahtomaan tiettynä päivänä lasta. Kysy, et sopiiko. Ka, ku mie jo oottaessa ilmasin asian niin, että tää emäntä ei tosiaan tuu puuttumaan niin kauan kun mie lapsen asioista päätän mitenkään lapseen, ei ees tapaamaan. Eikä kyllä oo itelläni aikomusta tavata koko äijää, mielummin koskaan. Ihme vatvomista ollu silläkin, se eka mielipiteen muutos miun jättämisen jälkeen kyllä oli paras, harmi vaan, et sekin on muuttunut useemman kerran.
 
Kauhee kun kaikilla jo vauvojakin ja odotukset hirmu loppuvaiheissa. Yksin odotan kuitenkin ja seikkailumme alussa vasta.. Viikkoja nyt 9+3. Vointi on ollut hyvä (lukuunottamatta rasvaista naamaa). Ei pahoinvointeja eikä mitään. No väsytystä on.
Nautin suunnaattomasti tästä yksin odotuksesta. Ei tarvitse pelätä, tekeekö "hän" oharit, välittääkö "hän" ja diipadaapa.
Parempi olla yksin. Ei tarvitse miettiä, rakastaako se mies minua vai olenko pelkkä patja. Heh.. Tämä alkutaipale on ollut minulle erittäin voimaannuttava kokemus, ainakin toistaiseksi. Tunnen oloni vahvaksi, kun kykenin riuhtaisemaan itseni irti siitä oravanpyörästä ja tajunnut, että jos joku mies rakastaa naista oikeasti, se ei jää epäselväksi. Olen siis ollut puolitoista vuotta suurimman rakkauteni kohteen hyväksikäyttämä, mutta saanpa siitä ihanimman lahjan mitä maa päällään kantaa voi. Ja hän ehkä hirvittävän ison p*skan niskaan. Hassua miten sydämen särkijä voikin aiheuttaa jotakin niin ihanaa!! Elämä on hyvä. En aio vaatia i-tunnustusta tai rahaa. Asiasta kerroin hänelle ensimmäiseksi. Puheet minun tukemisestani ja odotuksessa mukanaolosta hiukan menettivät hohtoaan, kun käytännöksi muodostui puhelinhiljaisuus ja täysi henkinen kiemurtelu. Seksi olisi kelvannut... Heh, mutta en minä enää. Mulla on parempaa miettimistä. Sydäntäni ei särje yksikään mies (toivon parasta), paitsi ehkä Pötkö ainakin sulattaa sydämeni jos sattuu poika olemaan. Voimia ja auringonpaistetta sisaret!! :hug:
 
moi kaikki,

mahtuisiko mukaan tämmöinen 12. viikolla oleva tuleva yh-mamma? vastoin kaikkia odotuksia ja toiveita välit lapsen isän kanssa ovat siinä pisteessä että yh-elämä näyttää enemmän kuin todennäköiseltä. tänään vähän alakuloinen ja itkuinen meininki, ei ole kiva kuulla olevansa maailman kamalin ihminen. (vain siksi ettei kykene tekemään/halua tehdä aborttia) :(

nea
 

Yhteistyössä