yli 35-v vauvakuumeilijat vuodelle 2018-2019

Heippa kaikki

Eilen kävimme saattamassa isän haudan lepoon, tilaisuus oli kaunis ja ihan isäni näköinen. Nyt voi paraneminen alkaa ja haudalla voi käydä juttelemassa ja itkemässä

Eilen oli myös kovaa menkka kipuilua ja olin jo varma että kesken menee ja kävin monta kertaa tarkastamassa tuleeko vuotoa.
Tämän aamuinen testi kuitenkin helpotti mieltä, että ehkä siellä joku pikkuinen on matkassa mukana:love: Mutta kyllä se varhaisultra on varattava.

Nyt pitäs olla rv 4+5
Digillä sit ensi viikolla, koskakohan pitäisi tulla se 3+(n)
 
Moi kaikille!
Ja onnea @Sarianne81 ❤❤❤
Minä oon ollut hiljaksiin kun työelämä ollut niin raskasta ja varasin ajan työterveyslääkärille huomiseksi. Pieni sairasloma saattaa olla edessä. Mulla on aiempi uupumuskokemus vuodelta 2010 ja en halua joutua samaan tilaan.
Vauva-asiaan oon nyt suhtautunut hyvin rennosti, menkkoja ei kierukan poiston jälkeen oo edelleenkään kuulunut. Ehkä sit jos tää stressi vähän helpottaa...
Iloa arkeen ja vauvayrityksiin teille kaikille.
Mun kiertopäiviä en kannata edes seurailla ennen kuin ekat menkat tulee
 
@Sarianne81 Eikös se 3+ tuu sitten kun on 3vk kulunut hedelmöityksestä? Vai kiinnittymisestä(n)
Sellaista mäkin muistelen. No se olisi ensi viikolla, tarkalleen ottaen keskiviikkona. Silloin digiä kehiin ja toivotaan parasta.
Kuvotusta päivittäin, en oo oksentanut, mutta myös menkkakipuilua mikä onneksi menee ohi.

Toivotaan Elmeriina82 Että uusi kierto käynnistyisi pian ja pääsisitte kunnolla yrittämään.
 
Eipä tänne sen kummempaa kuulu...

Jotenkin nämä vanhemmuuteen keskittyvät juhlapyhät ovat itselle raskaita, kun tämä meidän kahden hengen pikkuperhe ei niitä voi juhlia. Käytiin toki isän ja apen luona, mutta sielläkin näkee vaan sen toiveen lapsenlapsista omista vanhemmista, että tulee melkein pahempi mieli siitä... Tekis mieli sanoa, että kyllä mä kovasti yritän, mutta kun ei vaan näytä onnistuvan!

Tänään aamulämpö oli tippunut eilisestä yli puoli astetta, joten menkkoja odotellessa. Ainut, mikä on outoa, niin rinnat eivät ole kipeät! Mietin jo, että onko tämä ovisplussasta huolimatta ovuloimaton kierto?

Tämmöinen masisviesti tähän maanantaiaamuun, sori! Lueskelen paremmalla ajalla teidän muiden kuulumiset!

Kaikesta huolimatta mukavaa alkavaa viikkoa!
 
@Sarianne81 varhaisultra on varmasti hyvä idea, kyllä se ainakin tuo mielenrauhaa itselle! Tilannehan näyttää tosi hyvältä jo nyt! :love:

@Elmeriina82 omasta jaksamisesta ja jaksamisen rajoista on kyllä tärkeä pitää huoli, kukaan muu kun ei sitä puolesta tee! Hyvä, että sinulla on tuntosarvet pystyssä tuon asian suhteen. Monesti se väsymys hiipii niin vähitellen, että sitä ei itse meinaa huomata!
 
Nyt illasta ovulaatiotestissä yhtäkkiä tasavahvat viivat?!? Eilen ei paljon mitään viivaa vielä. Ei muita ovulaation merkkejä. Mutta siis kai noihin testeihin pitää uskoa? Myöhässä ei varmaan vielä olla petihommien kans kuitenkaan?
Vai pitäiskö tehdä raskaustestikin aamulla, oon jostain lukenut että ovistestikin saattaa näyttää raskauden.
On tää ihme hommaa...

Ja @Teac: onneks nykyään perhe menee työn edelle omassa mielessä ja motivaatio itsestä huolehtimiseen siksikin korkea ❤
 
Täällä vuoto loppui. Ja ovulaatiota alan tikuttamaan loppuviikosta. Yhtäänhän en voi tietää kuinka km jälkeen käynnistyy.
Olo on pitkästä aikaa tosi rauhallinen tämän asian tiimoilta.
@Elmeriina82 jos ovulaatioplussa niin ei todella ole myöhäistä. Juuri oikeaan (y)

@Sarianne81 kyllä sen varhaisultran mielellään maksaa mielenrauhasta.
 
Päivitystä "tilanteeseen" ;):
Aamulla ovistestissä testiviiva nyt jo selkeästi kontrolliviivaa vahvempi. Onneksi miestä ei tartte kauheasti houkutella makuuhuoneen puolelle :love:.
@Momon onnea tähän kiertoon. Onko sulla mitään apuja lääkäriltä tms. nyt käytössä, että asiat menisi mukavammin kuin viimeksi jos tärppi käy? ❤Plussatuulia toivon sinulle totisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: Momon
Moikka kaikki,
Mä ovuloin noin viikko sitten. Tikuttelin sen kumminkin. Rauhallisilla fiiliksillä mennään. Raskaustestejä en aijo tehdä.

Nyt vaan annan asian olla. Olen keskittynyt kaikkeen muuhuun. Vauva asiat pyörii silti mielessä päivittäin. Välillä tunnen jopa suurta kauhua asiaa kohtaan. Ajattelen, että se on kai ihan normaali tunne lapsettomalle ihmiselle. Vauvahan olisi iso muutos. Enkä voi tietää mitä se tarkalleen tarkoittaa. Nyt en ole enää surffailut vauvantarvike sivuilla ja hypistellyt pieniä vaatteita. Vauva on tervetullut, mutta olen tyytyväinen, että olen saanut itseni rauhalliseksi. Jossain kohtaa tuntui, että hukuin kaikkeen ihanaan vauvajuttuun ja pettymys oli suuri kun menkat alkoi. Joten tässä ja nyt näillä fiiliksillä.
Seurailen ryhmää säännöllisesti ja pyrin kommentoimaan.
@Sarianne81 käy ihmeessä varhaisultrassa ja tule kertomaan kuulumiset.
 
@Tiialiina83 minä oon molemmissa aiemmissa raskauksissani kokenut jonkinlaista kauhua sekä ennen että plussan jälkeen varsinkin. Ollut toisaalta tosi onnellinen ja toisaalta esim. yöllä herätessä on tullut hetken paniikki: "mihin oon nyt ryhtynyt?".
Sama tässä kolmannessakin varmasti olis, jos raskaudun. Kuulostaa minusta aikuisen ihmisen normaalilta suhtautumiselta ts. ymmärtää ettei kaikki vauvan mukanaan tuomat muutokset välttämättä oo vain positiivisia.
Olikohan liian "pahasti" sanottu
 
Tikutin siis selkeän ovulaatioplussan eilisaamuna. Silloin oli jo vatsa oikealta puolelta kipeä vähän. Päivällä tehtiin rakkauden tekoja ;) ja illasta olikin jo ihan selkeä ovulaatiokipu oikealla puolella. Kipua ollut vähän vielä tänä aamunakin. Aika jännää:D
 
Kai mä nyt jo tämän uskon, kuvotus on joka aamuista:sick: mutta se onneksi kertoo raskauden jatkumisesta ja sitä oli myös edellisissä raskauksissa. Nyt rv5+1
Voi kun heinäkuussa saisimme tämän pienen rakkauspakkauksen:love:

20181114_143048.jpg

Elmeriina82, varhaisultra on 20.11 Toivon niin että siinä olisi kaikki hyvin, mutta näillä jatketaan.

Kirjoittelen tuolla heinäkuisissa, mutta käyn täällä myös edelleen.

Tiialiina83, tuo on hyvä asenne että stressi yrityksestä pois, toivotaan plussaa:love:

Plussaonnea kaikille :love::love:





 
Pitääköhän täällä kukaan enää listaa? Minulla joka tapauksessa kp 1/27-30. Ihan sellainen VMP-olo. Kirsikkana kakun päällä media on ollut viime päivinä täynnä syyllistävää uutisointia siitä, miten suomalaiset eivät tee lapsia ja miten (minäkin 35 v.) olen jättänyt ihan omaa tyhmyyttäni lapsenteon näin myöhäiseksi, että nyt se ei sitten meinaa onnistua. Ainut, mikä lohduttaa, on se, että tammikuu ja lähete lapsettomuushoitoihin on vähän lähempänä.
 
@Teac Pahoittelut kp1. Juuri tuossa vaiheessa on vmp-olo. Onneksi tammikuuhun ei ole pitkä aika:love:
Älä suotta syyllistynyt mediasta. Jokainen meistä tekee niinkuin näkee omaksi parhaakseen.

On. Täällä on ovulaatio hukassa. Testit huutaa tyhjyyttä.
 
Oon vähän ymmälläni. Tiedän ettei roskista pitäisi mennä penkomaan. Mutta testi oli 3 tuntia roskissa ja oli ilmestynyt haalea viiva alimpaan testiin. Testasin varuilta jo Kp 25 kun oli pikkujoulut. Ihan tyhjä. Samoin eilen Kp 26 ihan tyhjä. Kaikki siis roskiksesta otettu. Onko muille käynyt näin rfsu:n testien kanssa? Rinnat aristaa ja hieman kuvottava olo. Kp 27. Viime kuussa kierto oli 32 pv. Normi kierrosta ei vielä tietoa, kun pitkään käytetty hormonaalinen ehkäisy jätetty pois syyskuussa.
 

Attachments

@~Madre~ Olen lukenut rfsu testien vioista. Tai että näyttävät "väärin". Omaa kokemusta ei ole. Ja kyllähän tuossa selkeästi on viiva.
Onko rintojen arkuus normaali oire sinulla? Siitä kai voisi päätellä että mahdollisesti jtn on tapahtumassa jos normaalisti rinnat ei arista.
 
Kiitos tsempeistä @Momon :love:

@Tiialiina83 nyt alkoi yk 12 ilman ehkäisyä ja noista tää on jo yk 6, kun ollaan tähdätty tärppipäiviin. Alkaa usko loppua ja toiveet on vähissä!

No, varasin gynelle joulukuuksi.(y) Mutta kyllä sitä vaan varmaan jokainen toivoisi, että asiat sujuisivat omalla painollaan, ja että ei tarvitsisi tällaista "ulkopuolista" apua.

Parempaa alkuviikkoa teille muille!(y)
 
Heippa kaikki pitkästä aikaa.

Olen voinut niin huonosti etten ole jaksanut täällä käydä teitä moikkaamassa.
Vaikea jaksaa töissä kun kokoajan masua vääntää.

Teac, voimia..Hyvä että gynekologi varattu.

Madre, noissa on kyllä ihan värinäkin.. Niin en usko että pelkkiä viivanpaikkoja. Varovaiset onnet:love:

Toivottavasti ovulaatio löytyy Momon.

Tiialiina83, ootko hymynaama testejä koittanut, mä sain niillä heti plussan..kun tiesi ajan varmaksi.

Voin päivitellä listaa tai joku muu voi ottaa sen tehtäväkseen.

Mulla varhaisultra 27.11 silloin pitäisi olla rv7, jos kaikki nyt on hyvin.

T. Sarianne 5+6
 
@Momon Itse oon lueskellut samaa. Ajoittain on ollut ennen menkkoja rintojen kivistämistä, nyt tuntuu niin erilaiselle.

Tosin ikävät alavatsa nippailut on kehissä.
Hätähousuna testasin tänään Apteq merkkisellä testillä negan. Periaatteessa ei varmaan vielä näkyiskään kun varman oviksen pongasin Kp 18 eli onko tänään nyt dpo 10 (n).
Pitää vaan yrittää pistää jäitä hattuun ja testata vasta loppuviikosta jos enää aihetta on.

Tsemppiä itse kenellekin :love:
 

Yhteistyössä