Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

Hei kaikki!

Pitänee muistaa täälläkin lukea kuulumisia ja ilmoittaa olemassa olosta jotakin eikä vain facebookissa!

Pippurihäntä: närästys on niin tuttua, itse olen vielä vain napsinut Rennietä. Makuulla öisin pahinta! Ja ehdottomasti toiset päivät ovat parempia kuin toiset. Jotkut myös sanovat, että jos vauvalla on paljon hiuksia syntyessään, se närästää - tiedä sitten häntä?

Sametti: Pyöräilin eilen ja se tuntui oikein hyvältä, mutta yöllä supisteli kipeästi moneen otteeseen. Varmaan sitten kuitenkin noilla kahdella jokin yhteys. Tsemppiä kovasti olojen ja pelon kanssa!

Liitoskivuilta olen vielä itse säästynyt täysin toistaiseksi, jotain hyvää sentään. Eilen illalla herkuttelin karkeilla ja mustikkapiirakalla ja olin varma, että nyt on verensokeri sitten 10-11 luokkaa, mutta ei, se olikin vain 6,1. Oli kyllä niin voittajafiilis, että ei paremmasta tietoa! Ihan uskomatonta!!!! Ainakin itselläni on heti parempi ja iloisempi mieli, kun saa syödä herkkujakin välillä eikä tarvitse kituuttaa. Onneksi ei enää ole jäljellä tätä odotusta kuin kuukauden päivät :popcorn: .

Halauksia ja voimia jokaisen odotukseen :heart:!

Sofia75 35+5.
 
Neuvolalääkärillä kaikki ok. Pissanäyte jäi niin nirkoiseksi (turvotuksen häätö kuivattanut) että proteiinien osalta tulos tarkistetaan labrassa. Jäi nimittäin vähän plussan väriä tikkuun (ei täysin plussaa) ja haluan selvittää onko vaan niukan näytteen syytä vaiko jotain muuta. Hiiva tarkistetaan myös, kun oireita ei ole mutta vuoto vähän hiivamaista. Paino pysynyt samana 2vkoa (jes) ja sf-mitta nyt rv36 lopulla 35cm. Ja sitten se kohdunsuun tilanne: täysin kiinni, kiinteä 3cm. Eli ei vihjettäkään kypsymisestä. Päätä on särkenyt tänään. Toivon, ettei nyt ole mitään myrkytyksen esioireita, kun tuo protskukin jäi vähän kiikunkaakun. Paineet ovat kuitenkin ihan normaalit edelleen.

Huomenna poksutaan sitten kohti täysiaikaisuutta :)

PH 35+6
 
Viimeksi muokattu:
Heippa äitikamut!

Tää on taas vähän mun monologia, mutta tulin vaan katsomaan muiden & kertomaan kuulumisia.

Sofia - varmaan tosiaan pyöräily aiheuttaa suppareita, olen itsekin huomannut. Hienoa, että voit syödä pikkasen herkkuja ilman pahoja seuraamuksia :)

Pippuri, toivottavasti sinulla olisi kaikki kunnossa! Muutoin kaikki mitat sun muut on hienoja :)

Vähän sen jälkeen kun viimeksi tänne kirjoittelin alkoi säännölliset supparit ja limatulppa tupsahti. Silmänräpäystäkään ei ole pystynyt nukkumaan, kauhea väsy. Kävin siellä synnärikontrollissa tänään ja huomenna vauhditetaan synnytystä JOS osastolla on tilaa, tänään ei ollut. Kohdunkaula oli hävinnyt
ja kohdunsuu auki 3 cm. Käynnistyksen pääsyy on se, että lääkäri sai yhtäkkiä vauvan kooksi yli 5 kg. Voi luoja, että itkin hysteerisenä bussissa kotimatkan! Jotenkin niin pelkäsin eniten isoa vauvaa ja toiseksi sitä, että synnytys päätyy sektioon. Toivon niin ettei kävisi ja nyt näyttää kummankin suhteen hyvin pahalta :'(. Riipivät supparit jatkuu, yritän nyt mennä lepäilemään, rauhoittua ja aamulla soittaa sairaalaan onko tilaa vai ei. Olisi ollut kiva pysyä rauhallisena, mutta valitettavasti ehdin jo hysterisoitua pahasti :( Anteeksi valitus tänne, nyt hiljenen!!

Kertokaahan kuulumisianne & voimia odotukseen kaikille :heart:

Samettihortensia 39+1
 
Heips!

Supistukset on hyvä merkki Samettihortensia, olen ihan varma että enää ei kestä kauan että synnytys alkaa. Varmasti ihan kärvistelyä nuo loppumetrit. Kovasti jaksamista! :heart:

Pippurihäntä, mä muistelen että lantiota avaavilla liikkeillä voisi hieman edesauttaa vauvan laskeutumista. Mulla oli ekassa raskaudessa aiheesta innostunut neuvola th ja venytettiin sitten astumalla rappuselle tms. Mutta aiheesta varmaan löytää etsimällä lisää tietoa.
Toivottavasti sulla väärä häly protskun suhteen ja näyte on puhdas.

Tänään olin hammaslääkärissä ja paikkasivat hampaan, kammo kokemus. Läkähdyttävän kuuma huone ja osin selällään tuolissa ja suu täynnä tavaraa. Tuli ihan huono olo. Meinasi iskeä paniikki mutta selvisin jotenkuten tilanteesta, onneksi hampit nyt kunnossa ja ei ihan heti tarvitse mennä :)
Vaavi on pysytellyt nyt pää alaspäin, oma olo tuntuu ihan erilaiselta kaikin puolin. Liikkuu huomattavasti enemmän. Liitoskivut vaivaa ja oikeanpuoleinen iskiaskin alkanut kipuilla. Kävely on siis hidasta könkkäämistä, puuh! Oikein pelottaa että miten selviän vielä pari kuukautta kun silloinhan ne pahimmat vaivat yleensä iskee.

Mä tilasin netistä emättimen ph-testejä, oli suht edullisia. Sain vinkin terveydenhoitajalta että bakteerivaginoosin lisäksi niistä näkee myös jos vuoto on lapsivettä. Mulla siis oli alkupuolella epäspesifinen tulehdus ja sen hoiduttua ei ole näkynyt. Kuitenkin ei aina anna kovinkaan oireita. Nyt vetistä vuotoa on ollut aika paljon eilä aina oikein ole varma kuuluuko asiaan vai ei. Näihin testeihin ei kuitenkaan varmasti hurahda niinkuin raskaustesteihin :D

Vointeja kaikille ja erityisjaksamiset loppumetriläisille!

Alissia 30+3

MUOKS. Samettihortensia, taas oltiin samaan aikaan kirjoittamassa ja en nähnyt tuoreinta viestiäsi. Ohhoh, olet jo päässyt melkein tositoimiin. Mutta miten ihmeessä vauvan kokoa ei ole huomattu aiemmin? Onkohan arvio nyt oikea vai heittääkä edellisistä miten jos sulle tehty kokoarvio? Voi kun olisi nyt vaan mittavirhe! Ihan kamalasti nyt jaksamista, tilanne selviää ja kääntyy parhain päin ihan varmasti! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Voi Samettihortensia, ymmärrän sua täysin. Itselläkin pelko päällä,että minkä kokosen vauvan tällä kertaa pyöräytän,jos viimesessä kontrolliultrassa pari viikkoa sitten koko 3200g, mahan ympärys myös pyöreämpi kuin päänympärys,niin pelottaa saanko ponnistettua vauvelin ulos,jos pää pienempi kuin vatsa. Toisaalta esikoisella oli melkein 38cm päänympärys ja tuli vain kaks tikkiä,mutta eikö ne peloittele,että just jos pää pienempi niin vatsasta tai harteista voi jumia.No ei auta kuin odotella,kun enää ei ennen synnytystä ole koko arviota. No sulla huomenna pitäs olo alkaa helpottamaan,kun pääset synnytyshommiin.

Tänään neuvolassa kaikki ok. Sf-mitta ei ollut viikossa kasvanut,joten tätsy meinas,että taitas olla jo laskeutumaan päin. Tänään onki möyrinyt kovasti ihsn alhaalla ja omasta mielestä peppu pyörii alempana kuin aikaisemmin.

Pippurihäntä, jospa sitä protskua ei kuitenkaan olis uusinta testissä. Mullakin sitä oli muutama viikko sitten vähän,mutta ei ole onneksi ollut sen jälkeen.

Alissia,mulla iskiaskivuista on kans kokemusta. Itsellä vaan kävi niin,että kärsin niistä pahiten rv20-28,jonka jälkeen olo on niiden osalta ollut hyvä. Itsekkin pelkäsin selkävaivani takia järkyttävää loppuraskautta,mutta onneksi on käynyt toisin,vaikka vielähän tuo ehtii kipeytyä. Mulla ainakin kohtu paina johonki hermoon,ja kun kohtu kasvoi niin kipukin helpotti.

Sannuliinu ja tytteli rv 37+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Helou!

Streptokokkikoe otettu, joten nyt kai sitten vaan odotellaan. Siis sitä synnytystä. Isimies kunnostautui oikein todella ja meinaavat esikoisen kanssa suunnata maalle lopuviikoksi. Saisin vihdoin tehdä loputkin vauvavalmistelut, jotka vaivaa takaraivossa jatkuvasti. Ja levätä.

Tuitui! Mma R ja Sanelma 36+2
 
Keskiviikkoa, ladies.

Täällä siis huomenna pamahtaa oikein kunnolla, kun H40 poksahtaa mittariin.
Sitä ennen taitaa kyllä poksahtaa hermot tekstiviesteihin ja puheluihin ("joko jännittää" "joko se on syntynyt" tms) ja VANNON, että jos joku USKALTAA vielä kommentoida tyyliin oletko räjähtänyt/pamahtanut/kokonainen, niin todella räjähdän. En teistä tiedä, mutta itse en voi sietää noita "leikkimielisiä" metaforia synnytyksestä. Miksi ei voi kysyä esim että koska on laskettu aika tai milloin se syntyy tms?

Ääh... No mutta. Neuvolassa kävin tänään ja tilanne on rauhallinen. Viikon päähän otettiin seuraava aika, että sitä kohti nyt. Terkkaa ihan harmitti kun jää lomalle tämän viikon jälkeen, eikä pääse tuoreeltaan näkemään millainen tyyppi tulee ilmoille :)

Mansikat on pakastettu ja hillottu ja odotellaan mustikoita ja vattuja nyt sitten vuorostaan. Pikkuisen lisää kirsikkahilloakin keitin, kun se on niin älyttömän hyvää.

Kuinkahan se Sametti siellä, ihan jänskättää :)

MMa R sulle mukavaa loppuviikkoa :) Välillä on kivaa saada olla ihan rauhassa.

Mites Pippurin proteiinit?

Joo... lähdenpä hiippailemaan tuonne katuja pitkin koiran kanssa. Toivottavasti ei tule KETÄÄN tuttuja vastaan... ei oo mielentila just nyt sellainen että viittii jutella ja toisaalta haluais välttyä päällekarkaussyytteeltä :D

Vuorikristalli H39+6 ja neiti Rauhallisuus
 
:D Vuorikristalli, sama täällä. Ruukasin sanoa töissä kaikille, jotka tiedusteli räjähtämisajankohtaani, että tyhmien kysymysten vuoksi räjähdän minä hetkenä hyvänsä. Tosin tällä kertaa ei vastaavia kyselyitä ole tullut lähellekään niin paljon kuin viimeksi. Mahakin saattaa olla hitusen pienempi, mikä auttaa kanssaihmisiä pääsemään ohitseni ilman, että silmät putoo päästä. Onnea pyöreistä vielä Vuorikristalli!

Pojat lähti mökille ja aloitin rästihommien suorittamisen (kuten huomaatte kun täällä vaan kirjottelen :D ). Pakko oli priorisoida ja aloittaa tärkeimmästä, eli omasta päästä ja juurikasvusta! Viikon päästä on myös poikien synttärijuhlat, jotka vaatii juonimista ja järjestelyjä. :kieh: Loput onkin ei niin jännää siivous/järjestelyhommaa... Tänään vielä likkojen lounas, niin kivaa!

Toivotan muillekin möhömahoille mukavaa päivän jatkoa! :wave:

Mma R ja Miss S 36+3
 
Hei taas!

Eilen oli Jorvin synnytysosastoon tutustuminen ja se jotenkin teki vielä todemmaksi, että pian siellä sitten itsekin synnytetään - apua! Meitä oli yhteensä 8 pariskuntaa kierroksella ja kaikki olivat ensisynnyttäjiä - jännä sattuma. Sanoivat, että naistenklinikan väistö kuormittaa jonain päivinä ja sellainen oli juuri eilen, oli tosi täyttä. Vähän siis tuurista sitten kiinni, minä päivänä sattuu sinne joutumaan. Muuten tuntui ihan hyvältä paikalta, synnytyshuone oli paljon pienempi, mitä olin kuvitellut.

Muuten vähän masentava aamu, kun tuli mitattua verensokeri. Paastoarvo ihan hyvä, mutta syötyäni mansikoita aamupalaksi, ne pelkästään nostivat verensokerin 7.3 - plääh! Itse muuten käytiin ne keräämässä tuosta viereiseltä mansikkatilalta edellispäivänä, vielä pystyy kyykkimään ;) .

Aurinkoista päivää, siirryn tuohon takapihalle ruskettamaan mahakumpua entisestään =) .

Sofia75, vko 36 POKS!!
 
Heips kaikille!

Sannuliinu, kiva kuulla että ei ne vaivat loppua kohden välttämättä pahene. Hyvä että sulla on helpottanut, loppumetreillä kun ei varmasti kaipaa mitään ylimääräisiä vaivoja.
Tsemppiä sulle kovasti synnytykseen! :)

Vuorikristalli, mä myös suorastaan inhoan kaikkia räjähtämisiä yms. ihan kammottavia ilmaisuja, yök!! Onnea LA:n saavuttamisesta :flower:

Samettihortensia on ajatuksissa :heart:

Mma R:lle leppoisaa oleilua :)

Kävin tutustumassa kätilöopistolle kun neuvolassa olivat sitä mieltä että hyvä mennä kun edellisestä synnytyksestä on niin pitkä aika ja ihan mukavalta se ajatus tuntui itsestäkin. Tunsin olevani vaan niin väärässä paikassa, kaikki muut oli ensisynnyttäjiä. Kätilö piti samalla synnytysvalmennuksen (2h) ja joka välissä kun kertoi jotain synnytykseen liittyvää esim. milloin lähteä sairaalaan, niin sanoi aina minulle erikseen että: ei koske uudelleensynnyttäjää. Eli sain siellä pari tuntia sitten ihan omia ohjeita puudutuksista lähtien :) Ja hyväntahtoisesti hihittelin sisäisesti siellä parin tulevan isän kysymyksille, olivat vaan niin hassuja kysellessään mm. onko isälle mitään tekemistä silloin synnytyksen aikana ettei aika käy pitkäksi ja miten monta tuntia se synnytys oikein kestää :D
Tänään oli neuvola ja kaikki oli ihan hienosti, protskua vaan oli pisussa hieman. Kuulemma vasta kontrolloidaan ensi käynnillä 18.7 kun ylimääräinen lääkärikäynti kohonneiden sykkeiden takia (siis minulla). Toivottavasti protsku olisi vaan ohimenevä ilmiö, verenpaineet kuitenkin ihan ok mutta turvostus ihan järkky. Eilen oli pakko käydä ostamassa uuden kengät jotka mahtuu jalkaan. Sandaalit ei käy kun tukisukat on ihan pakko olla, muuten jalat turpoaa ja särkee niin ettei kävelystä tule mitään. Eli tosi viehkeänä täällä nyt lyllerretään, kokonaispainonnousu nyt raskausaikana 17,5kg..:attn:

Hyviä vointeja kaikille :wave:

Alissia 30+5
 
Viimeksi muokattu:
Alissia: Kiitti tuosta asentovinkistä! Jostain muistan lukeneeni kyykkimisen edesauttavan vauvan hakeutumista hyvään asentoon, niin miksei portaalla venyttelykin ajaisi samaa asiaa. Pidin myös Kättärin tutustumiskäyntiä ihan tarpeellisen asiana. Sullakin siis hintsusti protskua näytteessä?

Kiitos kysymästä Sannuliinu ja Vuorikristalli. Joo, toivotaan, että olis vaan hetkellinen töräys. Lääkärihän sanoi, että riittää kun ensi viikolla neuvolassa otetaan uusi pissakoe, kuten Alissallakin. Mutta itse halusin tuon uusinnan, ettei jää vaivaamaan, kun päätäkin särki. Tulokset saan vasta 17.7. neuvolassa, ellen sitten lähde niitä kyselemään huomenna erikseen. Olo on nyt ihan hyvä, päätä särki vaan yhden päivän ja turvotukset ei oo mun mielestä pahentuneet, muutenkaan eivät ole olleet pahat. Ajattelin, että verenpaineita mittailen huomenna taas, yhtään ei oo nyt ollu semmoinen tunne, että olisivat koholla, eivätkä olleet siis aiemminkaan. Ja mitä enemmän asiaa miettii, sitä enemmän ne nousee mulla, joten nyt vaan uskotaan, että mitään akuuttia hätää ei ole. Vauvakin liikkuu reippaasti eli eiköhän tämä tästä. Mä oon vaan niin herkkä stressaamaan ja sehän nostaa paineita itsessään...

Pakko jostain kuitenkin valittaa - sormien nivelkipu, jos pitää pitkään samassa asennossa ts. aamuisin. Ja tuntuu vaan että pahenee koko ajan. Aiemmin oli vaan nimetön ja keskisormi, nyt on muutkin sormet, peukkua myöten. Ja tänään tuntui ranteissakin. Eli vaikka näkyvää turvotusta ei juuri olekaan, niin jostain tuo nestemäärä kuitenkin painaa. Ja iltaisin pakottavat jalat, vaikka kengissä en juuri huomaa kiristystä. Olenkin nyt vaihtanut koiraulkoiluvuoroja siten, että käyn itse heittämässä iltalenkin koiran kanssa, kun aikaisemmin tykkäsin hoitaa aamuvuorot. Muuten jalat tuntuvat ihan kamalan kuumottavilta ja niitä pitää koko ajan liikutella, muuten alkaa pakottaa.

Huomenna pääsen shiatsuun! Toivottavasti sieltä tulisi vähän helpotusta näihin oloihin :)

PH 36+1
 
Huomenta!

Viimeisen "vapaapäivän" kunniaksi heräsin seiskalta ja aloitan kämpän raivaamisen. Oon yllättävää kyllä ihan innoissani; kerrankin saa siivota ilman, että joku vetää romuja lattialle sitä mukaan kun saan niitä paikoilleen.

Pippuri:mulla oli viime raskaudessa toi aamuinen nivelkipu. Sängystäkin kun nousi niin ensimmäiset askeleet mentiin ontuen ja käsiä saanut puristettua nyrkkiin ennen iltapäivää. Ei mullakaan turvottanut yhtään, vaikka terkat tarjoaa sitä syyksi. Jalan koko kasvoi yhdella ja palautui synnytyksen jälkeen puoli kokoa. Nyt ei mainittavia muutoksia. Ärsyttävin raskausvaiva itsellä on korvien lukittuminen; limakalvojen turpeuden vuoksi nenä on tukkoinen ja niiskutan jatkuvasti, minkä vuoksi korvat menee lukkoon eikä aukee millään perinteisillä konsteilla. :mad: Pitää aina perheelle tulkata, miksi oon kiukkunen. : /

Mukavaa viikonloppua!

Mma R
 

Heissan mamakamut :heart: Kaunis kiitos kaikille kannustuksesta.


Vauvauutisia! Torstaina puolenyön tienoilla syntyi tyttövauva. Synnytys käynnistyi maanantaina säännöllisillä suppareilla, keskiviikoksi oli sovittu käynnistys epäillyn 5-kiloisuuden ja korkean verenpaineen vuoksi. Synnärille kömmin viiden aikaan aamulla tuskissani pari päivää suppareiden vuoksi valvoneena. Oli verenvuotoa ja säännölliset supparit siinä vaiheessa. Pitivät siellä sitten odottamassa 9 tuntia ilman, että sain lääkitystä tai että olisi käynnistetty. Synnäri meni sulkuun kesken päivän ja tilanne oli tosi kaoottinen. Luulen, että mut unohdettiin kokonaan aika moneksi tunniksi vaikka välillä aina kyselin mitä nyt tapahtuu. Kotiin eivät voineet enää lähettää ja lykätä käynnistystä koska mulla oli synnytys käynnissä. Tuskaisena sitten pyörin niillä käytävillä. Näin kun joku porukka tuli tutustumaan Jorviin, varmaan näin Sinut Sofia :) Vihdoin puoli neljän aikaan sitten lääkäri poksautti kalvot, siinä vaiheessa olin 4 cm auki. Sitten vielä käyrää pari tuntia ja vihdoin vapautui sali. Se lapsivesi muuten haisi aivan hirveälle! Vesi olikin sitten vihreää. Sain oksi-tippaa ja aloin olla tosi hysteerinen kivusta siinä vaiheessa joten anoin epiduraalin joka tehosi tosi hyvin. Kokoajan pelkäsin, että epi jumittaa synnytyksen, mutta ehei, homma alkoi pikemminkin luistamaan. Mikä helpotus, koska sitä ennen oikeasti tuntui että sekoan siihen kipuun. Sitten vaan odottelua ja tuskittelua (ja raapimista kiitos epin) kunnes kohdunsuu oli täysin auki puolen yön aikoihin ja koitti se karmea ponnistushetki, jota niin pelkäsin. Siinä vaiheessa katosi kyllä täysin usko ja kivut oli hirveät. Hysteerinen hetki numero II. Onneksi synnytykseen osui kaksi aivan ihanaa kätilöä, joista sain voimaa mielettömästi henkiselläkin puolella. Neuvoivat loistavasti, rauhoittelivat ja valoivat sopivasti uskoa. Tässä kolmannessa synnytyksessä vasta tajusin koko ponnistushomman miten se pitää tehdä. Vauva syntyikin sitten suht pian, uskomatonta. Ei ollut ihan viisikiloinen (mitat: 4200g ja 54 cm) mutta kätilö totesi, että tämän on pakko olla reippaasti yliaikainen (samaa myöhemmissä lääkärintarkistuksissa, ilmeisesti vauvan on pakko olla saanut alkunsa jo edellisessä kuussa, jolloin epäilinkin olevani raskaana). Vauvan iho oli aikalailla halkeillut ja vauva tosi valmiin näköinen. Mies oli ihana synnytyksessä, pysytteli etäällä just silloin kun toivoinkin ja oli läsnä aina kun tarvitsin. Itki myötätunnon kyyneliä kun huusin tuskissani. Jälkikäteen kätilö harmitteli leikanneensa epparin turhaan (tylsillä saksilla, naurettiin sille!), mutta kaikki odottelivat vaan sitä viisikiloista. Sektiouhka leijui päällä koko synnytyksen ajan koska vauvalla oli takykardiaa. Onneksi sain kuitenkin ponnistettua vauvelin riittävän nopsaan maailmaan vaikken siihen etukäteen uskonutkaan. Vauva on hurmaava pyöreäposkinen nallepuhmainen otus.

Synnytyksen jälkeen olin siis tosi onnellinen ja huojentunut plus ihan fiiliksissä et hei mähän osaan tän vauvahomman, mutta kun kolmen maissa päästiin synnytyssalista osastolle olikin vastassa horrorhoitaja. Mies joutui lähtemään kotiin siinä vaiheessa. Imetysnatsihoitaja piinasikin sitten mukavasti. Mitään en osannut hänen mukaansa tehdä oikein, pahoitti mieleni moneen otteeseen asiasta kuin asiasta. Paras veto oli kun sanoin lähteväni mahdollisimman nopsaan kotiin isompien lasten luo niin tämä hoitaja oli soittanut sossun paikalle, jolle sain tehdä selvennystä elämästäni ja hoitokuvioista...onneksi sossu oli järkevä ja vähän ihmetteli miksi hänet oli kutsuttu kun ei ollut oikein mitään syytä. Että sellaista kiusaamista. Kuvittelin vielä, että selviän imetyksestäkin ihan ok ja muuta, mutta pikkaisen sai kyseinen hoitsu nakerrettua itseluottamusta. Nytkin mietin vähän, että osaanko sittenkään. Hoitaja sanoi mm. että mulla on ihan väärässä asennossa nännitkin! Ihan kun siihen voisi jotenkin itse vaikuttaa :confused:

Nyt kuitenkin kotona, kaikki hyvin! Aika kipeää tekee, jälkisupparit ja epparit, alku on ollut tosi hankala, vauva ei ole nukkunut pahemmin vaan on ollut tosi ärtynyt ja potenut vatsavaivoja. Kaksi vikaa yötä mennyt 1-2 tunnin yöunilla ja nyt pientä baby bluesia pukkaa. Isot sisarukset ovat olleet lääpällään vauvaan, onneksi. Vaikka eivät ole vauvan karjunnalta esim. viime yönä juuri saaneet nukuttua. Nyt vauva vihdoin näyttäisi nukkuvan edes tunnin huutamatta välillä, juhuu. Rukoilen samanlaista ensi yötä. Sellaisia sekavia juttuja siis täältä hormonimyrskyn keskeltä.

Kiitos kun olen saanut odotella vauvaa juuri teidän kanssa :heart: Tulen kommentoimaan odotusjuttuja heti kun vähän tokenen. Isot halit kaikille!

Samettihortensia & melkein 3 vrk vanha vauva
 
Samettihortensia onnea kovasti ihanasta pienestä tytön tylleröstä :flower::heart::flower:
Olen niin iloinen sun puolesta että kaikki meni hienosti! Kiva kun jaksoit kirjoittaa miten kaikki meni. Aikamoista kohtelua olet kyllä saanut osaksesi siellä, ihan suututtaa sun puolesta!
Mutta voi pientä, ollut kohtukodissa sitten tavallista pidempään, onneksi kaikki meni hyvin :)
Sä hoidit homman kotiin hienosti, nyt annat piutpaut kaikille arvostelijoille ja omaa pahaa oloaan purkaville hoitsuille. Sä osaat hommat ja muista viis :)
Ja tulethan kertomaan kuulumisia, pitkä tie on kuljettu samaa matkaa. Mä oon täällä ihan ihmeissäni että vauvakuumeilusta on jo tähän asti päästy, (aika mennyt sittenkin niin nopeasti) että sulla on pikkuinen kainalossa :heart:

Pippurihäntä vähänkö ihanalle kuullostaa shiatsu :)
Jalkojen pakotukseen suosittelen tukisukkia, alkuun vaikka ihan esim. prismasta kotimaisen valmistajan sukat. Mulla tukisukista on ollut apua, kesällä vaan tylsää pitää pitkiä housuja ja kenkiä. Mulla valkoiset pellavahousut ja valkoiset tukisukat on ollut ihan suht ok ratkaisu.
Protsku pisti mut jännäämään tulevaa neuvolaa, yhdellä plussalla oli mullakin. Toivottavasti meillä olisi molemmilla puhtaat näytteet ensi kerralla!

Alissia 31+0
 
  • Tykkää
Reactions: Samettihortensia
Samettihortensialle suurensuuret onnittelut vauvan syntymästä! Kiitos, kun jaoit tarinasi ja odotuksen meidän kanssamme :) Hattiaisten ryhmässä voidaan jatkaa vauvapulinoita sitten lisää!

Mma R: Huh, joo, tää nivelkipu on vähän kumma juttu, mutta googlaamalla selvisi, että ei niin harvinaista lopulta. Jotenkin vaan ei korreloi oikein tämän turvotuksen määrän kanssa, mutta ehkä kyse on vaan siitä, että se neste mitä on kropassa, tuppaa kertymään niveliin. Kylmä vesi tuntuu auttavan, kun sillä pesee heti heräämisen jälkeen :)

Shiatsu oli kyllä tosi keventävä kokemus. Koska turvotukseni ei ole ollut tällä viikolla mitenkään massiivista, jäi puntarissa näkyvä kevennysvaikutus suht pieneksi (n. -200-300g seuraavana aamuna), mutta vaikutus oloon ja liikkumisen vapauteen oli huomattava! Ihan kuin koko kroppaan olisi tullut enemmän tilaa, kun keskikehon jumeja availtiin tunnin verran. Ja jalat - ne tuntuivat ihan kevyiltä koko illan :) Käynkin hoidoissa nyt kerran viikossa synnytykseen asti. Jännä homma, jotenkin ehkä tuo tilantunne vaikutti vauvaankin, koska koko perjantai-illan ja yön tuo möyryläinen liikkui poikkeuksellisen aktiivisesti. Jouduin ihan heräämään sohvalle pariksi tunniksi istuskelemaan, kun pikkuinen päätti sambata urakalla klo 01-03. Tänäänkin tuntuu olevan kovasti vilkkaalla päällä... Kaipa siellä sitten veri kiertää paremmin ja kudokset joustavat mukavasti, kun on jännityksiä lauottu.

Ens viikon keskiviikkona taitaapi olla rv37+0 neuvolakäynti. Sitten selviää ne protskujen ja hiivojen tilanteet. Vauvan kiinnittymisestä taikka laskeutumisesta ei ole kyllä mitään tietoa vielä. Mutta vähiin tämä odotus alkaa jo käydä...

PH 36+4
 
  • Tykkää
Reactions: Samettihortensia
Helteiset heit kaikille!

Samettihortensia valtavasti onnea :flower: suuresta urakasta ja voimia vauva-arjen alkuun! Laittaa ihan vihaksi tuollaiset natsihoitajat, joka alalta vaan löytyy tympeitä ja ilkeitä ihmisiä - harmillinen fakta :mad: !!!

Itse olen ajatellut taas varata aikoja sinne vyöhyketerapiaan nyt viimeisillä viikoilla, mutta tuo shiatsu kuullostaa myös mielenkiintoiselta ja toimivalta!

Omaan napaan kuuluu sen verran, että turvotus on saapunut ensimmäistä kertaa ikinä vieraaksi, kohteena erityisesti oikean käden sormet ja oikean jalan nilkka! Mielenkiinnolla seuraan leviääkö tämä dinosaurustauti muuallekin kehoon - nämä helteet eivät ainakaan paranna asiaa yhtään..

Sofia75, 36+3 .
 
  • Tykkää
Reactions: Samettihortensia
Huomenta!

Shiatsu ja vyöhyketerapia kuulostaa ihanalta. Pitäisköhän itekin...

Tällä viikolla on joka päivälle jotain ohjelmaa. Menee ainakin odottavan aika nopeasti. Muuten olen valmis vauvan tuloon; tavarat paikoillaan, pinnis pedattu, vaunut koottu, istuin autossa, rintapumput pesty, imetypaitoja ostettu, liivit rivissä naulassa, ruokaa pakastimessa, suklaata kaapissa, jne. Jaa, sairaalakassia tai esikoisen hoitokassia vois varmaan kans katsella kasaan.

Kaiken puuhailun seurauksena selkä on niin kipeä, että nyt todellakin vaapun paikasta toiseen. Yöllä pyörin kuin väkkärä kun lonkkia pakottaa vähän väliä ja selällään ei kärsi maata yhtään. Tän viikon neuvola onkin päivystävässä neuvolassa ja saan tästä eteenpäin joka kerta eri tädin. Hohhoijaa. |O

Voikaa hyvin! Tän viikon kelit näyttää ainakin sopivalta odottajan kannalta. Tuitui! :wave:

Mma R ja Sanelma 37 poks
 
Hyvää alkanutta viikkoa :)

SAMETILLE ONNEA NYYTISTÄ:hug: Siitä natsista siellä osastolla kannattaa tehdä ihan oikeasti valitus.

MMa R onkin sitten pistänyt tuulemaan :D Meikäläinen ajatteli odotella rintapumpun ostoa vielä kotvan. Sitten vasta jos on ihan pakko:) Imetyspaidat vois kyllä olla mukavia ja oon koettanut nettikirppikseltä niitä etsiä, mutta sissus että pitävät hintaa käytetyilläkin :O

(.) ei sitten kerrassaan mitään (mitäs minä sanoin) paitsi että alkaa tosissaan ärsyttää "etkö aio tänäänkään synnyttää"-puhelut. Minustahan tämä homma tosiaan kiinni onkin. Eilen oli pakko sanoa äidille (kaikkein pahin) että nyt ei enää huumori riitä.
Synnytys ei varmaankaan enää ihan vuosien takana ole, koska äärimmäinen huumorintajuttomuus on iskenyt. Jokaiselle, joka sanoo, että "muistahan sitten ilmoittaa" tekis mieli sanoa, että olenko joskus jättänyt ilmoittamatta? Kyllä minä sitten heti ilmoitan, kun on aihetta

Pää hajoaa kohta, ARGH!!!:kieh:

Vuorikristalli ja neiti H40+4
 
Vuorikristalli: Mä voin kuvitella, että kyselijät saa kyllä hermot kiristämään noilla 40+ viikoilla kevyesti :) Ihan oikein oot sanonut niille. Mä sain eilen (36+4) ensimmäisen kyselyn facebookissa - "vielä yhtenä kappaleena?" Voi ny saakeli, että otti heti pattiin. Ensinnäkin tässä voi hyvin mennä se 4-5vkoa vielä ja sitten se, että me kyllä oikeasti ilmoitetaan vauvan syntymästä kaikille tutuille ja ystäville heti kun se on tapahtunut. Eli ei voi pimentoon jäädä :)

Mä en oo pakannu sairaalakassia. Oon kyllä miettinyt, mitä laittaisin sinne. Mutta ehkä ens viikolla sitten... Kaikki muu on valmiina kyllä. Kaukalon voisi ehkä noutaa vintiltä valmiiksi jonnekin tänne sisään, että miehellä olis siinä sitten helppo kouraan kaapattava. Ehkä tsägällä vois jopa treenata kaukalon kiinnitystä autoon. Jos jaksaa.

Keskiviikkona neuvola, mitään uutta ei sitten näillä rintamilla olekaan. Lisääntyvää kyllästymistä omaan öhköfanttiuteen lähinnä.

PH 36+5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä