yliaikainen

  • Viestiketjun aloittaja yliaikainen
  • Ensimmäinen viesti
yliaikainen
heippa! kertokaas millä perustein käynnistetään vko:lla 41+3?
oon huomenna menossa yliaikaiskontrolliin et onko mahdollista et käynnistäis jos vauvalla kaikki ok?
 
Mulla käynnistivät 41+5, vauvalla kaikki hyvin mut mä en oikein tahtonut jaksaa. Väsymys oli aikamoinen ja turvotus järkyttävä. Onneksi oli verenpaine koholla niin suostuivat käynnistämään.
Toivottavasti saat oman käärön pian kainaloon! =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 21:39 yliaikainen kirjoitti:
heippa! kertokaas millä perustein käynnistetään vko:lla 41+3?
oon huomenna menossa yliaikaiskontrolliin et onko mahdollista et käynnistäis jos vauvalla kaikki ok?
Ehkä hiukan pilkutusta mutta lapsi ei ole yliaikainen ennen kuin rv42 jälkeen. Eli jos mitään muuta syytä ei ole, eivät välttämättä käynnistä vielä.
 
madre

Minulla poika syntyi 42+4, odoteltiin josko lähtisi itse tulemaan kun esikoinen käynnistettiin ja oli yhtä helv.. Kyselivät useammalla kerralla että joko haluat käynnistettävän vai odotellaanko vielä..

No käynnistettiin lopulta ja meni ihan hyvin!
 
överi
en suosittele käynnistyksen anelua.käynnistävät kuitenkin viimeistään 42+2.mulla oli yliaikakontrollissa verenpaineet koholla ja virtsassa hiven valkuaista ja pyysin, että käynnistäisivät,koska halusin vaan jo päästä eroon mahasta.
synnytyssalissa kuulin,että korkean verenpaineen ja valkuaisen takia käynnistettävä synnytys on automaattisesti erikoistapaus ja äidille tuli hirveät rajoitteet, mm.vesi ja jakkara oli kielletty, joten mentiin ilmanluomukivunlievitystäkin...mieluummin olisin synnyttänyt vedessä vajaa viikko myöhemmin...
 
Minulla kolme lasta ja kaikki menneet reilusti yli. Ensimmäinen käynnistettiin ilman sen kummempaa syytä. Vointini oli ihan hyvä, samoin vauvan. Viikkoja 42+3. Nyt vasta olen tajunnut että minulle tämä pitkä raskaus on täysin normaalia. Kolme lasta on ja seuraavat lapset menivät yli lasketun ajan vielä enemmän. En suostunut käynnistykseen koska vaisto sanoi että antaa luonnon hoitaa tämä homma niinkuin se haluaa. Minulla on pitkä kuukautiskierto ja yksi kätilö epäili että tämän takia menee aina yli. Eli vauva onkin hedelmöittynyt luultua myöhemmin ja tämän takia laskettu aika on periaatteessa väärin. Toki ymmärrän että ollaan tarkkana silloin loppuraskaudessa. Istukan vahetessahan saattaa ongelmia tulla. Ennen vanhaan vauvoja kuolikin enemmän kohtuun. Käynnistys on siis hyvä silloin jos on syytä epäillä että komplikaatioita saattaa tulla. Mutta jos äidin ja lapsen vointi on hyvä, en näe mitään syytä miksi pitäisi alkaa käynnistämään. Siitä saattaa olla jopa haittaa.
 

Yhteistyössä