Ylinopeussakot tuli, menikö oikein

  • Viestiketjun aloittaja Sakot tuli
  • Ensimmäinen viesti
Sakot tuli
Käännyin risteyksestä ja näin tiellä nopeusrajoituskyltin 100km/h. Kiihdytin reippaasti ja sain sakot, koska ajoin noin 10m ennen sitä 100 rajoitusta 92 km tunnissa ja ennen sitä kylttiä olikin 80 rajoitus.

Minun mielestäni minä käännyin satasen tielle, mikä oli selvästä satasen tieksi merkitty. Olisiko minun pitänyt arvata aiempi nopeusrajoitus?
 
kyllä vaan
Kiihdyttämisen saa aloittaa vasta nopeusrajoituksen noustua.

Sinulla on ollut voimassa se nopeusrajoitus mitä olet ajanut tietä pitkin jolta käännyit koska muuta ei ole liikennemerkein osoitettu.
 
ap
Miten te tulette liikennevirtaan esim. moottoriteillä? Kun teillä saattaa olla vaikka 60km/h nopeusrajoitus ja motarilla 120km/h ja teidän nopeusrajoitus vaihtuu sataankahteenkymppiin vasta kiihdytyskaistan jälkeisellä merkillä.
 
esim...
Toinen esimerkki. Partekin rampilta kouvolaan päin. Rampilta tulijalla nopeusrajoitus taajama päättyy merkin vuoksi 80km/h ja valtatiellä alennettu nopeusrajoitus 30km/h. Jos tulet rampilta ja ajat tutkaan 30 rajoituksella, niin et ole koskaan nähnyt sitä alempaa kylttiä...
 
osjn
[QUOTE="vieras";21917438]Yleensä kylläkin se 120 km/h rajoitus on jo siinä kiihdytyskaistalla.[/QUOTE]

Ei täällä ainakaan ole. Muuttuvan nopeusrajoituksen kyltti on juuri siinä, missä kiihdytyskaista loppuu. Rampissa on taajama päättyy merkki ja kiinteä 60 merkki.
 
Miten te tulette liikennevirtaan esim. moottoriteillä? Kun teillä saattaa olla vaikka 60km/h nopeusrajoitus ja motarilla 120km/h ja teidän nopeusrajoitus vaihtuu sataankahteenkymppiin vasta kiihdytyskaistan jälkeisellä merkillä.
En ole koskaan mennyt moottoritielle, jossa ei jo kiihdytyskaistalla astuisi voimaan 100/120km/h rajoitus. Oikein meni tosiaankin, kiihdytyksen saa aloittaa vasta kun nopeusrajoitus astuu voimaan. Todella outoa on jos ei tätä tiedä.
 
???
[QUOTE="blondi";21917458]Ihan oikein meni. Tiedoksi vaan että nopeusrajoitus on taajaman ulkopuolella 80 jollei ole toisin ilmoitettu. Ei tarvitse arvailla.
Ihan autokoulussa opetettu juttu.[/QUOTE]

Jos ajan meiltä keskustaan suorinta tietä, niin matkalla ei ole taajama merkkiä. Tiedän, että se puuttuu, koska se kaatui kolarissa noin 8 vuotta sitten.

Saanko siis aina ajaa keskustassa 80km/h?
 
"blondi"
Jos ajan meiltä keskustaan suorinta tietä, niin matkalla ei ole taajama merkkiä. Tiedän, että se puuttuu, koska se kaatui kolarissa noin 8 vuotta sitten.

Saanko siis aina ajaa keskustassa 80km/h?
Mun mielestä kyllä jos taajama-merkkiä ei ole.
Ihmettelen kyllä miksei uutta ole tuotu tilalle. Tai oikeastaan en, joka paikassahan asiat on rempallaan noin yleisesti ottaen.
 

Yhteistyössä