Yllätysvieraalle tarjoilut

  • Viestiketjun aloittaja galluppia
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Jos yksi vieras tulisi, saisi päivällispöydässä mantelikalaa, muussia ja parsakaalia. Useammalle siitä ei venyisi. Pakastimessa on lapsen synttäreiltä jääneitä kookoskeksejä. Mut meillä ei vierasvarat säily, minä syön ne :D
 
pakastimessa on suolaista ja makeaa leipomusta ja jäätelöä, kaapissa keksejä (tai ainakin laatikoita, joskus käynyt niinkin että pienet pullahiiret on mussuttaneet keksit ja jättäneet paketin kaappiin)
 
"vieras"
Juuri leipasin pieniä vanilija pullia ja lakua löytyy kaapin päältä, sekä jotain lasten täysjyvä keksejä. Kanttarelli lasagne on kohta valmis, siittä riittää useammallekin.
 
"vieras"
Jotain daim-keksejä on kaapissa. Tietysti voisin tehdä voileipiä, tai leipoa jotain pikaista (pitsaa, marjapiirakan...), mutta mitään valmista ei ole. Saatiin juuri jääkaappi-pakastimen kaveriksi pieni arkkupakastin, niin pääsen lähipäivinä leipomaan sinne täytettä ;)
 
"Iki-ihana"
Tarjoaisin mukavan kolmiminuuttisen rupatteluhetken ovella, jonka jälkeen toteaisin että kiva kun kävit, hei hei. Mutta onneksi kukaan tutuista ei ole niin huonotapainen, että tunkisi kylään soittamatta ensin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maine Coon/
herkkuja kaapit täynnä
Paljonkin. Kaapista löytyy kinuskileivoksia, amerikkalaisia suklaakeksejä ja Domino-keksejä. Pakkasessa on kahdenlaisia erilaisia jäätelöpuikkoja ja pakettijäätelöä. Myös suklaata ja karkkia löytyy. Jos suolaista haluaisi niin voisin tekaista täytetyn ruisleivän: paprikaa, salaattia ja kylmäsavukinkkua. Kahvia, teetä ja mehua ois juomaksi.
 
Meille tulikin jo "yllärivieras" tänään :) samaan paikkaan oltiin menossa yhdessä tänään, mutta se peruuntui joten jäätiin sitten meille.

Sipsiä löytyy kolmea eri laatua, rainbow toffee duo namipussi, maustekakkua, limppaa ja kahvia, ruokaa jnejne. "kaikkea" löytyy ja vapaasti tuo käy ottamassakin. Saunavuorollekin lähtee mukaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28837003]Jos yksi vieras tulisi, saisi päivällispöydässä mantelikalaa, muussia ja parsakaalia. Useammalle siitä ei venyisi. Pakastimessa on lapsen synttäreiltä jääneitä kookoskeksejä. Mut meillä ei vierasvarat säily, minä syön ne :D[/QUOTE]

Wau, mun unelma-ateria. Kunpa saisin mantelikalaa. Saanko tulla teille kylään ensi vkl? Mitään makeaa ei tarvitse varata, en sitä ikinä syö, mutta tällainen tarjoilu olisi ihan super ;)
 
Hmmmm, kahvia saisi. Niin ja kun on erikoispäivä niin yksi onnekas saisi toisen rommileivoksistani.
Irtokarkkeja löytyy ja taitaapa pari vaniljaeskimoakin olla ja saattaisin tarjota jopa lasillisen Fresitaa.
 
Kahvia, teetä, jätskiä ja korvapuusteja löytyy...ja tarpeen niin vaatiessa voisin vaikka jonkun marjapiirakan leipoa.

Ja kyllä, voisin ihan hyvin leipoa vieraan aikana. Meillä käy ihan perusporukkaa kylässä, eikä siis niin fiiniä väkeä, että moista katsottaisiin pahalla.
 
herkkuja kaapit täynnä
Alkaisitte samantien leipomaan vieraan aikana????
Mä en ainakaan alkais, pitäähän sitä jutella sille vieraalle eikä se oikein onnistu jos leipomisen ohella huutelee jotain. Siksi mulla onkin kaikkea mahdollista kaapeissa varalta. Tosin tahtoo vanheta kaikki kaapeihin kun ostan aina enemmän kuin tarve ois, ei itse tule syötyä niitä keksejä ja leivoksia pois.
 
melkein maalla kun asuu
tekisin omenapaistosta tai voitaikinasta herkku wiinereitä tai mustikkapiirakkaa noihin menis aikaa n30min. valmiina ei oo kun keksejä ja puikkojäätelöitä. mut jos meille asti tulee jaksaa vierailla sen reilu 45min ;)
 
sokerihiiret stop
Minkä ihmeen takia täällä on oletuksena, että jokainen vieras kaipaisi niitä imelyksiä eli keksejä, kakkua, kääretorttua, marjapiirakkaa jne. YÄK!! Parempaa on vaikka ihan tavallinen voileipä juustolla ja makkaralla kahvin kanssa, ei siinä muuta tarvita. Suolainen piirakka tai pasteijat onkin sitten jo ihan luxusta.
 
kotileipuri-
Kaapeista ja eritoten pakkasesta löytyy vaikka minkälaisia leipomuksia, suolaisia ja makeita.

Riippuu niin paljon vieraasta ketä tupsahtaisi kylään, esim. appiukko ja miehen veli poikkeavat lähes päivittäin, heille lämmittäisin kyselemättä päivälliseltä jääneitä kuharullia, naapureista toinen tykkää makeasta, toiselle joka päivittäin pyllähtää käymään, kelpaa suolaiset tarjottavat mielummin jne.
 

Yhteistyössä