Yllätysvieraat - olisitko iloinen vai suuttuisitko?

  • Viestiketjun aloittaja Kalsarihousu
  • Ensimmäinen viesti
Kalsarihousu
Mitä mieltä olette yllärivieraista, tai puolison tavasta tulla kotiin ns. ylläri mukana eli kaveri? Olisitteko iloisia ja keittelisitte kahvit vai olisitteko kiusaantuneet?

Tuli mieleen kun tänään päivällä mies tuli käymään kotona, ja lupasi auttaa lapsen hoidossa. Olin koko aamun yrittänyt hoitaa itkevää vauvaa, en ehtinyt edes syömään kun lapsi valitti vaan. Univelkaakin oli edelliseltä yöltä, jaksoin hädin tuskin aamukahvin juoda. Sain vauvan viimein nukkumaan rinnalle sänkyyn, kun mies tuli kotiin vieraan kanssa. Siellä minä makasin sängyllä, ovi auki eteiseen, aamukalsarit päällä ja tissit levällään.
Olin raivoissani, mutta miehen mielestä ei kuulema ole syytä raivostua. Piti keittää vieraalle kahvit.

Vauvakin sitten heräsi, puin päälleni ja siivosin pahimmat puklurätit näkyvistä. Koko asunto haisi kun vaipparoskis oli viemättä ja kissanhiekat siivoamatta.

Olenko pikkumainen kun raivostun, vai pitäisikö kotona olevan vaimon aina passata ja ehtiä sukimaan itsensä aina vieraskoreaan kuntoon? Onko teidän kotona aina valmista yllärivieraita varten?
 
kas näin
Talo elää tavallaan ja vieraat tulee ajallaan.

Mies hoitaa itse vieraansa, sun asia ei todellakaan ole sille vieraalle kahvia keitellä. Eikä sun sitä tarvi moikatakaan, nukut rauhassa jos oot univeloissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
"..."
Yleensä ottaen pidän yllätysvieraista. Mutta kun se nyt nykyään on niin helppoa, niin ihan järkeväähän se on soittaa etukäteen, että voidaanko tulla. Oma mies onneksi aina soittaa ja kysyy omista kavereistaan, että kerkeää nyt ainakin vaatteet vetämään päälle.

Mutta tuossa sinun tilanteessa, niin en tajunnut, että sinunko niitä kahveja piti käydä keittämään? Miksei miehesi itse keittänyt.
 
"..."
Alkuperäinen kirjoittaja kas näin;30711282:
Talo elää tavallaan ja vieraat tulee ajallaan.

Mies hoitaa itse vieraansa, sun asia ei todellakaan ole sille vieraalle kahvia keitellä. Eikä sun sitä tarvi moikatakaan, nukut rauhassa jos oot univeloissa.
Juuri näin. Jos joku tulee yllättäen, ei kämpän tarvitse olla tiptop eikä kahvipöytään välttämättä tule mitään ihmeitä tarjottavia.
 
Kalsarihousu
[QUOTE="...";30711286]

Mutta tuossa sinun tilanteessa, niin en tajunnut, että sinunko niitä kahveja piti käydä keittämään? Miksei miehesi itse keittänyt.[/QUOTE]

Miehen kaverit odottaa vaimon tekevän nuo vierastarjoilut. Olisinkin tehnyt, mutta oltiin sovittu miehen kanssa että hoitaa lasta jotta voin hoitaa hänen firmansa paperiasiat kuntoon. Vaikea hoitaa firman papereita kun vauva huutaa korvassa kiinni.
 
TänneVaan!
Ihan sama missä kunnossa kämppä on, vieraat on aina tervetulleita!

En itsekkään mene kylään katsomaan että onko siistiä ja onko pöydässä herkkuja. Ja yleensä jos tulee varsinkin kauempana ajellessa mieleen, että käydään katsomassa onko joku kotona, niin mennään kaupan kautta varuilta hakemaan vaikkapa kääretorttu yms. :) Ja meiltä löytyy aina pakkasesta jotain tarjottavaa, jos yllärivieraita tulee.
Yleensä tietty soitetaan, muttei aina.
 
aloittajalle
Enpä varmaan itsekään niin lähtisi vieraita tuossa vauvasirkuksessa passailemaan.

Mutta hiukan tuo nyt kuulostaa murheelliselta että et ole ehtinyt edes vaatteita laittaa päällesi. Kuulostaa että vauvan itku on nyt sekoittanut pahasti ihan koko elämän.

Muistathan että lentokoneessakin jos happimaskit laskeutuu, niin ensin kiinnitetään oma ja sitten vasta toisen. Jos vauva kitisee kaiken aikaa, niin ei se sun tissi välttämättä auta. Mies hyssytelköön vauvaa sen aikaa että käyt ite edes suihkussa. Syödä voit varsin hyvin vauva sylissä, jos se ei sitterissä viihdy. Ehkä mies toi vieraan juuri siksi että näkee sinusta tulevan pikkuhiljaa täysin mökkihöperö siellä vaippahumussa?
 
Mielestäni pahastumisesi on ihan aiheellista. Kyllä miehesi olisi pitänyt soittaa että tuo vieraan käymään. Ja vähintään sitten keitellä ne kahvit itse ja hoitaa samalla vauvaa jos kerran niin oli sovittu.

Meillä ei ainakaan koti ole juuri koskaan vieraskelpoinen. :D Pari päivää on hyvä saada varotusta että ehtii kunnolla siivoamaan. No, pahimmat saa hoidettua tunnissa tai parissa mut silloin jää makkarit ja lastenhuoneet vailla siivousta.

Ja kyllä meillä soitetaan jos ollaan joku vieras yllättäen tuomassa kahville. Itsestäänselvyys. Itekin viihdyn melkoisissa rytkyissä kotona, joskus jopa alasti ja samoin mies, joten vähän pakkokin ilmoittaa ettei toinen siellä nakuna toikkaroi vierasta vastaan :D
 
"..."
Miehen kaverit odottaa vaimon tekevän nuo vierastarjoilut. Olisinkin tehnyt, mutta oltiin sovittu miehen kanssa että hoitaa lasta jotta voin hoitaa hänen firmansa paperiasiat kuntoon. Vaikea hoitaa firman papereita kun vauva huutaa korvassa kiinni.
Miehen kaverit saa odottaa ja edellyttää mitä tahansa, ei kannata omaa elämää alkaa muokkaamaan sen mukaan, mitä toiset odottavat.
Mutta joo, sano miehellesi, että soittaa seuraavalla kerralla etukäteen, niin kaikki pääsevät helpommalla.
 
-9-9-
Mutta hiukan tuo nyt kuulostaa murheelliselta että et ole ehtinyt edes vaatteita laittaa päällesi. Kuulostaa että vauvan itku on nyt sekoittanut pahasti ihan koko elämän.
Et ehtinyt?? Miksi ihmeessä sitä omassa kodissa pitää "ehtiä" pukeutua ja laittautua jos ei ole vieraita tulossa käymään tai itse menossa jonnekin? Paljon mukavempaahan on olla ihan nudena, tai just jossain lökäpöksyissä ja jos imettää niin tissit paljaana.
 
"no niin"
Et ehtinyt?? Miksi ihmeessä sitä omassa kodissa pitää "ehtiä" pukeutua ja laittautua jos ei ole vieraita tulossa käymään tai itse menossa jonnekin? Paljon mukavempaahan on olla ihan nudena, tai just jossain lökäpöksyissä ja jos imettää niin tissit paljaana.
Kyllä mä jotenkin koen että itsestään, omasta hygieniastaan ja siisteydestään ja miksei sen ympäristönkin siisteydestä huolehtiminen osoittaa jonkinlaista jäsentymistä ja koherenssia ja vastaavasti huolehtimattomuus ja itsensä ja kotinsa täydellinen laiminlyönti edustaa matkaa hallitsemattomuuteen ja alamäkeen.
 
-9-9-
[QUOTE="no niin";30711421]Kyllä mä jotenkin koen että itsestään, omasta hygieniastaan ja siisteydestään ...[/QUOTE]

Eli jos sattuu imettämään/nukuttamaan vauvaansa ilman paitaa niin ei huolehdi hygieniastaan? :O
Itse kävin just suihkussa ja olen ilman paitaa (no, ilman mitään...). Onko sekin nyt sit hygienian ja itsensä laiminlyöntiä?
 
fgfgfgfgfg
[QUOTE="no niin";30711421]Kyllä mä jotenkin koen että itsestään, omasta hygieniastaan ja siisteydestään ja miksei sen ympäristönkin siisteydestä huolehtiminen osoittaa jonkinlaista jäsentymistä ja koherenssia ja vastaavasti huolehtimattomuus ja itsensä ja kotinsa täydellinen laiminlyönti edustaa matkaa hallitsemattomuuteen ja alamäkeen.[/QUOTE]

Huomaa kyllä ettei ole koettu vauva-aikaa... Sulla ei vissiin ole lapsia kun ehdit noin kotiasi puunata.
 
"no niin"
Huomaa kyllä ettei ole koettu vauva-aikaa... Sulla ei vissiin ole lapsia kun ehdit noin kotiasi puunata.
No on mulla kaksi omaa lasta.

Lisäksi meillä on ollut kesälapsia aikanaan muutama.

Ja olen ollut myös kanniskelemassa toisten äitien vauvoja kun äidit ovat olleet kovin uuvahtaneita, lähinnä mieheni miniän ja tyttären lapsia. Omia lapsenlapsia ei vielä ole, lapseni ovat vasta teinejä.

Mistä tulit tuohon johtopäätökseesi?
 
Mä olen käytännössä aina iloinen vieraista, ja kaikki kyläilijät sen tietää. Mutta kyllä kaikki kaverit ja tutut tietää myös, että jos tulee ilmoittamatta, saatan olla päikkäreillä, tai vaikka tallihommissa,. Kahvit keitän, joko siellä tallin satulahuoneessa tai torpassa sisällä, mutta kumpikaan ei välttämättä tai edes todennäköisesti ole siisti, jos yllättäen tulee, ja kahvin kanssa voi joutua pullan sijasta jyrsimään kynsiään.
Silti saa kyllä tulla kylään, ei siinä.

Miehen kaverit odottaa vaimon tekevän nuo vierastarjoilut.
Tää meni multa kyllä täysin yli hilseen ja jakauksen.
Mitä v*tun väliä, mitä miehen kaverit odottaa tai kuvittelee? Jos mä olisin tissit tiskissä sängyn pohjalla imettämässä univeloissani jotain rääkyvää koliikkivauvaa, niin edelleen vieras olisi tervetullut, mutta mies saisi kahvit keitellä ihan itse.
Ja jos kokee jotenkin tarvetta selittää, niin sitten selittäisi tilanteen vieraalleen. Vähän voisin peiton kulmaa kiskoa hinkkien peitoksi jos edes viitsisin, mutta tasan en lähtisi passaamaan miehen vieraita.

Ja jos sieltä ovesta joku oma kaverini paukkaisi tossa tilanteessa, niin pyytäisin sitä keittämään mullekin kahvia.
 
"kirjosieppo"
Kerran meille tuli keskellä päivää yllätysvieras vauvaa katsomaan... olimme juuri tulleet lasten kanssa ulkoa ja syöneet, tiskipöytä huusi apua, lelut levillään jne! No raivasin äkkiä sohvalta pois syöttöharsot ym vaatteet, vieras meni leikkimään lasten kanssa ja minä kävin keittiön kimppuun(raivasin pahimmat)!! Keitettiin sitten kahvit ja onneksi pakkasesta löytyi jotain kahvileipää,kun vieras lähti katsoin peiliin...hiukset rasvaiset ja pystyssä, paidassa ruoka/puklutahroja! Pikkasen hävetti, mutta sitten nauroin koko jutulle! Olisi voinut ilmoittaa vaikka 30min aikasemmin että olen tulossa, niin olisin osannut varautua! On päiviä milloin pienen vauvan kanssa ei saa mitään tehtyä ja toisena päivänä voi vaikka siivota koko talon. :) Sehän on vieraiden vika jos tulee ilmoittamatta! Ap:n tapaukseen olisin hermostunut ja käskenyt seuraavalla kerralla ilmoittaa että olisin osannut laittaa edes vaatteet päälle,niin ja itse olisivat saaneet keittää kahvinsa!
 
"quu"
Eihän kyse ole yllätysvieraasta, jos mies raahaa jonkun tuttunsa teille ja jättää vaan sinulle ilmoittamatta. Tottakai tuollainen hermostuttaa, jos on kotona on tilanne ns päällänsä ja vauvakin täytyy ottaa huomioon. Ihan kuin miehesi olisi joku itsekeskeinen teinilapsi, joka odottaa kodin olevan vain häntä ja kavereitaan varten. Ja miltä tuntuu vauvasta? Äiti hermostuu, vieraita ääniä lisäämässä vauvan levottomuuutta ja monenlaista kuhinaa.

Opeta miehesi soittamaan etukäteen. Nyt on vauva talossa ja piste. Pitää lapsenkin elämää kunnioittaa, eikä elää kuin ennen vauvaa.Etenkin, jos miehesi kaverit kaiken lisäksi odottavat sinun passaavan. Siis mitä ihmeen kehnosti kasvatettuja puupäitä te päästätte kotiinne?
 
Riippuu aivan tilanteesta. Jos tässä normaalisti eletään ja ollaan niin mikäjottei. Mutta esim just sillon kun vauva-aika oli pahimmillaan, en todellakaan ois välittäny ylläritulijoista. Ehkä meille kerran vuodessa joku ilmottamatta tulee oven taakse.
 
AP:n tapauksessa,mies olis saanu keitellä ihan itsekseen kahvit kaverilleen ja ottaa pakastimesta pullaa.Iso ihminen,osaa kyllä!

Yllätysvieraat,tervetuloa vaan!Jos huushollin taso haittaa,voin neuvoa missä on Volta ja muut tarpeet.Ja jos läsnäoloa haittaa se,ettei ole laittanut pakkelia poskeen,voi kaikinmokomin siirtyä ulos..Tää on meidän koti,me saadaan olla miten huvittaa =)
 
"Hanna"
Miehen kaverit odottaa vaimon tekevän nuo vierastarjoilut. Olisinkin tehnyt, mutta oltiin sovittu miehen kanssa että hoitaa lasta jotta voin hoitaa hänen firmansa paperiasiat kuntoon. Vaikea hoitaa firman papereita kun vauva huutaa korvassa kiinni.
Siis täh, onko tämä joku provo? Miehen kaverit saavat odottaa ihan mitä vain, mutta en minä ainakaan heidän pillinsä mukaan alkaisi tanssimaan.

Jos mies kutsuu vieraita kylään, niin hän saa myös hoitaa talon siivoamiset ja kestitykset ihan itse. Eri asia on, jos yhdessä on sovittu kutsuista, silloin myös yhdessä hoidetaan valmistelut ja tarjoilut.

Firman paperit saavat sitten jäädä hoitamatta, kun kerran mies ei hoida lupaamaansa osuuttaan. Yksinkertaista. En minä ainakaan vaikeuttaisi elämääni toisen tyhmyyden takia.
 
ei jaksa nyt
Mutta hiukan tuo nyt kuulostaa murheelliselta että et ole ehtinyt edes vaatteita laittaa päällesi. Kuulostaa että vauvan itku on nyt sekoittanut pahasti ihan koko elämän.
Minä olen tytön kanssa kotona sairastamassa kolmatta päivää ja edelleen olen yövaatteet päällä. Miksi ihmeessä pitäisi jotain muuta pukea, kun kerran ei ole mihinkään menossa? Enkä näe tässä mitään elämänhallinnan menettämistä. Kunhan vain eletään tilanteen mukaan, ihan kuten aloittajakin on tehnyt.
 

Yhteistyössä