Yösyönti gallup

Gallupin tynkää yösyötöistä! Meillä 4 kk poika syö edelleen 3 kertaa yössä ja tuttavapiirissä kaikki vauvat tuntuvat nukkuvan koko yön... |O Miten muilla?

Poika 4 kk, syö 3 kertaa yössä (3 tunnin välein), rintamaidolla
 
Täällä 1v4kk haluaa rintaa nukkumaanmenon jälkeen 1-x kertaa. Tiedän vain niistä kerroista, joiden aikana olen vielä hereillä (1-3 riippuu monelta menen itse nukkumaan) ;)

Sanoisin, että alle puolitoistavuotiaalle on minusta ihan normaalia haluta rintaa vielä öisin. Vaikka et sitä kysynytkään :)
 
meilä 2kk ja reilu 1vko vanha pikku poitsu, syö yhden kerran yön aikana.. tankkaa ni paljon 00-01 aikaa et nukkuu sit aamuun asti.. :) meilä aloitetaa tankkaus tuossa 9 maissa ja sit nukkuu kyllä hienosti aamun tunneille asti..

ni ja meillä ollaa nan-korvikkeella...
 
4 kk:n iässä meilläkin syötiin parin tunnin välein yöt läpeensä, kunnes 5 kk 2 vk iässä siirrettiin poika eri huoneeseen nukkumaan - eka yö oli vielä samaa rumbaa, mutta tokasta yöstä lähtien maitoa on oltu vailla enää kerran, 4-5 maissa aamuyöllä. Äiti on tästä muutoksesta niin iloinen että poika saa syödä tuon kerran/yö vaikka niin pitkään kuin jaksaa, on nyt vähän reilu 7 kk :)

Rintamaidolla meilläkin, ja nykyään menee lisäksi kiinteitä ihan kivasti jo. Aloiteltiin joskus 4 kk:n jälkeen öiden risaisuuden takia.
 
Meillä runsaat 7kk tyttö herää yleensä yöllä kerran syömään 200ml maissivelliä. En ole edes koittanut vielä lopettaa kun ihan selvästi on nälissään kun noin paljon syö. Mutta paljon on takana myös kokonaisia öitä (12h ) =)
 
Meillä poika täytti eilen 7kk ja kanssa syö vielä useita kertoja yössä. Keskimäärin 2-5krt. Minun mielestä söi pienempänä paljon harvemmin.... Nyt olenkin ajattelut vieroittaa pojan yötissistäja siirtää omaan huoneseen, kun yöt ovat todella risaisia: poika herää tissin/tutin/läheisyyden/seurustelun/ilmavaivojen/muuten vaan takia kymmeniä kertoja yössä!
Esikoinen söi ensimmäiset 4kk koko yön tunnin-parin välein, eli noin 6-8krt/yössä, mutta lopetti sitten yösyötöt omaaloitteisesti 5kk ikäisenä. Ja sen jälkeen nukkunut suhteellisen hyvin,
 
Meillä 4 kk iässä nukuttiin joko läpi yön heräämättä kertaakaan tai syötiin yhden kerran. Nyt poika on 8,5 kk ja yhä on sama tilanne. Meillä auttaa heräämiseen joko tutti suuhun tai maitopullo: mitään välimuotoja ei ole... Mitkään hyssyttelut, tassuttelut ja sylittelyt ei toimi, jos ei tutti heti auta. Kun saa sen maitopullon niin simahtaa heti sen juotuaan. Eli nälkään herää. Niin, ja kiinteitä syödään jo paljon ja kaikki vauvan ateriat päivisin.

Mun mielestä vauvat on niin yksilöitä että ei ole yhtä ikää josta lähtien "pitäisi pystyä nukkumaan yö syömättä" :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ahmutar:
Meillä 4 kk iässä nukuttiin joko läpi yön heräämättä kertaakaan tai syötiin yhden kerran. Nyt poika on 8,5 kk ja yhä on sama tilanne. Meillä auttaa heräämiseen joko tutti suuhun tai maitopullo: mitään välimuotoja ei ole... Mitkään hyssyttelut, tassuttelut ja sylittelyt ei toimi, jos ei tutti heti auta. Kun saa sen maitopullon niin simahtaa heti sen juotuaan. Eli nälkään herää. Niin, ja kiinteitä syödään jo paljon ja kaikki vauvan ateriat päivisin.

Mun mielestä vauvat on niin yksilöitä että ei ole yhtä ikää josta lähtien "pitäisi pystyä nukkumaan yö syömättä" :)
Meillä ei auta kans nuo hyssyttelyt ja tassuttelut..Huuto vaan kovenee jos menee koskemaan ilman vellipulloa..
 
En ajatellut itse antaa velliä yöllä, mutta muutamalla näyttää olevan tapana. Auttaako masun täynnä pitämiseen? Yritän hillitä pojan yösyömisiä pikkusen , vaikka siihen 1-2 kertaan Oletteko saaneet neuvolasta ohjeet yövelliin?
 
Olen itse antanut yöllä vain maitoa, jos on herännyt nälkään. Olen halunnut että tuhdimmat ruoat syödään päiväsaikaan että tottuu siihen rytmiin. Meillä tämä on toiminut hyvin. Meillä ei kyllä syödä vellejä ollenkaan.
 
Meillä neiti 8,5 kk ja edelleen syö 2 kertaa yössä pullosta. Tosin täysin tapa on, mutta ei oo tää mamma hennonnut alkaa huudattamaan. On sekin päivä vielä edessä, aika poikki alkaa olemaan...
 
Vanhampi tytöistä söi 1-2 krt yössä n. 8 kk asti. Nuorempi tyttö on nyt 2,5 kk korkeintaan kerran herää syömään. Naapurin poika oli sitä vastoin heräillyt 3-5 x yössä syömään 2-v saakka. Että on hyvinkin yksilöllistä tuo yöheräilymäärä. Meillä edelleen vanhempi neiti herää usein kerran yössä.... on tosi herkkä nukkuja, ei tosin enää syömään herää ;) . Ja tyttö täyttää kohta neljä.
 
meillä tyttö nyt 3,5kk. Alettiin ottaa iltasin velliä tossa päälle2kk vanhana ihan hennoilla määrillä aloitettiin ja pikkuhiljaa aina lisätty velliä enemmän maidon joukkoon nyt n.150ml velliä ja loput n.50ml maitoo. tämmönen saitsi syödään n. klo 20.30-21 ja sit semmonen 100ml velliä ja 100ml maitoo vielä 22-24. Neiti nukkuu vaihtelevasti 5-8 saakka,nyt ollu illat aika levottomia eikä meinaa tyttö malttaa nukahtaa ja yöllä välillä tuttia on vailla...mutta tyytyväinen oon ollu,paitsi että kiva olis jos illat ei menis niin risasek siitä kun nukkumaan käydään...
meni vähän ohi keskustelun,anteeks...
muoks* niin ja nan-korvikkeella ollaan menty 8vk:sesta saakka.
 
meillä yö on 22-07, tällä välillä poika 2 kk syö kahden ja neljän välillä n. 200 ml korviketta, seitsemän-kahdeksan aikaan herää tissille. Illalla n. klo 21 imetys ja päälle lisämaitoa pullosta sen minkä vielä haluaa, yleensä n. 150 ml. päivät ollaan yleensä kokonaan rintamaidolla. Eli yleensä herää kerran yössä.
 
Meidän neiti unikoulutettiin nukkumaan ilman tissiä 11 kk iässä, pari viikkoa meni OK, sitten tuli oksennustauti ja nesteytyksen vuoksi imetin taas öisinkin tiuhaan. Nyt neiti kohta 1v1kk ja unikoulua 4 yötä takana. Yösyötöistä on PÄÄSTÄVÄ! Mun voimat ei riitä enää heräillä öisin imettämään.
 

Yhteistyössä