Youtube ärsyttää

Jokin aika sitten tulivat nämä raivostuttavat mainokset videoiden alkuun. Niitä on yhä enemmän. Tänä iltana huomasin, ettei niitä kaikkia pysty edes skippaamaan sen 5sek jälkeen! Minusta on törkeää pakottaa yhä useamman videon aluksi katsomaan jopa yli minuutin mittainen mainos, kun itse video saattaa olla lyhyempi. Mä olisin jopa valmis maksamaan Youtuben käytöstä muutaman euron per vuosi, jos saisin sillä takuun, ettei katsomieni videoiden alussa näytetä niitä typeriä mainoksia. Vihaan tällaista pakkomainostamista.
 
Keittiönoita
Samaa harmittelin tänään. Telkkarissa mainoskatkot ymmärrän, koska silloinhan kuuluu käydä jääkaapilla, nostaa pyykit pesukoneesta, vaihtaa kissanhiekat yms.
 
hemmoo
Ovat pakonsanelemana joutuneet nuo mainokset laittamaan, saavat edes jotain centtejä maksettua sisällöntuottajille. Mulla käy muuten nykyään niin, että kun mainoksia tulee telkusta 5 minuutin välein ja vaihan kanavaa mainosten ajaksi, en välillä muista mitä olin kattomassa. Menee moni ohjelma nykyään ohi, tuon mainostulvan takia :D
 
Ladatkaas Adblock. Lähtee mainokset palstaltakin hiiteen.:)
 
Viimeksi muokattu:
Ladatkaas Adblock. Lähtee mainokset palstaltakin hiiteen.:)
Juurikin näin.

Jos mainokset olisivatkin sellaisia hienovaraisia ja pysyisivät poissa itse asian tieltä mitä menet katsomaan jollekin nettisaitille, niin ei juurikaan jotain mainosten blokkaajia tarvittaisi, mutta ei, se mainos pitää pakottaa katsomaan ennenkuin saa nähdä jonkun videon, tai sitten se mätkähtää isona keskelle ketjua jota yrität lukea, tai pop uppaa, tai sitten se expandaa automaattisesti sivun ylälaidasta niin että joudut scrollaamaan ties kuinka paljon alas että näet sen mitä oikeasti tulit katsomaan. Ei kiitos.
 
ja mainosten lisäks mä en enään löydä niitä musiikeita mitä oon muistiin pistäny, lajitellu kaikki eri kansioihin ja kaikkee, ärsyttää niin. empä sitä kyllä muutenkaan enään oo käyttänyt kun yksittäisten biisien kuunteluun. Se on muutenkin niin epäselkee mun mielestä.
 
anonyymi444
Juurikin näin.

Jos mainokset olisivatkin sellaisia hienovaraisia ja pysyisivät poissa itse asian tieltä mitä menet katsomaan jollekin nettisaitille, niin ei juurikaan jotain mainosten blokkaajia tarvittaisi, mutta ei, se mainos pitää pakottaa katsomaan ennenkuin saa nähdä jonkun videon, tai sitten se mätkähtää isona keskelle ketjua jota yrität lukea, tai pop uppaa, tai sitten se expandaa automaattisesti sivun ylälaidasta niin että joudut scrollaamaan ties kuinka paljon alas että näet sen mitä oikeasti tulit katsomaan. Ei kiitos.
Ala itse tekemään ilmaiseksi tubeen videoita ja jätä työsi. Ei taida paljoa naurattaa, jos tulot 0 adblocker-apinoiden takia.
 
hemmoo
Ala itse tekemään ilmaiseksi tubeen videoita ja jätä työsi. Ei taida paljoa naurattaa, jos tulot 0 adblocker-apinoiden takia.
Mä luulen, että mainostaja ja juutuubi kuvittelevat jotta joudutaan kattomaan ne mainokset vaikka löytyy estot. Joten kaikki voittaa, ei tarvii mainoksia kattoo, sisällöntuottajat saa massinsa, mainostajat on tyytyväisiä :D
 
Ala itse tekemään ilmaiseksi tubeen videoita ja jätä työsi. Ei taida paljoa naurattaa, jos tulot 0 adblocker-apinoiden takia.
Jos sinä oikeasti luulet että pelkästään tekemällä videoita youtubeen voit realistisesti tienata elantosi, olet ihan pikkuisen pihalla.

Hyvin hyvin pieni murto-osa youtubessa julkaisevista tekee oikeasti rahaa juurikin niillä youtube videoillaan ja ne jotka tekee on poikkeuksetta muuten julkkiksia ja muuten tienaavia ihmisiä, tyyliin muusikot. Esim. Psy, Bieber jne.

Suurin osa niistä jotka ei tee musiikkia mutta saavat tuloja youtubesta, ovat tehneet sponssisopimuksia, jotka antaa sitä konkreettista rahaa, ei sillä addclickillä kukaan yksittäinen tavis mitään merkittävää koskaan tienaa.

tajuatko kuinka monta miljoonaa viewiä pitää olla esimerkiksi youtube videolla että saat siitä edes muutaman kympin? Et ilmeisesti kun noin typeriä kommentoit.
 
Viimeksi muokattu:
"viera"
Mullakin on tuo korvaamaton Adblock ja käytän sitä aina, ainoa poikkeus on Muro.

Otin sen pois Murossa, koska siellä sivulle mennessä kerrotaan rehellisesti että mainokset mahdollistavat sivustojen toiminnan ja koska mainoksista maksetaan kävijämäärän perusteella niin pyydetään nätisti ottamaan Adblock pois ja annetaan selkeät ohjeet miten sen saa sallimaan vain Muron sivut.

Ja se suurin syy on siinä että lähestulkoon poikkeuksetta ne Muron mainokset eivät häiritse keskustelupalstan lukemista, siellä ei hyppää isoja mainoksia vasemmalta ja oikealta, eikä ole niissä ole mitään raivostuttavia mainostunnareita, eikä niitä ole tungettu yhteen sivuun niin montaa että se häiritsee lukemista.
 
hemmoo
Tulee mieleen kun törmäsin nhl pelin merkeissä yhteen nuoreen pojankloppiin joka ihan vakavasti suunnitteli, että tulevaisuudessa tekee elääkseen sen pelin pelaamista :D No, onhan noita jotain jotka ovat rahaa tuolla tienanneet, mutta pitää olla jo sellainen velho, että ei mitään järkeä.

Aina kannattaa yrittää, mutta ehkä olisi ihan hyvä olla joku varasuunitelma.
 

Yhteistyössä