yrittäjyydestä...

Kertokaapa te yrittäjät omasta arjestanne. Jääkö aikaa työnteolta perheelle, harrastuksille jne? Kovasti kiinnostais "oma homma", mutta koko ajan saan kuulla VAIN kielteisiä kommentteja asiasta. Tietysti riippuu yrittämisen laadusta, minulla tulisi olemaan kaudenhoitoalan yritys. Mielelläni otan kaikenlaisia kommentteja aiheesta vastaan!
 
kahden äiti
Se on kaksitahoista. Hyödyt on suuret, samoin haitat. Mutta asioita ei pidä kaunistella, vaan yrittäjän on nimenomaan oltava realisti, luova realisti, muuten ei pärjää. Toisaalta kauneudenhoitoala on naisala ja siten helpompaa, koska asiakkaasikin ovat naisia todennäköisesti ja ymmärtävät paremmin äidin velvoitteet.
Yrittäjänä voit itse määrätä työpäiväsi, ottaa vapaata kun tarvitset, päättää asiasi. Mutta tätä kaikkea sanelee raha, jota sinun on tehtävä joka päivä ja sen pieni osa siitä mitä saat hankittua, jää sitten sinun käyttöösi, verojen, vuokrien, puhelimien, vakuutusten, kirjapitomaksujen jne jälkeen. Toisaalta sinun on joustettava asiakkaitten tarpeitten mukaan, jotta he tulevat asiakkaiksesi.
Eli järki käteen ja lapset etusijalle. Sillä tavoin minä olen aikani jakanut. Lapset on hyötyneet, olen päässyt kuljettamaan heitä keskellä päivää, olemaan kotona kun he ovat sairaita...mutta olen sitten toisaalta ollut stressaantunut kun olen tehnyt ne työt yöllä (mitä sinä et todennäköisesti voi tehdä). Omia harrastuksia minulla ei ollut yli kymmeneen vuoteen, mutta en sitä ole katunutkaan, koska silloin oli lapset ja yritys. Sosiaaliset suhteet on kärsineet ja kateellisia kanssasisaria on rutkasti, koska yleinen luulo on että yrittäjälle raha kasvaa puussa.
Yrittäjäksi ei kannata ryhtyä, jollei ole luonteeltaan kurinalainen ja järkevä ja jollei parisuhde ole kunnossa. Ja lapsille hyvää hoitajaa.
 
minäkin
siis ihan samassa jamassa...kauneudenhoitoalan yritys ois erittäin ajankohtainen, mutta mielipiteet aika negatiivisia...En tiiä oisko mahdollisuuksia selvitä lasten ja yrittäjyyden kanssa. Mies ois kyllä tukena..Jostai pitäis palkka ja työpaikka saada :/ Mihin ratkaisuun olet päätynyt?
 

Yhteistyössä