Yrityksen odottajat

Flunssaan buranaa ottaneena voin sanoa ettei auta :D. Ihan älytöntä varsinki ku mies alkanu yhtäkkii puhuu kokoajan vauvoista ja mun mahasta ja siitä mitä tehään kun raskaudun. Piinaavaa kerrassaan koska kuitenkaan ehkäisystä ei ole valmis luopumaan. :/ kuume on iha valtaisa.
 
Mutta ihana kun puhuu tuommosia! :) Itse olen nyt yrittäny olla puhumatta miehelle sen enempiä, jos sillä ois vaikka jotai positiivisia vaikutuksia.. :D

Oletteko muuten miettiny noita raskausvitamiineja, joita suositellaan myös ennen raskautta? Siis, että otatteko sitten kun yritys alkaa, yrityksen alku lähenee, plussan tullessa vaiko ollenkaa? Itse mietin, että joko voisi alkaa niitä syömään, kuitenkin pitää yrittää sitten elää terveellisemmin kuin nyt. Nyt vedän herkkuja paljon vähän sillä tekosyyllä, ettei vielä tarvi miettiä.. :/
 
Hyvä ajotus sulla. Just eilen kattelin suositukset ja etin itelleni sopivia vitamiineja. ;) Oon aika tarkka välillä näissä asioissa ja melkeen koko yövuoro meni pähkäillessä. Pakko sanoa että yhtään täydellistä ratkasua ei löytyny. Enkä oikeestaan ole päättänny milloin alottasin syömää...varmaan jo huomenna :D ei niistä haittaakaan ole ja tottuupaha kroppa noihi aineisii sitten.
 
No sattuipas hyvin :) Löysitkö mitään varteenotettavaa vaihtoehtoa? Mitenkäs kun mainostetaan noita raskausomega3 eroaakohan ne miten tavallisista? Täytyy ehkä varalta jo vuoden alusta alkaa syömään, eihän sitä tiiä jos mies innostuis jo ennen kevättä! :)
 
No ne omegat on otettu muusta kuin maksasta. Suurinosa omega3 pillereistä on maksapohjasia ja raskaana oleva ei saa syödä maksaa sen a-vitamini pitoisuuden takia. Omegat saa turvattua kun syö paljon kalaa. Todennäkösesti otan noi omegat käyttöön kun raskaudun.Eillen innostu syömään paljon kalaa.
 
Nyt ennen raskautta olis tarkotus alottaa multivita raskaus plus ja calsipos (mikälie) kalkki tabletti. Tossa plussassa eniten rautaa muihin verrattuna. Toi kalsium pitää vaan ottaa eri aikaan raudan kanssa. Kauheeta pään vaivaa tääki aiheuttaa :D. Tossa raskaus plussassa on muuten kaikki tarvittava kuten d-vitamini ja foolihappo. D-vitaminia on myös kalsium valmisteissa (imeytyy paremmin d:n kanssa) yhteissumma ei kuitenkaan ole liian suuri vaan enemmänkin sais d:tä ottaa.
 
Voi enpä tuota ois osannu ajatellakaa! Eipä noista kyllä ole vielä ollut tarvetta mitään tietääkään. Hyvä kun kerroit. Olisin varmaan syönyt tavallisen omega purkin loppuun ennen raskausomegoita. Kalaa tulee minulla ainaki syötyä liian harvoin.

Jotenkin muuten ponityttö luulen, että miehesi innostuu jo aiemmin aloittamaan vauvapuuhat kun tuollaisia jo puhuu sun kans!! :)
 
No siis niin mäki luulen :D . Mutta toisaalta tää luulo on vähä epäreilu ku sit aina yks pettymys kun se puhuuki ehkäsystä ja sit jos sen suunnitelmat sittenki pitää edelleen kutinsa ni voi jehna mite mä jaksan odottaa. Mut erittäin positiiviset fiilikset tällä hetkellä. Katotaa mitä se sanoo ku alan rahaamaan niitä mamma vitamiineja himaan ;)
 
Toho vitamini aiheesee vielä että siis noi apteekin raskaus monivitamiinit on keskenää melkei identtiset. Eli siis oikeesti mikä vaan niistä on kelpo purkki ja sisältää kaiken tarpeellisen. Kuten sanoin niin oon vaan naurettavan tarkka noissa. :D. Käytännössä ei siis mitään väliä. Ja tota kalsiumiakin siis saa kun juo paljon maitoa ja juustoa. Itselläni on vaan kalsiumlisä nytkin käytössä kun en noita aineita paljon syö.
 
Täälläkin on kuume taas niin valloillaan, oivoivoi.. Varsinkin, kun olen viikottain hoitamassa lapsia ja pienin on vielä ihan vauva niin tekisi mieli vaan koko ajan sitä kannella ja hoivata. Ja ne isommatkin ovat niin sulosia :)

Toissa yönä puhuttiin miehen kanssa siitä, että missä vauva sitten nukkuisi ihan pienenä. Olisiko häkkisänky heti alkuun hyvä vai olisiko äitiyspakkauksen laatikko aluksi vauvan mielestä "turvallisempi", jos sinne pienen pedin kyhäisi vai olisiko helpointa, jos vauva nukkuisi meidän kanssa samassa sängyssä. Ajatuksia vain heiteltiin, mut ihanaa kun mieskin kertoi omia mielipiteitään. Mitä mieltä te olette? Ootteko miettiny tommosta asiaa vielä?

Kyllä mulle tulee pitkä kevät, jos tää on koko ajan näin kovaa kuumeilua.. Mies puhuu kuitenkin vielä elokuusta että silloin ehkä. Itse toivoisin et viiimeistään kesä- heinäkuussa ja kyllä tuo mieskin alkaa jo lämpenemään että kenties.. :)
 
Mut vois poistaa tuolta listalta.
Oon ihan tietoisesti pyrkinyt hälventämään tuota kuumetta kun aloittaminen tuskin alkaa ennen vuotta 2015. Onnistunutkin siinä oon. Välillä toki kuume nostelee päätään, mutta ei enää niin pahasti kuin vielä pari kuukautta sitten. Vielä ois kuitenkin koettavaa ennen vauvaa ja kuumetta sain lievenemään kun miehen kans alettiin suunnittelemaan ulkomaanmatkaa ens syksylle. Muitakin suunnitelmia, jotka halutaan toteuttaa ennen vauvaa, on tehty.
Lueskelen kuitenkin välillä teidän juttuja ja toivottelen kaikille ihanaa joulun aikaa :)
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 14.12.2013:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Babette22v01-02/20141.
Kaneli8825v02/20141.
Chokomom34vtalvi/kevät 20143.
Hep8726vhuhti/toukokuu 20141.
carna26vkevät 20141.
Naarassusi22vkevät 20141.
toivontähti27vkevät 20141.
anni0026vkevät/kesä 20141.
ponityttö23vkevät/kesä/20141.
haavemaa24vkesäkuu 20141.yhteinen
Hiitu20v06-07/20141.
maggis25vsyksy 20142., 1.yhteinen
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
Huolihuomisesta19v20151.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
veepu12325v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Spukka

Yrittämään päässeet:
Elviira86 - 11/2013
empuska - 11/2013
Katey - 12/2013
kuukiuru - 11/2013
Ninnu83 - 11/2013
Nipsut - 10/2013
Sandri - 11/2013

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
Babette - Oana - New Edition
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
veepu123 - Haaveissa pieni elämä
 
Ruusannuppu, haluatko jäädä taustailijaksi listalle? :)

Hiitu, olen mielessäni miettinyt kaikennäköistä vauvaan liittyvää, myös nukkumajärjestelyitä. Haluaisin itse vauvalle oman pinnasängyn, jossa vauva-aikana olisi tuo äitiyspakkauslaatikko pohjalla luomassa pienemmän pedin. Mutta katsotaan mihin sitten lopulta päädytään. :)
 
Kiitos listalle pääsystä :) Mun on pakko kertoa mitä eilen tapahtui, mun pomo luuli että oon raskaana vaikka en ole! Meillä on työpaikalla vähän epäselvää mitkä tutkimukset voi työterveydessä tehdä työajalla ja mitkä menee omaan piikkiin. Kävin pari päivää sitten lääkärillä vaikeiden pitkittyneiden pissavaivojen takia ja sain lähetteen ultraan ja gynelle saman tien. Ultrassa katsottiin myös munasarjat ja kohtu kun lääkäri epäili myös endometrioosia, kohtu ja munikset kuitenkin normaalit, huh. Ehdin siinä tunnissa jo panikoida mitä teen jos mulla on endo ja pco.

Sitten gynellä sisätutkimus ja vatsanalue oli normaalit mutta kävin testosteronimittauksessa koska polykystisyyttä on aiemmin ultrassa nähty. Näitä tuloksia oottelen nyt, toivon todella ettei ole hormoneissa vikaa..

Mutta siis pomo vaan tarkisti että kuuluuko ultra meidän työterveyssopimukseen: "Oi onneks olkoon ja kuinka pitkällä oot?" Sitten kun sanoin et en oo niin: "Voi harmi, voi harmi kun kerroit että sulla on sitä vauvakuumetta".. Mähän syöksyin ton jälkeen vessaan itkemään ja kesti aikaa rauhottua. Miehelle laitoin niin se lohdutti että kunhan saa paperit koulusta.. Mut en arvannu että noin vahvasti reagoisin, normaalisti pystyisinkin varmaan ottaa huumorilla mutta oman lapsen kaipuu on vaan nyt niin kova :( :'(
 
Hiitu: meillä vauva tulee nukkumaan pinnasängyssä, alkuun äitiypakkauslaatikossa, joka on sängyssä. Jos on vatsavaivoja tai koliikkia, niin todennäköisesti sängyssä mun kainalossa tai vaunuissa joita voi heilutella. Riippuu paljon lapsesta, siksi emme tee suunnitelmia valmiiksi :). Esim. kuopuksemme piti nukkua pinniksessä olevassa laatikossa mutta pojalla oli niin kovat vatsavaivat, että paras asento oli, kun sai nukkua vatsallaan mun rinnan päällä. Ite siis nukuin tuon 6 viikkoa puoli-istuvassa asennossa. Edelleen poika hakeutuu väsyneenä mun vatsan/rinnan päälle kippurassa pötkölleen <3.
 
Viimeksi muokattu:
Tarvisin vähän mielipide jelppiä. Keskenmeno ollut huhtikuussa tänä vuonna. Ehkäsyä ei olla käytetty toukokuusta lähtien ja menkat olleet pitkillä kierroilla ja pisin tähän mennessä ollut 31 päivää mutta nyt on sellanen tilanne että lokakuussa olleet viimeksi kuukautiset... Eli aikalailla on jääneet nyt pois. Aivan äärettömän minimaalista vuotoa tullu tai sitä ei voi edes kutsua vuodoksi mutta muutama tippa, joko liman seassa tai löytynyt pikkareista tippa tai kaksi. Sekin on rusehtavaa eikä oikeastaan "verta". Stressiä ei ole, ja paino on pysynyt samana. Mitää kummempia oireita en oo huomannut muutakuin että tuntuu kokoajan että ne menkat alkaisi.. välillä aaltomaista. Lisäksi on ollut alaselkäjomotuksia... siinäpä se. Kaks testiä olen tehnyt ja viimeisimmän viikko sitten joka oli nega. Pitäskö soittaa gynelle jo ja varailla aikaa? Vai neuvolaan? Lähinnä tuo että joinakin päivänä ( eli voi olla pari viikkoa tai pari päivää väliä ) niin tulee noita ihme tuhruja... Apuja kaivataan, vauvaa ollaan kyllä ahkerasti yritetty mutta lähinnä ajatuksella tulee jos on tullakseen:)
 
Ananke: kyllä mä jo jonkun ajan jonnekki varaisin. En kyl osaa sanoa toho juuta enkä jaata kun ikinä ei ole menkat jääny pois enkä lastakaan yrittänyt.

Mäki haluisin kovasti ton pinnasängyn mut kyl sit harmittaa ku lapsi ei ikinä siinä monen sadan euron sängyssä nuku :D. Mutta enpä sen enempää ole asiaa pohtinut. Mietin vähän itsekkäästi vaan sitä että mikä olis helpoin tapa imettää pieni keskellä yötä. :D chokomomin nukkuma-asento ei vaikuttanu kauheen mukavalta :D mutta toisaalta siitä olis helppo siirtyä tissille. Minä odottelen niitä ekoja menkkoja ja niitä varoteltuja kipuja...huhuuu mitään ei missään ja dpo13.
 
Heips kaikille!

En oo tänne mitään höpissytkään kun on ollut joulu ja hääkiireitä :) Töissäkin joutuu käymään :D Aika menee kuin siivillä. Enää vajaa 2kk:tta mei yrityksen alkamiseen. Huh huh... Vaikea ymmärtää edes. Luulen että aika menee nopeasti näiden häävalmisteluiden kanssa. Ajattelin että vähentäisin yövuorojen määrää kun yritys alkaisi että tekisin joku 4 yövuoroa/6viikko tämän 8-10 yövuoron sijaan. En ole kyllä osannut kuitenkaan tätä suunnitella. Meillä on listan teko jo tuonne pitkälle maaliskuulle. Ei jotenkin mahdu päähän että tuolloin olisi tarkoitus sitä vauvaa tehdä :D
 
Kohta varmaan lähteeki taas yks rypäs tuonne yrittäviin! Jännän iloista ja haikeeta taas. :/
Missähän mun armottomat menkkakivut ja finnit viipyy?! Tosi raskasta odottaa. Koskaan odottanukkaa näin innolla menkkoja :D ei varmaan ollukkaa ovulaatio se testi viiva ja ne tuntemukset kun vieläkään mitään menkka oireita ja testin mukaa olis dpo14. Ei tää mun kierto ollukkaa niin ruusuinen mitä kuvittelin :(
 
Onpas täällä hiljaista...

Ponityttö: meillä muksut ovat nukkuneet pinniksessä miltei parivuotiaaksi saakka, joten eiköhän sängylle tule käyttöä vaikka ekat viikot nukkuisi kainalossa :). Juu, nukkuma-asento oli hankala mut mitäpä sitä ei tekisi uniensa eteen. Vaihtoehdot olivat jatkuva valvominen tai nukkuminen hankalasti. Valisin nukkumisen :D.
 
Olen ajatellut, että pinnasänky hankitaan ja aluksi ehkä äitiyspakkauksen laatikko sinne. Tai sit sellainen pinnasänky mistä saa laidan pois ja sitten omaan sänkyyn pinniksen kiinni sivuvaunuksi. Ihana miettiä jo tämmöisiä :)

Kohta ilmestyy uusi äitiyspakkaus! Odotan jo innolla, eihän sitä tiedä vaikka se olis juuri se minkä saa omalle vauvalle! :D Ja jos se onkin omasta mielestä kamala niin ehkä se auttaa tän yrittämisen odotuksen kanssa, ettei olekaa niin kiire kun pakkauksaan ei miellyttäny :D Tämän vuoden pakkauksesta retroväreistä ja kuoseista en niin pitäny, vaikka löyty sieltäkin silti ihania juttuja esim. siilimakuupussi :)
 
Ai tulee uusi? Milloin? Mäkään en tosta nykysest ihan kauheesti tykänny.

Omaa napaa: Mä ooon niiin loppu tähän menkkojen odotteluun! Lueskelin että toiset joutunu odottaa ekoja pillereiden jälkeen joku 50 päivää. Mun tissit on jo nyt kp24 NIIN turvonneet et nehä kerkee jo räjähtää jos viel toiset 25 päivää pitäis odottaa! Mahassa sellanen olo kun koko kohtua ei oliskaan ja nyt olis DPO15. Sori kun samasta asiasta kokoajan vaitan mut eipä ole muutakaan kelle valittaa. Pelottaa tosi paljon ettei hormonit toimikkaan iha oikein. Limoista ja ovistesteistä huolimatta en siis ilmeisesti ovuloinutkaan. :(
 

Yhteistyössä