Hakutulokset

  1. M

    Vinkkejä/apua ehkäisyyn?

    Pessaari Pessaari on yksi ei-hormonaalinen vaihtoehto naiselle, ehkäisyvaahdon toki tarvii sen kanssa. Ei miehille taida olla mitään muuta kuin kumi.
  2. M

    auttakaa hädässä!

    Raskaus on teoriassa mahdollinen vaikka ei sisään laukeaisikaan. Kannattaa tarkkailla omaa kuukautiskiertoa, mikä vaihe kierrosta on menossa, niin tietää välttää kierron keskivaihetta jos ei raskaaksi meinaa tulla eikä halua huolehtia ehkäisystä. Tietenkin kortsut on syytä pitää mukana mihin...
  3. M

    ehkäisypähkäily...

    Mites kuparikierukka? Siinähän ei ole mitään hormonilääkeainetta vaan toimii ihan teknisesti. Itse ainakin olen ajatellut sen asennuttaa, jos vain saisimme joskus kolmannen lapsen. Kuparikierukan saa ainakin meidän aluella ilmaiseksi ensimmäisellä kerralla ja vaihtoväli on viisi vuotta. Mullekin...
  4. M

    mummulassa äidillä paha olo

    Mulla on sellainen tilanne, että käymme kyllä perheenä mun vanhempien luona, mutta he ovat sellaisia, että hetken aikaa jaksavat kuunnella mitä meille kuuluu, mutta eivät sitten pohjimmiltaan kuitenkaan ole kiinnostuneita meidän elämästä. Aina kun mennään sinne, selittävät vain omia asioitaan...
  5. M

    muljahteleva sydän

    Kuulostaa vaarattomilta lisälyönneiltä. Niitä on kaikilla ihmisillä, tosin yleensä vähemmän. Varmaan tiedätkin, että psyykkiset tekijät vaikuttavat kaikkiin elimistön toimintoihin, ja niin tässäkin: mitä enemmän alat stressata ja pelätä lisälyöntejä, sitä enemmän niitä tulee. Tuo silmissä...
  6. M

    Onko kellään muulla ollut tällaista tuntemusta..

    Yhtäkkinen verenpaineen lasku voi aiheutta kyseistä tunnetta. Kun nouset jostain seisomaan tai istumaan, tee se varovasti. Toisilla on siihen taipumusta. Ei tarkoita sitä, että olisit jotenkin sairas, se ei ole vaarallista. Muistat vain juoda tarpeeksi. Jos on kuiva, verenpaine on matalampi.
  7. M

    Elän kuin sumussa

    Meidänkin vauvamme kuoli kohtuun. Minun syntymäpäivänäni rv 22. Toki aikaisemmin kuin sinulla, joten ei ihan täysin tilanne, mutta kuitenkin tiedän miltä tuntuu synnyttää kuollut lapsi. Minullakin oli istukassa tukoksia, mutta selvittely on vielä kesken, että onko minulla sitä tukostaipumusta...
  8. M

    Virtsankarkailu

    Olen kahden lapsen äiti, kolme alatiesynnytystä takana, viimeisimmästä kohta kaksi kuukautta. Nyt on koko syksy sairastettu kovaa flunssaa, johon on liittynyt todella kova yskä ja poiki keuhkoputkentulehduksenkin. Viimeisimmän synnytyksen ja tämän yskimisen jälkeen olen huomannut, että kun...

Yhteistyössä