Hakutulokset

  1. K

    Mie olen kyllä ihan hurahtanut 60-luvun mekkoihin!

    Mies huusi miulle joululahjaksi Marimekon 1960-luvulta peräisin olevan minimekon, ja tykkään kamalasti! Jos teistä jollakulla on kaapin perukoilla vastaavia aarteita, niin ilmoitelkaa (tää viesti varmaan kyllä poistetaan, mutta silti...) Ry:n pitäis olla vähintään 100.
  2. K

    eskarista kysymys!

    Miten ne lasketaan ne tunnit, jotka lapsi on eskarin lisäksi hoidossa? Vai onko joku könttämaksu? Meillä riittäis varmaan kaksi-kolme tuntia eskarin päälle.
  3. K

    Onpas mulla tänään kysymyksiä! Vielä yksi: Onko kenellekään muulle käynyt näin?

    Kuopus tiputti joulukynttilät (siis sähköiset) maahan ja kävi näin: kolme niistä muuttui KIRKKAAMMIKSI kuin ennen. Niin kirkkaiksi, ettei niitä voi pitää ikkunalla. mitä ihmettä tapahtui?
  4. K

    tulipas mieleeni viime joulu...

    Ostin kaikki joululahjat kerralla Ideaparkista hyvissä ajoin ennen joulua. Menin sit kotiin ja piilotin lahjat ennenkuin hain lapset hoidosta. Otin ne esiin vasta päivää ennen aattoa. Silloin huomasin, että lapsille ostamaani Prinsessa-peliä ei löytynyt mistään! Soitin Ideaparkin infoon ja...
  5. K

    keksikääs syitä kohonneeseen sähkönkulutukseen!

    Näin joulun alla kaikki mahdolliset tahot tapaavat muistaa asiakkaitaan "joululahjoilla": meillekin tuli ihan ylläripyllärinä sähkölaitoksen tasauslasku, jonka mukaan sähkönkulutuksemme on huimasti kasvanut kuluneen vuoden aikana. Ja me kun ollaan aina saatu takaisin! Mikä siis voisi olla...
  6. K

    Hassu tarjous...

    Mulla olis lähes käyttämätön Reimatecin tummansininen hanska. Siis YKSI hanska! Tarviiskohan joku? Raukan pari hävis melkein heti ostettua, joten on maannut pari vuotta yksinään kaapissa. koko siis nolla.
  7. K

    Oiskohan meillä jo voinut olla sikaflunssa...

    Meillä oli lasten kanssa syysloman aikaan viikon kestävä flunssa, joka ensin oli lievä ja sitten oli pari päivää pois ja alkoi uudelleen niin, että lapsilla oli yhtenä päivänä kuumetta ja kova yskä kolme-neljä päivää. ei ollut mitenkään kova tauti, mutta sitkeä. Mulla oli sit samanlainen. Mie...
  8. K

    Hahaa (uusi aluevaltaus)!

    Mie olen jo pitkään ollut kyllästynyt kaupan valmiisiin marinadeihin, mutta jotenkin arastellut itse maustamista. Tänään sit kokeilin ihan perusmaustekastiketta maustamattomiin broiskusuikaleihin, ja se oli hyvää! Jes! enpä enää osta niitä valmiita mätkellyksiä!
  9. K

    Jokohan olis lähellä?

    Meidän viisivuotias on jo kauan opetellut kirjaimia ja haluaisi kovasti oppia lukemaan ja kirjoittamaan, mutta ahaa-elämystä ei ole vielä tullut. Tänään tuli näyttämään, mitä oli kirjoittanut: TRS. Oli kauhean pettynyt, kun kerroin, että siinä lukee TRS. "Mitä sitten halusit kirjoittaa?"kysyin...
  10. K

    Mitäs mieltä olette eri huoneissa nukkumisesta?

    Yleinen tapa jossainpäin maailmaa, mutta suomalaisena olen vähän häpeissäni...Ollaan miehen kanssa nyt molemmat kärsitty univaikeuksista ja häiritään toisiamme: mulla on aika ajoin levottomat jalat, mies kuorsaa. Kun lapset vihdoinkin nukkuu kuin enkelit, en kertakaikkiaan jaksais heräillä...
  11. K

    Astioista...

    Haluisin uudet arkilautaset! Nyt törmäsin sellaiseen kuin Rosinan kissoihin. Onko teistä kellään niitä? Onkohan liian hienot arkikäyttöön? jos alkaisin metsästää niitä käytettyinä...
  12. K

    Onkos teillä ollut tällaista siskosten kesken?

    Meidän tytöillä ikäeroa 1v8kk ja ovat kyllä parhaat ystävykset, mutta esikoisen käytös rasittaa. Aina kun saavat jotkut lelut tai ostavat omilla rahoillaan, isompi on jossain vaiheessa vaihtamassa. Pikkusisko-raukka sitten kiltisti vaihtaa, kun mun silmä välttää. Ikävää olla koko ajan...
  13. K

    en oo kyllä koskaan tällaista ketjua laittanut, kun ei oo nuo käyrät kiinnostaneet

    enkä ikinä muista meidän tyttöjen mittoja, mutta nyt kysyn: Minkä kokoisia teidän viisivuotiaat tytöt on? Meillä 109 cm ja 17 kg.
  14. K

    Mikä teidän mielestä on L-koko?

    Riippuu tietysti merkistä, mutta kuitenkin tuntuu, että ihmisillä on ihan eri käsitykset, mitä kokoa on esim. L. Niinkuin tossa yhdessä ilmoituksessa oli, että l-xl tai 44-46. Minusta taas l on pääsääntöisesti 40 tai 42 korkeintaan.
  15. K

    Minne kannattais viedä pehmoleluja + muita vauvaleluja?

    Haluaisin lahjoittaa oikeasti tarvitsevalle. Onko tällä hetkellä keräyksiä Karjalan lapsille, tms?
  16. K

    Onko muilla "tarkkoja" lapsia (pitäiskö huolestua)?

    Meillä on lievästi sanottuna temperamenttinen kuopus. Esiuhma oli ihan mahdotonta, sitten oli hetken rauhallista, kunnes taas tänä keväänä on alkanut saada aivan käsittämättömiä raivareita. Ei siinä mitään, neiti on kolme vee, kuuluu asiaan, mutta...Hän on erittäin tarkka siitä, miten lapaset...
  17. K

    Meidän raivotar, ikä kolme vee...

    sai hepulin viime yönä kello viisi. Mikään ei auttanut, joten poistuin nukkumaan ja peitto korviin (ollaan kaikki oltu oksutaudissa, nyt vuorossa minä, joten ei oikein jaksa). Raivosi aikansa, sitten kuului askelten ääniä. "Käyn vaan välillä vessassa", totesi, teki pissat ja meni omaan...
  18. K

    Koulukiusaamisesta mieleen

    Minusta olisi todella hyvä, jos me tarhaikäisten vanhemmat alkaisimme kiinnittää huomiota ja kysellä päikän tädeiltä, miten lapset leikkivät keskenään. Tiedossa on, että kiusaaminen alkaa jo päiväkodissa ja sillä on taipumus siirtyä kouluasteelta toiselle. Me olemme siis avainasemassa, mitä...
  19. K

    Mitäs sanotte: onko maitohappobakteerit oikeasti näin tehokkaita...

    vai oliko vain lyhyt tauti? Esikoinen alkoi oksennella eilen aamulla. Mies jäi sen kanssa kotiin, minä menin töihin. Kolmen maissa tultiin kuopuksen kanssa kotiin, esikoinen oksennellut kymmenisen kertaa, vesikään ei pysynyt sisällä. Annoin maitohappobakteerin, joita olin käynyt ostamassa...
  20. K

    Apua! Mitä ostan esikoiselle viisivuotislahjaksi?

    Itsellään sillä ei ole toiveita, paitsi "Nukke" tai "Mekko". Nukkeja pyörii jaloissa jo turhan monta ja mekon tuo mummo. Vinkkejä?

Yhteistyössä