Hakutulokset

  1. Olemisen riemu

    Lasten askartelu - pahvinkuvan reittäminen

    Esikoinen on innostunut tarhassa pahvinkuvan pistelystä. Siis neulalla pistellään reikiä kuvan reunaa pitkin kunnes kuva irtoaa. Kotonakin olsi kiva puuhailla vapaapäivisin ja viikonloppuisin pistelytöitä. Saako pistelyyn tarkoitettuja neuloja ostaa jostakin? Vai laitanko vain isoon...
  2. Olemisen riemu

    Mitä 2-vuotis neuvolassa olisi kuulunut tehdä?

    Meidän kuopuksen neuvola-aika peruttiin viime kuussa kun terveydenhoitaja sairastui. Saatiin uusi aika tälle viikolle ja samalla aika neuvolalääkärille. Lääkäriajan piti olla 8.15 ja sitä ennen piti olla normaali neuvola-aika. 8.25 lääkäri kutsui sisään ja katsoi kuopuksen jalkojen...
  3. Olemisen riemu

    Melkein 4-vuotias piirtää pelkkää suttua.

    Esikoinen piirtää vielä vaan pelkkää suttua. Suttu toisin voi olla lentokone, mummu tai mikä milloinkun mutta käytännössä vaan jälki on sotkua. Säästän tietenkin näitä piirustuksia koska niillä on tunnearvoa. On alkanut kuitenkin mietityttämään että eikö tuon ikäisen pitäisi jo yrittää piirtää...
  4. Olemisen riemu

    Töitä takana viikko. Tuntuu että en ole nähnyt lapsia ollenkaan.

    Lapsilla on ollut vain yksi tarhapäivä. Kaksi päivää olivat hoidossa mummulassa. Tein myös pari iltavuoroa. Silti tuntuu että en ole ehtinyt nähdä lapsia juuri lainkaan. Töissä käyminen on ihan kivaa neljän vuoden tauon jälkeen mutta surettaa vähäinen aika lasten kanssa. Nyt myös ymmärrän...
  5. Olemisen riemu

    Suositelkaa puhelinliittymää

    Tällä hetkellä minulla on Dna ja haluaisin vaihtaa sen jatkuvien laskutusvirheiden vuoksi.
  6. Olemisen riemu

    Sori nyt vaan kaikki Adam Lambert fanit

    Mutta musta tuo Adam on jotenkin ällö. Sekä ulkoinen habitus ja laulutyyli. Katselin tuota American Idolin live-esitystä. Kertokaa mulle mitä multa jää näkemättä.
  7. Olemisen riemu

    Millaisia VAATTEITA te hieman pyöreät (yli 30-vuotiaat) käytätte ?? *mikä on muotia?

    Mikä on muotia? Olen viimeiset 4 vuotta pukeutunut tuulipukuun ja kevyttoppapukuun joten vinkkejä otetaan vastaan. Telkkarista olen huomannut että kauhea kasari on tullut takaisin. En haluaisi pukeutua aivan hirveimpiin kasrirytkyihin koska minusta ne eivät näytä kenenkään päällä kivalta...
  8. Olemisen riemu

    Aika iso sirkka!!

    Borneon sademetsistä löytynyt tälläinen veijari: http://www.aamulehti.fi/uutiset/ulkomaat/176870.shtml
  9. Olemisen riemu

    ruukkunarsissien uudelleen istutus.

    Mulla on jäänyt pääsiäisestä 2 ruukkunarsissia. Leikkasin varret poia ja nyt ajattelin jos noista sipuleista kasvaisi ensi keväänä jotain. Mitä pitäis tehdä? 1) erotanko sipulit toisistaan vai annako olla yhtenä kimpaleena? 2) sipulit pitää kuivata? käykö vaatehuone? 3) milloin sipulit...
  10. Olemisen riemu

    Siljan Linen muumiristeily Turku-Tukholma

    Kertokaapas mitä kivaa tekemistä löytyi? Onko jotain must see-juttua joka kannattaisi katsastaa. Lapset ovat 3,5v ja 1v 9kk. Millainen uimaosasto on? Onko lasten allasta tms.?
  11. Olemisen riemu

    Katsooko joku tuota Voicen 5D-dokkaria Britannian nuorimmat morsiammet?

    Aika meininkiä. Nuo travellereiden häät oli kyllä aika erikoiset.
  12. Olemisen riemu

    Lasten topatut bikinit vedettiin myynnistä Britanniassa

    14.04.2010 14:22 Brittiläinen valmistaja on lopettanut topattujen lasten bikinien myynnin pikapäätöksellä keskiviikkona. Asiasta nousi kohu, kun iltapäivälehti The Sun teki "pedofiilibikineistä" etusivun juttunsa ja syytti valmistajan seksualisoivan lapsia. Useat poliitikot kehottivat...
  13. Olemisen riemu

    Lisää päiväkotikyselyä: Täytyykö päiväkodissa olla jalassa tossut?

    Kaupoissa myydään kerhotossuja. Ovatko ne päiväkotia varten vai ovatko lapset yleensä sukkasillaan?
  14. Olemisen riemu

    Viedäänkö päiväkotiin vaipat? Kuinka paljon varavaatteita ? *muoks. miten olette nimikoineet vaatteet?

    Lapset menevät tarhaan ensi kuun lopussa. Olen aika ulkona tarha-asioista. Kuopus käyttää vaippoja. Ostanko päiväkotiin paketin vain kustantaako päiväkoti vaipat? Kuinka paljon ja mitä varavaatteita teillä on päiväkodin lokerossa? Lapset ovat hoidossa vain n. 2 päivää viikossa. Jätänkö...
  15. Olemisen riemu

    Miksi naisen tekemälle henkirikokselle haetaan usein syytä uhrista tai naisen epätoivoisesta tilanteesta mutta rikoksen tehnyt mies demonisoidaan?

    Tuntuu joskus että yleinen mielipide on naisia suosiva. Jos nainen tappaa puolisonsa niin useasti epäillään että mies olisi ollut väkivaltainen ja nainen olisi vain saanut tarpeekseen. Naisen tekemälle rikokselle on ikäänkuin jokin moraalinen oikeutus. Jos taas mies tappaa vaimonsa, niin...
  16. Olemisen riemu

    FB:stä!!! Miten saan estetyn sovelluksen ilmoitukset taas näkyviin seinälleni?

    Jos on blokannut jonkun sovelluksen ilmoitukset sivuiltaan, miten ne saa takaisin? Olen yrittänyt yksityisyys- ja sovellusasetuksista mutta mistään ei tunnu löytyvän oikeaa kohtaa. Eli jos joku ystävä esim. pelaa jotain peliä josta tulee koko ajan ilmoituksia seinällesi ja estät kaverisi...
  17. Olemisen riemu

    rairuohon ja ohran siemenet jäivät vuorokaudeksi autoon. Vaikuttaako pakkanen itämiseen?

    vai pitäiskö ostaa uudet siemenet? Voivatko siemenet ylipäätään paleltua?
  18. Olemisen riemu

    Lapsen pääsiäismunasta tuli Wrestling-hahmo

    hieman erikoinen yllätys mielestäni. Randy Orton noin 1,5 cm korkuisena muoviäijänä. Kysessä on oikein sarja jossa voi kerätä Smack Downin ja Raw:n hahmoja. Italian (tai espanjan) kielisen lapun mukaan pääsiäisyllätystä on myyty WWE:n logolla olevassa kääreessä. Suomessa käärepaperissa oli...
  19. Olemisen riemu

    Milloin kannataa laittaa rairuoho kasvamaan? myös pääsiäisaskarteluvinkkejä otetaan vastaan.

    Joka vuosi rairuohon kasvatus on jäänyt viime tippaan ja ei ole välttämättä ollut kasvanut kuin vasta pääsiäisen jälkeen. Tänä vuonna ajattelin olla kunnon kotiäiti ja kylvää ruohot lasten avustuksella hyvissä ajoin. Mikä olisi oikea ajankohta kylvämiseen? Kylvän talouspaperille...
  20. Olemisen riemu

    Olin Meandi-kutsuilla. Mitä mieltä te olette firman vaatteista?

    Olin kutsuilla ensimmäistä kertaa. Tilaisin esikoiselle paidan ja kuopukselle mekon. Vaatteet olivat mielestäni aika tyyriitä, mutta myyjä vakuutteli että vaatteet ovat laadukkaita, pitävät värinsä eivätkä nukkaannu. Millaisia kokemuksia teillä on ollut kyseisen firman vaatteista? Heitinkö...

Yhteistyössä