Hakutulokset

  1. S

    Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään?

    Pakko palata kertomaan meidän tarina. Eli noin kuukausi sitten, kun poikamme oli 1 v 4 kk, ensimmäisen kerran tuli mieleen, että nyt voisin olla halukas harkitsemaan klinikalle paluuta. Sovimme, että soitamme sinne ja varaamme jutteluajan. No, sitä soittoa emme ehtineet koskaan tehdä, kun...
  2. S

    Jos saisit valita: sektio/alatie?

    Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: Valitsisin alatiesynnytyksen, koska voidaan sanoa, että minulla todellakin on sektiokammo. Minulla on yksi lapsi, nyt 9 kk ja hän syntyi kiireellisellä sektiolla raskausmyrkytyksen vuoksi. Leikkauksessa vuosin verta enemmän kuin tarpeeksi ja minut...
  3. S

    Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään?

    Kurkistinpas tänne, mutta en ihan vielä ainakaan aio jäädä! :) Meillä on nyt 9 kk:n ikäinen aivan mielettömän ihana poika. 1. IVF:n 2. PAS tärppäsi meillä ja kaksi alkiota olisi vielä pakkasessa. Mulla on hirmu ristiriitaiset olot tulevan suhteen. Toisaalta olen niin järkyttävän onnellinen...
  4. S

    Vaihtoehtohoidot

    Hei! Meillä on kotona hurmaava PAS-poika ja taustalla vuosien lapsettomuus ja -hoidot. Itse kävin kerran vyöhyketerapiassa Tampereella ja kokemus oli oikein hyvä ja rentouttava. Asiantunteva vyöhyketerapeutti ei edes väittänyt, että olisi jotenkin samantien "ratkaissut" meidän tilanteen...
  5. S

    Viisiviikkoisen syömään herättäminen

    Kiitos vastauksista! Kiva tietää perustelut tuolle yöunien rajoittamiselle. Ehkä kuitenkin tosiaan uskallamme antaa nukkua yli viisi tuntia yöllä silloin kun poika niin haluaa, mutta pidämme sitten mekin tuon 8 h ehdottomana maksimina.
  6. S

    Viisiviikkoisen syömään herättäminen

    Meillä on viisi viikkoa vanha vauva, joka syntyi hieman ennenaikaisena (viikolla 36), mutta kuitenkin yli kolmikiloisena. Aluksi saimme ohjeen herätellä hänet syömään kolmen tunnin välein. Maitoa tulee minulta vain niin, että vauva on saanut korviketta rintamaidon lisäksi alusta alkaen...
  7. S

    Siirto eilen, tänään kipuiluja

    Siis oliko kyseessä tuoresiirto vai PAS? Jos tuoresiirto, kivut johtuvat mitä luultavimmin punktiosta eivätkä siirrosta. Minä tulin siirron jälkeen tosi kipeäksi, piti pitää jääpussia alavatsalla pari päivää. Kipu johtui siitä, että tyhjennetyt munarakkulat täyttyivät vedellä ja sitten jotenkin...
  8. S

    normaalia aikaisempi vuoto IVF:n jälkeen

    Mulla alkoi myös IVF:n jälkeen vuoto jo pp 10. Eivät pitäneet mullakaan luget poissa vuotoa. (toinen PAS sitten tärppäsi)
  9. S

    Suosittele gynekologia pääkaupunkiseudulla

    Samat sanat: Eero Varila. On alansa huippuammattilainen ja sympaattinen ihminen.
  10. S

    GALLUP: IVF:n kivuliaisuudesta

    Kuten muutkin ovat sanoneet, punktiohan se on mikä eniten tuskaa aiheuttaa. Itse toimenpide oli minulla melko lailla kivuton, sain vahvaa särkylääkettä suoraan suoneen koko ajan ja vielä rauhoittavaakin. En edes huomannut, että homma oli jo alkanut, kun muutama munasolu oli jo napsittu...
  11. S

    Montako hoitoa saa?

    Kylläpäs nämä vaihtelevat kuntien mukaan! Se kuulostaa tosiaan epäreilulta. Meille on aina sanottu, että Kela korvaa automaattisesti sen max 3 IVF/ICSI hoitoa. Että sillä ei mitään ole väliä, käykö ne yksityisellä vain julkisella. Jos on käynyt kolme hoitoa julkisella, voi jatkaa...
  12. S

    Tampereen Väestöliiton lakkautus - Minne aiotte siirtyä?

    Ava tulisi ekana mieleen. Vaikka toisaalta houkuttelisi kyllä mennä sinne, mihin Eero Varila lähti... Niin huippulääkäri hän on. Meillä pakkasessa kaksi alkiota. Ja ollaan 31. viikolla raskaana. :) Harmittavaa kyllä tuo klinikan lopetus!!!
  13. S

    Ivf:stä saatava sairasloma mietityttää

    Siinä lapussa lukee tosiaan se koodi, josta saavat selville, mistä on kyse. Työnantajasta ja työehtosopimuksesta riippuu, onko palkallista vai ei. Jos työnantaja ei vaadi todistusta, sittenhän se voi mennä palkallisena.
  14. S

    Alkioiden pitkänviljelyn tulokset

    Me olimme Tampereen väestöliitossa ja siellä kaikki alkiot pakastettiin heti. Niitä ei myöskään viljelty sulatuksen jälkeen vaan siirrettiin mahd pian. Tähän syynä oli lääkärin mukaan se, että on todettu, että kaikkein paras paikka alkiolle kohtu. Että heikotkin alkiot voisivat kohdussa selvitä...
  15. S

    gallup:alkioiden selviäminen sulatuksesta?

    3 alkiota sulatettu, 3 selvinnyt täydellisesti Meillä hoitopaikkana oli Väestöliitto Treella. Meidän lääkäri (joka tosin ei enää ole siellä ) sanoi, että heillä on sellainen systeemi, että alkiot lähes aina selviävät sulatuksesta (hän oli tosin yleensäkin optimistisen oloinen aina). Hän...
  16. S

    G: Monesko alkionsiirto toi plussan?

    1. IVF tuoresiirto - nega 1. PAS - nega 2. PAS - Vihdoin plussa! Nyt 25. raskausviikolla. Ennen tätä plussaa en ole ikinä saanut edes yhtä ainoaa haamun haamun haamua. En mitään.
  17. S

    PAS - alkion sulatus

    Näissä on eri käytäntöjä eri klinikoilla, joten ei voi oikein vastata. Joissain paikoissa sulatetaan vain juuri ennen siirtoa, jossain sulatetaan aikaisemmin ja katsotaan, miten alkio lähtee jakautumaan. Toivottavasti kaikki meni / menee hyvin! Onnea matkaan!
  18. S

    Mikä on vikana?

    Ei minun mielestäni siinä ole mitään ristiriitaa, että a) lapsettomuudesta kärsivät eivät halua, että heille hehkutetaan raskautta ja b) lapsettomuudesta kärsivät eivät halua, että heiltä salataan asia. Minä en kertakaikkiaan ymmärrä, mikä siinä on niin vaikeaa. Miten niin asiaa ei voi...
  19. S

    Tuntuuko kenestäkään tältä

    Tunteesi ovat todellakin tuttuja, kolmen vuoden lapsettomuustaipaleen vuoksi (nyt odotamme pakkasalkiosta alkunsa saanutta vauvaa). Koska tiedän, mitä käyt läpi, voin sanoa koko sydämestäni, että olen niin pahoillani! Hoidot eivät ole mikään helppo tie, eivät todellakaan. Mutta kuten muutkin...
  20. S

    Tuntuuko muistakin tältä?

    Pakko vastata, koska tunnistan nuo ajatukset NIIN täydellisesti. Kun yritys alkoi ja vielä silloin, kun hoidotkin alkoivat, uskoin, että kyllä tämä vielä onnellisesti päättyy. Pidin toivosta kiinni vielä ensimmäisissä hoidoissakin: insseissä ja IVF-tuoresiirrossa. Sitten toivo loppui, enkä...

Yhteistyössä