Hakutulokset

  1. D

    Jouluna liikaa kuluttamisesta..

    Mä alan olla pian samaa mieltä, vaikka vastustankin massakulutusta. Mutta juu mä keräilen pitkin vuotta kirppareilta ja alennusmyynneistä kaikkea kivaa ja neulon tai teen muita käsitöitä ja tykkään antaa omien lasten lisäksi myös aikuissukulaisille lahjoja. Kyllä mielestäni joulu on...
  2. D

    oletteko ikinä ajatelleet... (joulusta ja vähän muustakin)

    Aika kärkä mielipide ;) Mun mielestä on haaste keksiä aikuisille sellaisia lahjoja, jotka menevät käyttöön eikä kaatopaikalle, tietty käytön jälkeen sekin aika niille koittaa, mutta toivon, että sitä ennen ne on lämmittänyt joko fyyisesti tai henkisesti lahjan saajaa. Ja mitä meidänkin...
  3. D

    Tuli vaan mieleeen kun täälä on vvime aikoina kirjoiteltu köyhyydestä......

    Mä luulen, että "köyhiä" löytyy Suomesta niin pienituloisista kuin keskituloisistakin. Enemmin siihen joka kuukautiseen rahat loppu vaikuttaa kulutustottumukset. Sekin voi vaikuttaa miten asuu, mutta vielä enemmän muu roina mitä on ihan pakko saada, jollei ole käteistä, niin osamakulla sitten.
  4. D

    Annatko lapselle särkylääkettä "varmuuden vuoksi"?

    En yleensä ja itsekkään en helposti lääkkeisiin koske. Aika vähän meillä lapset lääkkeitä syö. Ehkä kerran kaksi vuodessa yhteensä.
  5. D

    Kun kuulet, että joku lapsi on erityislapsi pk:ssa/koulussa niin...

    En ajattele lapsen vanhempien olevan sen kummempia kuin muidenkaan lasten vanhempien. Tosin osa näistä "vaivoista" on periytyviä, joten samoja "ongelmia" heilläkin on voinut lapsena (aikuisenakin) olla, mutta tuskin vain itse ovat saaneet niihin samoja tukitoimia kuin lapsensa nyt. Itsekin...
  6. D

    jos lapsi ei suostu syömään perunamuusia/perunaa, annatko pelkkää lihaa/kalaa/kanaa lautaselle?

    Ei meillä talvella usein salaattia olekkaan, mutta keitettyjä juureksia sitäkin enemmän ja niiden osto ei rahasta ole kiinni.
  7. D

    jos lapsi ei suostu syömään perunamuusia/perunaa, annatko pelkkää lihaa/kalaa/kanaa lautaselle?

    Meillä on tehonnut lapsille se, että jälkkäriä ei saa, jollei ruokaa ole syöty (tai ainakin maistettu). Sanokoot toiset mitä sanoo, mutta meidän nirsot ovat sillä tavoin oppineet syömään melkeinpä mitä vain.
  8. D

    jos lapsi ei suostu syömään perunamuusia/perunaa, annatko pelkkää lihaa/kalaa/kanaa lautaselle?

    En, jollei potut maistu, niin vihannekset on sitten ainakin syötävä. Joskus nirso lapsi on saanut valita esim. pottujen ja keitettyjen vihannesten väliltä kummat syö.
  9. D

    Mistä tietää,milloin omppupuun antimet ovat kypsiä?

    Meillä kaatui puolipuuta ja niistä puoliraakileista tein niin hilloa kuin piirakkaakin. Hillossa ei mitään huomannut eli sopi oikein hyvin, mutta piirakassa olivat ehkä hieman hapokkaita, joten jos ei happamista niin välitä, niin kannattaa ensin vähän keittää ennenkuin piirakanpäälle laittaa.
  10. D

    Käyttääkö kukaan enää lapsillaan sadevaatteita?

    Meiltä löytyy noilta pienemmiltä molemmat. Tosin vähän on niitä kuriksia ja sadetakkeja on käytetty, mutta välillä niitäkin.
  11. D

    Outo kysymys, kertokaa mielipiteenne.

    Mä luulen, että se isän "ongelma" on ollut selvillä jo ennen tai jälkeen sitä jouluakin, joten tura siitä suuttua on. Mutta kyllähän se pienen pettymyksen tiettenkin tuo, kun on uskonut siihen hyvään mitä toinen on sanonut eli se valehtelu tuntuu jokatapauksessa pahalta.
  12. D

    Housukokosi?Pituutesi?

    154cm ja tuumakoko on 26-27 ja muissa keskimäärin 34.
  13. D

    Mitkä on sun varhaisimmat lapsuusmuistot?

    Mä olin kuulemma silloin jotain 2v. Mä olin työntänyt styrox palan nenääni ja se oli käyty lekurilla poistamassa. Ja tän mä sit muistan, kun mun sisko pyysi mua näyttämään miten olin sen palan saanut ja mähän sit näytin... tätä en muista, mut äitini oli kuullut keskustelumme ja ehätti väliin...
  14. D

    Johan oli kauppareissu!! *jupinaa ja hammasten kiristelyä*

    Meidän pojat perhepäivähoidossa ollessaan pääsivät vain kerran hoitotädin kanssa kauppaan... ei kehdannut toistakertaa kun oli ollut täysi katastrofi :o Mä olin itse kyllä tottunut heidän kanssaan kulkemaan ja oli luotu pelisäännöt joilla homma toimi, vaikkei se helppoa ollut minullekkaan...
  15. D

    Huoh,ku ois tänki tienny..

    Ei kait se mihinkään ole muuttunut, että jos työpaikan saanti tulee yllättäen, niin 2 viikossa kunnan pitää hoitopaikka järjetää. Onko virkailija voinut luulla, että ole vain hoitovapaalta palaamassa vakkariduuniisi? Itse muutama vuosi sitten meninkin yllättäen töihin, vaikka tarkoitukseni...
  16. D

    Ravintolapukeutuminen

    Enpäs muista milloin olisimme menneet vain syömään eli yleensä olemme jossain menossa ja samalla syömme niissä vaatteissa mitä sattuu päällä olemaan. Jos nyt lähtisimme, laittaisin varmaan hameen ja t-paidan sekä neuleen. Kylmemmällä menisin varmaan ihan farkuissa ja nätissä puserossa.
  17. D

    Olen epäonnistunut kasvattajana täysin =(

    Se on toi ikä tai toisilla toi vaihe tulee aiemmin ja toisilla myöhemmin eli vasta koulun alettua (monilla jo eskariaikaan). Toisilla lapset temppuilevat vain kotona, joka on vanhemmille raskasta, mutta toisilla se temppuileminen (kuten meillä myös) jatkuu koulussa/eskarissa/päiväkodissa...
  18. D

    Imetyksestä alussa...

    Esikoisen kanssa meni monta kuukautta, mutta kuopuksen kanssa vain muutaman viikon, loput siltä väliltä. Oli kuopuksen kanssa jo niin kärsineet tissit, ettei pieni pinkeys missään tuntunut, joten paljoa en lypsäillyt ja maidon tulo tasaantui nopeammin.
  19. D

    Johan oli kauppareissu!! *jupinaa ja hammasten kiristelyä*

    Pienemmät ovat nyt kohta vuoden kulkeneet ihan kivasti kaupassa, mutta viimesyksy sitä harjoiteltiinkin ahkeraan, oli nimittäin kiukkua ja hampaiden kiristystä. Noi isommat taasen harvemmin ovat mukana kaupassa ja mä en jaksaisikaan sitä jatkuvaa mankumista, mä haluun sitä, mä haluun tätä, äiti...

Yhteistyössä