Hakutulokset

  1. Tatja

    Vihta vai vasta?

    vihta
  2. Tatja

    Ruokatarjottavat talkoisiin?

    Janssoninkiusaus+punajuuria, muusi+lihamureke
  3. Tatja

    Mitä mä keksin? Lapsen painosta...

    Ei luulis että on vaarallista, jos jaksaa touhuta ja on toipumaan päin. Ja paino varmaan äkkiä nousee, kun alkaa taas syödä ja juoda normaalisti. Mikä pikkuisella oli?
  4. Tatja

    Mitä mä keksin? Lapsen painosta...

    Mikä on laskennallinen minimi? Onko lapsi siis ollut kipeä? Jos tekee hampaita ja siksi ei maistu? Jaksaako touhuta? Juoko nesteitä?
  5. Tatja

    Te joilla raskaus on mennyt reilusti lasketun ajan yli. Kokemuksia!?

    Esikoinen syntyi torstaina 41+5 käynnistettynä. Edellisenä lauantaina supisteli paljon koko 24h, mutta supparit loppuivat itekseen. Mulla tuli tuolloin la yöllä keltaista hyytelöä paljon. En tiedä oliko limatulppaa vai mitä. Synnärille soitin yöllä ja käskivät olla kotona, jos pystyy. Ti ja ke...
  6. Tatja

    Ruokahaaste vko 7, ÄÄNESTYS

    Lohikeitolle meni ääni namskis.
  7. Tatja

    Mitä ruokana tänään? Entä iltapalalla?

    Janssoninkiusausta ja iltapalaksi kanasalaattia.
  8. Tatja

    Millainen päivärytmi teillä, joilla 6-7kk vanha vauva?

    Kiinteät aloitettiin 5,5kk iässä. En ole tiennyt miten nopeasti ruokailukertoja lisätään. 6kk neuvolassa täti näytti mulle esitettä, että tallaista rytmiä voisi alkaa noudattaa. Siinä oli just 5 ateriakertaa. No empä sitten enää stressaa, kun pikkuinen ei syö lounasta/päivällistä montaa...
  9. Tatja

    Mielipiteitä kaipaan :)

    Nätti ja vois toimiakin tuo sun idea.
  10. Tatja

    Millainen päivärytmi teillä, joilla 6-7kk vanha vauva?

    Vauva 7kk: Herätys 7-8 aikaan. Tissi ja hetken päästä päälle puuroannos+hed./marjasosetta. klo 10 kieppeillä reilu 30 min unet. 11.30-12.30 tissi ja lounassosetta. Sosetta ei yleensä uppoa paljoa. Noin klo 13-15 unet. 15.30. välipala hed.sosetta+tissiä. 17 päivällistä+tisu. Sosettta ei...
  11. Tatja

    pco ja metformin (diformin retard)

    Mä söin puoli vuotta ja sitten raskauduin. Kierto ei ollut siltikään säännöllinen vaan pitkä (35-67päivää), mutta niin vaan natsasi :)
  12. Tatja

    5kk sosemaistelut, ei oikein tunnu sujuvan..

    Sori, että tungin tähän ketjuun kysymyksieni kanssa. Sopi vaan aiheeseen :)
  13. Tatja

    5kk sosemaistelut, ei oikein tunnu sujuvan..

    Pitääkö soseiden kera juotattaa vettä? Tissiä saa soseiden lisäksi. Onko parempi antaa soseita ennen vai jälkeen imetyksen? Vauva nyt 6kk. Niin ja missä vaiheessa liha mukaan? Ollaan maisteltu kiinteitä nyt vajaa 2viikkoa. Kuinka pian soseita pitäisi syödä ns. kunnon satsi? Haluan kuitenkin...
  14. Tatja

    Millainen kaupunginosa on Rauman Kourujärvi?

    Hyvä paikka on :)
  15. Tatja

    Näitä tapoja en ymmärrä II

    Suljen kannen ja vasta sitten vedän pöntön. Jostain muistan lukeneeni, että pienen pienet pisarat lentelevät huuhtoessa ympäriinsä ja esim. pöntön lähellä olevat hammasharjat saavat osansa. Tämä tieto kannustaa kannen sulkemiseen.
  16. Tatja

    Vauvajuhlat

    Harsoja tarvitaan vauvan kanssa paljon. Ainakin name-it myymälöissä on nättejä kuvioharsoja. Vaipat tarpeellisia ja itse ainakin tykkäisin.
  17. Tatja

    Tuore äiti kyselee ! Jaksasitteko vastata pliide =)

    Kannattaisi imettää etenkin öisin. Ohessa ote täältä: Pitääkö paikkansa: Yöimetyksen loppuminen saa maidonerityksen hiipumaan??? Yöimetysten teho perustuu prolaktiinipitoisuuden pysymiseen verrattain korkeana. Siksi etenkin imetyksen alkuaikoina on tärkeää imettää läpi vuorokauden, myös...
  18. Tatja

    Kertokaahan rehellisesti tekevätkö lapset onnelliseksi?

    Olin onnellinen ennen lastani, mutta vielä onnellisempi lapsen jälkeen :) Isoin muutos oli se, että vauvan tarpeet menee heittämällä omien ohi <3 Nautin suunnattomasti vauvan kanssa puuhailusta ja päivät kuluvat todella nopeaan.
  19. Tatja

    Aamupalanne

    Tänään oli aamiaisella ruisleipää (2kpl) paistetulla munalla, juustoa ja leikkelettä + tomaattia ja kurkkua. Lisäksi söin jugurtin ja 7 miniryynimakkaraa + lasi tuoremehua ja 2kuppia kahvia. Oli tuhti mutta makoisa aamiainen.
  20. Tatja

    Apuja imetyksen suhteen!

    Mulla oli myös alussa imetyksen kanssa ongelmia. Sai sairaalassa ja kotonakin korviketta, mutta nyt taistelun kautta olen päässyt täysimetykseen. Aivan pienet vauvat syövät yöllä juuri muutaman tunnin välein eli se on normaalia. Meilläkin vauva söi alussa pitkiä aikoja ja oma maito ei...

Yhteistyössä