Ruokatarjottavat talkoisiin?

Useampana päivänä tulossa miehiä remonttihommiin ns. ruokapalkalla. Ruokapuoli on minun vastuullani, ja viime viikonlopun tarjottavat teinkin jo onnistuneesti vauva toisessa kainalossa.

Tavoitteena on siis tarjota ihan perus kotiruokaa suht pienellä vaivalla ja edullisesti. Runsaasti ideoita kaivataan!
 
vieras..
tekisin sitä mikä on itelle helppo valmistaa. Keitot kans hyviä jos on leipää lisukkeineen. Ei kait mitään väliä mitä teet jos sen valmistaminen itelle helppoa ja kohtuullista.
 
Kinkkukiusaus ja makaronilaatikko hyviä ideoita, ja siksipä teinkin niitä joo viime viikonloppuna :D

Eihän sillä oikeasti olekkaan mitään merkitystä mitä ruokaa teen. Jotenkin vaan tuntuu että kun toiset tulevat omalla vapaa-ajallaan tekemään meille remonttia niin olisi mukava tarjota etes hyvät ruuat. Varsinkin kun en itse remonttiin osallistu muuten kuin vaan ruokaa tekemällä ja arkea pyörittämällä.
 
vvvvieras
Meillä on talkooeväänä ollut aina lounaaksi keittoa + leipää, välissä kahvi + käntty ja iltapäivällä pizzaa ja salaattia. Pizzat haettu ja salaatti tehty itse.

Juomana vissyä, mehua ja limsaa. Illaksi sitten saunakaljat.
 
Talkoomiehille jotain täyttävää ruokaa, jota on runsaasti saatavilla.
Perunoista on aina hyvä aloittaa :D perunoita ja nakkikastiketta, muussia ja uunimakkaroita, perunoita ja halpaa paistia tai lihakastiketta...
paljon leipää ja halpoja leikkeleitä tarjolle.
 
nopeaa ja täyttävää
Helpolla pääsee kun laittaa pari lohta uuniin, lisukkeena muusi tai uudet potut, kruunuvuihanneksia ja salaattia.
Oon myös tarjonnut murekkeita, niitä voi varioida aina täytetyistä lindströminmurekkeeseen.
Keittoa yhtenä päivänä, toisena päivän vaikka helposti broilerin rintafileitä uunissa riisipedillä, lisukkeena riittää salaatti ja babyporkkanat. Edellisenä iltana voi vaikka valmistaa jo omenaista possupataa tai nopeasti wokata jotain, kun talkooväkeä nälättää.
 
nopeaa ja täyttävää
ruokien kanssa mulla on aina ollut lisukkeena paria erilaista leipää, paria juustoa ja leikkelettä, kurkkua, tomaattia, paprikaa, keitettyjä munia jne.

Mutta ennenkaikkea jääkaapissa on aina ollut valmiita leipiä pari lautasellista, saa halutessaan omia aikojaan talkooväki käydä sieltä napsimassa. Ja aina on leivät tehneet kauppansa. Kahvia pumpputermoksii, mehuja kannuun, keksipaketti ja jotain pullaa tai piirakkaa aina tarjolle.

"viralliset" talkookahvit keitän 2krt päivässä, muuten help yourself.
 
vierass
Hernekeittoa ja pannaria ja ruisleipää

Kassleria on ollut tarjouksesssa viime aikoina, sellainen uuniin pitkäksi aikaa , että tulee mureaa ja ylikypsää, netistä löytyy erilaisia reseptejä, sen seuraksi vaikka uusia perunoita ja salaattia
 
Keittoa, leipää ja / tai piirakoita, levitteitä.
Laatikkoruoka, salaattia ja leipää,levitteitä.
Pizzaa
 

Yhteistyössä