Hakutulokset

  1. X

    Brio racet ja niiden työntämisestä...

    Kiitos kommenteistanne! Niin siinä kävi, että rungossa oli kuin olikin jotakin häikkää ja se vaihdettiin. Kysymys ei ollut suuren suuresta puoltamisesta, mutta kuitenkin häiritsevästä sellaisesta. Kyllä rattaiden ym menopelien työntäminen pitää olla luontevaa ja rentoa :)
  2. X

    Brio racet ja niiden työntämisestä...

    Niin, ostettiin siis Brion race-rattaat lapsellemme ja tahtoisin kuulla nyt muiden käyttäjien kommentteja siitä, että kuuluuko rattaiden viettää jollakin tavalla sivulle? Työntäessäni rattaita ne viettävät jonkun verran vasemmalle päin ja koko ajan sellanen tunne, että on pidettävä piukka...
  3. X

    Nukahtaako muiden 1v lapset maitopullon kanssa?

    Niin, otsikossa se kysymys tulikin =) Meillä poika, joka nukutettu aina (päiväunet sekä yöunille) maitopullon kanssa. Tällä hetkellä ei suostu nokkamukista juomaan mitään, mitenkään päin.Ollaan kokeiltu jo monta eri mallia nokkamukia, mutta ei, ei vaan suostu. Tahtoo pullon. Nyt olen...
  4. X

    kokemuksia Disflatyl-tipoista???

    Meidän vauvalla kanssa vauvana paljon ilmavaivoja. Käytin myös noita Disflatyl-tippoja. Niiden apu oli lähinnä se, että vauva sai paukuteltua helpommin. Että sikäli kyllä ainakin meillä olivat ihan toimivia. Yksistään kyllä noiden tippojen kanssa ei pärjätty. Paljon annoin vauvalle...
  5. X

    Miten turvata vauvan (9kk) nestetarve etelän lomamatkalla?

    Kiitos kaikille vastanneille! Lomamatka todellakin sujui ihan hyvin! Ja niinkuin joku totesikin, niin kuumassa myös vauvamme joi vettä, hieman epäilevästi kylläkin ja ajoittain vastaan pyristellen, mutta joi kuitenkin! Ja sitten löysin kaupasta Semperin mehua (tosin tarkoitettu 1v alkaen)...
  6. X

    Miten turvata vauvan (9kk) nestetarve etelän lomamatkalla?

    Hei, Olemme lähdössä viikon lomalle Rodokselle. Nyt mietin, että miten ihmeessä turvaan vauvani (tempperamenttinen luonne) nesteen tarpeen siellä kuumassa?? Ei kerta kaikkiaan ole koskaan suostunut juomaan vettä!! Hän saa korviketta. Onko kellään ollut vastaavia ongelmia ja miten selvitä?
  7. X

    emmaljunga city cros

    Meillä myös vuonna 2007 ostetut Emmaljungan city cross yhdistelmät. Siihen hommattiin vauva-ajaksi myös duolift-kantokassi. Itse olisin, näin jälkikäteen, ehdottomasti hankkinut citykopan. Varsinkin kun vauvamme oli ihan pieni nimenomaan talviaikaan. Mielestäni duolift-kantokassi ei tarpeeksi...
  8. X

    karstaa 3kk ikäisellä??

    Heip, Kokeilkaapa emulsiovoidetta nimeltään Kelual. Myydään apteekissa 50 ml:n tuubissa. Meidän pojalla oli kanssa kovin sitkeätä karstaa ja koitin myöskin useita kertoja öljytä päänahkaa ja harjata pois, mutta aina vaan tuntui uusivan. Tämä Kelual-voide oli ihme!! Muutaman kerran (taisin...
  9. X

    Kirkuminen

    Kirkumista ja kiljumista myös meidän pienellä pojalla, joka vajaa 4 kk. Itsekkin aluksi pelästyin ja ihmettelin, että mikäs nyt, mutta pian aloin tajuta että tilanne onkin normaalia kehittymistä =)
  10. X

    Lapsiveden vähyys

    Hei Mirah, Itselläni oli rv 34 myös sellainen tilanne, että lapsivettä todettiin olevan "hälyttävän vähän". Epäilyksenä tuolloin, että istukka toimisi jotenkin huonosti. vauva oli myös huonosti kasvanut, raskausviikkoihin nähden pienipainoinen. Olin äitiyspkl:lla lapsiveden vähyyden vuoksi...
  11. X

    Nännien/nännipihojen kutinasta

    Toivon todella, ettei hepatoosista olisi kysymys. Jotenkin vaikuttaisi "normaalilta" oireelta näillä raskausviikoilla. Olen vaan niin maaninen raapija, että tosiaan kamalaa rikkoa rinnanpäät jo ennen ku vauva saapunut... Kiitos miimari-84 vinkistä, voisin koittaa tosiaankin tuota mainitsemaasi...
  12. X

    Nännien/nännipihojen kutinasta

    Mulla alkanut pari päivää sitten melkoisen kiusallinen kutina molemmissa rinnoissa (lähinnä nännit ja nännipihat). Raavit ne ihan just verille! Todella kiusallista! Miten on, kuuluukohan tällainen oire loppuraskauteen ja rintojen imetykseen valmistautumiseen? Vai vaiko olla jopa...
  13. X

    "Kotikonsteja" vauvan perätilan muuttamiseksi??

    Kiitoksia kaikille kommenteista!! Olen koittanut päivittäin olla peppu kattoon, mutta valitettavasti mitään kääntymistä ei ole tapahtunut. Tunnen edelleen liikkeet täysin samalla tavalla kuin aiemminkin =( Jatkan silti sitkeästi, mutta victoria crownin kirjotuksen jälkeen taidan jättää...
  14. X

    "Kotikonsteja" vauvan perätilan muuttamiseksi??

    Oih, kiitos Piippu kovasti tiedosta! Mähän menenkin tästä hetimiten peppu pystyasentoon =) Ja vaikka tämä olisi ihan "huuhaatakin" ja turhaa niin kaikkeni haluan koittaa!! Kiitos! Onko vielä muita konsteja jollakin tiedossa? =)
  15. X

    "Kotikonsteja" vauvan perätilan muuttamiseksi??

    Hei, Onko kellään mitään tietoa, onko jotakin kotikonstia, millä voisi itse avittaa vauvaa kääntymään oikein päin? Itselläni vauva perätilassa ja uhkana sektio, jota en haluaisi. Totakai vauvan hyvinvointi on tärkeintä, mutta jospa edes voisi jotakin tehdä, että saisi vauvan kääntymään...
  16. X

    viikkoja 19+4,hengästyttää ja heikottaa

    Heips, mä kanssa halusin kommentoida tätä, että veikkaisin myös tuota alhaista hemoglobiinia. Itselläni oli aivan samanlaista voimattomuutta ja hengästymistä, hb oli aluksi 119 ja laski vielä 108 (normaalisti Hb ollut > 135). Kun rupesin rautaa syömään niin vointi koheni huomattavasti ja...
  17. X

    jano,onko raskaus oire?

    Kyllä vaan!! Jano on hyvinkin yksi raskausoire. Mulla se oli jotakin ihan käsittämätöntä. Todella öisin heräsin juomaan ja suu oli koko ajan kuiva.Koskaan aiemmin en ollut näin janoinen ollut. Mulla janotus alkoi ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Testaa ihmeessä!
  18. X

    minkälaisia oireita alkuraskaudessa?

    Hmm, siis pieni lisäys vielä edelliseen... Testautin verkokeella raskauteni kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa 1,5 viikkoa aiemmin. Olin siis jo jotain rv 5+
  19. X

    minkälaisia oireita alkuraskaudessa?

    Heips, Voin omasta kokemuksestani kertoa alkuraskauden oireista (nämä oireet ennen kuin testasin, kuukautisista 1,5 viikkoa, ja normaali 27-18 kierto): - Kauhia jano koko ajan (varsinkin öisin heräsin juomaan), tämä oire alkoi selvästi ennen ku kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Tästä...
  20. X

    Vakuutus vauvalle jo odotusaikana?

    Hmm. Kiitos viesteistänne. Me oltais Ifistä otettu tuo vakuutus, mutta 3 kk ennen laskettua aikaa olisi pitänyt jo hokata. En sitten tiedä, voiko ne tosiaan antaa toisille eri perusteilla? Onpas kurjaa..Ja muistakin vakuutusyhtiöistä kun selailin ehtoja, niin oli tosiaan se 3 kk ennen...

Yhteistyössä