* Hoidot KYS 2011 *

Tervetuloa!

Tein näin Uuden Vuoden 2011 kunniaksi uusi ketju KYSin lapsettomuuspoliklinikan asiakkaille. Aloitetaan puhtaalta pöydältä ja putsataan pöytä sitten vuoden loppuun mennessä.

Olkoot vuosi 2011 onnenvuosi, joka sen kauan kaivatun plussan lopulta tuo.

vanhat keskustelut: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1054184-hoidot-kysilla/

Muokkaus : Otsikkoon lisätty vuosi 2012, kun kerran samassa ketjussa jatketaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa ja hyvää uutta vuotta!

Olen seuraillut aiempaa ketjua lähinnä taustalta, kun ollaan oltu yksityisellä hoidoissa yhden ICSI:n verran. Vasta ekan yrityksen otettua mahalasku mentiin KYS:n jonoon (tyhmät luultiin että ekasta kerrasta homma onnistuis). Saatiin aika tammikuun lopulle, mutta siihen osuu just yksityisellä tehtävä toinen ICSI, joten siirrettiin KYS:n aikaa maaliskuulle (oli eka vapaa aika). Toivotaan tietenkin, ettei sitä tarvittaiskaan :saint:

Meillä siis sekundäärinen lapsettomuus, syytä on sekä miehessä että minussa. Esikoinen on syntynyt 10/08 ja yritystä ennen tutkimuksiin hakeutumista viime syksynä oli vuoden verran.
 
Moikkarallaa!

Voisinpa tännekin tunkea. Täällä tarina seuraavanlainen: Vuodesta 03 asti toivonut vauvaa. Entisen kanssa ei onneks kuitenkaan onnistunu. Uusi ihana mies nyt ja yritystä ehkä 02/10 lähtien. Nyt syöty 6 kiertoa clomeja,enää en niitä saa. Tässä välillä laparoskopia oli tulloin 2/10 kun endo vaivaa. Kaksi tärppiä clomeilla elo-ja lokakuussa,molemmat kesken. Sitten bongattu liian (!) paksu kohdun limakalvo ja tammikuun viimenen pvä aika hysteroskopiaan,mikäli en nyt tästä viimesestä clomi-satsista raskaudu. Sitten siirrytään pistoksiin ja pikana IVF. Että näin. Minkähän sortin jonot Kysillä on nyt hoitoihin?
Meneeköhän hemmetti ens vuoteen meidän eka hoito kun pistoksilla koitetaan väliin kunhan kohdun tilanne tiedossa..
 
Tervetuloa uudet :wave:

Tipetsu KYS:ssä on n. ½v. jono.

ON. Eilen käytiin suunnittelukäynnillä KYS:ssä. KR oli lääkärinä. Seuraavat menkat kun alkaa, alotan Synarelan ja kp21 alan pistää Puregonia. Loppukierrosta Puregon vaihtuu Menopuriin. Täällä coctaililla sai poikamme alkunsa 4v. sitten, joten toiveet on korkeella :) Jos siirtoon asti päästään niin sovittiin, että siirretään 2 alkiota.
KR totesi miulla polykystistyyppiset munasarjat. Koskaan aikasemmin ei ole kukaan tuollasesta puhunut, en sit tiedä onko ne nyt sitten vasta alkaneet muodostua monirakkulaisiksi : / Hoitoihin ei vaikuta mitenkään.
 
Kiva kun löysitte tänne :)

Minä voisin myös kertoa hieman taustojani :

Ikä 28v , mies 35 v. Ehkäisy jätettiin toukokuussa 2006 ja siitä asti on yritetty tuloksetta. Minulla on pcomaisuutta munasarjoissa, mutta nyt se on ehkä painonpudotuksen myötä hieman parantunut.
Ensimmäinen ICSI- hoito alkaa Suprecurilla perjantaina (kp 24) ja jos vuoto on alkanut normaalisti, Menopurin piikitykset alkaa 26.1. Vk 6 on varattu aika punktioon.
Kovasti toivon, että hoito onnistuisi niin itselläni kuin teilläkin :)

MT79
kiva kun löysit tänne ja toivottavasti et joudu viipymään pitkään vaan seuraava hoito tuottaa sen toivotun tuloksen. Onnea matkaan :)

Tipetsu meillä ei clomit ole auttaneet vaikka olen syönyt niitä yhteensä ainakin sen 12 kiertoa. (en kylläkään putkeen vaan tässä vuosien varrella). Kiertoa ne ovat tasanneet, mutta ei muuta. Toivottavasti viimeinen clomikierto nyt toisi toivotun tuloksen eikä raskaampiin hoitoihin tarvitsisi lähteä.

Kiin Toivottavasti nyt tuolla "vanhalla" reseptillä saatte raskauden alkamaan :) Minulla on myös pco-tyyppiset munasarjat, mutta ilmeisesti siitä ei kai ole muuta haittaa kuin se hyperin suurempi mahdollisuus. Minulla lääkärit ailahtelivat sitä mukaa kun lääkäri vaihtui niin vaihtui mielipide pco:sta. Vaikkakin viimevuodet tilanne munasarjoissa on ollut selvästi helminauhamainen.
Jokatapauksessa sinulle hirveästi tsemppiä sitten, kun hoidot alkavat :)
 
iloksi kiitos uudesta pinosta!:) Toivotaan tosiaan, että hoitonne onnistuu!:heart:

MT79 toivotaan, että saatte perua sen kysin ajan kokonaan;) Tsemppiä tulevaan hoitoon!

Tipetsu vaikee sanoo meneekö ens vuoteen. Pitkät tuntuu jonot olevan. Toivotaan, että pysyvä plussa tulee noilla lievemmillä keinoilla:)

Kiin mun piti lukea monta kertaa toi sun hoidon suunnitelma enne, ku tajusin ( vai tajusinkohan?:p ) Voi, että mä toivon kovasti, et tois olis taas se keino jolla vauva saadaan alulle:heart: Tsemppiä ja onnea:)

on: mulle alkaa kokeeksi tuohon maidon tihkumiseen Dostinex-niminen lääke. toivottavasti se auttaa, ku toi toinen nänni alkaa olla jo todella arka ja inhottavalta tuntuu tuo jatkuva kosteus siinä kohin.. aika hyvän hintaista tuo lääke kun 8tbl on 60e. mut annostuskin on vain ½tbl-viikossa. Ostan aluksi vain kaksi tbl, kuukauden satsi.

esittelyä: Mä täytän kohta 26 ja mies on reilu 30. pillerit ja tupakan jätin 2/08 ja yritys alotettiin 3/08. Mul oli ollu jo kauan niin paha vauvakuume, et oli tosi helpottavaa päästä itse asiaan. Mulla aika lyhyet kierrot 23-24-25. Kahteen vuoteen tuli siis 30 kiertoa, joissa lähes kaikissa oltiin oikeaan aikaan liikkeellä. Mulla on prolaktiini-arvot ollu välillä koholla ja nyt on reilu kuukauden tihkunu maitoa rinnasta. Oikean puolen munajohdin aukesi vasta aukiolotutkimuksen lopuksi, kun lääkäri meinasi jo luovuttaa, että se on tukossa. Miehellä siittiöitä vähän ja hitaita, mutta reilu vuosi sitten yksi tulos normaali. 1.ICSI oli 5/10 ja toinen muuttui 11/10 inseminaatioksi. nyt 4/11 uusi IVF/ICSI(jos saadaan muniksia enemmän, ni kokeillaan noilla molemmilla) yritys.
Sori tulipa pitkä sepustus:whistle:
 
Heipä hei.

Minäkin taidan nyt pinoutua tänne. Mie oon 28 v ja samoin on mies. Yritystä meillä on 5/09 alkaen. Viime keväänä todettiin, että miehellä on vain vähän normaalisti liikkuvia ja normaalimuotoisia siittiöitä. Itselläni taasen tuon ovulaation tulemisen kanssa on vähän niin ja näin. Lisäksi minulla on onnettoman ohut kohdun limakalvo. Eli vikaa on molemmissa ja välillä tuntuukin toivottomalta että mitä jos yksi näistä saadaankin korjattua niin jäljelle jää vielä kaksi ongelmaa. No mutta kuitenkin, yksityisellä on tehty kaksi inseminaatiota, joista ensimmäisessä kasvoi yksi kaunis folli, mutta ovulaatio tapahtui liian myöhään (vasta 4 päivää inseminaation jälkeen siitä huolimatta että folli oli 19 mm inssipäivänä). Toisessa inssissä ajoitus meni vielä enemmän pieleen, jostain syystä johtofolli lakkasi kasvamasta piikityksistä huolimatta ja sen sijaan munasarjani kasvattelivat hirmuista määrää folleja. No kierrosta ei kuitenkaan ivf:ksi muutettu klinikan lomien vuoksi eli hukkaan meni se. Puheeksi tuli hoidon yhteydessä, että meille voisi kuitenkin käydä paremmin IVF tai ICSI, joten jäimme sitä loppusyksyksi pohtimaan (käytiin lomalla ja seuraavaan kiertoon taas sattui klinikan lomat). Päätettiinkin itse asiassa että ollaan valmiita maksamaan yksi hoito siellä yksityisellä, mutta katsotaan nyt. KYSiin saatiin ensikäyntiaika 14.2. mutta sain sen siirrettyä 18.1. sillä tulemme Kuopion ulkopuolelta ja olemme jo omalla paikkakunnalla jotuneet kertaalleen jonotukset tekemään. Eli nyt sitten olisi vajaan kahden viikon päästä se ensikäynti ja katsotaan sitten mitä KYSissä ehdottavat. Toivottavasti IVF/ICSIä jo ennen kesää. Huolissani olen kyllä lukenut näistä jonotusajoista eli ei ole täysin poissuljettu se yksityisenkään mahdollisuus.
 
Viimeksi muokattu:
No on pitkät jonot!! Jee,täällä ovis-testi ihan kohta plussa,varmaan vielä tänään!! Nyt vaan sopii toivoa tärppiä!! Ja sitten kun se vielä pysyis mukana.. Ai niin,me molemmat ollaan ukkelin kaa 26-vuotiaita. Mitähän lääkettä mä joudun ruveta käyttämään hysteroskopian jälkeen,kun paprussa lukee gonadotropiini-hoito ja pregnyl-tota ainakin sisältää mutta ei kai sitä voi irrotukseen käyttää? Villejä veikkauksia teillä? :D
Ei MH sen kummemmin lääkeen nimestä maininnu..

Kiin Toivotaan että tärppi tulee!!

Pitänee nyt lähteä koirulin kanssa ulos.
 
Kaikille oikein paljon onnea hoitoihin :heart:

Halle Mitä kohtaa et tajunnu? :D Miulle on kokeiltu kolmea eri coctailia ja tuo on ainut, jolla on saatu raskaus aikaiseksi.

Tipetsu Pidän peukkuja ovistestin vahvistumiseen b :) d Gonadotropiini on Gonal F:ää, Puregonia tai muuta munarakkuloita lisäävää hormoonilääkettä ja Pregnyl on se "irrotuspiikki". Olisko MH miettiny IVF:ää teille?

ON. Menkkoja odotellessa niin päästään eteenpäin =) *muoks* Esittelenpä minäkin meiän perhettä: mie 30v., mies 33v. ja IVF-poika 3v. 8/08 alkaen ollaan yritetty toista lasta, välillä intensiivisemmin ja välillä taukoa pitäen.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka ja mukavaa perjantaita.

HalleB toivottavasti tuo lääke auttaa, koska tuo tihkuminen ja sen tuomat ongelmat kyllä kuulostavat tosi ikäviltä :(

viirivehka odotusajat ovat olleet kyllä pitkiä, mutta yllättävän nopeasti ne menevät. Tämäkin hoidon aloitus tuntui tulevan ihan liian aikaisin... en ole oikein ehtinyt tässä (4v 8kk) aikana vielä valmistautumaan siihen, että saattaisin joskus raskautua, ;)
Me olemme olleet KYSin lapsettomuuspolin asiakkaita reilun vuoden ajan. Tässä aikana on tehty 2 inseminaatiota viime kesänä luomukiertoihin ja nyt sitten tänään aloitin Suprecurilla ensimmäisen ICSI-hoidon.
Ennen tätä olimme 2,5 vuotta paikkakuntamme naistentautien poliklinikan asiakkaita, kun syitä yritettiin tutkia ja hoitaa lääkkeillä. Ja sitä ennen yritimme vuoden ajan kotona.

ON. Tänään suihkautin tuossa aamulla ensimmäisen setin Suprecuria. Taisin pitää päätä liikaa kallellaan eteenpäin, koska kaikki tuntui valuvan vaan nenästä ulos. Mut enskerralla sitten parempi onni :)
Tänään piti tehdä raskaustestikin, vaikkei siinä mitään näkyisikään, kun vasta dpo 6, mutta minä en koskaan jätä hyvää tekosyytä käyttämättä jos voi tehdä raskaustestejä...
nimim. himotestaaja.
Niin ja siis negatiivinen se oli se tulos, kuten arvata saattaa.

Tästä tämä nyt sitten lähti. Nyt täytyy sit muistaa 4 krtaa päivässä vaan toistaa tapahtunut...

Mukavaa päivänjatkoa :)
 
Tervetuloa viirivehka:flower:

Tipetsu tai sit se M.H on miettyny ovulaation induktioita tehtäväksi noilla pistoslääkkeillä.

Kiin en oo ennen kuullukkaa/lukenukkaa tollasesta vaihtoehosta:D. Onko se niinku lyhyt vai pitkä?:confused: Mä ainaki kuvittelen aloittavani sumuttelun viikkoa ennen menkkojen alkua? ainaki sillee oli viime keväänä.

iloksi vielä ei oo oireet helpottanu, mut lääke on lisänny mun huimausta, jota on yleensäkkin tosi paljon. Verenpaine on mulla ollu aina matala ja monesti yläpaine on alle 90.
Teillä on kyllä tehty todella pitkän kaavan mukaan noita tutkimuksia ja hoitoja. Jospa teidän odotus viimein palkitaan! Tsemppiä sumutteluihin:) oliko pahaa?

on: niin tosta esittelystä puuttu se, että mul on ollu apuna kolme kiertoa Terolut, neljä kiertoa ( +kaksi omatoimista) Clomifen, yhessä niistä oli mukana irrotuspiikki ja yhteen tehtiin inssi. Olen myös himotestaaja enkä ole ikinä nähnyt plussaa tai edes haamua testeissä (paitsi ovulaatio-testeissä). Tänään taas aaah niin "ihanat" menkat alkoi:headwall:
 
HalleB juuh,voihan se olla että onpi tuota induktiookin miettiny,mutta siinä luulossa ollaan että IVF:ään sit jos nyt ei plussaa tuu tästä viimesestä clomi-satsista.
Viime reissun epikriisi tuli,jossa sanotaan että ellei gonadotropiini (gonal F,puregon tms. ) hoidolla raskautta,IVF. Mä en vaan tajua että miten siihen ei puututa että kiinnittymisessä häikkää??!! Eihän nyt mikään IVF,ICSI tms. takaa alkion kiinnittymistä. On kumminkin jo kahdesti tärpänny,että ovistelen (clomit varmistamassa vaan) kyllä ja miehen simpat toimii tarpeeksi ainakin,mutta kesken tulee vaan pois.
Mutta jos se pallero ei pysy kiinni,niin mikä siinä voi mättää ja miten voi hoitaa? Tietoo?

Huoh! Kyllä tää on sitten turhauttavaa!:headwall: Jengi ympärillä sikiää,mutta itsellä ei vaan onnistu! Kaveri-porukka aloitti kuumeilun ja yrityksen samaan aikaan kuin mä 03/03 ja heille nyt kolmas tulossa. Heidän molemmat tyttärensä ovat meidän kummilapsia ja oikein tärkeitä meille.

Tuleeko teille koskaan fiilistä tuloksettoman tahkoamisen lomassa,että mitä jos en oikeasti edes halua vauvaa? Olenko valmis äidiksi? Psytynkö ja jaksanko hoitaa lapsen? Mulla monesti tulee mieleen,että jos alitajunnassa näitä em. asioita miettii,niin ei varmasti tärppää.. Jotenki kun näihin hoitoihin asti pitää lähteä,niin omalla kohdalla usein iskee mieleen että onko tämä jo liian "väkisellä lapsen tekemistä".. Adoptio ei ainakaan tällä hetkellä ole vaihtoehto meidän kohdalla ja jos omaa ei suoda sitten edes hoidoilla,niin asia on sitten sitä myöten selvä..

Montako hoitoa yleensä tehdään,ennekuin annetaan lopullinen tuomio?

Nyt siis kp 14/27-28 ja eilen ovis-plussa,tännä kovia kipuja. Nyt pitäs vielä kertaalleen varmistella..
 
Minä ajattelin pitää täällä itselleni tälläsen oirepäiväkirjan, jos vaan jaksan päivittää :)

kp 24 dpo 6 Suprecur aloitus. Ei mitään oireita.
kp 25 dpo 7 Suprecur. Oikean puolen munasarjan jomottelun vähentyminen.
kp 26 dpo 8 Suprecur. Jomottelua edelleen jonkinverran, mut rintojen arkuus loppunut. Ei muita oireita :)
kp 27 dpo 9 Suprecur. Oikean puolen munasarja vähän jomotellut, ei paljoa. Ei muita oireita.
kp 28 dpo 10 Suprecur. Ei mitään oireita.
kp 29 dpo 11
kp 30 dpo 12
kp 31/kp 1?
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ilmoittautuisi uusi tulokas, jos joukkoon vielä sopii?

Itse siirryn kys:n listoille reilun parin viikon päästä, kun on ensimmäinen käynti. Muutamaa asiaa haluaisinkin kysyä teiltä kys:llä pidempään olleet: meidän kutsu tuli naistentautien polilta, joten onko kys:llä vielä erikseen lapsettomuuspoli? Ja onko tietoa näistä naistentautien puolen tohtoreista, että onko heillä lapsettomuusasiat hanskassa?
Mikä on kysin käytäntö aukiolotutkimuksesta, tekevätkö ekalla käynnillä? Vai mitä kiertopäivää he pitävät rajana?
Jos joku osaa vastata olisin kiitollinen.

Lyhyt info itsestä: toista toivotaan. Esikko jo 3v ja tuli ekalla yrittämällä. Pikkukakkosta tehty reilusti yli vuosi (apuna olleet aluksi terolutit ja sitten clomifenit vaihtelevalla menestyksellä). Nyt oltu joulukuusta ilman mitään myrkkyjä ja odotellaan kys:lle pääsyä. Kiertoasiat itsellä päin pe*settä, nytkin kp44 :kieh:
 
MinHex; lapsettomuuspoli on naistentautienpolin yhteydessä eli on periaatteessa erikseen mutta samoissa tiloissa, omat lääkärit naistentaudeissa, omat lapsettomuudessa.

Kyllä on päteviä lääkäreitä, ainakin MH ja KR. Joskus siellä pyörii myös erikoistuvia mutta he sitten konsultoivatkin näitä kokeneempia melkein koko ajan :) Hyvissä käsissä olette siellä!

Aukiolotutkimus tehdään alkukierrosta, en muista onko siinä joku "kiveen hakattu" viimeinen kp, jolloin sen voi tehdä vai katsotaanko jokainen tapaus ultralla ja sen mukaan päätös. Mutta ennen ovuloimista se tehdään joka tapauksessa.

Tsemppiä teille ja kaikille muillekin palstatutuille, siellä monella odotettavissa jännittäviä aikoja :heart:

-rallis
 
Heip! :wave:
Täällä käsittääkseni menossa kp 25-26, en nyt ihan perässä ole pysynyt, mutta on ne kalenterissa ylhäällä :D Clomikierto oli siis tämäkin omatoimikiertona. Viikonloppuna jännitellään kuinka kävi. Jos vuoto alkaa, otetaan yhteyttä kysiin ja aletaan suunnittelemaan sitä seuraavaa inseminaatiota.

hmm.. onko teillä kellään lapsettomuus aiheuttanut kireyttä/ahdistusta parisuhteeseen? Entä kuinkahan yleistä on, että on aikoja jolloin ei voi ajatellakaan seksiä.. ei vaan pysty..
 
Arcatha Seksihalujen huomattava väheneminen taitaa olla aika tavallista lapsettomilla pariskunnilla. Meillä lapsettomuus tappoi seksielämän esikoista yritettäessä. Nykyään meillä harrastetaan seksiä noin kerran kuukaudessa. Kummallakaan ei ole haluja, joten asia ei häiritse, eikä siitä ole ollut riitaa. Muutenkin meiän parisuhde on todella lämmin, rakastava ja toista tukeva, joten se kantaa pitkälle. Me taidetaan olla sellanen "match made in heaven"- pari :heart: Kuusi vuotta ollaan oltu yhdessä ja vieläkin tuntuu, että olisi vastarakastunut =)
 
Kiin, kiitokset vastauksesta.
Meillä taitaa olla tilanne vähän vaikeampi kun miehellä kyllä niitä haluja olisi, mutta minulta ne ovat kadonneet. Kierron puolivälin aikaa sitä koettaa jotenkin itsestään niitä haluja löytää, että voisi "käyttää ajankohdan hyödyksi". Mutta sitten joskus melkein pelkää iltoja sekä nukkumaan menemistä kun tietää, että joutuu tuottamaan taas pettymyksen. :'( Kyllähän tuosta itsekin kärsii kun "puuttuu" jotain tai jokin tunne tai jotain.. Olenkohan minä kadottanut kaikki tunteeni kokonaan.. :(
 
Arcatha minulla oli tuossa jossain vaiheessa jakso, ettei seksi kiinnostanut tippaakaan, läheisyys olisi kelvannut, mutta mies siitä sitten aina innostui. Haluja ei ollut siis lainkaan ja oviksen aikaan saatoin muutaman kerran hammasta purren suostua.
Kerroin kyllä miehellekin ja kehoitin sooloseksiin, kun minulla on menossa tämä kausi. Mies onneksi siihen tyytyi ja useimmiten antoi olla.
Se kausi on onneksi taas ohi ja ihan toisella tavalla nuo sänkyhommat kiinnostaa. Vaikka ei kyllä ihan kauheen usein vieläkään kaikkien kiireiden ja aikataulujen yhteensovittamisongelmien takia.
Olen huomannut, että tuo halukkuus ja haluttomuus kulkee kausissa enkä jaksa ottaa asiasta enää paineita.
Voimme jopa vitsailla siitä, kun mies raasu joutuu aina itsensä hoitamaan, kun ei rouvaa kiinnosta.
 
Uusi tulokas

Ensimäinen käynti polilla oli 30.12 ja selkeästi kuulemma endometrioosia...olettaisin että aika pahasti sitten on kun ultraamallakin näkyi :(
Jotenkin helpotti kun kauheaan kipuiluun löytyi syy, mutta nyt kun pitää varata aukiolotutkimukseen aikaa, aloittaa clomeja ovuloinnin tehostamiseksi(toinen munasarja jotenkin kierossa/piilossa, joten epäilys ettei ovuloi kunnolla) ja miehen spermanäytteitä toimittaa, iski kauhea paniikki ja itku että saadaanko sitä lapsia ikinä :(

Yritystä meillä on ollut lähes kaksi vuotta, välillä ei niin aktiivista...mutta katsotaan mitä tapahtuu. Toivottavasti kaikki muu hyvin, eikä muuta ongelmaa enää löydy tuon endon lisäksi.
Ikää meillä 31,joten sekin itseäni huolestuttaa.

Lääkärinä on MH, itse tykkäsin tosi paljon, ainakin ekasta käynnistä jäi todella positiivinen mielikuva
 
Viimeksi muokattu:
HalleB kyselitkin tuolla jo ylempänä, että oliko Suprecur pahaa.. No, ei se hyvää ole. Etenkin kun suihkauttaa juuri hammaspesun jälkeen nukkumaanmennessä ja siinä vaiheessa se maku hiipii kurkkuun eikä muuta voi juoda kuin vettä (joka pahentaa makua). Mut ei se häirinnyt ole.

Tervetuloa uudet tulokkaat pinkkaan :)

kkkk minullakin ensikäynti KYSissä oli todella miellyttävä, etenkin sen jälkeen kun täällä omalla paikkakunnalla oli miesgyne, joka ei puhunut mitään, ei katsonut päin ja oli muutenkin outo. KYSillä tuntui, että oikeasti välitetään. Ei ole kyllä mitään pahaa sanottavaa paikasta tai henkilökunnasta.

ON menkkojen alkua odotellessa... Tänäaamuna aamulämmöt tipahti ja menkat olisi odotettavissa luultavastikin huomenna. Sitten saa pienentää tuota Suprecur annostakin. Pari päivää sitten kävi hama ja huomasin sumupullon korkin vuotavan. Nyt olen sitten pähkinyt, että kuinka paljon on mahtanut ainetta mennä hukkaan. Noh, toivottavasti ei kovin paljoo. Jokatapauksessa paketissa on se kaksi pulloa ja siitä piti alustavien laskelmien mukaan jäädä yli. Joten eiköhän se riitä jos vaan se vuoto alkaa aikonaan.

Pari päivää tässä olin tulisilla hiilillä, kun raskaustestiin tuli viivanpaikkoja (tai sitten ne oli mielikuvitusta) ja lämmöt pysyivät ylhäällä eiliseen asti (dpo 12). Nyt kuitenkin tosiaan tämänaamun mittaus näytti, että vuoto on alkamassa. Kummasti rauhoitti mieltä, kun nyt tietää odottaa. Ja seuraava vaihe onkin sitten piikitysten aloitus 26.1. Siitä se sitten lähtee.
 
Iloksi, kiitokset vastauksestasi :) Ehkä vähän parampee vaihteeksi meillä tuolla rintamalla..

Jahas, uusi kierto käynnistyi. Tänään kp 1.
Kierto lyhentyi 31 päivästä 29 päivään! Jipii! :)

Clomeja syön varmaan tässäkin kierrossa,
mutta alkuperäiset suunnitelman inseminaatioon menosta varmaan pitänee unohtaa,
sillä sattuu juuri viikonlopulle tuo kierron puoliväli. Ja jos ovulaatio testi antaa plussa kp 14, on se perjantai ja voin lähes varmuudella sanoa, ettei esimies myönnä palkatonta vapaata yksityisasian hoitamiseen.. :(
 
Täällä elellään vikan clomi-kierron kp 25/27-28 ja dpo 11.. Oireita on kai,oikeastaan molempiin suuntiin :) En vaan tiedä koska uskaltas testata. Pitänee kai ihan ajoissa,että ehtii mahdollisen tärpin käydessä perumaan hysteroskopian ajan ja etsiä M.H. langan päähän.
Määräisköhän M.H. luget vain ja ainoastaan tukemaan raskautta? Koska siis ihan selkee ongelma kiinnittymisessä.

Ei malttas oottaa odotusta...
 
Testi nega. Että se siitä sitten. Nyt kai voi heittäytyä sitten M.H :n käsiin tän asian kanssa lopullisesti. Helvetin helvetti! Miten sitä pitääkin olla näin epäonnistunut,ettei saa yhtä raskautta aikaseks?! Ihan järkyttävän paska fiilis! M.H. kyllä tarjosi viimeksi mahdollisuutta käydä psykologin juttusilla,en kokenut sillon tarvetta. Sanoi kyllä että jos millon siltä tuntuu,niin soitto vaan hälle,niin laittaa lappusen mulle. Taidan olla sen tarpeessa kohta..

Mua niin pelottaa se hysteroskopia! Entä jos sieltä tulee joku syöpä-tuomio ja kohtu veks!? Ihan kamalaa!! Sillon en enää vastaa tekemisistäni..Toisaalta,noin 3kk sitten löytyi tämä paksuuntuma tuolta kohdusta..
Mä nyt oon niin perus pessimistinen negailija joka asiassa,että aina pahin tulee vaan mieleen..

Mitenkähän sitten? Hysteroskopia on 31.1. ja kp 9-11 sattuu se. Sotkeekohan se oviksen? Ja voikohan sitä samantien jatkaa "normaalisti",siis ettei ehkäisyä (hah hah!) tarvii alotta..(ihanku ois millonkaan tarvinnu..:mad:).. Kuka tietää? Ja varmaan seuraavaan kiertoon sitten ne Gonal F :t tai Puregon tms.. Että jos luoja suo,niin tänä vuonna saattaisin kuitenkin päästä IVF:ään..


Miten olette saanu työt ja hoidot sopimaan yhteen?

Mun pomo on täys k*sipää,enkä halua sille kertoa tästä yhtään mitään ja työ on rankkaa ja työajat vaihtelee 6-15 ja 10-21 välillä,viikonloput myös...Ahdistaa jo tuo...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä