* Hoidot KYS 2011 *

tervetuloa kkkk:flower:

iloksi hyvä kuulla, et se ei oo pahaa! Synarela oli nimittäin, mut kyl siihekkii tottu

Tipetsu :hug: negasta.. Mä oon kertonu pomolle ja hän suhtautui todella positiivisesti. Mulla kolmivuorotyö

on: hiivatulehdus vaivaa, joten ovulaatiota ei pysty hyödyntää, ku alakerta on pilalla:kieh:
 
Arcatha minä en ole töissä kertonut mitään, ainoastaan ilmoittanut, että minulla on lääkäriaika. Olen käynyt lääkärissä ja saanut sieltä käyntitodistuksen(ei siis mitään sairaslomalappuja vaan pelkän käyntitodistuksen), jonka perusteella poissaolo on ollut a) luvallinen b)palkallinen, kun olen mennyt töihin normaalisti käynnin jälkeen (olen käynyt tutkimuksissa jokusia kertoja ja 2 kertaa inssissä).
Eli jos ilmoitat meneväsi lääkäriin ja tulevasi sen jälkeen töihin (tai toisinpäin, että lähdet töistä aiemmin lääkärin vuoksi) ja otat käynnistä todistuksen, niin asiassa ei pitäisi olla mitään epäselvää eikä esimiehesi oikein voi sinua kieltää menemästä. Siitä en tiedä, että saatko palkkaa siitä, mutta ainakin se on luvallinen eikä siitä voi seurata mitään varoituksia luvattomasta poissaolosta töistä tms.

Käyntitodistuksessa ei lue muuta kuin naistentautien poliklinikka ja KYS, eli sen tarkemmin siinä ei eritellä.
Ja siis käsittääkseni missä tahansa ammatissa ja työehtosopimuksessa on lääkärikäynti luvallinen poissaolo, siitä en ole varma, että onko se palkallinen.
Minä en ainakaan kertonut inseminaatioista työnantajalle, vaan kävimme inssissä ja menin normaalisti loppupäiväksi töihin.
Ja ilmoittaessani lääkärikäynnistä, sanoin vaan, että sain peruutusajan näin yllättäen.
Meillä ei ole tullut kyselyitä ja jos tulisi, niin puhuisin epämääräisesti jostain sairaudesta tai tutkimuksista.

Tämä pitkä jaarittelu sitä varten, että jos se plussa tosiaan tulee silloin perjantaina, niin ei muuta kuin nokka kohti klinikkaa ja ilmoitus työnantajalle, että lääkärikäynnin takia myöhästyt/joudut lähtemään aiemmin. :) Tsemppiä siis!

Tipetsu minulla työn ja hoitojen yhteensovittaminen on onnistunut sillä, että tarvittaessa olen ollut poissa (kuten edellä selitin, ottamalla käyntitodistukset käynneistä ja menemällä töihin heti kuin mahdollista).
 
heipat vaan! :)

onpa tänne taas tullut tekstiä, sitten viime palstailun. teknisistä ongelmista johtuen en päässy palstalle joulukuun puolen välin jälkeen ja nyt sitte tuntuu, että oon ihan kokonaan tippunu kärryiltä mitä kellekin kuuluu. :eek:
pitää lukea kaikki viestit siitä saakka tähän päivään, jos vaikka sit ymmärtäis enemmän missä mennään. tasapuolisesti kuitenkin jokaiselle halaus, iloon tai murheeseen :hug:

tiiättekös muuten kukaan milloin kysissä on se kesätauko?
miehen kanssa on puhuttu siitä PAS-hoidon ajankohdasta ja mun työn puolesta sopivia kuukausia ( juu, tiiän, ettei sitä voi niin tarkasti suunnitella ) ois helmi,huhti- ja kesäkuu..muut kuukaudet on just pahimmoilleen kuun puolesta välistä buukattu työhommiin. :/ jos ois rohkea, niin sitähän hyppäis taas hommaan mukaan ens kuulle kunhan tän kuun menkat ilmoittaisin. en vaan tiiä, et riittääkö rohkeus sittenkään..
 
Sinikka ihana "kuulla" susta! Eiku rohkeasti vaan PASsiin b:)d

on: soittivat tänään(!) polilta, että olis jo ens viikolla tiistaina se hoidon sunnittelukäynti, hui! Ilmeisesti hiivatulehduksen takia jäi ovulaatio pongaamatta, joten kiva nähdä ultralla, et mitä kierron vaihetta ollaan menossa. Tuntuu jotenki hurjalta, et nyt on jo se eka käynti ja sit ihan ilman ultria ruvetaan pistämään vasta maaliskuun loppupuolella..
 
Iloksi, me emme ole Kuopiolaisia vaan matkaan KYSiin on reilu tunti suuntaansa eli jos inseminaatoon meno on, ei oikein onnistu tuo aamuvuorossa työskentely sinä päivänä lainkaan. Aamulla samaa matkaa mennään miehen kanssa kuopioon, jotta mies antaa ensin näytteen ja sitten odotellaan ja käydään syömässä, ennen inseminaatiota.

Nyt ei esimiehelle sopinut vuoronvaihto vaan ehdotti, että otan vuosilomapäivän ensi viikokon perjantaille. Eli nyt täytyy vain toivoa, että perjantai aamuna ovulaatioplussa tulee. Jos tulee torstaina niin eipä sitten voida lähteä. :(
 
Arcatha ompa hankalaa..: / mun oli just sen takia kerrottava pomolle, ku etukäteen ei voi tietää miten kroppa käyttäytyy ja millon/miten paljon sitä vapaata tarvii..
Mulla myös sellanen työ ja matka kysille, et pitää ottaa sit melkee aina vapaata tai ottaa aika aamulla jolloin voi mennä iltavuoroon.
Nyt toivon, et saan tiistaina tietoon hoidon aikataulut, ni voin sit ultrapäiville suunnitella vapaat.
Jospa se ovulaatio ymmärtäisi tulla nyt sulle oikeaan aikaan!
 
HalleB, minäkin kyllä esimiehelle kerroin mistä on kysymys ja hän sanoi hyvin ymmärtävänsä mistä on kysymys ja toivotti vielä onnea matkaan. Mutta nyt syystä tai toisesta kaikki tuntuukin vaikealta :( Mutta tänään täytyy apteekkiin suunnata hakemaan ovulaatiotestit..
 
Kävin tänään Kysillä ja oli oikein mukava käynti. Olen niin onnellinen, kun hoitoamme aikaistettiin n. kolmella viikolla. Ultrassa näky, et oisin ovuloinu. Viikonlopun seutuun alkaa uusi kierto ja kp 16 aloitan sumuttelut. Pelottaa ja jännittää koko touhu.
 
Arcatha minä tulen myös täältä kauempaa (80km) ja sama homma meillä, eli aamulla ollaan menty, mies antanut näytteen ja sitten inssi tehty sen jälkeen ja minä suunnannut töihin :) Matkoihin menee reipas tunti suuntaansa. Mut minulla työaika on 8-16, joten siinä on ehtinyt sitten vielä muutamaksi tunniksi työpaikalle. Silloin on riittänyt pelkkä käyntitodistus.

Ja jos aika on ollut vasta myöhemmin aamupäivällä, niin sitten olen aamusta käynyt töissä muutaman tunnin ja lähtenyt siitä lääkäriin ja selvinnyt taas pelkällä käyntitodistuksella :)

Toivottavasti se ovis tosiaan sattuu sille perjantaille ja homma pääsee etenemään :) Oikein paljon onnea matkaan :)

HalleB ihania uutisia, siis hoidon aikaistuminen! Huippu juttu, ettei tarvitse odottaa niin pitkään. Toivottavasti seuraavasta hoidosta sitten tärppi käy :)


Tosi ihana juttu, että olette voineet kertoa asiasta työpaikoillanne. Minä olisin ehkä kertonut entiselle esimiehelleni, mutta koska esimies vaihtui enkä ole oikein vielä tähän uuteen tutustunut, niin en halua alkaa asiasta puhumaan.
Tietysti palkanlaskijalle selviää syy sairaslomatodistuksesta, mutta en sitten tiedä, että onko hän kertomassa syytä muille.
Kunhan aikataulut selviää, aion kertoa epämääräisesti gynekologisesta toimenpiteestä, jonka vuoksi olen poissa töistä sitten muutaman päivän.

Ensiviikon perjantain ultrasta tietysti täytyy nyt sanoa jo etukäteen. Sekin käynti on sopivasti niin, että ehdin aamusta tulemaan töihin ennen lähtöä ja käyntitodistus riittää sairasloman saamiseksi eikä käyntiin tarvitse käyttää omaa aikaa.
 
Arcatha
Toivottavasti se ovis tosiaan sattuu sille perjantaille ja homma pääsee etenemään :) Oikein paljon onnea matkaan :)
Olisimme tänään ovulaatiotestin puolesta päässet KYSille. Olimme jo puolessa välissä menossa ennen kuin sain toimistolta ketään kiinni. Toimistosta sitten antoi puhelimen hoitajalle, samalle hoitajalle joka pari viikkoa sitten oli puhelimessa ja sanoi, ettei voida sopia aikaa sillä oletuksella, että ovulaatio on silloin perjantaina vaan tulee tehdä ovulaatiotestit ja sinä aamuna lähteä matkaan kun testi plussaa näyttää ja soittaa sitten matkalta, että nyt ollaan tulossa. Näin toimittiin, mutta arvatkaas mitä. Ei saatukaan mennä polille! Oli ennaltasovittuja inseminaatioita sekä alkionsiirtoja koko päivälle, niin ei labra olisi enää pystynyt vastaanottamaan/käsittelemään miehen näytettä! Meinasin kuulkaas olla helisemässä siinä puhelimessa kun kuulin tämän ennalta sovitut inseminaatiot lausahduksen, että pyysin ihan hoitajaa selvittämään, että mitä hän tällä tarkoittaa. Ja tein kyllä hoitajalle selväksi sen, että hän nimen omaan oli puhelimessa silloin kaksi viikkoa sitten ja antoi meille toimintaohjeet.

Oli joku ihan uusi hoitaja mulle, vain nämä kaksi kertaa on puhelimessa asioitu. Olisi saattanut hoitaja L.S sanoa asiat ehkä hieman ihmisläheisemmin ja ystävällisemmin tämän aamun puhelussa. Hän on aina ollut niin ystävällinen ja hänen kanssaan on ollut ilo asioida. Mutta tämän aamuisesta tuli todella paha mieli.

Eipä siis muuta kuin mies käänsi auton takaisin kotia kohti, aika hiljaista oli kotiinpaluumatka.
Pettymys: SUURi.
:'(
 
Kyllähän se vähän otti päähän.. ei enää niinkään..
Enää yhdeksi kierroksi on clomeja jäljellä, silloin jos ei päätä inseminaatioon, niin en tiedä mitä teen.
Laskelmien mukaan jälleen sattuisi sitten viikonlopulle kierron puoliväli. Jos siis ei nyt sellaista ihmettä tapahdu, että luomuna tapahtuisi jotain...
 
Heippa Kysiläiset:)

Kiva et meillekin taas tehty uusi ketju,nyt vaan joku viisas ( Halle osaa ainakin;) ) tekemään myös jonkunlaista listaa,niin olis helpompi seurata missä vaiheessa kukakin on.Eiks vaan? Mä en osaa semmosia hienouksia tehdä:confused:

Nyt en millään muista kaikkien vaiheita,mut Iloksi ainakin on jo tositoimissa,Vautsi ja tsemppiä huomiseen ultraan!

Halle,ompa kerrankin huippua et sun hoito aikaistu.Nyt vaan peukut kohti taivaita,et kaikki menee nappiin:heart:

Ja Arcatha,voi kurjuus miten sulle kävi ton inssin kans,on kyl tosi raivostuttavaa:mad:
Toivotaan et seuraavassa kierrossa sit onnistaa,eikä tartte sen koommin enää hoitoihin matkustella=)

Mukavaa sunnuntaita kaikille!
 
Hei!


Olen jo tuonne muualle kirjoitellutkin, mutta taidan vielä esittäytyä täällä ketjussakin. Ollaan siis yritetty esikoista n. 4/2009 lähtien eli pian on kaksi vuotta tätä räpiköintiä kestänyt. Vajaa vuosi sitten mentiin in-tiimiin ja 5 clomikierron ja 2 puregon kierron jälkeen päädyttiin KYS:lle. Minulla on PCO ja vasen munasarja, joka on myös aktiivisempi, on piilossa/solmussa tuolla kohdun yläpuolella, joten ovulaatio ei todennäköisesti tapahdu oikein ja munasolu ei kulkeudu kohtuun. Miehen siittiöt ovat ok. Joka clomi/puregon-kierrossa olen ovuloinut, mutta aina se tapahtuu sieltä vasemmasta. Kerran oli folli oikealla, mutta sitten taphtui joku hormoniromahdus tms. ja menkat alkoi jo varmaan kp 19 kohdalla. IVF-hoitoon ollaan menossa toukokuussa ja sitä odotellessa tällähetkellä pistelen menopuria, jos saataisiin se ovis aikaiseksi ja koitetaan vielä sillä keinolla sitä raskautta. Ylihuomenna menen käymään kontrollissa. viime viikolla ei näkynyt vielä johtofolleja, mutta olikin menossa vasta kp 8 joten en sitä odottanutkaan. Olen pistellyt tuota menopuria nyt kaikkiaan 8 päivää, kp 4-11, joka päivä 75IUI ja yhtenä päivänä tupla-annoksen eli 150 iui. Jännä nähdä, löytyykö folleja ja mitenkä monta. Tuntuu aikaisempiin annoksiin nähden voimakkaammalta tämä annostus. Nippailua on kyllä tuntunut, mutta enimmäkseenjälleen siellä vasemmalla :(
 
Arcatha hyvä että olet jo paremmalla mielellä :) Toivotaan nyt sitten luomuihmettä, kun ette inssiin asti päässeet. Peukut on pystyssä :)

Kiitos barbapörrö tsempeistä :) Meinaa ihan jännittää, kun yhtäkkiä vuosien turhan toivomisen jälkeen alkaa tapahtumaan...
Mikäs tilanne se sinulla on meneillään? Juuri nyt en muista mitä olen kirjoituksiasi viimeksi lukenut...

Tervetuloa Mequ :)
Aika erikoisen kuuloinen juttu tuo solmussa oleva munasarja? Eikö sitä saa sieltä oiottua oikealle paikalle? Toivottavasti Menopurit kasvattelevat hyvät follit ja tärppi tulisi tässä vaiheessa, ettei sen enempiä toimenpiteitä tarvitsisi tehdä :)
Tsemppiä sinulle!

Ultrakuulumisia
kävinkin kirjoittelemassa jo tuonne 11-hoitoihin, mutta laitampa ne tänne vielä myös.
Eli aamupäivällä kävin ultrassa, jossa näkyi aika ohut limakalvo 5 mm. Oikealla puolella kasveli kaksi isompaa (11mm) follia ja muutama pienempi (8mm) folli. En muista sanoiko lääkäri, että yhteensä 5 oikealla.
Vasemmalla sen sijaan oli sitten useampi 8mm folli kasvelemassa. Lääkäri sanoi, että ainakin 10 kpl.
Onneksi kuitenkaan nestettä ei ollut kertynyt eikä munasarjat olleet mitenkään suurentuneet joten vielä ei ainakaan ollut hyperistä viitteitä.

Annostus pysyy samana perjantaihin asti, joka on ihan hyvä juttu. Ilmeisesti tämä olisi nyt tähän asti mennyt niinkuin on pitänytkin mennä. Nyt ei voi kuin toivoa, että perjantaina näyttäisi tilanne paremmalta. Toivottavasti limakalvo kasvelee tarpeeksi paksuksi.

Jännittää niin, että en tiedä miten päin sitä olisi. Keskittymiskyky on hyvin lähellä nollaa ja se meinaa haitata hieman työntekoa. Mut eiköhän se tästä ala selviämään tämä tilanne.

Tsemppiä kaikille!
 
* * * * HOIDOT 2011 KYS * * * *



iloksi.............................. 1. icsi................................ vk 6
HalleB............................
Arcatha..........................
Siniviuhka......................
barbapörrö13.................
Mequ............................. 1. ivf................................... toukokuu



 
Viimeksi muokattu:
Minä tein tuollaista päivityksen tynkää tuohon. Ei muuta kuin päivittämään omia tietojaan, niin saadaan ajantasalle. Minä en nimittäin nyt ehtinyt kauheasti paneutumaan. Listasta varmasti puuttuu nimiä ja tosiaan en ehtinyt tarkistella tilanteita :)
 
Mequ tervetulloooo tännekkin=)
Iloksi vautsi vau,miten hienon listan meille teit:rolleyes:

Ja sullahan hyvät ultrakuulumiset,onnea niistä ja nyt vaan peukut pystyyn et kaikki menee jatkossakin yhtä hyvin!!!

Joo,meillä siis tulossa jo 3. IVF/ICSI ja punktio viikolla 12.En osaa ite noita tonne lisäillä:ashamed:

Mukavaa alkavaa helmikuuta kaikille!
 
Arcatha Miten noin voi tehdä?? :O Jos kerta on luvattu ja ohjeistettu toimimaan tietyllä tavalla niin kyllä se pitäs sit kans pitää :kieh: Oon ihan vihanen siun puolesta :(

Viimesen puolentoista vuoden aikana KYS:ssä on tapahtunu ihme sähellystä... Onko siellä uusia työntekijöitä niin paljon vai onko ne muuttanu jotain toimintoja, kun tuntuu, että tasaseen saa kuulla jotain negatiivista :(

ON Alotan keskiviikkona Synarelan ja siitä sit käynnistyy meiän kolmas ja viimenen IVF/ICSI- hoito. Voidaan tarvittaessa saada neljäs, jos SKS antaa maksusitoumuksen.
 
* * * * HOIDOT 2011 KYS * * * *



iloksi.............................. 1. icsi................................ vk 6
HalleB............................
Arcatha..........................
Siniviuhka......................
barbapörrö13................. 3.IVF/ICI............................. vko 12
Mequ............................. 1. ivf................................... toukokuu
Kiin............................... 3. IVF/ICSI........................... vko 11



 
Viimeksi muokattu:
* * * * HOIDOT 2011 KYS * * * *



iloksi..............................1.ICSI................................ vk 6
HalleB............................2.IVF/ICSI..................maaliskuu
Arcatha..........................IUI
Siniviuhka......................2.ICSI,1.PAS............kevät-kesä -11
barbapörrö13.................3.IVF/ICI............................. vko 12
Mequ.............................1.IVF................................... toukokuu
Kiin................................3.IVF/ICSI........................... vko 11



 
Arcatha uskomatonta, että ette päässy siihe inssiin! :hug: toivottavasti seuraavalla kerralla sitten!

barbapörrö, iloksi, Kiin onnea ihan hirmuisesti hoitoihinne!:hug: :heart: Miltä iloksi näytti tänään ultrassa?

Aidan kiitos!:) Miten oot/ootte voinu?

Mequ tervetuloa! Toivotaan, että pistokset tuottaa tulosta! Mulla tuli kans clomeilla yks 19tai20 päivän mittanen kierto ja niitten käyttö lopetettiin siihen.

on: Dostinex-lääke pidensi mun kiertoa eli normaalin 23 päivän sijaan tuli 28 päivän mittanen kierto. Hoito siis siirtyy vähän taas pidemmälle eli noin viikolle 12-13. Mutta tänään siis alkoi se kierto, jossa aloitan sumuttelut, JEI!:D
 

Yhteistyössä