**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**





JOULUKUISTEN ODOTTAJIEN LA:T

(LA- Nimimerkki - Synnäri - Monesko? - Tyttö/Poika olo )

1.12.
Pistepirkko - TAYS - toinen

2.12.
EevaN - KOS - kolmas
tuulia70 - TAYS - neljäs

3.12.
tetku - NKL - toinen
Ensku - TYKS - esikoinen

4.12.
Balleihana - VAS/TAYS - neljäs

5.12.
Poppeliini - TAYS - kolmas
Leenuska77 - LKS - kolmas
kipsukka - LKS - neljäs
Sintyli - NKL - neljäs
hifk - JS - esikoinen

6.12.
RikarKKa - OYS/TAYS - esikoinen
garden- TAYS - kolmas

7.12.
durasel - ? - ?
Fantaihana - KOS - kolmas
MarsuJaSiskit - SKS - kolmas
Vanillah - SeKS - esikoinen
sametuli - KYS - kolmas Poikaolo
Tuisku81 - PHKS - esikoinen
Lapitar-77 - LKS - esikoinen

8.12
MiMa86 - OYS - esikoinen
Whitney-EKKS-toinen

9.12.
Puffs de Vanilla - SatKS - esikoinen - EOS
millis1981 - NKL - toinen
Tuttipullonkeittäjä - NKL - toinen

10.12.
taskurapu84 - TYKS - esikoinen
HelloKitty - KYS - kolmas

11.12.
Kista - K-HKS - esikoinen
chipsuh - TYKS - kolmas Poikaolo

12.12.
Muisku78 - ? - kolmas
neljäskö - NKL - neljäs Tyttöolo
piupula - K-HKS - toinen
JudeD - ? - kolmas
Hyyppäjäinen - ? - esikoinen
vesilelu - OYS - esikoinen
miida - PHKS - toinen
Anin - Tyks - neljäs Poikaolo

13.12
äiti x4 - LKS - kuudes
Susimieli - K-SKS - esikoinen

14.12
metsätähti - KYS - neljäs
m0308 - SeKS - kolmas Tyttöolo

15.12.
Zeda - ? - kolmas

16.12.
sandra87 - NKL - esikoinen
Selmiina - OYS - toinen

17.12.
Jeremias äiti - NKL - kolmas

18.12.
Kengumamma - ? - toinen
jouluvauva - SKS - kolmas
moksukka - TAYS - esikoinen
Silona - Kättäri - toinen

19.12.
joululahja2011 - ? - esikoinen
Viena - KOS - esikoinen
Tiikeli - TAYS - esikoinen

20.12.
zenn - TAYS - toinen
kuu-mami - TYKS - toinen
äitsy80 - SeKS - viides
moniq - ? - toinen

21.12.
hipu - TYKS - toinen
Niisku74 - TAYS/VAS - kolmas

22.12.
Kahlan - ? - esikoinen

23.12.
Innuli - ? - esikoinen
Adel - KOKS - kolmas

24.12.
Porina - SatKS - toinen

25.12.
Kauris-82 - PKKS - esikoinen
Kitty68 - ? - ?
pusukka - ? - esikoinen

26.12.
Astre - KOKS - toinen
Sokruli - PHKS - esikoinen
Astraia - LKS - toinen
Mango86 - KOS - toinen
ak - HYS - kolmas

27.12.
Tarantella83 - K-SKS - esikoinen

28.12.
tatomira - ? - neljäs

30.12.
EdHardy - TYKS - kolmas
Miimau - K-PKS - esikoinen

1.1.2012
adelaide - JS - ?
AnPellina - OYS - esikoinen

Ilman LA:ta
tääl taas - ? - kolmas
Nappula - SKS - kolmas

MEITÄ ON JO 78 ODOTTAVAA MAMMAA =)

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Marraskuisiin loikanneet:
Biana - KOKS - kolmas

Epävarmat plussat/raskaudet :confused: :
Sannuli88 - VAS/TAYS - toinen
blug-in-baby - ? - toinen
Miluska - LKS - toinen
spider - ? - neljäs

Kyydistä pudonneet :hug:
raparperitaivas
Tillu79 (?)
Raitakissa
peikkorinsessa
Padmerine
mammuzki
Linda1981




Linkki aiempiin keskusteluihin

Maaliskuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1944238-joulukuun-pikkutontut-maaliskuussa/

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Linkki lasketunajan laskuriin:
Siki potilaana - Raskauskalenteri - Aydin Tekay - Kiekko
Raskauslaskuri, laskettu aika, raskauskiekko - Vau.fi

hCG:n määrä alkuraskaudessa:
Early Pregnancy HCG Levels and Ultrasound Pictures
HCG Levels

Alkion ja sikiön kehitys kuvina:
Baby's Development in Pictures - 1st Trimester embryo fetus
Visible Embryo Home Page

KAIKKI PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA!

:xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas:
 
Viimeksi muokattu:
Muokkailen tuota ensimmäistä päivityslistaa varmasti vielä useaan otteeseen joten älkää ihmetelkö jos(kun muuttuu koko ajan :cool:

Tänään iski ensimmäinen mieliteko: koko illan himoitsin paistettua/leivitettyä kanaa. No enhän mä sitä saanut, jote piti tyytyä pakastimessa oleviin kananugetteihin!

Poppeliini 4+3 (vielä hetken..)
 
Poppeliini , kiitos uudesta pinosta. Taysin voit lisätä mullekin synnäriksi.
Joko kyselin teiltä oireista? Mua vaan palelee ja palelee ja palelee. Ja väsyttää. Ja tekis mieli juoda koko ajan kahvia.
Tuntui ihan oudolta, kun neuvolasta tuli eilen iso pino lehdykäisiä "Olet raskaana". Epätodellista :heart: .
 
Oireista toistaiseksi jotkut vahvat hajut on ottaneet nenään, mutta kunnon pahoinvointi vielä puuttuu (en ole oksentanut kertaakaan kahden edellisen raskauden aikana). Palelua on ollut myös täällä, ja nälkä meinaa iskeä helposti. Ei oikein muutan vielä.
 
Voi mun tekisi niin mieli ilmoittautua.
Tänään haamujen haamu tullut testiin ja onnellinen mutta hyvin pettynyt olo että niin haalea viiva että silmä juuri sen eroitti.. (oireita ollut muutaman päivän)
Tosin viikkoja nyt 3+4 joten pari päivää pitää vielä odottaa vahvistumista.. *huokaa* :ashamed:

Teillä onkin täällä jo ihan kiva pino, voikun itsekin ens viikolla pääsisin kunnolla mukaan!!
Toisen joulutontun jos saisin :xmas:
 
(Kirjoittelin jo tuonne vanhaan ketjuun, mutta tässä tämä viesti vielä tännekin.)

Hei kaikille!

Itse plussasin eilen, tänään raskausviikkoja tasan 4. Laskurin mukaan LA olisi 9.12. Olisi ihanaa saada jouluvauva. Niin ja esikoista odotamme :)

Terkuin, Puffs de Vanilla

ps. tuli mieleen näitä lukiessa, että miten nopeasti te olette neuvolassa käyneet plussan jälkeen...? Jollakin näytti olevan LA vähän ennen minua, mutta neuvolavierailukin oli jo tehty? Itse ajattelin odotella ainakin ensi viikkoon ennen kuin soitan neuvolaan...
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Puffs de Vanilla :) ! Ja toivottavasti sinäkin saat varmuuden tulla mukaan joulukuisten joukkoon neljäskö :) !
Puffs de Vanilla Minä sain neuvola-ajan huhtikuun vikalle viikolle (la 1.12.) ja viikkoa sitä ennen on veriseula, minkä kunta nykyään myös tarjoaa vapaaehtoisille ultran kera.
 
Uusi tonttuilija ilmoittautuu :) Tänään tein positiivisen testin (dpo 12) ja ajattelin, että menee syteen tai saveen, niin tänne itseni ängen :)

Tässä tietoja minusta, joten lisäilisittekös minut mukaan? Elikkäs taskurapu84, 27v, TYKS ja esikoinen toiveissa. Netin laskuri antoi lasketuksi ajaksi 10.12. Pari viikkoa ajattelin odotella ennen neuvolaan soittelua.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Ja tarrasukkia!

-taskurapu84
 
Saako ilmoittautua mukaan?

Elikkäs täällä olisi viime sunnuntaina plussannut :) Sen jälkeen tehnyt vielä 3 testiä varmuuden vuoksi :D Ehkä nyt jo alan uskoa!

Laskettu aika olisi laskurin mukaan 5.12 eli tänään päivä 4+4. Synnytys tulee tapahtumaan Lohjan synnärillä ja tämä olisi meidän esikoinen. Hirveän varovaisesti pitelen toiveita yllä, koska itse kärsin PCO:sta ja tämä ihanuus saatu aikaan Clomifenillä.. ( ja kovalla pupumeiningillä ;) ) Siksi en ihan varmasti uskalla innostua kun keskenmenon riski niin suuri.

Tällä hetkellä mulla on ihan sellainen olo, että poika olisi tulossa.. Vaikka ihan sama kumpi kunhan olisi terve. Tekonimenä meillä Pumppis ( älkää kysykö miksi! :D).. Ensimmäinen ultra varattu 27.4.

Jos täällä saan höpistä ja tukea niin olisin tooosi iloinen! :)
 
Kaikki uudet lisäilty listaan! Kivaa että tulee lisää odottajia ketjuun :).

Neuvolasta: itse soitin tällä viikolla (silloin 4+1) terkkarille, koska mulla on sama äitiys- ja lastenneuvolan täti. Kuopuksen 1v-käynti on pääsiäisen jälkeen ja ajattelin ajoissa soittaa että saan ne samalla kertaa hoidettua (olin vain muutaman päivän aiemmin varannut tuon 1v neuvolan ja tiesin että siinä on tod näk vapaata).

Alkuraskauden ultran varasin tänään kun varmistui että saan lapsille siksi aikaa hoitajan. Eli ti 19.4 olisi aika :). Ollaan käyty aiemmissakin raskauksissa itse yksityisellä ja tuntui jotenkin oudolta olla menemättä tälläkin kertaa...

Mua paleltaa ja nälkä meinaa vaivata. Vahvat hajut ottaa myös nenään :x. Ai niin, tänään kerroin 2 ystävälleni raskaudesta. Muut ei vielä tiedä (paitsi fb:ssä yksi suljettu ryhmä).

Poppeliini ja kolmas 4+4
 
Kaikki uudet lisäilty listaan! Kivaa että tulee lisää odottajia ketjuun :).

Neuvolasta: itse soitin tällä viikolla (silloin 4+1) terkkarille, koska mulla on sama äitiys- ja lastenneuvolan täti. Kuopuksen 1v-käynti on pääsiäisen jälkeen ja ajattelin ajoissa soittaa että saan ne samalla kertaa hoidettua (olin vain muutaman päivän aiemmin varannut tuon 1v neuvolan ja tiesin että siinä on tod näk vapaata).

Alkuraskauden ultran varasin tänään kun varmistui että saan lapsille siksi aikaa hoitajan. Eli ti 19.4 olisi aika :). Ollaan käyty aiemmissakin raskauksissa itse yksityisellä ja tuntui jotenkin oudolta olla menemättä tälläkin kertaa...

Mua paleltaa ja nälkä meinaa vaivata. Vahvat hajut ottaa myös nenään :x. Ai niin, tänään kerroin 2 ystävälleni raskaudesta. Muut ei vielä tiedä (paitsi fb:ssä yksi suljettu ryhmä).

Poppeliini ja kolmas 4+4
Kiitos näistä briiffauksista - tämä on meille tosiaan ensimmäinen kerta, joten kaikki on uutta - tosi hienoa päästä lukemaan muiden kokemuksia.

Mietinkin juuri, että oletteko jo kertoneet ulkopuolisille raskaudesta. Itse en ole kertonut vielä kenellekään, mies kertoi parhaalle ystävälleen. Toisaalta tekisi mieli kertoa, mutta toisaalta hieman mietityttää tässä vaiheessa, kun mikään ei ole vielä varmaa.

Missä vaiheessa raskaus näkyy ultrassa eli mikä on ehdottomasti aikaisin ajankohta mennä ultraan? (Harkitsen myös yksityistä työterveyden kautta.)

Puffs de Vanilla (4+1) :)
 
Puffs de Vanilla edellisessä raskaudessa kävin 6+3 (jos muistan oikein) ja silloin näkyi juuri ja juuri syke. Viikkoja piti siis olla jo 8+ mutta mulla oli pidempi kierto silloin. Nyt oon menossa kun viikkoja 7+1 (aika varma oon oviksesta/kierrosta) eli pitäisi näkyä. Esikoisesta taisi olla 7+2 (vastasi 6+6) ja silloin näkyi myös syke

Kertomisesta itse olen ajatellut ottaa sellaisen linjan että voin kertoa sellaisille joille kertoisin myös keskenmenosta, eli lähimmille ystäville ja vanhemmille viimeistään alkuraskauden ultran jälkeen.

Ostin tänään (taas) kirppikseltä pienen kietaisubodyn. Oli 0,10€ joten en paljoa köyhtynyt :whistle:

Mutta nyt takaisin rempan pariin,
Poppeliini ja kolmas 4+5 :heart:
 
Minulla eka ultra siis 27.4 ja silloin pitäisi olla 8+2 mut katotaan nyt miten sitten oon laskenut :) Vähäks jännää!! :)

Mä kattelin ja tänään kaupassa kaikki vauvan pehmoja ja tuli vaan niin hyvä olo. Ja poikaystäväni piteli tänään kättään masuni päällä ja sanoi: " Siellä se meidän Pumppis on, sillä on niin hyvät oltavat". Itelle tuli ihan kyynel silmään kun toinen on niin mukana ja tukena :heart: Ja sitten kun illalla tuo pahoinvointi alkoi niin toinen tuli vaan silittelemään selkääni..

On se vaan niin kivaa aikaa tämä.. ;)

Padmerine, myös 4+5
 
Hei kaikille!
Mä voisin kans ilmottautua mukaan...
Tänään tehty positiivinen testi, tai aikas haamuhan se oli, mut sen verran silti näkyvä et lukisin sen plussaks. Toki teen vielä varmennuksen huomenna, ja ylihuomenna ja ehkä senkin jälkeen monena päivänä :whistle:
Tänään siis dpo13 ja raskausviikkoja ois 3+6 eli jos nyt oikein oon laseknu niin LA ois 12.12.
Tämä ois sit kolmas lapsi meillä jos vaan loppuun asti päästää. Ikinä mulla ei oo keskenmenoo tullu eikä mitään muutakaan kuten kohdunulkoista tms. ja siks on vähän sellaset fiilikset et kun se keskenmeno on kuitenkin melko yleistä (vaik monasti tosi aikasilla viikoilla ettei välttämättä ees tienny odottavansa) niin pelkään nyt et kaipa tää sit ainakin menee kesken kun ei sitä viä oo mun kohdalle osunu. NO, päivä kerrallaan!
 
Lauantai-iltaa kaikille!

Testasin tänää uudelleen CB:n herkällä plussatestillä ja selkeä plussamerkkihän siihen tuli siinä ajassa että sain silmälasit päähän :) Olo hyvä ja jotenkin huojentunut. Mulla on aiemmin luteaalivaihe ollut liian lyhyt ja siksi on ollut nyt epäileväinen olo. Viimeksi menkat alkoivat dpo 8 ja sitä ennen dpo 11. Nyt siis menossa dpo 13 eli ei edes menkat myöhässä vielä. Onko kellään tietoa tosta keltarauhashormonin määrästä tarkemmin? Siis että nyt kun testien mukaan olen raskaana niin tajuaako kroppa pitää limakalvot kasassa vai onko menkat miten todennäköisesti vielä luvassa maanantaina, kun muuten kuuluisi alkaa? Sekavaa, tiedän.

Koko viikonloppu mennyt tosi mukavasti miehen kanssa kahden kotona ja lenkillä. Lämmöt hiukan päälle 37 mutta muita oireita ei havaittavissa. Paitsi järkyttävällä vauhdilla rasvoittuva tukka ja vessassa juokseminen...

Ihanaa lauantaita kaikille!
 
Täällä kans yks ilmoittautuu!

LA 7.12 Kättäri ja kolmas Eilen plussasin vaikka oon jo muutaman päivän tiennyt että oon raskaana. Sängyssä kääntyessä tuntu samaa repivää kipua kohdunkiinnikkeissä kuin kuopuksen kanssa, nyt kipu tuli vaan pari viikkoa aikasemmin.

Meillä on ennestään pojat kesän alussa 5v ja kuukausi sitten 1v1kk. Tää ei ollu mitenkää suunniteltu raskaus ja eilen kun miehelle kerroin asiasta niin hän oli samantien sitä mieltä että abortti pitää tehdä, hän ei tässä vaiheessa kolmatta lasta halua. Eli katotaan miten tässä käy tuleeko musta kolmen lapsen yh vai ei. Eilen asia itketti ihan hirveesti mut tänään totesin et ei tässä voi muuta kun kattoa miten tässä käy.

Oireita ei vielä sen kummemmin ole, tai ne kiinnike repäsyt tulee välillä ja välillä tulee kuumia aaltoja, hiki taitaa haista enemmän kuin normaalisti tai sit on nenä vaan herkistyny.

Fantaihana, ihan kohta 4+4
 
heissan sisaret ja tervetuloa uudet!!:wave:

Meillä mies palasi perjantaina matkaltaan ja isommat muksut paineli mummulaan joten ollut aika ihananinen viikooppu. Mies on ollut ihan onnesta soikeana tän raskausasian kanssa..pitää muistella miltä se tuntui ekaa kertaa ja ne kaikki tunteet että voi ymmärtää miestä,kun se on ihan höperö välillä tän asian kanssa.
fantaihana voimia sinulle tuohon asiaan. itsellä oli tuollainen tilanne kuopuksen kanssa,(mieheni siis ei ole lasteni biolog.isä) pojan isä halusi ehdottomasti abortin ja lähdinkin evakkoon kuukaudeksi siskolleni,esikon kanssa kun oli niin ahdistava olla samassa kodissa miehen kanssa. siitä palasin sitten kun oli mies tajunnut ettei saa tahtoaa periksi. Synnytyksen jälkeen pyysi kyllä anteeksi,mutta eipä se enää merkinnyt mulle mitään,oli jo niin paljon rikottu muullakin tasolla..
Voimia sinulle!

ON:
Eilen tuli eka oksukohtaus,mutta onneksi ei oksu lentänyt,,tuli kyllä ajatus että tätä mä en haluakkaaan,apuaapua..:DD
saapi nähdä miten jatkuu...:)

Eeva ja papu 5+2
 
Huomenta! Täällä on yö valvottu kun illalla väsytti taas ysin aikaan ihan älyttömästi ja sitten ku mentiin 23.00 nukkuu ni sitten unta ei tullut ollenkaan ja melkein koko yö meni valvomiseksi. Nyt on jo 3 yötä ollut tuollaisia, että illasta väsyttää paljon ja yöllä sitten ei vaan saa unta.

Myös masunippailut on jatkunut. Itselläni seisomatyö ja esim. kyykyyn mennessä tai jotain painavaa nostaessa ainaa tuntuu nivusissa.. Eli raskaus muistuttaa olemassaolostaan :D

Muuten olo on niin onnellinen ja tästä on hyvä aloittaa päivä! :) Hauskaa päivää kaikille!

Padmerine 4+6
 
Luen täällä ihan ihmeissäni teidän alkuraskauden oireista... :O Itselläni ei ole vielä ollut mitään oireita... No ehkä sellainen, että suklaalevy on säilynyt koko viikonlopun ja siitä on edelleen puolet jäljellä - tällaista ei ole tapahtunut vuosiin ;) Eli jos se ettei makea enää uppoa kuten ennen on oire niin sitten minullakin on yksi oire :xmas:

Jännityksellä odotan milloin niitä oireita alkaa ilmaantua ...
 
Puffs de Vanilla eiköhän tuo suklaan kelpaamattomuus myös lasketa oireeksi :D. Mulla ei ole missään raskaudessa ollut ihan heti alusta vahvoja oireita, esim. rinnat ei oo koskaan olleet arat. Sitä vastoin huono olo (24h/vrk) alkaa n. rv 6 ja sitä kestää sitten vajaa 2kk. Kaikki me ollaan erilaisia :wave:

Muisku78mulla kans kolmas tulossa ja aiemmin ei oo koskaan ollut keskenmenoja. Samoja pelkoja / ajatuksia on mullakin että ei tämä kolmas voi mennä loppuun asti / jotain erikoista tulee :O. Mutta toisaalta, ehkä meidän kehot on luotu olemaan raskaana kun tälläinen lahja/onni on meille suotu (siis ettei ole ollut keskenmenoja) --> uskotaan siihen ja ollaan onnellisesti raskaana :heart:

Oon eilisen ja tämän päivän maalaillut lastenhuoneessa. Vähän on ollut huono olo, huipannut välillä. Kunnon tuuletus on huoneessa ja käytän vesipohjaisia maaleja, joten ihan turvallista sen pitäisi alkiollekin olla.

Poppeliini ja kolmas 4+6
 
Poppeliinille kiitoksia uudesta hienosta pinosta!

Neljäskö onnittelut haamusta, mä odotan kovasti joululahjoista haaveilevia tänne! :heart:

Kaikille uusille paljon tervetuloa mukaan, ihanaa kun joulukuun mammoja alkaa vihdoin kertyä! :flower:

Muille kertomisesta: No mun puolen perhe tietää jo, meillä on tällä hetkellä aika hauska tilanne kun siskolla on laskettuaika 3 viikkoa ennen kuin mulla. Vertaistuki on siis lähellä. :D

Mä en oo saanu vielä aikaseksi soittaa neuvolaan, mutta poppeliinin kanssa päästään samana päivänä jännäilee ultraan.. :)

p-i-b ja pikkupulla 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Ilmoittaudun varovasti mukaan. Tietoihin äiti x4, la 13.12, synnäri LKS ja 6 lapsi.

Varman plussan tein tänään :)
Tässä vähän taustoja. Olin vielä joulukuussa tuolla toukokuun toiveissa mut aattoviikolla tipahdettiin korkealta ja kovaa :( Rakenneultrassa selvis että sikiö on kuollut rv:t n.20+ sen jälkeen on uudestaan yritetty. Toukokuisen la ois ollu 7.5. Eli mulla on 4 elossa olevaa lasta ja 1 enkelipoika.
Nyt sitten aloitetaan odotus taas alusta :) Se rakenneultra voi kyllä vähän jänskättää mut siihen on vielä aikaa.
 
Eilen tehty uusinta testi ja vähän selkeämpi viiva siihen tuli, joten kaipa se nyt on uskottava et raskaana ollaan =) Pelko on silti persiissä... Mut tosiaan Poppeliini ei se välttämättä kaikille tapahdu, siis keskenmeno tai mitään muutakaan et pitäs nyt vaan yrittää olla onnellinen. Meillä on sellainen tausta et esikkoo yritettiin 1.5 vuotta kunnes inseminaatiolla tärppäs. Toinen tuli noin puolen vuoden yrityksellä ja tää kolmas oikeestaan melki heti, siis toisesta kierrosta, mut ekasta yrityskierrosta en ees ovuloinu ja siinä oli muutakin häikkää niin periaatteessa oli eka kunnon yrityskierto. Ei oikeen voi ees uskoo et tää nyt näin helposti kävis. Mulla siis taustalla PCO ja ovuloin todella harvoin!!!
äiti x 4 Voih! Kamalia olet kokenut:'( Toivotaan todellakin että tämä raskaus menee hyvin ja saat joulukuussa nyytin kainaloon.
 
Kivaa kun koko ajan tulee uusia =) .
äitix4 :hug: . Ihan kamalaa, mitä olet joutunut kokemaan!

Keskenmenon pelko on minullakin suuri, vaikka en sitä olekaan kokenut aiemmin. Toisaalta toivon että kun yritys kesti kakkosen osalta niin kauan, toivon että en sitten ehkä raskaudu helpolla, mutta kun raskaudun niin raskaudun kunnolla. Ei se niin tietenkään mene, mutta saahan sitä itselleen kaikenlaista uskotella :saint:.

Tänään on alkanut kuvottaa :x . Viikonloppuna olisin voinut vaan nukkua ja koko ajan myös palelee, joten oireita onneksi ainakin on. Katsoin odotuskirjasta esikoisen osalta, että 6+3 aloin oksentamaan ja oksensin reilut 7 vk useita kertoja päivässä. Nyt on kaiketi 5+3 tai 5+4 menossa. Täytyisi varata aika sinne varhaisraskauden ultraan, mutta en oikein tiedä mihin ajankohtaan sen ottaisin, että siellä varmasti olisi jotain näkyvissä :)...
 

Yhteistyössä