IVF/ICSI- hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14

risukasa, koita ottaa rauhallisesti ja muistaa että noi vuodot on tosi yleisiä alkuraskaudessa. Ja hyvä merkki on ettei ole kipuja. Hyvä että pääset huomenna neuvolaan tarkastuttamaan tilanteen ja toivottavasti siellä saadaan syke kuulumaan.

skorppari, se on niin ihanaa kun liikkeet alkaa tuntumaan päivä päivältä selkeämmin :)

Mulla oli tänään taas neuvola ja siellä kaikki hyvin. Tänään taas päivällä supisteli lupaavasti, mutta ilta ollut taas rauhallinen suppareiden suhteen. Eipä siis muuta kuin odottelut jatkuu... :) Viikon päästä taas neuvola, toivottavasti ei tarvis enää sinne mennä. :)

katiri 38+4
 
Risukasa Hyvä kun kipuja ei ole ollut, jospa tuo vuoto on ihan vaaratonta. Itsellä noita vuotoja on ollut rv 5 alkaen vaihtelevasti ja joka kerta vuoto ollut hiukan erilaista, välillä tullut verta holahtamalla, välillä vaaleanpunaista niukkaa vuotoa, välillä ruskeaa.. Tiedän kuinka hermoja raastavaa tuo on, koita levätä ja paljon tsemppiä huomiselle, toivottavasti kaikki on hyvin!
 
Risukasa, toivottavasti kaikki on hyvin! Ymmärrän huolesi paremmin kuin hyvin. Minullakin oli vk:lla 9 kunnon tuhruvuotoa, jolle ei löytynyt muuta selitystä kuin "valemenkat". Toivittavasti sinulla on samoin! Tuo huoli on todella raastavaa ja sitä ei saa mitenkään työnnettyä taustalle. Onneksi pääset tänään neuvolaan! Tsemppiä! Tulethan kertomaan kuulumiset :)

Katiri, kuullostaa siltä, että voit päästä nyytinhakureissulle koska vaan <3 Mahtavaa! Ihanaa! Tsemppiä viimeisiin päiviin. Tämä helle tuntuu varmasti jo aika raskaalta.

Aurora, kiitos synnytyskertomuksesta! Sitä oli ihana lukea! Onnittelut vielä kerran :) Tulethan kertomaan meille vauvakuulumisia? Onkohan olemassa pinoa jo synnyttäneille hoitoalkuisille?

Muutes, pitäisikö meidän tehdä uusi ketju, kun tämän otsikko ei oikein enää pidä paikkaansa?
Voisiko sen päivittäminen mennä niin, että jokainen uusi jäsen kopioi listan ja lisää siihen omat tietonsa? Minulla ei ole mitään kokemusta tämöisestä, joten sorry jos kysymys on tyhmä ...

ON: tunsin keskiviikkona ensimmäiset selvät potkut <3 Pikkuinen monotti 4 potkua ja niistä ei voinut erehtyä. Esikosta tunsin liikkeet vk:lla 16-17 mutta toisesta tunnistaa ne näköjään tosiaan helpommin. Istukka on nyt takana, joten sekin edesauttaa tilanetta. Olot on muuten hyvät mutta uuvuttava väsymys vaivaa edelleen, eikä helle helpota. Ja masu on pullahtanut jo nyt selkeästi esiin :D Otan siitä nyt kaiken ilon irti ja kävin ostamassa pari pitkää trikoomekkoa ;)

- Briitta, 14+2
 
Aloitin tämän ketjun viime syksynä mutta se onni vaihtui pian pettymykseen ja suureen suruun. Olen seuraillut ketjua viime kuukaudet sivusta ja tällä kertaa myös näyttää että meillekin se pieni ihme viimein suodaan. :heart:

Onnea teille kaikille! Osa on saanut jo pienikaisen maailmaankin. :hug:

risukasa: Minulla oli alkuraskaudessa vuotoja enemmän ja vähemmän. Ne aiheutti huolta pitkäksi aikaa.. Ja kun se huoli ja stressi iski päälle niin siinä ei järkiajatukset auttaneet ennenkuin pääsin lääkärille/ultraan varmistamaan että kaikki on kunnossa. Useampi reissu piti tehdä kunnes sain naapuriltani lainaan doppleria rv16 ja sen jälkeen suuri huoli ja stressi on pysynyt pois. Suosittelen lämpimästi hommaamaan sen laitteen jotta voit aina tarpeen tullen saada varmuuden että kaikki on kunnossa. Minulle syyksi paljastui rv12 etinen istukka joka vuoteli herkästi. Sen vuoksi jouduin jo siinä vaiheessa jättämään raskaat nostot ym pois.

Briitta: Onnea potkuista. Mikä on sen ihanampaa :heart:

Ketjun otsikko tosiaan ei ole enää ajantasalla :whistle: Yritin perustajana etsiä että saisinko otsikkoa muutettua ilman että tarvisi uutta ketjua tehdä mutta en löytänyt ainakaan että miten onnistuisi.

Valoa 23+6
 
risukasa, toivottavasti kaikki on kunnossa! :hug: Myös minäkin, kuten varmaan lähes kaikki täällä, on kärsinyt alkuraskauden vuodoista. Joskus rv 6 pönttöön hulahti ihan kamalasti verta ja olin varma, että kesken meni. Ru:ssa syyksi paljastui hematooma. Senkin jälkeen oon vuotanut välillä. Välttämättä vuoto ei aina ole merkki siitä pahimmasta. Hurjasti tsemppiä ja tulethan kertomaan kuulumisiasi.

skorppari, mahtava juttu, että pikkuinen ilmoittelee itsestään. :) On ne liikkeet vaan niin kummallisia aluksi. Hieno juttu, että sullakin vaan viikot lisääntyy, eikä rakenneultraan ole enää pitkä matka. Tsemppiä sen odotteluun! :)

katiri, voimia odotteluun. Varmasti on hyvin kärsimätön olo. Voi kunpa pian alkaisi tapahtua. :)

Briitta, voi että, sä ootkin tuntenut potkut aikaseen. :) Mä tunsin rv 16 alkaen, vaikka esikoinen kyseessä ja istukka edessä. :)

Tänne ei mitään erikoista. Nautin viimeisestä kesälomapäivästä, koska maanantaina alkaa taas arki. Vointi on ollut hyvä. Tällä viikolla hankittiin viimein vaunut. Tai no, olisihan tässä vielä vaikka kuinka aikaa, mutta valintaprosessi on ollut päällä jo viikkoja. Päädyttiin sitten pitkän harkinnan jälkeen ostamaan Brion Go:t. On ne vaan niin ihanat! Odotan jo innolla vaunulenkkejä. :) Tänään tein parille kirppikselle reissun ja löysin pinnasänkyyn ja äitiyspakkauksen laatikkoon reunasuojukset sekä lähes käyttämättömän lämpöpussin kaukaloon edullisesti. :)

Hydra + typy 23+0
 
Kiitos kaikille.. :flower: kuten arvelin, ei saatu ääniä kuuluviin, ja meen uudelleen ensviikolla. Neuvolan täti yritti rauhotella että on normaalia eikä näe tilanteessa mitään huolestuttavaa ja ettei tolla laitteella suositella kuuntelua kun vasta 12+ eikä mitään vielä pidäkään kuulua (etenkin jos mulla on vielä sen 4 päivää jäljessäkin)... pakko kai varata aika yksityiselle vielä ultraan koska en todellakaan pysty vaan odotteleen sitä yli 2 viikkoo mikä seuraavaan ois.
Onko muilla kellä ollu vuotoja, liittyny kipuja niihin? Eiks sulla Rubus todettu syyks joku hyytymä tms. vaaraton mikä sen aiheuttaa?
Jotenkin tuntuu että jos ois joku tollanen paikallinen juttu kohdunsuulla niin ettei se koko kohtu reagois supistelemalla? Ja kai mullakin jo siinä viime ultrassa ois joku merkki hyytymästä näkyny jos sellanen ois, vai miten nopeesti sellasia voi kehittyä? Eikä luulis että jokkut endopesäkkeet tässä vaiheessa enää rupeis vuoteleen, raskaudenhan pitäs pikemminkin kuivattaa niitä.
Tänään oli herätessä sellasta jomotusta selässä mitä aiemminkin ollu, ei siis hirveen kipeetä mut inhottavaa ja häiritsevää kuitenkin. Punasta ei oo kuitenkaan näkyny. Pelko p*rseessä jatkuvasti millon se kipuineen taas palaa....:(

Jos alotetaan uus ketju niin voi olla toistaseks parempi etten ois sittenkään listalla, ehkä tulin sinne ihan liian aikasin :ashamed: jos pitäs vaan ihan matalaa profiilia jossain taustalla. Muuten oisin voinu ottaa tehtävän alottaa se uus ketju mut kun tää nyt meni taas tälläseks....
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä