Elovauvat 2014 <3 *maaliskuussa*


Kuva: Custom T-Shirts, Unique Gifts, Posters, & Personalized Mugs | CafePress

-----

Laskettu aika ei vielä tiedossa:
Ekaakertaaäidiksi / ? / 1. lapsi / ?
Llinndda / 19v / 2. lapsi / K-PKS
HelmiPöllö / ? / 3. lapsi / ?
Hehei / ? / 3. lapsi / ?
karkiton / 23v / 1. lapsi / PHKS
mustikka10 / 32v / 3. lapsi / JS
Ynii / ? / ? / ?
damys / 24v / 3. lapsi / ?
ellul / 27v / 3. lapsi / ?
TuikQ / 26v / 4. lapsi / KAKS
Katikaish / 25v / 2. lapsi / SeKS tai TAYS

-----

Poikalupauksia: 12 :heart:
Tyttölupauksia: 5 :heart:

-----

:heart: Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala :heart:

29.7.
Nannaa / 20v / 1. lapsi / OYS
Skonssi / 30v / 2. lapsi / TAYS
Princessa / 26v / 3. lapsi / ?
vekarasakara / 25v / 3. lapsi / PKKS / poikalupaus

30.7.
m a r z a / 33v / 5. lapsi / TAYS

31.7.
Hemutus / 25v / 2. lapsi / K-HKS
pace / 25v / 1. lapsi / KYS
Pinsuli / 21v / 2. lapsi / TAYS / tyttölupaus

1.8.
mariet / 26v / 2. lapsi / EKKS / poikalupaus
Fiinaliina / 24v / 1. lapsi / TYKS tai SAS / tyttölupaus
sani_ / 21v / 2. lapsi / KOKS
emelea / 26v / 2. lapsi / NKL
Elovauva / 32v / 2. lapsi / VKS
pimpula88 / 25v / 3. lapsi / ?

2.8.
Hulda^ / 26v / 1. lapsi / KOS

3.8.
Niinu88 / 25v / 2. lapsi / KYS
Puccola / 28v / 1. lapsi / Ulkomaat (Italia) / poikalupaus
nappula92 / 21v / 1. lapsi / ?
Ole luonani aina / 24v / 3. lapsi / NKL / poikalupaus
Hoxa / 31v / 4. lapsi / TYKS

4.8.
iiris_lorea / 32v / 1. lapsi / Ulkomaat (Saksa)
puunjakuorenvälimuoto / ? / 4. lapsi / ?
Meiju123 / ? / 2. lapsi / ?
*Enkeli* / 21v / 1. lapsi / OYS
TaikaUsko / 28v / 1. lapsi / OYS

5.8.
Mussukka82 / 31v / 3. lapsi / TAYS
Ensinmäinen / 21v / 1. lapsi / ? / poikaolo

6.8.
tiiti85 / 28v / 2. lapsi / SatKS
Mmaria / 22v / 1. ja 2. lapsi / K-HKS / kaksoset

7.8.
Madeia / 26v / 3. lapsi / OYS
Mörbid / 26v / 2. lapsi / TYKS
reirei / 27v / 2. lapsi / KOS / tyttölupaus
minit / 26v / 3. lapsi / PHKS

8.8.
aada78 / 35v / 1. lapsi / JS
althema / 31v / 1. lapsi / SeKS / tyttöolo
murgu / 25v / 2. lapsi / TAYS
TatjanaL / 25v / 1. lapsi / MKS / poikalupaus
suklaarusina / ? / 3. lapsi / ?
Elaisah / 33v / 2. lapsi / KOS / poikalupaus
jennii-- / 23v / 1. lapsi / HYS / poikalupaus
Petunia82 / 31v / 1. lapsi / KOS

9.8.
Mirka J./ 32v / 4. lapsi / K-HKS
mari93 / 20v / 2. lapsi / KYS

10.8.
Miini91 / 22v / 2. lapsi / Kät tai K-HKS
MiiMii_4 / 25v / 4. lapsi / OYS
Saanuska83 / 30v / 1. lapsi / LAS tai JS
satumaa / 27v / 4. lapsi / TYKS
ChevyMama/ 23v / 3. lapsi / TAYS
maibe / 23v / 2. lapsi / TAYS

11.8.
esikoista vailla / 32v / 1. ja 2. lapsi / TAYS / kaksoset / tyttölupaukset
mirvax / 36v / 4. lapsi / SatKS
*Tiuhti* / 25v / 1. lapsi / KOKS

12.8.
MiNalo / 29v / 2. lapsi / OYS / poikaolo

13.8.
Chiane / 25v / 1. lapsi / K-SKS
Holmotin / 20v / 1. lapsi / ?
H keiju / 33v / 2. lapsi / HYS / poikalupaus
Elythia / 28v / 1. lapsi / KOS
maggy / 21v / 1. lapsi / TYKS / tyttöolo

14.8.
Monsuliino / 31v / 1. lapsi / TAYS
-j- / 33v / 1. lapsi / ?
Sammi / 35v / 3. lapsi / KOS / poikalupaus
Tähtipölyä78 / 35v / 6. lapsi / K-SKS / tyttöolo
Viivi__ / 24v / 3. lapsi / ? / poikalupaus
Riduli / 45v / 4. lapsi / K-PKS
Juniori / 27 / 2. lapsi / OYS

15.8.
ekulainen / 20v / 2. lapsi / NKL
Lumihiutale1985 / 28v / 1. lapsi / ?
Kukkamekko / 38v / 4. lapsi / TYKS

16.8.
Hupu07 / 30v / 3. lapsi / TYKS
Sipuri / 30v / 1. lapsi / SeKS
tipsula / 20v / 2. lapsi / TYKS
Daisy D. / 31v / 2. lapsi / PS
kenguruu / 25v / 1. lapsi / ?
hanspu / 21v / 1. lapsi / LKS

17.8.
sushen / 30v / 2. lapsi / TYKS
Milla87 / 26v / 1. lapsi / K-SKS
Laara85 / 29v / 2. lapsi / K-PKS
Mia* / 26v / 3. lapsi / TAYS
Mama for Three / 31v / 3. lapsi / TAYS

18.8.
Pink89 / 24v / 3. lapsi / KAKS / poikaolo
Peppi1981 / 32v / 2. lapsi / OYS
pikku-uikku / 30v / 4. lapsi / KAKS
luna_82 / 32v / 2. lapsi / TAYS / poikalupaus
Livia* / ? / 2. lapsi / TAYS

20.8.
Marisah / 27v / 2. lapsi / KOS
hennukkaa / 22v / 1. lapsi / OYS
Helminni / 35v / 1. lapsi / KOS
Mabirris / 29v / 2. lapsi / K-SKS / poikalupaus
Tsiuh / 28v / 3. lapsi / KOS

21.8.
hippis / 26v / 3. lapsi / JS tai LAS
sunshine25 / 29v / 3. lapsi / MKS
arillam / 28v / 1. lapsi / VKS
Mäkki / 28v / 2. lapsi/TAYS

22.8.
Lumineiti / 25v / 2. lapsi / TAYS
candyqueen / 19v / 1. lapsi / HYS
MamaButterfly / 26v / 3. lapsi / PS
Miramanna / 36v / 1. lapsi / NKL
Supermum83 / 30v / 2. lapsi / Ulkomaat (Iso-Britannia)
Monski94 / 20v / 1. lapsi / ? / poikaolo
Seerumia / 23v / 3. lapsi / LAS
Hanipöö85 / ? / 3. lapsi / SeKS

23.8.
Futuretar / 24v / 1. lapsi / TAYS

24.8.
raitahousu / 34v / 2. lapsi / KOS
Amuniina / 34v / 2. lapsi / ?

25.8.
kuppikakku / 25v / 2. lapsi / KAKS
Vehnis / 37v / 2. lapsi / JS / poikaolo
emhi / 23v / 2. lapsi / K-SKS
tarantellah / 28v / 2.lapsi / TAYS

26.8.
Tinttu85 / 28v / 4. lapsi / KOS
Manssu / 33v / 3. lapsi / TAYS
Danskuu / ? / 1. lapsi / K-SKS
beata_barbara / 32v / 2. lapsi / JS

27.8.
helke / 25v / 2. lapsi / JS
raskasko? / 29v / 2. lapsi / TAYS

28.8.
mammuttisi / 23v / 3. lapsi / PKKS / poikaolo
Linduuu / ? / 1. lapsi / ?
milkei / 33v / 2. lapsi / Ulkomaat (Ruotsi) / poikaolo
Kaisa-Tuulikki / 33v / 2. lapsi / SeKS
neitinurmo / 21v / 1. lapsi / SeKS
siok_ / 26v / 1. lapsi / KOS
Milli86 / 28v / 2. lapsi / OYS

29.8.
zpp / 22v / 1. lapsi / TAYS tai TYKS
mimosalaha / 24v / 1. ja 2. lapsi / ? / kaksoset
verppu / 24v / 1. lapsi / ?
Shuri / 28v / 3. lapsi / OYS / poikaolo

30.8.
Ebba90 / 22v / 1. lapsi / ?

31.8.
Milla3 / 29v / 5. lapsi / ?
millamaria14 / ? / 3. lapsi / ?
SingingMom / 26v / 1. lapsi / PKKS

-----

:heart: Elokuun odottajia yhteensä 140 :heart:

Ensimmäistä odottaa 48 naista
Toista odottaa 46 naista
Kolmatta odottaa 30 naista
Neljättä odottaa 11 naista
Viidettä odottaa 2 naista
Kuudetta odottaa 1 nainen

(Ynii ei tietoa)

-----

Surun kohdanneet: :'( :hug:
Kkamilla
Maarii
Sinadrius
Toothie
Mequ
Samapo
Zemar
esteri76
Elohiiri82

… ja muutama muu, jotka eivät halunneet nimeä listalle <3

Paljon vauvapölyä teille :heart:

-----

Raskauden seuranta

28.3. Tähtipölyä78 (RU)
31.3. Mmaria (RU/NL), maggy (RU), Monski94 (RU), milkei (RU), luna_82 (RU), maggy (RU)

1.4. Saanuska83 (RU), Pinsuli (U)
2.4. Mmaria (N)
3.4. reirei (N), Mirka J. (RU/ÄP)
4.4. sushen (RU), Helminni (RU), Mabirris (RU), candyqueen (RU), Daisy D. (RU)
7.4. hanspu (RU), Pinsuli (N)
8.4. Peppi1981 (RU), Shuri (RU), MiNalo (ÄP/RU)
9.4. Futuretar (RU), Mama for Three (RU)
10.4. Manssu (RU)
11.4. Danskuu (RU)
14.4. Elythia (N)
15.4. maggy (N)
17.4. Saanuska83 (N), Mabirris (N)
18.4. mammuttisi (RU)
22.4. SingingMom (RU), Peppi1981 (N)
23.4. Tinttu85 (N), Kaisa-Tuulikki (RU)

5.5. mammuttisi (N)
8.5. Elythia (NL)

Lyhenteet:
VU = Varhaisultra
N = Neuvola
NL = Neuvolalääkäri
NT = Niskaturvotus-ultra
RU = Rakenneultra
IB = Istukkabiopsia
ÄP = Äitipolikliniikka
S = Sokerirasitus
U = Muu ultraus

-----

Missä kukakin synnyttää
:heart::

EKKS - mariet
HYS - candyqueen, H keiju, jennii--
JS - helke, Vehnis, (hippis), (Saanuska83), aada78, mustikka10, beata_barbara
KAKS - kuppikakku, pikku-uikku, Pink89, TuikQ
K-HKS - (Miini91), Mirka J., Mmaria, Hemutus
K-PKS - Llinndda, Laara85, Riduli
K-SKS - emhi, Mabirris, Tähtipölyä78, Chiane, Danskuu, Milla87
KYS - mari93, Niinu88, pace
KOKS - *Tiuhti*, sani_
KOS - siok_, Tinttu85, Marisah, Elaisah, reirei, Elythia, Sammi, (Miini91), Helminni, Hulda^, Tsiuh, Petunia82
LAS - (hippis), (Saanuska83), Seerumia
LKS - hanspu
MKS - sunshine25, TatjanaL
NKL - Miramanna, Ole luonani aina, emelea, ekulainen
OYS - Shuri, hennukkaa, Peppi1981, MiNalo, MiiMii_4, Madeia, *Enkeli*, TaikaUsko, Nannaa, Juniori, Milli86
PKKS - mammuttisi, SingingMom, vekarasakara
PHKS - minit, karkiton
PS - MamaButterfly, Daisy D.
SAS - (Fiinaliina)
SatKS - mirvax, tiiti85
SeKS - neitinurmo, Kaisa-Tuulikki, Sipuri, althema, (Katikaish), Hanipöö85
TAYS - (zpp), raskasko?, tarantellah, Futuretar, Monsuliino, esikoista vailla, maibe, ChevyMama, murgu, Mussukka82, Pinsuli, m a r z a, Skonssi, (Katikaish), Mäkki, Manssu, luna_82, Livia*, Mia*, Mama for Three
TYKS - (Fiinaliina), Hoxa, Mörbid, satumaa, Kukkamekko, Hupu07, tipsula, (zpp), maggy
VKS - arillam, Elovauva

-----

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet

EKKS = Etelä-Karjalan keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
KAKS = Kainuun keskussairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen sairaala
KOKS = Kymenlaakson keskussairaala
KOS = Kätilöopisto
LKS = Lapin keskussairaala
LAS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen sairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan keskussairaala
PHKS = Päijät-Hämeen keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
SAS = Salon aluesairaala
SatKS = Satakunnan keskussairaala
SKS = Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen keskussairaala
VKS = Vaasan keskussairaala
ÅHS = Ålands centralsjukhus

-----

Edelliset ketjut:

- http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2313226-viela-muita-joilla-la-elokuussa-2014-a/
- Joulukuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2315013-elovauvat-2014-3-joulukuussa/
- Tammikuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2322763-elovauvat-2014-3-tammikuussa/
- Helmikuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2329844-elovauvat-2014-3-helmikuussa/

-----

Päivityspyynnöt mielellään jollain kirkkaalla värillä :)

-----

IHANAA ODOTUSAIKAA MEILLE KAIKILLE! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Pinsulille rentouttavaa lomamatkaa! Ja kiitos pinosta =)

Neuvolakuulumisia eiliseltä
Pauhaava sydän on kyllä päällimmäisenä neuvolasta mielessä Aivan ihana kuulla pikkusen sydänäänet, äiti ja isukki taas ihan myytyjä. 150 oli syke, eli aikalailla tyttösyke. Muuten kaikki kunnossa, paino oli lähteny nousemaan ja vaikka masu on pieni niin kohtu oli kasvanut normaalisti. Neukku sanos, että kun se vaan on niin kovin yksilöllistä koska kenelläkin kasvaa. Eli en nyt murehdi siitä masusta ennen rakenneultraa, saadaan sit vauvan koosta tietoa paremmin siellä.

Miehen pyynnöstä otettiin multa vielä hb ja sehän oli laskenu hippasen, joten rautaa alan nyt hiljalleen syödä ettei sit enempiä laske. Mä oon niin ilonen, että mies haluaa tulla aina mukaan neuvolaan ja se on aina niin messissä siellä. Se rauhottaa mua hirveesti ja tuo sitä tunnetta, että ollaan tässä jutussa yhdessä mukana Osa naisistahan haluaa nimenomaan mennä ilman miestä, mäkin luulin niin aluks, mut nytkun mies on aina mukaan halunnu niin on se kyllä ihanaa.

Fiinis ja masussa myllertävä vauva 17+6 (?)
 
Meillä vauva on vielä vaan vauva. Ei ehkä sen kummempaa nimeä tässä vaiheessa "annetakaan". Rakenneultrassa selvitetään luultavimmin sukupuoli, niin sen jälkeen aletaan enemmän pohtia sitten sitä ihan oikeeta nimeä. Toinen nimi tulee varmaankin sitten suvusta, on sitten tulokas tyttö tai poika. Molemmat ollaan nimien suhteen perinteiden vaalijoita ja halutaan ihan tavallinen, helposti lausuttava ja kirjoitettava nimi. Sellainen, jonka kuulee heti, miten kirjoitetaan. Ei siis ole tulossa nimeä joka vaatii aina selvennyksen "Yhdellä iillä" tms.

Mä varasin meidän perheelle eilen matkan Kanarialle kuukauden päähän! Ei millään malttais odottaa... Ihana varaslähtö kesään, kun tämä talvikin on ollut niin kurainen ja pimeä.

Uutta äitiyspakkausta me ei varmaankaan oteta, vaikka se ihan kivalta näyttääkin. Esikoisesta se otettiin ja kyllä sieltä paljon vaatteita ja melkein kaikki tavarat ovat tulleet käyttöön. Suosittelen siis esikoisen odottajille pakkausta! Kirppariltakin saa niitä vaatteita ja tavaroita sitten ostettua jopa käyttämättömänä, jos siellä on vaan muutama, mikä silmää miellyttää. Mua miellyttää erityisesti makuupussi ja koska vaunuissa saa kakkonenkin nukkua päiväunensa ekat kaksi vuotta ainakin, niin se tulisi käyttöönkin. Toivottavasti löydän sen kirpparilta!

Oma olo on normaali. Ei ollenkaan sellainen olo, että olisi edes raskaana. Ruokahalu on normaali, vireystila normaali jne. Mitään vaivoja tai kipuja ei ole ja urheilemaankin pystyy ihan normaalisti. Muutaman viikon takaiset "liikkeet" olivatkin ehkä vain suoliston liikkeitä, koska nyt pariin viikkoon en ole tuntenut mitään ja mullahan on istukka edessä. Neuvolassa viikko sitten sydänäänet kuuluivat hyvin, joten yhtään en ole huolissani, vaikka en liikkeitä vielä tunnekaan. Esikoisesti tunsin joskus 18. viikolla muistaakseni ja silloin oli istukka takana.

Lomafiiliksissä,
sushen 15+4 (?)
 
Fiinaliina onko sulla jo pahoinvointi hellittänyt kokonaan? Hyvä,että painokin on lähtenyt nousemaan :)

Me otettiin esikoisemme silloin äitiyspakkaus ja otetaan se kyllä nytkin. On sitä vaan niin kiva sitten päästä hypistelemään :D

H keiju 16+1
 
HKeiju, täällä pahoinvointi (tai oksentelu paremmin) alkanut helpottaa. Tällä viikolla on tarvinnu vaan yhtenä päivänä halailla pyttyä. Huono olo on kyllä välillä, mutta enää se ei oo sitä samanlaista taukoamatonta huonoaoloa ja oksentamista. Sen takia painokin lähtenyt nousuun, vaikka vielä matkaa lähtöpainoon onkin.

Mitkäs olot siellä?

Sushen olen niin kateellinen tosta sun voinnista :cool: Ja ihanaa, kun on jotain mitä odottaa. Varmasti kiva lähteä nauttimaan auringosta ja rentoutumaan!
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa nyt mennään jo maaliskuussa <3 ei oo enään pitkä matka elokuuhun enään. :)

Meillä on mennyt hyvin. Maha tuntuu että se alkaa pikkusen kasvamaan, mutta silti katson kateellisena muiden mahoja kun ne on jo niin söpöjä vauvamahoja jo.
Oloista sen verran että väsyttää ihan sikana. No mutta se johtuukin siitä mun alhaisesta hemoglobiinistä. Pitää alkaa toivoa että noi rautalääkkeet alkaisi pikku hiljaa toimimaan ja saisi sitä hemoglobiinia ylemmäs.

Me ainakin halutaan se uusi äitiyspakkaus. Itse tykkäsin siitä todella paljon. :) Täytyy vaan toivoa että saisi sen sitten vielä.

Monski ja masukki 14+6
 
Hei ilmoittautuisin ketjuun:)26 vuotias olen ja LA 31.8 menkkojen ja Np-ultran mukaan ja synnytyssairaala näillä näkymin PKKS. RV 13+4 menossa ja sokerirasitustestiin oon menossa kun siskolla 1.tyypin diabetes.Mahdollista pissatulehdusta seurataan pissatestein kk välein. Nii ja ensimmäinen olis tulossa:) RU on 22.4.

Lisäkysymyksiä kun en osaa näitä foorumijuttuja vielä; Miten lähetän yksityisviestin jollekkin käyttäjälle(esim.Medeialle FB asiassa?) ja miten fontin saa värjättyä?Koitin äsken värjätä päivitystä varten mut en löytäny sellasta kohtaa tuos palkissa..:/
 
Viimeksi muokattu:
Mulle voi myös laittaa yksityisviestiä fb-ryhmään jos haluaa liittyä, Madeia ei ehkä nyt pääse viestejä lukemaan.. :)

Kun painat tuota mun nimimerkkiä, pääset mun profiiliin. Sieltä valkkaat vasemmalta "lähetä yksityisviesti". Kerro nimesi, ja kuvaile mulle profiilikuvaa, niin tiedän oikean ihmisen löytyneen :)
 
Heippa!

Pitkästä aikaa kuulumisia itsekkin ajattelin tänne kirjoittaa, joka päivä käyn pariinkiin kertaan tän lukemassa :) Pahoinvointi ei oo vieläkää helittänyt, oksennus lentää pari kertaa päivässä ja ruoka ei tunnu maistuvan. Närästää myös todella voimakkaasti ja mielialat heittelee jatkuvasti. Mutta kyllä näitten vaivojen kanssa pärjää, koska tietää minkä takia kaiken tämän kärsii. Ei millään jaksaisi vaan odotella elokuulle asti, aina ollut mulle kaikki ja heti tyyppiä. Äitinikin sanoi, että hän ei yhtään jaksanut olla raskaana, vähän samat fiilikset ehkäpä.. Mutta pakkohan se on oottella :) Neuvola aika siirtyikin ja on 11.3, ihanaa kun pääse kuuntelemaan sydänääniä. Hyvää vointia kaikille :)

T. Danskuu ja pieni 14+3
 
Moikka,


täällä taas pitkästä aikaa, seuraan päivittäin palstaa mutta oma kirjoittelu jää vähemmälle. Eilen oli neuvola ja kaikki oli hyvin, ja seuraava neuvola kerta onkin vasta huhtikuun alussa. Olen jo kotiin varannut rautalisää, mutta toistaiseksi ainakin hemppa on ollut niin hyvä ettei vielä ole tarvinnut aloittaa. Mulla on Maltofer niminen rautalisä, oon kuullut sen olevan hyvää.

Varasin ajan kuitenkin pitkän pohdinnan jälkeen 4D-ultraan, sain ajan 13.3, joten pari viikkoa pitäisi vielä malttaa että näkee pikkuisen.

Varsinaisia vaivoja ei oikeastaan suuremmin ole pientä alaselkä ja vatsa vihlontaa. Maha kyllä on tullut esiin sen verran että enään sitä ei pahemmin salailla.
Toivottavasti pahoinvoivillakin alkaisi jo hellittämään.
jennii-- & nappula 17+1
 
Jenniii, toi maltofer kuulostaa aika kivalta, kun ei tarvi rajottaa tota syömistä. Mulla on semmonen rautalitku, minkä kanssa ei saa syödä. Ja se vähän teettää huonoa oloa mulle. :/

4D-ultrasta
Meillä rakenneultra tehdään 2D/4D:nä, eli ei ainakaan ennen sitä mennä erikseen 4D-ultraan. Mutta olis kiva päästä vielä rakenneultran jälkeenkin johonki ultraan katsomaan pientä, niin ehkä sit sen jälkeen varataan vielä ylimääräinen 4D-ultra :)
 
Maltofer on muistaakseni ihan järkyttävän kallista, niin mä en koittanu sitä D: Mulla tais Floradix tai joku semmonen olla ainut rautavalmiste joka ei kovettanu mahaa kivikovaksi. Oon nyt kännykällä niin en saa päivitettyä, enkä edes vaihdettua riviä :D Tää ei koskaan toimi puhelimella... Mutta ei voi käsittää miten voi olla jo 18+1 :O ! Siis aika menee niin nopeasti, et tätä vauhtia en ole valmis siihen että toinen vauva on jo talossa! Huhhuh....
 
Mä oon kanssa kuullut, että toi Maltofer on ollut sellainen mikä auttaa niille joille muut eivät imeydy. Söin jo ennen raskautta lisärautaa ja ainakin Obsidan ja Floradix eivät auttaneet mulla. Luulenpa että tuokin on vähän yksilöllistä, että kenellä sitten mikäkin auttaa. Tuota Maltoferia on tippoina ja tabletteina, varsin hyvää ainakin niille jotka kärsivät pahasta olosta, eipähän sitten tarvitse syömättömyyden takia voida huonosti.


Fiinaliina: Mahtavaa että teillä on tuollainen mahdollisuus, olen ainakin kuullut että Hyvinkään sairaalassa ei ole 4D tai 3D mahdollisuutta :)
 
Pahoitteluni taas pitkasta kirjoitustauosta, taalla ollaan kuitenkin edelleen! :whistle:
Tullut jaatya enemman tuonne facebookin puolelle taallakin. Siella tuleekin kaytya paivittain, kun puhelimellakin saa helposti lyhyita viesteja/kommentteja jatettya. Konetta kaytan vaan toissa ja viime aikoina aika heikonlaisesti ollut aikaa kayda taalla lukemassa :(

Tanne ei oikeastaan kuulu mitaan erikoista, masu on ruvennut kasvamaan ja nyt odottelen innolla seuraavia ultria. Mulle voisikin paivittaa Ultran/laakarin 5.3 ja rakenneultran 26.3. En kay siis ollenkaan neuvolassa taalla Italiassa, vaan yksityisella gynekologilla, joka ottaa vastaan synnytyssairaalassa. Kayn tarkastuksissa yleensa n. 6 viikon valein ja joka kerralla myos ultrataan eli sen takia olen ennen rakenneultraa menossa "ylimaaraiseen" ultraan :) Ens viikolla onkin jo 19.viikko menossa, ehka saattaisi jo sukupuolikin selvita siis silloin...

Hyvaa viikonloppua kaikille elomammoille ja Pinsulille taas kiitokset uudesta pinosta! :)
 
Kiitos Pinsulille maaliskuun ketjusta :) Maaliskuu jo. Huomenna viisi kuukautta laskettuun aikaan :) Oletteko huomanneet että tuolla huudellaan jo marraskuisiakin!

Minulla on ollut käytössä retafer nyt jonkun kuukauden ajan. Kolmen viikon päästä sit mitataan onko auttanut. Obsidanista on huonoja kokemuksia kun meni vatsa ihan sekaisin edellisessä raskaudessa.

Vähänkö ihana Puccola kun pääset joka kerta ultraan :) Onko tuo siellä Italiassa ilmaista tai meneekö jonkun vakuutuksen piikkiin? Minua kiinnostaisi 4d ultra, mutta on täällä niin pirun kallista, ettei raaski mennä. No, eipä ole rakenneultraankaan kun enää reilu kolme viikkoa.

mariet ja pieni 18+0 POKS :) (Laitoin mahakuvan tuonne toiseen ketjuun. Se on ensimmäinen siellä ja tuntuu hassulta että parin viikon päästä pitäisi muka kuulua ja raskauden jälkipuoliskoon :D )
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Minkä verran noi 4D-ultraukset maksaa teidän muiden paikkakunnilla? Täällä (turku) yksityisen hinta on n. 140e, mikä ei musta oo paha hinta, ja me tosiaan mennään siihen rakenneultran jälkeen, jos halutaan vielä nähdä pikkunen uudelleen :)

Pinsuli, mulla ollut nyt päinvastainen ongelma, eli laittanu mahan aika sekaiseksi tuo rauta.

Puccola, meitsikin on vähän kateellinen noin monesta ultrauksesta! Se on niin parasta kun näkee sen oman vauvan :heart:

Mariet, mäkin katselin, kun jo marraskuisetkin ovat ryhmittäytyneet. Uskomatonta! Monta pinoa tulee jo meidän ''takana'' :)
 
Näin viineyönä kauheeta unta: Kuukautiset alkoivat ja tajusin että eihän se tällä hetkellä käy päinsä. Vähän aikaa tilannetta tutkailtuani huomasin että seassa oli vähän nyrkkiä pienempi vauvan pää. Siis pelkkä pää, jossa olivat hiukset ja kaikki. Suu oli ammollaan niinkuin itkevällä. Päässä oli myös korvat jotka jostain syystä olivat erikokoiset keskenään. Olin tietysti aivan tolaltani ja minulla oli vielä kauhea kiire lähteä kouluun. Yritin hätäpäissäni ottaa valokuvaa vielä pienestä päästä eikä mies yhtään ymmärtänyt hätääni. Sitten onneksi heräsin.

Minua taitaa alitajuisesti vähän painaa se etten tunne vielä vauvan liikkeitä. Esikoisesta olin näihin aikoihin kuitenkin tuntenut ne jo jonkin aikaa. Taidan ensi viikolla soittaa neuvolaan ja pyytää päästä kuuntelemaan sydänääniä ellei nyt viikonlopun aikana liikehdintää ala tuntumaan. Joko täällä kaikki muut tuntevat?

-tiiti 16+3-
 
tiiti85: Hui mikä uni! Minä en vielä tunne mitään.. Kaksi viikkoa sitten jo kuvittelin tuntevani, mutta sittemmin ei ole ollut tuntemuksia. En osaa olla asiasta kovin huolissani, kun se taitaa näillä viikoilla olla ihan normaalia. Vaikka ensimmäistäni tässä odotan ja olisihan se ihana alkaa jo tuntea liikkeitä.

Raudasta mulla ei mitään kokemuksia. En ole koskaan joutunut rautaa syömään.

Tulin vain moikkailemaan, loma alkoi ja reissuun lähtö on maanantai-aamusta. Ensi viikolla en varmaan pääse tänne edes lukemaan yhtä ahkerasti.

Tsemppiä masuille ja mammoille!

Elythia ja pirpana 16+3
 
Päiviä ketjuun. :) <3 Täällä olisi -83 syntynyt kahden lapsen äiti, poika 2010 elokuu ja tyttö 2011 joulukuu. Kolmas olisi nyt tuloillaan ja laskettu aika 17.8.2014. :) Synnytyssairaalaa kun ei voi enää valita täällä asuvana, niin Tampereellehan sitä mennään. :)

Tässä pikaesittelyt. Yritän lueskella vähän keitä täällä on jne. ..olen joskus aiemminkin ollut täällä keskustelemassa eri nimellä aiemmissa raskauksissa, mutta tässä tuli pitkän pitkä tauko. :)

Mama for Three ja "Kinder suprise" 15+6
 

Yhteistyössä