~ Lokakuun lapsoset -15 ~ *Huhtikuu*






01.10.
Sofinella


02.10.
niinaj91, toinen, JKL


03.10.


04.10.
Pakki, toinen
kalabaliikki, neljäs
taaperotx5, kuudes, 32v. TAYS
Ekavekara**
Ekv


05.10.
Kerttujulia
Hollannikas83, toinen, ulkomailla (mahd. kotisyn.)
Muftikka, toinen, 26v. VKS/ SATKS


06.10.
miramarianna, toinen
Aplari, toinen
merivellamo, viides, 37v. TAYS
ZiiliZeija, neljäs, 28v. SAS


07.10.
Murmelsson, ensimmäinen, 26v.
Sarah77, kahdeksas, 38v.
Nenevaan, toinen, 33v


08.10.
_Lilja_.
Suffeli-81, viides, 33v. OYS
Henu7, toinen, 26v.
viipulainen, kolmas (1.yht), 28v. KOS


09.10.


10.10.
Josbe
susa123, neljäs
Sonay, kolmas, 30v.
Tuikku13, toinen, 29v.


11.10.
Tuutikkis, ensimmäinen, 22v.
Ariel, ensimmäinen, 37v.


12.10.
Beyond, ensimmäinen, 23v.
leila_, toinen, KOS


13.10.
Sofina, kolmas
ansku.ansku


14.10.
Kosmo, toinen, 30v.
aippa15, kolmas


15.10.
tsikilii, ensimmäinen, 24v.
Jansson, toinen, Lohja
"Sande", toinen, Jorvi, 22v.


16.10.
Unnaunna, kolmas
nanniska, ensimmäinen, 22v.


17.10.
Suvitar89, toinen, JS
Sarrra, ensimmäinen, 26v.
Tikru 86, kolmas, KOS/H


18.10.
Mamina, kolmas, 29v.
Talviuninen, toinenv
Birdiie, toinen, 26v.


19.10.
Nannaa, toinen, 21v.
Lila*, toinen


20.10.
HaaveissaPulla, kolmas
EukkoI, ensimmäinen, 23v. K-PKS
Adii, toinen, 21v.


21.10.
Eeva89, ensimmäinen


22.10.
Marmosetti, toinen, 35v. TYKS


23.10.
Leenu84, neljäs, 30v. KYS


24.10.
Nutturuu, toinen (1.yht), 35v. PKKS
ilutiak, toinen (1.yht), 28v.


25.10.
M4ria, toinen (?)
Pimu83, kolmas
Carnevalkeksi, kolmas, 29v.


26.10.
Ipi_85


27.10.
Elohiiri82, kolmas, 33v. JS
He.Ti, kolmas, 29v. OYS


28.10.
Hertta2015, ensimmäinen
Hissuli


29.10.
citrus86, toinen


30.10.
haasu, toinen
Nokke, kolmas


31.10.
*metsätähti*, toinen, 27v. OYS


......






Päivityspyynnöt punaisella, kiitos :heart:

TAMMI-/HELMIKUUN KETJU
MAALISKUUN KETJU
 
Viimeksi muokattu:
Tekasinpa tälle kuulle taas ketjun tässä aikani kuluksi :D

Mies ei oikeen lämmenny mun vuohen hankintaan. Hänen mielestä ne on pelottavii, sanoin kyl et se on kääpiövuohi ja erittäin kiltti. Sil on semmonen mielikuva että vuohet on ilkeitä, syö kaiken ja puskaa.

Täl hetkellä tuntuu et vois nukkuu vaan. Mun piti suorittaa saunan+pesuhuoneen plus saunatuvan (joka on mulla satulahuone käytössä, käytännössä se on tommonen pieni asunto) suursiivous. Lisäks oon ollu jo kaks viikkoa aikeissa pestä ikkunat, mutta kun toi ilma ei oikeen innosta mihinkään. Sen viikon kun oli ihanan keväisen aurinkoista niin lapset oli kipeenä.

Toisaalta täs sateisemmassa kelissä on se hyvä puoli että ne allergiaoireet väheni. Josko muistais sitä lääkettä käydä hakemassa ennen kuin taas kuivuu.

Mun sisko tulee huomenna Suomeen lapsineen :heart: asuvat Tukholmassa. Tuo mun dopplerin samalla kun oli hällä lainassa. Sanoin kyl vuosi sitten et voi vaikka myydä pois etten enää tarvii mut ei onneks ollu myyny.

ZiiliZeija&Kääkkis 13+1
 
  • Tykkää
Reactions: mamina
Kiitos uudesta pinosta ziilizeija :)

Ekv, minäkin nukun tuollai kylki/vatsa asennossa, olen aina nukkunut niin, en siis osaa nukkua kokonaan mahallaan. Selällään olen nyt joutunut nukkumaan paljon, kun nenä on tukossa yö aikaan lähes koko ajan ja tästä syystä selkä on aamuisin kipeä :/
Ja meillä mies on ainoa lapsi, joten ei ole nähnyt äitiään raskaana ja hänen mielestään minä olen raskaana enemmänkin söpö ja kaunis yms kuin esimerkiksi mitenkään äärimmäisen seksikäs tms :D

Viime yön unet jäi vähän vähälle, tuli pyörittyä ja heräiltyä vähän väliä ja valveilla ollessa mietittyä ultra käyntiä.
Nopeesti aika alusta tähän kuitenkin kului, kun sillon mietin että olispa jo tässä kohdassa ja nyt tässä ollaan :)

Tsemppiä muillekin tämän päivän ultraan <3


Kosmo ja papu 12+0
 
Heippa ja anteeksi kun olen ollut laiska kirjoittelija!

En ole Facen ryhmässä, tykkään myös enemmän tästä naamattomasta vertaisryhmästä :) .
Meinaa olla vaikeaa nyt nauttia raskaudesta, kun meillä esikoinen on nukkunut hiihtolomasta lähtien ihan todella huonosti. Nyt vielä kova flunssa ja yskä on vaivannut kaksi viikkoa :/ . Puolisokaan ei jaksa oikein muistaa, että mulla on lisäväsymyksenä vielä raskaus, kun hänkin on niin poikki valvomisesta ja ajaa pitkää työmatkaa. Vähän jotenkin apeaa ollut, vaikka raskaudessa sinällään kaikki sujuu ihan hyvin ja pahoinvointikin ehkä jo helpottanut.

Viime torstaina kävin nt-ultrassa ja pikkuinen näkyi oikein selvästi, kätilökin oli tosi tyytyväinen hyvää kuvaan! Kaikki oli mallillaan ja seulontariskit aivan pienet. Mies ei päässyt sinne töiltään mukaan ja nyt näyttää, ettei hän pääse rakenneultraankaan :( . Onneksi oli ihan tosi mukava kätilö ultraamassa, piti oikein erikseen kiittää kivasta käynnistä.

Maha on kasvanut selvästi nopeammin kuin esikoisen kohdalla, suurin piirtein kuukautta aiemmin on jo ihan selvästi näkösällä. Joudun pitämään nappia housuista auki ja äitiyshousuihin pitää varmaan pian siirtyä. Painoa on tullut pari kiloa, tuntuis nousevan hieman nopeammin ainakin nyt alkuunsa. Mulle ei edellisessä raskaudessa tullut kuin 8,5 kiloa lisäpainoa ja sekin lähti parissa viikossa ja meni miinukselle myös pian alkupainoon nähden. Imetys vetäisi multakin painon alas tosi nopeasti.

Ai niin, laskettu aika aikaistui yhdellä päivällä ultran myötä eli nyt la 7.10.

Nenevaan ja mytty 13+0
 
Mulle sattui oikein aprillipäivän jekku tänään: kesken päivän soitettiin, että pääsenkö sittenkin jo tänään ultraan. Pakkohan se oli päästä, muuten olis aika siirtynyt pääsiäisen jälkeen.

Pötkö oli oikein liikkuvainen, mutta myös jämähteli huonoon asentoon välillä, eivätkä saaneet mittoja. Vajaa tunti siinä meni, mut lopputulema on, että terveeltä näyttää. Veriseulat tulee kahden viikon kuluttua viimeistään. Kirjeellä toivottavasti. :)

Huh, nyt ei tarvitse jännätä. Oli kiva tavata pieni ekaa kertaa ja kuulla sydänäänet. :heart:

Lapsille kerroin myös tänään. Lieneekö syy päivässä, mut eivät oikein tahtoneet uskoa. Vaikka näytin kuvatkin. :)

Marmosetti ja Pötkö 11+0
 
  • Tykkää
Reactions: mamina
Täällä myös vihdoin kotiuduttu päivän reissusta ja ultrassa kaikki oli hyvin <3
meillä sai seulojen tulokset heti ja nekin oli hyvät, eli nyt voi (ainakin hetkeksi) huokaista helpotuksesta :)
Vaikka ainahan sitä voi sattua mitä vaan, mutta josko nyt pystyisi jo kunnolla alkaa nauttiin raskaudesta <3

Kosmo ja papu 12+0
 
  • Tykkää
Reactions: mamina
Kiitos uudesta pinosta ja terveisiä Turkista! Meillä reissu meni tosi hyvin ja reippain matkaaja meistä oli meidän 1,5v neitokainen! Kyllä saa äiti olla ylpeä, ei hermostuttanut yhtään koneessa paikallaan istuminenkaan tyttöä vaikka normaalisti melko vilkas tapaus onkin. Tuliaisena toinkin sitten ikävän vatsataudin mukanani :(

Tänään nt-ultrassa kävin itsekin ja taas muuttui laskettuaika kun olikin niin iso kaveri. Aikaistu viidellä päivällä eli LASKETTUAIKA 8.10.
Olipas taas aivan ihana nähdä minityyppi <3 Tänään myös julkistettiin tieto raskaudesta läheisille ja iloisesti ovat kaikki reagoineet.

Henu7 & Mini 12+6
 
  • Tykkää
Reactions: mamina
Onnittelut ultrakuulumisista, omassakin käyty tänään!:kiss:

Ja kiitos ZiiliZeija uudesta pinosta!:flower:

Tosiaan, tänään oli se kauhulla odottamani päivä...ihan turhaa jälleen kerran ja siksipä se panikointi minua joka kerta onkin ärsyttäny.

Kaikki oli mainiosti, niskaturvotusta oli suunilleen 1mm, nenäluu näkyi ja kaikki mitä tähän mennessä voi nähdä oli juuri niinkuin pitääkin. Seulonta luvut tulee vasta viikon päästä, mutta kätilö sanoi, ettei näkemänsä perusteella epäilisi niissä mitään olevan. Hyvä mieli tuli ja pienellä on ilmeisesti isänsä ihana nenäkin, jonka toivoinkin vauvan saavan:kiss:
Rauhallinen oli, mutta poseerasi ja venytteli kovasti. Liikkeiden perusteella aavistelinkin, että ei varmaan hirveästi melskaa tuohon aikaan, kun liikkeet tuntuu ajoittuvan aamuun ja iltaan ennemmin. :)
Sydänääniä kuunneltiin myös, kun sanoin ettei olla niitä vielä kuultu ja siellä se pompotti napakasti ja tasaisesti.
On tämä vaan joka kerta yhtä mielettömän ihanaa ja miehelle tämä oli ensimmäinen kerta, oli aivan häkellyksissä. :heart:
Tuijotti ja hymyili koko kotimatkan ja kun päästiin kotiin alkoi toisella tunnin mittainen itku, vaikka samaan aikaan olikin yhtä hymyä, ihana suloinen mies!!:kiss::heart:

Niin juu ja kätilö päätti vaihtaa lasketun ajan, kun vastasi 12+6 tänään ja sanoi, että se on se virallinen minkä he laskee, olin vähän yllättynyt kun heittoa oli vain päivä, mutta vaihdetaan se nyt tännekkin, huomenna siis poksuu viikot, pienet on ilot :D

Eli ZiiliZeija, jos voit heittää minut kohtaan 8.10 :):flower:

Tässä vielä kuvaa pikkuisesta kyytiläisestä :)


Viipulainen ja Hippu 12+6
 
Hei kaikki,

Olen elänyt totaalista hiljaiseloa enkä ole käynyt edes lukemassa palstaa. Olotila on ollut todella heikko. Sinnittelen väkisin työpäivät ja kotiin päästessä kaadun sohvalle ja 2,5v esikoinen kiukuttelee kun äiti ei jaksa leikkiä. Kärsin 24h kauheasta yökötykestä ja heikosta olosta, mutta oksennus ei tule. Väsymys on jotain aivan järkyttävää ja öisin huono olo valvottaa.

Sellaistakin omaan napaan kuuluu, että käydessäni yksityisellä varhaisultrassa sain tietää, että odotus onkin paljon enemmän aluillaan kuin olin laskenut. Viimeisin kiertoni on ollut tuhannenkin sekaisin ja olen tullut raskaaksi siinä vaiheessa, kun uuden kierron olisi jo pitänyt alkaa. Kahden ultrauksen jälkeen voin kuitenkin sanoa, että hippunen voi hyvin ja kasvaa tasaiseen tahtiin <3 Minulle saa siis päivittää lasketuksi ajaksi 31.10. Hauskaa sinänsä, kun esikoinen on syntynyt 30.10.

Tänään kävin ensimmäisessä neuvolassa sopimassa np-ultran, verikokeen, sokerirasituksen ja lääkäriajan. Tuntuu, että kauheasti kaikkia aikoja kevään mittaan...missä välissä tässä kerkeää käydä töissä!

Pahoittelen, että en tosiaan ole ollut vähääkään aktiivinen ja todennäköisesti en lähiviikkoinakaan tule olemaan ellei tämä olo helpota. Normaalisti vedän yhdeksältä sikeitä yhdessä esikoisen kanssa. Nyt oli pakko sinnitellä, että jonkun sanan saan kirjoitettua :D

*metsätähti* ja hippunen 9+4
 
Metsätähti: kurja kuulla, että huono olo jatkuu. Itsellä selkä vihoittelee jostain syystä. Ylösnousu ja jotkin asennot tekee tuskaa. Kauhulla ajattelen, mitä vielä on tulossa, jos kunto on jo tässä vaiheessa näin huono. Toivotaan että sun pahoinvointi hellittäis kevättä kohden.

Mulla on tässä pari päivää ollut järkyttävä väsymys. Univelkaa ei pitäisi olla, eikä töissäkään niin raskasta ole. Mutta onneks alkaa neljä vapaata. :heart:
 
*metsätähti* Ikävää toi pahoinvointi ja väsymys, mulla oli esikoisesta noin paha ettei oikeestaan kyenny mihinkään.

Näin tyyntä olotilaa en ookkaan kohdannu en sitten edellisissä raskauksissa enkä ei-raskaana. Nukuin yön huippuhyvin (yleensä jos mulla on päivälle joku specialjuttu niin yö menee jännätessä ja valvoessa). Ja näin pirteä en ookkaan ollu pariin viikkoon! Noh pahoinvointi kiusas heti aamusta ja oksensin kun tulin kotiin miestä kuskaamasta. Mutta nyt jo helpottaa.

Kohta lapset hotioon mummille ja sitten sinne ultraan. Kauppaan täytyy mennä samalla reissulla, pääsee vähän helpommalla kun lapset ei ole mukana ;)
Muistin kaivaa neuvolakortinkin toisesta autosta mukaan, ollu siel viime neuvolakäynnistä asti.

Toivottavasti kaikki tuli nyt päivitettyä :) Ajattelin tehä tässä rauhassa aamukahvia juodessa ja sitten alkoki aamukatastrofi kun keskimmäinen ja nuorimmainen huutaa kilpaa jos vaikka mistä ja esikoisella aamun teiniangsti :LOL:

ZiiliZeija&Kääkkis 13+2
 
Minä kävin eilen verikoikeissa ja lääkäri kurkisti taas ultralla siinä samalla. Pikkuisen koko vastaa viikkoja ja sydän näkyy selvästi :heart: Lääkäri erotti sieltä jo raajatkin, minä taas en itse älynnyt kuvasta hönkäsenpöläystä. Np -ultaan sain ajan 13.4. Mies ei pääse tuolloin mukaan mutta hyvä ystäväni, joka ainoana vielä tietää raskaudesta, lupasi lähteä tueksi :)

Täälläkin pahoinvointi on siirtynyt enenpi illan/yön puolelle. Olen monena yönä nukkunut todella huonosti, mukavaa asentoa ei meinaa löytyä ja heräilen tosi tiheään. Siirryn usein sohvalle nukkumaan, kun mies tuntuu olevan liian lähellä, tai kuorsaa liikaa.
Meillä se sitten eilen tuli "vahingossa" paljastettua esikoiselle raskaus! miehen kanssa pötköteltiin makkarissa ja hänelle kertoilin vauvajuttuja sitten ihan liian huolimattomasti, kun yhtäkkiä tajusin että poika oli tullut omasta huoneestaan siihen kuuloetäisyydelle ja alkoi tivata että "mistä te oikein puhutte" !?!? Eipä siinä oikein auttanut enää muu kuin tunnustaa. Kovin oli iloinen ja kysymyksiä riitti. Kerroin hänelle, että raskaus on kamalan alussa vielä ja että kaikenlaista voi tapahtua. Ihan tuntui ymmärtävän ja sovimme ettei tästä vielä hiiskuta kenellekään :) Ei ollut tarkoitusta kertoa pojalle mitään ennen kuin ainakin se 12vk on täynä!

haasu 9+6
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista niille, jotka ovat niitä saaneet :heart:

*metsätähti*:täydet sympatiat täältä, mulla oli aikoinaan toinen raskaus juuri tuollainen, että pahoinvointi piti mut puolikuolleena aamusta yöhön aina rv16 saakka :( Toivottavasti kohta helpottaa! Tsemppiä myös muille pahoinvoiville tai muista ikävistä vaivoista kärsiville - tsempataan itteemmä sillä, että niillä kaikilla on kuitenkin hyvä tarkoitus :rolleyes:

Ultrassa käyty täälläkin, kaikki päällisin puolin hyvin ja seulonnassakaan ei mainittavaa riskiä, eli sen puolesta voi jo vähän huokaista.
Laskettu aika tarkentui, ja aikaistuikin neuvolan arviosta (niinkuin itse olin laskenutkin, siksi en aiemmin tännekkään viikkoja tarkemmin laittanut) 5 päivää, sikiö vastasi kooltaan viikkoja 12+6. Eli laskettu aika olis 9.10.

Eli mulle sais päivittää 9.10. Kiisuli, kuudes, 39v, SeKs


Vielä olis 5 tunnin työrupeama ennen 4 päivän vapaita jaksettava...
Lapset lähtee isälleen pääsiäisen viettoon ja me miehen kanssa mennään lauantaina risteilylle viettämään laatuaikaa :heart: Toivottavasti pahoinvointi pysyis aisoissa...
Sitä ennen täytyis vissiin käydä tuleville isovanhemmille kertomassa uutiset, huh :O

Ihanaa pääsiäistä kaikille, mä alan nyt valmistautua töihinlähtöön. Huoh.


Kiisuli ja murunen 12+6
 
Ultrassa kaikki niin hyvin kuin vain voi olla ja nyt ihan julkinen tieto tämä odotus, pistin facebookkiin kuvaa, joskin rajasin työkaverit siitä vielä pois. Muuten joku juoruaa pomolle ja ajattelin kertoa tässä kunhan joku päivä käyn siellä ;)

Rakenneultraankin sai ajan varattua. se on sitten 26.5. (eihän siihen ees oo kauaa!)

Pieni mukava yllätys että ultra otettiin vatsan päältä eikä sisäkautta, ikinä ennen ei ole ollut vaihtoehtoa, nyt sanoi että koitetaan ensin niin kun on viikkoja hyvin ja ei ylimääräistä haittaamassa näkyvyyttä. Vastasi täysin viikkoja.

Kätilö joka ultrasi oli aivan ihana. Tosin Sasissa on aina ollut hyvä palvelu. Ehkä hitusen liian tunkeilevaa sitten kun vauvan kanssa on, ainakin viimeksi tuntui siltä että koko aika joku kyttäämässä ja antamassa neuvoa jos mihinkin mihin ei ees ois tarvinnu.
 
Ekv
Exä oli ainokainen ja en nyt muista, että olisi karsastanut ulkomuotoani tai muutenkaan sitä kommentoinut yhtään millään tavalla.
Nykyiseni taas on kolmen katraasta kuopus, eikä hänkään näin ollen ole äitiään raskaana nähnyt, mutta hänen mielestään olen kuitenkin jotenkin extra upean näköinen ja haluttava ym. hehkutusta. :D

Onnea ultrakuulumisista, ihanaa kun uutisia saa lukea! :)

metsätähdelle kovasti voimia, kuulostaa hurjalta ja toivon tuon oloilun menevän jo tosi pian pois:hug:

Täällä poksui viikot!
Ja arvatkaa mitä aloin jännittämään? Synnytystä...siis todella, olen tosissani jännäilyn mestari. :D
Lähinnä siis vaan jännitän sitä, että päästäänkö ajoissa sairaalaan. Nykyäänhän ei uudelleen synnyttäjillä ole mitään supistusvälirajaa, vaan kehottavat tulemaan kun ei enään pärjää kipujen kanssa kotona. Nooh, tämä asettaa omalla kohdalla hieman haasteita, sillä kuopuksesta, joka lähti syntymään ihan itsekseen eikä tarvinnut oksitosiini tippoja tehostukseksi, oli jo puolen tunnin päästä syntynyt kun totesin että nyt pirulauta sattuu, sitä ennen pärjäilin ihan mainiosti. Kätilöä kyllä nauratti ja itse kiitin onneamme, että piti mennä heti vesien mentyä sairaalalle, kun tyttö ei ollut laskeutunut, olisi muuten syntynyt joko kotiin tai autoon.
Eli nyt vähän pohdituttaa tuo, no onneksi siihen on vielä tosi paljon aikaa:LOL:

Meillä on miehen kanssa huomenna ja maanantaina laatuaikaa, kun lapset on isänsä kanssa, tosi ihanaa. Sunnuntaina meillä on äidin luona pääsiäisen viettoa ja saadaan super herkku ruokia ja järkätään lapsille (minun ja siskon) pääsiäismunien metsästys.:heart:

Ollaan hypistelty miehen kanssa ultrakuvia vähän väliä, siskolla kävin aamulla näyttämässä kuvat hänelle ja miehelleen ja sisko oli ihan myyty ja innoissaan, totesi hänkin, että ainakin nyt vaikuttaa kasvonpiirteet enemmän mieheltä perityiltä, mutta kunhan nenä jäisi ainakin mieheltä perityksi, niin olisin oikeasti niin iloinen, miehellä on todella kaunislinjainen nenä, kuulostaapa hassulta sanoa noin.:D

Oikein ihanaa pääsiäisen aikaa kaikille jotka sitä ovat lähdössä nettikantaman ulkopuolelle viettelemään!:wave:

Viipulainen ja Hippu 13+0 POKS POKS
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!!! :) :) <3 Voi että kun alkoi jännittää oma ultra... ja samalla pelko että onko siellä kaikki hyvin... Mulla on nt-ultra 13.4. Siihen ois vielä 1,5 viikkoa aikaa. Ultran jälkeen kerrotaan esikoiselle (4 vee) vauvasta. :) Uskon, että hän jotain jo aavistelee,ihmetteli yks päivä mun isoa masua ja ehkä on kuullut aikuisten keskusteluja...

Tänne ei muuta erikoista. Jännään kuinka mun kroppa kestää tän raskauden. Mulla tuntuu nyt jo sellasta paineen tunnetta alapäässä jos oon pitkään jalkojen päällä (samaa tuntui esikoisesta vasta rv 30 ja kuopuksesta rv 20)... Mulla oli myös kauheat ja kipeät suonikohjut viime raskaudessa, pelkään ett neki tulee takas ja tod.näk. tuleekin.

Mukavaa pääsiäisen aikaa kaikille! :)

Carnevalkeksi 10+4
 
Carnevalikeksi
Tsemppiä odotukseen, kokemuksen syvällä rintaäänellä uskaltanen sanoa, että tiedän miltä tuo odottaminen tuntuu kaikkine jännityksineen ja pelkäämisineen. Vaan uskon, että kaikki on hyvin sinunkin pikkuisellasi. :):heart:

Oli pakko tulla tänne kertomaan tämä vielä pikaiseen.
Hippuseni on jumpannut kohta tunnin putkeen. Aloitti kun (myönnän hairahtuneeni) söin Kismetin, kourallisen namia, palan kääretorttua ja palanpainikkeeksi kupposen kahvia, raukka sai sokerihumalan varmaan, kun en tällaista sokerimäärää ole varmaan vielä kertaakaan kerralla vetäissyt. :LOL:
Mutta siis aivan ihanaa, siellä se pieni jytää. Makuullaan ei kauhean selvästi tunnu, mutta näin kun istuu niin kyllä tuntuu oikein ihanan selvästi. Joo, itkutkin tirautin:heart::heart:
 
Moikka!

Olen hetken seuraillut tätä ketjua ja päätin nyt uskaltautua mukaan! :D
Ehditkö ZiiliZeija päivittää listaan
11.10. Ariel, ensimmäinen, 37v

Kiitos!!:flower:

On erityisen ihanaa olla lokakuisissa, kun olen itsekin lokakuinen syntymäpäivältäni.

(.) Täällä ekaa odotellaan, taustalla kymmenen vuoden erilaiset käänteet ja menetykset raskauksien suhteen. Nyt on ekaa kertaa selvitty tähän etappiin, että np-ultrassa oli pikkuinen tavattavissa ja hyvinvoivan oloinen. Huh! Oon päättänyt alkaa hiljalleen nauttia tästä raskaudesta, varovasti, mutta kuitenkin. Muutamalle ystävälle on kerrottu, mutta ei vielä muille.

Tuli mieleen kun katsoin Viipulaisen ultrakuvaa, että jännä, miten erilaisilta vauvat näyttävät jo tuossa vaiheessa! Yksilöllistä pään ja kasvojen muotoa on jo todella havaittavissa.

Oikein leppoisaa ja ihanaa pääsiäistä kaikille! Mies lähti lapsensa kanssa reissuun pääsiäiseksi. Minä oon yksin kotona flunssassa, mutta tässäkin on hyvät puolensa :whistle:

Ariel 12 + 5
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille ja pikaista olon helpottumista pahoinvoinnista kärsiville!

Mä en muista mitä ja koska oon viimeksi kirjoittanut tänne... Odotus etenee suht vähäoireisesti ja olen pysynyt melko energisenä. Nt-ultra olisi ensi viikon keskiviikkona, ja jos siellä on kaikki hyvin, niin sitten alan puhumaan raskaudesta vähän julkisemmin. Nyt se on ollut pienen lähipiirin salaisuus vielä. Ultraillut olen itse töissä tätä pikkuista, ja sen perusteella kaikki näyttäis olevan ihan hyvin. Mutta en mä osaa sellaista kunnon ultratutkimusta tehdä, joten paljon jää vielä virallisten ultrien varaan.

Oon ihan virallisesti nyt sitten yksinodottaja. Ei tunnu kyllä pahalta lainkaan. Oon aina ollut vähän oman tieni kulkija ja hyvä pärjäämään omillani, en siis ole juurikaan huolissani pärjäämisestäni. Käytännön apua saan ystäviltä ja sukulaisilta, sekä kuulemma kaupungiltakin, jos haluan. Kyllähän mä siinä mielessä lapsen isääkin kaipaisin, että kyllä se mun mielestä aina parempi on, että lapsen molemmat vanhemmat on lapsen elämässä mukana. Mutta ilmankin pärjää. Mitäänhän ei ole sinänsä kiveen kirjoitettu, lapsen isä saattaa toki tulla toisiin ajatuksiinkin vielä. On tosi lapsirakas ihminen ja kahden lapsen rakastava isä, mutta tämä uutinen vaan tuli ihan väärään hetkeen. Mutta aika näyttää, en odota enkä oleta mitään ja olen täysin asennoitunut hoitamaan tämän lapsen ihan ilman toista vanhempaa.

Oon mä kyllä alkanut tosi paljon fiilistellä tätä raskautta. Tää tuntuu tällaiselta ylimääräiseltä annetulta lahjalta, ihan kuin joku olis mun puolesta tiennyt, että mä oikeasti haluan vielä kolmannenkin lapsen ja päätti antaa sen mulle. On tämä aika hienoa saada tällainen mahdollisuus.

- Sofina ja Sakuliina 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: Tikru 86
Pääsiäinen Meillä vietetään pääsiäistä vatsataudissa. Lapset oksennellu eilisestä lähtien, odotellaan tautia rantautuvaksi myös meille aikuisille minä hetkenä hyvänsä. Erikoisesti käy sääliksi 2veetä, joka oksensi eilen varmaan 40 kertaa :( Tänään onneksi jo maistui vähän juominenkin. Sääliksi käy myös esikoista, koska meidän lomasuunnitelmat näkyy aina sisältävän jonkun taudin. Koulun joululomalla oltiin vuorotellen kuumeessa, hiihtolomalla flunssassa ja nyt vatsataudissa. Great.

Facebook En ole halunnut näin alkuvaiheessa liittyä fb-ryhmään, vaikka se voisi ehkä myöhemmin kiinnostaakin. Fb on toki helppo, mutta raskauden edetessä keskustelunaiheet käy vaan ällömmiksi, kun siirrytään voivottelemaan huonon olon sijaan erilaisia limoja ja alapään vihlontoja. Olen ihan mielelläni hieman häveliäs ja anonyymi :LOL: Toivon, että keskustelu jatkuu täällä kaksplussalla. Myöhemmin voisi toki perustaa suljetun ryhmän tuonne kerhojen puolelle, niin ei tarvitse miettiä, ketkä kaikki näitä tekstejä pääsee lukemaan..pystyisi ehkä kirjoittelemaan vapaammin. Se olisi jotain avoimen foorumin ja facen välimaastosta..?

Olot Ällötystä ja selkäkipua. Eniten ärsyttää sappivaivat, jotka iskee joka ikisen syömisen jälkeen.

HP (poks) 11+1
 
HaaveissaPulla
Vatsatauti on niin kamalaa. Me sairastettiin todennäköisesti noro tammikuun lopulla. Lapsi sai sen kaverilta, joka oli ripulissa ja sairastui kahden päivän sisällä. Pitipähän se yksivuotiaan mahatauti kokea :( . Me aikuiset oltiin sitten pari päivää myöhemmin samassa kunnossa ja sairastettiin kovemmin mutta nopeammin. Mun äiti kävi meillä viikkoa myöhemmin jeesaamassa siivoamisen kanssa ja oli sitten kahden päivän päästä myös kamalan kipeä. Voimia sairauden kanssa, se tyhjentää takin täysin.

Meillä huonosti nukutut yöt jatkuu edelleen, nyt puolitoista kuukautta jo melkein takana. Tällä hetkellä pieni on jälleen kipeänä, kauhea flunssa ja yskä on pojalla ollut nyt kolmatta viikkoa ja nyt on siihen jo lääkekuurikin menossa kun nosti kuumeen uudestaan. Toivon niin että pienellä alkais helpottaa, aletaan kaikki olla jo aika kovilla valvomisen ja sairastamisen myötä. Pelkät poskihampaatkin tuntuvat tekevän kovin levottomiksi yöt.

Pojulla tuli täyteen tänään 1 v 5 kk <3 .

Nenevaan ja mytty 13+3
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan ja hyvää pääsiäistä!

Pikaisia paranemisia kaikille sairastelijoille, on niin kurjaa kun lapset sairastaa ja vaikka olisi ihan tavallisista kiertopöpöistä kyse, kyllä sitä vanhempana huolissaan aina on, varsinkin vatsatautien kohdalla, kun ei pysy lapsilla nestekkään sisällä.:hug:

Täällä on jatkuva NÄLKÄ!
Onneksi tänään päästään äidin ruokapöytään syömään :p
Kuopus lähtee siitä sitten yökylään siskolleni ja me vietetään sitten laatuaikaa pojan kanssa. :) Huomenna sitten laatuaikaa miehen kanssa, kun lapset viettää huomisen isänsä kanssa. :)

Tämä pikkuinen vaikuttaa tulevan siskoonsa. Liikehtii niin vimmatusti kun on hereillä ja jos tosiaan siskoonsa tulee, kinttuja käytetään armotta. Nytkin on meneillään aamujumppa ja nämä tönäisyt voimistuu päivä päivältä.:heart: Tytöllä on edelleen tosi vahvat jalat, että kaipa siitä mahassa aloitetusta treenistä hyötyä on ollut. :D

Eilen juttelin lasten kanssa hypoteettisesti vauvan tulosta, kun eräässä ohjelmassa syntyi vauva ja lapset siitä innostui juttelemaan, toimi sitten sopivana aasinsiltana. :)
Tytöltä kysyin tykkäisikö olla isosisko ja kuulema tykkäisi, mutta pikkusiskona on kuulema kivempaa. :D Mutta aika pian hoksasi, että vauvallehan voi opettaa kaikkea ja alkoi fiilistelemään sillä. :)
Pojalta tuli odotettu vastaus "joo ois ihan kiva joo". :D Molemmat kuulema toivoisi poikaa.
Varmaan kerrotaan sitten lapsille uutiset kunhan liikkeitä tuntee päältäkin (sitten oltaisiin jo oikeasti turvallisilla viikoilla), se auttaisi lapsia varmaan hahmottamaankin asiaa paremmin, eli ehkä kuun vaihteessa sitten. :)

Ja minulla on ihan poikaolo, mutta niin oli tytöstäkin:LOL:

Viipulainen ja Hippu 13+3
 
Hei vaan kaikille, menikö pyhät mukavasti?

Me oltiin pe-ma anoppilassa ja siellä elelin netti pimennossa suurimman osan aikaa, siellä on niin huono nettiyhteys.. Kännykällä en päässyt tänne ollenkaan ja koneelta en siellä halunnut tulla kirjoittamaaan..
Nyt on tullut levättyä monta päivää, mutta olot ei vaan parane siitä huolimatta!! Olin aivan varma, että näin monen päivän vapaat olisi jo hiukan helpottanut oloa, mutta edelleen siis oksennan päivittäin 1-10 krt.
Ja tästä johtuen väsymyskään ei ota laantuakseen.
No josko tuo loppuviikkoon luvattu lämpö ja aurinko saisi mielen virkeämmäksi :) vaikka loppuviikko meneekin töissä...

Meillä nyt sitten vapaiden aikaan kerrottiin esikoiselle ja kuinka ihanaa olikaan nähdä se ilo ja pieni epäuskokin samalla, että onko se äiti nyt ihan tosissaan :D
Kovin innoissaan tuleva isosisko on ja kertoo kaikille mikä äidin masussa majailee :heart:

Eipä tätä raskautta muutenkaan enää kauaa olisi pystynyt salailemaan, koska maha on nyt jo ihan selkeä, riippuu toki vaatteista, kyllähän sen jollain teltoilla saa piiloon, jos olisi tarve, mutta normivaatteissa näkyy kyllä ihan selkeesti :)

Tässä nyt hyvin omanapainen viesti, tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisia :)

Kosmo ja papu (mä unohdan koko ajan paljonko niitä viikkoja olikaan :D ) 12+6 (?)
 
Hei kaikille. Mahtuuko mukaan vielä yksi?

Tänään käyty nt-ultrassa ja kaikki näyttäisi olevan hyvin. Seuraava ultra olisi rv 16 paikkeilla.

Taustaa sen verran että meillä on huhtikuussa 2012 syntynyt ihana poika ja nyt olisi tulossa toinen lapsi. Oikeastaan meidän toisen lapsen piti syntyä eilen, mutta lokakuussa koimme keskenmenon rv 16. Nyt siis uusi yritys.

Listoille en juuri tästä syystä ainakaan vielä halua, mutta juttelu muiden kanssa kyllä kiinnoistaisi.
 

Yhteistyössä