~ Lokakuun lapsoset -15 ~ *Toukokuu*






01.10.
Sofinella
Kitska, ensimmäinen, 26v.


02.10.
niinaj91, toinen, JKL


03.10.


04.10.
Pakki, toinen
kalabaliikki, neljäs
taaperotx5, kuudes, 32v. TAYS
Ekavekara**
Ekv


05.10.
Kerttujulia
Hollannikas83, toinen, ulkomailla (mahd. kotisyn.)
Muftikka, toinen, 26v. VKS/ SATKS


06.10.
miramarianna, toinen
Aplari, toinen
merivellamo, viides, 37v. TAYS
ZiiliZeija, neljäs, 28v. SAS


07.10.
Murmelsson, ensimmäinen, 26v.
Sarah77, kahdeksas, 38v.
Nenevaan, toinen, 33v


08.10.
_Lilja_.
Suffeli-81, viides, 33v. OYS
Henu7, toinen, 26v.
viipulainen, kolmas (1.yht), 28v. KOS


09.10.


10.10.
Josbe
susa123, neljäs
Sonay, kolmas, 30v.
Tuikku13, toinen, 29v.


11.10.
Tuutikkis, ensimmäinen, 22v.
Ariel, ensimmäinen, 37v.


12.10.
Beyond, ensimmäinen, 23v.
leila_, toinen, KOS


13.10.
Sofina, kolmas
ansku.ansku


14.10.
Kosmo, toinen, 30v.
aippa15, kolmas


15.10.
tsikilii, ensimmäinen, 24v.
Jansson, toinen, Lohja
"Sande", toinen, Jorvi, 22v.


16.10.
Unnaunna, kolmas
nanniska, ensimmäinen, 22v.


17.10.
Suvitar89, toinen, JS
Sarrra, ensimmäinen, 26v.
Tikru 86, kolmas, KOS/H


18.10.
Mamina, kolmas, 29v.
Talviuninen, toinenv
Birdiie, toinen, 26v.


19.10.
Nannaa, toinen, 21v.
Lila*, toinen


20.10.
HaaveissaPulla, kolmas
EukkoI, ensimmäinen, 23v. K-PKS
Adii, toinen, 21v.


21.10.
Eeva89, ensimmäinen


22.10.
Marmosetti, toinen, 35v. TYKS


23.10.
Leenu84, neljäs, 30v. KYS
Kalina*, neljäs, NKL


24.10.
Nutturuu, toinen (1.yht), 35v. PKKS
ilutiak, toinen (1.yht), 28v.


25.10.
M4ria, toinen (?)
Pimu83, kolmas
Carnevalkeksi, kolmas, 29v.


26.10.
Ipi_85


27.10.
Elohiiri82, kolmas, 33v. JS
He.Ti, kolmas, 29v. OYS


28.10.
Hertta2015, ensimmäinen
Hissuli


29.10.
citrus86, toinen


30.10.
haasu, toinen
Nokke, kolmas


31.10.
*metsätähti*, toinen, 27v. OYS


......






Päivityspyynnöt punaisella, kiitos :heart:

TAMMI-/HELMIKUUN KETJU
MAALISKUUN KETJU
HUHTIKUUN KETJU
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Ziilizeija uudesta pinkasta, niin se on taas yksi kuu lusittu!:flower:

Tikru
Toivotaan että asunto on miellyttävä! Muutto puuhat olisi sinullakin passeliin aikaan kun maha ei vielä täysin ole kaiken esteenä. :)

ON
Ensi viikolla saan muuttolaatikoita, sitten alkaa pakkailu. Haluan, että kaikki on pakattu hyvissä ajoin, ettei tule paniikki pakkattua ja sitten ei mitään löydä mistään laatikosta tai kassista. :D

Hipulla ollut tänään hieman rauhallisempi päivä, tai voihan se vielä näin illan edetessä muuttua, mutta suht iisisti mennyt, ei yhtäkään jumitusta tuolla alavatsalla. Hikkaillut on kyllä, mutta ne ei nyt vielä häiritse...toinen juttu sitten kun alkaa olla tilat vähissä, sitten voin sanoa ihan suoraan, että vihaan niitä hikka kohtauksia, kun pää poraa ahteriin tasaisessa rytmissä "HIK HIK HIK":kieh::D

Eipä täällä kummoista muuta, kivaa vapunviettoa kaikille!:wave:

Viipulainen ja Hippu 17+1
 
Hei kaikille!

Minä oon täällä huolissani kun maha tuntuu niin kovasti pienentyneen!:( Miksi ihmeessä? Siis okei, todennäköisesti on turvotus vain lähtenyt pois mutta onpa se pieni tää maha! Mulla oli viime odotuksessa tässä vaiheessa jo paljon isompi! Siis tän saa vedettyä melkee täysin sisäänki ku "laihistaa" ja sit näytän ihan hoikalle! :O WTF?
Eilenki näin mun kaveria ja se sano että näyttää että oisin vähän pizzaa ja limua syöny enemmänki. :/ Onkohan siellä tarpeeksi lapsivettä??Onkohan vauva kasvanut tarpeeksi??

Liikkeitä kyllä tuntuu päivittäin mutta kovin on rauhallinen suurimmanosan aikaa.Ei varsinaisesti potki, tai välillä kyllä mutta suurinmmaks osaksi kääntyilee ja liikuskelee rauhallisesti.

Onkohan siellä kaikki hyvin????:'(

Tikru ja pikku Ninja 16+2
 
Viimeksi muokattu:
Tikru, tuskin on syytä huoleen. Mulla on kans käynyt niin että maha on pienentynyt. Varsinkin kun liikkeet ei tunnu selkesti vielä päivittäin niin tää on vähä tuskallista :D Mutta muuten mukava kun ei enää ole itse niin turvoksissa! Justiin itse itselleni naureskelin tänään kun taittelin kestovaippoja (just niitä pienen pieniä) kuivumasta että miten sitä on muka näin malttamaton tämän odotuksen kanssa JOKA KERTA. Eikä ole vielä edes puoliväli :LOL:

He.Ti ja Ryyte 14+4 (tai 15+1)
 
Heippa kaikille ja kiitokset ziilizeijalle uudesta pinosta :)

Tikru86 mullakin vatsa tuntuu välillä häviävän ihan kokonaan! Välillä (varsinkin iltaisin) vatsa on niin turvoksissa ettei edes takki mahdu kiinni vaikka aamulla sama takki oli vielä ihan sopiva. Joinakin päivinä vatsa näkyy ihan selvästi eikä oo epäilystäkiään ettenkö olisi raskaana :) Sitten taas saattaa olla useampi päivä ettei siitä pömpöstä oo tietoakaan... Liikkeitä en oo vielä tuntenut ollenkaan vaikka ultra on paljastanut että massussa on TODELLA liikkuvainen kaveri :heart:

Omaa napaa sen verran.. että sain nyt seulatuloksetkin ja kaikki on juuri niin hyvin kuin pitääkin. Kävin viime tiistaina neuvolassa ja kuunneltiiin ekaa kertaa sydänääniä, nekin oikein hyvät. Tällöinkin tuli todettua että varsin liikkuvainen pikkuinen siellä uiskentelee :) Vointi on itsellä ollut nyt oikein hyvä. Ainoastaan täytyy olla tarkkana siitä mitä syö ja miten paljon syö. Helposti alkaa närästää kaikki rasvainen ruoka ja jos syön vähääkään isomman annoksen varsinkaan tuhtia ruokaa, oksennan. Olimme viikonloppuna hotellissa perheen kesken ja se hotellin aamupala oli tietysti niin ihana, että söin ihan liikaa, ja siitä täytyi sitten kipaista pian hotellihuoneeseen oksentamaan :x Myöskään makea ei tunnu sopivan ollenkaan.. Maistuu kyllä, mutta hetken päästä alkaa sitten etoa ja tulee ulos. Mutta kun siis malttaa mielihalut niin olokin pysyy hyvänä :)

Olen nyt saanut nauttia 5pv vapaata ,huomenna täytyy mennä iltavuoroon. Arkeen asennoituminen taitaa ottaa oman aikansa mutta eiköhän se tästä lähde! Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja alkanutta toukokuuta!

haasu 14+4
 
  • Tykkää
Reactions: Tikru 86
Kiitos uudesta pinosta :)

Tikru täällä myös eräs jonka maha välillä isompi ja välillä ihan olematon.
Juuri yksi päivä tyttö kysyi vieläkö pystyn vetämään vatsan sisään, eikä onnistunut,kuin ihan pikkusen ja seuraavana päivänä taas pystyin vetämään vatsan ihan kunnolla sisään.
Ja esim. Selällään maatessaan mahaa ei vielä pysty näkemään ollenkaan.
Vaikka seisaaltaan voisi välillä luulla jo olevan pitkälle yli puolenvälin :D

Liikkeet vieläkään en ole varma tunnenko liikkeitä, välillä luulen tuntevani jotain, mutta ne on tosi vähäisiä ja olemattomia ja tajuan ne vasta, kun ne on mennyt jo ohi.
Doplerilla kuunnellessa vauva liikkuu paljon, eikä ole hetkeekään paikallaan ja niitä liikkeitä en ainakaan tunne..
No eikähän nekin tässä kohta rupea tuntumaan :)

(.) täällä pahoinvointi on saman tyylistä kuin haasulla riippuu paljon itsestä ja siitä mitä syö, että tuleeko vielä oksennus vai ei.
Mutta on tämä jo paljon parempi kuin vielä viimeviikolla ja sitä ennen. Esikoista odottaessa oksentelua kesti päivittäin 10 viikkoa ja sen jälkeen satunnaisesti koko loppu ajan. Nyt tuli se 10 viikkoa oksentelua täyteen tässäkin raskaudessa, eli eiköhän tässä olla jo paremman puolella :)
Välillä tietysti jään nyt sitten pohtimaan taas, että onhan kaikki kunnossa, kun en enää oksenna ja nyt käytänkin useammin tuota dopleria kun alkuraskaudessa.
Mutta onneksi sellainen on keksitty niin ei tarvitse niin kovin huolehtia koko aikas.
Sitten, kun liikkeet alkaa tuntea niin ei sitä laitetta sittenkään enää niin tarvitse..
Ensi viikolla olisi sokerirasitus edessä, yök!!
Toivotaan, että tälläkään kertaa ei löytyisi mitään.
Joku muuten olikin täällä juuri ja juuri jäänyt kiinni sokereista, en muista enää kuka? mutta mulla oli esikoisesta joku arvo rajoilla ja mittailin 2 viikon ajan kotona ja kun kaikki oli niissä kunnossa sain lopettaa mittaamisen ja kävin uudestaan testissä myöhemmin ja se oli puhdas.
Joten koko raskautta en joutunut mittailemaan sen yhden pienen heiton takia.

Kosmo ja papu 16+4 (ihan pian puolessa välissä!! :D )
 
  • Tykkää
Reactions: Sarah77
Maha
Nyt ollaan täällä päästy siihen tilaan, että tuossa on vaan kiinteä pallo, koko ajan. :D
Takin sulkeminen on haastavaa, mutta onneksi kohta jo lämpiää kelit niin, että tuon voi pistää kesäteloille oottamaan seuraavaa talvea. :)

Liikkeet
Itse tunnen ja tunnen myös päivittäin päältä, mutta mies ei ole onnistunut bongaamaan yhtäkään, kun aina Hippu monottaa juuri vastakkaiselle puolelle, mistä mies yrittää kokeilla. Eilen mies turhautui ja örisi vauvalle niin, että painoin naaman ihan kiinni mahaan ja molemmat huomattiin, että Hippu siirtyi selvästi kuulostelemaan miehen ääntä. Mies kokeili pari kertaa uudelleen eri kohdista mahaa ja sama toistui, aika ihanaa:heart:

ON:
Flunssa...miksi sen piti iskeä juuri nyt?!:snotty::kieh:
Noh, huomenna saadaan laatikoita, joten pitää vaan aloittaa pakkailut nyt, kun olo ei ole vielä täysin jyrätty.
Tekstiilejä pitäisi kanssa pestä, vihaan pyykkäystä yli kaiken, mutta pakko se on nuo hoitaa vaan.
Yleensä onneksi raskaana ollessa nämä pöpöt on menneet nopeasti ohi, kun yleensä minulla flunssa kestää sen liki kuukauden, raskaana aika on yleensä suunilleen puolittunut. :)

Tässä vielä rv17 mahakuva! Sain ekat mammapökät, en tajua miten kykenin sinnittelemään tämän kanssa tavallisissa farkuissa:LOL:


Viipulainen ja Hippu 17+3
 
Hätäseen tulin vain lukemaan, mutta nyt on kyllä pakko kommentoida...

Eli mulla täällä ihan sama paniikki, kuin Tikrulla :'( Olevinaan masu on mennyt vähäsen kasaan, ja ainakaan se ei ole enää kasvanut. Ja kun liikkeitäkään en ole taas kahteen päivään tuntenut lainkaan, niin totaalisesti pelko persiissä täälä...
Oon joitain päiviä miettinyt, voiko lapsivettä tihkua huomaamatta? Ku joinain päivinä (raskaan työpäivän päälle) oon huomioinu alushousujen olevan kosteat... Ja valkovuotoa se ei ole, sillä mitään "suttua" ei pöksyissä ole ollut.

Enpä muista aiemmissa raskauksissa olleeni tällä lailla jatkuvasti huolissani jostain... Oon vain ollu sillä fiiliksellä, että kaikki hyvin. Ja nyt ei pääse nauttimaan ollenkaan, ku jatkuvasti pukkaa uusia murehtimisen aiheita :headwall:

Sori omanapaisuus, mutta tällä hetkellä on vaan niin p*ska fiilis ja murhe pinnassa :ashamed:

Kiisuli 17+2
 
Kiisuli ja Tikru
Maha voi alkaa tuntua himpun pienemmältä, kun turvotus laskee ja kohtu alkaa nousta ylöspäin, itse ainakin koin, että tuntui ns. paketti hetken timmimmältä..nyt tämä maha on sitten riistäytynyt käsistä sen fiiliksen jälkeen. :)

Ja Kiisuli, raskaus saa valkovuodon TODELLA litkuksi kun kroppa pyrkii pitämään tuon alavärkin oikein huippupuhtaana. Minulla lorottaa ihan urakalla ja se on ihan kirkasta ja vetistä, näin ollut esikosta ja tytöstäkin.
Valkovuoto ns. tuoreeltaan ei haise kummemmin millekkään, mutta lapsiveden haju on yleensä tunkkainen tai jopa imelähkö.
Veikkaan siis että kärsit tästä ihanasta vetisestä valkovuotovaivasta. :hug:
 
Kiisuli Jos noin kovin huolestuttaa, minkä ymmärrän hyvin, niin ei muutaku lampsit suoraan neuvolaan vaan, esität huolesi ja siinä ei kyllä kauaa mene kun sydän äänet kuunnellaan. Sitä varten he ovat siellä! Uskon että kaikki on varmasti hyvin siellä sun masus.Mullaki on päiviä että tuntuu ihan vähäiset pienet hipsutukset ja muuten ihan hiljaista.Näillä viikoilla kun useat eivät vielä tunne ollenkaan.Vauvasi on varmasti siirtynyt kohdussa eri paikkaan ja asentoon, kohdun takaosaa!
Minullakin vauva oli pari päivää ihan hiljaa tuolla mutta tänään on vanha turvotus tullut taas takas ja tänään sain OIKEIN MOJOVAN potkun tuonne ihan alas, kovimman tähän asti että selkeästi oli tullut sitä voimaa lisää kaverille! Jos ois osunu pissarakkoon ni ois lirahtanu varmaan housuun! :D

:hug: :flower:
 
Viipulaisen masu on IHANA!!!!!:heart: LAITAKAA TE MUUTKIN KUVIA! TAHTOO KANS OMAN KIINTEÄN PALLON EIKÄ MITÄÄN TURVOTUS PÖTSIÄ.

Kohdun korkein kohta tuntuu käsin tunnustaéltaessa navasta n.3 cm ylöspäin ja potkutkin sen vahvistavat.
Että kyllä se kasvaa.Olen aika pitkä 170cm niin sekin voi vaikuttaa.Voiko olla mahdollista että mun kohtu ois viime raskaudesta kellahtanut taakseppäin kallelleen?Kun makaan selällään niin näen kyllä selvän kohouman siinä missä se kohtu menee.
Kaikeka mäki täällä mietiin, hohhoijjaa.:LOL:

Supistuksia on alkanut tulemaan täällä! :/ Yleensä jos istun vähän kauempaa niin johan alkaa supistelemaan, eivätkä kyllä ole ihan kivuttomiakaan.Kipu tuntuu pieninä pistelyinä ja lievänä jomotuksena ihan tos kohdun alaosassa, keskellä. Mutta en ole ydistänyt supistuksia fyysiseen rasitukseen.

Tikru ja Ninja 16+3
 
Viimeksi muokattu:
Yhtiömme kiittää Tikru:D

Kyllä minä olen kuullut, että kohtu voi ajan myötä ja raskauksista johtuen vaihtaa asentoakin, kyllähän se muutenkin on eläväinen kapistus kaikkinensa. :D

Täällä flunssa iskenyt ihan kunnon rytinällä, onneksi vaikuttaa siltä, että eskaloituu tosi nopeasti, joten elättelen toivoa, että tämä on nopeasti lusittu myös pois.
Poskiontelo huutaa kipua ja painetta, keuhkot pihisee ja yleiskunto ihan nollissa. Älkää sairastuko jooko, tää on ihan hanurista!

Sain minä sentään yhden suuren laatikon pakattua tänään, ne meni ihan heittämällä, joten ei tarvinnut mitään voimainkoitosta harjoittaa tässä kunnossa. :D

Tää keilapallo kuittaa nyt tähän, paree koittaa käydä lepäämään jos vaikka ei yskittäisi juuri nyt niin paljon. :)

Viipulainen ja Hippu 17+4
 
Tikru on mua reilun viikon edellä ja sillä kuullostaa olevan jo paljon enemmän pötsiä kuin mulla jos se on kerta jo navan yläpuolelle livahtanut :LOL: Mulla on kohtu voimakkaasti taaksepäin kallellaan edellisen raskauden/synnytyksen jäljiltä (normisti ollut eteenpäin kenollaan) eikä todellakaan raskaus näy vielä samalla lailla kun edellisillä kerroilla :D Tuossa se tuntuu tuuman verran navan alapuolella. Todennäkösesti vasta puolenvälin tietämillä nousee navan korkeuden yli.

He.Ti ja Ryyte 14+6 (tai 15+3)
 
Facebook-ryhmästä:

Ollaan tehty lokakuisten FB-ryhmässä päätös, että perjantaihin asti otetaan porukkaa mukaan. Eli perjantaina viimeinen päivä liittyä ryhmään. Jos haluat liittyä, laita yksityisviestiä niinaj91:lle!
 
Olipa turha tuo lääkärineuvola. Samat jutut kuin normaali köynnillä, sillä erolla että lääkäri teki ja hirveellä kiireellä. Ei tehty edes sisätutkimusta, tosin samapa tuo, vaikka sanoin että supistuksia on ollut.
Neuvoi vaan herkästi hakemaan saikkua sitten kun töihin palaa jos on vaivoja. Höpöhöpö, pakko siel töissä on kituuttaa, menee muuten raha-asiat päin peetä. Eikä se oo kun puoltoist kuukautta ja kesät on melko hiljasii tuol.

Nyt o alkanu tuntuu ihan kunnon liikkeitäkin.

Flunssa iski täälläkin koko perheeseen, hyh.
Ja esikoisen kanssa käytiin fysioterapeutilla tänään kun kouluterkkari pisti selän vinouden takia. Sai jumppaohjeita ja kaks käyntiä sovittiin ja sitten katsotaan onko tarvetta enempiin, ei nyt mitään järisyttävää vinoutta kuitenkaan ollu.

~ZiiliZeija&Kääkkis 18+0~
 
Moikka. Minä taidan jättäytyä siitä facebookin puolelta ja jatkaa tämän palstan lueskelua. Onkin ollut mukava lukea tekstejä kun palsta on ollut aika aktiivinen. Kiitos kaikille jotka ehtii kirjoitella, itsellä olevinaan ei ole usein mahdollsta kirjoittaa kun yleensä puhelimella luen tekstejä ja sillä en taas itse tykkää palstalle kirjoittaa.

Minulla oli np-ultra joku aika sitten. Kaikki oli hyvin ja yllätyksekseni sain kuulla jo sukupuoliveikkauksenkin! Kätilö sanoi että hänestä näyttää selvästi pojalta ja minulle oli yllätys että yleensä kantaa ottivat asiaan vkolla 13+ tällä kertaa minulla olisi ollut vieno toive tytöstä, kun tämä viimeiseksi lapseksemme jää mutta toki olen onnellinen kunhan vauvalla on vain kaikki hyvin. Hän on meille tarkoitettu <3 onkohan tuo veikkaus jo miten luotettava..?

Minulla myös vatsa näkyy jo selvästi. Jotenkin hassua, että se pullottaa jo näin aikaisin näin paljon. Voi aika iso olla syksyllä! :) viipulaisella myös ihana masu jo. Minä olen kulkenut mammahousuissa jo jonkun aikaa kun tavallisten housujen vyötärönauhat puristivat ikävästi.

Pahoinvointia minulla on ollut vielä aika paljon. Kuinka muilla? Olen myös sairastellut aika paljon tämän raskauden aikaan ja toki huoli on suuri pienen hyvinvoinnista. Tuntuu, että vastustuskyky on paljon heikompi nyt raskaana ollessa :/

Tikru kirjoitti supistuksista, minä tunsin kanssa selvän supistuksen esim. Tänään. Tuntuu käsittämättömältä, että niitä alkaa olla jo tässä vaiheessa.

On kyllä mukava lukea teidän kuulumisia kun samaa tahtia odotukset etenevät. Yritän itsekin aktivoitua vähän tähän kirjoitteluun :)

Pimu 15+
 
Moikka moi Pimu ja onnea poika veikkauksesta!
Tuolla taisi yksi olla fb puolella, jolle annettiin myös jo veikkaus ja taisi olla ihan kokenut konkari tekemässä ultraa, kyllähän tuolla netissäkin on ihan juttua, että nt-ultran aikaan tehtävästä ultrasta voi nähdä jo aika hyvin, mutta pääsääntöisesti olisi varmempi veikkaus, jos kyseessä poika sikiö. :)

Täältä tulee aika omanapaa nyt vaan, ihan katastrofi päivä ollut|O
Päivä alkoi neljän aikaan yöllä, kun flunssan ihana seuralainen yskä päätti käynnistyä oikein vimmalla, siinä mitään unta saanut, joten jättäydyin kotiin täksi päiväksi, mutta vein lapset kuitenkin tarhaan, että saavat edes jotain puuhaa osaksi päivää.
Tässä sitten yksinäni tohailin ja pakkailin kaikkea minkä vuoksi ei tarvinnut uurastaa ja kas, iski kamala aivastuskohtaus ja siinä rytäkässä iskin hampaani yhteen ja muinoin lohjenneesta alahampaastani (etuhammas) lohkesi paikka irti:headwall:
Yritin soittaa hammaslääkärin ajanvaraukseen, mutta siellä on se pirun takaisinsoitto palvelu. Ei sieltä kukaan koskaan soittanut, joten jouduin turvautumaan apteekista ostettavaan paikka-aineeseen, josko vaikka huomenna pääsisin paikkauttamaan tuon hampaan.
Onneksi se ei ole kipeä, kun on lohjennut vain kiillepintaa, mutta on niin pirun terävä, että en ilman tuota väliaikaista paikkaa olisi omistanut huomenna enään kielenpäätä:kieh:

Nooh, on tässä loppupäivässä jotain hyvää edes.
Hippu ollut eilisen ja tämän päivän tosi hissuksiin, tai on kyllä liikkunut, mutta se on ollut sellaista kevyttä venyttelyä ja muljumista ja aloin jo hieman huolestua, kun on normaalisti ollut tosi hurja vipeltäjä tuolla mahassa.
Noh, turhaan olin huolissani, nimittäin Hippu heräsi juuri ja voin sanoa, että kaveri on näköjään keräillyt energiaa, sillä potkut on potenssiin 10 voimakkuudeltaan nyt, verrattuna siihen mitä ne muutama päivä sitten vielä olivat! :heart:
Aivan mieletöntä! Ja ihan näkee kun maha hytkyy kevyesti potkujen voimasta...taisi toinen kanssa vähän uuvahtaa minun niistämiseen ja yskimiseenkin, raasu joutuu kestämään yksiössään! :)

Mutta juu, toivotaan huomisesta parempaa ja toivottavasti muilla ollut antoisampi päivä kuin minulla!:D

Viipulainen ja Hippu 17+6
 
Vieläkös tänne mahtuu mukaan? Olen 26v ensimmäistään odottava, ja laskettuaika olisi 1.10, juuri ja juuri siis lokakuun lapsonen olisi, mikäli vain aikataulussa pysyy :)

Jännittänyt oikeastaan koko raskauden (varsinkin sen ensimmäisen kolmanneksen), että sujuukohan kaikki hyvin. Mutta ainakin tähän mennessä kaikki mennyt loistavasti, ja ehkä nyt kun alkaa jo raskaus pikkuhiljalleen olla puolivälissä, voisi tännekin uskaltautua liittyä :) Liikeitä en ole vielä oikein tuntenut, vaikka viimeksi neuvolassa sydänääntä kuunnellessa liikkui kyllä kovasti kuulemma. Mutta enpä kyllä tiedä, miltä niiden tuntua pitäisikään. Mahakin on ihan pikkuruinen vielä, mutta eiköhän se siitä vielä kerkeä levähtää... (Kateellisena täällä ihailen, kun muilla on jo kunnon raskausmahat :D)
 
Mahtuu mahtuu Kitska :wave:
Facebook ryhmään vissiin pääsee kans perjantaihin asti. Heh mä oon aika aktiivisesti sitä lukenu mut menny ohi toi keskustelu kyl :D
Et jos sinne haluaa niin pikapikaa viesti niinaj91:lle.
 
Mahan koosta on täällä puhuttu. Mulla on maha ihan hervottoman paljon isompi kuin edellisessä raskaudessa tässä vaiheessa. JOnkun muistiinpanon mukaan näillä viikoilla alkoi maha näkyä enkä enää saanut vedettyä sitä sisään. Nyt omaan silmään maha on suurempi kuin viikolla 30 edellisellä kertaa. Miten iso musta oikein tulee??!!

Painoa on tällä hetkellä tullut viisi kiloa, mikä on reilun kolme kiloa vähemmän kuin mitä viimeksi oli synnytyshetkellä. Meinaa vähän ahistaa, vaikka hyvin tiedän että raskaudet on erilaisia ja viimeksi oikeasti painoa tuli tosi vähän ja mahakin oli pieni.

Nenevaan ja Mytty 18+1
 
Huomenta! Täällä vaivaa kauhee väsy melkeinpä koko ajan. Johtuu varmaan tästä keväästä, on ollut ennenkin samaa. Maha nyt on samanlainen läskipallo mulla muutenkin, joten en osaa sanoa vauvavatsan näkymisistä mitään. Liikkeitä välillä tuntuu, joten kyllä siellä jtn on. :)

Punktiosta ei tullut erityisempiä vaivoja. Otin kyllä tosi rauhassa muutaman päivän. Nyt kun on vasta viikko mennyt, sitä tajuaa miten hitaasti aika kuluu! Vappuviikonloppukin tuntui ikuisuudelta. Vielä ainakin viikko odotusta, pahimmillaan kolme. Vaikka oon ihan luottavainen tuloksen suhteen, haluaisin jo asian päätökseen. Sitten voin töissäkin kertoa uutiset. :)

Kysymys uusioperheille: onko teillä tulevan lapsen sukunimi itsestäänselvyys? Siis jos ette ole naimisissa tai on eri sukunimet vanhemmilla. Meille tuli kauhea riita miehen kanssa asiasta. Hän pitää selvänä, että lapsi saa isän nimen, kun taas itse haluaisin saman sukunimen kuin omalla esikoisella, eli oman sukunimeni. Mies ei suostu edes keskustelemaan. Mietin mitä siitäkin tulee, kun näitä lasta koskevia asioita tulee eteen vielä monen monta. :/

Marmosetti ja Pötkö 16+2
 
Sukunimestä käytiin riitaa esikoiseni isän kanssa aikoinaan. Isä olisi halunnut oman sukunimensä pojalle, mutta minä pidin pääni. Ei oltu pojan isän kanssa yhdessä eikä isästäkään oikein ottanut varmuutta aikooko olla juurikaan tekemisissä lapsensa kanssa, minusta oli tulossa yksinhuoltaja, joten minulle oli itsestään selvää että "minun lapsi, minun sukunimi" . Nykyisen miehen kanssa ei olla juuri puhuttukaan asiasta, mutta uskon miehen haluavan vauvalle oman nimensä eikä minulla ole siihen mitään vastaanpanemista. Mies aika-ajoin puhuu naimisiin menostakin ja että minä otan sitten hänen sukunimensä! :whistle: En ole suoraan hälle tyrmännyt ajatusta, mutta en oo ikinä kokenut avioliiton olevan mun juttu.. Ja toisaalta jos menemmekin jonain päivänä naimisiin niin en ehkä vaihtaisi kuitenkaan sukunimeäni. Olkoot mies ja uusi tulokas (ja mahdolliset lisälapset) yhteisellä nimellään ja me pysytään esikoispoikani kanssa omalla nimellämme, se ajatus ainakin tällä hetkellä sopii minun päähän parhaiten :)

Omassa navassa ei oikeastaan mitään uutta ole. Nyt olen tänään ja huomisen päivän taas vapaalla, odottelen että poika pääsee koulusta ja lähdetään sitten anoppilaan yökylään :)

haasu 15+2
 
Sukunimestä: Esikoisella on mun sukunimi, ei ees mietitty muuta. Mun suku niin paljon läheidempi kuin isänsä. Noilla miehen kanssa yheisillä on sitten isänsä, on vähän erikoisempi ja mulla on niin tavis. Mulla ittelläni yhdistelmä sukunimi avioliiton myötä kun halusin myös oman säilyttää kun esikoisella on. Ei oo ikän tarvinnu tapella noista.

Näyttää tää kaveri olevan päiväaktiivinen tapaus, kaik muut on ollu ilta-aktiivisia.

Huoh, ens viikolla ois ollu yhet nelikymppiset ja oletin että voidaan mennä koko perhe kun käsitin että juhlijan omakin lapsi paikalla (ja onhan se siin alkuun) ja lähetään sitten aikasemmin pois. Mutta nyt tulikin että lapset ei ole tervetulleita sinne. Eipä mennä mekään, mua ei tasan huvita kattella mitään känniääliöitä jos ne kert on kauttaaltaan semmoset bileet. Ei kutsuun ois kannattanu tietenkään laittaa mainintaa. Ja ois pitäny kuskiksikin ruveta viel kaikenlisäks, nou thanks.
En tiä vetikö se nyt sit herneet nenään asiasta kun sanoin et siin tapauksessa ei tulla ollenkaan, ei oo lapsille vahtii (tai noh saishan ne mein porukoilla ola, mut ovat olleet jo kaks yötä meijän Tallinnan matkan takia ja seuraavan aamuna on aikaseen kisoihin lähtö.)

~ZiiliZeija&Kääkkis 18+3~
 
Hello!

Pitkästä aikaa. Mukavaa, kun täällä käy vilkas keskustelu =)

Uusioperheet ja nimet -keskusteluun laitan lusikkani minäkin. Aluksi vähän kipuilin tuota aihetta, että mitä siitä pitäis miettiä? Miehellä ja tyttärellään on sama sukunimi, minulla omaní (ei olla naimisissa). Minusta olisi ollut hassua, jos vauvalle tulisi mun nimi, koska silloin se tuntuisi siltä, kuin hän olisi mun aiemmasta liitosta. Eli olen päätynyt siihen, että hän saa miehen sukunimen. Ehkä jonain päivänä sitten minullekin sama nimi...who knows ;)

Liikkeitä ei tämä ekakertalainen tunne vieläkään. Eikä sydänäänetkään tunnu löytyvän dopplerilla joka kerta. Aiheuttaa välillä stressiä, mutta jotenkin oon onnistunut tsemppaamaan itteeni takaisin luottavaiseen oloon.

Lääkärineuvola oli täälläkin aika nopee rutiinikeikka, hyvä tietysti, ettei ollut erityistä huolta. Sisätutkimus tehtiin ja näytti ok:lta. Jotenkin nuo neuvolareissut on tähän mennessä jättänyt vähän "kylmäksi" silleen, että tuntuu pitkälti asioiden hoitamiselta. Mitään sellaista varsinaista "suhdetta" en koe muodostuneen terkan ja mun välille. Aika näyttää...

Marmosetille voimia ja hermoja tuohon vastausten odotteluun. Toivottavasti löydätte miehen kanssa nimiasiassa (ja muissa) yhteisymmärrystä ajan kanssa. :hug:

Kitska tervetuloa!

Ihanaa huomista äitienpäivää ja voikaa hyvin!:flower:

Ariel ja PikkuKettu 17+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä