Oulun seudun kuumeilijat!

Sati Eieieieiei, kyllä on sitkeää sorttia tuo täti kun se ei tahdo pysyä poissa, vaikka kuinka tykittäisi ja porttikiellon antaisi!! Jospa se kuitenkin vielä eksyisi reitiltä... :kieh: Aattelitko nyt sitten miten testailla?

Maeppu Hurjan ihanilta kuulostaa teidän suunitelmat! :heart: Tuon puhumisen kanssa oon kyllä ihan samoilla linjoilla. On niin mukava läpättää miehen kanssa ajatuksia vauvasta ja tulevista haaveista (tosin yleensä minä olen se joka läpättää ja mies kuuntelee :D ), mutta petipuuhailuista puhuminen ei aina oo niin helppoa vaikka haluaisikin. Onneksi sekin taito on pikkuhiljaa parantunut.

Eilen miun rakas järjesti mulle ihanan hemmotteluillan, vähänkö olin ihan täpinöissäni. :p On nämä niin mukavia tällaiset "arjesta irtautumiset" ihan kotosallakin. Ja onhan se niin mukava kun saa taas kynttilöitä poltella. Tosin tuo pakkanen ei niinkään hirveästi piristänyt aamulla töihinlähtö tunnelmia... |O Mutta mukavaa viikonloppua kaikille! Pitäkäähän yritystä yllä, että saadaan ennen joulua kaikki täältä poies! :)
 
Onnellinen>3 Mahtavaa! Toivottavasti nyt tärppää heti, ettei tarvitse alkaa jännittämään kierron sujumista.

Maeppu ja Nöhveli Se on kyllä sen arvoista kun uskaltaa avautua ja puhua miehen kanssa petipuuhailuista=) Meillä asioista puhutaan nykyään tosi vapautuneesti ja se on tuonut tosi paljon parisuhteeseen, mutta olihan se opettelun takana...

Ja mulla alkoi vihdoinkin menkat! Eihän edellisistä ole kuin 3 kuukautta:p
Eli kp1/?
Ajattelin hankkia ovistestejä, kun ei tiedä tuosta kierrosta ja milloin ovuloi. Empä ole ikinä niitä käyttänyt. Suosituksia?
 
nöhveli joo se on mietteissä että kuinka kauas sitä vois lähteä. Mies käy töissä täällä niin ei hirmu kauas kuitenkaan mutta johonkin vähän syrjemmälle kuitenkin tekis mieli. Mikähän ois sopivan kaukana mutta samalla sopivan lähellä? Ehkä aika sen sitten näyttää=)

maeppu kun sitä ajattelee niin on meillä kyllä tietenkin ihanne tilanne nyt, vielä jos toinen syntyy. Äitini on tosin lähdössä jonkun vuoden päästä varmaan takaisin miehensä kanssa asumaan heidän taloonsa joka on nyt vuokralla. Ei tosin kaukana vaan ylikiimingissä. Mutta ehkäpä mekin ollaan jo siinä vaiheessa löydetty oma talo... Meidän esikoinen on kyllä tosiaan ihana:heart: oli vauvana jo tyytyväinen ja hyväntuulinen ja alkoi yönsäkin nukkumaan jo 2kk iässä, on kova syömään päivisin. Että siinä mielessä ehkä hieman pelottaa kun meillä on ollu varmaan liian pehmeä lasku tähän vauvamaailmaan. Mutta ehkä se jo helpottaa kun esikoinen on helppo jos sattuu tulemaan vaativampi tapaus toisella kertaa.

Meillä olis tarkotus viettää häitä ensikesänä ja en ole uskaltanut pukuakaan vielä ostaa kun ei tiedä voisko silloin olla raskaana vai ei. Eikä aavistustakaan mistä sen sais. Netissähän kyllä myydään mittatilauksella edullisiakin pukuja raskaana olevillekin mutta voikohan niihin mittoihin luottaa, jotenkin olis kiva sovittaa. Ja nyt siskolla olis juuri muutama päivä ennen häitä laskettu aika, uskaltaltaiskohan silti olla siirtämättä päivää... On tietenki harmi jos ei pääsekään paikalle. Vaikka meillä on kyllä tosi pienet häät, ei haluta isoja. Vaan ihan lähimpiä sukulaisia ja ystäviä tarkotus kutsua.

Hassua kyllä kun haaveilin ensimmäisestä niin ajattelin kokoajan millaista on sitten kun on se vauva ja mitä vois tehdä ja mitä pitää hankkia jne. Nyt ajattelen kokoajan miten erilainen tilanne kun oiskin kaks, mitä pitäis hankkia ja miten päivän rutiinit oikein sujuis... Mutta eihän sitä voi tietää ennenkuin on siinä tilanteessa. Saahan sitä haaveilla=)
Ainiin oon 27v yritys olis tarkotus aloitella tammikuussa 2012 ja 2. lapsi
 
Nöhveli OI, että ihanaa, kun miehesi hemmotteli sinua, olet onnekas!:heart:

mami Jes, hyvä, että menkat alkoivat. Minäkin tilasin mammaksista läjän ovulaatio- ja raskaustestejä. En ole aiemmin tikuttanut o:ta, mutta nyt ajattelin kokeilla...saa nähdä, aiheuttaako tikuttelu enemmän stressiä... :/ Niin ja tosiaan, avoimet ja keskusteluhaluiset miehet ovat totisesti kullanarvoisia! Minä ainakin tulisin hulluksi, jos mieheni olisi sulkeutunut kuin kiinan muuri. Tosin minä olen varmasti enemmän äänessä kuin mieheni, kuten nöhvelikin arveli itsestään! :) Mieheni taas aina sanoo, että hänhän se koko ajan läpättää, valittaa jne. Hassua, kun luulen aina kuormittavani toista ja toinen luulee kuormittavansa minua, vaikkei se minusta tunnu yhtään siltä. :)

Saraheinä Eihän sitä tosiaan tiedä, millainen vaavi sieltä seuraavaksi tulee :), voihan teillä hyvinkin käydä niin, että toinenkin on rauhallinen ja suht. helppo tapaus. :) Kyllä varmasti kaikkien lapsien kasvatuksessa on omat haasteensa, tosin teillä kuulostaa olevan asenne kohdallaan ja varmasti selviättä millaisesta koliikista tms. tahansa!
:heart:

ON: Edellisestä keskustelusta: Mieheni on paljon avoimempi petipuuhista puhumisen kanssa, hänen sanojensa mukaan osittain siksi, että on 7 vuotta minua vanhempi ja sinänsä varmasti enemmän sinut itsensä kanssa. Minä käyn läpi tällä hetkellä jonkinlaista sisäisen lapsen ja oman itsen löytämistä ja siinä rytäkässä petiasiatkin ovat nousseet tapetille, kun olen yrittänyt hahmottaa itseäni kaikilta kanteilta. Mutta tosiaan onneksi olen saanut sellaisen miehen, joka pitää puhumisesta ja kokeiluista :) eikä arvostele vaan jaksaa tukea ja kuunnella, kun kerron uusista oivalluksista ja käyn mm. lapsuuttani ja perhesuhteita läpi. Itseasiassa nimenomaan tämä lapsenhaaveilu on nostanut nämä asiat pintaan. Kaipa minä alitajuisesti valmistaudun vanhemmuuteen ja samalla erillistyn omista vanhemmista. Voe mahoton, olen kyllä tutkija henkeen ja vereen :) ja vaikken ole psykologian asiantuntija, tykkään lukea psykologiaa ja erilaisia elämäntapakirjoja ja kehittää ja tutkiskella itseäni.

No mutta menipä syvälliseksi. :) Ihanaa viikonloppua kaikille, toivottavasti voidaan kaikki tehdä jotain kivaa! :) Ainakin ilma on mitä kaunein, joten yritetään ulkoilla!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mami2010
Saraheinä Tervetuloa haaveilemaan! Mullakin on yrityksessä toinen lapsi ja kyllä sitä miettii ihan erilaisia juttuja kuin ensimmäisestä haaveillessa. Meillä on ollut päinvastainen tilanne, koska esikoinen ei ollut mikään helppo vauva ja eihän sitä osaa sitten kuvitellakkaan sellaista helppoa vauvaa, jolla ei olisi loputonta listaa allergioita tai joka suostuisi vaunuilemaan tai nukkuisi kunnolla. Mutta vaikka olisikin ns. vaikeampi tapaus teidän pikku kakkonen, kyllä te selviätte! Meidän "vaikea" vauva on nyt ihan helppo taapero;)
 
Tervetuloa saraheinä mukaan pulisemaan.

Menkkapahoittelut mamille, mutta onnellista saa samasta syystä ilmeisesti onnitella kuitenkin (vaikka mukavampaahan se olis onnitella raskaudesta). Jospa nyt mahdollisimman pian sitten taas olisi iloisia uutisia..

Mikäs on Satin tilanne? Toivottavasti ei ole menkat alkaneet merkeistä huolimatta...

mami kyseli ovistesteistä: kovin monista ei ole kokemusta, mutta käyttämistäni voisin kertoa sen, että Sofi One step-puikkotestit on tuntunu toimivan siinä mielessä, ettei ainakaan epätulkinnan varaisia viivoja ole tullut.. Varsinaisen plussan olen kummallakin kerralla bongannut kuitenkin digi-testillä ja vastaisuudessakin, jos testaan, olen kyllä halukas panostamaan siihen. Ei tarvitse arvailla. Pitkässä kierrossa sen käyttö ainoana testinä voi tietysti tulla kalliiksi...Mutta monihan testailee halvalla ja varmistaa digillä, jos ei ihan selkeä tulos ole viivatesteissä.

Melkein kaikkien testien huono puoli minusta on se, ettei niitä suositella tehtävän aamuisin. On aika haastavaa työpäivisin pantata pissaa ja miettiä juomisia. Digitestin hyvä puoli on siis tuo aamulla testaamisen mahdollisuus. Marketeissa myytävä pregent (tai joku sellainen) lupaa kans, että sen saa tehdä aamulla. Niitä en ole ehtinyt testata, vaikka paketti jo kaapissa odottaa. Ja toivottavasti ei tarvikaan testata enää..

Viikon päästä pitäis olla viisaampi tämän kierron lopputuloksesta. Nöhvelin kans piinaillaan vissiin samoihin aikoihin?

Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnenmuru Eilen täällä testattiin tyylipuhdas nega : / Ja eipäollut kyllä lainkaan yllätys! Huomenna alkaa varmasti vuoto ja sitten taas päästään koko homma aloittamaan alusta. Aika turhauttavaa...

Mami2010 Onnittelut tätin saapumisesta :LOL: On tämä niin hullunkurista että...

Maeppu Sullakin on ihana mies :heart: Kivaa!

Mutta tiedättekös tytöt mitä täällä perheessä on päätetty :)
Me lähdemme sijaisvanhemmiksi!!!! Eilen soitin jo Oulun kaupungin sossuun ja sainkin jo esitietolomakkeet täytettäväksi ja maanantaina sitten postiin. Jäämme odottamaan kutsua haastatteluun....
Tää on varmasti meille hyvä ratkaisu, vaikka edellinen kokemus sijaisvanhemmuudesta oli karmea :(
Mutta nyt saan oikeasti muuta ajateltavaa, eikä tämä tämän hetkinen kuvio pääse liiaksi toistamaan itseään! Saan olla äiti lapselle, jota sitä todellakin tarvitsee! Tulee olemaan rankkaa, mutta sanokaa minun sanoneen, että tämä on lasten leikkiä verrattuna aikaisempaan kokemukseemme!
Ja rankkaa se on tämä lapsettomuuskin, sanon, että oikeesti kohta rankempaa!
Me toivomme alle kaksi vuotiasta tyttöä, mielellään vauvaa!
Oulun alueella huostaanotetaan noin 50 lasta vuodessa :( Ja luku tulee vain kasvamaan, sillä Oulun alueelle yhdistyy muitakin kuntia ja tietenkin tämä koko maailmaa uhkaava taloustilanne tulee tekemään omat tehtävänsä.... Äärimmäisen surullista! Toisen epäonni luopua lapsesta, on meidän onni?? Ei sovi ajatella noin....
Mutta pitäkää tyttäret meille lippu korkealla, pidän teidät ajantasalla tämän prosessin suhteen...
Mutta olen jo nyt innoissaan, eikä eilinen nega tuntunut edes pahalta!
Ihanaa lauantaita teille kaikille :heart:
 
Heippa vaan kaikille! Kiva huomata että uusia kuumeilijoita on sapunut=)
Satilla ihania suunnitelmia siis sijaisvanhemmuus. Pakko kysyä että minkälaista korvausta siitä saa..siis jos jää töistä pois ja saisi vaikka 2-vuotiaan, jonka kanssa jää kotia? Tietenkään raha ei ole etusijalla mutta kyllä sitä tahtoo tarvita lasten kanssa.
Mami2010 ihanaa kun täti nyt tuli, pääset uuteen kiertoon!
Kohta saadaan jännäillä nöhvelin ja onnenmurun kanssa, kovasti käyn lukemassa teijän kuulumisia ja plussatuulia lähetän <3
Maeppu kannattaa vain avoimesti puhua miehellesi ajatuksiasi, ja kyllähän se itteään kasvattaa!
On: Nyt sitten vissiin viikkoja 5+4, jotenkin tuntuu että muut odottavat nopeammin ja ovat hetkessä tuolla viikolla 12. Mutta pikkuhiljaa hyvää tulee. Menen 24 päivä varhaisultraan merineuvolaan. En ole käynyt aikasemmin, mutta nyt on ihme tuntuma että mentävä on. Joten sitten selviää ainakin onko sydän ruvennut lyömään...Turvotusta on hirveästi ja väsyttää, pahanolon tunne käy aaltomaisesti mutta onneksi häviää välillä. Toivonteille kaikille niin kovasti plussaa <3 Palaillaan, tuun taas moikkaa teitä välillä.
 
Empun odottajalle suuret suuret onnittelut!!! Mahtavaa :heart:

Onnelliselle tosiaan myös onnittelut menkoista! Välillä näinkin... olkoon ne viimeiset pitkään aikaan ja siitä oikeasta syystä.

Omat loppukierron päivät menee nyt ihan sairastaessa, sain miehen pojalta angiinan ja tällaisessa kuumeessa tai kurkkukivussa en ole ainakaan 10 vuoteen ollut.. Että vaikka joku vauvanalku yrittäisikin kovasti pidellä kiinni, niin myrkytän koko kroppani kunnon lääkemäärillä. :|
 
Mahtavat suunnitelmat Satilla! :) Ihanaa että on tuollaisia ihmisiä olemassa.

Onnittelut Empun odottaja! :heart:

Vilhelmiina78:lle pikaista paranemista! Inhottavan kuuloinen tauti...

Täällä vain odotellaan ja kuvitellaan raskausoireita (kp 19) :stick: Oispa äkkiä loppukierto, niin sais tietää missä mennään!
 
Sati Negapahoittelut... :hug: On niin ikävää aina uudestaan ja uudestaan tämä sanoa. Teidän sijaisvanhemmuus-juttu kuulostaa kyllä hienolta, varmasti se tulee antamaan teille paljon ja mikä tärkeintä, joku pieni saisi teiltä rakastavan kodin. :heart: Työn kautta tulee vähän väkisinkin huomattua, miten kaikilla lapsilla ei oo sitä rakastavaa kotia ja se jos mikä, on niin surullista. Toivoisi, että omalla työllään voisi myös edes hippusen helpottaa joskus lasten/vanhempien tilannetta.

Onnenmuru Näköjään samoihin aikoihin jännäillään mekin! Tosin mulla ei taida olla mitään jännäilemistä, mutta onhan se silti kiva, että on näitä samoilla päivillä olevia muitakin.:) Onkos ollut mitään oloja?

Maeppu Löysin tuosta tekstistäsi paljon tuttua. Itsekin tietyllä tapaa hakenut sitä omaa aikuisuutta/naiseutta, joka tietysti myös sitten vaikuttaa kaikkeen kanssakäymiseen, myös siellä makkarin puolella. Onneksi puheyhteys on pikkuhiljaa vahvistunut ja helpottunut. Usein myös saatan miehelle kirjoittaa mieltä vaivaavista asioista, jos tuntuu että niistä on vaikea ääneen puhua. Se on ollut todella toimiva ratkaisu ainakin minun kohdallani.

Empun odottaja Kiva kuulla kuulumisia! Toivotaan, että varhaisultrassa kaikki on niinkuin pitääkin! :)

Vilhelmiinalle paranemisia!

Täällä ei oireita, ei mitään. Normaalisti tässä vaiheessa kiertoa (kp27) on jo ollut melkoinen oireruljanssi päällä, nyt ei kerrassaan mitään. En sitä kyllä odottanutkaan, mutta silti aika mielenkiintoista ettei yhtään mitään tuntemuksia. No, mennään sitten tällä seesteisellä linjalla näköjään loppuun asti. Toivon kyllä, että jäisi lyhyeksi tämä kierto, ettei kovin huitelisi yli tuosta 32.

Mukavaa viikonalkua!
 
Sennay
Onnea Empun odottaja plussasta!! :flower:

Kaikille tädin ja/tai negan kohdanneille pahoittelut. :(

Täällä edelleen vain odotellaan kesäkuuta saapuvaksi. Juuri sain tietää, että ensi syksynä koulua on jäljellä vielä 15 opintoviikkoa, joten ei sitten yrityksen aloituskaan enää siirry kesäkuulta. Hieman kaihoisasti luen näitä teidän kirjoituksia, kun suurimmalla osalla jo yrittäminen täydessä vauhdissa. Itse kun siis vasta odottelen sitä, että saisi aloittaa yrittämisen.

Anteeksi omanapailu ja plussaista syksyn jatkoa kaikille!! ++++ :whistle:
 
Sennay Kuumeilijat näköjään meinaa välillä jäädä täällä jalkoihin, kun yrittäjät täällä vaan höyryää... :ashamed: Kertokaahan toki kuumeilijatkin vaan tuntemuksia ja kuulumisia! Mutta kovasti sulle tsemppiä odotteluun, kyllä se kesä sieltä tulee pikemmin kuin arvaatkaan! :)
 
Empun odottaja En nyt aivan tarkkaan muista, mikä on summa, jonka kuukaudessa tulee saamaan. Kuten sanoit raha ei ole tärkeä, mutta jos kotiin jää, niin pakkohan sitä jotain on saatava. Meillä on mieheni kanssa suht hyvä taloudellinen tilanne, eli pärjättäisiin jonkin aikaa minun pienemmälläkin tuloilla. Riippuu lapsen iästä, jos on vauva, niin silloinhan jäädään kotiin, mutta jos on lähemmäs kahden vuoden, nii kyllä varmasti harkitsen osaksi aikaa viikosta päiväkotiin viemistä. Päiväkodissa lapsi, joka on jäänyt heitteille, saa parhaan mahdollisen avun sosiaaliseen kanssakäymisen paranemiseen, luottamisen synnyttämiseen, puhevaikeuksiin jne.

nachopallo Tänään saimme paperit postiin täytettyinä ja nyt jäämme odottamaan haastatteluun pääsemistä. Oikeesti oon ihan innoissaan tästä hommasta! Mä oon niin aina halunnut auttaa lapsia, joilla ei ole turvallista olla omassa kodissaan tai maassaan tai missä tahansa. Minusta tuntuu, että tämä on oikeasti minun sydämen asia :)

ON Täällä kp 2 yk 3. Osasin tosiaan odottaa tätiä saapuvaksi!
Ja nyt keskityn tuohon sijaisvanhemmuus projektiin täysillä, nii katsokaas vaan, kohta täälläkin hupsista heijaa yhtäkkiä tulikin plussa :D
Lähden autoliikkeestä noutamaan tuliterää autoani kotiin! Ihan kiva synttärilahja, täytän ensi kuussa vuosia. Eli täytän tuon lukeman, mitä listassa jo onkin merkittynä :)
 
Sennay Pahoittelut, itseltäni tuppaa aina unohtua, että odottavan aika on totisesti pitkä, olipa odottelemassa vauvan syntymää, plussaa tai saati sitten sitä, että saa ruveta yrittämään. Oikein paljon tsemppiä odotteluun ja toivottavasti opiskelu antaa tarpeeksi muuta ajateltavaa, että aika joutuisi nopeammin ja kesäkuu koittaa pian! :) Kirjoittele toki kuulumisia, jos tunnostaa siltä. Se helpottaa! :)

Kiva tosiaan kuulla Empun odottajan kuulumisia! Toivottavasti me muutkin päästään pian kertomaan vauvamahakuulumisia... :)

Nöhveli Oireettomuus voi hyvinkin olla hyvä merkki!!! :) Itse olen huomannut, että kroppa ei käy enää niin ylikierroksilla kuin alkuyrityksestä, kun mielikin on rauhoittunut ja feikkioireita ei enää kummemmin ole. Tosin joka kuukausi on ollut täysin omanlaisensa, joten en oikein osaa kuvitella, huomaanko ylipäänsä raskautta ennen plussatestiä...

Satilla oli kyllä erinomaisen ihailtavia uutisia! Sijaisvanhemmuus on varmasti todella rankka ja rohkeutta, vahvuutta ja suurta sydäntä vaativa tehtävä. Olen todella surullinen kuullessani, kuinka suuri sijaislasten lkm Oulussa on. Täällä pidetään peukut ja varpaat pystyssä teille!! Ja ennen kaikkea kaikille sijaisLAPSILLE, toivottavasti kaikki löytävät yhtä rakastavat vanhemmat kuin te olette.

ON: Ei sen kummempia kuulumisia, kuin että odottelen, että pääsen tikuttamaan ovista.
 
Satille pahoittelut menkoista, mutta onneksi sait tosiaan muuta ajateltavaa. Tosi ihanaa, että joku lapsi saa rakastavan kodin teiltä. :) Itsekin olen suunnitellut, että ruettaisiin sijaisvanhemmiksi joku päivä. Sitten kun lapset (toivottavasti olisi joskus monikossa) olisivat kasvaneet ainakin koululaisiksi. Minäkin olen siis todella kiinnostunut kuulemaan, miten teillä asia etenee. :)

Nöhveli: Minulla just oireettomuus oli oireena raskaudesta. :D Olin ihan ihmeissäni, kun olo oli niin hyvä kaikin puolin ja pms-oireita ei ollut yhtään, mutta menkkajomotuksia kuitenkin oli. Odottelinkin menkkoja alkaviksi, mutta plussahan sieltä tuli. :) Toivon todella, että sinullakin oireettomuus olisi merkki raskaudesta.

Tosi kiva lukea Empun odottajan kuulumisia. Tsemppiä varhaisultraan! :)

Ja Sennaylle kovasti voimia odotteluun. Kesäkuu tulee nopeammin kuin arvaatkaan. ;)

Vilhelmiina78: Minullakin antibiootit tällä hetkellä menossa keuhkoputkentulehduksen takia. Epäilen kanssa, että tässä kierrossa ei tosiaan tärppää tämän sairastelun ja lääkemäärien takia. :( Mutta toivottavasti paranet pian ja yllätytkin iloisesti! :)

Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Satille hatunnosto hienosta päätöksestä. Olisi kyllä kiva, jos jaksat täällä "kuumeilla" myös toisenlaisesta perheestä samalla. Minua kiinnostaa kovastikin aihepiiri :) Pahoittelut kuitenkin menkoista..

Nöhveli: Mulla olotilat tässä vaiheessa on sellaset, että ei oikein osaa sanoa mitään. Vähän on sellasia menkkajuillinnan tyyppisiä vatsatuntemuksia, joita mun mielestä ei ainakaan vakituisesti ole ollut. Sanoin eilen miehellekin, että jos nyt ois tärpänny, vois sanoa nuo ennakko-oireiksi, mut jos ei oo tärpänny, niin kertoo vaan siitä, että vatsa on ja tuntuu ihan huvin vuoksikin ;) Muuten on ihan "normaali" olo.

Sennaylle piti sanomani, että koita vain jaksaa kirjoitella tänne yritteliäämmän porukan sekaan. Tuo vaihe, kun odottaa yrityksen alkua on merkittävä elämänvaihe myös. Tsemppiä kuumeiluun. Toivottavasti talvesi on täynnä iloisia asioita, jotka tuovat kesän lähelle nopeampaa kuin luuliskaan :)
 
Sati Oih, vähänkö oon kade sun synttärilahjalle! :ashamed: Meidän pikku reppana tuli taas vaihteeksi huollosta, toivottavasti ei vähään aikaan taas osat irtoile ja menee katsastuksesta läpi... :D Ihanaa olis kunnon auto, johon mahtuis sitte ne vaunutkin ja lomalle lähtiessä kaikki muut tykötarpeet. Vaan eiköhän se tästä iloksi muutu, kun mulla töitä tiedossa taas jatkossa vähäksi aikaa ja miehelläkin tuli tieto vakipaikasta. :) Pitää nyt syödä kaurapuuroa, että saadaan kaikki ylimääräinen omaan kotiin ja autoon ja vauvantarvikkeisiin. :D

Ja muille ++++++:whistle: ja hirrrrrveästi peukutuksia.:)

Ja hehe, kiitoksia vaan että kaikki muut jaksaa uskoa mun raskautumismahdollisuuksiin, kun itte en tässä kierrossa usko ollenkaan. :D
 
Nöhveli Meillä on nyt tosiaan "perheauto", citymaasturi. Molemmilla oli 2+2 paikkaiset urheilumallin autot, joten oli pakko vaihtaa hieman käytännöllisempään :D Uusi auto on kyllä todellakin aina uusi auto! Ei turhia murheita tosiaan huolloista tai kahteen vuoteen edes auton katsastuksesta.... Mahtuu lastenvaunut kyytiin ku rouva lähtee vauvan kanssa sitten tulevaiuudessa kaupungille ostoksille ;)
Kyllä tekin vielä saatte auton, ihka hienon, joka tuntuu itselle kivalta. Eikä osat tipahtele tielle :D
Mikäs sulla muuten olo? Ei siis edelleenkään mitään tuntemuksia? Kunpa sinulla tärppäis!!!

Onnenmuru Äläs luulekaan, että mä teitä jätän :D Yhtä lailla tulen roikkumaan täällä ja haaveilemaan vauvoista! Ja sitten tuun teidän kanssa vaikka sit sen meidän uuden tulokkaan kanssa sinne torille keväällä! Toivottavasti saan tulla maha pystyssä ;)

Lily08 Suosittelen lämpimästi tätä sijaisvanhemmuus vaihtoehtoa! :)

Maeppu Kiitos ihanista sanoistasi! Me tiedämme, että voimme antaa kärsineelle lapsiraasulle yllin kyllin rakkautta ja syliä. Ette usko, mutta se on se kaikkein vahvin voima, jolla se lapsi lähtee paranemaan ja luottamaan! :heart:

Omaa Sen verran vielä tuosta sijaisvanhemmuuteen lähdöstä, että olen edelleenkin siitä ihan innoissaan ja uskon, että tämä on meille oikea ratkaisu. Tiedättekös muuten, että mä en välttämättä koskaan edes tarvitsisi omaa biologista lasta. Haluan oman lapsen, mutta lapsen ei tarvitse olla välttämättä minusta itsestään syntynyt :)
Minulla on ollut aina haaveena adoptiolapsi, mutta pelottaa se kauhean pitkä odotusaika ja kaikki se paperisotku yms. Siinä touhussa ei ole järjen häivää!!
Mutta tämä sijaisvanhemmuus on aivan yhtä ihana vaihtoehto! Ja mitä pienempänä lapsi huostaanotetaan, sitä varmempaa on, että lapsi tulee jäämään aikuisikään saakka.
Toivomme tosiaan alle kaksivuotiasta, jotta jos ja kun oma lapsi tuleekin, niin ei näillä kahdella sisaruksella olisi sitten liian psuuri ikäero ja niistä olisi toisilleen leikkikaverit.
 
Sati oikein ihania suunnitelmia teillä :heart: Kerro ihmeessä tarkemmin miten prosessi etenee, koska asia on todella mielenkiintoinen. On ihana kuulla että haluatte auttaa lasta, ja tarjota hänelle paremman elämän. Rakkautta ja huolenpitoa se pikkuinen tulee ainakin saamaan, ihanaa. Minullakin on tuttavaperhe joka on hakemassa adoptiolasta ihan pian Afrikasta. Lämmittää niin kovasti mieltä :)

Nöhveli Mikäs sulla on tilanne? Vieläkin oireettomuutta? Kukas tätä meidän listaa oikein päivittelee? Vai päivitteleekö kukaan? Olisi paljon helpompaa seurata kaikkien tilannetta jos tietäis mikä tilanne kullakin on. Minä en ainakaan osaa, valitettavasti :/

Sennay Pian se aika koittaa kun tekin pääsette yrittelemään :) Hyvähän se on ottaa näistä asioista selvää jo etukäteen ja kuumeilla meidän muiden mukana! Tsemppiä ja voimia. Ja ennenkaikkea; nauttikaa toisistanne paljon!

Te jotka olette testailleet ovista. Missä vaiheessa olette aloittaneet tikuttelun? Ajattelin ehkä itse tässä kierrossa kokeilla, vaikka kierron pituudesta ei ole mitään tietoa. Mulla on testejä paketillinen kaapissa niin ajattelin tuhlata ne pois :)

Omaa napaa sen verran, että mun menkat oli ihan kohtuulliset eli 5päivää kesti. Nyt on sitten menossa kp8 ja jännätään että kuinka tässä kierrossa käy. Lääkärikin soitteli ja kertoi että kaikki on kunnossa. Papa puhdas ja verikokeet ok. Jos ei nyt ala kierto säännöllistymään, aloitetaan lääkitys.. Odotellaan :) Ei tässä mitään paniikkia ole. En jaksa enkä halua stressailla, päivä kerrallaan mennään. Miehen kanssa on myös asiat niin mallillaan, että on ihana viettää hänen kanssa aikaa :heart:

Päivänjatkoja :wave:
 
Onnellinen Kävit jostain syystä aamulla mun mielessä, mietin että mikähän sulla on tilanne. :heart: Hyvältä kuulostaa. Mun tikuttelu on ajoittunut vain oireiden alkamiseen ja siitä eteenpäin, joten vähän paha sanoa milloin kannattaa aloitella. Nauttikaahan vaan rauhassa toisistanne, sitä kauttahan sille vauvallekin on parhaat edellytykset tulla... ;)

Eikös se Mesikämmen tätä listaa ole päivitellyt. Ei ole vähään aikaan kuulunut mitään?

Sati Niinhän se taitaa olla, että eihän sen lapsen aina tarvitse biologinen olla, voihan se olla ihan yhtä rakas siltikin. Ja ehkä sekin tuo siihen suhteeseen lisää rakkautta, kun tietää että antaa sille lapselle rakastavan kodin, jota sillä ei ole ollut. Itsellä kun yritys on vielä niin alussa, tietysti haaveena olisi se pallomaha ja siihen äitiyteen kasvaminen juurikin sen raskauden kautta. Mitä pitempi yritys on takana, niin sitä enemmän varmaan kasvaa se tarve olla ÄITI, eikä sillä omalla raskaudella enää ole niin suurta merkitystä. Varmaan ymmärsit mitä ajoin takaa. Ja kun saa muuta ajateltavaa, niin se oman raskautumisen riskihän tunnetusti vaan kasvaa... :)

Ja jep, edelleen ei oireita kuulu eikä näy. Nyt on menossa kp29, toivottavasti pian loppuisi jo tämä kierto.
 
Tänään soitti sossutäti ja ilmoitti, että me ehtisimme aloittaa jo tälle vuodelle PRIDE - valmennuskurssin :)
Meillä on haastattelu jo nyt perjantaina ja 4.11 on ensimmäinen valmennusilta. Helmikuussa olisi päätöskurssi ja ajatelkaa, sen jälkeen meillä voi olla jo lapsi meidän omassa kodissa asumassa =) Ihan siis mahdottoman nopeaa näyttää homma tapahtuvan!!!
Tää nyt kävi vain napailemassa.... :ashamed: =)
 
Sati Vau, tosi nopeasti edistyy! Hieno juttu. Sullahan saattaakin sitten olla paljon lyhyempi "odotusaika" kuin meillä muilla... :D Me kun vasta vyörytään mahoinemme torille, niin sä jo pukkailet rattaita. Ja säästyt myös pahoinvoinnilta ja muilta kolotuksilta!! :LOL: Vaikka eihän sitä tietysti tiedä, jos vaikka sattuiskin "oikeasti" tärppäämään piankin...

Mitäpäs tässä napailemaan, kun ei mitään tapahdu. Hohhoijaa. Suunnitellaan miehen kanssa pientä reissuntynkää lähiaikoina, en kyllä haluais että silloin on vaipat pöksyssä. Toivottavasti täti karauttaa paikalle ennen sitä.
 
Nöhveli Toivottavasti pian tapahtuu jotain! Reissaaminen menkkojen aikaan on kyllä tympeää, minä ainakin olen aina niin kipeä ja huonovointinen ja vuoto runsasta, että vieraassa paikassa olo on tukalaa. Toivottavasti menskusi siis alkavat ennen reissuo ja pääset uuteen kiertoon! Sati Van onpa kiva, kun kerrankin jotain tapahtuu vauhdilla! Tsemppiä koulutukseen ja odotteluun!

ON. Ei mitään ihmeitä. Aloitin ovistikuttelun maanantaina. Laskennallinen ovis olisi la, joten toivottavasti testi plussaa pian ja tulee tavanomaiset oireet. :) Meillä on kyllä tämä elämänrytmi ihan äinpäinen, kun aina oviksen aikaan on jotain menoa. Nytkin tulee vieraita vkl. Mutta peitto saapi luvan heiluu siitä huolimatta! :)
 
Maeppu Toivottavasti pian tulee se ovisplussa ja voit käyttää sen hyödyksi! :)

Onnenmuru Mikäs tilanne sulla? Jännää.... :) Täällä ei niin mitään. Ei edes menkkajuilintaa. Höööööh.

Näköjään tämä mun uimahalliharrastuskin on muuttumassa pikkuhiljaa vainoharhaiseksi, joka kerta on liikkeellä vähintään yks ison pallomahan kanssa. Kohta joku varmaan tirpasee päin näköä ku möllötän ihastuksissani niitä masuja...:D Hei, kuulkaas te joilla on jo kokemusta pallomahailusta: miten suhtauduitte siihen, että tutut halus kokeilla sitä masua? Jotkut on olleet niin että et kyllä tuu metriäkään lähemmäs ja suhtautuneet ylipäätään hyvin "inhoavasti" siihen mahaan, toiset taas esittelee sitä innoissaan ja antaa taputella. Tällä hetkellä tuntuu, että mä hyvinkin olisin tuota jälkimmäistä... :D Toisaalta, ehkä siitä menee vähän se hohto, kun kanniskelee sitä jatkuvasti mukanaan kaikkien kolotusten kera. Hmm. Mehän joudutaankin pakosta esittelemään vähän masujamme, kun lasketut ajat menis heinäkuun puolelle... :D

Mukavaa viikonloppua! :)
 

Yhteistyössä