Onko kallista?

kuopiossa
[QUOTE="apua";30223141]Anna hyväne aika aamupalaa että jaksaa kävellä kouluu. Miten muuten lounas noin aikasin? Onko yleistäki kouluissa?
Nimim. Tampereen kouluissa syödään 11-12välisenä aikana porrastetusti.[/QUOTE]

Minun pojat on Kuopiossa Pirtin koulussa ja kyllä, aikaisimmat lounasvuorot alkaa klo 10.10 ja siitä porrastetusti. On siinä kolmosluokkalaisella pojalla nälkä, kun koulu päättyy klo 14...
 
Minun pojat on Kuopiossa Pirtin koulussa ja kyllä, aikaisimmat lounasvuorot alkaa klo 10.10 ja siitä porrastetusti. On siinä kolmosluokkalaisella pojalla nälkä, kun koulu päättyy klo 14...
Kysyttäessä varmasti saisitte ottaa kotoa terveellisen välipalan kouluun jos noin tosiaan on että kymmeneltä syövät ja kahdelta vasta pääsevät.

Meidän koulussa pitkinä päivinä saa ottaa välipalan kotoa mukaan että jaksaa.
 
vierass
Anteeksi mutta lapset liikuvat paljon muutenkin sekä me :). Minulle se on myös pahaa ajatus laittaa heti sängystä lasta painavan repun kanssa kävelemään.
Mitä ihmettä sinne reppuun oikein tunget, ekaluokkalaisella ei montaa kirjaa ole ja nekin ovat ohkaisia? Ja laitat lastesi nukkumarytmin uusiksi, ajoissa nukkumaan ja ajoissa ylös, niin ei tarvitse lähteä suoraan sängystä kouluun.
 
Ylimääräästä ne sun muumimuki-hamstraamisetki on. Enemmän pidän pakollisena menona lapsen koulukuljetuksen maksamista, siitäki huolimatta että vois mennä sinne kouluun kävellen.

Mutta aiva turha sulle on mitää selittää, ku et tajua niin et tajua.
Juu en tajua kun maksan mä kuljetukset :O. Olinko sanonut että ne jää jotenkin maksamatta. Ihme jos ei kysymystä ymmärrät taas kerran.
 
  • Tykkää
Reactions: lettunen
Juu en tajua kun maksan mä kuljetukset :O. Olinko sanonut että ne jää jotenkin maksamatta. Ihme jos ei kysymystä ymmärrät taas kerran.
Uskomatonta. Sä märiset kalliista taksimatkasta ja sitte paasaat tuhansia euroja johonki hemmetin muumimukeihin. Vähä suhteellisuudentajua peliin nyt.

Ymmärrän vallan mainiosti sun kysymyksen, mutta en tuota märinää lapsen koulukyytin hinnasta ku samaan aikaan tuhlaat rahaa johonki täysin turhanpäivääseen. Ja ihan turha väittää ettet hauku ikinä muita koska justhan sä väitit mun olevan tyhmä taas kun en muka tajunnu vaikka sä täs et tajua mitää.

Ja perseennuolijat tykkää sun kommenteista. On se kumma vain ku suurin osa ei susta tykkää... kannattaisko kattoa peiliin. Mutta mä jätän tämän keskustelen koska paskaa vain saan niskaani sulta koska en nuole sun persettä.
 
vierasss
Voi taivas, kyllä taitaa tulla laiskoja lapsia, kun tuollainen matka pitää kouluunkin kuljettaa. Monessa paikassa mennään ekaluokasta, jopa eskarilaisesta asti kouluun omin neuvoin, jos ei ole yli 3 km matka.
 
Poikkeus
Itse kaupungissa asuvana pidän 2,5 km koulumatkaa eka luokkalaiselle pitkänä matkana. Varsinkin kun tulossa on pimeä syksy ja talvi. Olen näköjään poikkeus... Taksimatkojen hintapolitiikasta en tiedä, mutta eikö kulje bussia, joka varmaan olisi halvempi ratkaisu? Jos ekaluokkalaiseni koulumatka olisi ollut 2,5 km olisi varmasti kulkenut bussilla.
 
Ken guru
[QUOTE="Tiina";30223437]2,5 km on liian pitkä matka kävellä pienelle lapselle yhteen suuntaan! Painonhallinta? Pyörällä kyllä soppeli matka.[/QUOTE]

Meillä 1v10kk kin kävelee sellaisen matkan, tai 2km ei ole hänelle liian pitkä kävelymatka, mikä meiltä on keskustaan. Usein kävelee sen matkan vielä kotiinkin, sen jälkeen kun on leikkinyt leikkipuistossa pari tuntia.
 
sdsadasd
[QUOTE="Tiina";30223437]2,5 km on liian pitkä matka kävellä pienelle lapselle yhteen suuntaan! Painonhallinta? Pyörällä kyllä soppeli matka.[/QUOTE]

Toinen aloittajan lapsista on ollut aika pyöreä aiemmin, toivottavasti paino normalisoitunut siitä... 2,5 km on vastauksista päätellen toiselle perheelle pitkä matka ja toiselle lyhyt ja jollekin siltä väliltä. Aloittajan taitaa olla paras tyytyä kohtaloonsa ja maksaa ilmoitettu kuljetusmaksu parin kuukauden ajan, koska eivät asu kuljetusreitin varrella. Eihän se pitkä aika ole kunnes itse taas voi ajella.
 
vie ras
Itse kaupungissa asuvana pidän 2,5 km koulumatkaa eka luokkalaiselle pitkänä matkana. Varsinkin kun tulossa on pimeä syksy ja talvi. Olen näköjään poikkeus... Taksimatkojen hintapolitiikasta en tiedä, mutta eikö kulje bussia, joka varmaan olisi halvempi ratkaisu? Jos ekaluokkalaiseni koulumatka olisi ollut 2,5 km olisi varmasti kulkenut bussilla.
Meillä on lapsilla ollut koulumatka ekaluokasta lähtien 3,5 km. Ihan itse ovat alusta lähtien kulkeneet pyörällä. Kirjoitimme lupalapun pyöräilyyn, koska kävellen olisi mennyt liikaa aikaa. Meidän vanhempien työt alkaa klo 7, joten ei pahemmin kuskailla.

Ja hei, ei meilläkään täällä "maalla" mitään busseja kulje :D Että huomaa kyllä ajattelutavastasi, että olet aina asunut kaupungissa.
 
Mä huutaisin hurraata jos tuolla summalla muksu kulkis kouluun ja takaisin. Tosin meillä koulumatka on yhteen suuntaan jo 6 km pidempi, joten se olisikin jo epärealistista.

Ihan tuohon Milannan hintaan. 3,2 €/km ei ole mitenkään kohtuuton summa taksikyydistä.
 
"Lissu"
Meillä on matkaa koululle myös tuo 2,5 km suuntaansa. Lapsi käveli sen ekan luokan ajan (ja sittemmin pyöräili) alusta alkaen. Kyllähän välillä vähän säälitti, esim. vesisateella ja pakkasella, ja kyllä sillä repullakin tuntui välillä olevan painoa. Mutta lapsi itse ei valittanut, ihan mielellään käveli kaverien kanssa ja kyytiä pyysi vain ihan kaatosateella/kovalla pakkasella.

Tottumuskysymys tuo vain on, ymmärrän kyllä että tuntuu alkuun rankalta, niin tuntui itsestäkin mutta ei niinkään lapsesta. :D
 
"nuuh"
Osta niille äpärilles pyörät. Talveksi potkukelkat. Niitäkin saa HELEVETIN KALLIILLA, timanttiketjuilla ja paljettiminkkiturkki-istuimilla. Ymmärisitkö? Och samma på eestikeel: kallis, timantti, minkkireuhka, kallis, kimelletta, kallis, turkki, kallis.
 
---*
Olenko mä tosiaan ainoa, joka ymmärrän Milannaa??

Mielestäni ekaluokkalaiselle 5 km päivässä kävelyä on pitkä matka, ja kyseessä on seitsemän-vuotias, joka ei varmaan ihan aikuisen tahtia tallusta. Kyllähän se hyvässä säässä menee, mutta tuiskussa ja räntäsateen keskellä? Mulla ei ole mitään painonhallintaongelmia ja olen sitä mieltä, että mua ottaisi näin aikuisena päähän kävellä 5 km joka päivä, saati jos olisin lapsi. Siinähän menee turkasen kauankin kun ekaluokkalainen kävelee, siis varmasti 30 min./suunta, jos ei ylikin.

Taksikyyti tuntuu kalliilta (tuo 16€), vaikka en hintoja tiedäkään.
 
Ken guru
Olenko mä tosiaan ainoa, joka ymmärrän Milannaa??

Mielestäni ekaluokkalaiselle 5 km päivässä kävelyä on pitkä matka, ja kyseessä on seitsemän-vuotias, joka ei varmaan ihan aikuisen tahtia tallusta. Kyllähän se hyvässä säässä menee, mutta tuiskussa ja räntäsateen keskellä? Mulla ei ole mitään painonhallintaongelmia ja olen sitä mieltä, että mua ottaisi näin aikuisena päähän kävellä 5 km joka päivä, saati jos olisin lapsi. Siinähän menee turkasen kauankin kun ekaluokkalainen kävelee, siis varmasti 30 min./suunta, jos ei ylikin.

Taksikyyti tuntuu kalliilta (tuo 16€), vaikka en hintoja tiedäkään.
Mutta voihan lapsi kai kävellä edes joitakin päiviä, ja niillä paremmilla ilmoilla. Koiranilmoille sitten voisi tilata sen taksin, niin ei tulisi maksamaankaan paljoa/kk.

Kyllä 2,5km on ihan normaali matka kävellä tuon ikäiselle. Ei se tietenkään aina herkkua ole, mutta itse ajattelen että on vaan hyvä että totutaan liikkumaan päivittäin pienestä pitäen.
 
Siis maksaako teillä lapsen koulumatka yli 300€/kk??
En ole laskenut mitä tulee hinnaksi kun itse kerran kuljetan. Mut 17 km/pv eli 340 km/kk pelkkä kouluun kulkeminen ja sitten vielä omien töiden sovittaminen tuohon kouluaikatauluun jne. niin maksaishan tuosta taksista jotain mielellään. Siihen pitäisi joko tilata oma kuljetus tai saada kaupungilta lupa, että koulutaksi poikkeaa reitiltä ja ottaa ylimääräisiä kyytiin.

Onneksi on tänä vuonna vielä iltispaikka.
 
Mutta voihan lapsi kai kävellä edes joitakin päiviä, ja niillä paremmilla ilmoilla. Koiranilmoille sitten voisi tilata sen taksin, niin ei tulisi maksamaankaan paljoa/kk.

Kyllä 2,5km on ihan normaali matka kävellä tuon ikäiselle. Ei se tietenkään aina herkkua ole, mutta itse ajattelen että on vaan hyvä että totutaan liikkumaan päivittäin pienestä pitäen.
Luuletko tosissaan että taksikuski alkaa juoksemaan koko koulukyydin kanssa silloin kun meille käy tai vettä tulee pikkasen? :O kai ymmärrät että silläkin oma aikataulu ja sen pakko antaa ainakin 1kk etenpäin. Miksi muuten joskus vain pitäisi kävellä? Varmasti myös jo selitin miksi ehdottamasti ei, se ei käy. Luulen myös mun kysymys oli aivan selkeä.
 

Yhteistyössä