Onko kallista?

Ken guru
Täälläkin on metsä, niin pitää mun olla hullu että esim. laitan pimeässä ja talvella noin pientä kävelemään :D. Kun en voi laittaa edes 3 luokalaista noin.... Koulu reiti on pikkasen huono kun pitäisi kävellä 2 metsä läpi jos halua juuri se 2,5km, muuten 3 tulisi.
No tarkista uudelleen että saatteko sittenkin sen koulukyydin. Kun se koulumatka tietääkseni mitataan tiellä kävelyn mukaan eikä oikopolkujen.
 
...koska en ekaluokkalaista kävellen laittaisi, niin ei se 16€/päivä pahalta tuntuisi jos pakko olisi.

Eikö ap:lle ole mahdollista laittaa ekaluokkalainen ip-kerhoon siksi aikaa että aikuinen pääsee hakemaan tai lapsi pääsee isosisaren kanssa samaa matkaa? Tai onko naapureita joiden kanssa voisi harrastaa kimppalyyteilyä niin että vaikka maksaisi oman osuuden jos ei pääse itse kuskiksi?
 
No tarkista uudelleen että saatteko sittenkin sen koulukyydin. Kun se koulumatka tietääkseni mitataan tiellä kävelyn mukaan eikä oikopolkujen.
Ainakin lapuissa ilmoitin selvästi ajomatkan se 3km. Keskustelin rehtorin kanssa eikä kuuluu meille. Miksi myös kysyin, kun tiedän jotka asuu saman verran koulusta, niin kulkevat ilmaiseksi. Mutta voi olla syy on ettei koulutaksi enää kuulema käy meijän reittia tai ehkä vanhemmat eivät ole töissä tarkoitan tuella ovat. Niin kuin myös sanoin että mielelläni maksan palveluista ja omista lapsista vaikka tuplat vielä. Mutta jos kuitenkin meillä tuli joku vääräymmärys niin mielelläni säästän jos vain kuuluu meillekin se ja jos ei, niin vielä kerran aivan sama, maksan vaan.
 
Ken guru
Ainakin lapuissa ilmoitin selvästi ajomatkan se 3km. Keskustelin rehtorin kanssa eikä kuuluu meille. Miksi myös kysyin, kun tiedän jotka asuu saman verran koulusta, niin kulkevat ilmaiseksi. Mutta voi olla syy on ettei koulutaksi enää kuulema käy meijän reittia tai ehkä vanhemmat eivät ole töissä tarkoitan tuella ovat. Niin kuin myös sanoin että mielelläni maksan palveluista ja omista lapsista vaikka tuplat vielä. Mutta jos kuitenkin meillä tuli joku vääräymmärys niin mielelläni säästän jos vain kuuluu meillekin se ja jos ei, niin vielä kerran aivan sama, maksan vaan.
Ei kai se koulukyydin saaminen tuloista ole kiinni? Sinuna tarkistaisin VIELÄ kerran uudestaan. Koska on tyhmää että joudutte maksamaan kyydistä monta kertaa enemmän kuin muut. Ja jos matka on 3km+ teidän pitäisi kyllä olla oikeutettuja matkaan. Ehkä se sitten on muutamasta sadasta metristä kiinni ettei täyty tuo matkaraja?
 
...koska en ekaluokkalaista kävellen laittaisi, niin ei se 16€/päivä pahalta tuntuisi jos pakko olisi.

Eikö ap:lle ole mahdollista laittaa ekaluokkalainen ip-kerhoon siksi aikaa että aikuinen pääsee hakemaan tai lapsi pääsee isosisaren kanssa samaa matkaa? Tai onko naapureita joiden kanssa voisi harrastaa kimppalyyteilyä niin että vaikka maksaisi oman osuuden jos ei pääse itse kuskiksi?
Ei käy kun mies harvoin kotona ja itse en voi autolla nyt ajaa :D. Ennen synnytystä nyt oikeastaan en pääse mihinkään, en vitsi syytä kertoa miksi auton ajaminen nyt ehdottomasti ei mulle. Mutta juuri tämän takia meninkin lomille kahdeksi kuukaudeksi, sitten kun synnytän niin voin jo ajaa, mutta silloin myös omia ongelmia tulee, eli mun työt ja työmatkat. Kaikki naapurit meillä kaukana tai ei ainakaan meijän suunnassa, enkä kehtaa pyytä, sekä olisi aika stressaava ja vaikea. Näin on parasta hoida sen.
 
No tarkista uudelleen että saatteko sittenkin sen koulukyydin. Kun se koulumatka tietääkseni mitataan tiellä kävelyn mukaan eikä oikopolkujen.

En tiedä onko noissa kui kuntakohtasia eroja mutta meillä ainakin koulumatkan pituus lasketaan lyhyintä jalankulkukelpoista ja yleisessä käytössä olevaa tietä pitkin oppilaan kodin pihalta koulun pihalle. Samaa sanoo oph:n sivutkin: Oppilas- ja opiskelijahuollon opas - Koulumatkat ja -kuljetukset
 
Ei kai se koulukyydin saaminen tuloista ole kiinni? Sinuna tarkistaisin VIELÄ kerran uudestaan. Koska on tyhmää että joudutte maksamaan kyydistä monta kertaa enemmän kuin muut. Ja jos matka on 3km+ teidän pitäisi kyllä olla oikeutettuja matkaan. Ehkä se sitten on muutamasta sadasta metristä kiinni ettei täyty tuo matkaraja?
Voi olla että ihan muutamasta metristäkin se on kiinni, en tiedä ja ehkä rehtori oli väärässä. Mies tilasi sen kyydin myös ja mä rehtorin kanssa puhuin... niin niin. Kyllä on se aina tyhmä maksa liika tai jos on esim väärä tieto.
 
Ken guru
"jenni"
Oletko varma että oli 16 euroa eikä 6?? Kuulostas toi 6euroa loogisemmalta. Jos kielimuuri tuli vastaan? Ihan hyvällä tarkootan siis, että jos joku väärinymmärrys ja tarkoittikin 6euroa?
 
Mä haluan niin kysyä teiltä että montako teistä?

-Halua kävellä töihin ja töistä 5km päivässä tavaroiden kanssa oli kylmä tai kuuma, pimeä tai valoisa? Sitten vielä lähteä työn jälkeen harrastuksille missä pitäisi liikua? :D

On vaan aika hassua sellainen Hitlerimaisuus, että laittaa vaan sen kakaran kävelemään prkle... huh... ja suuri osaa ketkä kuitenkin noin kommentoi, uskon eivät jaksa mitään muuta kun netissä olla sohvalla... Uskomatonta.
 
[QUOTE="jenni";30226382]Oletko varma että oli 16 euroa eikä 6?? Kuulostas toi 6euroa loogisemmalta. Jos kielimuuri tuli vastaan? Ihan hyvällä tarkootan siis, että jos joku väärinymmärrys ja tarkoittikin 6euroa?[/QUOTE]

Kyllä 16,- ;D en mä ihan puupää ole ja ymmärrän hyvin kun minulle joku puhuu hinnoista suomeksi, englanniksi, viroksi tai venäjäksi...
 
Mä haluan niin kysyä teiltä että montako teistä?

-Halua kävellä töihin ja töistä 5km päivässä tavaroiden kanssa oli kylmä tai kuuma, pimeä tai valoisa? Sitten vielä lähteä työn jälkeen harrastuksille missä pitäisi liikua? :D

On vaan aika hassua sellainen Hitlerimaisuus, että laittaa vaan sen kakaran kävelemään prkle... huh... ja suuri osaa ketkä kuitenkin noin kommentoi, uskon eivät jaksa mitään muuta kun netissä olla sohvalla... Uskomatonta.
Mä kävelen tai hölkkään töihin 9,3 km yhteen suuntaan joka arkipäivä reppu selässä, eli yhteensä tulee tassuteltua 18,6 km. Joskus pyöräilen tai menen autolla jos on kiire töiden jälkeen jonnekin, mitä kyllä tapahtuu tosi harvoin.
 
"jenni"
Mä haluan niin kysyä teiltä että montako teistä?

-Halua kävellä töihin ja töistä 5km päivässä tavaroiden kanssa oli kylmä tai kuuma, pimeä tai valoisa? Sitten vielä lähteä työn jälkeen harrastuksille missä pitäisi liikua? :D

On vaan aika hassua sellainen Hitlerimaisuus, että laittaa vaan sen kakaran kävelemään prkle... huh... ja suuri osaa ketkä kuitenkin noin kommentoi, uskon eivät jaksa mitään muuta kun netissä olla sohvalla... Uskomatonta.
Mä en laittas omaani kävelemään,ainakaan yksin aamulla aikaisin. Mutta onkohan tuo hinta oikeen? Kuulostaa että on kyl tosi paljon!
 
[QUOTE="jenni";30226419]Mä en laittas omaani kävelemään,ainakaan yksin aamulla aikaisin. Mutta onkohan tuo hinta oikeen? Kuulostaa että on kyl tosi paljon![/QUOTE]

Ilman koulumatkatukea toi hinta on kait aikalailla normaali.
 
Mä kävelen tai hölkkään töihin 9,3 km yhteen suuntaan joka arkipäivä reppu selässä, eli yhteensä tulee tassuteltua 18,6 km. Joskus pyöräilen tai menen autolla jos on kiire töiden jälkeen jonnekin, mitä kyllä tapahtuu tosi harvoin.
No joopa joo :D. Vaikka kaikki tietysti mahdollista. En vaan tajua kuka jaksa noin paljon päivittäin kävellä. Vaikka itsekin harrastan kävelyä, mutta että töihin menisin kävelemällä niin on aikamoinen ajatus se olisi minulle, myös kun ei mulla aika noin paljon ole, kun teen oikeiasti töitä.
 
Niin ja aivan varmastikin pakko olla oikea hinta... Mitään ei ole ilmaista. Vielä kerran kysyin siksi koska haluan tietä mitä meille kuuluu ja mitä ei ja ehkä sen pitäisikin olla edullisempi, eikä haita jos ei ole. Ehkä on tosissaan pitäisi olla joku rajaa kilometreissä tai ne jotka saavat ilmaista kyytiä ehkä elävät tuella... Siksi koska en tiedä kysyin, kun aina parempi tietä asioista, ennen mä maksoin aiva liika välillä turhaankin ja aina se on näinkin jos ei ottaa selvää niin joutuu maksaa tästä.
 
No joopa joo :D. Vaikka kaikki tietysti mahdollista. En vaan tajua kuka jaksa noin paljon päivittäin kävellä. Vaikka itsekin harrastan kävelyä, mutta että töihin menisin kävelemällä niin on aikamoinen ajatus se olisi minulle, myös kun ei mulla aika noin paljon ole, kun teen oikeiasti töitä.
Helposti. Juoksin myös mm. Tukholman maratonissa ja monessa muussakin tapahtumassa. Ei ole pakko uskoa, mutta jotkut liikkuvat enempi kuin toiset.
 
vierass
[QUOTE="jenni";30226382]Oletko varma että oli 16 euroa eikä 6?? Kuulostas toi 6euroa loogisemmalta. Jos kielimuuri tuli vastaan? Ihan hyvällä tarkootan siis, että jos joku väärinymmärrys ja tarkoittikin 6euroa?[/QUOTE]

Tai kahden lapsen kaksi matkaa päivässä yhteensä?

Kannattaa laittaa mies selvittämään ihan kielitaidon takia tuo kuljetusasia.
 
Tai kahden lapsen kaksi matkaa päivässä yhteensä?

Kannattaa laittaa mies selvittämään ihan kielitaidon takia tuo kuljetusasia.
2 lasta maksaa 16,- kerroin jo sen alussa. Eikä ole väliä kellon ajat eikä väliä vaikka samana aikana he olisivat menneet niin olisi se 16,-. Niin ja ymmärrän sen suomeksi tai en...Sn verran jo kauan asun täällä että en ihan puupää ole...
 
äisk
Ei ole liikaa kävelyä ekaluokkalaiselle, meillä kävelee 3v ja 5v joka aamu 3km päiväkotiin, iltapäivällä samat kotiin, 2x viikossa temppukouluun/jumppaan illalla 1,5km suunta.
 
Ei kallista
En kyllä pidä tuota kalliina

Lapset pääsevät kouluun ja kotiin taksilla 4euroa suunta.
Vähän kalliimpi kuin linja-auton kertalippu

Ap:lla on kaksi lasta 16 euroa yhteensä
Yksi lapsi maksaa 8 euroa meno-paluu matka.

maksaisi se linja-auto korttikin
 
En kyllä pidä tuota kalliina

Lapset pääsevät kouluun ja kotiin taksilla 4euroa suunta.
Vähän kalliimpi kuin linja-auton kertalippu

Ap:lla on kaksi lasta 16 euroa yhteensä
Yksi lapsi maksaa 8 euroa meno-paluu matka.

maksaisi se linja-auto korttikin
No kortti maksaa maks 25,- eur kk :D ja meillä 320,- kk...
Mutta ymmärrän juu, ei ole varmasti kallista, jos ei meille kuuluu koulutaksi tosissaan enää...
 

Yhteistyössä