11/08 masunkasvattajien murut *huhtikuussa*

No näin mäkin mietin, Sanse... hassua kyllä tossa Maxi Cosin kaukalossa, että ei tuo kyllä pituudelta VOI RIITTÄÄ yli 10-12-kiloselle... tai sit sen lapsen tarttis olla tosi lyhyt ja paksu... puhunko taas ihan omituisia näin aamutuimaan...
 
joo ite olen iha samaa miettiny =D Ton turvaistuimen sais kaiket toisenlaisessa autossa enempi makuuasentoon mut ei tuossa tila-autossa :S

Suunnittelin jo sellasen otsapannan laittamista että pää pysyy suorassa xD
 
Tuosta kaukalosta: Meilläkin on maxi cosi ja kyllä nuo jalat alkaa tulla reunan yli. Jossain muistan olleen juttua, ja siinä sanottiin, että sit kun pää tulee yläreunan yli pitää vaihtaa isompaan istuimeen. Ei haittaa jos jalat on koukussa.
 
Huomenta täältäkin!

Maotao : Kyllä ehkä vähän tuiskeessa olinkin B) en ollu syöny juuri mitään, kun oottelin ukkoa kotiin kokkaamaan. Se tölkki teki tehtävänsä :LOL: No, onneks ei kankkusta siitä saanu..

Maikki : Hyvät hakkerointitaidot sulla! En tiä mitä tapahtui. Laitoin kyllä koko kopsatun rivin tähän ikkunaan, mutta kun painoin VASTAA-nappulaa, niin eipä se koko rivi tullukkaan. Höh. Uskaltaisinkohan koetaa vielä.Hmm.
 
Juu, tää tahtois oikeesti yöunet takaisin!!! En ole montaa kunnon pätkää vauvan syntymän jälkeen saanut nukuttua :( :(
Viime yö oli taas sellainen kymmenen herätyksen juttu, meinas jo itku päästä kun väsytti niin kauheesti....
Pitäis varmaan kunnolla alkaa tissistä vieroittamaan öisin kun ei ole nälkä edes joka kerta! Jos kahdella imetyksellä menis, riittäis varmaan jo ihan hyvin tän ikäiselle! Kun puuronkin syö illalla...
 
Luminka kirjoitti noista huonoista öistä....Täällä oli kanssa viime yö tavallista huonompi. Normaalistikin on vähintään viisi herätystä, viime yönä roikkui koko yön tissillä. Yleensä päivät menee ihan ok, en tunne edes olevani kovin väsynyt, mutta tänään on pinna ollut tosi kireällä. Neuvolan ohjeen mukaan on annettu muutamana iltana maissivelliä tuttelilla höystettynä, jos vaikka yöt olisi vähän parempia. No, eka herätys on jo 2,5 h päästä ja loppuyö vanhan kaavan mukaan. Välillä oli öitä, että eka pätkä oli edes 3,5 -4 h. Ei auta velli meillä. Tänään on kyllä ollut sellainen olo, että voi kun saisi vaan nukkua....Hankalaa vaan miehenkin hoitaa yösyöttöjä, kun poika nukahtaa tissille, eikä asetu muuten rauhoittelemalla. Kiva kuulla (vaikka ei näitä heräilyjä kellekään toivo) että on kohtalotovereita.
Jaksamisia kaikille, uskottelen itselleni että kyllä ne joskus nukkuu.
 
tuutikki: sori sekavasta ilmaisusta :p Tarkoitan siis että kun aijaalta kopioi sen BBCODE1 - tekstin, ei tarvii mitään muuta tähän laittaa...

pp79: Me kans tehtiin vaikka mitä parempien yöunien toivossa... On annettu korviketta, sitten peruna-porkkanavelliä, kaurapuuroa ja mikään noista ei ole vähentänyt yöheräilyjä :( :headwall: Välillä saattaa olla parempi yö jos on tehnyt kakan pitkän tauon jälkeen...

Seuraavaksi kakkahuumoria... Lukekoon ken tahtoo :LOL:
Tänään olikin aika kiva kakkapäivä B) Kerran teki aamulla. No, ajattelin että ompas hyvä! Sitten oli kohta uudelleen änkäämässä ja mä tuuletin et hyvä tyttö :D Niin sitä pitää...

Meni ehkä tunti ja eikun kolmatta änkyä tulemaan :whistle:
Lähdin sit pesemään ja ajattelin et mitä märkää mun käteeni osui :eek: Oli löysät plöröt pitkin housuja... Typy ajatellut että siinä sulle nyt kun aina valitat että huonosti maha toimii :D
Hoitotasolle laskin vauvan, ja kakkaa meni heti siihen. Housut heitin ja niistä vetäisin samalla molempiin sukkiin kunnon läjät. Sit ongelmaksi koitui kuinka heitän bodyn sitä enempää sotkematta.
Käsiä jouduin välillä pesemään ja huomasin että jo oli mun käsipyyhkeeseen roiskunut, vessan seinästä puhumattakaan :LOL: Tästä kun selvittiin, oli hirmu kasa pyykkiä ja tyytyväinen tyttö :D

Onko teidän vauvoille tullut jotain eroahdistusta tms.??
Mä lähdin iltapäivällä käymään esikoisen kanssa kaupassa ja jätin vauvan nukkumaan iskän luo kotiin. Oli herännyt ja siitä 40min. itkua ja huutoa :eek: Soitti jossain vaiheessa et alahan tulla kotiin ja syyn kuulin taustalta kun toinen itki ihan lohduttomasti :(
Mä tulin kotiin niin ei kauaa mennyt kun syliin rauhottui ja kaikki oli taas hyvin ja nauratti!

Että vähänks oon tän pienimmän kanssa naimisissa! Yöt ja päivät näköjään myös...
Pikkasen alkais kaipaamaan taukoa, mut ei kai tässä voi mihinkään lähteä =( Ois kiva päästä tuulettumaan parille siiderille, mut taitaa jäädä haaveeksi... :snotty:

Tuntuu että olen vaan tässä valittanut (ja niin olenkin ) pelkästään. On vauva ihana, tykkään hirveesti ja on ihanan nauravainen. Mutta kun sais vaan nuo yöt paranemaan ja itse vähän päästään höyryjä päästämään niin vähenis nää mun valitukset huomattavasti!

Nyt laittaa jälleen pyykkiä kuivumaan ja ainakin yks koneellinen vielä pyörimään! =)
 
Meillä on Leevillä tota eroahdistusta, lohduttajaksi ei kelpaa kukaan muu. Tänäänkin olin itte vessassa ja Leevi jäi sit iskän kanssa kohta alkoi huuto ja loppui vasta ku tulin pois ja otin syliin.Sit hymyillään oikein nätisti ja ei ollutkaan mitään hätää.
Meidän ois tarkoitus vappuna lähtee miehen kanssa viihtymään ja pojat menis anoppilaan. Mitähän siitäkin tulee? Leevi kyllä viihtyy siellä vaikka me ei oltaiskaan mutta päiväunille ei oikein tahdo asettua.No laittaa vaunut mukaan niin nukkuuhan se jos sitä ulkona lykkii. Luulen että mee yö kuiteskin hyvin kun esikoinen menee sinne myös.
 
Heissan!

Ulkona on kylmä!!!! Saamari, talvi tuli takaisin. Mutta pojat viihtyy, kaksi punaposkista pikkumiestä käy aina välillä ovella ilmoittamassa olemassaolostaan. :D Kuuma suihku pian kutsuu kyllä.

Huomenna olisi ohjelmassa mennä haistelemaan Keskustorille peräkonttikirppiksen tunnelmia. Tietty nyt just oon ihan pa kun vois jotain löytöjä tehdä, mutta menenpä vaan pällistelemään, pääsee vähän johonkin ulos.

Eroahdistusta ei kaksikolla ole vielä esiintynyt, ihan viihtyvät isin kanssa kun ite jossain marketissa tms käyn. Mutta vierastamista on jo ollut havaittavissa.

Meillä on vielä käytössä kaukalot autossa, mutta kyllä pian pitänee vaihtaa kun pituutta pikkasen tulee lisää, päät alkaa pian keikkumaan ulkopuolella! Pitäs vaan mennä ne jakkarat ostamaan, kauhistuttaa taas rahanmeno kun kaksi pitää hankkia... Tää ei ole halpaa, ei.

Meillä kaksikko on nyt useemman yön nukkunut koko yön syömättä, aloin jo epäilemään että syötän yöllä vähän niinkuin tavan vuoksi. Mutta kun alkoi maitoa jäädä pulloihin niin päätin että nyt tää loppuu ja hyvin ovat tuttiin tyytyneet ja hyvin nukkuneet. Aamut tosin alkaa entistä aiemmin nykyään (huoh..), Oskari herää yleensä tuossa 6.15- 7 aikaan hölöttämään. Saattavat kyllä torkahtaa jos vaan köllötellään sängyllä, mutta ite en sen eka heräämisen jälkeen saa enää unta. Siksi varmaan päivällä on ihan poikki ja väsy, tänäänkin taas torkuin reilu tunnin! Ei vanha enää totu tälläseen... |O

Kaksikko nukkuu iltapäivän torkkujaan, tarvii kohta mennä herättään että tulee sitten yöunikin. Jospa vaikka käytäs saunassa kokeilemassa taas lämmintä oloa (tykkäävät kovasti istua alalauteilla sylissä). Unikin vois tulla hyvin. Mutta nyt hetkeksi soffalle.

HM

Ps. aivan ihania kuvia olette laittaneet!
 
Luminka ja pp79, jaksamisia :hug:

Meillä ei pojalla ole eroahdistusta jos olen poissa, mutta jos poika on isänsä kanssa vaikka toisessa huoneessa (ihan tyytyväisenä) ja käyn siinä näyttäytymässä, mutta lähden heti pois, niin alkaa itkeä. Pojalla tulee myös usein sillä sekunnilla nälkä kun minä astun huoneeseen :LOL: On vissiin ehdollistunut, että minulta tulee ruokaa.

Tänään taas poika kakkasi pottaan aamulla ja toisenkin kakan aamupäivällä melkein sain "pyydystettyä": Tuli hoitopöydälle kun rupesin ottamaan vaippaa pois viedäkseni potalle. Luminka, sulla on ollut aikamoiset setit!! :LOL: Meillä on mustikka vissiin laittanut vatsaa kovalle, on sellaista kovaa mustaa kikkaretta.

Kävin tänään ostamassa pojalle uuden yöpuvun, kun kaikki alkaa olla pieniä. Olikin etsimistä, kun halusin sellaisen, että a) on vetoketju alas saakka, b) jaloissa on umpinaiset "sukat" ja c) koko on 80. Lopulta H&M:ltä löytyi. Lindexiltä olisin voinut ottaa mukaan vaikka koko vauvanvaatevalikoiman, niin ihania vaatteita oli! (Mutta ei sopivaa yöpukua.) Hillitsin kuitenkin itseni, kun vielä ei tiedä, mitä sitä sitten kesällä tarvitsee. Odottelen nettikaupasta bodyn jatkopalaa, joka varmaan entisestään vähentää tarvetta ostaa uusia bodeja. Sinänsä harmi...

Varasin Lastentarvikkeesta sovitusajan turvaistuimen ostoon. Siis että sovitetaan sitä autoon. Kerron sitten ensi viikolla, tuliko kauppoja. Pohdiskelin kotona ääneen, että kannattaako sitä istuinta vielä ostaa, kun ei poika osaa vielä istuakaan, mihin mies sanoi, että mene nyt vaan sinne kauppaan, niin saat jotain muuta tekemistä kuin nettikaupoissa surffailu. Kauheeta!
 
Huh, jaksamisia luminkalle ja pp79lle! Toivottavasti vauvelinne (sekä muiden vastaavassa tilanteessa olevien) alkavat pian nukkua yöt läpeensä tai ainakin pitemmät pätkät! Meillä on vaihteeks onnellisesti 2 viime yötä nukuttu yöt läpeensä; saa nähdä kauanko riemua riittää. Ei vaiskaan, kivasti on yöt muutenkin menneet kun yleensä on herännyt 1-2 krt yössä.
Luminka, eilen ukko pääsi :LOL: "korjaamaan" vähän vastaavanlaiset setit, kun tein lähtöä kampaajalle. Rehellisesti sanottuna nautin tilanteesta!! :LOL: :LOL: Ukko yrittää niin usein laistaa vaipanvaihtohommista, niin pääsipä sitten ihan asiaan!!

Helmi: Kiitos! Kampaajalla käynti kannatti ja lopputuloskin oli ihan mukava! =) Ainoa seikka, mihin en ollut tyytyväinen, oli hinta.. :( Ihan törkeitä hintoja osaavat nyhtää...
Toivottavasti helmi olet selvinnyt vlopusta kunnialla; ilman nettiä siis! =)

Maikki: Mulla ihan sama fiilis, että tyttö viihtyy iskän kaa niin kauan kun mua ei näy, mut jos käyn näyttäytymässä niin samantien tulee ikävä ja ihan hirvee nälkä! :/
Muuten en osaa sanoa, onko varsinaisesti eroahdistusta, mutta jonkin verran kyllä vierastaa. Äiskän sylistä on ihan jees katella vieraampia, mut jos joku erehtyy ottamaan syliin niin huonompi homma. Mua myöskin mietityttää, että "uskaltaisinko" jättää tyttöä reiluks tunniks (siks aikaa kun kävisin tos lähellä jumpassa) kaverilleni hoitoon. Silleen tuntuu, et viihtyis hänen kanssaan, mut pelottaa, et sit poistuessani iskis kaipuu ja huutais koko ajan kunnes palaisin..
 
IHANiA kuvia olette laitelleet:) Meillä kanssa on tätä eroahdistusta ollut jo oikeastaan viime sairaalareissusta lähtien. nooh, jospa se on ohi menevää:) Mekin nyt maistellaan mustikkaa vadelmaa perunaa ja porkkanaa:) hyvin varovasti aloitellaan!! potut oon itse keitellyt mutta hedelmäsoseet vielä käupasta!! ihanaa lauantain jatkoa :wave:
 
Voi ei näitä meidän kakkajuttuja :LOL: ....
Meil sattui kerran sellainen kakkakatastrofi, et siitä piti ottaa ihan kuvakin :D
Poika ruikkas sellaisella voimalla sellaiset kakat, et ne lens pitkin seiniä ja lattiaa ja peiliin ja kukkakin oli ihan kakassa ja loput löröt hoitopöydälle..ja tää sillä sekunnilla kun kerittiin vaippa ottaa pois. Miten se kakka voikin lentää niin pitkälle? Voi sitä siivoa!

Istuimesta minäkin kyselisin, et mihin sitten turvallisesti, kun tuohon ei enää mahdu?
Onko niitä semmossia turvaistuimia, missä sais sen selkänojan vähän taaksepäin, että ois niinku puoli-istuvassa?Kun se on vauvan selälle vaarallista istua, siis se selkä ei kestä kolarissa, jos ei osaa vielä istua. Näin sanoi lastenlääkäri. Meillä on tuo Römerin babysafe-kaukalo 13 kiloon asti. Jalat tulee siis ihan ulos, mutta se on muuten tilava, että päälle on vielä kasvuvaraa. Vissiin noissa kaukaloissakin on eroja, kun kokeiltiin kaverin kaukaloa, niin siinä ei ollut niin paljon ylöspäin tilaa, pää ihan reunalla, mutta jalat ei tullu ulos.
Niin mäkin oon ymmärtäny et ei haittaa vaik jalat tulee yli, mut sit mietin et hetkonen jos ne jalat vaiks vahingoittuu jotenkin jossain kolarissa kun tökkää siihen selkänojaan.
No sit kokeilin silleen sen kaukalon niinku enemmän makuuasentoon, kun joku täällä oli ehdottanu, niin silleen se on parempi..ne jalat sojottaa niinku ylemmäs..olikohan tää nyt mahdollisimman sekavasti taas selitetty :LOL:

Tänään ajettiin semmonen 2 tunnin automatka ja poika nukkui koko matkan ajan, mutta hän on heti hereillä kun auto pysähtyy. Aina sama juttu, hyvä kun kerkii moottorin sammuttaa niin tää on jo tikkana.

Joo ja sit tää on ihan pullofani! Voi sitä riemua kun saa sellasseen muovipullon käteensä.
Mä juon kato aina sellasta pullotettua mineraalivettä...ja yleensä suoraan pullosta, ni tää on hokannu et sehän on aikuisten tuttipullo :D Oikein kiljahtelee, kun saa pitää jättipullosta kii.

eroahdistusta en ole huomannu. Tää on niin iskän poika! Ja mä lykkään tän heti isälle, kun tulee töistä, niin saan vähän hengähdystaukoa, kun miehellä on töissä vähän niinku lomaa, kun istuu tietokoneella. ;) On tää paljon rankempaa lapsen kans ja hänelle se on taas piristävää vaihtelua, kun saa olla pojan kanssa, koko päivän olleet erossa toisistaan. Mut vierastamista tulee välillä jo...kun isomummu ja isopappa pöllähtivät käymään, niin tää jotenkin pelästyi niitä. Mut sitten kun äipän sylissä saa vähän aikaa katella turvassa niin kaikki on taas hyvin.

 
iru
Ihania kuvia ootte kaikki laittanu!! :heart: :heart: :heart: Voi että mua nauratti toi ku Tuutikki yhen kaljan voimin yritti kuvaa laittaa :LOL: :LOL: (ei sillä et ite osaisin kuvaa laittaa)

Noista turvaistuimista on ollu paljo puhetta.. oon ihan paniikissa et minkä ostaisin???!!!?? Ku meillä on nyt toi Brio Primo kaukalo ja autossa on se isofix-jalusta eli on tosi turvallinen jne.. jalat tulee vähän yli mut pää ei todellakaan, mutta kun se kaukalo naksautetaan siihen jalustaan niin ei osu lähellekää penkin selkää. Kävin eilen kattelee noita kaikkia testejä ja oon ihan hämillään niistä tuloksista, esim Brio Zento ei ollu saanu kovin hyviä arvosteluja.. ja nää isofix kiinnitteiset istuimet oli saanu hyvän arvosanan (pari Römer-Britaxia ja yks Maxi-Cosi), mut kävin kattoo Baby Stylen ja Lastentarvikkeen sivuilla niin se olis sitte 400 euron paukku!! |O Kääk!!

Niin ja eroahdistusta meillä on.. pari kertaa isi tai mummo on joutunu kuunteleen reilun tunninki putkeen keskeytymätöntä huutoa jos oon ollu pois.. Tosi inhottavaa!! Nyt oon käyny koululla kerran viikossa ja ollu aina noin kuus tuntia pois ja sillä välin poju on ollu päikkäreilläki.. niin niin mun äiti on tullu tänne meille niin ei oo ollu mitään ongelmia.. mut en uskaltais mummolaan jättää hoitoon, ku huuto alkais melko varmasti.. viimeksi ku oltiin miehen kans siellä saunomassa niin kuulu saunaan asti se kauhee huuto ja ei hiljentyny enneku tulin saunasta ja otin pojan syliin.. sitte ei mitää ongelmia :D Mut jos noita koulupäiviä kerran viikossa ei oteta huomioon niin minä olen pojan kans koko ajan, että onko toi kummakaan? Oon yrittäny et mieski hoitais vkonloppuna vähän enempi, mut ei näytä oikeen kiinnostavan.. :( oon alkanu sitä sisarustaki miettii, et jaksanko sitte ku kaks pelkästää mun harteilla? vai kiinnostuuko sitte pojasta ku ei tartte niin hyyssätä??

Joo mut tulipa taas romaani kirjoitettua :wave:
 
Havaitsin sosegallupin uusinnan kaipuuta, kun tää "toinen aalto" on täällä vasta tulossa! =) Kävin sen tuolta maaliskuulta kopsaamassa. Ja eikun vastailemaan!

SOSEGALLUP:

1. Mitä raaka-aineita käytät?
2. Kuinka soseutat?
3. Teetkö pakastimeen valmiiksi vai teetkö joka päivä?
4. Meinaatko laittaa jotain makua, kuten yrttejä ym. sitten kun niitä voi antaa?
5. Entä hedelmä/marjasoseet?
6. Vinkkejä jaettavaksi?

1. Mitä raaka-aineita käytät? Ollaan vasta pari vkoa treenailtu "kiinteitä" ja alotettiin perunalla. Se ei sellasenaan oikein uponnut, mut seuraavana tullut bataatti on ollut tosi menestys! Viimeks lisättiin kukkakaali. Seuraavaks varmaan joku hedelmä; päärynä ja sit mango, banaani. Kasviksista porkkana, parsakaali ja mitähän sit.. ei tiedä vielä.. :whistle:

2. Kuinka soseutat? Sauvasekottimella paitsi potun ja sit banaanin haarukalla muussaamalla. Varmaan sitkun tulee lihat mukaan, niin täytyy ottaa "järeämpi" kone soseuttamaan.

3. Teetkö pakastimeen valmiiksi vai teetkö joka päivä? Teen vähän isomman satsin kerrallaan, joten osan pakastan jääpalalokerikossa. Perunaa en pakasta vaan keitän sitä parin pvän välein.

4. Meinaatko laittaa jotain makua, kuten yrttejä ym. sitten kun niitä voi antaa? En täsmälleen vielä tiedä, mitä ja missä vaiheessa voi lisätä, mutta täytyy ottaa asiasta selkoa ja vastaan että kyllä aion antaa. :whistle:

5. Entä hedelmä/marjasoseet? Hedelmäsoseet tulen ostamaan valmiina; paitsi joku banaani.. Marjoja löytyy jonkun verran pakkasessa, niin niistä keitän kiisseliä. Mut varmaan marjasoseitakin tulee ostettua.

6. Vinkkejä jaettavaksi? Jaa-a.. En taida osata alkaa antamaan vinkkejä.. Mieluummin itse otan ideoita vastaan kokeneemmilta! =) :p
 

Yhteistyössä