11/08 masunkasvattajien murut *huhtikuussa*

HUomenta

Mellä on taas aloitettu aamut kuudelta parina päivänä. Ja Herra on syönyt yöllä, toissayönä vaille 4 ja viime yönä jo kahden jälkeen.

Uuden taidon Leevi oppi muutama päivä sit, nousi kontinlleen ja siinä ittensä heijas. No ei sit tenhyt kun sen kerran mutta eilen illan sit konttaus asennossa ittensä heijaili ja isoveli konttas kämppää ymri että toinen oppis matkimalla häntä =)

Tänään ois päiväkodilla 17-18.30 perheiden ulkoilu ilta, sinne oltais menossa. Kun nyt tuo ilmakin on ok, jospa se aurinkokin sieltä näyttäytyisi.
 
Huomenia täältäkin!

Juu aurinko täälläkin paistaa ihanasti keittiön ikkunasta. Eilen jo tehtiin pihahommia koko perheen voimin. Haravoin, siistittiin pihaa rakennustavarasta ja isäntä asensi mulle pyykinkuivaustelineenkin :)

Kovasti tuo päivähoitoasia mietityttää täälläkin. Itse nyt olen tämän vuoden kotona ja vasta syksyllä ajattelin hakea hoitopaikkaa. Itse olen ajatellut kanssa päiväkotia. Tuntuu jotenkin turvallisemmalta ajatella, että lapset ovat useamman aikuisen valvonnassa, vaikka ryhmä onkin sitten isompi. Yksittäisistä ihmisistä ja heidän kodeistaan kun ei voi tietää... Tosin meidän esikoinen oli aikoinaan aivan ihanalla perhepäivähoitajalla hoidossa. Molemmissa olis puolensa. Perhepäivähoiotajalle ei ikinä tarvinut aamuisin kuin jättää lapsi. Hän sitten alkoi riisumaan ja tarjoilemaan aamupalaa :D Mäkin olen miettinyt, että jos sais tähän itselleen jonkun lapsen hoitoon, niin vois olla kauemmin kotona, mutta en oikein tiedä, miten sekään tapahtuis. Täytyy vielä sulatella.

Tänään pitää lähteä ulkoilemaan ja nauttimaan ihanasta kevätsäästä. :wave:
 
Hei löysin esikoisen ajalta tollasen kirjasen jossa oli noita ruokaohjeita jne. Niin niissä sanottiin että puurot voi tehdä nanniin/tutteliin siis ihan keittää ton korvikkeen. Uskaltaskohan kokeilla?
 
Huomenta!

No nyt ollaan sitten flunssassa koko perhe :( Mies on ollu jo viikon verta kipeenä. Kurkku kipeenä ja kauhee yskä. Mullakin on nyt kurkku kipeenä ja pojallakin on nyt yskää.
Koko talven säästyi pikkuinen flunssilta, pientä nuhaa oli vaan kerran. Nyt sitten kevätflunssa iski. Kamalan kuuloista toi kun vauva yskii...vähän on lämpöisen oloinen, mut ei kuumetta kuiteskaan.

Täälläpäin on niin huono saada päivähoitopaikkaa. Pitäis jo raskausaikana ilmottautua.
Nyt ei ole mitään enää mahiksia saada päiväkotiin. Ainut mitä vois, jos löytäis hyvän perhepäivähoitajan...

Mut paremmalla ajalla lisää...poika kitisee

 
Huomenta!
En ole taas moneen päivään ehtinyt kekittyä kirjoittamiseen, käynyt vaan välillä nopeesti lukasemassa muiden kuulumisia. Me ollaan hirveellä höyryllä sisustettu viimeset kolme päivää, olkkari on nyt ihan erinäköinen =) Pihalla oon kans möyrinyt ja leikannut omppu ja luumupuita + muita pusikoita.
Sain postissa Skip hop hoitolaukun, on se vaan niin kätevä B) En tajua miksen mä oo aikasemmin ostanut kunnon hoitolaukkua vaan aina tunkenut kamat isoon käsilaukkuun tai johonkin kasseihin ja sitten on kaikki hukassa kun tarviis. Konkurssi koittaa varmaan kohta mutta tilasin ne Phil & tedsin vibet! En malttais odottaa että pääsen huristelemaan niillä =) Hintaa tulu n. 500 e eli n. 300 halvemmalla sai Briteistä. En ostanut vielä sisaristuinta niihin, kassotaan jos se sieltä tulee niin sitten...

Meillä on opittu kiljumaan kurkku suorana niin että poitsu itsekin säikähtää välillä ääntään. Kääntyilyn sen on älynnyt nyt kunnolla, veivaa itteensä miten päin sattuu ja pyörii kovasti. Hassua kun se ei enää välttämättä olekaan siinä mihin sen jättää :LOL:

Nukkumisesta ei voi kun olla onnellinen; monta yötä taas mennyt niin että herää kahdeksalta vasta! Iltaisin nukahtaa AINA tasan kello kahdeksan. Se on hassua, jos antaa iltapuuron vaikka hieman myöhässä niin että menee siihen kahdeksaan niin sitten nukahdetaan siihen sitteriin kesken syömisen. Ihme kello tuo poika =)

SOSEISTA:

1. Mitä raaka-aineita käytät?
Peruna, porkkana, kukkakaali, parsakaali, kesäkurpitsa, bataatti, päärynä, banaani, mango, persikka, omena. Lihoista aloittelen broilerilla ja kalkkunalla, sitten kaloja, nautaa, ankkaa, lammasta ja possua.

2. Kuinka soseutat?
Tehosekoittimella

3. Teetkö pakastimeen valmiiksi vai teetkö joka päivä?
Pakastan kasvis- ja hedelmäsoseet purkkeihin ja lihat laitan jääpalamuotteihin. Sosetalkoot on kerran viikossa.

4. Meinaatko laittaa jotain makua, kuten yrttejä ym. sitten kun niitä voi antaa?
Aion laittaa, haluaisin totuttaa mahdollisimman pienestä pitäen yrtteihin, mausteisiin yms koska meillä syödään usein aika vahvasti maustettuja ruokia. Miten pienelle muuten voi antaa valkosipulia?

5. Entä hedelmä/marjasoseet?
Mitä niistä? En ymmärrä kysymystä :LOL:

Ihanaa päivää kaikille!
 
kuunkulta, meillä sama että ollaan vältytty koko talvi taudeilta ja nyt sitten pikkuinen kipeetäkin kipeempi.. :| ja itselläkin kurkku ikävän tuntuinen!

Käytin pienen lääkärissä aamulla, korvat ok. Pikacrp:n otti: 22. Kuulemma viittaa vaan ihan tavisviirukseen. Ei muutakuin seurata vointia ja huolehtia että saa nestettä tarpeeksi. Kuumelääkettä antaa...katsellaan nyt vielä sitten perjantaihin saakka, sitten jos vielä kuumetta niin vien takas. Tänään 39,3. :/ Ja toinen on niin kivuliaan oloinen. Itkee, mutta ääntä ei tuu.. :'(

Hoploppiin esikoinen pääsi onneksi, kun mun ystävä otti heidän mukaan meidän pojankin. Ihana juttu, kun olisi ollut muuten aika pettymys. Muutenkin kun kerhot ym. jää tältä viikolta..

Mun piti mennä illalla yhden ystävän kanssa pitsalle, mutta empä meekkään, en voi jättää potilasta isin kanssa, kun tuntuu että mun on nyt vain oltava kokoajan läsnä.

Ja niin omaanapaa tuli taas, mutta meen nyt aamupalalle,niin josko sitten palaan lukeen paremmin.
 
Onni 5kk neuvola

Sulkeissa 4kk mitat

Pituus 70cm (68cm)
Paino 8660g (7940g)
Pipo 43.5cm (42.7cm)

Rokotuksen sai, eikä itkeny <3 Äiskä vei huomion muualle ja isot hurraa huudot vissii autto =)

neukkutätin sanoja:

"Nyt terve poika. Kasvaa kauniisti. Paino hyvä. Vatsa kovalla välillä. Hieno kehitys. Vilkas poika"

Onnin paino mitattii sillee että hän istui vaa'alla, neukkutäti ite halus koittaa =)

Kovaan vatsaan: Mustikka ja banaani pois. 4 viljan puuroon vaihto. Tarvittaessa leseitä ja duphalacia.

Seuraava neukkula 27.5. Heinäkuulle koittaa lääkärintarkastuksen saada.

Silmää (ahdas kyynelkanava) seuraillaan, et jos menis itellee ohi ni ei tarttis sondeerata.

Maito riittää että saa sen 3-4dl/vrk koska velliä juo illalla.
 
Nopsaan vaan huomenet toivottelen. On nyt oltu taas niin kiireistä ettei edes koneelle ehdi. Kyläiltiin miehen vanhemmilla eilen ja oon neulonu hulluna taas lisää sukkia :D On se niin hauskaa.

Toivottavasti helmin pikkuinen paranee pian! On niin hirveetä kun vauva sairastaa :(

Palaillaan toisella kertaa!
 
Meillä täällä piti olla ph-hakemus maaliskuun loppuun mennessä jos halus elokuun alusta paikan. Eli syksyn paikat on varmaan täälläki nyt työn alla. Meillä täällä on päivähoitotilanne melko huono: kaikki paikat on täynnä ja tukossa... Onneks ei tarvii sitä ite nyt vielä pähkäillä. :)

Kerhossa käytiin tänään. Vaunut sain eilen myytyä huutiksessa, tänään kävivät hakemassa ne pois. Ja eilen kateltiin tonin siskon luona rattaita jotka meinaavat myydä kohtapuoliin ja taidetaan me ostaa ne sit heiltä. On miun makuun kyllä hienot brion rattaat. Saadaan nuo omat vanhat sit pois - vaikka hyvin nekin kyllä vielä välttäis... Tosin ne uudet on semmoset isojen poikien eli vaan nenämenosuuntaan-malliset, mutta eiköhän myö niinki päin pärjätä. Varmaan kuitenki vasta loppukesästä ne sit saadaan.

sosekysely:


1. Mitä raaka-aineita käytät?
Tällä hetkellä oon käyttäny vaan kasviksia: porkkana, kukkakaali, parsakaali, peruna-bataatti ja peruna-kesäkurpitsa. Maissin ostan valmiina kun se kuori on niin kovaa. Jatkossa sit teen sekasoseita missä on lihat, pastat, riisit, kasvikset - mitä nyt millonki - kaikki sekasin.

2. Kuinka soseutat?
Monitoimikoneella

3. Teetkö pakastimeen valmiiksi vai teetkö joka päivä?
Ekat satsit pakastin jääpalamuotteihin. Ja kunhan tästä ruokahalu kasvaa niin sit pilttipurkkeihin ja pakastimeen. Eka pieniin purkkeihin ja sit ihan isona isoihin purkkeihin. Kerran viikossa varmaan sit jatkossa tulee tehtyä soseita (ainaki nuutin aikaan tein niin)

4. Meinaatko laittaa jotain makua, kuten yrttejä ym. sitten kun niitä voi antaa?
yrttejä meinaan kyllä käyttää, samoin sipuleita

5. Entä hedelmä/marjasoseet?
ostan valmiina, paitsi mansikkaa sit soseutan kesällä ite ja jos saadaan mustikkaa niin sitä sit kans.

6. Vinkkejä jaettavaksi?
Eipä tuu mitään uutta mieleen

7. Miten teette puurot?
Kunhan nyt aletaan maistelemaan niin hienonnan monitoimikoneella ihan tavallisia hiutaleita hienommaks ja mikrossa veteen teen puuron. Sen sit ohennan tissimaidolla (oon lypsäny aina tilaisuuden tullen jääpalamuottiin maitoa). Sit kun maitopalat pakastimesta loppuu niin varmaan ostan nannia jauheena ja teen siitä pienet annokset puuroa varten. Paitsi tietysti jos korviketta tarvii sit muutenki leeville juottaa, niin sit tietysti tetramaitoa puuroon kans. :) Mauks sit hedelmäsosetta sekaan.

8. Ja lihoista joku kyseli vielä lisäks:
Mie tein nuutille pienenä valmiit sekasoseet eli kasvikset ja lihat kaikki samassa (niinkun kaupan ruuissaki on). Keittelin kaikki yhessä isossa kattilassa, laitoin suunnileen kypsymisjärjestyksessä ainekset sinne). Ja sit vaan soseutin ja ohentelin sillä keitinvedellä. Kalana käytin lohifileetä, seitä ja kuhaa (sillon kun miehen siskon mies sitä toi). Broileri tais olla maustamatonta fileesuikaletta tai jauhelihaa. Possua ulkofileenä ja jauhelihana. Nautaa paistijauhelihana.
 
jotain hyvää tähän päivään: pomo laittoi sähköpostia että voin tehdä työpaikkaani keikkaa hoitovapaalla!!! =) Jotenkin heti mieli parempi, ei ole paniikkia sitten saada hoitolapsiakaan, ja voi tavallaan tehdä niin paljoin keikkaa kuin tarpeen...tai jos tuntuu että pystyy kitkutteleen sillä mitä saa, niin olla tekemättä...toistaiseksi nyt ainakin.
 
jeee tänään tuli villervallalta paketti ja olipas ihania vaatteita! äkkiä pistin koneen pyörimään jotta saatas ne mahd.nopsaan päälle :D

vauvakerhossa oli tänään kestovaippaesittelijä ja tottakai sorruin tilaamaan yhden mustan taskuvaipan (sisäpinta coolmaxii,ihan uus tuttavuus)

eilen vauvauinnissa Vilho taas sukelteli (avustuksella siis tietty) iloisesti ja sammui kuin saunalyhty kun kärryyn pääsi, kotona just ja just malttoi yövaatteiden vaihdon oottaa kunnes nukahti uusiks
nyt oli sit jo kolmas ilta kun sain pojan nukahtamaan sänkyynsä,jeee!

ja eilen Vilho täytti 5kk :heart: , kamalaa kun tämä aika kuluu nopeaan. hirvittää aatella että sitä päivähoitoasiaakin olis varmaan pitänyt miettiä jo..argh.haluisin kyllä jäädä syksyksi vielä hoitamaan poikaa kotiin,mutta katotaan nyt millanen taloudellinen tilanne siittä sit kehkeytyy.
työpaikan haluisin vaihtoon, ei nappaa sit niin yhtään töihinpaluu. :/

ja huomenna babybioon tennariin jeee (saas nähdä mitä poika nyt tykkää leffasta,viimeks karjui trailerien ajan ja nukahti kun leffa alkoi)
vastailen sit myöhemmin illalla sosekyselyyn

noonie+vilho 5kk1pvä
 
Soitin tänään lähimpään päiväkotiin ja kuulemma tilaa on lokakuun alusta. Vien hakemuksen huomenna, mutta sanoivat, että varsinaisesti päätöksiä ei vielä lokakuulle asti tehdä, kun ensi viikolla kokoustavat.

Kävin ostamassa turvaistuimen, Besafe Izi Combin. Visa kyllä vinkui, mutta tuo istuin vaikutti parhaalta vaihtoehdolta. Asentaminen sitten olikin oma taiteenlajinsa, ohjeet oli ihan surkeat, remmiä ja putkea tuli jos jonkinlaista. Ja meidän tila-auto osoittautui sittenkin aika huonoksi tämän istuinasian kanssa, kun siinä on vain repsikan puolella takaovi (Citroen Berlingo, ranskalaista logiikkaa?). Jos istuimen asentaa sinne puolelle missä on takaovi, siitä on helppo lasta laittaa istuimeen, mutta muualle takapenkille on vaikea mennä. Jos taas laittaa sinne "umpinaiselle" puolelle, lapsi pitää kantaa takaosaston läpi ennenkuin saa tällättyä istuimeen. Asensin istuimen kuitenkin nyt ekaks sinne umpinaiselle puolelle kuskin taakse, kun mies usein pitkillä matkoilla istuu takapenkillä (hänellä ei ole ajokorttia).

Istuin sinänsä tuntui tosi hyvältä, Otso siihen meni ihan mukavasti kun oli kallistettuna lepoasentoon ja kaikki pienennysosat oli paikoillaan. Ikkunastakin näkee ulos. Saa nähdä otetaanko mukaan istuin vai kaukalo, kun ensi viikolla lähdetään pidemmälle mummolareissulle.
 
Tervehdys pitkästä aikaa kaikille! :wave:

Sitä ei vain saa aikaiseksi kirjoittaa. On niin kiireistä koti-äidillä :whistle: .

Viime viikko meni niin nopiaa, ettei todellakaan kerenny pahemmin koneella istua. Travian piti kyllä huolehtia, mutta muut jäi vähemmälle :whistle: .

Keskiviikkona pikkuveljeni täytti 11 vuotta, mutta perjantaina menin tyttöjen kanssa porukoille juhlistaa. Itse täytin perjantaina 26 vuotta :D. Sunnuntain kanssa vietin porukoilla.

Viime viikko meni siis syöpötellessä, joka näkyy fiiliksessä & painossa.. Lauantaina kävin kehoanalyysissä, jossa paino oli 66,5 kg (sama, jonka mittasin kotonakin). Kehoanalyysin tulokset oli sellaiset kuten kuvittelinkin. Ei niin pahat, mitä luulin, mutta synnytys/raskaus oikeastaan sotki tuloksia.

Maanantaina aloitin (TAAS) ruokataparemontin ja palasin takaisin arkeen eli pidän kerran viikossa herkuttelupäivän, joka on siis lauantai. Paino oli maanantaina 67,4 kg :ashamed: & tänä aamuna 67,3 kg.. Huonosti menee, vaikka todellakin oon ruokailua vähentänyt ja terveellisempään suuntaan ja liikkunut enemmän, mutta samallalailla kuin tähänkin asti. Lenkkeilyä oon lisännyt.

Maanantaina kävin elämäni ensimmäistä kertaa spinning:issä & ladybody:ssa ja sanon, että jäin koukkuun. Maanantai aamuisin rupean nuo tunnit käymään. Miten voikaan pyöräily olla niin rankkaa :saint: , mutta jaksoin tunnin hyvin loppuun.

Lenkkeilyä oon lisännyt niin, että miehen ei ole tarvinnut pahemmin koiruliinia käyttää. Jumppapäivinä (ma+ke+pe) käytän aamupäivällä + illalla koiran lenkillä, jumpattomina päivinä käyn 3*30 min lenkit ellen sitten aamupäivällä & päivällä pidempiä ja illalla lyhyemmät lenkit.

Äsken tulin lenkiltä, lenkkeilin 50 min. Ihmetyttää miten kunto on kasvanut, kun osan matkaa juoksen ja kävelen jne. Vaunut mukana siis.

Eilen oli Milkan 5 kk:n neuvola & Tässä mitat:

21.4.09(12.3.09)10.11.08

Pituus: 67.4 cm (66 cm) 51 cm
Paino: 8300 g ( 7400 g) 3990 g
PY: 46.2 cm (45 cm) 38 cm

Neuvolan tädin kommentit: Kasvu etenee normaalisti. Myös pään kasvu tasaista. Hyvässä vuorovaikutuksessa oleva tyttönen. Hymyjä väläyttelee. Jokeltelee.

----------------------------------------

Hiukan neiti on taas kasvanut ja ei itkenyt yhtään, kun sai rokotteneen. Oli niin reipas.

Vaatteissa meillä on 72&74 cm.

Vaunuissa on meilläkin vielä kantokoppa :D. Neiti nukkuu, kun lähdetään vaunuilemaan ja mökillä, jos herää sitten jossain vaiheessa, ni ollaan laitettu ratasosa puoli-istuvaan asentoon.

Kotona neiti on koko ajan äänessä :). Jokeltelee sen minkä kerkiää. Mahallaan ollessa neiti pyörii 360 astetta ja pääsee niin etenemään. Hyvin jo nostaa käsillään itseään ylös.

Yöt nukutaan edelleen erittäin hyvin ja meilläkin on niin, ettei tarvitse kuin sänkyyn laittaa, ni toinen nukkuu.

Pikkuvarvas: Tervetuloa joukkoon! :flower:

Syöttötuolina meillä on Emman vanha. Ihan perus syöttötuoli. Mie haluaisin kyl sen maalata ja koristella jotenkin, mutta ei oo viel ideaa, että millä koristelisin, minkä kuvan jne.. :whistle:

turvaistuimista: Meillä on tuo recaron kaukalo, johon onneksi vielä neiti mahtuu ja saa kyl vuosikkaaseen asti siinä pärjätä. Varastossa on vielä yksi istuin, joka on väliaikais istuimena siihen asti, kunnes vaihtuu taas recaron isompaan istuimeen. Muuta merkkiä en suosi turvaistuimissa :D. Mutta en uskalla vuosikkaana viel tuohon recaron isompaan laittaa. Pitää nyt kahtoo.

Aamupuuron annan mie elovena hiutaleista & hyvin maistuu :D. Hedelmäsoseet menee alas ja kana yms. Mutta lihasta o pieniä vatsanväänteitä tullut. Pitää sitä tässä kokeilla kohta uudelleen.

maikki: Kyllä oon kade! Kunpa meilläkin neiti rupeais potalla käymään joskus.. Olisimpa miekin niin ahkera, että saisin toista vain käytettyä potalla.

tuutikki: Teidän prinsessalla on samanlainen vaaleanpunainen puku kuin meilläkin :D. Mitä nyt meillä on jäänyt pieneksi jo =) . Ihana kuva muutenkin!

dara: Hienot sukat oot tehnyt! :flower: Ja kaunis syöttötuoli! :flower:

Eroahdistuksesta:En ole pahemmin kyllä sitä huomannut.. Vaikka mies kyllä väittää toista. Hänen mielestään Milka ei tykkää hänestä laisinkaan, vaan aina toinen itkee, kun joutuu olemaan isukin kanssa. Minun kanssa kun on, niin on niin hiljaa jne.. Ja aina, kun otan toisen syliin, niin itku loppuu kuin seinään :whistle: .. Mutta hyvin mie oon voinut jumpassa käynyt :D. Eihän siitä muuten tulis mitään. Pitää vain lähteä ja toivoa, että ei hirveä ooppera oo kotona :whistle:

keiju: Kohta siellä taidetaan jo konttaamaan lähteä :heart:

sanse: Hyvin on Onni kasvanut! Pojasta tulee pitkä! :D

noonie: Voih, sielläkin jo sukelletaan :heart: Me ollaan vauvauinnissa käyty kolmesti ja samanlainen vesipeto kuin Emmakin. Emma oli viimeksi mukana uimassa. Kiva vain, kun kesätauko tulee ja syksyllä jatkuu sitten vauvauinti.. Ja lähemmäksi vuoden ikää kunnes vasta sukellukset tulee. Vasta kannutukset aloitettiin.

Ja.. Mikä minua on alkanut pelottamaan/jännittämään, että olenko raskaana.. Edelliset menkat olen merkinnyt milloin oli, mutta sitä edelliset on jäänyt merkkaamatta.. Joten en hirveästi pysty laskeskelee milloin ehkä pitäisi alkaa.. Lauantaina-sunnuntaina pitäisi ehkä viimeistään alkaa, mutta ei minkäänlaisia oireita.. Mutta ruokahalua löytyisi, mutta pakko yrittää olla syömättä.. Ja paino vain nousee :ashamed: .. Toivottavasti pillereiden lopetus sotkee vähän rytmiä.. Vauvan yrittäminen pitäisi aloittaa vasta heinäkuussa, mutta tulee jos on tullakseen.. Mutta ei vielä :D..

Mutta nyt valmistautuu jumppaan lähtöön.. Ja onhan tässä muutama rivi tullut kirjoitettuakin..

- RD & Milka 5 kk -
 
Hätäinen tervehdys!
Olin tänään Ideaparkissa ajatuksena ostaa vihdoin itelle jotain vaatetta mutta oikeesti, itku meinas sovituskopissa tulla kun merinorsu yrittää itteensä tunkea nakinkuoreen... |O Mä oon onneton plösö! Ja ennen lapsia kun olin melki alipainoinen... Loppuviimeksi mukaan tarttui vain yksi paita, joka sekin vähän hiinä ja hiinä että onko kiva. Lohdutukseksi ostin värinpoistoaineen ja uuden hiusvärin. Että on nyt masentava fiilis. Pitäs varmaan ruveta liikkuun enemmän tai jotain. :ashamed:

Mutta Wilmalle löysin Henkkamaukalta ihanat Nalle Puh- sammarit, vaan 9 euroa! Olis siellä enemmänkin ollut kaikkee, mutta isot pojat olivat mukana eikä oikeen jaksaneet keskittyä, juoksivat ympäri kauppaa! Äitillä vähän pinna kireellä välillä, ihmisetkin jo varmaan kattovat kun komensin poikia heiman äänekkäästi.... Että tälläistä tänään, kaikki menee niinkun tosi putkeen. **ttu!!!

Neiti huutelee, taidan mennä syöttelemään. Eka heitän kotihousut jalkaan, parin tunnin päästä lähetään lenkkeileen... B)

masentunut HM
 
Joo ennuste Onnille oli 186cm jos kasvu jatkuu yhtä tasasena :D Esikoisella sama ennuste, eli pitkiä poikia :D

RD: ai teille meinaa jo lisää lapsia pukata :D Mäki tahtoisin mut mies ei.. :( no mut mä olen sille sanonu että iltatähti vielä tehään jos luoja sen meille suinkin suo! Sil ei oo asiaan vastaan sanomista :LOL:

Meil on istuimena graco turvaistuin, mut nyt oon ottanu kaukalon takas ainaki hetkeks ku pää tosiaa retkottaa tos gracossa ku ei oo talvivaatteet antamas tukea ja enempää ei saa kallistettuu =/ jos sit kesällä vaihtas taas takas kun vähä kasvaa, ku ei onni siihe kaukaloonkaa kauaa mahu.
 
Hari Mao älä välitä, sama juttu täälläkin :( Mä tosin en ole tosiaankaan ollut alipainoinen lähtötilanteessakaan, mutta nyt luotan, että tämä pikku fantti kyllä kevenee tässä kevät auringon paisteessa ulkoilulenkeillä ja salaatteja popsien :) Pakko!

Onko kukaan ostanut nyt hyvää ja edullista istuinta? Meillä pian olis käsillä istuimen osto, mutta edullisesti pitäis saada, kun aina on rahat lopussa.
 
http://s7v1.scene7.com/s7ondemand/zoom/flasht_zoom.jsp?company=Stockmann&sku=251445&config=fi_zoom_config&zoomheight=580&zoomwidth=510 109e hobbyhall

http://s7v1.scene7.com/s7ondemand/zoom/flasht_zoom.jsp?company=Stockmann&sku=248228&config=fi_zoom_config&zoomheight=580&zoomwidth=510 109e hobbyhall
 
Voihan... :headwall: :'(
Meillä tyttö on oksentanut viimeisen tunnin aikana 4 kertaa.. Kyllä niin säälittävältä näyttää reppana ja muutenkin tuntuu pahalta katsoa noin pienen sairastelua.. :/
Ei kait tässä auta kuin yrittää mahd. paljon nesteyttää.. Toivottavasti ei sippaa niin huonoon kuntoon, että tarvis sairaalaan lähtee viemään..
 
yermasoya, voi ei...toivotaan pikaista paranemista pikkuiselle! :hug: Nyt taas vasta muistaa ja tajuaa kuinka rankkaa on kun vauva on kipee. :/ Tosi raastavaa katsoa pientä ihmistä täynnä kipua ja kyyneliä, niin vaihtais osia hänen kanssaan jos vois.

Täällä kuume laskusuunnassa, mutta ei tuo oikeen muuta jaksa kuin torkkua ja nukkua ja onneksi maito uppoo, ja ruusunmarja-riisivelliä ostin, kun kipeethän aina saa esim. jaffaa...niin olkoon tää vauvanjaffaa... :D Kunhan paranee niin vellit jää taas kauppaan ja kaurapuuron keittäminen alkaa. Tosin kieltämättä tää pullovellin antaminen ois niiiiiin paljon iisimpää, vaan turkasen kallista! :whistle:

Meillä jatkuu lämmitysjärjestelmäremppa, mies kaverinsa kanssa roudannut koko illan vanhaa öljykattilaa pihalle ja nyt sitten lämmin vesi sen seurauksena poikki. Ja arvatkaa keillä ois saunapäivä!! :kieh: Ja vauvelin vatsan toiminut tänään reippaasti (4-5kertaa selkään saakka kurat) noiden lääkkeiden ansiosta? Kiva koittaa lääppiä kaikenmaailman kostutetuilla sideharsoilla, niin kosteuspyyhkeitä kun ei oo tässä talossa tällä hetkellä.

No, se siitä kakkatiedotteesta! Kiinnosti varmaan kauheesti... :LOL:

RD: vai vauvauutisia saattas olla tuloillaan.. =) Kyllä teillä siinä alkaa kanssa aikas vipinät sitten...vaikka ei sen puoleen, vauvat on aivan ihania. :heart:

HM: Älä sure kilojen kanssa, kohtalontoveri ilmottautuu....heti kun alkoi fuskaan kiloklubissa, siis en kirjannut joka päivä syömisiäni, niin plörinäksi meni! Harmittaa ja keräilen inspistä alkaa taas. Tosin makeensyönti on vähentynyt, muuten ruokaa menee aika tavalla ja liikuntaa tarvis taas huomattavasti lisätä. Taitaa vaan olla mulla ikuisuusprojekti.

Nyt katsoon kellariin, pääsiskö tänään vielä pesulle, vai mennäänkö huomenna mummolaan suihkuun..
 
Iltoja!

Meillä on tänään ollut merkkipäivä, Vili täytti 5 kk =) Kyllä se aika vaan menee nopsaan...

Neuvolassakin käytiin, mittoja:
paino 7 630 g
pituus 67,7 cm
pää 44,3 cm

kovasti saatiin taas kehuja, että on iloinen, hyvinhoidettu ja vilkas lapsi. Kovasti poju taas hymyili ja jutteli tädille, eikä rokotuskaan saanut aikaan kun ihan pienen itkun, joka kylläkin loppui heti. Hieman meinasi vierastaa punnitusvaiheessa, saas nähdä alkaako tästä eteenpäin nyt vierastamaan enemmän :snotty:
Neukkatäti kummasteli rokotusta antaessaan, että miten voikin vauvalla olla jo noin tuntuva lihas reidessä. En kyllä yhtään ihmettele, on sen verran liikkuvainen tapaus! Koko ajan sätkii ja potkii käsillä ja jaloilla: sylissä, lattialla, sitterissä... aina "juoksee" menemään. Ollaan kyllä pulassa sitten kun liikkeelle lähtee.

Helmi ja yermasoya, tsemppiä sairastelevien pikkuisten kanssa. Toivottavasti menisi pian ohi. On se vaan niin lohdutonta, kun ei oikein voi mitenkään toisen oloa auttaa.

Painonpudotuksesta on ollut juttua. Mä kanssa kuulun niihin ikuisiin laihduttajiin, ja mulla oli jo ennen raskautta pudotettavaa aika reilusti. Raskauden aikana ei onneksi tullut kuin 8 kiloa, jotka lähtivät heti syntymän jälkeen. Mutta, noloa tunnustaa, nyt on varmaan samat 8 kiloa tulleet jo takaisin :snotty: imetys kun kulutti hyvin, ja voi syödä mitä vaan. Mä vaan näköjään unohdin että en oo imettänyt enää kuukausiin, mutta syöminen ikäänkuin jäi päälle... Pikkuveljeni tänään "hienovaraisesti" tokaisi että meinaanko näyttää siltä että olisin edelleen raskaana... joten kai se nyt on OIKEASTI ryhdistäydyttävä!!! Kun kesäkin taas tulee ja kaikkea =)

Huomenna ajattelin käydä Plantagenissa ostoksilla, jos saisi tuota pihaa taas kuosiin. Mulle tulee näköjään joka vuosi hinku laittaa piha uuteen uskoon, just viime kesänä tehtiin iso työ ja laitettiin kukkapenkkiä yms., mutta nyt jo haluaisi jotain uutta. Katotaan mitä sitä keksii...

Ei vaan, kai sitä täytyisi vielä laittaa tiskit ja pyykit ennen unia, joten :wave:

Mainanna ja Vili 5 kk tasan
 
MOI!
Onpa ollut taas aika rankka päivä. Vauva ei ole kunnolla nukkunut päiväuniaan, ja se vaikuttaa ihan kaikkeen :/ Esikoinen ei saa tarpeeks huomiota kun minä joudun nukkuttamaan ja kohta taas vaunuja heiluttamaan. Lattialla ei viihdy pitkään, sylissä vaan pitäisi olla =(
Kaupassa tosin kävin vauvan kanssa kahdestaan, vähän edes hermot sai levätä kun katteli niin tyytyväisenä :D
Miehen syliin ei sitten millään asetu! Tänään laitoin iltapuuron syöttöön, itkuks vaan meni. Ihme juttu miten noin isälleen huutaa vaikka näkee päivittäin?! Minä tietenkin olen melkein aina kotona, ja yöt hoidan. Että loppujen lopuksi ei paljoa iskän hoidettavana ole...
Ja varsinkaan nyt kun isi ei ole yhtään in :headwall: Jospa alkais pikkuhiljaa isä kelpaamaan, pää hajoo jollen mihinkään pääse ilman lapsia!

HM: täällä kans yks jolta löytyy vähän elopainoa muillekin jakaa :headwall: Ja tästähän voin vaan itteeni syyttää... Tuntuu vaan että tulee palkittua itseään iltaisin herkuilla rankan päivän jälkeen kun on saanut vihdoin lapset nukkumaan.. Tästä tavasta kun pääsisin eroon, ois hyvä! Eli lapset siis pitäis olla helpompihoitoisia :D
Ollaan nyt monena päivänä käyty rattailla lenkillä, joskus jopa kaksikin kertaa =)
Ehkä en koskaan pääse mahanahkoista eroon, mut ei se taida mun maailmaani kaataa, onhan mulla syy miks se on niin venynyt :D :whistle:
Että mieluummin lapset ja löysä nahka kuin timmi vatsa ja lapsettomuus...
Ihan kyllä olisi jos voisi käydä vaatekaupassa ja ostaa ihan minkä vaan haluaa, eikä tarviis välittää miltä se näyttää päällä :headwall:

maarias:
me ostettiin esikoiselle brio zento, 199?. Se käy myös näille pienemmillekin. Tuosta halvempia en ole nähnyt, ainakaan sellaisia jotka voi laittaa selkämenosuuntaan..

Jaksuja pikkupotilaiden kanssa :hug:
 

Yhteistyössä