11/08 masunkasvattajien murut *huhtikuussa*

Tulin laittaa pari kuvaa Onnista ku niin hassuja minusta oli :D

Onni irvistää :D


c'mon lets twist again.. :D (koitettii istumista mutta horjahti kuvan ottohetkellä ni tuliki aika hauskanen kuva :D)



ja vielä yks kun kurkkua maistelee :D
 
iltoja kaikille eilisiä neuvolakuulumisia 68cm 9110gr ja py 44,8 joten hyvin kasvetaan korviketta ja soseita menee imetä en enää ku yöllä kerran joten aika helppo pehmee lopetus muutto ois sitte lauantaina rankka päivä saas nähä meneekö kaikki putkeen...
 
Moi kaikille!Täällä palattu sunnuntaina "pääsiäisreissulta" ja oli ihan mukavaa.
Alkuviikko mennytkin sitten vähän totutellessa tähän arkeen. Kuusamossa kun oli mummot ja ukit höösäämässä ni pääsi ite helpolla. Kaks kertaa tuli käytyä jopa viihteellä....enpä tiedä oliko sen väärti...Rahaa vaan paloi ihan sikana! :snotty:
Tänään oli sitten Eetun 5kk-neuvola. Mitat oli: 70,5cm ja 8220g ja kaikki ookoo muutenkin. Rokotteen sai ja ei ehtiny onneksi edes huomata kun muuta touhotti.
Maanantaina ostettiin muuten valmiiksi sellanen kävelytuoli (vai mikä härveli se nyt sitten onkaan). Ei oikein vielä liiku sillä mihinkään ku jalat ei yllä kokonaan maahan... Onko muilla sellasesta minkälaisia kokemuksia?
Juups..miehellä yövuoroviikko ja voin kertoa että perseestä on!!!
Öitä!
 
Iltaa, kun en päivällä ole toivotuksia ehtinyt heittämään!

Painoasiaa on ollut. Mulla keikkuu viiden kilon ylimääräinen vararengas vötäröllä, ei siis kiloissa hirveästi, mutta kiva kun ei mitkään oikeat vaatteet mahdu päälle!! Argh! Suosikkipöksyt on mallia odotushousut, jopa vielä semmoset jotka meni melkein loppuvaiheessa päälle. Ovat niiiiin kivan joustavat ja miellyttävät :LOL:
Mulla kans pitäs ryhdistäytyä, ja pian. Syön terveellistä ruokaa, mutta mussuttelen sitten aterioiden välillä mitä sattuu. Paras ois kai laittaa ruokapäiväkirjaa, niin heräis kunnolla.

RD: eikös ollutkin ihana omppu/sydänpuku! (luulin aluksi, että ne on omppuja, eikä sytämmiä) Meilläkin se on jo pieni, äiti toi tuliasiksi kun Piiperö syntyi, tykkäsin kyllä kovasti!

Luminka: pää hajoaa täälläki välillä, vaikka kyse siis tästä ihan vauvaikäisestä, meidän ekasta. Iskä ei kelpaa, paitsi aamulla herätessä vaipanvaihtoon ja pikku lirkutteluun. Sitte saanki koko päivän kantaa ja syöttää, on joku uusi vaihe tämä. Aamupalan san syötyä, niin että tyttö leikkii matollaan, mutta muuten pitäis olla suurinpiirtein kosketusetäisyydellä. Mutta tottakai tässä iässä äiti on JUST SE. JA SE on jopa joskus ihan ihanaa, että joku on niin kiinni JUST MINUSSA: Anteeks uikutukseni :|

Hauskoja kuvia Sanse! Teidän mister finland body on aika makee! Meillä on yöpuku jossa on haikara ja teksti made in finland, Piiperö sai kun saikin alkunsa Suomessa ;)

Nyt mie meen telkun ääreen, ukko-kepuli on oluella työkavereiden kanssa. Piti vielä lähettää :hug: niille jotka sairastaa, pikaista paranemista!!

Heipsan :wave:
 
Nonii ja sit jatkan toiseen viestii asiaaki:

Luminka: Tosi tylsä tilanne kyllä teillä, jaksamisia sinne. Tänään vauvakerhossa juttelin yhen äiti-ihmisen kanssa, joka oli ihan vastaavass tilanteessa ja kyllä oli ku nukkuneen rukous. Poika siinäkin itki melkeen 5-minuutin välein kun käytiin jälkeenpäin syömässä. Heillä kyllä loíitty ne ongelmat hampaiden tuloon.

RD: Kiva kuulla! Vai on teillä taas ehkä perheenlisäystä luvassa. Mites muilla täällä? Onko jo yrittäjiä?

Kivoja Neuvolakuulumisia monilta 5-kuisilta! Kiva kun neuvolatädit teillä noin kehuu vauvoja! Meillä on ihan tosi kiva lekuri, mutta sanoo vaan aina jotain, että tyttö on "lattapäinen" tai että "Haahaa, tää käyttää näin isoja vaippoja jo..." tai muutenkin tuosta tytön painosta (yli 10 kg nyt 5,5 kuisena) vitsailee.

Autonistuimista ostin nyt sitten sen vertailun, kun ajattelin, että olis pian ajankohtainen se osto. Mustta kyllä sen mukn lapsen ois turvllisempi olla pitemään kaukalossa... tai inaki ne suositukset oli 1-vuotiaaks asti...?

 
Huomenta!

Sanse: ihania kuvia, hyvät ilmeet Onnilla :) Ja huomasin kans hauskan bodyn :LOL:

Ja Maotao : Vitsi mikä tukka teiän tytöllä! Upee :D Lumilla on vaan sellasta pientä hentosta haiventa päässä. En muuten voinut olla nauramatta tolle sun kommentille, et teillä lekuri vaan kommentoi lattapäisyydestä tms ku muilla kehutaan vauvoja. Ei se kyllä kivaa oo jos ei kehuja tuu ollenkaan. Tuntuu et Suomessa kyllä aina niin paljon kehutaan et äideille tulee aina tosi hyvä olo ja se on hyvä juttu! Mitä enemmän saa kehuja vauvastaan ja omista valinnoistaan ni sen parempi itsetunto ja kaikkee. Tai ainakin uskoisin niin. Äidillä on hyvä olla ni hoitaa sit muksunsakin hyvin ja kaikilla on hyvä olla. Happyhappyjoyjoy.

RD, kiva kuulla sustakin! Jänskättää sun puolesta, voi ku itekin ois ihanaa jo pohtia ja jännätä raskautumista. Mut ei meillä :( Tai no mistä sen tietää miten tehokkaita tommoset minipillerit on, jos vaikka raskaaks tulis silti :p
Toisinsanoen, mun puolesta sais jo seuraavaa pukata..mut ei miehen mielestä vielä. Enkä mä kyllä tahtois ostaa taas uusia vaunuja, jos näin pian tulis niin tarvittais kaksostenvaunut kuiteski. Joo... mies haluaa et meen laittaa kierukan ja sit katsellaan muutaman vuoden päästä uudelleen.

Niin ja siitä painosta...täällä on kans semmonen 7 kiloo vielä enemmän mitä ennen raskautta. Eikä haittaa tekis vaikka lähtis enemmänkin pois. Mua harmittaa kans suuresti vaatteet. Kaappi ois täynnä vaatteita mut suurin osa pieniä. Höh! Laihduin tosi paljon sillonn, kun erottiin esikoisen isän kanssa. Oon aina ollut kokoa L (oon aika pitkäkin 178cm) mut sillon laihduin ja jotkut vaatteet meni koko S, tosin pituuden puolesta ei yleensä. Mut sit ostin kauheesti tietysti vaatteita ja nyt ne on tuolla kaapissa tilaa viemässä. Pitäs kai vaan tylysti heittää pois eikä haaveilla et joskus vielä pääsis niihin mittoihin. No jotkut paidat oon antanu tytölle, se on kans niin pitkä likka et kyl mun pienet t-paidat menee sillä hyvin vaikka onkin vasta ekaluokkalainen! =)

Jaa niin, eilen aloin vasta käyttää noita kestovaippoja, ekasta tuli reisien saumoista pissat vaatteille. Sillon käytössä oli imse vimsen yhdenkoon sisävaippa + joku kuori. Mut toisella kertaa laitoin näpsyn sisävaipan + flanellitaitoksen + kushies kuoren ja hyvin piti! Oli vaan peppu aika järkyttävän ison näkönen sukkiksien kanssa kun on tottunu kertakäyttövaippojen ohuuteen :) Nyt on päällä babyidean nauhavaippa + flanellitaitos + kuori. Totesin et toi nauhavaippasysteemi on melkoisen hankala juttu. Ei taida meillä menestyä. Mut mulla onkin kauhee kasa nyt vanhoja kankaita mistä alan väsää ite vaippoja. Varmaan jotain taskusysteemejä sitten. Mahdollisimman helppokäyttöisiä. Tilasin kangastukusta jotain poisto PUL-kankaita halvalla 11.90/m. Pitäs tulla tässä lähipäivinä.

Joo ja tänään pitäs illalla lähtee miehen kanssa leffaan! Ekaa kertaa jättää vauva hoitoon :'( . En oo ollukaan vielä erossa Lumista muuta ku koiran lenkityksien ajan. Hui, jännittää! Mun äiti tulee hoitaa. No, onneks esikoinen on apuna jos mummi ei pärjää =) Lähinnä jännittää siks ku Lumi kuitenki vierastaa aika paljon.

Tulipas taas turinoitua. Ny meen suunnittelee esikoiselle hametta ku lupasin tehdä ku hän löysi Jättirätistä kivan kangaspalan. Voimia kaikille! :hug:
 
Ihania kuvia Sanse olet laittanut pojasta =) Ja Mao Tao sulla myös ihania kuvia! Mä kanssa ihailin teidän tytön ihania hiuksia! Aivan mahtava tukka! Jä mä olen myös niiiin kade kaikille tyttövauvojen äideille! Tytöille kun olis niin paljon ihania vaatteita. Mä haluaisin kanssa ostella mekkoja ja kaikkea ihanaa. No, ei sillä, että enpä tätä omaa mussukkaani kyllä pois vaihtais :D Meillä kun tuota ikäeroa on sen verran isompiin, niin tää pienin on niin paljon halailtu ja pussailtu, että se itte varmaan on kohta ihan kyllästynyt, kun koko ajan joku on lääppimässä :D Mutta kun ei vaan malta pitää näppejään erossa ja posketkin on niin ihanat, että täytyy antaa koko ajan pusuja! Sitä tälleen yli kolmekymppisenä taitaa muuttua vähän hassuksi :eek:

Aurinko taas paistaa ja isommat on kerhossa ja koulussa. Nyt vois lähteä reippaalle vaunulenkille. Ja niin tästä lähdenkin!

Ja kiitos istuinvinkeistä! Kai se on fakta, että parisataa täytyy uhrata istuimeen. En vaan tajua, minne meidän rahat aina hujahtaa. Eipä nuo tulot niin paljoa ole tippuneet äitiyslomalla :| Tartteis varmaan olla vähän tarkempi ostosten suhteen. Vaikka en mikään himoshoppaaja olekaan :(
 
huomenta!!
Mulla on pää täynnä räkää!!! :headwall: :headwall: ja vauvalla tuntuu olevan myös..voi vee mikä olo, esikoinen parka joutuu/saa katsella varmaan piirrettyjä siihen saakka kun isi tulee kotiin, eipä uloskaan taida olla musta lähtijää.. :|

Sanse ja maotao, AIVAN IHKUJA KUVIA!!! :heart:

ei nyt tuu juttua, palaan päivemmällä asiaan..
 
En tiedä mikä ihmeparantuminen täällä koettiin, kun siitä yrjöilystä selvittiin lopulta tosi "vähällä"; ei sitä kestänyt paria tuntiakaan kun sitten tissimaito alkoi jo vähitellen pysymään sisällä ja neiti virkistymään. =) :heart:
Pikkusen mietityttää, että oliko "oikea" oksutauti vai johtuiko jostain syömisistä.. Mut mitään uutta raaka-ainettakaan ei oo sunnuntain jälkeen alotettu.. Vaikee sanoa, mut eipä valiteta siitä, et tauti loppui niin lyhyeen!! Nyt neiti on pikkuaamupväpäikkäreillä. Nukkui myös yön hyvin ja joka syönnillä on syönyt tosi halukkaasti ja ihan ok määrät ainakin ajassa mitattuna.. :LOL:
Mites noi bataattitahrat vaatteissa, onko hyviä kikkoja poistoon? Onko vähän sama kuin porkkanassa, että ulos aurinkoon pyykit kuivumaan? Oli taas eilen pvällä syöty mm. bataattia...
Ihanan aurinkoinen ilma! =) Täytyy katella, josko iltapvällä vähän uskaltauduttaisiin ulkoilemaan. Vauvakinot kyllä tällä kertaa jätämme väliin! Harmi sinänsä; olis ollu kivaa vaihtelua.
 
Huomenia...

Mäkin yritän nyt jotain saada kirjotettua, neiti touhuaa kiljahtelun säestämänä lattialla, jospa se viihtyis siinä sen verran...

Dara: Meillä on käytössä Disanan nauhavaipat :) Alkuun ne tuntu tosi hankalilta saada kunnolla päälle, varsinkin kun neidin jalat sätki koko ajan. Mut nyt menee jo aika sujuvasti ja nopeesti, kun oppi sen oikean tekniikan. Ja niistä on kyllä saanu kaikkein parhaimman paketin, joka pitää kaiken mahdollisen sisällään.

Mä oon tässä tuota kestojen käyttöä tosissaan pohtinu, siis lähinnä sitä, mikä olis paras ja helpoin vaihtoehto. Musta nuo taskut tuntuu edelleen tosi hullulta systeemiltä, kun kuitenkin se koko paketti pitää heittää pesuun aina. Ostin kaverilta muutamia sisävaippoja (on tosin vielä meille isoja), mietin et ne varmaan olis meille sellanen sopiva vaihtoehto. Syksyä ajatellen pitää miettiä varmaankin noita taskuja tai sitten aio:ta, kun Laura menee mummulle hoitoon, eikä vanhalle ihmiselle viitti kovin vaikeeta systeemiä viedä.

Sanse: Onni on niin veikeen näkönen :)

Jossu: Kävelytuolista sen verran, et mun täti, joka on ollu lastenneuvolassa töissä koko ikänsä, kielsi meitä ostamasta sellasta. Kuulemma osa lapsista ei opi kunnolla kannattelemaan jaloillaan itseään, kun on siinä tuolissa "istunu". Ilmeisesti niitä lapsia näkee nyt sitten neuvolassa. En mä kyllä itse ole ollu sellasta ostamassakaan, meillä ei osteta mitään mikä ei oo välttämätöntä, kun rahaa yritetään säästää.... Mut en toki moiti sellaisia, joilla kävelytuoli on, kerroin vaan mitä mulle on sanottu.

Mainanna: Mullakin olis noin 30 kg ylimäärästä, siis ennen raskautta jo oli. Raskauden aikana tulleet 6 kiloa lähti laitoksella, mut tuli sit kyllä ennen joulua jo takaisin melkein tuplana. Tänään ajattelin ottaa itteeni niskasta taas kiinni ja alkaa tuonne kiloklubiin kirjaamaan noita syömisiä ja liikuntoja, jospa ne kilotkin siitä alkais kadota. Punttisalilla mä oon käyny nyt pari kuukautta ja pesistreeneissä pari kertaa viikossa, paino ei oo kyl ainakaan laskenu, mut hieman on kropan muodoissa huomattavissa muutoksia. Ilmeisesti lihakset on muokkautunu ja jospa se tuo painokin nyt sitten...

RD:kö täällä jo jännää raskautta? Ihanaa :heart: Mä haluun kans... Eilen jo mietin, et pitääkö lähteä testi ostamaan, kun edellisistä menkoista oli jo 1,5kk, mut illalla ne sit alkokin. Aika suuri pettymys oli, vaikka ei varsinaisesti oo uutta vauvaa yritettykään. Saa tulla jos on tullakseen...

Nyt neiti alkaa hermostua, pakko mennä...

-JennyA & Laura-prinsessa huomenna 6kk-
 
Ihania kuvia Sanse ja Maotao! Hyvät ilmeet noissa kuvissa :)
MaotaoVoi miten ihanat hiukset Matildalle on kasvanu!Thomaksella on vaan sellasta blondia hentoa haituvaa.

Yermasoya, hyvä kuulla et tyttö voi jo paremmin.

Tää on kyllä kamalaa kateltavaa kun vauva on kipee. Poika on nyt ekaa kertaa kipeenä.
Viime yö oli kamala, kun heräsi ihan puolen tunnin välein reppana, kun nenä tukossa ja yskittää. Olin koko ajan räkäimurin kanssa niistämässä.
Käytiin sitten eilen lääkärissä näyttäytymässä ja lääkäri määräsi sellaista kasviperäistä homeopaattista yskänlääkettä. Täällä on kiva, kun nuo lääkärit käyttää paljon luontaistuotteita! Ne on turvallisia vauvalle. Saatiin sellaisia kasviperäisiä rauhoittavia suppojakin.

Luminka, kurja tilanne teillä, jaksuja sinnepäin. Ei sitä kyllä jaksa, jos ei saa yhtään omaa aikaa. Äidin pitäis saada päivässä vähintään tunti omaa aikaa et pää kestää tai enemmänkin. Se on pakko saada ajatuksia välillä muualle ja päästä rentoutumaan. Toivottavasti tuo äiti-vaihe menis pian ohi ja alkais isikin kelpaamaan.

No nyt taas kanniskelemaan, poika viihtyy vaan sylissä kun on kipee ja siis liikkuvassa sylissä..
 
Heippa,

Laitanpa minäkin muutaman kuvan Otsosta 6 kuukauden iässä.







Parvekekoppa on isotädiltä saatu ikivanha vaunukoppa, josta ratasosa on aikaa sitten hajonnut, mutta koppaan on täti vaihtanut uudet sisustat ja nyt toimii päiväunien tyyssijana meillä. Oli jo niin lämmintä pari päivää sitten, että piti kuoria hikinen poika melkein kaikista ulkovermeistä kesken unien.

Kestovaipoista, JennyAdelina mietit mitä järkeä on taskuvaipoissa, niin mun mielestä verrattuna sisävaippa + kuori -systeemiin sen etu on se, että tulee aavistuksen ohuempi paketti sivuilta ja edestä (jos sisävaipoissa on myös läpät ja tarrat). Oon ajatellut tehdä seuraavaksi kierrätysmatskuista näpsysisävaippoja (kun froteeseen näpsy ottaa hyvin kiinni). Ostin juuri uuden L-kokoisen Imse Vimsen kuorivaipan joka tuntuu tosi hyvältä ja pehmeältä (tosin vielä reilun kokoinen). Toinen hyväksi koettu on Dreamnappyn M-kokoinen kuori. Dara, meillä ei pelkkä Imse Vimsen sisävaippa riittänyt imukyvyltään edes vastasyntyneenä!

Mun mies oli ollut eilen kuuntelemassa luentoa työn ja perheen yhteensovittamisesta ja siellä oli kerrottu, että naiset kokevat paineita toimeentulosta, kun nykyään pariskunnilla on "minun ja sinun rahat" ja sitten naisista tuntuu vaikealta pyytää rahaa työssä olevalta mieheltä. Mitä mieltä te ootte? Mä oon kyllä vähän ainakin kokenut näin (vaikkei vanhempainraha kauheasti poikkeakaan mun viime vuonna saaman apurahan määrästä...). Oli myös sanottu, että lapsen myötä naisen pyykkääminen ja siivoaminen lisääntyy. Mun mies oli vain nauranut :LOL: Tänään Otso pääsi ryömimään osittain nojatuolin alle ja kun vedin sen sieltä pois, potkarit oli ihan pölyssä... Imuria kauniiseen käteen tänään!! Mä oon meidän perheestä se ehdottomasti pahin sotkija, miehellä menee aina välillä hermot mun kaaokseen. Mua itseäni ei sekamelska häiritse niinkään, mutta pöly, murut ja tahrat aiheuttaa puistatusta!

Kohta pitäis lähteä töissä käymään, lupasin käydä yhden asian hoitamassa. Tuleekin mukava vaunulenkki samalla, jospa tähtäisin sinne parahiksi kahvitunnille ;)
 
Oi mitä suloisia kuvia :heart:

Jaksuja kaikille joitten pienet ( tai te itse) ootte kipeinä. :hug:

Siitä kävelytuolista ja hyppykiikusta piti kommentoida, et kahdella edellisellä ollaan niitä käytetty. Hyvin oppivat käveleen vuoden iässä, eikä ollut mitään varvisteluja tmv. Siinäkin taitaa päteä se "kohtuudella" pito, ettei koko päivää niissä värmeissä pidä. Meillä siis hyppykiikkua käytetty korkeintaan puoli tuntia päivässä ja sitä kävelytuolia varmaankin jonkin verran enemmän. Nytkin käyttäisin sitä kävelytuolia jos vain sellainen olis... hyppykiikkuun pääsi neiti eilen eka kertaa. =)

Mulla on myös jäänyt sitä raskaudesta tullutta painoa, eikä se meinaa millään pudota... mutta tunnustan syöppöyteni, siinäpä se syykin on. :snotty:

Ikuista vauvakuumetta podetaan täälläkin, mutta vielä ei taida olla uuden vauvan aika.

Ihana tuo maikin vauva kun köllöttelee kopassaa. :heart: Täällä saa veilä olla reilummin vaatteita päällä. Nyt tais sattua sopivasti neitille ulos päälle kun on nukkunut jo reilu 2 tuntia vaunuissaan. Onneksi kevät ja kesä tulee niin pärjää täälläkin vähemmillä vaatteilla. B) Mitäs muuten muut pohjoisen äipät pukee lapsilleen ulos päälle?

Ihanaa aurinkoista kevätpäivää kaikille! B)
 
no niiin jospa sitä nyt jotain sais aikaseksi rustattua.

Suloisia kuvia olette laittaneet =)

Soittelin eilen neuvolaan siitä Leevin maidon juonnista ja samalla tuli mainittua kauran sopimattomuudesta, sanoi että juttelee lääkärin kanssa asiasta. Tänään soitti neuvolan täti ja lääkäri sieltä oli laittanut lähetteen lastenlääkärille.Lastenlääkärille pitäs tulla kutsu tässä lähiaikoina, allergia kokeet ottavat verestä jo ennen sinne menoa jos oikein ymmärsin. Laittoi lähetteen sen takia näin herkästi kun esikoisella oli paljon allergioita vauva aikana.
Maidon määrästä sanoi sen verran että jogurtit voi laskea myös maidoksi joten silon meillä tulee se 600ml täyteen.

yermasoya: Leeilläkin oli joskkus talvella vatsatauti joka kesti muutaman tunnin vain.Ja mitä Esikoisellakin silloin oli niin sillä tais kestää aamupäivän.

Ihana ilma ulkona mutta vielä ei voida lähtee ulkoilee kun Leevi nukkuu meidän sängyssä kolmatta tuntia. No puol 3 aikaan pitää esikko lähteä hakemaan hoidosta niin sit päästään ulos. =)

 
Ihania kuvia ootte laittanu =)

Tykkään tosta bodysta kans, oli pakko ostaa kun sen näin :D
Meillä on myös "mr. finland, born in 2008"-body mut se on kokoo 68 ni on pieni =(

Painosta.. Nyt on ihan ok paino 66.1kg näytti tänään, mut ennen raskautta (vielä enne ku lopetin polttamisen) painoin 58kg että sinne vielä matkaa ja 60kg on tavote tällä hetkellä.
 
me oltiin sittenkin esikoisen kanssa pihalla, kun upee ilma!!!! Vähän taidan olla hullu, tai sittenkään en oo niin kipee, kun aloin väsään pienenpientä kasvimaata meille. Siihen mulla on porkkanan, tillin, persiljan, ruohosipulin ja salaatinsiemeniä...esikoinen vaan tuumas että "tee itelles muualle se maa mihin laitan kasveja, kun tää on matojen leikkipaikka!!" :LOL: Kalamies oli niin innoissaan kun löysin maasta jo matoja!

Pikkuinen nukkunut tässä sohvalla jo 2tuntia, ihan on sippi koko ajan.

Maikki..tuosta rahajutusta! Meillä on ainakin totta, koska olen aina tottunut omilla pärjään, niin en millään haluu toisen elättävän mua. Tai tottakai hän sitten joutuu hoitovapaalla maksaan lähes kaiken pienestä tulostaan, kun mä lyhennän pienillä rahoillani lainaani. Mutta sitten en tee itselle mitään hankintoja! vain pakolliset ja niihin olen säästämässä rahaa ja teen sitten keikkaa sitä varten.
Menipä vaikeeksi selostukseksi, mutta joo, mä koen olevani vastuussa 50-50 taloudellisesta toimeentulosta tässä perheessä, ja mitää siivoukseen ja pyykkiin tulee, niin se on lähes triplaantunut poikien jälkeen. Ennen pysyi koti siistinä ja pyykkikone pyöri kerta viikkoon, nyt joka päivä!! =)

jaaha, nyt päiväteetä esikoisen kanssa ennenkuin pieni herää...
 
Kauhee kiukkupäivä on ollu esikoisella!!! Mammalla levii pää!!! Onneks nyt sentään nukahti unille, saan hetken rauhaa. Alkaa arki taas väsyttää kun miehellä on päivystysviikko ja mie oon nyt sit lasten kans kylätelly joka ilta. Aattelin että ei olla kotona jos tulee ukolle lähtö niin sit on ihan tylsää olla koko päivä kotosalla. Arvatkaas nyt sit montako työkeikkaa on tullu? No ei tietenkä yhtään! Mutta aamusta iltaan näitten tilliäiste naamoja oon katellu niin alkaa pikkusen jo tulemaan raja vastaan. Viikonloppuna on miehen isän synttärijuhlat, niitä pitäää laitella la ja sunnuntaina sit juhlitaan. Eli ens viikolle menee kun ite pääsen vaikka kaupungilla vähän käymään. HUOH!

Meillä on carenan joku halpa turvaistuin, sittarilta nuutille se aikanaan ostettiin. Saa selkä menosuuntaan. Miun mielestä se on 100 euron kieppeillä se hinta, oli tarjouksessa tosin. Hieman hankala kiinnittää, mutta ihan on asiansa ajanut. Se laitetaan leevillekki kunhan sen aika koittaa.

Nyt vaan sit kaikki painoa pudottamaan! Miulla alkaa into loppua niin yhessä tuumin nyt sit tästä eteenpäin eiks joo! :D Mie oon nyt saanu 5,5 kg ja 6 cm pois, vielä ois 2,5 kg siihen mitä oli ennen raskautta, eli 70kg ois paino sitten. Jos siitä vielä sais nipistettyä 2-5 kg niin ois ihan kiva, mutta ei ollenka välttämätön.

Ainiin, tuosta rahajutusta. Meillä menee talous niin että molemmilla on omat rahat omilla tileillä. Yhteiset menot oon laskenu yhteen (eli kaikki: vuokra, ruoka, netti, sähkö, vakuutukset, auton kulut, tv-lupa, mahd. sanomalehti) ja ne kulut jaetaan tulojen mukaan. Ne yhteiset rahat siirretään aina tili- ja rahapäivinä yhteiselle tilille ja sieltä sit maksellaan laskut ja muut menot. Tällä hetkellä mies siis maksaa suurimman osan yhteisistä menoista kun tulotkin hänellä on n. 3 kertaa se mitä miulla. Lasten kulut pyritään hoitamaan lapsilisillä ja millon ei riitä niin sit otetaan yhteiseltä tililtä (laitetaan sinne joka kuu muutama kymppi ylimääräistäki). Toimii meillä! Ei tarvii sit kenenkä pyytää keneltäkä rahaa (mutta jos tiukka tilanne on niin toki puolin ja toisin rahaa kyllä löytyy, että ei tää ihan ehotonta oo). Kyllähän miehellä tietenki on sit enemmän rahaa käytettävänä kuin miulla, mutta mie ite haluan olla kotona, voisin toki mennä töihin jos lisää rahaa tarviisin.
 
Ihania kuvia taas ootte laittaneet :heart: Voi kun söpö yöpuku Maotaon tytöllä :)

Mulla on Sanse aika samanlainen tuo paino, ennen oli 60 kiloa se kauhuraja, jonka yli ei saanu mennä, mutta nyt ois tyytyväinen siihen kuusnollaankin.. Raskaudessa tuli 17 kiloa, josta suurinosa lähti parina eka kuukautena.

Meillä raha-asiat menee niin, että saan vanhempainrahan syksyyn asti, sitte oon miehen armoilla. Pikapuoliin saanen maksukortin yhteiselle tilille, omallakin on vielä rahaa, mutta mies kannustaa niitä säästämään, voin sitte ostella vaikka lentolippuja kotiin tai jotain omaa.. Tosi outoa aluksi kyllä on, että mies on se elättäjä. Aina oon itte ollu töissä ja hoitanu kaikki maksut yksikseni. Nyt oon ainakin sen 3 vuotta kotona hoitovapaalla, ellei mitään ihmeitä satu. Tuskin Suomeen tullaan, mutta kaikenvaralta työt siellä vielä odottaa.

Pian alkaa jääkiekon mm-kisat, kattooko kukaan?? Mie en muuten enää oo jaksanu urheilua seurata, mutta nuita isompia kisoja kyllä. Joskus ennen olin aika fanaattinen, kaikki urheilu melkein kävi :LOL:

Meillä on muuten kohta eka äitienpäivä!!!! :heart: :heart: :heart: :heart: Eiks oo ihanaa!!!
 
Vieläpä rustailen,kun Piiperö jaksaa edelleen nukkua.

Porkkanatahroja olen päivitellyt, en meinaa millää saada pois, vaikka heti viruttelen. Alastiko sitä pitäs nuo soseet syöttää??? Sitten vaan suoraan suihkuun :LOL: ois aika näky. Ja siis bataatistakin saa kunnon tahrat, no voi voi..

Turhamaisempiin juttuihin: mulla on kauhea tarve iskenyt tehdä tukalle siis hiuksille jotain. Väri on tällä hetkellä aika luonnontilassa, muodikas tuhkan- eli hiiren- eli maantienharmaa, (jos käyt kalliimmassa salongissa niin sanovat sitä porontaljan väriseksi) perussuomalainen sileä liukas lättänä tukka, puoleenselkään suht tasapitkä. Yleensä blondaan hieman vaalemmaksi, ja se on ollu taas mielessä. Ja sit jo repäsis ja lyhentäis reilummin, esim. semmoseen heidiklum-tyyliin. Kuulostaako pahalta? Vai mikä ois nyt IN? Enpä kyllä kauhean in oo koskaan ollut, eli ei semmosia tarpeita sinällään.. Haluittais vaan vähän muutosta :whistle:
 
Porkkanatahrat lähtee auringossa. :wave: Oon ensin pessyt vaatteet ihan normaalisti koneessa ja sit ulos narulle kuivamaan. Aurinko kait jotenkin polttaa ne pois? Onnistuiskohan bataattitahrat samalla lailla? Vai mitä sanoo mun bataatti-tukihenkilö Helmi? :wave: :LOL:
 
maitoo, oot ihana!! :heart: Vai sun bataatti.tukihenkilö!! Oikeen röyhistelen täällä rintaani.. :D Mutta empä tuohon tahra-asiaan osaa sanoo, meillä on mun mielestä lähtenyt paremmin kuitenkin pesussa kuin porkkanatahrat. Mutta voishan ainakin luulla että aurinkoarmas vaalentaa nekin! Kun joku testaa ja tietää, niin kertokoon viisaampana!

Anzkuli, meillä ihan sama tilisysteemi kuin teillä!! sun, mun ja meidän rahat. JOSkin meikäläinen ei sitten elokuusta kartuta tuota meidän tiliä sentilläkään, tosin mun ansiosta säästyy monen sadan hoitomaksut. =)

Haluu kanssa vinkkejä hiuksiin!!! MIkä nyt on IN??
Mulla oli pitkään polkka, takaa kerrostettu ja laskee eteen, mutta nyt oon kasvatellut ja saa jo kiinni, mutta täähän on suberbooring kun aina sitten kiinni!! TYLSÄ!!!! Mun tekis mieli leikkauttaa polkka takas...tai jotain muuta...
 

Yhteistyössä