11/08 masunkasvattajien murut *huhtikuussa*

huomentapäivää!
kylläpäs oli taas yö! vilho oli nukahtanut puol 9 maissa kun tulin luennolta ja aluks nukkuikin ihan hyvin (mahallaankin on alkanut nukkumaan,kääntyy siis itekseen),ite menin joskus ennen 12 nukkuun ja eka herätys olikin sit jo 02! ja siittä vajaan tunnin välein heräsin horroksesta rauhoittelemaan poikaa kun nukkui niin levottomasti. :/ syömään heräsi viideltä ja oli kuin olis ollut oikein hyvä yö,lirkutteli aikansa,söi ja kakkas ja söi vähän vielä kunnes joskus 6 maissa sain nukkumaan,ite nukahdin sit vasta puol 7 jälkeen ja torkuskelin 10 asti kun mies sit otti pojan aamu"valvonnan" ennenkuin lähti töihin.

matkarattaita tai sateenvarjorattaiden tapaisia jäin eilen etsiskelemään illalla netistä. rattaiden pitäis täyttää vähintään 4 kriteeriä: selkänoja saatava lähes makuuasentoon,kääntyvät etupyörät, sirot ja kevyet, kasauduttava ja koottava yhdellä kädellä. :saint:
eli aikasmoiset ihmeet pitäis olla.jos jotkut tuommoset löytyy niin hinta on varmaan monta sataa,huoh...

löysin jotain tällaisia (onko kellään kokemusta mistään näistä rattaista?): mamas&papas ziko, gesslein swift, maclaren technoXT, britax viva, jovi io, inglesina espresso,i'coo pluto.
kaikki ihan törkykalliita mun mielestä.pitäisköhän vihjata mummoille haluisko ne "antaa vilholle puolivuotislahjan" :kieh:

eilen käytiin babybiossa katsomassa joku merirosvoradio. vilho käyttäytyi oikein mallikkaasti,eli nukkui suurimman osan leffasta vaikka välillä kuului koviakin ääniä niin leffasta kuin yleisöstäkin.

höh en saanutkaan eilen luomubataatteja kun oli kai jotain "vaikeuksia tavarantoimittajalla", ostin sit vaan luomuporkkanoita ja jotain speltti-omena-päärynä-puuroa vauvoille ja jotain vauvateetä joka auttaa mahavaivoihin.kuulostaa hassulta että vauvoille juottais teetä mut näin vaan se esittelijä lähiluomukaupassa kehui. nää oli jotain saksalaista luomumerkkiä kai, en muista nyt merkkiä. nyt on kuulemma joku lapsiviikko niin siellä on ollut kaikenmaailman esittelyjä ja tarjouksia.
 
Tulin juuri tunnin aurinkoiselta reippailulenkiltä B) Kävin lastentarvikeliikkeessä, mistä bongasin myös työkaverini, jonka totesin olevan raskaana. Mitään en ostanut, kun Otsolle tuli kuuma ja kiukku sillä sekunnilla kun astuttiin sisätiloihin. Piti katsoa lastenistuimia pyörään, mutta ei sitten katsottu...

Eilen hain matkahuollosta käytettynä ostetun tripp trapin ja totesin, että eihän siinä ollutkaan sitä baby inserttiin kuuluvaa selkänojaa :headwall: Ei sitä ollut siis edes myynti-ilmoituksessa, mutta jotenkin mielessäni kuvittelin että se tulee aina samassa paketissa sen turvakaaren kanssa. Vähän kun surffasin netissä, totesin että vuotta 2004 vanhemmissa ei ole sitä selkäkoroketta, vaan pelkkä turvakaari, eikä niihin edes sovi se selkäkoroke. Hyvinhän tuo näytti istuvan tuolissa noinkin.



Laitanpa vielä pari kuvaa, kun yhtäkkiä tuntuu että valokuvissa on alkanut tapahtua muutakin kuin sitä että vauva köllöttää lattialla =)



Ja lopuksi parit kuvat eilen tekemistäni sisävaipoista. Käytin niihin loppuunkuluneet käsipyyhkeet :) Tietenkin sitten noihin tulee kuorivaippa päälle.

 
JÄÄKIEKKOA odottelen täällä kuumeisesti!! Vuoden kohokohta kun MM-kisat alkaa! :D Nyt on vielä pelit hyvään aikaan: klo 17 ja 21. Ei mee ruokailujen eikä iltatoimien kans päällekkäin, saan ihan rauhassa kattoo - ainaki suomen pelit jos en sit muuta kerkee. Serkun kans on jo kisastudiosuunnitelmia tehty. Ihanaa kun leevi nukkuu yöt niin hyvin niin voi vaikka pari olusta peliä katellessa ottaa kun ei tarvii yöllä nousta syöttämään. Nuutin aikana jokainen yö oli arvoitus....

Täällä on aivan ihan kevätsää! Reilu kymmenen astetta on lämmintä ja arska paistaa. Ulos tekis mieli lähtee. Mutta ei kai noita pieniä uskalla ihan yksikseen jättää nukkumaan... :D Aamulla oltiin puistossa, Meitä oli kolme mammaa siellä tänään ja kaikilla vaan poikia... siellä viis pikkumiestä rymys pitkin lumivalleja ja kurarapakoita. Kyllä niillä oli mukavaa! :)

Tänään tuli leeviltä pitkästä aikaa sit kakkaa ihan kunnolla. Olin vaihtamassa vaippaa ja katoin että pikkukikkare on, pyyhkäsenpäs pois. Niin sitähän alkoi sit tulla lisää ja lisää ja mie vaan pyyhin sitä mukaa kun tulee. Ja pissiäki roiskutteli.... Laitoin sit vaipan takas että tehköön siihen ja vaihtelin sitä sit ehkä 20 min. päästä. No ei ollu vaipassa mitään mutta pikkukikkare taas tuloillaan. Taas alotin sen pyyhkimisen ja taas sitä tuli ja tuli ja tuli vaan... Loppuihan se sit ajallaan. Mutta ei tarvinnu pyllyä pestä kun sain tuolleen lennossa kiinni! :LOL: :LOL: :LOL:

Joo. Siivouspäivä meilläki tänään. Leevi heräs ennen viittä eikä asettunu enää nukkumaan... Mieki oon siis ajoissa heränny ja kerkesin jo ennen ulkoilua ihan kivasti alotella siivousrojektia.

Mutta nyt huilin kyllä tän päikkäriajan!
 
Luminka: Onhan se tietenkin noinkin, että ei välttämättä onnistu, miten on suunnitellut :D.. Mutta mulla on mies kotona, joka pystyy noita kahtoo, ja jos sattuu käymään niin, että saa töitä, ni mie vien lapsukaiset porukoille. Tai pienimmän otan salille mukaan :whistle: .. Mitähän siitäkin tulis :D

JennyA: Onnittelut puoli vuotiaalle! :flower: :D

hansu: Noh, täytyy pettymykseksi todeta, että tänään tai siit aamuyöllä alkoi menkat. Toisaalta ihan helpotus, kerran yritys on tarkoitus aloittaa vasta heinäkuussa. Nyt pitää vain muistaa kalenteriin merkitä ylös :D
Sitten, kun meillä tärppää, ni meillä on asunnon vaihto, auton vaihto jne. Ja luultavasti myös paikkakunnan vaihto.

maikki: Ihania kuvia! Varsinkin tuo missä istuu potalla :D. Hienot pöksyt oot tehnyt!

Minua kyllä kiinnostaisi ainakin kokeilla noita kestovaippoja ja tehdä ihan itse.. Mutta haluaisin erittäin helpot yms, joissa ei olisi hirveästi eri osia.. Mutta tuokin ompelu, tarviiko niihin välttämättä saumuria?

Tosiaan yöllä alkoi menkat.. Ei ihmekään, että on ollut puhtia tehdä hommia.. Eikai tämä puhti sit lopu, kun menkatkin loppuut :whistle: . Lenkiltä, kun tulin, ni alkoi ihanat alavatsakivut :(.

Tänään olen viikannut eiliset pyykit kaapiin, siivonnut keittiön, imuroinut ja luutunnut lattiat. Vessan pesen, kun tullaan kaupasta & ollaan neidit haettu päiväkodista.

Tulin just koiran kanssa lenkiltä. Lenkkiin menee yleensä yht 30 min, ni olisiko nyt mennyt 20 min.. Yli puolet matkasta hölkkäsin. Jospa tää kunto tästä pikku hiljaa paranisi.

Tänään olisi sitten bodypump-tunnin vuoro :D. Ihanaa! Pitää varmaan kunnon painot laittaa.

Mutta nytten herättelee pikku neiti mukaan kauppaan. :wave:
 
ja vielä vastaus sosekyselyyn:

1. Mitä raaka-aineita käytät?
porkkana,bataatti,peruna,maissi,parsakaali, kukkakaali, ja kaupan sekoituksia (oissa on ollut sipuliakin jo), hedelmistä banaani (ihan suosikki), päärynä,mango,omena,ruusunmarja, luumu. hedelmät kaupan purkeista paitsi banaani. oon nyt ollut vähän laiska...
sit vielä riisiä puuron muodossa ja broileria purkista(kasvis-riisi-broileri-sosetta)

2. Kuinka soseutat?
hommasin sauvasekoittimen jota en ole vielä saanut paketista :LOL:.haarukalla banaanit yms helpot

3. Teetkö pakastimeen valmiiksi vai teetkö joka päivä?
en oo vielä pakastimeen asti saanut, pari päivää jääkaapissa ja sit uudet soseet.

4. Meinaatko laittaa jotain makua, kuten yrttejä ym. sitten kun niitä voi antaa?
sipulia ollaan jo siis maistettu, yrttejä ei vielä,kohta vois kai alkaa totuttamaan

5. Entä hedelmä/marjasoseet?
muut osteetu valmiina paitsi banaani.tarkoitus olis tässäkin siirtyä kesän tullessa torin antimiin

6. Vinkkejä jaettavaksi?
mä oon alkanut harkita semmoista että vilho sais alkaa syömään vaippasillaan kun tänäänkin ruokalapusta ja harsosta huolimatta porkkana sotki taas yhden bodyn kauluksen... :whistle: ;)

7. Miten teette puurot?
kaupan riisipuurojauheesta,lämmitän puol desii nannia,sekoitan sen 2 rkl riisipuurojauhetta ja sekaan muutama lusikallinen hedelmäsosetta. huomenna katotaan miten spelttipuuro maistuu

että näin näppärää.taas olen siis lipsunut periaatteistani ja roudannut kaupasta purkkiruokaa laiskuuttani :ashamed:
 
Moi pitkästä aikaa! Oltiin lopulta melkein 2 viikkoa siellä mummolassa äitiä auttelemassa. Nyt pärjää jo ihan mukavasti kyynärsauvoilla ja isäkin palasi reissusta niin päästiin kotiutumaan... kyllä onkin ihana taas olla kotona, ei se matkalaukkuelämä oo kivaa vaikka kuinka tuttu paikka ois. Nyt oon kyllä ihan tippunut kärryiltä, ei ehtinyt ees joka päivä tätä palstaa lukeakaan :)

5kk neuvolassa käytiin tiistaina ja sieltä saatiin seuraavanlaiset mitat: 67cm ja 7400g, pipoa en ikinä muista :D. Tyttö alkoi mummolareissun aikana vähän vierastamaan ja nyt vierasti ressukka neuvolatätiäkin. Oli itkuinen jo noitten perustutkimusten jälkeen, mutta auta armias, kun sitten pistettiin vielä piikki! Kyllä tuli sellainen huuto että ikkuna meinas alkaa helistä... ressukka, edellistä piikkiä ei edes huomannut :|

Suuret kiitokset muuten sosegallupista! Löysin monta hyvää vinkkiä =)

1. Mitä raaka-aineita käytät?
Bataatti, porkkana, parsa, kukkakaali, maissi... perunaakin kokeiltiin, mutta tosiaan siitä mun tekemästä liisteristä tuli näppyjä naamaan. Pitää ens kerralla tehä se ihan vaan vatkaimella, jospa sitten ei tulis liisteriä, kiitokset neuvosta (olikohansenyt) yermasoya :)
Tuolla reissussa tuli kyllä syötyä enimmäkseen valmissoseita, kun ei jaksanut alkaa vieraassa keittiössä säheltää, ja on niitä osittaiskäytössä noiden omien sekoitusten lisänä nytkin :)

2. Millä soseutat?
Mikähän sen laitteen nimi on... sellainen silppuri... terä pyörii astian pohjalla. Ja tarvittaessa jatkan vielä sauvasekottimella.

3. Teetkö pakastimeen valmiiksi vai teetkö joka päivä?
Jääpalamuoteissa pakkaseen

4. Meinaatko laittaa jotain makua, kuten yrttejä ym. sitten kun niitä voi antaa?
Oishan se kiva, varmaankin vasta sitten kun ollaan jo lihojakin maisteltu.

5. Entä hedelmä/marjasoseet?
Kaupasta ainakin toistaiseksi kaikki.

6. Vinkkejä jaettavaksi?

7. Miten teette puurot?
Muksujen valmista riisipuurojauhetta on nyt kertaalleen kokeiltu. Täältä löytyneitä vinkkejä soveltaen sekoitan eka kuumaan veteen ja sitten viilennän maidolla. Tuntui maistuvan ihan sellaisenaan, vaikka varasin mangopurkin makua varten siltä varalta ettei mee alas muuten.

Syöttötuolikin käytiin hakemassa eilen: päädytiin tällaiseen tripp trapp -kopioon http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/3990/pl . Ja samalta reissulta tarttui mukaan myös hyppykiikku. Tyttö oikein hihkui ääneen kun pääsi kiikkua kokeilemaan. Sit tietysti illalla luin ne kaikki kiljoona "hyppykiikku on pahasta" kirjotusta netistä. Jotenki tuntuu että se on sama kuin ruoan kanssa: mitä paremmalta maistuu, sitä epäterveellisempää se on. No meillä kyllä jatkuu kiikun käyttö edelleen :)

Autossa meillä on edelleen turvakaukalo. Toppahaalarin kanssa se alko käydä tosi hankalaks, mutta onneks nyt riittää pelkkä vanupuku niin mahtuu taas. Istuin ostetaan varmaan tosta naapureilta käytettynä, kunhan ehitään, muttei vielä oo siis onneks kiirettä mahtumisen puolesta.

Tileistä tais olla nyt viimeisimpänä puhetta. Meillä on siitä lähtien kun otettiin yhteinen asuntolaina ollu yhteinen tili. Molemmilla on omatkin tilit, mutta palkat menee tolle yhteistilille ja sieltä saa siirtää omalle tilille sen mitä tarvii, omiin menoihin, mutta myös ruokaan ja yhteisiin hankintoihin. Aika samaa luokkaa on ollu palkat tähän asti... nyt mulla tietysti pienempi ja pienenee edelleen kun jään hoitovapaalle ainakin loppuvuodeks. Enpä usko että tulee riitoja... yhdessä päätettiin nää hoitovapaakuviot ja laskettiin et rahat riittää.

Ihania kuvia ootte laittanu! Mä laitoin facebookissa sinne pinoon kuvan, mutta se on jo pari kuukautta vanha. Pitääpä kaivaa uusia kamerasta ja laittaa tänne joku niistä :)
 
Red Dragon, mulla ei oo saumuria, vaan ompelukoneella oon tehnyt. Kolmiaskelsiksakilla oon huolitellut sellaisia kohtia, mitä saumurilla muuten tehtäisi. Nuo pyyhkeestä tehdyt leikkasin niin, että jätin pyyhkeessä olleen valmiin huolitellun reunan taka-yläreunaan ja kun pyyhe oli sen verran kapea, niin läpät on lyhyemmät kuin kaavassa ja läpän päissäkin on pyyhkeen valmis huoliteltu reuna. Ompelin vaippaan kuivaliinakankaan sisäpuolelle, joten reunat (lahkeensuut ja etuosa) tuli näin huoliteltua (suoralla ompeleella kankaat yhteen ja taka-aukon kautta käännetään nurjat puolet sisään). Sisään ompelin pari kerrosta yli jääneitä froteesuikaleita, mutta kyllä se vielä lisäimun vaatii silti. Takana on siis täyttöaukko, josta saa froteen ja kuivaliinan väliin lisäimua. Tein tämän mummut-näpsyvaipan kaavalla, jota kavensin sentin verran, lahjekuminauhat laitoin vähän reunempaan kuin kaavassa ja lisäsin taakse kuminauhan. Kaava:

http://personal.inet.fi/perhe/kauppila/kestovaipat/kaavat/mummut_napsy_vaippa.pdf

Täältä löytyy ohjeet: http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=39224
 
meillä abc:n matkarattaat, hankittiin esikoiselle jo vuonna 04 ja nehän on tunnetut huonosta laadusta vissiin, maksoi 99euroa silloin. MUTTA niin vaan ovat toimineet!!! ja ovat musta vieläkin siistit ja nätit! Niillä on matkattu viikko pärnussa ja milanossa. Täyttää kaikki kriteerit; menee selkä ihan alas, etupyörät saa lukkoonkin, muuten kääntyy, yhden käden kasaus ja menee pieneen tilaan. Ovat todella hintansa tienanneet! =)

Esikoinen tuli juuri kotiin, oli ollut kivaa! Ja mekin oltiin ihan hetki pikkuisen kanssa ulkona, laitoin pyykit ulos kuivuun, ja siivottukin on. Nyt vois alkaa viikonlopunviettoon ja toivoo että ollaan huomenna kaikki terveitä ihan kokonaan ja pääsen likkojeniltaan! :D

Mutta nyt esikoinen haluu koneelle pelaan pikkukakkosenpelejä..joten äippä väistyy tästä!
 
Moi! Pikasesti hehkuttamaan kuinka ihanan keväinen ilma ulkona on!! B) =)
Käytiin piitkä lenkki ja karsee hiki tuli tummassa tuulitakissa.. :whistle: Toivottavasti tytölle ei tullu vaunuihin liikaa vaatetta.. Tai nojoo, eiköhän se tässä vaiheessa olis jo tuonut asian julki! :LOL:

Hienoja kuvia Maikki ja tosi hienot pöksyt! Raskaana ollessa vielä suunnittelin kovasti käyttäväni kestovaippoja kotioloissa, mut saamarin lusmu ole kertaakaan edes kokeillut.. :ashamed: Tietty vieläkään ei ole myöhäistä alottaa!

Taidan lähteä takasin ulos; vaikka ihmettelemään mitä kuuluu takapihan kukkapenkeille. Aijai, kohta pääsee istuttelemaan kaikenlaisia kivoja kesäkukkia.. =)
 
moikka!

Päivä mennyt kotosalla vaikka ulkona ihana ilma, no lähdetän ulos kun mies saapuu töistä.
Aamulla olin jo puol 9 mennessä siivonnu ja tehny mustikkapiirakan, sit kympin aikaan tuli kaveri muksuineen ja iltapäivällä lähtivät. Leevin on unilla ja esikoinen katsoo piireettyjä. RUoka on kiehumassa joten kohta syömään.
Huomenna lähdetään Fontanellaan pulikoimaan esikisen kanssa ja Leevi menee siksi aikaa mummolle.Kun Leevi haetaan sieltä niin esikoinen jää sinne pitämään mummon kanssa elokuva iltaa.=)

Nytpä ruokaa katselemaan, josko valmista olis.
:)
 
Heips! Mulla ollut vaikee aamupäivä, kun netti on kiukutellut. Oikein hämmästyin kuinka riippuvainen sitä on netistä :( Monta kertaa täytyi käydä kokeilemassa, että josko yhteys toimisi. Mies nyt töistä tullessaan korjasi vian.

Mä olen kanssa siivonnut koko talon. Neljäs kone pyykkiä juuri valmistui :) Ulkoilemaan en ole vielä ehtinyt, mutta sillä aikaa kun tyttö on luistelussa, pitäis lähteä heittämään lenkkiä. Mies ja keskimmäinen lähtivät mökille. Ihanaa olla esikoisen ja kuopuksen kanssa kolmisin. On niin hiljaista, kun riitelykaveri puuttuu esikoiselta :D

Tileistä vielä, meillä on yhteinen tili, johon menee molempien palkat. Sietä käytetään ja sitten on pari ekstratiliä, joihin laitetaan menemään kaikki ylimääräinen tulo. Sieltä otetaan rahat talon viimeistelyyn (talo edelleen vähän kesken, muuttovuosi 2004! :LOL: ).

Juu, ei kai auta muu kuin taas lähteä liikkeelle! Ihanasti energiaa itsellänikin, kun tuo aurinko paistaa ja on lämmin!
 
Piti nopsaan tulle kommentoimaan vaan Maikille, että hieno vaippa! Meillekin tuli se Tripp Trapp nyt postissa ja löytyy myös tuo istuinosa... paha vaan, että tyttö ei kestoissa kunnolla mahdu tuohon tuoliin :headwall: Jotenkin en saa sen jalkoja menee sinne väliin, enkä uskalla taittaa ettei jää jumiin. Että kaipa mäkin käytän ilman tota istuinta... sitte ku tyttö ylipäätään on sen ikänen että saa istua niin ei varman mahdu ollenkaa enää istuimeen :LOL: Joten meillä ainkin jatketaan syöttämistä aluks babysitterissä... joka on pahasta tietysti.

Ja nyt kun päästiin asiaan mikä on pahasta niin ainakin meitin lastenlääkäri ja tytön fysioterapeutti tyrmäs kaikki hyppykiikut ja kävelytelineet ihan alkuunsa. Joten mä en sitte osta kun oon tällanen kiltti ja kuuliainen luonnoltani :saint: Luulen et meijänkin tyttö tykkäis tuosta kiikusta. No toinen mikä ei välttämättä oo niin hyvä on nuo vauvanteet. Toisaalta Noonie, jos luomukaupasta ostit, niin varmaan aika lisäaineeton/sokeriton tms. on. Muutenhan niissä voipi oll vaikka mitä, muistaakseni Kuunkulta joskus puhuikin tästä...? Mutta siis silleen nuo teet on aika turhake.

Mie ostin tänään juureksen jonka luulen olevan kyssäkaali (Kohlrabi)! Mut sit huomasinkin sen olevan nitraattipitoinen, että onkin PAHaSTA sekin, eli empäs uskallakaan antaa tytölle vaan syön itte! Tietääkö joku mitä tuosta vois tehdä?
 
Maotao, laitoithan Tripp Trapista sen istuinlevyn tarpeeksi taakse? Asennusohjeissa erikseen sanottiin, että "Saatat yllättyä kuinka pienen istuimen 6-8 kuukauden ikäinen lapsi tarvitsee! Istuinlevyn etureuna saa ulottua korkeintaan 2-4 cm tuolin jalkojen etupuolelle." Ei se lapsi sinne siltikään mitenkään helposti solahtanut, vaan jalkoja piti pujotella tukikaaren alle.
 
heips taas... =)

meilläkin syötellään edelleen sitterissä, kun en vielä uskalla istuttaa...

ootan miestä kanssa kotiin ja sitten pinkasen samalla ovenavauksella ulos aurinkoon! B) Pyykit narulla ulkona, niin taidan hyvin huolella viikkailla ne koriin... :D

Tein katkarapu-kookos-nuudeli-wokkia! Tuli ihan sairaan hyvää... :p

jaa, mutta nyt ovi käy..morjens!
 
Ihan poikki, kauhee kitinäpäivä..
Kerhossa käytiin aamulla, esikoinen pisti vastaan monta kertaa mulle.Itkun kanssa tietenkin! Vauva alkoi vielä väsymään lopussa, tuli mieleen että ois ollut parempi jäädä kotiin...

Yö kun oli taas hirvee, pienin oli räkäinen ja itkuinen. Heräili monta monta kertaa :(
Esikoinen alkoi yskimään jossain 4.30 aikaan, välillä torkahdin ja taas heräsin yskintään. Vettä kävin antaa pari kertaa, ja lopulta piti mennä sängyn viereen istumaan. Sitten kello oli jo vaille kuusi, roudasin patjan sängyn viereen kun ei mua ois pois päästänyt.
Kuulin kun mies tuli kotiin ja nukahdin, sit vauva päästi pienen itkun ja lähdin makkariin.
Isompi alkoi hulluna huutaa ja me jäätiin sit 6.30 ylös |O
Yön unisaldo hyvällä tuurilla 4h? Hohhoijjaa...

Päikkärit nukuttiin kyllä kaikki, senjälkeen oli taas pinna kireellä. Isompi nousi vääräläl jalalla ja huuti sellaiset puoli tuntia ja tottakai pienin kanssa :headwall: Kävin herättää miehen jo apuun, ei ollut itku iteltäkään enää kaukana. Äiti vaan kelpasi kummallekin, kahvia kuitenkin join huutokonsertissa johon ei mikään auttanut. Vasta kun isompi hiljeni, lopetti vauvakin...

Että nyt kyllä tuntuu että en ehkä haluakaan lisää näitä lapsia :LOL: Oikeesti kun on vielä vaikeemmat ajat varmasti tulossa kunhan vauvallekin alkaa uhmat tulemaan... On kyllä näissäkin jo hommaa.....
Nyt hakee vähän limua ja kattoo elokuvaa joka jäi viikko sitten kesken!

Hirveetä valitusta, sorry taas :ashamed: Jospa huomenna ois parempi päivä, mies vapaalla ONNEKSI!! Mun sisko tulee miehensä kanssa meille, paistellaan muurinpohjalettuja takapihalla :D Ihana oli kyllä olla tänään illalla ulkona, yhteensä 2h oltiin koko poppoo, syötiinkin ruokakin :)
 
Hipsansaa!
Myö ostaa rykäistiin asunto. Tai ei olla vielä allekirjoitettu mutta jätettiin tarjous joka hyväksyttiin päivän vatkaamisen jälkeen, joten eiköhän me sitten ens kuussa muuteta. Ahdistaa tuo laina jo nyt. Oon aina ollut HIUKKA sitoutumiskammoinen :whistle:

Muutenkin on ollut kiirus viikko, mies ollu koko viikon työmatkalla ja tulee vasta tänään myöhään kotia. Mä olen hoitanut vauvelin, laina-asiat ja vastannu välittäjän n. 50 puheluun ja rasvaillut pienokaista hulluna jottaa päästään ensi viikolla altistukseen . Nyt iho hyvä mutta tuli nuha, pahus. Tyttö on syönyt tänään tosi vähän, valvoskeli ja itkeskeli. Välillä oli ihan aurinkoinenkin,ja mulla oli huono omatunto kun koitin vähän siistiä keittiötäja vessaa ja annoin tytön touhuta yksinään vaan lattialla, raasu.

Painosta
oli puhetta. En ole punninnu pitkään aikaan,mutta vaatteiden perusteella viitisen kiloa on vielä"ylimääräistä"
 
Ai niin,meidän tyttö on alkanut vierastaa ihan hirveästi tässä viikon sisällä, aiemmin vierasti vain joitain ihmisiä mutta nyt tuli itku kun ukki kävi, puolen tunnin päästä kuitenkin rauhoittui ja meni syliinkin.
 
Luminka, saisitkohan jonkun "tuuraamaan" sinua niin että saisit nukuttua kunnolla? Alat olla kaikesta päätellen tosi poikki :hug:

Mulla oli myös pinna kireällä tänään, poika ei nukahtanut päiväunille ollenkaan. Oli tarkoitus siivota päivällä, mutten päässyt imurin varteen, kun poika vain kitisi tuntitolkulla. Olin unohtanut ottaa kahden päivän minipillerit, joten hormonit varmaan on heitelleet myöskin (kun otin sitten samaan syssyyn kaksi pilleriä ). Täytyy nyt olla tarkkana ehkäisyn kanssa seuraavat päivät (sikäli mikäli mitään makkarissa tapahtuu...).

Mies kun tuli kotiin, väänsin täällä itkua ja sitten aloin raivona imuroida ja paasasin nurkissa lojuvista rojuista, jotka oli mun imurin tiellä. Mies pakkasi vähin äänin pojan vaunuihin ja lähti puoleksitoista tunniksi ulos B) Takaisin tullessa kehui miten ihanaa on tulla puhtoiseen kotiin ja itsekin olin jo hyvällä tuulella =) Yritin pyydellä anteeksi käytöstäni, mutta kuulemma se on mulle niin normaalia siivouskäytöstä, ettei sitä tarvitse pyytää edes anteeksi :LOL:

Tänään annoin lounaalla raakaa tomaattia, kaivelin tomaatin sisustat lusikalla ja ne oli pojan mielestä tosi nannaa :p Keittelin myös itse päärynä-mustaherukasosetta ja se myöskin meni kuin voi kuumille kiville.
 
maikki: oikeesti, sitä tuli ja tuli ja tuli! :D Ja vielä illalla teki samalla systeemillä ison läjän. HUH!

maotao: googleta "kyssäkaali ohje", sieltä löytyy vinkkejä!

Mie kokeilin tänään leeviä sitterissä pitää kun oli köllöttelyviltit tuultumassa. Eihän se siinä enää pysy, kampee vaan istumaan. Onneks ei niin kauheesti oo massaa vielä että sais nurin sen. Ei varmaanka enää oo siis sille meillä käyttöä.

Luminka: mieki oon kauhulla miettiny sitä että kun leeviki kasvaa uhmaikään, mutta onneks esikoinen on jo sit taas vähän isompi ja toivottavasti rauhottunu ja tasottunu jo siihen mennessä. Ikäeroa pojilla on kuitenki 2v7kk. Toivottavasti nuutti ei oo sit joku kestouhmatapaus....

Pyörikille onnittelut talokaupoista! :flower:

Mie oon saanu vielä tänäänki päivystää poikien kans. Mies soitteli päivällä että käviskö jos menis entisen työkaverinsa kolmekymppisille - eli saunomaan ja ryypiskelemään. Sovittiin sit että menee mutta yrittäis juoda hillitysti ja tuli puolille öin sit kotiin jo. Huomenna miulla on kaupassa käynnit ja leipomiset niin isin pitää kyllä jaksaa aamusta nousta sit poikien kans olemaan. Meillä isäntä on tosi huono pitämään lupauksiaan tuon ryypiskelyn kans, yleensä menee ihan överiks. Saas nähdä miten nyt käy...

Myö käytiin mummolassa ja tultiin tuossa 19.30 kotiin. Hieman suunnittelin iltahommia ja sain pojat ihan normaaliaikaan molemmat nukkumaan. Kerranki esikoinenki oli rauhallinen ja tottelevainen sillon kun pitääki!! Kyllä sai paljon kehuja kun sujui niin rauhallisesti meillä iltahommat. Oliki eka kerta kun laittelin pojat unille yksinäni.

Nyt nautiskelen tässä oluen ja katon sivusilmällä jääkiekkoa. En oikeen osaa nukkua ennen kuin ukko tulee kotiin, toivottavasti ei menis kauheen myöhäks.
 
Iltaa!

Poika voi jo paljon paremmin. Kiitos sen homeopaattisen yskänlääkkeen, yskä on tiessään.
Nuhaa on vielä, mutta muuten poika on taas terveen oloinen.
Tänään jo naurattikin, kun otin sillä räkäimurilla räkää nenästä...se on sellanen pumppujuttu, niin siitä lähti hassu ääni niin poika sai kunnon naurukohtauksen ja nauraa räkätti sille :D Vaikka yleensä ei tykkää yhtään nenän sörkkimisestä.

Ihania kuvia maikki =) ! Istuu jo noin hyvin syöttötuolissa ja tuo pottakuva :LOL:

Meillä ei osaa vielä istua, niin syötän vielä sylissä tai sitten noissa sisävaunuissa puoli-istuallaan. Sitteriä ei tullukkaan sitten hommattua.

Meillä on sellanen antiikkinen syöttötuoli, antiikiksi sitä voi varmaan sanoa, kun siinä on mun mies istunu vauvana :LOL: Ostan siihen vaan sellasseen uuden pehmustimen niin hyvä on.

Olen kattellu noita matkarattaita, oon ihastunu Peg-perego ja cybex -merkkisiin, kun ne on alumiinia ja istuinosan saa makuuasentoon asti. Tosi kalliita kyllä ovat! Mut toisaalta kannattaa satsata hyviin, ettei joudu sitten ostaa 3 halpaa, kun meneevät helposti rikki.
Sitten ois vielä toi maailman pienin Quinny, menis tosi pieneen tilaan, mutta sitä selkänojaa ei saa makuuasentoon.

Mäkin ostin noita Hippin luomuvauvateetä, sellassia valmiita. Mut nyt en oikeen uskalla antaa mitään hedelmäteetä, kun kaverin lapsi joi niitä paljon vauvasta asti ja nyt on siis 4 v ja kaikki maitohampaat on syöpyny :eek: Siitä hedelmähaposta!On oikeesti kamalan näköstä, kun ne on syöpyny ihan ja ei voi tehdä muuta kuin oottaa että kasvaa ne oikeet hampaat niitten maitohampaitten tilalle. En tiedä millasta teetä vauvoille on Suomessa? Mut täällä on noita valmiita ja sitten sellasta pulveria.
No nyt mä keitän joka aamu vauvalle kamomilla tai fenkoli teetä. Ihan pelkkä vesi ei oikein maistu ja tuossa on vähän makua kuitenkin ja ilman sokeria ja happoja.

Toi vauvan hyppykiikku ois vauvan mielestä varmaan kiva, mut mä pelkään että siitä tulee jotain jalkaongelmia, vaikka vinot länkisääret tai jotain :LOL:
Sitä kävelykojetta en hommaa. Se on vaarallinen! Siis se millä rullata mennään ja vauva pääsee joka paikkaan huristamaan ja vielä kaatuu koko höskä.
Mutta se vauvan rollaattori? :LOL: En tie mikä sen nimi nyt olikaan... ni sen saan kaverilta.

Maotao, Meillä kasvaa tota Kohlrabia pihalla.
Meillä on muuten kaikki kaalit inhokkeja...en tiedä mikä on mutta suun laittaa irvistykseen :)

Cattus, vierastusta täälläkin. Oon huomannu, että varsinkin jos on vielä väsynyt niin vierastaa jotenkin enemmän.

RDOnnea sitten heinäkuun yritykseen! :D

Mulla ei muuten vieläkään oo ne menkat alkaneet, raskaana en siis ole, joku hormoonihäiriö se on oltava. Hiuksetkin lähtee päästä. Toivottavasti ei vaihdevuodet oo alkanu :eek:
 
iltaa taas!
Kyllä on päivä taas hurahtanu nopeesti! Nyt vasta kerkee kunnolla istahtaa...Vaikka herätään yleensä kuuden-seitsemän aikaan ni silti tuntuu että päivä ei riitä mihinkään. Aamusta käytiin Eetun kans taas puolentoista tunnin lenkki ja ooteltiin sitten että isi herää (oli taas yön töissä). Monesti tuntuu että ootan makuuhuoneen ovella imuri ja luutu kädessä valmiina et toinen herää ku on ollu yövuorossa. Ei vissiin niskaan puhaltamista :D . Noh passitin sen heti kauppaan herättyään ku pyykkipulveri oli loppunu ja pyykkikone sais laulaa melkein yötäpäivää ku verhoja, peittoja, tyynyjä, sohvatyynynpäällisiä, talvivaatteita yms. pitäs nyt kevätsiivouksen aikaan taas pestä (normipyykin lisäksi). Sitten pesin Eetun huoneen kaapit ja lipaston ja kodinhoitohuoneen kaapit. Sen jälkeen sitten vielä perusviikkosiivous. Muuta en sitten kerinnytkään tälle päivälle ku oon niin hidas/perusteellinen siivoaja. Välillä tuntuu et elämä on yhtä siivousta! Ootteko muuten kattonu Sillä Siisti-ohjelmaa? Siis aivan järkyttävää! Eka luulin et ne ois lavastettuja juttuja mut kaipa niitä tuommosiakin "paskatossuja" on....
Joo..huomenna onneksi miehellä vapaata, ni voi tehdä yhessä jotain. Pitäs uusia verhoja käydä kattelemassa ja kaupassa yms.
Nuita teidän kuvia ku kattoo ni on kyllä jo niin isoa poikaa ettei voi melkein vauvaksi sanoa! Mukavan näkönen tuo Maikin poika!
Painosta täällä ollu juttua..Mulla katosi täysin ruokahalu sillon synnytyksen jälkeen ja kun vielä alotin kunnolla lenkkeilyn sillon ni paino tippu kuukaudessa siihen lähtöpainoon. Nyt sitten on kyllä ruokahalu palannu ja välillä tulee kyllä syötyä liikaa! Voikohan muuten pillereiden alotus vaikuttaa nuihin juttuihin....Enimmillään painoin raskausaikana 66kg ja nyt 52kg. Vielähän tuota sais vaikka viis kiloa pudottaa ku oon vaan 158cm pitkä. Yritän kuitenki olla rennolla asenteella et välillä tulee tsemppikausia ja välillä saa vähän herkutella!
Rahoista: Meillä on omat tilit ja pakosta mies maksaa suunnilleen kaikki juoksevat kulut ja peruslaskut. Ite maksan omat vaatteet, meikit yms. ja tietenki puolet asuntolainasta. Eetun hankinnat menee miten millonkin, yleensä mies nekin maksaa ku kolme kertaa isommat tulot ku mulla. Kyllähän tuota tänäänki rahasta puhuttiin ku tuntuu että hirveesti laskuja ja muita menoja ja hankintoja. Meillä pitäs (tai miehellä) alkaa laajentamaan takapihan terassia nyt pian ja kyllähän sekin varmasti tulee maksamaan...
Semmosta..väsyttää ihan sikana joten lähen nukkumaan.Öitä!
 
huomenta! |O
Täällä noustu 6.15 ylös, risasen yön jälkeen. Pikkumiehen silmät lähes muurautuneet umpeen, kolme päivää nyt putsailtu keitetyllä vedellä, eipä tunnu auttavan..soitin sitten päivystykseen ja kymmenen maissa pääsis sinne. TAI, jonottaan sinne!!! toivotaan että kaunis ilma vähentäisin potilaiden määrää.

Nyt keitän kahvit ja toivon että pääsis vielä hetkeks unille ennen lekuria!
 
Huomenia täältäkin! Me kanssa herätty puoli seiskan aikaan. Pari herätystä oli yöllä. Meidän pieni mies kun nostaa itsensä nyt öisinkin konttausasentoon ja heiluu siinä, niin unihan se tietty aina siihen katkee. Mutta en valita, kun tiedän, että paaaaljon huonompiakin öitä voisi olla. Luminkalle iso :hug: . Toivottavasti olet viime yönä saanut paremmin nukutuksi!

Kurja juttu nuo helmin pojan silmät. Se on tosi inhottavaa, kun saa olla noita silmiä koko ajan olla puhdistamassa. Ja välillä koko tulehdus ei meinaa millään loppua (ainakin jos on ahtaat kyynelkanavat).

Me varmaan suunnataan tästä kohti jumboa ja sieltä sitten marimekon ystävyysmyyntiin. Loppu päivä vietetään sitten ulkona. Alku viikolle luvattu tänne etelään kahtakymmentä astetta B) Kesä tulee!
 

Yhteistyössä