11/08 masunkasvattajien murut *maaliskuussa*

Me oltiin likkojen kanssa koko päivä mummolassa. Hyvin vierähti tämäkin päivä =)
Pienin ei taaskaan nukkunut kunnolla päikkäreitä, vaunuissa 2 kertaa ja kerran tätinsä sängyssä =) Ihana kun toinen lauleli pitkään kunnes nukahti, hyvä kun uskaltaa laittaa tavan sänkyyn, sohva vaan vedin eteen JOS muka pyörähtäisi tai mylläisi itteensä reunaa kohden :D

tietämätön: Jaksuja sulle arkeen :hug: Ikävää kuulla että juuri vauva-aikana ero tullut, silloin apua kuitenkin tarvii kaikista eniten. Ainakin omasta mielestäni! Kiva kuitenkin että on lapsen elämässä edelleen :)

Haluutteko ihan päivämäärät etusivulle vai riittääkö pelkkä kuukausi ja vuosi? Ja ei siis ole pakko noitakaan ilmoittaa jos ei halua.
 
Debi: meillä vauva syntyi rv37+4, eli ei siis ihan täysiaikainen ollut. Kerran on kääntynyt mahalleen, ja muutenkin ehkä vähän hitaammin kehittynyt kuin siskonsa (synt.rv39 ). En tiedä onko vaikuttanut meillä nuo raskausviikot kehitykseen, vai onko sitten muuten vaan hitaammin lämpenevä :D Hymyt tuli myös mielestäni aika myöhään, olikohan jotain 2kk ikäisenä.
 
iltaa kaikille! kivaa kun on tullut uusia ihmisiä mukaan ja hauska kuulla "vanhoista parroistakin" :LOL:
oon Vilhon kanssa viimeistä iltaa mummolassa,huomenna paluu arkeen ja Helsinkiin kotiin. Ihan mukavasti on loppujen lopuksi mennyt näinkin pitkä reissu ja ilman miestä vielä. Saas nähdä tuoko tuliaisia ameriikan reissultaan (pirulauta jos ei tuo... :kieh: )

joo en minäkään nyt viitsi sen kummemmin alkaa valittelemaan Vilhon aamuvirkkuisuutta tai yöähräämisiä (tänään herättiin aamuun klo 04.10) kun oikeesti meillä on kai kaikki aikas mallillaan. poika syö soseita hyvällä ruokahalulla ja vetelee korviketta päälle kunnolla muttei "liikaa", kasvaa ok ja nauraa hekottaa välillä kuin mielipuolinen.

kiitos niistä bibi-tiedoista, olipas kivoja tutteja taidan tuhlailla pieniä pennosiani sinne nettikauppaan
ja ai että kun tuo manduca-reppu näytti hyvältä!
meillä on kotona joku trikoinen kantoliina ja kantorepun tapainen (tai siis se taitaa olla hieman kuin neliöliina vahvennetuilla olkahihnoilla) mutta näin talvella ei olla kovasti käytetty, liinaa käytän välillä sisällä ja sit näin mummola-visiiteillä silloin tällöin

piti niin kommentoida kaiken näköistä kun on paljon juttua nyt tänne tullut mutta nyt sen verran uni painaa silmää että parempi jatkaa joku toinen kerta.

haleja tietämättömälle (ja ihania kuvia taas söpöstä Shantista!) ja keijulle ja teille kaikille! :hug:
 
Rupesin minäkin ottamaan kantaa tähän "etuajassa" syntyneisiin. Meillähän oli suunniteltu sectio viikolla 36/3, ja minusta kokoajan ollaan vähän perässä tultu verrattuna muihin meidän lapsiin! Alkuajatkin Aapo oli sylivauvana ja tarvitsi enemmän läheisyyttä:) Ajattelin vielä justiin tätäsynnytystapaa kun ei ollut mietenkään luonnollinen alku vauvalle. Meillä ei neuvolassa olla suhtauduttu mitenkään tähän etuaikaisuuteen, päin vastoin vähättelevästi, mutta minä olen kyllä ollut siitä erimieltä!! Mutta varmaankin nyt ajan mennessä eteenpäin "erot" tasaantuu:)
 
ai niin sitä mun pitikin kysyä että olenko ainoa jolla käynnistettiin synnytys yliaikaisena? en nyt muista kenenkään puhuneen... muutamaan kertaan oon saanut kuulla että Vilho olisi jotenkin "vanhemman" oloinen ikäisekseen (la oli 5.11. ja käynnistyksellä syntyi 21.11. ) lääkäreiltä ja neuvolantädeiltä, mitä lievästi ihmettelen koska ei meillä käännytä ja ei pitkiin aikoihin esim.kannateltu kunnolla päätä ja vieläkään ei käsivoimat/selkävoimat riitä pitämään pitkiä aikoja mahallaan. ookoo, 2 alahammasta on puskenut jo läpi,istua pönkeää jo ittekseen sylissä pystympään ja alkoi "jo" 3kk ikäisenä osoittamaan suunnatonta kiinnostusta syömiseen (siis kun muut söivät Vilhon nähden jne)
mutta ei mun mielestä ole mitenkään ns. kehittyneempi tms,ainoastaan raajat on sen verran pitkät että joudutaan käyttämään jo 74cm vaatteita (pituutta kuitenkin 66,5cm)

äh okei oon väsynyt,nyt nukkumaan naikkonen... :ashamed: :kieh:
 
iru
Moikka kaikille!! On ollu niin kiirettä, että en oo kerenny käydä lukeen saati sitte kirjotteleen mitään tänne =)

Tervetuloa vaan kaikille uusille! Me ollaan siis Haukiputaalta ja yksi lapsi on meillä, poika 4,5 kk.

Luminka:Lisäys että poika syntyi rv 41+4 ja että syntyi klo 14.10.. oon laittanu vissii väärin mut syntymäpäivä kuitenki 14.11 :LOL:

Välikausihaalareista oli puhetta niin meidän äiti oli ostanu kirpparilta sellasen travellen haalarin ja sit vielä "tuulitakin" erikseen. Oli tosi hyvä kuntoiset =)

Rattaista sen verran että mulla on emmaljungan yhdistelmät missä saa siis ton kopan tilalle sitte sen istuin osan ja sen kuomun siirrettyä sitten siihen istuin osaan. Oon kuitenki hobby hallista tilannu sellaset carenan matkarattaat vielä että niillä on sitte kaupungilla ja kaupoissa kierrellä ja mahtuvat mukaan (ja mahtuu konttiin sitte ostoksetki :D ).. niin niitä emmaljungkia voi käyttää lenkillä yms kuitenki.

Soseet oon tehny muuten itte mut hedelmäsoseita ostanu jonki verran. Nyt ollaan syöty bataattia ja herra on ihan haltioissaan :p

Nannista sellanen kysymys että miten siirryn siitä Nan1:stä Nan2:seen? Oon antanu vielä sitä ykköstä kuen tiiä et pitääkö niitä jotenki sekotella vai mitä ihmettä?? :headwall:

Enpä nyt muista enää että mitä muuta piti kirjoittaa... parempi ehkä lähtee jo nukkumaan B)

Öitä :wave: iru
 
iru
Oli pakko tulla vielä takas ku muistin että mitä asiaa oli vielä... :headwall:

Nii käytiin Ilmarin kans nyt toista kertaa siellä rokotustutkimuksessa.. Oli herralla edellisenä päivänä kakka kovalla ku oon antanu sellasta mustikka-vadelma-omena sosetta.. nooh, fiksuna annoin sitte luumua että pehmenee..

Sitte mentiin sinne rokotteelle niin heti ku nostin pojan pöydälle niin haistoin et jaa, kaivattu kakka on tullu.. samalla siinä hoitajan kans puhuttin että on ollu poju kärttysenä parina iltana (hampaita tulossa??) niin hoitaja että haenpa lääkärin niin katotaa ettei vaan oo korvissa mitään.. noh mä et joo kerkeen sen kakan sieltä pestä sillä välin.. mitä vielä??? MAAILMAN SUURIN KAKKA OLI TULLU!! Siinä sen sitte yritin pestä ja lääkäriki kerkes tulla ja puhdistusliinoilla putsaili vielä mitä en onnistunu etupuolelta peseen.. Sain sitte puettua puhtaat vaatteet pojulle (ku edelliset oli jokaikinen vaatekappale kakassa) ja oottelin et hoitaja tulee niiden rokotteiden kans niin hokasin et omaki paita ihan kakassa?!?! Kiva haju, ei kait siinä auttanu ku tunkee laukkuun se pitkähihanen ja hillua lyhythihasella siellä :LOL:

Sanoin vaan että pitää alkaa vissiin ottaa itelleki vaihtovaatetta mukaan, ku voi käydä näinkin :LOL: mut olihan hauska reissu. Vähän itkahti ku piikki pistettiin mut leppy nopeesti ja hulluna "porisi" :D

Mut nyt oikeesti nukkumaan, öitä!
 
Huomenta!

Meillä siirtyi pikkumies alakertaan omaan huoneeseen pinnikseen nukkumaan. Jännitti että miten eka yö menee. Hienosti meni, viideltä heräsi syömään eikä muuta ole vauvelista kuulunut. Vieläkin siis unten mailla. Minä sitten hereillä jo ennen seiskaa, ei osannu vaan nukkua kun koko ajan odottaa milloin toinen herää :/

Iru :LOL: :LOL: Kylläpä oli hauska juttu, mutta jos itse olisin ollut siinä tilanteessa niin tuskin olis naurattanu yhtään!

Luminka mulle voisit päivittää tiedot: Vantaalta ollaan, lapset poika -94, tyttö -95 ja pikkumies 110808.

Nyt päivän puuhiin!
 
Huomenta

Iru: siitä nannista voi siirtyä suoraan siihen 2:een, siinä ei ollu muuta ero kun jotain ravintolisiä oli enemmän. Huippu toi kakka juttu,ei ehkä siinä tilanteessa ois naurattanu :LOL:

Meillä ois kohta lähtö sinne korvalääkärille. Toivottavasti korvat ois kunnossa.

Viime yö meni hyvin, Leevi rupes nukkuu puol 9 ja heräs ekan kerran syömään 2,40 ja sit kuuden aikaan ähräs ja nostin ylös niin oikein paksu keltaista räkyä oli naamassa jja sieraimet täynnä, ois nukkunu varmaan pitdempäänkin mut heräs sit kun yritin saada toisen hengitystä paremmaksi.
Mut joo nyt on mentävä laittautuu....
Tuun sit kertomaan miten reissu meni.
 
Huomenta!

Tiedot eka:pk-seudulla asun ja lapset tyttö 05/02 ja poika 11/08.

Mulla käynnistettiin synnytys 42+1, poika on ollut koko ajan hirmuinen "action jakcson", oppi kääntymään vähän päälle kolmekuisena ja pyörii kuin väkkärä lattialla. Ärsyttää kun ei vielä pääse eteenpäin. Sylissäkin pitää punkea istumaan, ja liikettä pitää olla. Hirmuinen tohottaja siis.
Eilen oli koko päivän jotenkin itkuinen jä känkkis, olisiko ollut jälkimaininkeja siitä keskiviikon rotarokotteesta. Yökin meni huonosti, heräili tunnin välein tissille, rauhoittui sitten kyllä aina siihen. No niin, kohta pitääkin lähteä viemään tyttöä eskariin...
Mukavaa päivää kaikille.
Tietämätön: meillä taisi olla samanikäiset vauvat ja syntymäpaikkakin sama eli nkl.
 
huomenta!
tänään sit lähtö takas Hkiin.

voi mä naureskelin tuolle irun jutulle! =) ja samalla mietin että ihme kun ei itelle oo sattunut vielä kun kotona välillä ollaan hiuksia myöten kakassa :LOL:

koskakohan tuo meidän hirnuva pikkupoika oppii kääntymään,itsekin hän ihan hermoilee kun ei liikkeelle pääse,sit joutuu kanniskelemaan ympäri huushollia jatkuvasti.
selällään ollessaan tosin "liikkuu" eli akselin ympäri mennään ja aina on poika ihan eri paikassa hetken päästä.
pitääpä sit laittaa taas kuvia tänne ja feisbuukkiin kun kotiin pääsen.

ainiin käytiin eilen reima-tutan penkojaisissa,poika sain mummoiltaan sit kaikenmaailman (sisä)vaatteita ja minä finlaysonin pussilakanasetit. oletin jotenkin että ois ollut enemmänkin ale-vaatteita,mut ehkä oltiin sit niin myöhään liikenteessä kun iltapäivästä vasta käytiin. välikausihaalariakin katselin,mut ei sit oikein iskenyt mikään silmään. uutuuspuolella oli joku ihan kiva limenvihree haalari ja sit musta 2-osainen setti(siitä tais kyllä olla 80cm pienin koko)

jahas,nyt aamupalalle ja viimeisiä tavaroita pakkaileen :wave:
 
huomenta..
koitan tässä keittiössä kahvin ja puuron sekä sylissäni hilluvan hulivilin kanssa näpytellä...

rokotteesta ei tullut mitään huonompaa yötä tms. en sitten ees suppoo laittanut kun nukahti hyvin. ja nukuttiin nyt kasiin saakka.. :)
ensimmäiset kaurapuurot juuri lusikoitu (n.3tl) ja sitten luumusosetta sen kera. puuro pelkästeen sai pojan kakomaan, tuli hälle oikeen vedet silmiin..sitten kun sekoitin sen luumuun, niin johan uppos. :D

vaikeeta kirjottaaa...laitan lisää myöh.
 
iru, kiitos makeista nauruista heti aamuun :LOL:

Meillä vedeltiin toinen satsi kaurapuuroa eilen illalla aprikoosin keralla ja hyvällä ruokahalulla meni (n. pari ruokalusikallista). Aamulla poika heräsi jo kuudelta ja otin imetyksen jälkeen viereen, kun en millään jaksanut vielä nousta. Sitten tunnin päästä pulppusi yhtäkkiä sängylle oksennus, aamumaitojen seassa tuli turvonneita kaurahiutaleita. Eilen aamullakin puklaili tavallista enemmän. Kerrohan sitten helmi, miten teillä lähti puuron kanssa menemään!

Eilen kun poika nukkui päiväunia klo 14:30-19 (!) tehtailin joutessani kierrätysmatskuista pari L-koon kestovaippaa. Tuli muuten hyviä, mutta liian isoja vielä, poika oli yhtä vaippaa niiden kanssa! Kaava oli 8-18 kiloiselle, joten on siinä varaa meidän 8,6-kiloisella vielä kasvaakin.
 
Sellaista kyselisin teiltä, joiden vauvoilla on allergiaepäilyjä tai todettu allergia, että miten oireet ovat ilmenneet? Meidän pojalla on nyt parin viime viikon aikana posket ja leuka tulleet ihan punaisiksi. Iho ei ole kuivaa, se vaan punoittaa. Tuttia ei syö, eikä olla aloitettu kiinteitä. Imetän ja on saanut korviketta n.1,5 dl/päivä jo parin kuukauden ajan. Muuten iho on ihan hyvässä kunnosa, paitsi vaippa-alueelle on tullut vähän punoitusta eteen ja reisiin. Epäilen että kestovaipat painavat näihin kohtiin.
Mitään muuta "oiretta" ei ole. Yöllä kyllä heräillään todella tiheään, mutta masuvaivoja ei ole, en ainakaan ole tulkinnut poikaa niin että mahaa vääntäisi. Mietin vain että rasite on kyllä suuri allergioille, kun minulla on paljon ruoka-aineallergioita, miehellä on siitepölyallergiat ja siskolla on siitepöly ja ruoka-aineallergiat. Sisko rupesi kyllä oireilemaan vasta päälle vuoden ikäisenä, siihen asti mikään ruoka ei aiheuttanut oireita ja iho oli aina tosi hyvässä kunnossa. Pitää varmaan kysellä neuvolassa, seurataanko tilannetta vain.
 
Heippa!

tietämätön: Kovasti tsemppiä sulle! Minäkin esikoisen isästä erosin aikoinaan, ei se yksinhuoltajilla helppoa ole, mutta onneksi sullakin vauvan isä asuu lähellä ja näkee vauvaa.

Meillä oli eilen touhukas päivä. Menin vauvakinoon Lumin kanssa. Vitsi se oli aivan täynnä porukkaa! Ja niin pikkuruisia vauvojakin paljon, ihan vauvakuumetta pukkaa ;) Mutta joo, koko kinopalatsin aula oli täynnä vaunuja ja joka rivi ykkössalissa melkeen täynnä. Muistelin vaan ku esikoisen kanssa käytiin useinkin ja silloin ei ollut kuin ihan muutama äiti vauvoineen :) Noh, sillon se olikin vielä ihan uus juttu.

Leffan jälkeen käytiin kaverin kanssa syömässä. Oli ihan hauskaa. Niinjoo, Lumi oli leffassa hereillä koko ajan ja nukahti sit heti leffan jälkeen mut heräs samantien ku päästiin tonne syömään, puolen tunnin unet kuten aina.

Sit käytiin lastentarvikkeessa ja ostettiin sit turvaistuin. Eihän me viel tarvita kun kaukalo riittää mainiosti mut en malttanut olla ostamattakaan. Ostettiin Gracon Duoflex.

Mitäs vielä. Viime yö meni tosi huonosti. Tunnin välein syöttö ja neljästä viiteen tyttö kiljahteli riemuissaan aivan virkeenä. Nukku tunnin ja kuudelta taas heräs. Noh, semmosta se :) Palaillaan!
 
kiitos tsempeistä ja haleista :flower:

NOONIE:mulla oli käynnistys rv 42+2 eli sillonn meilläkin synty..sulla muistaakseen oli kans sama luku=)

PP79: joo naikkarilla sillon olin...olin itse asiassa jo sillon lauantaista osastolla kun piti käynnistellä mut lopettivat kesken kun tuli illalla sulku päälle |O mut sit sunnuntaina 30.11 pääs pusertaa shantin ulos..ja sithän vauhdilla mentiinkin...oltiin perhe huoneessa siellä.

mut nyt taas pukee likkaa ja koirankaa ulos joten :wave:
 
Maotao Joko olet lähteny Turusta? nyt vasta luin ton treffaamisjutun eli vähä myöhässä :S

Neuvolalääkäri 4kk 26.3

Paino: 7940g (16.3 oli 8040g)
Pituus: 68cm (16.3 oli 67.4cm)

Pipa 42.7cm

Kirjotti neukkukorttiin:

Jäntevä tyytyväinen poika. Pulauttelua. ALMIRON ja soseet käytössä. Paino laskusuunnassa. Kontrolli TYKSin ohjeen mukaan.

Toi lekuri sano että on 2 hoitolinjaa tässä, eli joko se on maitoallergia tai refluksitauti. Jos ei maito tehoo niin se on refluksitauti, jolloin Onni siirtyy lasten ja nuortenpolin hoidettavaksi, koska lastenlääkäri sitten määrää lääkityksen.

Seuraavassa neuvolassa kun katsotaan paino niin jos se on laskenut tai ei noussut niinku pitää niin suoraan lasten ja nuortenpolille, koska sitten se on jo vakavaa kun paino tippuu.

Jos Onni ei olis alottanut soseita jo alle 3kk iässä niin pulauttelun takia paino olisi tippunut rutkasti, tätä mieltä oli lääkäri ja itekki tiiän sen.

Onni vierasti vähän lääkäriä ja itki hirmusti.. rauhottui heti kun äitin syliin tuli. Kaikki oli muuten Onnilla kunnossa =)

----



Soitin tänää sit TYKSiin ku alkaa toi maitojauhe olla lopussa ja siitä ei oo ollu apua, melkee päinvastoin.. vatsa menny kovemmalla, unet häiriintyny ja paino aavistuksen laskenu.

Lääkäri määräs että jauhe lopetetaa ja palataan entiseen ruokavalioon. Laittaa lähetteen gastro-enterologian poliklinikalle ja nyt vaa oottelemaa koska postissa tulee aika sinne jatkotutkimuksii. Eli ei mennäkkää ainakaa viel lastenpolille.

Äsken Onni sai sitten Nania ja joi 150ml kerralla ja ois enempiki menny. Ja ei oo 2 viikkoo maitoo juonu ku sen 100ml melkeestä kerrallaa ku ei tykänny siit almironista.
Meillä on syöty nyt puuroa useempi aamu ja soseita menee paljon päivässä, olisin luullu että se paino ois noussu mut ei sit ollukkaa. Lääkäri oikein tänään määräsi syöttämään puuroja ja soseita lisää että paino nousee jos maito ei pysy sisällä :D

En muista kävinkö kertomassa eli siis Onni löysi varpaat 16.3, Kääntyi masulleen 18.3 oikean kyljen kautta ja tossa pari päivää sitten käänty myös vasemman kyljen kautta. Eilen meni varpaat iha suuhun asti =)

Viimeiset 3 yötä Onni on nukkunu huonosti.. 1-2h välein heränny ja arvatkaa miten.. no varpaat käsissä naureskellen.. tämä äiti vähä väsy.. On se sinne sitten tsiljoonan tutittelun jälkee nukahtanu takas, aamuyöstä oon sitte ruokaa antanu ku sillo sitte nälkäänsä heränny..

 
Heips pitkästä aikaa :wave:

Hoksasin just yks päivä, et enpä oo muistanu tänne kirjotella ollenkaan... Lukemassa käyn kyl sillon tällön, mut jotenkin se kirjottaminen on jääny :ashamed: Luinkin nyt koko pinon läpi, eikä näkyny yhtään mun tekstiä. Kauheesti te ootte kaikesta jutelleet, jotain voisin minäkin kai välillä sanoa.

Ekaks: Uusille tervetuloa :flower:

Laittaisko tähän nyt meidän kuulumiset ja sitten kommentois jos jaksaa/ehtii. Elikkäs:
Laura täytti tiistaina 5 kk ja neuvolassakin käytiin. Mitat tällä kertaa pituus 64,8cm, paino 7140g ja pipo 42cm. Hyvin on kasvanut, tosin viime neuvolasta tullut suhteessa painoa enemmän ku pituutta. Terkkari kehui että on ihana tyttö, jutteli tädille kovasti ja naureskeli :) Rokote vaan vähän suututti, mut onneks ei kovin kauaa.

Meillä on siis edelleen kiltti, hymyileväinen tyttö. Naureskelee ja juttelee kovasti aina hereillä ollessaan. Kääntyä ei vielä osaa, hieman autettuna pyörähtää kyllä, mut ei vielä omin voimin oo ihan onnistunut. Vaakatasossa menee ympyrää lattialla, myöskin eteen- ja taaksepäin, ja vauhtia riittää. Istuakin jo osaa hyvin, vähän vielä meinaa vaan horjua :) Viimeisimpänä taitona on keksitty miten sitterin lelukaaren saa itte käännettyä alas, silläkin saa äitin huomion :)

Yöt meillä on suhteellisen rauhallisia, nukkumaan mennään noin 22-23, syödään joskus 5-7 välillä eka kerran ja sit 8-10 välillä noustaan ylös. Eli hyvin saadaan nukuttua. Tosin nyt viikon verran mulla ittelläni on ollu vaikeuksia nukkua, jostain syystä ei uni tule.

Soseita meillä on maisteltu jo yli kuukausi, perunaa, porkkanaa, bataattia, kukkakaalta yms. Kasviksista teen itse, hedelmäsoseet (paitsi omenan, kun äitini teki sitä viime syksynä omista ompuista) ostan kaupasta. Nyt on muutamana päivänä maisteltu varovasti kaupan kasvis-liha-soseita ja tuntuu maistuvan, samoin kuin viime viikolla aloitettu kaurapuuro. Söis niitä vaikka kuinka, niin paljon ku vaan annetaan. Imetystä jatketaan, mut maidon määrä ei enää tahdo neidille riittää, iltaisin sit otetaankin nannia lisäks (+ velliä).

Mut nyt mä taidan lähteä keittelemään neidille vähän kaurapuuroa, jos sitten vaikka tulis nukkumatti kylään...

Lisään tähän perään pari uusinta kuvaa Laurasta

Isopapan synttäreillä huomattiin, että meillä on jo iso tyttö. Mihin se pikkuvauva on hävinny?


Sit käytiin shoppaileen tällaset hienot arskat
 
Tää kone on kyllä ihan järkky. Juuri kun on kirjoittanut pitkän tekstin, niin yksi väärä hipaisu väärästä napista, niin kaikki on jossain kyberavaruudessa :kieh:

Juu, mutta meidän päivät on taas kadonneet jonnekin. Rokotusklinikalta saatiin uudet rokotteet ja nyt Leo sitten sairastui niistä. Lämpö nousi 38,5 ja tosi kiukkuinenkin oli. Vielä seuraavanakin päivänä oli vähän lämpöä ja kiukkua ilmassa. Nyt kaikki on kuiteskin jo ok :)

Mä olen miettinyt kanssa, että yliaikaisena syntyneet on jo jotenkin motorisesti valmiimpia. Meillä tämä viimeinen syntyi myöhimpään (rv41) ja on kyllä lähtenyt liikkeelle ensimmäisenä. Leo ei ollut vielä kolmea kuukauttakaan, kun se jo kääntyi selältään massulleen. Ja tässä männä viikolla, se jo onnistui tiputtamaan itsensä sitterin reunan yli lattialle. Oli onnistunut kampeamaan ittensä ensin istumaan ja siitä horjahti kyljelleen lattialle. Enää ei voi jättää mihinkään ilman valvontaa ja turvavöitä.

Meillä automatkat on alkaneet olla vaikeita. Enää, kun poitsu ei nuku koko matkaa, niin jossain vaiheessa tuskastuu istumiseen ja alkaa parkua pää punaisena. Joka paikassa saa olla tosi sukkela ja kaupastakin pitää kiireen vilkkaa lähteä lyhyintä reittiä kotiin, kun ei sitä kamalaa mekkalaa jaksa kukaan kuunnella. En tiedä auttaisko kunnon turvaistuin tuon turvakaukalon sijaan. Kuumakaan sillä ei voi olla ollut, kun olen yrittänyt tosi vähän pukea automatkoille :eek:

JennyAdelina, tyylikkäät arskat teidän neidillä B) Mun tarttis käydä myös shoppaamassa jotkut lasit pojalle. En vaan oikein tiedä mistä löytää noin pienelle lasit. Enkä millään viittis maksaa itseäni kipeeksi alan liikkeessä. Etenkin, kun tiedän, että mies ne lasit jonnekin kuitenkin hukkaisi ensimmäisen viikon jälkeen :)

Juu, nyt tuo seuran kipeä pikkumies kutsuu. Ja uloskin kai pitäis lähteä, kun katsoo pihalle. Niin ja siivotakin pitäis. Ja tässä koneella sitä vaan on taas istuttu :D
 
Heippa!
Onpas paljon tullu tekstiä ja uusia kamuja joukkoon :) en ole muutamaan päivään käyny päivittämässä tätä.
Mulla on kolme lasta 10v tyttö, 13v poika ja nyt sitten tämä pienin kohta 5kk.Asustellaan Haukiputaalla :)
Meillä nukutaan päikkärit ulkona vaunuissa n.3 tuntia, sitten sisällä pikku unipätkiä.
Olli liikkuu jo kovasti, käänty selältä vatsalleen ja siitä takaisin.Laittaa myös jalat masun alle konttaus asentoon ja nenu maassa yrittää ryömiä, kiire tuntuu olevan pikkumiehellä :) En ehtiny lukea kaikkea mistä olitte keskustelleet, mut palailen tänne paremmalla aikaa, poju kutsuu taas :wave:
 

Yhteistyössä