11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

yermasoya: meille tuli kutsu hammashoitolaan postitse. Jännä kun näin aikaisin jo :eek: Sitten mun kaverin poika (1v5kk) ei ole vielä käynyt ja asuu melkein tien toisella puolella. Et toiset kutsutaan tosi aikaisin, ja toiset venaa kutsuaan reippaasti yli vuoden ikäiseksi!

helmi:
nyt sit kaikki ilo irti kun on vaa toinen poika kotona =) Meillä esikoinen lähtee tän viikon perjantaina mummolle yöksi.. Mä koitan päästä livistämään heti kun pienin on syönyt iltapuurot ja melkein rupee nukkumaan (aiemmin en uskalla, kun tähän saakka on huutanut vaan jos minä en ole syöttämässä :O ).. Niin siis livistän kaverin luo siiderit mukana =) Eri juttu toteutuuko tämä sitten, mutta TOOOOSI kova on yritys B)

Juuri pyöritin pullat kohoamaan. Teen rahkapullia, värjäsin rahka-kermaviiliseoksen elintarvikevärillä vaaleanpunaiseksi =) Esikoisen synttäreille ajattelin tehdä valmiiksi. Pitää tosin testata paria päivää ennen yksi pulla ja kattoo onko mennyt pakkasessa miksikään. Kun on kuitenkin reilut 2 viikkoa aikaa bileisiin vielä!

Haikeelta tuntuu kun miettii parin vuoden takaisia aikoja, olin aika viimeisilläni ensimmäistä odottaessa... Kyllä se eka raskaus jää mieleen ihan eritavalla kuin toinen, ilmassa oli niin paljon enemmän jännitystä ja uutta =) Innolla odotti millaista on hoitaa omaa vauvaa jne..

Toki jännää oli toinenkin raskausaika, mutta se oli jo niin tuttua kun yksi jo takana.

Mulla meinaa kyllä välillä tulla ihan itku kun vauva rinnalla :snotty: Mietin välillä et lopetanko sittenkään, mutta sitten taas helpottaa ajatuskin ettei enää roiku rinnassa ja saan omat tissini takaisin :D Tai eihän ne enää entiselleen palaa, mutta ymmärrätte varmaan pointin!
Niin eikä sitä ole pakko kokonaan lopettaa, voinhan mä kerran pari päivässä vielä. Ja sit saattaa neiti hyljätä kokonaan kun saa pullosta vauhdimmin!

Mut nyt pullat loppuun tekemään :wave:
 
Maotao: Ostin iha vauvojen mustikkasosetta kaupasta ja sillä taiteiltiin, siihen käy varmaa iha mikä hedelmäsose vaan, yön yli annoin kuivuu enne ku leikkasin kehyksiin sopivaksi. Onni ei maistanu yhtää (ihme ja kumma) mut on ainaki terveellisempää ku sormivärit jos suuhu laittaa.

Kävi muuten hauskasti tos maalaukses.. alotettii maalaa ja onni oli alasti sii lattial, yhtä äkkii se rupes ähistää KAKKAA.. eikä aikaakaa ku sil oli sellane 5cm pitkä tiukkukakka sohottamas pyllyst.. sit se tippu siihe sanomalehen päälle (onneks laitin sen siihe alustaks) ja hyvä et ei kartongin pääl sentäs mut ei kaukana ollu =D Onni siis pasko sanomalehelle xD
 
maotao, mullakin joskus tunne että kirjoitimpas niin hervotonta juttua, että kai joku kattoo monttu auki, että mitä tuokin mamma meinaa... :LOL: Mä kylläkin välillä pistän pilke silmäkulmassa muutenkin asioita..en sitten van tiedä kuinka helppo siitä tekstistä on arvata oonko ihan tosissani. :D

sanse, kiitos nauruista!! :LOL: ihana..."pasko sanomalehdelle..." siisti jäbä!! :D

jaa ja äiti ei saakkaan tänään olla koneella. heippa!
 
yermasoya: meillä annettiin 5kk neuvolassa lappu hammashoidosta ja siinä oli et kun lapsi lähestyy 6kk ikää, pitäs ekaan käyntiin varata aika. Eli itse piti täällä ainakin soittaa. Täällä sen ajan sai kyllä tosi nopeesti. Alle viikon päähän soitosta. Riippuu varmaan paikkakunnasta mut luulisin et noi vauvat menee aina jonojen ohi... Soittele neuvolaan ja kysy jos mietityttää! Ei varmaan joka paikkakunnalla olekaan näin nuorille vielä. Muistaakseni esikoisen kanssa ei näin pian käyty ollenkaan ja lopulta kun käytiin, oltiin saatu hammashoidosta ite kutsu ja aika. Sillon asuttiin eri paikkakunnalla.
 
Okei, kuulostaa olevan monenlaista käytäntöä siinä hammashoitoasiassa! Luultavasti täällä Hesassa sitten on tuo, että soita ja varaa itse. No, kysellään asiasta seuraavassa neuvolassa; eiköhän sitten olla viisaampia! :) Ja eihän tuolla asialla niin kiirettä vielä ole. Pitää vaan kohtapuoliin alottaa se hampaanpesu ja sitten sitä pitäisi muistaa tytöltäkin pestä säännöllisesti aamuin illoin! Oon itekseni naureskellut, että eihän tässä pian ehdi yhtään mitään muuta touhuilla kuin keitellä soseita ja syöttää tytölle sosetta/puuroa/velliä/imettää.. Sitten ne hampaanpesut ja kohta pitäisi alkaa pottatouhuihin.. :D :D :D Ja vielä sitten mies ihmettelee, että mites ootte saanu päivänne kulumaan?!?? :O

Täällä oli jokin aika sitten aika karsee ukonilma! Vettäkin tuli kuin Esterin sanonko mistä! :LOL: Onneks aamupvällä oli vielä poutaista kun olimme vaunujen kanssa liikenteessä.
 
moikkelis

Mä en oo oikein jaksanut enkä kerennyt kirjoittelemaan, mies tekee "ympäripyöreetä" päivää ja oli viikonlopunkin kokonaan töissä ja vielä taa viikko +vkl töitä hurjasti sit ens viikolla pitäs tasoittua. Tosi hauskaa ollu ku molemmat ollu kipeenä, onneksi molemmilla alkaa jo helpottaa tuo tauti.Tänään käytin Leeviä lääkärissä ja labroissa, kaikki ok.Ventolinea määräsi että tarvittaessa voi antaa. No yskinyt ei ole sit kun kerran sen jälkeen (koputtaa puuta).=) lääkärissä käynnillä oli siis parantava vaikutus =)

Käytiin sit poikien kanssa äsken anoppilassa äitienpäivä kahvella kun hän oli eilen pitkässä vuorossa töissä niin ei päästy käymään.

Hammashoitolasta: meille tuli aika jo kuukausi sitten ja ois ollu ihan muutaman päivän päästä siitä mut vaihdoin sen ajan ja mennään kuun lopussa sit sinne.

Huomenna meillä ois 7kk neuvola. =)

Tietämätön: on kyllä kaunis tyttö sinulla. =)

Sanse: ihana idea toi maalausjuttu, täytyy kokeilla poikien kanssa joku päivä.

Meillä pojat painoi mummoille kartonkeihin jalat ja kädet ja sit laitettiin kehykset.

Täällä on ihan kamala ilma, aamulla näytti että tuleepa ihana päivä mutta ei. Vettä on tullu kokopäivän ku esterin perseestä. Toivottavasti huomiseksi selkeisi niin vois lähtee vaikka lenkille, isompi vois ajaa pyörällä ja pienemmän kanssa vaunuilla mentäis.

Nyt pitää lähtee leikkii poikien kanssa =) Palaillaan :wave:
 
täällä tulee hampilääkäriin sitten kutsu postissa: 8kuisena.

meillä on siirrytty nyt sitten syömään syöttötuoliin, kun on alkanut pienen ajan sisällä pönkeen itteään istuun..ja huomattavasti helpompi syöttää nyt! vähän vieläv kallistuu aina toiselle puolen, mutta eipä siinä istukaan kuin maks.5minsaa kerrallaan.
=)

imettäminen sujuu vaihtelevasti! Pitää olla todella rauhallista että malttaa syödä; paras konsti on syöttää heti kun herää, kun on vielä uninen..ja ihan makkarissa makuullaan. Joskus joudun käveleen ja kantaan koko imetyksen!

mulla oli olevinaan hirmusesti teille asiaa, oikeen ASIAA :D mutta nyt ei muista ja tuo kaveri ei oikeen taaskaan anna äidin netteillä rauhassa, kumma jäbä!
 
Moikka!

Onpas ihanasti tullu tekstiä tänne ja kivoja kuvia olette laitelleet :)
Kyllä on niin sööttejä nää meidän vaavit että :heart:

Viikonloppuna oltiin lastenkutsuilla ja tässä kuvaa meidän pojasta.
Pääsi ekan kerran keinuun ja oli näin hauskaa


ja sopivasti kun oli puettu poika maajussin asuun, ni pääsi ajamaan traktoria



Ensimmäinen äitienpäivä oli ihana.:heart: Meillä oli samana päivänä 6-vuotis hääpäivä ja mies toi kauniin kukkakimpun ja vei meidän perheen syömään. Nätti ilma ja istuttiin siellä ulkona syömässä. Poika nauraa hihkui ja kiljui ihan innoissaan, kun oli kovaa puheensorinaa ja naurua. Tää on aina ihan elementissään, kun pääsee ihmisten huomion keskipisteeksi.

Tää poika alkaa varmaan kohta kontata väärinpäin..siis niinku rapu :LOL: Selällään ollessa nostaa pyllyn ylös niinku sellasseen sillan tekee.

Meillä on heinäkuussa aika hammaslääkärille, tai siis se on mun aika, mutta viime kerralla jo hammaslääkäri sanoi, että ota sitten poika ens kerralla mukaan tänne leikkimään, saa samalla tutustua. Voidaan sitten esitellä noita kahta hammasta...ellei sitten ole jo ylhäälle kerinny seuraavat tulemaan, sellaista jyrsimistä taas että taitaa kohta tulla.
 
iru
Moikka taas pitkästä aikaa.. oon käyny lukeen mut ei oo kerenny kirjoitteleen.. mies oli iltavuorossa viime viikon, joten iltasin puuhaa riitti ja tän viikon on sitte aamu kuudesta ilta kuuteen.. mut ei passaa valittaa ku on töitä mitä tehdä.

Äitiliini: Onko nuo meijän miehet vähä juntteja? ;) Mäkään en saanu nukkua pidempään vaan piti pojan kans nousta ja keittää itelle kahvitki.. olin jo tovin pojan kans touhunnu ku mies nousi ylös.. sain kuitenki lahjan: suklaata (mun herkkua) ja ison muumimamma pyyhkeen :heart: mut ei korttia eikä kukkia.. oon jo tottunu siihen enkä niitä tietyllä tavalla edes odottanu.. ollaan oltu yli kuus vuotta yhdessä ja kerran olen kukkia saanu, vaikka aina sanon että haluisin.. niin että ei mee viesti perille vaikka kuin suoraanki sanoo :headwall:

Nyt on Ilmarilla uusia kestovaippoja , jotka mummo ompeli.. mut kameran muistikrtti täynnä niin ei saa kuvaa otetua :LOL: niin ja yritin saumurilla tehdä froteeimuja viikonloppuna niin sain 2 kertaa neulan poikki ja 3. meni vinoksi.. oli siis liian köykäset.. noh, pitää ostaa jämympiä ja ottaa ens viikonloppuna uusiksi. Tilasin myllymuksuilta kankaita, toivottavasti tulevat tällä viikolla niin pääsee viikonloppuna tekeen oikee urakalla vaippoja :D

Hiljaista täällä on ollut, ku oon käyny aina välillä lukeen juttuja... meillä täällä pohjosessa on nyt lumet sulanu ja ollu hyviä ilmoja niin mä ainaki oon ollu paljon ulkona.. et mulla ainaki siitä johtuu osakseen et ei oo kirjotellu, eikä mistää et olis lamaantunu teijän kirjotuksista, PÖH!!! B)

Tullee taas maratoonikirjoitus, mut yks kysymys: Miten "muusaatte" lihat? Oon viime viikolla antanu possua, ja pakastettuna sitä raastanu niinku joku vinkkas sillon gallupin yhteydessä.. mut entä muut? Esim. jauheliha?
 
Huomenia! Mä sain tänään venytettyä aamua jopa tänne lähemmäs puolta kahdeksaa :) Yleensä ollaan jo heti kuuden jälkeen ylhäällä.

Ihania kuvia kaikki laittaneet ja tuo tietämättömän tyttö on kyllä söpö!
Sansen idea loistava! Täällä olis nyt kesäkuussa kirjastossa vauvojen värikylpyä. Ajattelin, että koitetaan ilmoittautua sinne mekin. Päästäis sotkemaan ei kun siis taiteilemaan kaikkien ihanien herkkujen kanssa :D

Meillä tänään tasan puoli vuotta Leolla täys. Kyllä sitä vähän herkistyy, kun ajattelee sitä aikaa silloin ja kuinka nopeasti ollaan tähän tultu. Ja itse jotenkin ajattelen vielä, että ihan vasta syntynythän tuo meidän poika on, vaikka on jo iso ja liikkuva ;) Välillä sitä miettii, että oliko tää nyt sitten oikeasti tässä, että ei enää koskaan raskaana ja vastasyntyneen kanssa :/ Pitää vaan ottaa kaikki irti nyt tästä pienestä ja nauttia joka päivästä =)

Ulkona on taas ihanan näköinen aamu. Täytyy viedä poika kerhoon ja laittaa tyttö koulutielle, niin me lähdetään vaunuttelemaan ja keräämään kimppu valkovuokkoja!
 
Huomenet

Palailtiin äsken 7kk neuvolasta, kovasti kehui Leevin taitoja ja sanoi että kehitys ja olemus vastaa 9kk ikäistä :eek: mä luulin että me tullaan jälessä mutta hyvä näin.

7kk mitat (5kk mitat):
8415g (7735g)
69cm (65,9cm)

Hyvin siis kasvaa tasaisesti omalla käyrällään, ja jos ottaa huomioon syntymämitat ja viikot niin kasvaa sit yläkäyrillä mutta hyvä että edes kasvaa.Toinen liharuoka pitäs ottaa päivää ja nyt pitääkin sit aloitella se tällä viikolla.Ite olen ruennut soseita tekee ja ne uppookin paremmin kun kaupan soseet. Eilen tein sellasta kasvismössöö että, perunaa, porkkanaa, sipulia, oreganoa ja tomaattimurskaa ja tykkäs tosi paljon melkein 3dl uppos tuota. Torstain kauppareissulta ostan sit tarvikkeet että voin tehdä pakkaseenkin nuita mössöjä.
OIsko ideoita minkäläisia kasvis soseita tekisin ja millä niitä maustaisin? Kaalit ei Leeville sopinut kun kamalasti vatsavaivoja niistä tuli.
Lihat ajattelin tehdä jääpäla muotteihin ja siitä sit lisätä kasvissoseiden joukkoon.
 
Päivää!

Sanse, hyvä idea tuo musikkasoseella maalailu! Taidan kuitenkin odottaa meidän maalailujen kanssa kesään, että voi tehdä sitä ulkosalla ;)

Me käytiin ottamassa kolmas satsi tutkimusrokotteita tänään ja nyt paria tuntia myöhemmin poika oli itkuinen ja kiemurteli, selvästi johonkin otti kipeää. Yritettiin syödä ja poika aina otti lusikallisen, sitten itki ja nieleskeli samalla. Annoin panadolia ja laitoin nukkumaan.

Tein äsken peruna-lohi-purjo-tilli -setin ja se upposi (itkuista huolimatta) tosi hyvin. Omaankin suuhun tuo maistui hyvältä, kirjolohikiusaukselta :) Kypsensin lohen (omista lohimedaljongeista leikatut "hännät" ) foliossa uunissa ja muussasin haarukalla jääpalakuutioihin pakkaseen. Purjoa olin keittänyt ja soseuttanut kuutioiksi aikaisemmin ja perunasoseen tein (kuten aina) Oolannin perunasoseaineksesta. Taidan hakea lisää kalaa kaupasta, kun se näyttää olevan Otson mielestä hyvää. Tosin meillä on yhden käden sormilla laskettavissa ne kerrat kun lautaselle olisi aterian jälkeen jäänyt jotain, eli ruokahalua pojalla riittää!

Keiju, mä oon laittanut mausteeksi kasvissoseisiin persiljaa, basilikaa ja nyt ekaa kertaa tilliä. Ihan pienet hyppyselliset sosekulholliseen. Purjoa oon laittanut välillä yhden jääpalan verran ja se tuo myös hyvää makua.

Tänään rokoteklinikalla punnittiin ja paino oli 9155 g. Olin kuvitellut, että ainakin 9,5 kg olisi ollut, mutta ehkä poika on vain jäntevöitynyt niin paljon, että vaikuttaa painavammalta. Pituus katsotaan ensi viikolla 7 kk neuvolassa. Lastenlääkäri taivasteli, miten päättäväinen Otso on kaikissa liikkeissään, sanoi, että "tämän pojan kanssa vielä taitetaan peistä". Hän totesi, että on kuitenkin loppupeleissä helpompi kasvattaa sellaista lasta, jolle pitää koko ajan asettaa rajoja kuin sellaista, jota saa olla tuuppimassa ja kannustamassa toimintaan.
 
keiju: mä alkuun meinasin tehdä sekasoseita pakkaseen. Mut oon kokenut kuitenkin helpommaksi laittaa joka raaka-aineen omaan rasiaan.. Eli siis jääpalamuoteissa pakastan, käytössä tällä hetkellä porkkanaa, bataattia, kesäkurpitsaa sekä kukka-ja parsakaalia...

No niin, nyt esikoinen tuli haisulina huoneestaan.. Eli siis jo kolmannen kerran pyllynpesulle tälle aamulle :x Pienin nukkuu toisia päikkäreitään, pitäisi siis isompikin saada nukkumaan =) Vaan helpommin sanottu kuin tehty, taistelee vastaan vaikka väsynyt on.. :headwall:
 
Nyt kun Otso on oppinut istumaan syöttötuolissa, oon myös antanut silloin tällöin sormiruokaa, eli porkkanan, kurkun, parsakaalin ja kesäkurpitsan paloja. Toistaiseksi ei kuitenkaan voi puhua vielä "ruuasta", koska juurikaan mitään ei varmaan mene kurkusta alas... Kuitenkin tuntuu olevan pojan mielestä ihanaa, kun saa vähän laittaa itse ruokaa suuhun ja jäystää kahdella hampaallaan. Tuo parsakaali oli tosi hyvä, keitin muutaman minuutin sellaista pakasteparsakaalin palaa (ovat sopivan pieniä ja niissä on "kahva") ja jäähdyttämisen jälkeen annoin pojalle käteen. Banaani sen sijaan ei ollut hyvä idea, koska se vain muussaantui kädessä ja sitä löllöä oli sitten joka paikassa...
 
merkki vaan, ootan kaveri kylään, jonka viimeksi nähnyt varmaan reilu vuos sitten...1½vuotta ehkä! kiva nähdä ja pitää samalla meillä aloevera-kutsut, illansuussa huusholli täyttyy 10 eloisasta ja äänekkäästä naisesta! :D

mä kanssa liityn porukkaan joidenka miesten mielestä kukkien ostaminen on merkki pettämisestä...mä en oo mieheni äiti, todellakaan ja ONNEKSI! :LOL: mutta ootan että hän on esimerkki ja esikuva meidän pojille, ja pakko hakata sen kalloon asiat: toisen huomioonottaminen ja sen näyttäminen! haluan että poikani aikanaan ovat fiksumpia kuin isänsä ja osaavat ostaa niitä kukkiakin. =) meidän miehelle siis on aina vaan sanottava uudestaan ja uudestaan, kuinka tulee toimia. Välistä tuntuu että juhlapäivät ovat aikuisten näytelmää...hassua. Vaikka en sitä usko ettei mieheni olisi niin välinpitämätön noiden juttujen suhteen, hän vaan kertakaikkiaan ei näe niitä tärkeinä, tai ei ymmärrä sitä kuinka pienikin asia piristää toista.

joo merkkaan piti tulla ja romaania aloin kirjottaan...nyt meen tekeen voileipiä vieraille.
 
Jes, kokeilin vanhoja farkkuja jalkaan... Ja ne meni jalkaan paremmin kuin jopa ennen raskautta :eek: Eli toisinsanoen olen jaloista ja bebasta pienentynyt mutta tuo mahan alue ei :snotty: Jospa ei ikuistesti jäisi tuollaiseksi, pitäisi kovasti alkaa tekee töitä sen eteen... Mut kun viitsis vaan :whistle: Koskaan se ei ole ollut rantakunnossa, siihen kertyy kaikista helpoiten ylimääräistä :(

Kuis teillä muilla, ootteko miten saaneet vatsaa raskauden jälkeen muokattua vai palautuiko itsestään?
Arpiakin on mielettömästi, vaikka luulin ettei niitä hirveesti ois. Itse mahassa mahassa ei pahemmin, mutta mahan sivuilla, alhaalla, reisissä... :'( Mut näillä mennään eteenpäin :D

Ihanaa kun tällä viikolla ollut joka päivälle jotain, maanantai taisi olla ainut päivä jolloin oltiin ihan kotona eikä kukaan käynyt. Huomiselle tulee pikkusisko käymään... Ja kaiken huipennus on se jos pääsen perjantaina siiderille B)
Isompi tyttö viedään mummolle yöksi, pikkuemäntä jää iskän luo nukkumaan kotiin. Jään laittamaan vielä nukkumaan jotta onnistuis iltapuurotkin, hitsin vaativa kun ei ala syömään jos joku muu syöttää :kieh: Pitää vaan joka päivä iskä koittaa enemmän hoitaa.
Tuolla on ihan hirvee eroahdistus, saakohan sitä sitten miten huudattaa ettei vaan pahenneta asiaa?? Kuukauden ainakin jo ollut, ei päästä mua silmistään...

Ah, nyt koitti taas hiljaisuus. Esikoinen simahti kans. Mies lähtee kohta yövuoroon ja mä jään taas ihan yksin :D Välillä ihan kivaa, mut kyllä sitä kaipaa kuitenkin juttuseuraa..
 
Luminka, mulle jäi ainakin löysää alavatsaan, vaikka muuten oon samoissa mitoissa kuin ennen raskautta. Raskausarpia on koko alavatsa täynnä navan korkeudelta alas asti ja sitten vielä se ihana hätäsektioarpi... Jumpannut en ole. Mutta en toisaalta ikinä oo ollut mikään littavatsa, joten oon ihan sinut tämän kanssa.
 
Luminka: mulla ei jäänyt mitään vatsaan, samanlainen latuska kun ennen raskauksiakin.Mut persauksissa on sit arpia kylläkin ihan vaaleita mut silti ahdistavia. Painankin muuten 3kg vähemmän ku ennen raskautta.
 
Mahasta: esikoisen jälkeen palautui ihan hyväks, kun laihduinki siitä mitä ennen sitä raskautta olin. Nyt on hieman roikkuefektiä tuossa navan alapuolella... Olokoon... Oon kyllä vatsoja ja selkiä tehny jonkun verran mutta ei oo vielä tuottanu tulosta. No, on tässä vielä se pari-kolme kiloa painoaki lähtemättä.

Soseita pakastimesta löytyy
- peruna-kukkakaali-kesäkurpitsa-purjo
- peruna-porkkana-bataatti
- peruna-kukkakaali-parsakaali-purjo-riisihiutale-rakuuna (ei olla vielä maistettu)
- peruna-porkkana-kukkakaali-purjo-pasta-persilja (tätäkä ei olla vielä maisteltu)
Yritit oon laittanu keitinveden sekaan. Pastalla höystetyt soseet olivat nuutin makuun pienenä. Nyt ollaan vehnää testattu ja tuntuis sopivan, eli pastaaki uskaltaa sit antaa. Nuutin aikaan kehittelin monenlaisia koktaileja ja otin ideoita myös kaupan ruokapurkeista. En jaksa nyt tähän listata, mutta voin sit aina sitä mukaa mainostaa kun jotakin uutta teen! :) Seuraavaks varmaan sit jo lihapöperöitä alan tekemään (teen sekasoseina).

Tänään vietettiin lomapäivää miehen siskon poppoon mökillä. Aamulla leevi oli vähän lämpönen ja silmät oli hieman sihruiset. Lähettiin kuitenki matkaan (se mökki on ihan puolen tunnin ajomatkan päässä ). Leevi ei oikeen ollu oma ittensä eikä oikeen nukkunu rattaisakaan, makas vaan. 38.5 mittasin sit pyllystä lämpöä! :( Onneks lapsiperheen mökki oli niin panadolit löytyi kaapista. :) Annoin lääkkeen ennen päikkäreitä ja päikkäreiden jälkeen oli jo ihan iloinen melko normaali poika. Eikä nyt illastaka enää nostanu kuumetta. Oisko sit hampaat tehny kuumetta. Tuntuu että ihan parin päivän aikana on ikeniin tullu moneen kohtaa uutta pallukkaa ja turvotusta. Onneks on ruoka maistunu hyvin kuitenki!

Huomenna mennään miun mummon luo, heti aamusta lähetään. Jos vaan leevi on kuumeeton! Kohta siis nukkumaan että jaksaa ajella tunnin matkan!

MUOKS! Ainiin: leevi tänään nous taas ihan kunnolla konttausasentoon ja hytkytteli pitkät tovit. :) Jokohan se kohta lähtee liikkeelle! Leevi on ollu kääntymisissä n. 1,5 kk nuuttia jäljessä. Nuutti lähti ryömimään 6kk ja konttaamaan 6,5kk, eikä leevi vielä noita juttuja osaa. Leevi osaa kyllä paljon paremmin jo istua ja seisoa kuin nuutti tuon ikäisenä. Ei pitäis vertailla, mutta tuleehan noita vaan vertailtua! :)
 
iltaa...

meillä oli sitten ne kutsut ja oli kiva ilta!! ihanan käsihoidon sai tehdä ja kaikki melkein tuli ketkä kutsuin! Ja menin sitten tilaan aloegeeliä purkillisen, meinaan alkaa juomaan sellaista, pitäis piristää, lisätä aineenvaihduntaa ym. ja vähän rasvoja ym. tilasin. =)

sitten tuli valokuvat niin niitä innostuin laittaan.

tuohon vatsanseutu-keskusteluun...mulla kanssa oikee lörppämasu!! Vaikka yhdyn teihin keiden vatsa ei ole ennenkään ollut mikään timmi. Niin että nyt vaan löysää enemmän. Kuin sais revittyy aikaa ja tarmoo jumpata vattaansa ees joka toinen päivä. Sais tuota löysää pois, kun ei taida mulla lähtee, tai toki kilot jos tippuis niin kai se pussikin siitä pienenis.
 
Moikka pitkästä aikaa!

Me tehtiin tuossa reissu pojoiseen viime viikolla. Muutenkin on ollut kaikenlaisisa kiireitä joten hät'hätää oon yrittäny lukaista juttujanne, ei puhettakaan et ite olis ehtiny kirjuuttaa...

Vatsan kunto raskauden jälkeen ei täällä ole entisellään. Edellisten jälkeen ei ollut mitään ylimääräistä, johtuen varmaan norm. synnytyksistä ja omasta hyvästä kunnosta. Nyt viime raskaudessa vatsa paljon isompi (runsaasti lapsivettä) sekä kiireellinen sektio, joiden seurauksena löysää jäänyt. Paino sama kuin ennen raskautta. Oon yrittäny vatsoja tehdä ja lenkkeilen kuten ennenkin, mutta löysä vatsanseudulla on ja pysyy... Ikä kai vaikuttaa myös osaltaan palautumiseen. So What - rakas kultamussukka on kyllä sen yhden "röllön" arvoinen :D

Meil on poju ollut kuin aurinko. Sen jälkeen kun oppi ryömimään, on alkanu viihtymään tosi pitkiä aikoja itsekseen oman huoneen lattialla touhuten lelujensa parissa. Ja jatkuva hymy päällä kun joku hänelle juttelee :heart: Mun sydän pursuaa rakkautta tuota pientä kohtaan, varmaan hukutan hänet pusuihin ja haleihin :heart: Samoin sisko, veli ja mies on ihan myytyjä, kaikki kilpaa hellitään meidän aarretta...

Ruuista: Itse olen pakastanut broileria jääpalamuotteihin, samoin bataatin, maissin, porkkanan ja kukkakaalin kaikki erikseen. Noista ja perunasta yhdistelen eri sekoituksia päivittäin. Broileri tuli mukaan vasta viime viikolla, seuraavaksi kokeillaan lohta. Kukkakaali maistuu meillä huonoiten, bataatti ja porkkana parhaiten. Perunaa on syöty aika vähän, meinaan lisätä jatkossa.

Eipä muuta tähän hätään, uni painaa silmiä....Öitä! :wave:
 
iltoja vielä täältäkin, pitäis kyllä olla jo nukkumassa....

äitienpäivä meni ihan kivasti,sain valmiin aamiaisen ja lahjakortin kampaajalle (en muista oonko jo nämä kirjottanut tänne) jonne sit meen maanantaina

ihania kuvia ja tosi edistyneitä lapsosia teillä kaikilla! meidän Vilho osaa pikkasen peruutella ja akselin ympäri kiemurtelee ja kääntyy mahalleen mut eipä vielä kunnolla liikkelle lähdetä.
nyt yöt on taas pikkasen olleet levottomia kun on keksinyt unissaan alkaa nostelemaan pehvaansa korkeuksiin :) ehkä se konttaus- ja ryömimismeiningit sieltä sit tulee pikku hiljaa.

kävin tänään ottamassa uuden tatuoinnin ja hemmetti kun niihin tulee himo! nyt on taas kauheet suunnitelmat että mitä ottais seuraavaks jos vain rahaa sais jostain järjestymään :p

mekin aloiteltiin sit toista sosekertaa päivään, nyt tuntunut vähän siltä että pelkkä maitoateria ei riitä yksinään enää.
aamuisin menee iso satsi puuroa ja hedelmää+ maitoa,sit puolilta päivin purkki sosetta+maitoa ja joskus jotain hedelmääkin jonka jälkeen ollaan menty maidolla ja sit illalla iltavelli mut nyt tosiaan parina päivänä oon tarjonnut siinä 17-18 aikaan vielä sosetta ja hyvin uppoo, on poika paljon tyytyväisempi kuin pelkästä maidosta.

hyviä kasvisyhdistelmiä teillä soseiksi! taidanpa koittaa kanssa tommoisia yhdistelmiä kun ollaan nyt vähän jumiuduttu kasviksissa peruna-porkkana -linjalle

ärsyttää kun huomenna on miehen synttärit ja just tsekkasin postin sivuilta että mun paketti jumittaa nyt sit jossain tullin ja postin välissä..ärh..miten on että vajaassa kahdessa päivässä pystytään lähettämään toiselta puolelta maailmaa paketti tänne ja sit kun pitäis siirtää se helsinki-vantaalta postin lajittelukeskuksen kautta tänne meille niin jopas kestää ja kestää ja kestää..... :/ no mut joo se siittä

mulla on maha ihan kaamee pömppö! muutenkin nyt ei meinaa kilot millään karista,pitänee alkaa oikeen urakalla jumppaamaan kotona.salillekin tekis mieli mut no,köyhällä ei oo varaa valita,eli lykkään jonkun jumppa-dvd:n koneeseen ja alan huhkimaan.
joka päivä vaunuillaan,välillä oikein pidemmän kaavan kautta mut ei tunnu vaikuttavan mitensäkkään noihin kiloihin.ahdistaa kun joskus painoin 57kg ja nyt saa muutaman kymmenen kiloa tuohon lisätä,yhyy.... :ashamed: pitäis vaan nyt jaksaa tsempata

ja nyt kyllä nukkumaan! :wave:
 
Huomenta :)

Yritän saada jotain kuulumisia päivitettyä nyt kun neiti touhuilee lattialla. Meillä noustiin eilen eka kertaa kunnolla konttausasentoon ja nyt sitten treenataan sitä ihan tosissaan =) Aamulla ihmettelin, miks typy kitisee sängyssään, kun ei se yleensä kitise, juttelee vaan. Menin kattomaan, niin tämähän olikin siellä kontallaan jalkopäässä eikä päässy enää mihinkään suuntaan :LOL:

Mistäs te taas olettekaan jutelleet täällä... Ainakin mahoista :D No, eipä oo siinä paljon mainitsemisen arvoista. Vararenkaita oli jo ennen raskautta, eikä ne oo vielä lähteny (ehkä jopa tullu lisää) vaikka oonkin yrittäny tehdä asialle jotain. No, vähän on ehkä kiinteytyny, mut edessä on pitkä taival ennenku ollaan tavoitteessa. Siis pitkän aikavälin tavoitteena olis saada n. 25-30 kg pois. Eiköhän se tästä... Kovaa työtä se tietty vaatii, mut mä oon niin kyllästyny tähän kroppaan, pakko tehdä jotain.

Soseista: Meillä löytyy pakastimesta:
- riisi-porkkana-peruna-kesäkurpitsa
- edellinen jauhelihalla höystettynä
- sama broilerilla höystettynä
- peruna-porkkana-parsakaali-maissi
- peruna-porkkana-palsternakka

Noi on kaikki ollu sellasia, jotka maistuu hyvin. Kalaa meillä on pakastettu kuutioina, lisäilen niitä kasvissoseiden sekaan. Uusia yhdistelmiä olis tarkoitus kehitellä, ajattelin ainakin kauramakaroneja kokeilla. Purjoakin vois kokeilla, ja tuolla pakastimessa on kaupan porkkana-kukkakaali-parsakaalisekoitusta, siitä suunnittelin tekeväni sosetta.

Ai niin... Meillä oli toissailtana aika paniikki. Neiti sätkytteli hoitopöydällä ja taittelin vieressä nauhavaippaa yötä varten. No, yhtäkkiä huomasin, et se liukuu alaspäin ja ennenku kerkesin tehdä mitään, niin tuli oikein vauhdilla alas pöydältä :eek: Suoraan laattalattialle ja pää jysähti oikein kunnolla. Arvatkaapa säikähdettiinkö :( Neiti itki pari minuuttia ja oli sitten ihan oma ittensä, eli ei kai sille kovin pahasti sattunu. Mies laittoi sen nukkumaan ja mä soitin päivystykseen. Sanoivat, että seurata ja herätellä muutaman tunnin välein. Se nainen sanoi, että näitä vahinkoja sattuu paljon ja yleensä vauvat selviää aika vähällä, ovat kuulemma kestävää tekoa. Herätin yöllä kerran ja sitten aamulla aikasemmin ku normaalisti eikä näyttäny olevan mitään vialla. Päästiin onneks säikähdyksellä. Mut eipä enää jää pöydälle hetkeksikään yksin, vaipankin oon nyt vaihtanu lattialla :)

Nyt pitänee mennä seuraksi lattialle, kun tuolla ollaan keinutuolin alla eikä näytä pääsevän sieltä omin avuin pois...

-JennyA-
 

Yhteistyössä