2008 marraskuisten murut *2010*

noonie, aika kauppa! B) Komppaan keijua, että tuo on varmaan mukava olla odottamassa siellä mummolassa.

Mä oon ollut ihan älyttömän väsynyt ja pahantuulinen koko viikonlopun, torkkunut vain ja mies on käytännössä ollut pojan kanssa koko ajan. Kohta meen nukkumaan, josko uusi viikko lähtis käyntiin paremmissa merkeissä.

Mä oon tykästynyt pojalla ihan tavallisiin kurarukkasiin, mun mielestä ne ei oo erityisen tönköt siihen nähden, että pitävät varmasti vettä. Meillä on kahdet ihan Rukan perusrukkaset, jotka saa vedettyä kyynärpäiden yli, ja niiden alle tumput.

Kokeilin täksi yöksi laittaa pojalle vaipan päälle merinovillaiset vaippahousut: Kolmena yönä on herätty vaihtamaan vaippaa, yöpukua ja lakanoita, kun vaippa on tullut läpi (Liberon teippivaippa kokoa 6) ja poika on itkeskellyt sängyssä yöpuvun masuosa läpimärkänä. Kestovaipassa pojalle tulee yöllä liian kuuma, joten yritetään nyt tällaista komboa. Jostain syystä iltapissaa ei oo tullut pottaan moneen iltaan, kakka kylläkin.
 
Wautsi miten hieno kauppa noonie! Mut joo, eipä meilläkään tommosia kotiin kaivata :D Mut mummolassa tommonen lelu oiskin hieno.

Mäkin taidan keijun vinkistä käydä metsästää noita suprafill rukkasia. Meillä on kyl ihan suht hyvät rukkaset toistaiseksi, sellaset kosteutta hylkivät, mut ei kuitenkaan vedenpitävät. Meinasin kurahanskat ostaa, mut ne on jotenki hankalat aina käytössä ni ehkäpä noi suprafillit toimis paremmin!

Meillä on flunssa vaivannut kaikkia perheenjäseniä ja Lumilla sen lisäks poskihampaat puskee, yks jo tuli läpi. Ni on varmaan kovin kurja olo. Yöt menee sit yskien, itkien ja valitusmölinää pitäen. Mut kuitenkin suht hyvin on saatu nukuttua.

Niijoo, meillä kans kaivetaan nenää :kieh: ja yleensä aina just ku ollaan jossain kaupassa tai muuten julkisella paikalla! Ei se mun mielestä kotona niin usein sitä tee, mut sit jossain tolleen reissussa kun koittaa toista kieltää ni sehän vaan yltyy entistä enemmän sitä tekemään...

Suuttuessaan Lumi myös puree ja joskus läimäsee kädellä. Repii myös hiuksista muita. Ja nyt on selvästi jotain esiuhmaa havaittavissa. Kun kieltää jotain ni ihan järkyt raivarit tulee, välillä tamppaa jalkojaan :)
 
joo toi on just tommonen mummolalelu toi kauppa :) poika kyllä tykkäs siitä ihan hulluna, hakkas kassakonetta auki ja lajitteli rahoja ja harjoitteli jo visan vingutustakin ;) ja siihen kuuluvilla ostoskärryillä ajeli sit pitkin taloa niin ylpeenä :heart:

mulla on vähän tylsä ilta,mies nukahti hetki sitten pojan kanssa enkä nyt oikein saa aikaiseks tehtyä mitään järkevää, eli roikun netissä...

ostettiin nyt uusia (meille siis) vaippoja, pampersin 4+ kokoa, ainakin yhden yön on jo pitänyt ihan hyvin, vaikka oli TODELLA täynnä. mulla on yks varma kestopaketti,semmoinen thirsties aio-taskuvaippa johon lykkäsin taiteltavan hamppupuuvillaimun ja sit sen vaipan oman mikrokuituimun lisäks vielä yhden pitkänä ja yhden ohuen taiteltuna. ihan jättipaketti... mut niitä on vaan yks joten harvemmin tulee enää sitä yöks pakkailtua ku muutenkin kestoja on liian vähän tällä hetkellä.

tota villahousukuorta oon miettinyt kans kertiksen kanssa yöllä, pitäis vaan hommata jotkut ohuet kun hahtuvat on tuolle ihan liian kuumat.
 
hanska/rukkas-keskusteluun änkeen minäkin. =) Meillä pidettiin viime viikolla kurarukkasia, ihan vuorettomia ja niiden alla paksuimmat villatumput mitkä löytyy, oli hyvä yhdistelmä! On myös Hans companyn ohuehkot hanskat, missä kämmenosassa kumipintaa, ja sitten muutaman kerran ulkoiltu ihan niinkin että mulla on pihassa mukana 3:t hanskaparit ja vaihdan aina kun menee tarpeeksi märäksi...miten milloinkin!
Oli muuten ihan ok se 98cm vk-haalari, ei mitenkään ylisuuri! On hyvä kun ei oo baby-mallia, eli siis ei roiku sittenkään päällä vaikka vähän reilu, ja nyt kyllä huomaa että on kurakausi menossa, pesukonen pyörii joka päivä! Onneksi piha näyttää jo kuivumisen merkkejä.

Mukavaa viikonalkua!
 
Eilen oli neiti kiukkuinen ja jotenkin vähän lämpimän tuntuinen. Aamulla kun otin sängystä, oli taas lämmin ja mittasin lämmönkin, +37,6. Eli hiukan koholla.
Aamupalalla piti olla sylissä, ja kiukkuinen ollut muutenkin. Ei oikein ole leikkinyt, minun sylissä istunut ja välillä ihan nuutuneena nojaillut.

Sitten välähti et mehän käytiin viime viikon tiistaina neuvolassa ja siellä laittoivat 1,5v. rokotteen! Oireita tulee mahdollisesti viikon päästä joten siitäpä tämä johtuu!

Annoin tuossa 11 aikaan Panadolia et edes päikkärit onnistuisivat. Sisälle piti laittaa, en viitsinyt ulos. Toivottavasti nyt nukkuisi, normiunet omassa sängyssä ovat 30min. luokkaa...

Kivaa muuten, ötökät ovat palanneet! :kieh: Ei siis muuten mitään, mut tää meidän isompi hienohelma PELKÄÄ niitä aluksi :headwall: Kauhee huuto kun kärpänen kipitteli ikkunassa... Huoh! Viime kesänä huudettiin kaikille kuten kastemadoille :D Onneks vähän ajan päästä alkaa tajuamaan ettei ne mitään tee...
Minä ja mies ei siis ötököitä pelätä, ettei meiltä ole voinut pelkoja matkia...

Me vasta eilen ostettiin nuoremmallekin kurarukkaset. Ei paljoa viihdy maassa, kontatessa kumpparit lähtee jaloista, eikä kävely onnistu oikein tukea vastenkaan... Tähän saakka oli kädessä tytöllä Lassien vk-hanskat, ei kyllä paljoa vettä läpäisseet?! Kaupassa katsoin noita Lassien kurahanska-systeemejä, kauheen isoja vielä meidän "vauvalle"...

Ihana tuo noonien mummolakauppa! Meillä ois tytöt onnessaan jos tuollaisella pääsisivät leikkimään =)
 
Rukkasista: Meillä on lapaset sekä sormikkaat ja siihe päälle sit tarvittaessa normi kurahanskat. Onnilla on myös vuorelliset kurahanskat. Muutamat välikausirukkaset myös. Lassien suprafilrukkaset pistin pois ku liian kuumat Onnille. Nyt on näillä ilmoilla ollu aika paljo ilman hanskoiki.

Käytii eile kaupassa ja Onnille tuli väsy :D

 
Rukkasista meillä käytössä kanssa perinteiset kurarukkaset ja lapaset ja sit kasa erilaisia muita rukkasia, jotka yleensä kastuvat hyvin pian ulos siirtymisen jälkeen :)

Ihanaa, kun kohta on kaikki lumet lähteneet pihasta ja pihan kun saisi vielä kuivaksi, niin mikäs siellä omallakin pihalla olis taas telmiessä. Keinuja ollaan nyt muutamana päivänä testattu, mutta tuo meidän Leo aina muutaman minuutin jälkeen tuppaa nukahtamaan kiikkuunsa :D En ymmärrä, miten tuolla keinulla voi olla noin unettava vaikutus. Saman kyllä viime kesänä teki myös pyörän istuin. Kilometrin kerkesin varmaan aina polkea, niin sitten tuo jo nuokkui mun takana. Ja mä kun olin ajatellut, että nauttisi maisemista :D

Meillä kanssa keskimmäinen pelkäsi ihan hirveästi muurahaisia ja muita ötököitä. Onneksi Leo ei näytä niistä paljoa välittävän. Se ei taida pelätä mitään. Ulkona sillä on kova vauhti aina päällä ja nyt lumen alta paljastuneet kivet ovat sen mielestä aika mahtavia.
 
Moi! Nopee neuvolapäivitys 1v6kk...

Suluissa 1v3kk tiedot
Wilma
pituus 86cm (83,5cm)
paino 11575 g (11460 g)
py 47,5cm (47cm)

Oskari
pituus 89cm (85,5cm)
paino 12220 g (12200 g)
py 47,5 cm (46,5cm)

Oskulla siis painoa ei tullut paljoa ja siitä tuli noottia, mutta ukkeli kyllä liikkuu niin hurjasti ja syö hyvin että en ole huolissani! Mutta muuten kaikki hyvin ja piikit tuli pebaan!

Nyt välipalahommiin.
 
Taas pikamoi!

Urheana lähdin tänään kaksikon kanssa Hulluille Päiville.. Mutta sainpas metsästettyä Wilmalle ja Oskarille Bogin ulkoilupuvut (2-osainen) mitä himoitsin. Oli ne Ticketinkin kivoja mutta ei enää kokoja. Mutta hyvä näin, nyt kivempi ulkoilla. Lenkkarit ois seuraava hankinta... ehkä iltapäivästä sitten lähisittarista. :D

Nyt hetkeksi pötkölleen ennenkuin ekaluokkalainen tulee herättämään kaikki uniltaan... :/

HM
 
Moikka!

Käytiin aamupäivällä tyttöjen ja siskoni kanssa uimahallissa polskimassa =) Kivaa oli ja lapset tykkäs. Pienin simahti nopsaan päiväunilleen, isompi tuossa katsoo Maisaa että vähän levähtäisi...

Mulla on tuossa kolmelta kampaaja, ihan käyn vaan leikkuuttamassa.. Ei oo varaa värjätä :| Mutta kyllä sekin jo kummasti ulkonäköä muuttaa, saa vihdoin kunnon muotoa otsatukkaan... En ole jaksanut leikata pitkään aikaan |O

Eipäs tuu mitään mieleen, joten moikka vaan :wave:
 
mulla oli kans tarkoituksena hakea hulluilta päiviltä se ticketin asu mutta iski nuukuus,mennään nyt vaan tolla yhdellä haalarilla mikä on. kävin Vilhon kanssa aamulla kerhoilemassa, ei suostunut poika syömään kuin varmaan 3 minilusikallista ruokaa, sit kauheella raivolla lähdettiin ulos sieltä mut ulkona sitten poika veteli lähemmäs tunnin kaikenmaailman peleillä ja vempeleillä. ja ihanaahan tuolla oli olla kun aurinko paistoi ja lämmitti!

sit käytiin vielä pikaseen keskustassa ja hain vihdoin itelleni kevättakin lindexiltä kun siellä oli 25%ale takeista, ilmeisesti ois ollut myös lasten ulkovaatteista sama alennus. jonkun kevyen takin tuo poika tarttis. kotiin päästyämme poika könys sänkyyn heti kun haalari oli saatu pois päältä ja nukahti :heart: toivottavasti nukkuu samanlaiset päikkärit kuin eilen, 3 tuntia putkeen!

hitto mäkin haluisin jotain uuttaa leikkausta ja varsinkin väriä tähän päähän! nyt on ihan mitättömän vaaleen ruskeet ja ylikasvanut rikotun polkkatukan jämät.... jos sitä kävis jonkun purkin kaupasta hakemassa väriä,ei tosiaan oo tääläkään kampaajalle enää varaa lähteä värjäyttelemään.
 
Huh mikä aamu! |O

Kaikki alkoi jo yöllä kun esikoinen alkoi kipittää huoneestaan pois. Viereen otin vasta yli tunnin valvomisen jälkeen. Ja eihän siinä itellä tullut nukkumisesta mitään, pyöri ja potki vaan. Lisäks vaipasta pääsi pissit karkuun, toivottavasti ei ois pahasti meidän "uudelle" sängylle mennyt.

Ulos lähdettiin aamupalan jälkeen, leikkipuistoon jopa. Pienin ei suostunut ollenkaan olee maassa, sylissä tai kiikussa. Sitte kun oli toisen vuoro kiikkua (ei isommalla tavallinen kiikku sitte kelvannut :headwall: ) niin pienin koko ajan kitisi. Kotiin lähettiin suht pian, alkoi jo itellä hermot kiristyy... Esikoinen ei sitten suostunut kävelemmän, nyt joutas heittää nuo tuplarattaat mäkeen! (okei, myyn ne kuitenkin =) )
Kotiin päästyä sama itku ja kiukku jatkuu.. Kaiken kruunaa ovikellon soitto, siellä oli tulossa vielä ilmastointia korjannut mies uudelleen. Isompi neiti muisti eileseltä hänet (oli TUNNIN itkenyt kotona kun porailivat ja paukuttivat ilm.vaihtoluukkuja :eek: ), ja aloitti samantien itkun. Siihen pienin yhtyy mukaan... Kohta sitte huudetaan pinaattilettuja puoli tuntia kunnes muukin ruoka oli valmista!!!

Äitinä olo on kyllä ihanaa, mutta tällaiset aamut vois heittää metsään :kieh: :headwall:
Pienimmän tökkäsin syönniltä suoraan nukkumaan, onneks jäi ja täällä pääsi tilanne rauhoittumaan...

Hirvee valitusvirsi tuli, tsori :ashamed:
 
Ohhoh, melkoinen aamu Luminka! :hug:

Meillä edelleen Lumi flunssassa. Eilen nousi kuume tosi nopeesti korkeeksi 39.4. Kun edellispäivä ja eilisaamu oli 37,5 paikkeilla. Lääkkeellä toi lähti sit laskuun, mut on kyl ollu tosi reppana tyttö :( Aamulla soittelin lääkäriaikaa, mut en sit saanu sellaista vaan mennään neljän jälkeen jonottaa päivystykseen. Kuume on laskenut, mutta Lumi on tosi itkuinen ja selkeesti sattuu johonkin. Ja hengitys on välillä kummallisen kuuloista, ihanku ei sais hengitettyy kunnolla. Kova yskäkin reppanalla on.
 
Kauhea aamu Luminkalla! :hug:

Daralle tsemppiä sairastupaan!

Meillä ollaan koko perhe kurkkukipuisia ja poika on ollut tosi pahalla tuulella jo kaksi päivää. Oikea Kuningas EI joka asiaan! :headwall:

Jostain syystä vessassa käymisestä on tullut viimeaikoina pojalle kammotus, oli sitten kyseessä potalla käynti tai käsien pesu. Alkaa itkeä ja heittäytyy lattialle, kun sanotaan että pitäis käydä potalla/vessassa/käsien pesulla (oon yrittänyt vaihtaa ilmaisua, mutta aina sama reaktio). Sitten kuitenkin ihan innoissaan pesee käsiä ja vaatii itselleen saippuaa, ja potalla tekee useimmiten pissat ja/tai kakat pottaan, mutta pojan saaminen sinne vessaan on työn ja tuskan takana. Ideoita?! :attn:
 
Kiitos maikki tsempeistä :)

Vähän nyt huolettaa äidin ja siskon perheen kohtalo, kun ovat Kanarialla lomalla ja huomenna piti tulla kotiin. Mut eipä vissiin pääsekään lentokiellon takia :( Ei muuten varmaan ois niin paha mut heil on siellä mukana siskon kaksoset 1v4kk, voipi olla hieman haasteellista :eek: :(
 
Nii ja tosta maikin ongelmasta, auttaiskohan jos hetkeen "yrittäisit olla päästämättä" poikaa vessaan. Tai jos vessaan menoon ei kiinnittäis mitään huomioo ja koittas vaan ite käydä muka huomaamatta vessassa?
Meillä ainakin kiinnostaa mennä kaikkialle äidin perässä ja varsinkin jos äiti koittaa mennä huomaamatta yksin :D

Mut eiköhän tommonenkin vaihe mee pian ohi teillä, toivottavasti!
 
Viikko taas kohta takana. Viikonloppuna tiedossa kirpparilla kiertelyä, kevät kirmausta, lätkäturnausta ja taikashow. Eli ohjelmaa taas ihan riittävästi :D

Täällä huomaa heti kevään tulon, kun kaikki siirtyy koneiden ääreltä pihalle. Mekin ollaan nyt oltu pitkälle iltaan aina ulkona, kun on ollut niin mahtavia ilmoja. Lapsetkin menee mukavammin nukkumaan, kun ovat saaneet kunnon annoksen raitista ilmaa.

Meillä lasten uusin suosikki netin musavideoista on juuri tuo maikin mainitsema kuningas EI. Etenkin keskimmäinen nauroi ihan kippurassa, kun sitä katseli. Ja Leon suosikkeja on ellan ja aleksin yöjuna 865 ja sitten liikennevalotkin saa pojan nauliutumaan tietsikan eteen. Ja se, että tuo ikiliikkuja on edes joskus hetken paikallaan, on suurta herkkua :D

Tsemppiä sairaille ja muuten vaan uupuneille :heart: Kohta on kesä ja lomat ja saa taas koko porukan voimin relata!
 

Yhteistyössä