**2010 loppu- ja 2011 alkuvuonna lapsettomuushoidoista plussanneet**

Sori nyt vaan omaa napaa ....
Menin sitten kaatuun tänään... :( Kävelin meidän nurmikolla ja yhtäkkiä astuin johonkin kuoppaan ja lensin polvilleni. Ensin manasin ja kirosin, kun mies tuli kyseleen miten kävi ja halasi niin purskahdin täyteen itkuun :'( Voi juma, että säikähdin!! Onneksi kaaduin polvilleni enkä mennyt mahalleen! Siinä miehen halaillessa ja minun vollottaessa meidän toinen koirista hermostu kans ihan täysin häkissä. Sille tuli kauhea hätä ja se hyppi ja vikisi häkkiä vasten. Mies pisti minut istuun penkille ja päästi koiran irti: se tuli suoraan minun luo. Ihan kuin se olisi tienny, että nyt emäntä tarvii lohdutusta =) Vielläki tulee tippa linssiin, kun ajattelee koko tilannetta. Nurmikon kuoppa sai heti täytettä, ettei toistamiiseen käy vahinkoa.

:heart: Vimpula ja Vampula 24+0 *poks poks* :heart:
 
Ihanan huolehtivaisia lemmikkejä teillä =)
Täällä taas loppui uni. Vaikka menisi vasta puoliltaöin nukkumaan niin suurinpiirtein siinä klo 5.30 uni vain loppuu. Päikkärit maistuvat kyllä myöhemmin makoisalle, että eiköhän tässä vuorokautinen unentarve tule täyteen.

Jenna ja kakkoset 24+1

(Niin sitä vaan päiviä kertyy ja napa venyy.)
 
Meilläkin on karvainen lastenvahti. Jos vauva inahtaa,, menee yksi meidän koirista aina tarkastamaan tilanteen ja jos minä tai mieheni ei välittömästi mennä vauvan luokse tulee hän hakemaan meidät paikalle. Se on kyllä todella liikuttavaa!
 
Loma ohi ja on ihan sellainen olo, ettei töihin enään tartteis mennä.. :D Mutta kai siellä sinne syyskuuhun pitäis olla. Suuren suuret onnittelut minultakin Apsulle ja Pimpamille! En vielä osaa ees kuvitella mikä olo teillä on. Ja isot pahoittelut Pinville! Ei ole reilua tuo teille käynyt juttu!
Hyvä, että noita poikiakin on tulossa meidän Tarmon kaveriksi.. :D Vaikka onhan se hyvä, että on noita tyttöjäkin!
Täällä käyty lääkäri neuvolassa, jossa kaikki oli hyvin. Ennen lomaa esiintynyttä vuotoa ei ole ollut lainkaan enään ja ei mitään samanlaisia oireita mitä silloin oli. Paino on noussut ihan valtavasti mun mielestä, mutta kaikki väittää, että mulla on pieni maha. Eli mun pituuteen menee varmaan se maha ja paino on reisissä ja tisseissä.. :D Käytiin ostamassa vaunut ja turvaistuin. Odotetaan postista äitiyspakkausta. Mä en ole vieläkään ostanut itse vaatteita, mieli tekee kyllä. Olipa muuten jotenkin vaikeeta ostaa vaunuja, kun meillä oli miehen kanssa ihan eri mieltymykset. Väri oli helppo päättää, neutraalia otettiin. Loppujen lopuksi päädyttiin Hartanin vaunuihin. Meille ehkä lisää hintaa teki se, ett haluttiin ottaa vaunuihin koppa erikseen, kun mun pitää kantaa vaunut sisälle kolmanteen kerrokseen. Eli pitää olla kevyemmät noi vaunut. Mutta toivotaan, että ne nytten on hyvät!!!
Katjuska, mäkin kaaduin töissä ennen lomaa ja olin ihan paniikissa, mutta niin onnellinen, että kaaduin polvilleni. Kolahdus ja tärähdys oli kova ja polvissa valtavat mustelmat, mutta massuun ei sattunut ja en voinut kuin hymyillä.. Hienoa, ettei sullekaan sattunut mitään!!!!
Hugsy, joko??????
Koittakeehan mammat jaksaa lämpöä!!!! :D
Smirg ja Tarmo 29+3
 
Meille syntyi terve poika perjantaina, painoa oli 3764 g ja pituutta 53cm. Ollaan ihan onnesta mykkyrällä! :heart:

Supistukset alkoi säännöllisinä torstai-iltana kymmeneltä ja viiden aikaan aamulla lähdettiin sairaalaan. Vauva syntyi yhden aikaan päivällä ja on niin ihana!

Eilen päästiin vihdoin kotiin, jouduttiin olemaan yksi ylimääräinen päivä kun pikkuisen paino laski vähän liikaa. Mulla ei ole oikein maidontuotanto lähtenyt käyntiin ja vauvalle annettiin lisämaitoa jo sairaalassa. Toivon että maitoa alkaisi vielä tulla reilummin, mutta siihen asti mennään yhdistetyllä rinta- ja pulloruokinnalla. Pääasia että pienellä on maha täysi.

-Hugsy ja Bebe
 







Syntyneet


7.7. Apsu (tyttö)
12.7. Pimpam (poika)
18.7. Pinvi (enkelipojat)
22.7. Hugsy (poika)


La.........................Nimimerkki......Ikä......Monesko lapsi

7.7....................... Viu..............................1. tyttölupaus
18.7..................... Apsu..................28......1. tyttölupaus
18.7..................... Hugsy..........................1. tyttötunne
18.7..................... pimpam10....................2. poikalupaus
4.8....................... kukka73.......................1.
8.8....................... uivelo..........................1. tyttölupaus
9.8....................... Pieni Tähtönen...31.......5. tyttölupaus
9.8....................... Danita..........................1.
15.8..................... SiljaTii.........................1.
15.8..................... SJL..............................2.
16.8..................... Krisse-72......................2.
17.8..................... Mammy........................3. tyttölupaus
31.8..................... Mansikkainen79.............4. tyttölupaus
3.9....................... pirpana74...........36.......1. tyttölupaus
22.9..................... Kaz....................25.......1. tyttöarvaus
4.10..................... Sydänjää......................1.
7.10..................... Smirg.................31......1. poikalupaus
9.10..................... Frangipani..........36.......1. poikalupaus
11.10................... Mizze77........................1. tyttölupaus
19.10................... Susu75...............36.......1.
26.10................... Shenda81...........29.......2. poikalupaus
11.11................... Katjuska-79...................1. (kaksoset)
12.11................... Jenna-76.......................1. (kaksoset)
18.11................... Lala-77..........................1.
26.11................... Pinvi.............................. (kaksoset)
2.12..................... Elli82.............................1.(kaksoset)poika- ja tyttölupaus
10.12................... Millis1981.......................2.
23.12................... AdAstra.............31.........1.
25.12................... Plastex..............33.........1.
27.12................... Tarantella83...................1.
28.12................... Neela Naranja....31.........1.
9.1...................... Hanskis..............31.........1.
........................... virvatulia........................
........................... Zoe74...........................
 
kaz
Paljon onnea hugsy :flower:

Mekin on uskaltauduttu tekemään hankintoja vauvaa varten. Nyt on hankittuna vaunut (kaupan päälle saatiin sitteli) ja turvakaukalo, sekä muutaman vaatteen/tekstiilin olen ostanut. Ajattelen, että pitää ostaa sitä mukaa sitten lisää kun sitä tarvitsee, kun eihän vauva alussa tarvitse paljoa. Pitää vielä hankkia ainaski amme, kylpyöljyä, imetysliivit ja liivinsuojia. Sitä kun ei ensikertalaisena oikein tiedä, että mitä tarvitsee välttämättä. Sairaalakassiakaan en ole vielä pakannut. Vielä en ole uskaltautunut miettimään vauva-arkea ollenkaan, että voipihan se olla sitten melkoinen ajatusten myllerrys, kun vauva syntyy ja elämä muuttuu radikaalisti. Suomalaisella sisulla varmasti selviää.

kaz 31+6
 
Voi ihanaa! Onnea Hugsylle pojasta!
Listalla sulla näyttäis olleen tyttölupaus. Olitko ajatellut tulokkaan jo vahvasti tytöksi? Tämä on mielestäni siitä mukava aika saada vauva, kun vielä on valoisia öitä hoitaa pientä tuhisijaa.
Mulla on poikaolo, ainakin toinen on poika. Jos molemmat ovatkin tyttöjä, niin varmaan väittäisin, että Ei, nuo eivät ainakaan molemmat voi olla minun. :D
Tunnin kuluttua pääsen ultraan. Uskoisin, että kaikki on kunnossa, mutta ihan mukavaa mennä katsomaan kuinka siellä on kasvettu. Toivonmukaan ei liian nopeasti, kun tuntuu, että tuo vatsa pullottaa jo niin reteenä. Tuntuu muu kroppa niin hoikalta kun vertaa esim käsivarsia ja reisiä suhteessa tähän pallomahaan.

Jenna 24+5
 
hugsy Onnea kovasti pienestä ihanuudesta:heart:

Kävin meidän klinikalla taas ultrassa ja nythän mulla olis 27+3 niin vauvan kaikki mitat vastasikin jo 29+4!!!

Neuvolakortissa LA olis 26.10 mutta lääkäri sai uuden LA joka olis jo 8.10.
Mutta kuulemma näin myöhään ei enää lähdetä muuttamaan laskettua aikaa.Tosi kiva joo...

kaupanpäälle mulla on raskausdiabetes ja jo senkin takia vauvan kasvua seurataan.
Nyt pieni painoi jo 1350g eli syntymäpaino on noin 4500g luokkaa....Kiva.

Nyt pelottaa ihan sikana että mikä jättiläinen sieltä tulee ja jos ne pakottaa mut sitten synnytämään alakautta ja jos vauva jää kiinni ja jos käy huonosti.....Kiva alkaa nyt jo pelkäämään synnytystä.

Shenda ja poju 27+3 (29+4)
 
kaz
Shenda81 Minulla myös sokerirasitustestissä pomppasi 2h arvo ja sain tuomion RD. Minulla pienen painoarvio oli 26+4 1150 g ja vastasi kokoa 26+6, joten ei ihan noin suurta heittoa. Vatsan koko oli suuri verrattuna pään kokoon. Minulla vauvan kasvua ei seurata muutoin kuin elokuun lopussa olevalla synnytystapa-arvioilla. Sokereita olen joutunut mittailemaan ensin kaksi viikkoa ja nyt pari kertaa viikossa. Yksikään arvo ei ole ollut lähelläkään raja-arvoja eli reilusti alemmat arvot olleet koko ajan. Paasto arvo ei ole noussut yli 4.9 ja tunnin arvo korkein taisi olla 6.3, joten ei sen puoleen ole ainakaan vielä huolta. Ja ruokavaliota en ole muuttanut mitenkään rd tuomion jälkeen, koska ei vaikuta verensokereihin.

Minä en ole vielä oikeastaan miettinyt synnytystä. Varmaan alan miettimään sitten synnytysvalmennuksen 16.8. Perhevalmennuksessa imetyskerran jälkeen näin painajaisen, jossa imettäminen ei onnistunut. Toivottavasti en näe painajaisia synnytysvalmennuksen jälkeen. Mulla seuraava ultra neuvolalääkärikäynnillä, jota ei tosin vielä ole edes varattu.
 
Onnea hugsy!!

Meilläkin aloitettiin sairaalassa lisämaidolla, mutta nyt ei ole enään murhetta maidon riittämisestä! Toivottavasti sinullakin maidon määrä lisääntyy ja toisaalta juuri niinkuin totesitkin, että tärkeintä on, että lapsi saa ruokaa, eikä mistä se tulee!
 
Kirjotin pitkän pätkän ja se katosi. Ärsyttävää.

Kurjuus kun Shendalla ja Kazilla sokerit pomppas. Onko teillä tiukka ruokavalion tarkkailu nyt vai miten tästä eteenpäin? Mulla on sokerirasitus vasta tulossa, mutta ainekset RD tuomioon on kasassa. Omaan kaikki riskitekijät...
RV 24+5 oli ultra ja siellä painoarviot oli 700 ja 720 grammaa. On kuulemma ihan normaalit. Kotiin päästyäni iski paniikki: Joo on kiva että on normaalin kokoiset, mutta kun niitä on KAKSI! Normaalisti niitä on vain yksi. Maha on jo nyt niin suuri kuin monella yhtä odottavalla on loppumetreillä! Mahtaa tämä mamma kasvaa vielä valtaviin ulottuvuuksiin. No, jäitä hattuun vaan, kyllä siitä selviää. On siitä muutkin selvinneet. Kaikki oli ultrassa hyvin, se on pääasia.
Onko Katjuska saanut painoarviota ultrassa? minkäkokoiset kaverukset teillä on nyt?

Jenna 25+0
 
Paljon Onnea Hugsy pikkumiehestä!!!! :D Toivottavasti siellä on kaikki hyvin ja pikkuinen nukkuu ja syö hyvin! :D
Kävin itse eilen miettimään, ett miltäköhän se sitten mahtaa tuntua, kun pikkumies on meidän kanssa kotona. Omalla tavalla pelottaa, ett mitä se sitten on, mutta ei malttas millään oottaa!!!
Shenda, teillehän on lupailtu hyvää kokoa pienelle. Toivottavasti ei kuitenkaan niin iso oo tai jos on, niin synnytys menis hyvin!!!
Tänään neuvolassa käyty, paino oli noussut taas.. Kaikenkaikkiaan nyt 9kg. Karkki vaan on niin hyvää!!! Sf mitta oli nyt 26, luulen, ett kolme viikkoa sitten se mitattiin väärin, kun hyppäs niin hirveesti. Mä olin ihan varma, ett jos maha on kasvanut, niin joudun uuteen sokerirasitustestiin. HB oli ok, jopa 134, mutta epäiltiin, ett oon vähän kuiva, mikä sitten olikin ihan totta, koska pissanäytettä ei meinannut irrota.. :D Juomista juomista juomista!!!
Vielä pitäisi jaksaa 5 viikkoa töissä.. RAnkkaa jo tää yksi viikko ollut, mutta koitan vielä jaksaa..
Smirg jA Tarmo rv 30
 
Jenna: Meillä on seuraava ultra äitipolilla keskiviikkona. Silloin saadaan uudet painot pienokaisille. Rv 20+3 A oli 388gr ja B 330gr. Eilen kävin neuvolassa ja nyt oli tullut "vaan" n. 400gr/viikko, kun aiemmin painoa on tullut sellaiset 600-900gr/viikko : / Nyt on tullut sellaiset 11kg alkupainoon lisää :D, että aika samoissa me vissiin mennään (mikäli muistan oikein) ?? Sf mitta oli eilen 29cm.
Sokerirasitus olis sitten maanantaina edessä. Itse halusin päästä siihen ihan vaan varmuuden vuoksi ja kyllä hoitajakin oli samoilla linjoilla.

Kohtahan Uivelokin saa pienokaisen syliin. Ei enää paljoa ole jäljellä =)


:heart: Vimpula ja Vampula 25+0 *poks poks* :heart:
 
Paljon onnea Hugsylle! Kiva kuulla, että ihmiset selviää synnytyksistä kunnialla. Itse en uskalla edes ajatella sinne asti, kun tiedän jo nyt että pelottaa koko ajatus. Alan ajattelemaan asiaa vasta sitten kun olo käy tukalaksi ja haluaakin päästä mahasta eroon :)

Minkä verran teillä on paino noussut odotusaikana? Mulla on nyt 24 viikkoa takana ja painoa tullut 3,5 kg (lähtötilanteessa bmi 22). Neuvolatäti on ollut tosi tyytyväinen, kun painoa on tullut enimmillään 280 g/vk. Neuvolavihkosta luin, että menneet 7 viikkoa olis pitänyt olla jotenkin vilkasta aikaa tällä rintamalla ja marginaali on 200-800 g/vk. Rakenneultrassa lääkäri kyllä vakuutteli, että masuasukki on kasvanut suositusten mukaisesti. Itseä vain mietityttää, kun sairastan suolistotautia ja sen vuoksi ruoan imeytyminen on muutenkin heikompaa ja ruokahalu jo ennen odotusta ollut tosi huono. Jos painon lisäys on nyt jo alakantimissa, mietityttää vain miten jatkossa menee. Tuntuu vain että neuvolassa hirveästi vahditaan ettei se nouse liikaa, mutta ei välttämättä huomioida, jos joillakin on vaikeuksia saada se riittävästi kasvamaan.

Lala rv 24!
 
Viu
Onnea kovasti vauvautuneille täältä taustalta!

Meille syntyi 22.7. rv 42+0 käynnistyksellä suloinen pikkuemäntä koossa 3780g ja 49 cm. Synnytys sujui hyvin, vaikka oli aika hurja! Kohta tuo pieni ihme on jo kaksiviikkoinen ja kotielämä on lähtenyt hyvin käyntiin, tissitellään, ihastellaan, laulellaan ja silitellään, tutustutaan toisiimme. Odotus on siis johtanut mittaamattomaan onneen :heart:

Tsemppiä kaikille loppuraskauteen, onneksi ilmat vähän viilenivät.

Viu& elviira 1vk 4pvä
 







Syntyneet


7.7. Apsu (tyttö)
12.7. Pimpam (poika)
18.7. Pinvi (enkelipojat)
22.7. Hugsy (poika)
22.7. Viu (tyttö)


La.........................Nimimerkki......Ikä......Monesko lapsi

7.7....................... Viu..............................1. tyttölupaus
18.7..................... Apsu..................28......1. tyttölupaus
18.7..................... Hugsy..........................1. tyttötunne
18.7..................... pimpam10....................2. poikalupaus
4.8....................... kukka73.......................1.
8.8....................... uivelo..........................1. tyttölupaus
9.8....................... Pieni Tähtönen...31.......5. tyttölupaus
9.8....................... Danita..........................1.
15.8..................... SiljaTii.........................1.
15.8..................... SJL..............................2.
16.8..................... Krisse-72......................2.
17.8..................... Mammy........................3. tyttölupaus
31.8..................... Mansikkainen79.............4. tyttölupaus
3.9....................... pirpana74...........36.......1. tyttölupaus
22.9..................... Kaz....................25.......1. tyttöarvaus
4.10..................... Sydänjää......................1.
7.10..................... Smirg.................31......1. poikalupaus
9.10..................... Frangipani..........36.......1. poikalupaus
11.10................... Mizze77........................1. tyttölupaus
19.10................... Susu75...............36.......1.
26.10................... Shenda81...........29.......2. poikalupaus
11.11................... Katjuska-79...................1. (kaksoset)
12.11................... Jenna-76.......................1. (kaksoset)
18.11................... Lala-77..........................1.
26.11................... Pinvi.............................. (kaksoset)
2.12..................... Elli82.............................1.(kaksoset)poika- ja tyttölupaus
10.12................... Millis1981.......................2.
23.12................... AdAstra.............31.........1.
25.12................... Plastex..............33.........1.
27.12................... Tarantella83...................1.
28.12................... Neela Naranja....31.........1.
9.1...................... Hanskis..............31.........1.
........................... virvatulia........................
........................... Zoe74...........................
 
Jenna: Mulla oli ihan alussa poikaolo, mutta sitten toisen kolmanneksen aikana aloin ajatella että tulokas on varmaan tyttö. Se tunne pysyi kyllä mukana loppuun asti ja salissa olikin aikamoinen yllätys huomata että saatiin poika! Nyt en osaisi mitään muuta meille ajatellakaan =)

Täällä on totuteltu elämään vauvan kanssa ja alkutakkujen jälkeen on nyt maitokin noussut ja pikkuhiljaa voidaan jättää lisämaitoa pois. Olo on kyllä kaikinpuolin onnellinen, vaikka niinkuin joku kirjoitti aiemmin, synnytyksen jälkeinen hormonimylläkkä oli mullakin pahempi kuin raskaudenaikainen. Osittain tietysti väsymyskin vaikuttaa asiaan, mutta kyllä sitä on itku ollut todella herkässä ensimmäisinä päivinä synnytyksen jälkeen.

Päivät menee todella nopeasti, vauva ei oikeastaan tee muuta kuin syö ja nukkuu, mutta kun se on niin ihana että sitä voisi vaan tuijotella kaiken aikaa! Tuntuu jotenki hullulta että nyt se on siinä, niin monen vuoden yrittämisen jälkeen meillä vihdoin on vauva. Samaan aikaan hädin tuskin muistan millaista elämä oli ennen vauvaa.

Tsemppiä ja hyviä vointeja kaikille! Onneksi ilmat on vähän viilenneet, niin on helpompi mahojen kanssa olla =)

- Hugsy ja Bebe :heart: 12 pv
 
Isot onnittelut Hugsylle ja Viulle vauvoista. :heart: :flower:

Ihanaa huomata listalta ettei omaankaan laskettuun aikaan ole enää kovin pitkä aika. Vaikka siltikin toisaalta tuntuu että siihen on vielä ikuisuus. Harjoitussupistuksiakin on tullut jo parina iltana. Ja yhtenä iltana tässä ihmettelin voiko muka limatulppa irrota jo tässä vaiheessa, mutta ehkä se ei sitä kuitenkaan vielä ollut. Kalenterin olen buukannut täyteen tekemistä, jotta aika menisi nopeammin. Huomenna olisi viimeinen lääkärineuvola.

Mansikkainen ja tänään 36 viikkoa täynnä :)
 
Onnea suuresti vauvan saaneille :flower: :flower:

Eilen oli neuvola ja kaikki hyvin, nyt odotellaan ja kypsytellään vielä vauvaa. Ei minulla ole mikään kiire synnyttää =) tulee kuiteskin ikävä vielä tätä massukkaa ja pikkuisia potkuja.

SF-mitta oli vielä kasvanut ja nyt oli 36cm ja luulen että vielä sentin kerkeää kasvaa :)
Ens tiistaina taas neuvolaan.

Pieni Tähtönen ja neiti 39+1 :heart:
 

Yhteistyössä