<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Terveiset Neuvolasta,

vikasta täti ei antanut enää uutta aikaa. :D kehui et äiti näyttää pirteältä ja hyvin voivalta. :LOL: mä oon oikeesti alkanut tykätä tost meidän alueen tädistä -esikoisen kans oli vähän hankaluuksii silloin kun muutettiin -kun oli Niiiiiiiiiiiiiiiiiiin pitkä 2vuotias. ja jouduttiin jos jonkinlaisiin testeihin - 7 putkee verta jne. huh,hu

Paino: 1400+/ viikossa -nyt on tullut sit se 20kg.
RR: 123/74
Turvotus: +
:heart: 140
liikkeet ++
sf mitta 35
Pissa: puhdas

Kaikki siis kunnossa eikä mitään supisteluja tunnu -pitäs varmaan lähtee lenkille ja kokeilla muutenkin viel sitä yhtä ässää illalla. :) Perjantaina olis sit The päivä :) ja aika synnärille.

puliina Kyllä se synnytys alkaa pikku hiljaa jännittää - kunhan kaikki menis hyvin ja vauva saatais pois mahasta kunnialla ja itsekkin pysyis suht. koossa. Hemulin synnytys kertomusta kun luin :'( tippa tuli linssiin. Synnytys ei oo mikään pikkujuttu, mut onneks on osaavaa henkilökuntaa. Mut kyllä mua todellisuudessa eniten jännitää miten esikoinen sit suhtautuu pikku siskoon :heart: On niin kovasti odottanut sitä.

Carmen Mä sitä liinaa kehuin ainakin. Katsoin et oot pk seudun treffeille ilmoittautunut, sieltäpäin kotoisin kenties. Kämpissä ihana liike siel ylhäällä - jossa myydään odotu, imetys, lasten yms. vaatteita ja liinoja ja kantoreppuja. Kävin itse ostaa sielt Ergoon sellasen vauvaosan. Mut niitä trikooliinoja olen nähnyt citymarketissakin ja netissä on myynnissä vaikka mitä -mut jos ei oo kokeillut ennen niin on kiva kun joku näyttää miten se vauva oikeesti siihen laitetaan. Suosittelen lämpimästi.

:wave:
 
pakko kompata poika04 tuosta imetys asiassa.
vaipat meillä on ollutt käytössä alusta asti pampersin 2koko ei ole tullut läpi kertaakaan.
nukkumisesta tyttö nukkuu 3-4tunnin jaksoja öisin ,herää kerran ja aamulla 05-06 aikaan herätään ja noustaan ylös seurustellaan 2-3tuntia ja mennään takas nukkuun minä myös menen =)
ristiäsistä onko pakko hommata ristiäspuku kun ajatelin hommata juhlamekon typylle?
kuinka paljon puette vauvoille päälle näillä keleillä?
mä olen ihan hukassa pukeutumisjuttujen kanssa puen varmaan liikaa päälle.

nuppu 3viikkoa :heart:
 
Hemuli Ei kai sillä niin kiirus ole mut jos joku tietty päivä mielessä. Ootko naimisissa? sillä on merkitystä. Joskus jonot on hurjat sinne isyydentunnustukseen ja ennen sitä ei voi kastaa, jos haluu isän nimen lapselle. Meillä esikoisesta oli se rumpa -nyt ei onneks tarvii miettii. Mut on ne sit kiva saada pois alta ja pikkuselle nimi. :)
 
Hemuli Kokeile saada tyhjättyä rintoja kuumapullolla eli lasiseen viinipulloon kuumaa vettä ja nänni sisään pullosta. Sitten vaan odottelet. Alipaine aiheuttaa rinnan herumisen ja varsinkin jos hierot rintaa toisella kädellä, niin pitäisi alkaa tyhjentyä. Älä anna pakkaantua; rintatulehdus on todella inha....
 
nyt on neuvolassa käyty viimeistä kertaa, ei annettu minullekaan enää aikaa..

rv 40+6
paino -400g/vk
turvotus +
rr 121/82
sf 34,5
lapsiveden määrä hieman vähentynyt (kuitenki tarpeeksi)
rt ja vihdoin kiinnittynyt :)
:heart: 150+

oli eri th ku normisti. jotenki kokeneemman oloinen, kauhean mukava. käsikopelolla arvioi vauvan kooksi n 3800g.. toivottavasti nyt ei ainakaa isompi oo.. :eek:

siitä käynnistysajasta kysyin. tuo aika on virallisesti vasta yliaikaiskontrolli, mut terkka sanoi että voivat käynnistää hyvinki jo silloin. käski ottaa mukaan sairaalakassin.
mä kyllä toivon et lähtis ihan itekseen syntyyn enne perjantaita ku ois se aina parempi ihan luonnollisesti käynnistyä.. terkka käski kävellä mahdollisimman paljon et vauvan pää pääsisi painamaan vielä jotenki paremmin.. :eek: :) nyt sen ku vaan odotellaan..

anuliina
 
Heippa hei!
Pikaisesti tulin tänne ilmottautumaan. Meille syntyi 22.5 poikavauva 52cm pitkä ja 3525g painava ja pipo oli 35cm :heart: :flower:
Aivan ihana pikkuinen nyytti syntyi kiireisen section jälkeen 17.41.
Mentiin 22. päivä käynnistyksille. Cytotecillä aloiteltiin ja ihan kivasti supistukset alkoivatkin tulemaan 2-3 min välein.4h päästäaloituksesta olisi pitänyt laittaa toinen tabletti mutta eivät sitten voinetkaan laittaa koska vauvan sydänkäyrässä oli muutoksia. Vauvan sydän äänet romahtivat aina supistuksen jälkeen. Tilannetta seurattiin hetki ja mua veivattiin kyljelleen ja pääalaspäin ja vaikka miten päin että oltaisiin saatu vauvalle happea paremmin. Asento hoidot eivät kuitenkaan tehonneet niin lääkäri päätti antaa nitrosuihketta että saataisiin synnytys pysähtymään. Kuitenkaan suihkeet eivät tehonneet vaan supparit jatkuvat. Sit lääkäri puhkaisi kalvot vaikka olin vasta 2cm auki ja kanavaa jäljellä. Ajatteli et siitä oli hyötyä. Mutta... n. 4min puhkasun jälkeen mua kiidätettiin leikkuriin. Sielä pikanen puudutus(9.s yritys puuduttaa vasta onnistui ) ja nopeasti vauva ulos. Pikkuinen jakseli kuitenkin ihan hyvin ja pisteitäkin sai jopa 7-9. =) Mitään syytä ei löytynyt miksi vauva ei kestänyt suppareita. Napanuora ei ollut kiertynyt mihinkään ja istukka ok. Ekan päivän poika oli hiukan veltohko, mutta nyt jo reippaampi.
Nyt kysyisinkin teiltä ketkä on kokenut section että miten leikkaushaava teillä on parantunut? Mulla alavatsalla poikittainen viilto joka vuotaa kudosnestettä ihan kamalasti. Kätilö sano ettei haavaa saa peittää millään mut mua inhottaa kun kaikki paikat on kokoajan märkänä. Onko norm.?
Muuten kaikki meillä ok. Vauvelilla on vaan rytmi ihan sekasi ja meillä valvotaan ilta 22-04 liki kokoajan ja sit aletaan yöunille. pikkusen väsyolo :)
Mut tsemppiä teille kaikille vielä odottaville ja onnittelut vauvansa hakeneille! =) Nyt vauvaa ihailemaan :)

väsynyt mutta onnellinen äiti + vauveli 3vrk :heart:
 
saako vielä valittaa yhdestä asiasta? :ashamed:

Kuulostaa aika kauhealta, mutta mulla on nyt sellanen tunne että mun kroppa on pilalla!! Kyljet, ja navasta alas päin on tullut hirveät raskaus arvet, ois ok jos olis jotain pieniä viivoja vaan ei! Ne arvet on tonne pimppi luulle asti :eek: reisistä ja pyllystä löytyy myös "komeat" arvet! :ashamed:
Hiki virtaa, mitkään vaatteet eivät ole hyvät ja alusvaatteisillanikaan en halua ainakaan miehen nähden olla koska oon niin arvilla (vaikka mies kyllä tykkää mun uusista muodoista ja kehuu niitä ) ja ja turvonnut tai ehkä vaan lihonnut ku iso valas! En ole yhtään sinut itseni kanssa!!! :kieh:
unohdinko mainita että myös peräpukamia vielä on tullut..
Ja sitä huonoa/oksettavaa oloakin tuntuu olevan.
Oon niin valmis pääsemään eroon tästä mahasta, mutta en vauvasta :heart:
Ja odotan kuin kuuta nousevaa että pääsen laihduttamaan!!!

ANTEEKSI kun tänne näin purkaudun mutta pakko johki edes...

Huomenna ehkä parempi päivä. :)
 
majj Mua taas riipii kaikkien kommentit nyt synnytyksen jälkeen. Johan tässä onkin synnytyksestä kaks viikkoa ja kiloja on vielä kahdeksan ylimääräistä, niin johan on jokainen huomauttelemassa. Enpä yhtään enää mieti, että miksi aikoinani anoreksiaan sairastuin ko lähipiiri on semmonen kun on... :(
 
Hei kaikki taas pitkästä aikaa.

Ihana kuulla valitusta löysästä kropasta :heart: sama juttu täälläkin siis. Tosin tein viikko sitten itselle karkean arvion että 150 berliininmunkkia jäänyt kroppaan, noh tästä päätin jättää kaiken ylimääräisen mässyn pois ja jokaisesta mässyttömästä päivästä tulee - munkki ja taas jos suuhunsa lykkää vaikk suklaatia niin plussalle menee. Laskin että kolmessa kk saisin ylimääräiset pois, painoa tuli 20 kg ja 12 lähtenyt. Tää munkki kaava on toiminut hyvin mun päässäni... kantsii kokeilla kun laihduttaa ei voi ruuan suhteen mutta kaiken makean ja turhan voi jättää pois ja kutoilla saa - kävelylenkit polttaa rasvaa jo 20 min jälkeen, ei muuta kun tsempataan! =)

Muutoin arki on lähtenyt sujumaan mitä nyt kauhia kiire kaiken aikaa, elämä on nyt niin vauvan tuoksuista ja ihanaa ettei muuta edes ajattele. Vauva on sulattanut meidän koko perheen ja tästä nautitaan hela familjen :heart:

Vointeja kaikille ja tsemiä loppumetreille. Synnytys on oikeasti ihanaa vaikka onkin niin helvetin kipiää mutta onneksi taju meinaa mennä... Ei tarvii pelätä vaan luonto ohjaa ja kokemus on aina yhtä huikean hieno ja ainutlaatuinen. Olisin valmis synnyttämään kaikk muailiman mukulat jos paikat muutoin kestäis ja pysyis nahka jotenkin ojennuksessa, hieman roikkuvaa sorttia tää miun masu :LOL:
 
NuoriÄiti
Täällä vielä yhtenä kappaleena. Rv 41+0 huhhuuh... Keskiviikkona ois kontrolli ja luulen että sille tielle jään ku aikasemmin sillo olin sairaalassa osastolla supistusten vuoksi ja paikat oli reippaasti yli 2cm auki. Mua riipii noi mun raskaus arvet tisseissä ja jaloissa ja pepussa. Muualle niitä ei ole onneksi tullut mutta silti nuokin on todella hurjan näköiset. :( Mies jaksaa kiusaa mua niistä että kohta mä räjähdän :D :LOL: No tässä nyt odotellaan että pikkuinen syntyis :heart:
Satu ja Vavuli 41+0 :heart:
 
raskausarvista: mulla oli tisseissä jo entisiä ja lisää tuli. et melkoset raitatissit tulee jäämään imetyksen jälkeen.. :LOL:
mahaan ei tullu ku yksi ainut arpi mikä komeilee aika näkymättömällä paikalla onneksi.
mutta persuus on sit ku ruoskitulla.. :LOL:
mut ihanan asian puolestahan ne jääpi tuohon komeilemaan sitten. eipä niille mitään oikein mahda.

ristiäisistä: meillä 15. kesäkuuta myös..tais olla summerillakin. nimestä kiistaa. olen nimen jo päättänyt mut ukko erimieltä. mut annoin ristiäisiin saakka aikaa keksiä parempaa mut eipä ole sellaista siltä löytyny :D eli taidan saada tahtoni periksi tätä menoa :D

nemika+jäbä 1kk 5pvää :heart:
 
Majj Sä todella kuulostat siltä et oot valmis synnyttämään. :) Voipi se tuntuu et oot hervoton ja kroppa pilalla. Mut et sä sitä vauvan syntymän jälkeen enää sure -paino putoo pikku hiljaa ja niitä arpia kannat suurella ylpeydellä. Ei jää kenellekkään epäselväks onko sulla lapsia -mut kyllä ne arvet vaalenee eikä niihin itse kiinnitä huomiota niin paljon. Mulla koko maha kauttaaltaan päältä revennyt ja napakorun kohdalla kivat viillot -edellisellä kerralla ei nyt oo tullu uusia. Mun yks sukulainen aina surkuttamas kun itsellä aikoinaaan revennyt ja kauhee kompleksi ollu niis koht 30v. et et voi käyttää enää pikineitä voi, voi ja ne palaa yms. Ja pah sanon minä -mä en ainakaan arpiani häpee - ja ei sitä tarviikkaan mahaa grillata ja rasva on keksitty. Ei mulla ainakaan oo palanut ja tossa ne on ollut jo 4 vuotta.

Annaliina toi on tosi ikävää. Yleensäkin toisten kiloihin puuttuminen. Ei ne nyt ihan hetkes voi pois lähtee.
 
Täällä näköjään puhuttu kropan ns.piloille menemisestä synnytyksen jälkeen...mitäköhän tuohon sanoisin...hmm...mulla ainakin vatsa palautunut aikas hyvin,eikä mitään arpiakaan tullut.Vanhoja vain näkyvissä,jotka tosiaan tullu joskus nuoruudessa,kun paino heitteli laidasta laitaan.
Vanhoja housuja en ole viel käyttäny,kun vatsa navan kohdalta viel pömpöttää ja on vähän arka.Uskon kyl,et palaudun tästä hyvää vauhtia samoihin mittoihin:D
Kilojakin on tainnu vaan jäädä 2-3kg,jos vaaka nyt sitten pitää paikkaansa!
Tuo painon tippunen synnytyksen jälkeen,on sekin yksilöllistä ja varmasti inhottavaa,jos ei ala pian tippumaan synnytyksestä.
Tottakai raskaus muuttaa vartaloa pysyvästi.Joillakin vähemmän ja joillakin enemmän.Arvet onneksi vaalenee hyvin,kun vaan muistaa niitä rasvata ja kroppaahan voi muokata sitten liikunnalla.Tärkeintä mulle on ainakin toi meidän terve käärö ja et selvisin synnytyksestä suhteellisen pienillä ns.arvilla!!!
 
Onnea taas vauvan saaneille! :flower:

Imettämisestä :Meillä myös neiti nauttii tissukoitten jatkuvasta läsnäolosta :D . Välillä voi hyvinkin imeä enemmän tai vähemmän aktiivisesti parikin tuntia. Erityisesti iltaisin tankkaa vattansa ilmeisesti niin täyteen kuin mahdollista, koska jaksaa nukkua yönsä tosi hyvin. Nautiskelen tästä alkuajan imettämisestä, koska mikä sen ihanampaa kuin pidellä rakasta nyyttiä sylissä. :heart: Varmasti imetysajat alkaa tytön kasvaessa lyhentyä.

Nukkumisesta :Tyttö nukahtaa n.klo22-24, herää n.30min ajaksi syömään n.klo4-5, sitten aamulla heräilee n.klo7-8 jatkamaan syömistä. Päivisin nukkuu n.2-3 tunnin pätkiä.

Vauvan pukemisesta näillä keleillä :Itse tuskailen myös vauvan pukemisen kanssa. Jatkuvasti täytyy kokeilla tytön niskaa, ettei ole liian kuumissaan. Mitä laitatte vauvalle vaunuihin unien ajaksi päälle?

Marimint ja tyttönen 3vkoa
 
tärkeä kysymys meillä kun on ovelle pari rappusta (3) olen usein vienyt vaunut sisälle niin, että en ole nostanut koria pois vaunuista vaan tavallaan hivuttanut ne ylös rappunen kerrallaan. Tänään vasta aloin ajattelemaan, että onkohan se vauvalle vaarallista, kun vaunu tietenkin heilahtaa aina uudelle rappuselle tullessa. Tyttö ainakin silloin tällöin herää tai avaa silmät sisälle mennessä. Voiko tätä verrata ravisteluun ja onko vaarallista vauvalle? mitään pahaa en tietenkään ole vauvalle ajatellut tehdä.
 
Onnea kaikille vauvaantuneille!!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Meilla taalla eletaan vauva-arkea. Kolmen tunnin valein syodaan, ja sitten taas nukutaan. Vauva on tosin pidempia ja pidempia aikoja hereilla, tanaankin aamuyhdeksasta iltapaiva kahteen, taitaa olla pojan henkilokohtainen ennatys...!

Rakkaalla lapsella on nyt nimikin. Kavin rekisteroimassa vauvan syntyman viime viikolla, samalla taytyi ilmoittaa lapsen nimi. Nyt sitten vain kastetilaisuutta suunnittelemaan...

Oma vointi hyva, joskin enenevasti vasynyt ja sumuinen...Kroppa tuntuu palautuneen normaaliksi huippuvauhtia...auttoi, ettei tikkeja tarvittu. Raskausarpia ei tullut, ja vanhat farkut on taas kaytossa. Ainoastaan pieni nahkauimarengas yon paikkeilla muistuttaa aiemmasta mohkofantti-tilasta. Suklaahimo on karsea...toivottavasti en pian tayta tuota rengasta vararavinnolla....

Onnea synnytykseen te, jotka siihen viela valmistaudutte!

RR ja BeanieBaby 2 viikkoa ja 3 paivaa :heart:
 
nyt pääsin ilmottautumaan, kotiuduttiin tänään sairaalasta. Pieni prinsessa syntyi perjantai aamuna 23.5. klo 8:51. Pituutta oli 51,5 cm, painoi 3670g ja pään ympärys oli 35cm. helppo ja nopea synnytys minun mielestä, sairaalassa ehdittiin neljä tuntia olla kun neiti jo oli maailmassa. yhteensä semmoset seitsemän tuntia kesti koko touhu. kiltti ja suloinen vauva on, syö hyvin. maitoa täällä piisaa! toivotaan vaan ettei sairastuta kun mies oli eilen sairastanut pienoisen mahataudin.

riinak ja pikku neiti 3vrk :heart:
 
onnea mintsi!

täällä on myöa tuskailtu jossain vaiheessa noita raskausarpia, mut nyt alkaa jo pikkuhiljaa oleen sinut niiden kans. kunhan vaan ei lisää tulis.. tissit on ihan raidoitetut ollu alusta asti, mulla oli niin pienet tissit et ei ihmekään, 3 kuppikokoa kasvanu tässä raskauden aikana.. :whistle: mahaan tuli joskus äitien päivän aikoihin kokonaiset 2 arpea, toinen navan yläpuolella ja toinen tuossa hiukan vasemmalla alavatsalla.. peppu ja jalat on onneksi säilyny, niihin en tahdo ollenkaa.. :D
 
Iltaa!

Ja jälleen onnea kaikille vauvansa saaneille! :heart:

Summer me mennään taas huomenna vyöhyketerapiaan. Nyt eri hoitajalle kuin viimeks. Eipä silti etteikö sekin olis ollu ihan hyvä, mut tätä suositteli pari kaveria. Mitä lihaksia se tarkoitti teillä: Siis et on koliikki ja tietyt lihakset tiukkoina?

Carmen täällä yöt menee vaihtelevasti. Viime yö oli taas yhtä kitinää ja vatsanpuruja =rääkäisyjä ja kipuilua. En nukkunut käytännössä ollenkaan. En taas tajua mitä tehtiin erilailla kuin parina aikaisempana yönä/ iltana, jotka meni ihan fine eli vauva heräsi vain muutaman kerran.

Jatkan maitohapon antamista ei kai siitä mitään haittaakaan ole... Tosin kerääköhän se kaasuja masuun?Tänään sainkin sitten kakkapommin päälleni höystettynä pissalla! Farkut meni keltaisiksi ja koko pesuhuone oli ihan sinapissa! Melkoisella paineella tuli :LOL: Mikähän tuohonkin auttais? Selkeästi ihan liikaa kaasuja mahassa. Annatteko muut maitohappobakteereja ja minkä merkkisiä?

Kokeilin tänään kantoliinaa, mut ei oikein toiminu. En saanu vaavia sisään mitenkään järkevään asentoon.

Tänään on imetelty sitten lähes koko ajan. Tuntuu et vauva on väsynyt edellisyön valvomisista ja haluaa tissiä nälän ohella myös väsymykseen. Myös päikkärit on jääny tänään miltei väliin kokonaan. Päässä surisee väsymys, voikun toisen vatsavaivat nyt hellittäisi.

Jep, nyt vaipanvaihtoon!

eeti+papsukka - huomenna 3vk :heart:
 
Ma 19.5. klo 16.27 meille syntyi ihana pieni tyttövauva(rv 41+3). Painoa hänellä oli 3670g ja pituutta 50,5cm. Synnytys meni hyvin vaikka olikin kivulias, koska kivunlievitykset eivät jostain syystä tepsineet. Synnytys kesti 6 h 57 min. Keskiviikkona päästiin kotiin, mutta jouduttiin perjanataina menemään takaisin, kun tytön silmä tulehtui niin pahasti. Siellä sitten viikonloppu oltiinkin lastenteholla ja tyttö sai antibioottia suoraan suoneen. Tänään päästiin sitten kotiin ja antibioottia jatketaan vielä viiden päivän ajan kotona. Ihanaa kyllä olla kotona!

D ja prinsessa 1 vk







 
katrinainen: ei siitä vauvalle varmaan ole haittaa. ei varmasti ole ravisteluun verrattavissa. varovasti ku menee nii ei vauveli siitä kärsi. =) ite ainaki uskaltaisin viedä samalla tavalla.

onnea vauvaantuneille! tosi suloinen nyytti dinahilla :heart:
 
nuo vauvojen masuvaivat on kurjia tietty. mut eipä niiltä voi välttyä ku suolisto ei kuitenkaan ole kehittyny tarpeeksi vaikka olisi miten täysiaikainen vauva. ajan kanssa onneksi helpottaa. meillä ei juuri vaivoja ole ollut. välillä murisee ja ähisee ja piereskelee päälle mut huudoilta ollaan vältytty.
maitohappobakteereista oli puhetta neuvolassa. sanoivat että rela tipat on öljypohjaisia niin ne voipi vähän kipristää vaikka apua niistä olisi.
niitä gefilus kapseleitaki sanottiin että voi antaa. aukasee kapselin ja lusikassa antaa vaikka omaan maitoon tai keitettyyn veteen sekoitettuna. ja tätä varsinkin suositeltiin jos relat ärsyttääpi.
ite en ole noita antanu ku hirmu vähän noita masu ongelmia ollut.
aikahan on paras lääke masuvaivoihin. tosin se ei lohduta ku univelkaa alkaa kertymään.

mut nyt tuli hälytys häkkisängystä..jaksuja kaikille :wave:
 
Onnea taas "vauvautuneille" :flower:

Täällä ei ole toivoakaan että mahtuisin vielä omiin vaatteisiin. Vatsa on niin pömppis vielä että... Likka 3,5vee kysyi jo eilen milloin uusi vauva syntyy ja tökki mun mahaa... Selitä siinä ettei ole mitään toista vauvaa. Odotan innolla sitä aikaa kun maha on kokonaan vetäytynyt... Raskausarvet koen voiton merkkinä, niistä olen "ylpeä", mutta mustunut napani sitä en voi "sietää"

Kävin tänään ostamassa meille uuden kaukalon. Se on gracon logig s vai miten se nyt kirjoitetaan... samalla tuli ostettua uusi babysitteri. Se soittaa sävelmiä ja tärisee ja kaikkea kivaa.. Siitä tykättiin heti kun päästiin kokeilemaan... Katseli tarkasti siinä olevia leluja ja "höpötti" niille ja käsien kanssa huitoi niitä... Ei millään uskoisi että meidän poitsu on vasta 12 päivää vanha, tuntuu niin paljon isommalta.

Teillä kenellä on ongelmaa täysistä rinnoista itsellä auttaa liika täysiin rintoihin kun laitan maidonkerääjän liivien sisään niin itselleen pikkuhiljaa "tyhjenee". Kun on saanut näin suurimman pingotuksen pois niin pystyy taas syöttämään siitä rinnasta, pumpulla en saa mitään irti rinnasta varsinkaan jos on kova ja täynnä maitoa. Ja tätä keinoa tehostaa lämmin pyyhe tai kaurapussi rinnoilla niin kyllä heruu maitoa.

Tsemppiä imetyksen kanssa painiville :hug: Se on taitolaji minkä pikkuhiljaa alkaa hallitsemaan. Välillä se on taistelua, itkua, kiukkua ja hammasten kiristelyä mutta kun se alkaa sujumaan niin aivan ihanaa yhdessä oloa ja ihanaa tunnetta. :hug:

Nyt laittamaan vanhemmat muksut nukkumaan :wave:

tmvk ja PikkuJätti 12 päivää vanha
 

Yhteistyössä