<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

moi!
onnea uusille vauvautuneille :flower:

me mennään tänään tytön kanssa neuvolaan, hieman jännättää miten tuo paino on noussut. kova on tyttö syömään ainakin ja pissa ja kakka vaippoja kertyy kyllä paljon joten uskoisin että saa tarvitsemansa maitomäärän. tyttö ei puklaile kuten esikoinen aikoinaan.
en tiedä tuleeko multa tisseistä maitoa paljoa kun tyttö imee molemmat rinnat ja sit vielä päälle tuttelia sellaiset 2-30ml joskus menee vielä 50ml...

meilläkin tyttö on pari kertaa kammennut itsensä selältään kyljelleen ihan tahdon voimalla varmaan...

kurpitsa ja tyttö päivää vaille 2vkoa
 
Hei, täällä uusi keskustelija, joka on tosin osallistunut lukijana koko raskausajan toukokuun toivottuihin.
Täältä kun olen saanut vastauksia pulmiini ilman kysymistäkin, kun muilla on ollut samanlaisia "ongelmia". Itseäni huolettaa tällä kertaa rintamaidon riittävyys. Alussa (4 vkoa sitten) maito nousi rintoihin vauhdilla ja pakastin täyttyi muutamassa viikossa rintamaidosta. Viime perjantaina maidon eritys sitten väheni selkeästi ja poikanen aloitti raivoamisen rinnalla.. Ei kivaa.. Maidon eritys on edelleen suhteellisen vähäistä ja pakastemaitojen sulatus ja käyttäminen on käynnissä. Tuntuu tyhmältä, tiedostan sen itsekin, mutta jotenkin koen epänonnistuneeni, kun maito ei enää riitäkään :'( Kurpitsan viesti kuitenkin lohdutti ja palautti hieman ruotuun sen suhteen, että muutkin käyttävät osaksi korvikemaitoa. Thanks. Mutta, miten elo korvikkeen käytön kanssa sujuu esim. kaupungilla? Jos lapsi alkaa itkeä, eikä maitoa ole rinnoissa riittävästi, niin miten saatte korvikemaidon nopesti lämmitettyä? Tai tarvitseeko sitä lämmittää?
Terveisin, äiti ja Valtsu 4 vkoa.
 
Moi ValtsuOvee!

Mulla kahdelta aikaisemmalta lapselta imetykset epäonnistuneet. Nyt yritystä taas, lisämaitoa en ole vielä antanut...Jossain vaiheessa tulee kausia, jolloin maidontulo vähenee, silloin pitää imettää tiheämmin...kestää jonkinaikaa, jos vaan jaksaa imettää tihuaan niin maitomäärä alkaa vastaamaan taas vauvan tarpeita ja imetyskerrat harvenee...yritän varmaan tuota keinoa ja jos ei onnistu turvaudun lisämaitoon :eek:

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 10vrk
 
Heippa taas vaihteeksi.

Onnea kaikille vauvautuneille :flower:

Etusivun lista päivitetty.

Hajanaisesti harppoen lueskelin kirjoituksenne läpi. Olen ollut koneella viime viikkoina todella vähän, kun mies on kesä lomalla ja puutarhahommia on tullut vauvan hoidon lomassa tehtyä ja ne ajat mitä sisällä viihdyn vietän nukkuen.

Nytkin on pihan soraistus menossa. Tosin lähinnä miesten hommaa. Isäni ja setäni ovat tossa olleet kavinkoneen ja traktorin kanssa hommissa joten mulle on jäänyt lähinnä muonittajan rooli.

Paljon olis kommentoitavaakin, mutta taannoin taisin lupailla synnytyskertomuksen käydä teille laitamassa =)

Eli maanataina 19.5 mentiin sisään sovittuun käynnistykseen vauvan ison koon ja mun sokerien vuoksi. Aloitettiin kapseleilla kypsytys ja käyrä seuranta. Toisen kapselin jälkeen alkoivat säännölliset supistukset noin 5min välein, mutta mitään tulosta ei tahtonut tulla. Meinasivat jo siltä päivältä luovuttaa, mutta sain puhuttua, että laitettiin viel kolmas siinä illan suussa.

Edelleen supistelu jatkui noin 5min välein muttei ollut mitenkään kivuliasta. Ilta kymmenen jälkeen päätin lähettää miehen kotiin nukkumaan, kun alkoi tuntua, että mennään pitkään kaavan mukaan eikä ennen aamua tapahtuisi mitään. Yöhoitajankin kanssa sovittiin, että yritän nukkua ja ellei uni tule ennen klo aamu 1 saan jonkin rentouttavan lääkkeen ja käynnistelyä jatketaan tiistai aamuna.

Noin klo 23 yrityn sit laittaa päätä tyynyyn ja nukkua, mutta avot siitähän ne supistelut sit alkoivatkin. Tulivat kokoajan säännöllisesti noin 2min välein ja kävivät kokoajan kivuliaammiksi. Noin klo 0.30 päätyttiin siirtoon synytyssaliin jossa mahdollisuus saada kivunlievitystä. Soitto miehelle, että herätys nyt ruvetaan tosi toimiin.

Synnytyssaliin, kun pääsin oli kätilöllä ilokaasu valmiina odottamassa ja kyllä sitä tarvittiinkin. Pikaisesti käytiin kätilön kanssa toiveita läpi ja päädyttiin laittamaan anestesialääkäri hakuun jotta laitetaan spinaali. Lääkäri tulikin tosi nopeasti, kun viereisestäkin salista oli hälyytetty.

Sain spinaalin ja oksitosiini laitettiin varmuuden vuoksi tippumaan. Aikoja tästä kohtaa en pysty sanomaan, muttaa spinaali auttoi ja pystyi keskustelemaan mieheni ja kätilön kanssa samalla, kun kätilö kirjoitteli papereita ja laittoi tavaroitaan valmiiksi, mutta missään vaiheessa hän ei saanut tavaroitaan kunnolla järjestykseen, kun mua alkoi ponnistuttaa.

Synnytyskertomukseen on kirjattu ponnistusvaiheeksi 3min ja jälkein vaiheeksi 2min. Istukka meinasi lentää kätilön syliin. Joten menoa ja meininkiä oli hetken aikaa. Mutta selvisin ilman välilihan leikkausta ja repeytymätkin vain 1 astetta ja 5 tikkiä vaikka potra poika olikin ja kiirettä piti tullessaan maailmaan.

Noin 12 tuntia ehdin pitää nyyttiä vierelläni, kun tuli siirto lasten osastolle alhaisen ruumiin lämmön ja sokeri arvojen vuoksi. 1vrk meni lämmöissä ja 3vrk:t tiputeltiin glukoositippaa. Ja kaikki tämä johtuen mulla olleesta raskausajan diabeteksestä vaikka kuinka yritin pitää huolta syömisistäni.

Hyvin olen toipunut ja vuotokin on jo tosi vähäintä vaikka tasan 2vkoa on vast synnytyksestä.

Poika on oloonsa tyytyväinen syö ja nukkuu. Rintamaito ei tälläkään kertaa riitä joten korviketta menee ja tosi paljon jopa 120ml/kerta. Syömistahti on edelleen tiheä noin 3 tunnin välein ilman herättämisiäkin. Tohon 3 tunnin välein syömiseen ehti tottua niiden lasten osastolla vietettyjän muutaman vuorokauden aikana. Toisinaan, kyllä nukkuu pidemmänkin pätkän, mutta keskiarvo mielestäni on edelleen toi 3.

Jossu & Hemuli 2vko
 
tänneki voisi salasanan viskaista!!!!

meillä jylläs perheessä lenssu ja pieni rassuki sai nyt sit osansa siitä. eilen oli aikast onneton olo toisella ku nenä tukossa ja aivastutti jatkuvasti. käytiin varuilta lääkärissä ku toinen on niin pieni. tk-lääkäri sanoi että onpa vahva sivuääni sydämessä ja laittoi meidät käymään sairaalassa lastenlääkärissä. ja sielläpä sitä ei enää löydetty...onneksi.
saa aina pelätä jotain ku sitä niskaturvotusta ollu raskausaikana toisella ettei tosiaan sydämessä ole mitään mitä ei ole huomattu. mutta lastenlääkäri oli sitä mieltä että kaikki kunnossa. ja sit ku on lenssu kunnolla ohitse niin varuilta omalla lääkärillä tarkistuttaa tilanne vielä.
yön aikaan onneks toisen oloki helpottu kovasti eikä ole nii kärttyinen ja tukkoinen ollut tänään edes.
sairaalaan oltaisiin saatu jäädä yöksi tarkkailuun mutta poika söi niin hyvin eikä tukkoisuus häirinnyt toista yhtään niin kotia halusin ennemmin.
ja yön nukkui tosi hienosti ja levollisesti. jospa tämä tästä.
verikokeet yms oli onneks kaikki todella hyvät, että viruspöpö mikä piru meni iskemään toiseen.

ja painoa oli tullut huimat 3770g!!!!että tosi hienosti ku 5 viikossa tullut painoa 1370g.
vauhdilla kiinni otetaan porukkaa nyt =)

nemika+jäbä 6 viikkoa
 
Heipä täältä vauvanhuuruista :saint:

Eipä paljoa koneelle kerkeä,mutta sen varran tässä ilmottaudun,että käykääs tsekkaamassa pikkumiehen kuvaa profiilissa... tuun myöhmmin kertomaan lisää pojasta kunhan tässä joku rytmi saadaan =)

Onnea kaikkille vauvaantuneille :heart:
 
:heart: 27.5.08 raskausviikoilla 42+4 :p
Painoa pienokaisella oli 3525g ja pituutta 50,5cm.
Kotona oleminen on ollut kyllä jännää, sitä kulkee aivan jossain usvassa onnesta soikeena... =)
Äitinä olo on melkoista tissinä olemista, mutta mukavaa. :heart:


Onnea kaikille vauvautuneille ja jos joillakin vielä on mennyt odotus pidemmälle niin tältä heltiää kaikki sympatiat teillekin !!! :wave:
 
Heippa!

Pitkästä aikaa täällä ollaan! Ja onnea jälleen vauvautuneet! :flower: :heart:

Wilhelmiina81 tulisin myös mielelläni mukaan kerhoon, jos vielä otatte.. :saint:

Oltiin tänään taas vyöhyketerapiassa. Nyt Papsu nukkuu onnellisena kopassaan. Äiti sitävastoin on nyt vähemmän voimissaan. Flunssa, kurkkukipu ja kuume vaivaa :snotty: ei kivaa. Kun vaan ei tarttuis pieneen..!

Minkä ikäisen lapsen kanssa olette lentäneet? Meidän pitäis lähtee Italiaan ens kuussa ja vauva on tuolloin vasta 2kk. Kauhistuttaa, mut ei tunnu olevan vaihtoehtoa. Kertokaa kokemuksia ja vinkkejä, jos jotain mieleen tulee?!

Ihana kesä ihan jotenkin yhtä äkkiä vai johttuko se vaan siitä et vietän päiväni lähestulkoon sisällä tissitellen niin tuntuu et kesäkin tuli ihan varkain? :whistle: Ja tuosta tulikin mieleeni että tässä eräänä päivänä (olin hullu) ja ajattelin sovittaa viime kesän vaatteitani. Emämoka: eihän niistä tietty yksikään mennyt päälle ja siitä tulikin sitten karmea poru ja mies yritti lohduttaa... Mites palautuminen sujuu teillä muilla?

Nyt nukkuja tuolla alkaa murista, joten heipat tällä erää
t.eeti+papsukkainen tänään 1kk :heart:
 
Heips!
Jos vain vielä mukaan mahtuu niin haluaisin ilmoittautua. Koko odotusajan lueskelin teidän kuulumisianne, mutta en vaan itse saanut aikaiseksi kirjoittaa omia juttujani... :ashamed:

Meille syntyi kaunis tytär 17.5. mitoilla 4250g ja 50,5cm. Pojille tuli ihana pikkusisko, perheeseemme kuuluu tosiaan mun ja vaavan lisäksi iskä ja kaksi poikaa. Pojatkin ovat olleet syntyessään yli neljä kiloisia joten ilmeisesti meidän perheessä ei mitään pikkuruisia vauvoja osata tehdäkään. :LOL:

Ja tuohon kerhoon minäkin voisin mielelläni mukaan tulla, eli sitä salasanaa voisi heittää tännekin päin. :wave:

Änttäräntänttärä ja pikkumuori
 
eeti,
muuten menis vanhat vaatteet, mutta suurin osa ei mahdu mahasta. 3 kiloa painoa enemmän kun ennen raskautta...ei sinänsä paljoa, mutta mahaa haluaisin kiinteemmäksi vähitellen. Mitähän sitä sais alkaa tekemään tuon sectiohaavan kanssa? ideoita?

Onnea vauvoista!!!! :heart: :heart:
 
palautuminen siis mä tunne kauheen huonoa omatuntoa kun ajattelen näin mut mä oon kauheen näkönen tällä hetkellä kilot ei hävii millään ja motivaatio 0...kaikki jaksaa toitottaa et oo vaan onnellinen kun sulla on vauva niinhän mä oon mut mä tahtoisin olla myös hoikka niinkun ennenkin
 
olihan tyttö kasvanut hurjasti viimeisten 5 pvän aikana. 140g oli tullut painoa lisää, ollen nyt 2610g ja pituuteenkin oli tullut 3cm lisää ja on nyt 49cm.

en mäkään hirveesti tota tuttelia anna, yhden purkin verran päivässä ja tuon tuttelin anto ajoittuu aika paljon iltaan ja yöhön. tytölle annettiin lisämaitoa jo sairaalassa heti toisena päivänä syntymästä. meillä hieman eri tilanne kun tyttö syntyi kuitenkin alle 2,5 kiloisena...

vaatteet: en ole uskaltanut kokeilla entisiä vaatteita kovinkaan paljon, tulee vain paha mieli. paino on tippunut jo reilu 5kiloa hissukseen synnytyksen jälkeen ja vielä pitäs saada sellaiset 7-8kiloa pois jotta oltaisiin lähtöpainossa mutta eiköhän tuo tipu kun aloitan lenkkeilyn ahkerasti..

kurpitsa ja tyttö tasan 2 vkoa
 
Paino Putos todella paljon ekan ja tokan viikon aikana, mutta sen jälkeen ei mihinkään :| Ärsyttää, koska en mahdu yksiinkään vaatteisiini ja uusia en todellakaan ala ostamaan. Ja koomisinta tässä on se, että en edes syö mitään kun ei vain ruoka maistu :/ Taidanpa elää sillä ns säästöliekillä taas....Painoa jäljellä lähtöpainoon 6-7 kg ja ekaan neuvolaan 5 kg. Mutta just ne kriittiset kilot, että koko 36 ei mahdu päälle....

Meillä poju saa jonkin verran lisämaitoa. Ei sillä etteikö mullakin maitoa tulisi, mutta kun päivisin pyrin lypsämään ( annan pullosta kun muutoin maha vaivaa ) ja lypsämällä en saa kuin desin verran, joka ei ihan riitä joka syöntikerralla. Eli saa siis vastiketta about 2 krt päivässä. Rinnasta ei paljaaltaan suostu ottamaan joten joudun käyttämään rintakumia ja se jos mikä on yhtä ähellystä varsinkin öisin. Poika huutaa ja huitoo rintakumia kokoajan pois. Huoh. Jospas tämä tästä....

Mulla on kans kurkku kipee. Toivottavasti ei tautia pukkaa päälle. Onko kellään tietoa, että saako käyttää esim auringonhattu-uutetta tai Carmolista näin imetysaikana?

Annaliina ja muru 3 vk ja 2 pv
 
Huomenta ja onnea vauvautuneille :heart: !

Mulla kolmas lapsi, joten en edes ajattele palautuvani, kuin jossain haamassa tulevaisuudessa :kieh: . Ensimmäisestä jäi kilot sairaalaan, toisesta olin samanpainoinen mennessä ja tullessa :LOL: :LOL: ...kilot lähti pikkuhiljaa...nyt jäi jopa parikiloa sairaalaan...eli n.9kg vielä liikaa ( en ole kyllä nyt käynyt vaaássa...tuntuu et olis houkan karissut...olen tosi lyhyt, joten kilot näkyy...koko ennen raskautta 34...kävin hm:ltä jo hakemassa pari tunikaa hätäpäissäni, kun mikään vaate ei sovi :/ Ehkä joku kaunis päivä sitten saa laittaa vanhat vaatteet päälle !

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 11pv
 
Moikka!

Meille syntyi "pikkuinen" poju 23.5. hätäsektiolla. Pituus 55cm, paino 4060g. Dramaattisesta alusta huolimatta poika voi hyvin, ja äiskäkin paranee kovaa vauhtia. Netissä ei ole tullut oleiltua sitten kotiutumisen, enkä malta jäädä nytkään pidemmäksi aikaa roikkumaan... Onnea muillekin vauvautuneille & palataan asiaan kun alkuhumu häviää.
B)
 
Laitoin kaikille halukkaille salasanan yv:ä tuonne kerhoon. Kiva saada lisää porukkaa mukaan :wave: Tosin taitaa moni nauttia vauvantuoksuisesta arjesta, kun hiljaisempaa on kirjoittelu nyt ollut sielläkin :D

yhteiset onnittelut kaikille vauvan saaneille :flower:

Wilhelmiina & poitsu 3,5vk
 
Marimint81 Kiitos vinkistä!! Vaikka oli kai se jollain lailla tiedossa tuolla pääkopan uumenissa, mutta sinun ansiostasi minä sitten otin ja kokeilin eilen ihan ajan kanssa ilman kumia imettämistä ja niin myö sitten syötiin rinnasta!! :D =) Voi että oli hyvä mieli sen jälkeen!! Imuote vaan taitaa olla hiukan huonompi kuin kumin kanssa, mutta edistystä se tämäkin on!!! :D
 
ONNEA TAAS KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE! :flower:

repa meillä on saman lainen body ostettuna tälle maha sankarille! :)

sarbba onneksi olet vielä täällä minun kanssa :LOL:

Omaan napaan ei ihmeempiä, tais tulla aamulla lisää sitä limatulppaa, ja välillä vihloo alapäätä kunnolla. Mutta ei muuta, kohta lähden kaveri porukan kanssa grillailemaan, pitää ottaa "ilo" irti näistä vimpoista päivistä kun voi vielä mennä kuinka huvittaa :)
 
wilhelmiina81 kiitos yv:stä! olen ihan pihalla eli mistä löydän tuon kerhon ja miten anon sulta jäsenyyttä: muistan et oot varmaan kymmenen kertaa joutunut selittämään asian täällä, mut en nyt vaan muista - kiitos ja anteex...:whistle: :ashamed:

summer81/ poika04/ annaliina/ matamimimmi täällä kans kyllä kipuilen henkisesti noiden vaatteiden kanssa edelleen. Rasittavaa: tosiaan, kuten annaliina kirjoitit, paino tippui aluks ihan humps vaan ja nyt oon jumiutunut siihen et noin 9kg pitäis saada pois. Maha on pussi, jossa menee keskellä viehkeä ruskea linea negra-ko? se nyt oli, no anyway, ei kaunis kuitenkaan... ja reisissä on selluliittia vaikka muille jakaa. Lantiokin on leveämpi kuin aikaisemmin. Jahuu. Tässäpä sitten alankin treenin, niinpä niin - alan ja alan - missä vaiheessa sen voi ylipäätään alkaa sektion jälkeen? Äh kun rasittaa!!!:kieh: Ja sit viel iski tää flunssa niin yskiminen on yhtä helvettiä: tuntuu et tuo maha repee auki joka yskäisyllä. Vali-vali :x

Ehkä siks valitutttaa kun viime yö valvottiin muutenkin taas Papsun vatsakipujen kanssa. Ei pitäis koskaan iloita nukutuista öistä. Yö kerrallaan ja sit jos menee hyvin niin sormet kyynärpäitämyöten ristiin..! No nyt syöttämään vaavi ja sit lenkille.

ONNEA LAKUPIIPPU!! :flower: :heart:
 

Yhteistyössä