<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Helmikuu <3 <3 <3

Painosta viime neuvolaan mennessä oli noussu vähän alta 3kiloa :) enkä usko, että sen jälkeenkää on kovin kauheasti noussu. Mahan ympäryksen mittasin eilen, 101cm näytti kauhee pallo tuo maha :D Pitää ottaa uutta kuvaa tänään.

Turvotuksesta Jalkoja turvottaa, ihan hirveen näköset aina töiden jälkeen, pitäs joo vissii tukisukat ostaa, varsinki ku joutuu seisomaan päivät pitkät.

Hrrrrrrr täällä -30 astetta :s Hiljanen päivä taas töissä tiedossa :/

Merlina ja muru 19+6 Huomenna puoliväli!
 
Huomenta ja POKS!!!!

Mä näin taas ihan sekoo unta.
Menin muka tuonne rakenneultraan ja siellä ne kysy multa et mitäs mä täällä,johon tokasin että rakenneultraanhan mä.Sit ne sano ettei sulla vielä se ole,että vasta maaliskuun 20pv :confused:

Jokatapauksessa,tänään se suuri päivä on :heart:
Vielä on kyllä tunteja siihen hetkeen,mutta ainakin se on tänään :)

nenna ja
 
Hjannah: Iso voimahali! Järkyttävää mitä olet joutunut kestämään, otan osaa. :(
Hyvä jos sykkeet ja liikkeet tuntuu, varmasti pienellä on kaikki hyvin.
Mulla yksi keskenmeno viikoilla 6+5, se oli kova pala vaikka alussa menikin. Heinävauva 2009 olisi ollut, sain kuitenkin joulupojan 2009 ilokseni. :heart:

Nenna77 onnea tulevaan ultraan! :heart:

Mä hautasin viime yönä jonkun läheisen, en nähnyt unessa kenet, mutta kovasti itkin ja anelin tulemaan takaisin. :( Mun unet usein tuppaavat myös toteutumaan..

Esikoispoika oli syntyessään 3830g, tyttö 3445g ja toinen poika 3695g, mun pituuteen ja painoon nähden ne on olleet isoja kuulemma.
Kolmannen odotuksen kohdalla todettiin raskausdiabetes ja mulla olikin ylipainoa silloin 20kg. Nyt normaalipainoinen, paino laskenut nyt 2kg, vaikka ruokahalu on erittäin hyvä.
Tällä tulevalla vauvalla eri isä, mutta pitkä mies on, mutta muut osat vastasi viikkoja, jalat olivat kehityksessä kaks viikkoa myöhässä..

meemee ja pikkudomuz 20+1
 
Mulla on sama juttu että unet tuppaa toteutumaan..
Aika pelottavaa.
Mä näin silloin kun koin sen kohtukuoleman siitä unta.
Ihan prikulleen samoin kävi kun unessa,sanasta sanaa,siks oon alkanu jo kammoon tiettyjä uniani..
 
Huomenta kaikille!

Onnea hyvistä ultrista, Meemeelle jaksamista toivottavasti löytyy joku ihan looginen syy pieniin jalkoihin kuten muutaman mainitsema pikkuruisempi vauveli :)

Oma ultra on vasta 8.3. en malttaisi millään odottaa sinne asti mut kyl on nää päivät sitä ennenkin ihan täynnä.

Meillä on riistäynyt lasten kasvatus ihan lapasesta. Pyysin maanantaina neuvolastakin jo apua ja kiireellisenä koska mulla ei ole mikään maailman pisin pinna. Ja jos mukula raivoaa 2h lattialla eikä mikään lässytys/lahjonta/syliinotto auta ni tekis mieli heittää tonne 25 asteen pakkaseen.

Kaiken tämän kerrottua neuvolaan ni johan rupes puhelimet päriseen ja nyt odotan toiveikkaana että jo tänään soitettaisiin perheneuvolasta.

Tämä ongelma ei ole enää vain vanhempien kanssa nyt lapset ovat jo päiväkodissa uskaltaneet alkaa riehua ja sekin mua ihmetyttää vuoden nätisti ja jo ennen ku kaksoset syntyy ni käyttäytyy näin rajusti. Osa kiukuttelusta on sitä huomionhakuisuutta... :/

Toivottavasti saadaan apua edes jostain.

Onko täällä uhmaikäisiä lapsia joiden uhma on liian hankalaa... meillä neitikin vaan hokee ja hokee 1h samaa asiaa yleensä haluaa jotain... nytkin roikkuu ovessa ja huuta et haluaa ulos... eikä edes kuuntele että olisi muutakin tekemistä, voitaisiin piirtää tai muovailla... eli sen kiukun sivuuttaminenkaan ei onnistu...

Karkilla hiljenee mutta me ei osteta eikä oteta kotiimme karkkia koska tämä menisi ihan liian hurjaks... "karkilla hiljaseks" Ja pahinta tässä on se että kun en pysty ottamaan lapsia syliin rauhottumaan koska potkivat ja lyövät vatsaani ja naamaani... mä en tiedä mitä mä teen...

Toivottavasti tää jotenkin menis täst jo 2 viikkoa jatkunu... ei kovin montaa päivää jaksais.. päiväkodissakin ovat ihan hermona kun lapset käytttäytyy tuollatavoin :/

 
Niisku,täällä on aika samanlaista.
Mulla on toi neljävuotias poika,joka ihan aikuisten oikeesti koettelee hermoja.
Mikään sana tai kielto ei mene perille,tai jos menee,se unohtuu hetken päästä.
Pihalle pyrkii menee näilläkin pakkasilla,mutta en päästä kun tiedän ettei siellä viihdy kymmentä minuuttia kauempaa kylmyyden takia.
Suuttuessaan tavarat lentelee,omat ja toistenkin.
Jopa sen telkkarin pudotti täällä raivokohtauksen saattelemana.
Pikkusisko saa kyytiä siinä missä koiratkin.
Sana ei yksinkertaisesti mene perille.

Poika ei ole minuuttia kauempaa paikoillaan,jos edes sitä.
Mä olen neuvolassa puhunut tuosta yliaktiivisuudesta ja sain sille ny lekuriin ajan jossa tää ihminen sitten koittaa todeta olisko tarvetta adhd testeille.
Mä menisin iha mielläni niihin,koska jos tää pojalla,mitä epäilen kyllä vahvasti,mun olis itse ehkä helpompi jaksaa pojan kanssa.

Poika myös komentaa mua :D sähisee hampaiden välistä ja kiroilee ku aikamiehet kunnolla suuttuessaan.
karkkilla mä en lahjo,mutta karkkipäivän menettää jos kiukku jatkuu monta päivää,sekään ai auta.
lisäks mulla on käytössä yläkerran portaikko arestipenkkinä,mutta sekään ai auta.
Siinä pitäs istuu se neljä minuuttia täysin hiljaa,mutta ikinä sitä ei olla vielä istuttu. Ja jos näin,joutuu yleensä kiipeemään omaan huoneeseensa asti sänkyyn levolle rauhoittuun. se on sitte se mikä vähän rauhoittaa.

Joskus kylä kieltämättä tuntuu tuntuu että ei hitto,täät ei jaksa,reppu selkään ja annetaan isän kokeilla kasvatusta.
Sitten kumminkin tiedän että pojan on parempi mun luona jossa on edes jonkinlaiset säännöt vaikka niitä nyt ei niin kovin kummosesti totellakkaan.
ikinä en voisi silti poikaa pois antaa isälleen,jo vklerossa ahdistaa ja saa hirveen ikävän aikaseks.

pojan uhma ja ylivilkkaus on kestäny nyt vuoden,kauhulla mietin,kauanko tätä vielä kestää...
 
Mietin ite samaa et pitäiskö etusivulle merkkailla noita lupauksia...voin jossain vaiheessa kun kerkeen pitempään istuu koneella rauhassa ni merkkailla niitä..ainaki mitä tällä kuulla on lupauksia tullu..jos sit joku unohtuu tai on aikaisemmi jo saanu lupauksia niin älkää pahastuko vaan ilmoitelkaa vaan uudestaan.. :ashamed:

olis kiva mennä 4d ultraan mut täällä meidän kaupungissa ei sitä taida olla joten sain sen käsityksen et lähin ois kuopiossa ja jyväskylässä joten pitää kattoo tuleeko sinne lähettyä..:|

nyt pitää lähtee ruoan tekoon, mukavaa aurinkoista päivää kaikille :flower:
 
Heippa kaikille! :)

Mull on ihan kamala flunssa päällä :( Kuume ei nouse, mutta muuten olo pahenee päivä päivältä.. tarvii tänään poiketa päivystyksessä kitisemässä, ja pyytämässä lisää sairaslomaa, kun en todellakaan lähde tässä kunnossa töihin : /

Meillä on sitten ensikuussa muuttokin! :) Muutetaan Tampereelle.. saatiin kiva kämppä sieltä. Hieman pieni, mutta eiköhän me sinne jotenkin mahduta! :)

Eilen oli neuvola. Pikkuinen karkasi ahkerasti anturin alta kun terkka yritti kuunnella sydäntä :D Hyvä syke sieltä sit loppujen lopuks saatiin :heart:
Mitattiin kohtukin nyt ensimmäistä kertaa.. vai miten se nyt kuuluu sanoa :D 17cm se kuitenkin oli, ja keskikäyrällä mennään :) Painoa oli tullut vaivaiset puoli kiloa, ja saas nyt sitten taas nähdä onnistunko mä pudottamaan sen taas vahingossa pois ensikerraksi. Mulla kun sitä painoa tosiaan ei ole tullut vielä yhtään lisää. Kaikki putoaa pois, minkä saan vaivalla itselleni kerättyä. :confused:

Huoh. Pää on sen verran jumissa, etten pysty tällä kertaa enempää kirjoittamaan :snotty:

Emilien ja prinsessa 21+1 :heart:
 
Neuvolassa käyty ja kaikki ok!! Painoa ei onneks ollu tullu viimekäynniltä kun 0.5kg!! Vauvan sykkeet oli tälläkertaa 138x/min! Et ei oikein voi noista päätellä et onko tyttö vai poika kun edelliseen niin valtava heitto!! :/
 
Terkut ultrasta :heart:
Kaikki oli hyvin.
Koko vastas viikkoja kaikin puolin.
Virkeä ja eläväinen asukki siellä on
Sain monta 4d kuvaa vauvasta.
Siellä se koitti mennä istukan taakse piiloon aina kuvattaessa.
Varpaat ja sormet laskettavissa,pinsettiote nenästä,saatiin siitä kuvakin.
Koko pituus 25cm ja painoa 350g :heart:
ja tuli nyt sitten tyttölupaus :heart:

Mä kyllä niin rakastuin pikkuseen :heart:
Vielä liitteeksi kuva :)
 
nopeesti selasin tän kuun ketjun läpi ja lisäilin tonne listalle lupauksia Briannalle, A-H:lle, meemeelle, Nasupalalle, emilien:lle, muumi82:lle, Possurullalle, Mommysmonsterille, niukulle, Nallekarkille ja nenna77:lle jos joku on jääny huomaamatta niin pahoittelen..lisään kyl heti kun ilmotatte..=)
 
Nenna onpa valloittava kuva :heart: Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Niiskulle Voimia lasten uhmiskohtausten kesämiseen, toivottavasti saatte apua jotta tilanne saataisiin taas hallintaan! En osaa valitettavasti neuvoa vinkkejä minkäänlaisia, oman taaperon uhma on rasittavaa mutta ainakin vielä menee sietokyvyn sisään ja pärjäämme hyvin hänen kanssaan. Asiat tapahtuu hankalimman kautta mutta pääasia että tapahtuu. Katotaan paheneeko uhma kun ikää tulee lisää vai selvittäiskö tällä määrällä pippurista ja tulista luonnetta!

(.) Mua vaan tahtoo päänsärky vaivata :| Ja pakko ottaa 800mg buranaa jos haluaa edes hetkeksi säryn hellittävän. Jos ei ota niin särky on hetikohta niin ankaraa että laatta lentää :(
Mutta kun on jännityspäänsärystä kai kyse kun tulee siitä kun niska/hartiat yön jäljiltä aina niin jumissa niin ei se oikeen mihinkään katoa lääkkeellä, hellittää vaan hetkeksi ja sitten taas :'(

jasmin ja siiri rv 16+3
 
Tervehdys, pitänee minunkin välillä ilmoitella taas olemassa olostani, vaikkakin luen lähes päivittäin jää omat kuulumiset ja kommentoinnit aina vain ajatuksen tasolle...

Ultrassa käyty ja mahassa kaikki hyvin :)
Tosin pikkumies teki kaikkensa jottei mittoja olisi saatu otettua, eikä kasvokuvaa. Jalkoväliä sitten esitteli senkin edestä, ettei vaan olisi vahingossa jäänyt jotakin epäselvyyksiä sukupuolesta.
Koko vastasi viikkoja 20+5, muttei kuitenkan vaihdettu laskettua aikaa

Meemee Mun oli pakko kysäistä ultranneelta kätilöltä tuosta koko heitosta( koska meilläkin jalkojen pituus ei mennyt aivan 1:1 muiden mittojen kanssa) ja hänen mielestään muutaman viikon heitot vaikeasti mitattavissa osissa eivät kerro vielä mistään vakavasta, korkeintaan hänen liian epämääräisestä mittauksestaan.

Lapsista ja koirista... Knoxilla hyviä ajatuksia. Jos lauman arvojärjestys on kunnossa ja pidetään (maalais)järki mukana matkassa pärjätään varmasti pitkälle ihan hyvin.

Daffodil + Werneri rv20 POKS!
 
Onnea Nennalle ultrakuulumisista, ihana kuva!

Neuvolakuulumisia:
Paino +3kg, +700g/vko yht. nyt 3,6kg
Paineet 131/84
Hb 136
Pissa puhdas
Sykkeet 150 :heart: Poikaolo vaan vahvistuu, niin on samaa luokkaa sykkeet...
Olo oli niin helpottunut, kun sykkeet kuului hyvin, kun on niin vaivannut kun en ole liikkeitä varmuudella tuntenut, vaikka kolmas jo tulossa.
Mahan kokoa terkkari päivitteli....Kohdun pohjan korkeus kuulemma vastaa viikkoja 20+huh... Noh näkeehän sen peilistäkin...:LOL: Eikä ollut tuosta mun nopeasta painonnoususta moksiskaan (3kg/kk), sanoi vaan että noin terveellisillä elämäntavoilla ei mitään syytä huoleen...Jospa tämä tästä tasoittuisi...

Minttu-82 ja Ilmari 16+6 :heart:
 
Heippa! Lue teidän kuulumisia ahkerasti, mutta ei ole ollut oikein sanottavaa omasta olosta:)

Ihan ultrakuva Nennalla! Voi kunpa mekin saatais tuollaisia kuvia mukaan:) Meidän kunta siis ostaa ultrapalvelut yksityiseltä Terveystalolta, ja tiiän, että siellä on 4d-ultra. Mutta en tiiä, kattooko ne välttämättä sillä. Toivottavasti.

Seuraava neuvola on ens viikolla ja vasta 8.3. on se rakenneultra. Niisku-rouvalla näytti olevan sama päivä:) Näyttäis olevan naistenpäivä silloin, mikä vahvistaa sitä, että mulla on tyttöolo:)

Kiusallinen kysymys: onko kellään ollut raskausaikana peräpukamia ja mistä olette saaneet helpotusta? Oon koittanut vältellä ummetusta aiheuttavia ruokia ja ostin semmosta voidetta, joku ac3 se oli, jota saa raskausaikanakin käyttää. Enpä tiennyt, että moinen vaiva voi olla näin kipeä ja haitata istumista:(

Liisakaisa ja Myyrä 18+3
 
hk
Niiskurouva: Meillä tuo kaksikko on 3-vuotias yhdistelmä täyttä tuhoa. Toinen saattaa huutaa vaikka tunnin yhteen menoon jos jotain oikein kovasti tahtoo. Mä olen sitten tullut siihen tulokseen, jos kerran tahtoo pihalle vaikka kuin selittäis muuta niin eikö vaan kamppeet niskaan ja kokeilemaan, niin jopa pääsee takas nopeesti. Tuo raivo vaatii paljon itse hillintää, mut toisinaan itsekkään ei sitten toimi aikuisen tavoin. Mut hetki kerrallaan, jospa ne vähitellen kasvaa. Ja kauhulla kesää odotellen, ku sit pääsevät osastolle mustasukkaiset.

Mulla kaksi viikkoa ultraan ja haluis kovasti tietää kumpi tulee,mut saas nähdä näyttääkö!
 
Daffodil: Kiva kuulla, kymmeniä kertoja mittasi kummastakin tassusta ja kelasi eteen,- ja taaksepäin ja voivotteli kun vauva menee karkuun. Jospa ei sen takia saanut tarkkaa mittaa kun pieni ei halunnut pysyä paikoillaan. Toivotaan että olisi väärä hälytys.

Nenna77 Upea kuva pienestä, onnea! :heart:

Niiskulle, kuulostaa niin tutulta, meidän lapset harrastanut samaa pienenä, nyt vähän helpottanut ja jonkun verran uskovat, esikkopojalla 8v. on tuo uus uhmakausi tullut kun mitään ei kuule, eikä tottele, hermot menee. Ja pään aukominen, voi jeesus että on ihanaa..
1,2v. taas ei tottele vaan kauniisti hymyilee ja tekee tuhojaan, ja kun kieltää alkaa kova kirkuminen ja mölyäminen, korvat särkyy tässä huudossa.

Jasmin mulla samaa ongelmaa, ihan kokoajan jatkuva päänsärky, nyt varasin ajan uudestaan hierojalle ja viimeks hävisi päänsärky kuin tuhka tuuleen tunnin hieronnassa. Mulla niskat ja hartiat tuppaa menemään jumiin ja kun siihen lisätään vielä stressi, niin on hyvä olo valmis..

Muoks. Vauvan isä tosi huolissaan vauvasta, oli mukana siellä ja kun puoliakaan ei ymmärtänyt mitä puhuttiin. Nyt kieltäisi multa kaiken nostelun ja tekemisen ja yrittää tuputtaa ruokaa uudestaan ja uudestaan.

Eilen taas riidan sain aikaiseksi kun nappasin ukon sijasta tyynyn halittavaksi, suuttui kun olin tosi kiukkuinen koko illan.
Itse yrittää jatkuvasti saada mua katsomaan töllöä, juomaan kahvia ja istumaan, mutta kun ei nää pölypallot itsekseen katoa tai taapero pysy sekuntia paikoillaan. Ja kun kerran aloitettu siivoaminen ja kaikki, niin miksi istumaan, sen jälkeen voi sit nauttia kahvista. Saunaankin piti mennä, mutta eipä ehtinyt, innostuin tekemään oikein suursiivouksen kun ulkona pakkastakin kivasti että tuulettuu patjat, peitot, tyynyt ja lelut.

meemee ja pikkudomuz 20+2
 
Viimeksi muokattu:
meemee: Mullakin nyt rakenneultrassa taisi olla viikon jäljessä, mutta en jotenkin edes ajatellut sitä sen enempi. Esikoisesta jouduin kuukauden välein ramppaamaan äitipolilla ultrissa, kun sydämessä näkyi sellanen pieni läppävuoto. Viimesessä ultrassa rv 36 arvioitiin syntymäpainoksi 2,5kg ja neiti syntyi rv 39+0 lähes 3,5 kg:na. Että ei ne ultrat kyllä aina pidä paikkaansa :)

Hjannah: Kamala kokemus sinulla:snotty: Yritä nyt kuitenkin nauttia tästä raskaudesta ja ihanaa, että liikkeitäkin olet jo tuntenut! :)

Liikkeistä: Täällä alkoi tuntumaan sillon rv 16+ ja siitä lähtien joka päivä enenevässä määrin tuntunut. Nyt on useampia jaksoja päivässä, kun pieni on liikenteessä:heart:
Vaikuttaa kyllä melkoselle menijälle jo nyt.. sekä nt- että rakenneultrissa ultraajilla on ollut vaikeuksia saada tästä mitään mittoja, kun niin on ollut meno päällä! :D

Sairaalassa olomisesta: Mä en kyllä esikoisen aikaan viihtynyt yhtään.. Olin tosi kipeänä sektion takia ja en saanut yöllä siellä nukutuksi yhtään. Pyysinkin 3 yön jälkeen pääsyä kotiin. Todellakin asiaa olisi auttanut, jos olisi ollut perhehuone ja mies auttamassa öisinkin. Mutta tuolla K-SKS:ssä ei ainakaan pari vuotta sitten ollut perhehuone-systeemi enää käytössä, eikä varmaan ole nytkään? Muuten vois olla kokemukset paremmat, jos ois itse ollut vähän paremmassa kunnossa... Mutta en oo nyt sen kummemmin miettinyt koko sairaalassa oloa tai mitään. Katsoo sitten miten kaikki menee, en jaksa turhia stressailla :)

Uhmaiästä: Meillä neiti täytti just vähän aikaa sitten 2v ja uhmaa on ollut jo jonkun aikaa.. Pienikin asia kun ei mene neidin pään mukaan, niin hällähän menee sit hermot.
Mutta selkeät säännöt vaan käyttöön ja niistä pitää kiinni, niin silleen me on ainakin pärjätty, muuten ainakin meidän typy yrittää pompotella meitä, jos lipsutaan säännöistä jne. Täällä kanssa on saatu noita itkupotkuraivareita ja möyritty pitkin lattiaa, mutta jossain neuvottiin, että lapsi pitää ottaa tämmösen kohtauksen tullessa syliin ja rauhoitella. Että ei saa jättää lasta näiden ikävien tunteiden kanssa yksin. Sitten vasta voidaan keskustella raivoon johtaneesta tilanteesta, kun uhmakohtaus on ensin laantunut. Meidän typyllä ainakin tuo on toiminut ja rauhoittuu sitten tosi äkkiä :) Mutta meillä typy ei kyllä vielä ainakaan potki mua, ainakaan itkuraivarin kourissa. Muuten sitä ennen hermostuessaan saattaa kyllä läppiä ja heitellä tavaroita yms. Et silleen Niisku-rouvalle ei nyt tuokaan apu auta..
Niin ja sen myös olen huomannut, että etenkin silloin tyttö saa kohtauksia ja tekee pahuuksia, jos minä menen vaikka näin tietokoneelle tai teen jotain "omaa juttua". Sikspä sitten yleensä tietokoneella tmv. olen, kun mies on kotona tai laitan siks aikaa tytön katsomaan jotain ti-ti nallea tai vastaavaa. Ja sitten vaan kun mahdollisimman paljon otan tyttöä mukaan kaikkiin arkiaskareisiin, niin hän on tosi innoissaan, eikä sit niin saa niitä raivareitakaan :) Eli mahd. paljon olen tytön kanssa ja teen kaikkea, ja sitten vasta keskityn johonkin omiin juttuihin, kun mies on kotona.
Mutta nää vaan nyt oli juttuja, mitkä meillä toimii ja toisilla välttämättä ei! :) Jokainen äitihän tietää mikä on omalle lapselleen parhaaksi, eikä ollut tarkoitus kritisoida ketään!! :)

turvavyönalennninta ei ole ollut käytössä, tietysti voisi olla hyväkin kapistus.



~Pearl ja pieni rv 21+0 POKS!
 
Viimeksi muokattu:
Saas nähdä tuleeko meille Haaparanta päivä tänään, pitäs ikeassa käydä ja samalla vois käydä vauvajuttuja kattelemassa.. ;) Mies tosin eilen ehotti suursiivouspäivää, seki olis kyllä ihan hyvä tehdä. Nyt olis kivasti pakkastaki niin vois viedä kaikki matot ja petivaatteet ja kaikki maholliset ulos. Häätyy mennä varmaan mies herättelee ja kyselee mitä me tehdään.

Ootteko seuraillu noita lastenvaate-blogeja? Mä oon nyt ihan hurahtanu niihin, voi kuinka ihania vaatteita onkaan olemassa!

Merlina ja muru 20+0 :heart: !!!POKSPOKS!!!
 
Merlina: Ikeassa on kyllä kaikkea ihanaa vauvoille/ lapsille.. esikoisellekin sillon ostettiin sieltä aikoinaan kaikki lakanat yms. Ja nyt myöhemminkin tullut sieltä tytön huoneeseen jos jotakin ostettua :)

Mä oon kanssa seuraillut eri blogeja ja varsinkin kaikkia lapsi-aiheisia. Noista vaatejutuista kyllä saa kaikkia hyviä vinkkejä itsellekin, mitä vois itsekin aina tytölle ostaa! :)
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä Niiska rouva että olet lähtenyt hakemaan apua.Kannattaa koti-apua hakea ajoissa niin olet sitten joa asiakkaana kun vauvat syntyy.Voivat tulla sitten jelppimään:).
Uhmäiästä.Niinkuin joku tossa yllä sanoikin niin tärkeintä on ne TARKAT rajat.Meillä on aina ton Adhd tytön kanssa pärjätty kun ihan pienestä (1v) käynyt nurkassa.Ei ole pakolla tajunnut miksi siellä ollaan mutta samalla on lapsi saanut etäisyyttä tilanteesta.Äkkiä kyllä tajunnut homman idean.Useimmiten on vanhempien laiskuudesta kiinni miten lapsi uskoo(anteeksi yleistys).Mutta todella usein nähnyt tilanteita joissa lapsikaan ei pakolla tiedä kuinka käyttäytyä jos välillä saa ja välillä ei..Välillä komennetaan ym.(tai vaan huudetaan)
Meillä saa kaikki lapset raivota ihan itekseen,tarkkailen kyllä että ei satuta itseään.
Toi ahdh tapaus on kyllä hermoja kiristänyt.Pienestä asti juossut joka paikkaan ja tuhonnut.Tarhasta sanottiin jo 2v 9kkna että on syytä tutkia mistä ylivilkkaus/impulsiivisuus johtuu.
Vaikka on testannut todella paljon niin tyttö on kyllä aina tiennyt että Äitille ei kannata alkaa;)

Nytkun pienimmät on 1v9kk ja 2v9kk ja molemmilla alkaa uhmaa olemaan,tuntuu ehkä "maailman yksinkertaisimmalta" asialta.Joko menevät nurkaan,otetaan pois tilanteesta tai lähtee lelut.Mutta nyt kuin esikoinen on kohta 7v niin se vasta alkanut uhoomaan!.Näsäviisastelua,raivoa,heittelee tavaroita,paiskoo ovia,hakkaa,huutaa,kiljuu,repii kaiken siskojen käsistä.Kokoajan pahenee uhma.Mutta senkin kanssa pärjätään kun on tiukat rajat.Lähtee karkki päivä,kotiarestia,peli/telkkari kielto,nurkka.Nykyään ei oikeestaan tarvitse kun laskea kolmeen niin tyttö tajuaa uskoa:D.
Kaikki ei tosiaan toimi kaikilla.Vaikka saisi olla kokoajan komentamassa niin sitten täytyy tehdä niin.Koittaa olla huutamatta.Meillä on kyllä todella paljon hellyyttäkin.Alku ilta leikitään tai katotaan telkkaria kaikki sohvalla ja halitaan.joka päivä on lapset paljon sylissä ja saavat pusuja ja haleja.Piirrän lasten selkään ja lauletaan.Paljoa aikaa ei helliminen tarvitse kun vaikka samalla kun leikkii niin silittää selästä:).luulen että meillä on toi kosketus ollut aika vahvana siinä että ollaan niin läheisiä:).ja yksi mihin ollaan kiinnitetty huomiota ton adhdn takia on ruokavalio.Säännöllisesti aina saanut ruuan ettei verensokeri laske paljoa.

Ja ei ollut tarkoitus paasata:D.Toivottavasti ei ketään itseensä olta,tiedän kyllä että aina asiat ei ole niin musta valkoisia.mutta lopulta aika yksinkertaisia:).Kovasti tsemppiä kaikille uhman kanssa painiville:).Se vaan tarvitsee muistaa että itse on se Aikuinen.

Ihana kuva nennalla:heart:

liisakaisa mulla ei kyllä peräpukamia mutta suonikohjuja alapäässä:ashamed:.Ja ovat muuten kipeitä.Toivottavasti sulla toi rasva auttaa:)

Täälläkin taas rakennetaan "pesää":D.Tänään tilasin uudet käytävänmatot ja ensviikolla pitäisi maalata.En malta odottaa että saan noi seinät kuntoon.Saa nähdä kauan toi mies "jaksaa" tätä mun sisustusvimmaa:D.Sekun joutuu maalaamaan kun ei uskalla päästää mua seisomaan mihinkään korkealle:).

jäit tonne edelliselle sivulle mutta huutelen vielä että onko teillä mitään ruoka himoja?.Kaipaisin vieläkin uusia vinkkejä:).

Mutta nyt taas siivoilemaan.En malttaisi odottaa huomista ultraa!

Vointeja! Mm itu 19+5
 

Yhteistyössä