<3<3<3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Maaliskuussa <3<3<3

Heippa kaikille pitkästä aikaa! :wave:

On ollut niin paljon kaikenlaista puuhaa, koulua ja opparia, töitä ja kaikkea muuta :)
Mutta hyvin voidaan!
Reilu viikko sitten käytiin rakenneultrassa ja poikalupaus tuli! :) Pippeli näkyi hyvin ja saatiin siitä kotiin kuvakin :) Alusta asti sellainen olo on ollutkin, mutta vähän ennen rakenneultraa yritin kääntää poikaoloa tyttöoloksi, etten sitten vaan harmistuisi, koska molemmat yhtä toivottuja oli. Kävin ennen sitä ostaas kirpparilta vaaleanpunaisen potkarinkin :LOL: Kaikki oli kunnossa ja vastasi jokapuolelta viikkoja!
Eilen olin neuvolassa.
Hb oli 128
Sf 18,5 eli keskikäyrää mennään
Paino oli noussut, ennen käynneillä ollut miinuksen puolella mut nyt tullut painoa yhteensä 3 kiloa
Syke vauvalla oli 149-157, ei millään olisi halunnut, että häntä kuunnellaan vaan löi anturin pois vatsan päältä ja nosti pyllyn välillä vaan ylös :p
Pissa oli puhdas myös
Oon myös saanut juosta verikoe kontrolleissa, kun trombosyytit olleen koko ajan alalukemista raskauden alusta asti, mutta nyt oli nekin saanut ihan hyville lukemille, vaikka edelleenki viitearvojen alapuolella ovat, mutta ei tarvitse enää verikokeissa rampata :)
Perhevalmennukseen sain kutsun muutama viikko sitte postista, mutta en pääse muutamina kertoina ja kaikki muut perhevalmennukset oli täynnä niin neuvolantäti pitää meille toukokuussa yksityisopetusta :) Sain myös saman lapun kuin Merlinakin sekä kelaa varten papereita. En vielä kelan papereita laita menemään kun odottelen jos sen 2011 pakkauksen saisin. Päätin myös varhentaa muutamalla viikolla äippälomaa, kun nyt saa tukka putkella mennä kaiken aikaa. Jos varhentaa äippälomaa, niin eihän se ole millään tavalla loppupäästä lyhyempi, kun tuet menevät kuitenkin vauvan kuukausien mukaan? Ja pyhäpäivistä ei äippälomaa kerry, oliko se niin? Olen miettinyt juhannuslauantaita, et tuleekohan siitä vai ei :)

Minskimöhkylä ja pötkylä 22 + 5
 
Niin ja piti vielä sanoa:

Uusille tulokkaille tervetuloa! :flower: Ja Neiti-81 onnea ja toivotaan, että kaikki menee hyvin!
Ja Kukkikselle jaksamisia makoilemiseen, onneksi sait pikkuläppärin! Niin ajan saa kulumaan :)
Niisku-Rouva juuri sen ensitieto lomakkeen sain täytettäväksi :) Meillä neuvolantäti käski sinne loppuun, jossa kysyttiin lääkityksiä raskaudessa yms. että sinne toivomuksia, kuinka haluaisi synnyttää ja laittaa jos pelottaa synnytys ja muita toivomuksia. Ajattelin kans tuota huone asiaa, mutta samapa se toisaalta, kyllä sen muutaman huonekaverin kanssa kärvistelee pari päivää :)
 
Heissan vaan!

Ja uusille tervetuloa!

Hankinnat
Pinnasänky ostettu huutonetistä ja tuplakärryt hankittu. Muuta ei varmaan ostetakaan.
Kirpparia hyödynnetään jos jotain tarvitaan..


TURHIN / HYÖDYLLISIN hankinta
Hmm…
Hyödyllisiin menee ehottomasti itkuhälyttimet ja kanga. Rintakumi ja rintapumppu. Täältä löytyy vanha 70-luvun hoitopöytä ja on ollut käytössä, tosin ilmankin vois ihan hyvin olla. Hyödyllisiin menee ehottomasti harsovaipat.
Turhiin… mitäs turhaa ollaan hommattu? En kyllä tiiä onko mitään.. Ite luen turhuuksiin mm vaipparoskikset missä se laittaa jokaisen vaipan omaan tai miten ne nyt toimiikaan?!?! Ja ite en tykkää rintarepuista, usein näkee ihmisiä kantavan niillä ”väärin” eli roikkuu tuolla lantion paikkeilla ja ihmetellään ku tulee selkä kipeeks. Mut ne varmaan on ihan hyviä ei vaan mun makuun.


Perhepeti
Ei toimis meillä. Enkä haluais isompaa lasta pyörimään sinne väliin =)
Meillä lapset herkkäunisia kuten me vanhemmatkin. N 3kk ikäisinä ovat omiin huoneisiin menneen nukkuu. (siis samassa huoneessa nukuttaessa, muuten nukkuvat kuin tukit)

Vauvakuume
En tie meneekö ohi vai jääkö vielä tän neljännen jälkeen vielä hinkua.. jää nähtäväks..


Neuvolassakin nyt toisen kerran käyty:
31.3.2011
rv 22+5
Paino: +730g/vk eli 4kg tullut : /
RR: 106/77 p.68
U-Prot:-
U-Gluk:-
HB: 123 Ferritiini:8 (eli se kropan oma rautavarasto. Viitearvot 5-100 eli jälleen HUIMA pudotus. Mulla siis Hb ongelmaa)
Kohdunp.kork: 23
syke: 145
Liikkeet: +

Seuraava aika onkin sitten lekuriaika joskus rv 27+
Kelalaputki anto jo mukaan...:O Kai tässä sit ollaan jo ”aika pitkällä”..

Lehtis kera pikkulehden
 
Viimeksi muokattu:
Piti kommentoida tuosta varhennetusta mammalomasta, että KYLLÄ se lyhentää sitä sit sieltä toisesta päästä.

Täällä odotellaan mitä sanovat sairaalan äippäpolilta tähän mun tilanteeseen. Terkka laittoi sinne konsultaatiopyynnön tiistaina ja lupasi ilmoitella sit kun vastaavat. Saa nähdä joudunko/pääsenkö sinne vai jatketaanko vaan seurantaa. Seuraava neuvola on taas jo viikon päästä.

Perhepeti ei sovi meille. Mies varsinkin levoton nukkuja ja puuhastelee tosi paljon unissaan. Minä taas olen herkkä nukkuja, joten en osaa nukku kunnolla kun vauva on vieressä. Esikoinen muutaman kerran nukkui meidän välissä, mutta omassa korisängyssään pääasiassa meidän sängyn vieressä. Näin toimitaan meillä nytkin.

Kukkikselle edelleen tsemppiä ja onnittelut hyvistä ultrauutisita!

Barbapörrö ja Urkki 26+5
 
Heips!

Mun käsittääkseni se varhennettu äippäloma nimenomaan loppuu samanverran aiemmin. Päivissähän ne lasketaan... Toivottavasti joku tietää varmemmin ja kiva olisi tällä kertaa olla väärässä.

Sairaalassa minä olisin ollut onnellinen, jos huoneessa olisi ollut vain kolme äitiä, mutta tuolla missä aiemmat syntyi, olin kuuden hengen huoneessa. Ei siellä ainakaan mitään mahdollisuutta ollut yksin päästä. Yhdellä äidillä oli vielä kaksoset, joten meitä oli kuusi äitiä ja seitsemän vauvaa samassa pienessä tilassa... Parempi olla vaan kotona heti, kun nyytti terveeksi todetaan, toivottavasti siis suoraan salista sen pakollisen kolmen tunnin jälkeen.

Knox ja Papu 23+0
 
Piti vielä kommentoida tuota esitietolomaketta. Täällä se täytetään nykyään netissä. Siinä lähinnä kysellään noi sairaudet ja aiemmat raskaudet ja synnytykset. Myös ne hätäkastenimet saa laittaa jos tahtoo.

Ja kyllähän se käytännössä niin menee siellä osastolla, että ei siihen paljon itse voi vaikuttaa millaiseen huoneeseen päätyy. Useimmiten on täyttä ja sinne laitetaan äiti ja vauva missä tilaa on. Saa olla onnellinen jos saa sen huonepaikan, eikä joudu käytävälle. Tälle asialle ei henkilökunta voi mitään. Niitä yhdenhengenhuoneitakaan kun ei yleensä ole kuin pari ja ne on varattu erityishoitoa vaativille. Itse synnytysvuodeosastolla työskennelleenä siis tiedän tilanteen. Olisihan se kiva antaa kaikille oma huone tai perhehuone, mutta suuret herrat ja raha päättää toisin.

Taysissa on onneksi nykyään vain kahden hengen huoneita synnytysvuodeosastolla. JOten noista isoista huoneista on päästy eroon. Esikoisen kohdalla mulla kävi tosi hyvä tuuri ja pääsin yhden hengen huoneeseen, kun sattui olemaan vapaana. Se osoittautuikin lottovoitoksi, koska olimme sairaalassa 2 viikkoa. Ei olisi pää kestänyt ehkä olla yhteisessä huoneessa muiden kanssa niin kauna. Nyt vtoivottavasti riittäisi se pari päivää siellä sairaalassa ja silloin se on aika sama onko yksin vai jonkun kanssa.
 
Knox: Mua kiinnostaisi kanssa se polikliininen synnytys, mutta miten sen käytännössä saa? Meillä on sama synnäri, joten ajattelin sulta kysyä jos tiedät ton k-hks:n menetelmistä, eli millä "perusteilla" sen saa jne? Siihen esitietolomakkeeseen laitoin, että toivon mahdollisimman nopeaa kotiutumista, jos vauva on kunnossa ja synnytys menee hyvin. Riittääkö se vai pitääkö siitä esim. neuvolassa vielä mainita? Mä en kestä sitä sairaalassa oloa, kun en vaan pysty siellä nukkumaan... En siis hetkeäkään saanut viimeksikään nukuttua ja oli kyllä kamalat 2 vrk synnytyksen jälkeen kun väsytti enkä pystynyt nukkumaan... Kotona sitten nukuinkin heti vuorokauden läpi... ;)
 
Varhennettu ä-loma todellakin käyttää niitä 105 arkipäivää ä-rahakaudesta ennen vauvan syntymää ja on se verran pois loppupäästä, eli 105 pv ä-rahaa + 158 pv vanhempainrahaa ja sit se on caput (ellei sit ole kaksoset joista saa lisää +60pv). Mieluummin siis aloittaa sen 30pvä ennen laskettua aikaa niin ei ole loppupäästä pois... ja jos tarve vaatii, niin sithän ollaan saikulla siellä ennen ä-loman alkua ;)

Tänne ei muuten sen kummempia, harvakseltaan olen nyt ehtinyt lukemaankin kuulumisia...

HotMilkin imetysliivit tilattu ja saatu, on kyllä melko seksikkäät, kun vertaa niihin liiveihin, mitä käytin silloin n. 8 vuotta sitten... Ihana, että on imetysajallekin panostettu, että saa olla kauniissa ja käytännöllisissä alusvaatteissa myös raskaus/imetysaikana!!

Kirppareilta tarttuu matkaan lähinnä kestovaippoja ja kesäisiä äitiysvaatteita... lapsi-messuja odottelen, että pääsen hypistelemään kaikkia ihania, pieniä, värikkäitä kestovaippoja ja muita vauvan tarvikkeita!! Ollaan messuilla lasten kanssa käyty monta vuotta, vähän alkavat jo olla "isoja" tuonne messuille, mutta lastenliikunnan tuen temppurata ja poppulinnat yms. jaksavat kyllä vielä kiinnostaa :D ja tietty ne metrilakut kotiin viemisinä ;)

Kaksi kertaa olen siis neuvolassa käynyt ja seuraava käynti olisi lääkärille muutaman viikon kuluttua, ennen lapin reissua... ja sit seuraavan neuvola-ajankin varasin rv 32... ei tuu turhia rampattua :D

Tosi hassua, että enään 2kk töitä jäljellä :O ihanaa, mutta toisaalta myös haikeaa... taidan olla jopa hieman mustasukkainen kun siirrän työni seuraajalleni :)

No, tällaisin kuulumisin tällä kertaa, josko palailisin lukaisemaan muidenkin kuulumisia!!

MimSe 25+3
 
Neuvolassa käyty ja nyt ollaan sitten viikko saikulla noiden selkäkipujen takia. Pitää levätä, eikä oikeastaan mitään sais tehdä.

Muuten:
Pissa ok
Hb 116 (viimeks 103, käski 2 obsidania ottaa päivässä, nyt oon syöny vaan yhen)
RR 109/78
paino +923g/vko :whistle:
sf-mitta 25cm, keskikäyrän ja yläkäyrän välissä mennään
Sokerirasitus oli ok
Liikkeet ++

Seuraava neuvola onki lääkärille 3 viikon päähän :)

Minä laitoin toiveisiin perhehuoneen, mutta ei nyt kauheaa ole jos ei päästä. Kaikki muut huoneet kun kumminki on 2 hengen huoneita :) Ja laittavat aina kun mahdollista ensisynnyttäjät samaan huoneeseen ym. en tiiä onko muuallakin näin.

Merlina ja muru 26+0:heart:
 
Neamma Mulla ollut samaa ongelmaa, eli sairaalassa en osaa nukkua, eikä ruoka tai oikein mikään muukaan maistu. Kaikki aika menee siihen, että odottaa vaan kotiinpääsyä. Menen nyt ensimmäistä kertaa synnyttämään tuonne, k-hks, joten aikalailla vierasta itsellekin. Neuvolassa olen asiasta puhunut ja sielläkin tietoihin on tuo lisätty. Lisäksi kehoitti laittamaan juurikin tuohon esitietolomakkeeseen merkinnän tästä. Synnyttämään mennessä kannattaa asiasta mainita heti, niin osaavat sitten syntymän jälkeen katsoa vauvankin senmukaisesti, että onko kotiinlähtökuntoinen. Siis kunnossa pitää olla niin äidin kuin vauvankin ja sitten kolmantena päivänä syntymästä pitää sairaalalla käydä lastenlääkärin tarkastuksessa. Mitkään puudutteet eivät polikliinista synnytystä estä taikka tikitkään. Neuvolassa sanoi, että tuolla sairaalalla on suhtauduttu näihin synnytyksiin ihan myötämielisesti, mutta yrittävät kyllä saada sinne hetkeksi jäämään. Saa siis olla varma asiastaan, jotta kotiin pääsee tosiaan heti. Se kolme tuntia on tosiaan synnytyssalissa oltava tarkkailussa, mutta osastolle ei tarvitse mennä tuon jälkeen, jos lääkärit ovat todenneet lapsen terveeksi. Jos syntyy yöllä, voi olla, että joutuu lastenlääkäriä odottamaan aamuun, mutta aina ei näinkään.
Kysy ihmeessä, jos jokin mietityttää, enkä tajunnut kirjoittaa. Aika paljon asiaa selvitellyt jo tuossa edellisessä raskaudessa tosiaan.
 
A-H
Minä aloitan tuon äitiysloman varhennettuna ihan puhtaasti rahan takia. Miehessä on aika pieni palkka ja itsellä tuloina nyt kotihoidontuki tuosta esikoisesta. Tulen saamaan minimiäitiysrahan+hoitorahan esikoisesta ja kuukaudessa jäädään siten 100e plussalle. Sitten taas vanhempainrahakauden jälkeen saan lähes täyden kotihoidontue+kuntalisät, joten tulot taas nousevat. Vähän tietysti kirpaisee elää "sossupummina", mutta lapset on panostus tulevaisuuteen, kukas ne verot makselis, jos lapsia ei olisi? ;)

Poliklininen synnytys olisi minullekin mieleen. En viihtynyt sairaalassa yhtään! Esikoisen kanssa meni kaikki hyvin ja olisimme kyllä kotona pärjänneet mainiosti. Itse meinasin ottaa asian puheeksi neuvolassa, että mitä mieltä siitä on. Meillä sairaalalle matkaa 30km ja autossa ei ole ilmastointia, että onhan se kesäkuumalla sitten inhottava ajella viemään lasta 2vrk iässä lääkärintarkastukseen, mutta onhan tuolla mahan sisälläkin aika lämmintä, että enemmän sitä itse taitaa kuumuudesta kärsiä.

Meilläkin autona volvo, farkku sellainen. On tilava, mutta kyllä minuakin tuo turvavöiden lyhyys hieman häiritsee. Mulla oli ennen coupe bemari, joka oli kyllä mun suuri rakkaus, mutta miehen mielestä piti olla perheauto :( Bemari oli ihana, kun oli matala (oon aika lyhyt), vain 2 ovea ja pitkät turvavyöt :p Takakontti oli iso ja kutoskoneen mörinä rauhotti lapsen tosi nopeasti. Ehkä joskus repäsen ja ostan itelleni kesäautoks bemarin :D

Esitietolomake viimeksi saatiin joskus 30-32+ viikoilla muistaakseni. Eipä sen täyttämisestä ollut mitään hyötyä! Kirjoitin siihen, että mahdollisimman pitkään halua mennä ilman lääkkeellistä kivunlievitystä. Eka kätilöhän oli aivan mahtava, mut sitä riemua kesti puolisen tuntia, sitten astui kehiin tämä ihminen joka ei edes itseään esitellyt ja ekat sanat olivat: "Joko laitetaan epiduraali"... No, tälläkin kertaa siihen toiveeksi kirjoitan, ettei vauvalle anneta tuttia missään tapauksessa, lisämaidon tarpeesta keskustellaan ja se hörppyytetään jos on tarvetta ja nopea kotiutuminen tietysti.

A-H & pikku-A 26+2
 
Jess! Olen taas vähän lähempänä koulusta valmistumista, kun sain yhden viimeisistä suorituksista tehtyä koululle tänään. Ja ihana sää kruunaa hyvän fiiliksen.

Onnea Neiti-81!!:flower:

Ihana lukea taas Kukkiksen positiivisia uutisia!

Mun täytyy varmaan kertoa että olen niin hysteerinen, että kävin tänään yksityisellä lääkäriasemalla otattamassa toksoplasmoosi vasta-ainenäytteen.
Mulla kun on ollut noita kaikkia outoja oireita tuon vyöruusun yhteydessä ja ennen sitä, joita lääkärit eivät ole osanneet liittää vyöruusuun ja kaiken lisäksi olen työskennellyt maatilalla viljelyn parissa ihan äskettäin, niin sain siitä toksoplasmoosista pahan päähän pinttymän. Kunnallisella puolella eivät sitä suostuneet ottamaan, joten marssin yksityiselle. Nyt pitää odottaa viikko tuloksia.

Täällä vauva ilmeisesti kääntynyt jotenkin, koska olen tuntenut liikkeet todella huonosti viime päivinä. Sellaisia kumahduksia tuntuu jostain tuolta syvältä vatsan uumenista, ihan kuin selän puolelta. Eilen hätäännyin vielä kamalasti, kun päätin tarkistaa sydänäänet kotidopplerilla, enkä saanut niitä kuulumaan tuolta alhaalta, josta ne yleensä kuuluu.
Pitkän etsinnän jälkeen tajusin siirtää dopplerin ihan pallean seutuville ja sieltä kuului hienosti :heart:

Mun vauvanvaatemaku on muuttunut ihan totaalisesti eskoisen odotusajoista.
Inhosin vaaleanpunaista ja kaikkia pastellisävyjä.
Esikoisella, joka siis on tyttö, oli vauva-aikana (ja aika paljon vielä nykyäänkin) paljon keltaista, limen vihreää, ruskeaa ja oranssia.
En ostanut mitään vaaleasävyisiä vaatteita.
No, nyt huomaan katselevani vain luonnonvalkoisia ja vaaleanpunaisia vaatteita!!
En ymmärrä mitä on tapahtunut, niin paljon olen kammoksunut sitä vaaleanpunaista, ettei sitä väriä löydy ollenkaan esikon vaatekaapista.
Eilen ostin tälle masu-Hilmalle hempeän vaaleanpunaisen trikoomekon 56cm. Se on niin söpö!!

Niisku-rouva aika outoa, että synnytyssairaalassa juuri itse lapsen saanut huonetoveri häiriintyy vauvan itkusta niin paljon, että soittaa sitä kelloa.
Muistan kuinka itse pelkäsin, että mun huonetoveri häiriintyy esikoiseni itkusta, kun en heti saanut vauvaa rauhoittumaan, mutta sitten saman tien tajusin, että tää on synnytyssairaala, jossa nyt vaan kuuluu vauvan itkua. Ei siitä voi häiriintyä! Tai no ehkä, jos on ite rättipoikkiväsynyt ja haluaa nukkua, mutta en ymmärrä..

Tuota alakertaan katsomista piti kommentoida, että täällä Itä-Uudellamaalla on kolme neuvolalääkärin tarkastusta, joissa siis tarkistetaan kohdunsuun tilanne.
Helsingissä vuonna 07-08 oli kaksi. Minusta tuo kolme pitäisi tarjota ihan kaikille koko maassa.
Tuntuu, että nytkin on pitkä väli sen ensimmäisen ja toisen välillä. Saatikka, jos pääsisi ensimmäisen kerran vasta lähempänä viikkoa 30 :O

Vointeja taas kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa!

Vauva potkii masussa minkä kerkeää mutta tunnen itseni masentuneeksi. :( Johtuu kai tästä väsymyksestä. Miten voikin väsyä näin paljon vaikka tekee vain puolittaista työpäivää. Iltaisin on ihan veto poissa ja kaikki kotihommat kasaantuu viikonlopulle. Niin ihanaa kuin odotusaika onkin niin välillä on kyllä niin uupunu olo. Samalla tunnen itteni ihan huonoksi ihmiseksikin tän takia... Ois niin luksusta kun ei välillä tarttis huolehtia kuin itsestään. :|

Pysyykö teillä normit alushousut jalassa? Ihmettelen kun monet äitiysalushousut on tollaisia lantiomallisia. Ei pysyis mulla päällä. Pakko olla tällaiset navan yli vedettävät. :ashamed: :D
 
hk
Perhepeti: meillä toimii loistavasti ja vauva tullessaan mukaan. Mä olen sellainen nukkuja ja mies myös, että kun kaikki on vieressä, niin ei tartte pomppia.... Kaksoset valvottivat ekan 1,5 kk ja siinä oli molemmilla valtavasti väsymystä sit otettiin yhteissänky ja jo helpotti puolen tunnin välein heräily.

Niisku- rouva Meillä molemmat vauvat oli samassa vaunussa tuolla osastolla oloajan.... ja hyvä niin kun muuten ne huusivat kun tapettavat, siis jos olivat erillään.

Mä olen myös saikulla supistelujen takia, mutta nyt noi kivutkin alkaa vaihteeksi astua kuvioon mukaan. Mä olen jälleen tuolla äitipolin seurannassa, joten vauvelia kurkataan kerran kuussa ja tarkastetaan tilannetta noiden sairauksien osalta.

Nyt taasen hoidettava näitä nopea liikkeisiä... jotain piti vielä kommentoida, mutta ei ennätä

hk ja pikkuinen 24+1
 
Hankinnoista: Hoitopöydän+kaksi koria siihen olen ostanut sekä joitakin muutamia pieniä vaatteita. Muuten oikeestaan kaikki on valmiina pojilta. Uuden ammeen aattelin ostaa sekä itkuhälyttimen, mutta sitten joskus kesämmällä. Paras hankinta:On ehdottomasti ollut vaunut!!! Meillä on kävelty satoja satoja kilometrejä niillä ja onneksi silloin eka kerralla satsattiin niihin! Turhin hankinta:Ensimmäisen vauva-aikana olisin sanonut itkuhälytin, mutta toisen kohdalla sanoin että se oli paras mitä oli keksitty!!! :LOL: Ehkä meidän kohdalla turhin on ollut matkasyöttötuoli...Joka paikassa mihin mennään on yleensä tarjolla semmonen. Myin sen kirppiksella pois.

Nyt on sitten vuosisadan mahatauti koettu raskaana ollessakin. Voi jestas mikä tauti!!! Kyllä meinas palautuminen kestää...Vauva varmaan imi kaiken ravinnon...Noh hyvä kuitenkin niin... :heart:

Minttu-82 ja Ilmari 23+0 :heart:
 
Iltoja!

Kävinkin neiti-81 kurkkimassa tuolla lokakuisissa ja huomasin sut!.Paljon Onnea nyt loppuun asti:)

polikliininen synnytys olisi mukava,mutta en nyt tiedä kun tätä porukkaa on kotona niin voisin kyllä tällä kertaa levätä sairaalassa pari päivää:D.Kakkonen syntyi 19.22 ja seuraavana aamuna sain luvan lähteä kotiin.
Minäkään en oikeen osaa siellä olla ja levätä.Mutta täytyy kattoa sitten jos on ruuhkaa ja kaikki menee hyvin niin ne varmaan on aika innokkasti heittämässä pihalle kuitenkin:D.
Eipä ne ole mua muutenkaan oikeen siellä huomannut:)

Meillä on aina ollut se kiljuja vauva ja huone kaverin vauva on vaan syönyt ja nukkunut.Siellä sitten käytävillä pyörin kun häiritsee itteänsä olla.

Meillä ei täytetä mitään tollaisia esitietolomakkeita.

Täälläkin vähän mieli maassa.Ei oikeen osaa nauttia tästä odotuksesta kun toi kipu hallitsee elämää ja on kokoajan läsnä..Päivystyksessä kävin,lääkäri sanoi voivoi mene kotiin ja pärjäile,lepää ja hae sairaslomaa neuvolasta lisää kun et saa mitään tehdä..
ultralla vilkasi vauvan ja kohdunsuun kummatkin voi hyvin:D.Mutta muuta ei sitten kohdusta ultrannut.Mitään tulehduksia ei ole..
Kivut:

-Todella kova paine alavatsalla.N.4cm navasta molempiin suuntiin.
Tuntuu että vauva roikkuisi tällä kohtaa,liikkeet tuntuu ikäviltä siinä kohtaa.
Mitään en pysyt nostamaan kun tuntuu että vatsa romahtaa..Jos/kun on pakko välillä nostaa niin paine tulee todella kovaksi ja tuntuu ettei henki kulje kun niin sattuu..
Ja menkka olo..Aamusta iltaan vaan sitä että sattuu.

Hankala tästä sitten nauttia..Seuraava neuvola lääkäri 6.4 kun neuvola terkka on huolissaan tosta kivusta.mutta päivystyksessä niillä oli niin kiire kokoajan etteivät kunnolla edes kuunnelleet.
lääkäri sanoi vaan että lähde kotiin ja ota panadolia,vastasin että kun ei auta!.Sitten pyysin sairaslomaa eskaria varten,lääkäri oli ihan että "etkö pysty tyttöä sinne viemään?"
koitin siinä sitten itkun seasta selittää että SIKSI MINÄ TÄÄLLÄ OLEN KUN EN PYSTY KÄVELLÄ PIHAA PIDEMMÄLLE!.

Turhauttaa,mies kyllä tekee kotihommia siinä missä minäkin.Mä olen vaan sitä mieltä että jos nainen on kotona ja mies töissä niin se on naisen tehtävä hoitaa koti.
Ja on todella hanakala myöntää itellensä ettei pysty.

Anteeksi valitus taas,tämä vaan ottanut otteen mun elämästä ja tuntuu että en jaksa tätä kun kokoajan sattuuu.Vielä 14vkoa jäljellä..No,tuskimpa kroppa kestää sinne asti.

Toi issias on kanssa hiton kipeä ja liitoskivut.Miten jotkut tekee vaikka kymmenen lasta?!!

Tänään pääsin serkun kanssa kauppaan:).Autolla siis käytti mut hakemassa viikonlopun synttäri tarvikkeita.Viikonloppuna siis luvassa leipomista ja vieraiden kestitystä.Lauantaina tytölle tulossa 4 kaveria eli yht.7 lasta(kun omatkin laskee) Ja sen jälkeen muita vieraita 6 vierasta,illalla leipomista sunnuntaita varten,silloin tulee 15 vierasta..Huh,sunnuntai illalla saatta olla aika hajalla!
Muuten rakastan suunnitella lasten juhlia ja leipoa mutta nyt vähän jännittää.
Tyttöä kyllä niin jännittää jo nyt,hyvä että nukkua malttaa:)

On kyllä aika mennyt äkkiä.7 vuotta,hurjaa!.ja silti sitä tuntee itsenä vielä nuoreksi:D(ja niinhän olenkin;)).on vaan älytöntä miettiä että mihin mennyt noin monta vuotta.ja mitä kaikkea olen oppinut tolta tytöltä:)

Me tässä odotellaan että saatiinko se rivari neliö mitä ollaan haettu.varmaan viikon päästä saa tietää.Ei malttaisi odottaa!:)

Mutta nyt iltapalan tekoon!.

Vointeja!! Mm itu 25+5
 
Knox: Kiitos vastauksista! Pitääkin ottaa asia puheeksi neuvolassa. Aika kurja vaan ajella sinne sairaalaan parin päivän päästä kun matkaa kuitenkin melkein 100km... Mutta parempi sekin kun kärsiä kovasta väsymyksestä ekat päivät. Sen olen jo kahdesti todennut että mä EN nuku sekuntiakaan sairaalassa... Toivottavasti kaikki menee hyvin, että on mahdollinen se pikakäynti sairaalassa. Jos tuo istukka ei nouse pois kohdunsuulta, niin sitten onkin sektio edessä. :|
 
neiti81: onnea oikein isosti! Ihana kuulla susta:flower:

tiinu: hups, sormi lipsahtanut väärälle napille...:) eli viikot on nyt 24+5. ajatelkaa, mä oon maannut jo puoltoistaviikkoa... huh!

...eli täällä makaan. tänään ollut riesana lähinnä kipeä verisuoni, joka ei tykännyt kun siitä otettiin 10 putkea verta :( Jomottaa koko kättä, onneks kylmäpakkaus auttaa.

kukkis ja eveliina 24+5
 
Hyvää aprillipäivää mammat :wave:
Taas ollaan lähempänä heinäkuuta :)

Täälä vaan sairastelut jatkuu.Nyt kun nuo kaks pienempää alkaa oleen vähä niinku kunnos,minä ja vanhin aletaan nuutumaan iha täysin.
Ja viimeyönä toi poika huusi taas jaloissaan kasvukipuja,voi taivas!! Koskahan nekin loppuu..

Pää humisee niin tyhjyyttään että pitää varmaan mennä vähä heräileen tuonne soffalle...

Nenna ja
 

Yhteistyössä