<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Aukku Et ole ainut jolla ongelmia isompien lasten hoidossa! meillä ei kyllä tosin ole kuin tämä yksi masuasukin lisäksi, mutta mummit ja ukit asuvat n.200km päässä eikä täällä meillä oikein ole tuttavia joita voisi pyytää (tunnetaan vasta sen verran vähän). Siksi niihin laskettuihin aikoihin olisi tulossa miehen isä ja sen avokki jos sattuis se synnytys sinne niin ois sitten tuota esikoista vahtimassa. Siksi en minäkään halua vielä missään nimessä synnyttämään ennenkuin joku on vahtimassa tuota meidän ekaa kullannuppua! vaikka jos tulee pakkotilanne niin isukin kait se on jäätävä poitsun kans kotia ja miun lähettävä yksin pungertamaan... toivotaan parasta - pelätään pahinta! :eek: :D

käytiin äsken siel kaupal ja mokoma kun meninkin ton meidän koiruuden ottamaan mukaan, kokoajan räyhäs kun tuli koira tai näkyi jossain koira! ja hirvee riuhtominen vaikka oltiin saatu jo sitä vähenemään siltä...uskomatonta! en edes muista mitä sille jo tuossa huusin - varmaan joku kohta ilmoittaa jonnekin kun minä sille räyhäsin! enpä ihmettelis jos vaikka suppailis tän reissun jälkeen mutta viimonen kerta ennenku vauva syntyy niin oli kun sen otin mukaan! lenkit enää vaan minne otan sen tai käyttököön isäntä! noh, ainakin taisin saada meidänkin vauvelin vähän heräilemään! jotain hyvääkin..
 
Hui, VAUVASADE!! Muutamia tunteja poissa koneelta niin monta vauvautunutta ilmoittautunut! Onnea Fosfori, Säihke ja Ruusulainen ihanista pikkunyyteistänne!!!!!! :heart: :heart: :flower:

Neuvolakäynti takana...
Rv 40+0
Paino 63,8kg, eli lisää alusta tullut nyt 14kg
Turvotus - (sanoi että oikein kunnon turvotus saa jalkapöydätkin palleroiksi, mulla ollu lähinnä sormissa ja nilkoissa ministi, jonka sanoi olevan normaalia)
RR 130/74
Pissa puhdas
Sf 33cm (eri mittaaja siis kuin neljällä viime kerralla, viimeks ei ees mitattu ku se oli 2 sitä edellistä kertaa 32cm..)
RT, liikkeet ++, syke +138

Ja sijaisneukkutäti on joka kerta sanonut vauvan selän olevan oikealla puolen vaikka ite oon ollu aina eri mieltä (oman tunnusteluni, vauvan hikoittelun ja liikkeiden perusteella), niin nyt tää oma neukkutäti sanoi että selkä on vasemmalla puolen. Enkä oikeen usko että vauva ois pyörähdelly enää kun pää liikkui tositosiTOSI ministi enää.. ?!

Antoi vielä ajan ens maanantaille, sanoi et jos ei oo siihe mennessä tullu niin varataan aika Oyssiin ens torstaiks (jolloin rv 41+2, Oyssissa nykyään käytäntönä että sillo tarkastetaan tilanne jos menee yli la:n), siel tutkitutetaan tilanne ja ne katsoo että käynnistelläänkö silloin jo vai pääsenkö vielä kotiin. Jännittää, miten käy, tuleeko itekseen vai...

Mainitsin terkkarille siitä eilisestä verituhrusta niin sanoi sen olleen todennäköisimmin limatulppaa, sitä itekki epäilin..

Tänään juoksin kellon kans kilpaa klo 12-14, kun aloin leipomaan kampanisuja, ananas-rahkapiirakkaa sekä kokkaamaan lasagnea. Neuvola-aika oli klo 14.30, sain just sopivasti kaiken valmiiksi (ja jopa keittiön siivotuks :D ) kun piti lähteä, syömään tosin ehdin vasta neuvolan jälkeen. :whistle: Nam... :p

Joo löpinät sikseen nyt.
Upp3 ja Mötky
 
Voi vitjake ku alkaa olla hermot ihan finaalissa..

Pojan kaa ollaan vaan tapeltu koko hemmetin päivä, ja sit mies tulee 2 tuntii "myöhässä" töistä kotiin, ku oli hammaslääkärissä ja sanoo et lähen sit kaverin kaa kaljalle illalla..ARGH V**ttu että on helppoo olla mies.. millokohan mie oon saanu mennä yksin johoki kaverille.. Alkaa oikeesti mennä hermot!!!!!

Synny jo pieni ihminen niin äitilläkin on hermot tallella :kieh:

Ja Tatjanalle tsemppi :hug: , ei oo varmaan kivaa ootella, ku pitää pelätä.. mistäköhän johtuu et synnytys ei käynnistyny sillon?? miun kaverilla on käynnistetty 2 kertaa ja hällä n. rv 38-39 ja molemmissa menny n. 2 päivää ja sit lähti kuitenki käyntii.. että oon aina luullu, et jos vauva alkaa olla täysaikanen ni käynnistys ois vaan helpompaa.. varsinkin jos mennään jo yliajalla.. tai siihen lohduttaudun ite jos ens viikkoon asti vauva pysyy masussa, ni toivon et käynnistyis nopeemmi ku monta päivää..

mutta hermot on kyllä jo aika loppu.. ja poikakin varmasti jännittää ihan sikana millo se vauva tulee ja sitä kiukkuaa, mutta ku mie en jaksa ottaa enää yhtään vastaan sitä kiukkua, ku iteki oon ihan hermona saman asian takia..

On tää taas tällästä..

Ihania masuja, lisää kiitos kuvia:D

Äiti lpr 41 edelleen, eikä vissiin yhtään suppari tänään.. noh, jospa se säästelee yöx niitä :D (turha luulo :kieh: )
 
Sone
Iltaa!

Heitsu: Jees, sitä oon tän päivää miettinykkii et apteekkiin varmaan mentävä kyselee jotain myrkkyy.. Tää on niin perseestä |O

Tatjana: Uskomatonta että oot vielkii läjässä!!! Nyt seuraavan kerran sanot ettet lähe mihinkään ennen kun on LEIKATTU! Jos painoarviot on jo noin paljon ja edellinenkin jäänyt hartioista kiinni... Vedä hirvee kohtaus vaikka tai jotain, mut tuo on ihan uskomatonta!!! Miten voi olla noin pölvästejä lääkärejä!!! |O

Äitilpr: Arvaa kui monesti on tullu sellanen olo että tekis mieli olla mies, on se vaan välillä niin HELPPOA! Voi olla, tulla ja mennä ihan miten haluaa. Nainen on kuitenkin loppupelissä se jonka kontolla lapset on (hyvässä lykyssä kaikki muukin), tää on miun muodostama mielipide joka ikisestä kaksilahkeisesta jonka tunnen ja tiedän. Mut ilmankaan ei oo hyvä ;)

Jabba:lle tsemppiä koitokseen!!

Onnea vauvautuneille taas kerran!!!

Nyt kutsuu sohva, koko päivän supistellut, mutta näillä ei mihinkään tule lähtö, sen tietää. Joten huomiseen vaan!!!
 
äiti lpr: Erittäin hyvä kysymys, että mistä johtuu, kun neljän päivän käynnistys ei tuottanut tippaakaan tulosta. Mulle yksi ystävällinen kätilö kertoi, että käynnistys on ihan väärä nimi. Nimeksi sopii paremminkin KYPSYTTELY, eli käynnistyksellä vain yritellään KYPSYTELLÄ paikkoja, EI käynnistää synnytystä. Mulla jostain syystä paikat ei vain suostunu kypsymään siihen malliin, että olis sit synnytys voinu käynnistyä.

Kyllä mä aion 20.8. jo kiukustua lääkärille, kun annetaan vain olla yliaikaa eikä tehdä mitään ja käynnistyksellä ei saada aikaan muutakuin helvetinmoisia kipuja, mutta ei muuta. Sanoin tos miehellekin, että jos jotain sattuu, että vauva kuolee eikä saadakaan sitä kotiin, kun annetaan olla yliaikaa, että HETI PERÄÄN YRITETÄÄN UUDELLEEN. Mulla tulee ihan tuollaisia kauhukuvia jo eteen tästä jupakasta ja huoli pienestä on erittäin suuri. Toki jos olis ihan normi kokoinen vauva tulossa, niin mikäs siinä vaikka pari viikkoa meniskin yli, mutta mun tilanteessa on siis suuri vauva tulossa ja pelkään sairaasti synnyttää jättiläistä. Onneksi tänne saa purkaa tuntojaan ja ainakin täälä on ymmärtäväistä porukkaa!!! Lääkärit on ihan perseestä ja ne ei ajattele äitin tunteita ollenkaan :headwall:

Mies lähti hakemaan pitsaa, joten saadaan herkutella rauhassa, kun kolmen kopla on laitettu justiiin nukkumaan, heh.

Aijoo, se ukkolääkäri maanantaina vielä tokaisi, että mulle on tullu aivan liikaa painoa, kun jotain 22 kiloa yhteensä. Sanoi vaan, että nyt mun pitäis ruveta DIEETILLE, että se muka edesauttais synnytyksen käynnistymistä. Mähän en täs tilantees laihduta milliäkään. Vauva kasvaa nyt minkä kasvaa ja sille ei voi mitään. En mä rupee näläs olemaan. Ja sanoi myös, että seuraavan mahdollisen raskauden aikana mulle pitäis tulla MAKSIMISSAAN vain 10 kiloa lisää, ei yhtään enempää. Se on täysin mahdoton tavoite. Voi juma, kun mua nyt kaikki vitut*** ja ottaa niin päähän. No, täytyy huomenna purkaa neuvolassa tuntojaan vaikkei ne voi sielä sille mitään jos ei kerran sektiota saa niin ei saa.
 
Tatjana80 :hug: joo, ei sun pidä ajatella nyt muuta kun ittees ja vauvaa! eikä munkaan mielestä mikään dieetti oo ratkasu mihinkään! ja eihän sitä edes suositella! mulle kerran mies sano ku teki kamalasti aina mieli namia syödä (ihan niinku ei vieläkin.. :D ) et sitä pelottaa et mä jonku sokerimöntin vaan synnytän - totesinpa sitten että ittepähän minä sen synnytän eikä kukaan muu!

ja miehistä... mulla on kans ollu tänään hermot mieheen tiukilla! on kyl nyt iltavuorossa että tulee kympin jälestä kotia, mutta enpä oo soitellu mistään enkä soita! soittakoon ite jos haluaa! yhtenä päivänä soitteli ja kyseli vointia -mun ja poitsun- mut tänään jotenki se oli niiin raivostuttava, vaikkei se oikein tehny tai sanonu mitn sillai mut tuntuu ettei niinku millään voi käsitttää tätä miltä tuntuu olla raskaana ja kantaa näitä oireita ja kipuiluja vauvan lisäks! toki ymmärrän ku se nyt on 3tta vai 4ttä viikkoa putkeen töissä (siis ilman mitn.vloppu vapaita) et sitäkin alkaa jo väsyttää, mut just et olettaa että meitsi hoitaa kodin ym kun se käy vaan töissä, mutta eipä tässä paljo huvita siivoilemaan rueta kun alapäätä tuikkasee kokoajan ym! .. noh, tää on taas tällä kertaa tätä ja kohta se on taas ku enkeli...
anteeks tää munkin valitus.. teki vaan mieli purkaa ajatuksia kun oo ketään muutakaan kelle purkaa.. :/
 
äippäpolilla on tänään käyty

Siellä oli tosi ihana lääkäri edelliseen verattuna :) . Elikkä huomenna menen taysiin osastolle sisälle. Neurologi tulee mua sinne katsomaan tän mun pää homman vuoksi ja sen jälkeen joko huomenissa tai viim. torstai aamuna käynnistellään sitten tää homma. Sitten jos neurologi sanoo jotain mikä viittaa että mulla olis jotain kuitenkin estettä synnyttää alateitse, ni sitten mietitään vielä kerran uudestaan leikkausta. Alko jännittään ihan kauheesti. Onneksi masa ei ollu kasvanu kuitenkaan kovinkaan paljon kun se teki ultralla sen painoarvion :) . Eli nyt sai arviolta sellasen vajaa 3700 g. Ei paha juttu vielä, jos antais mennä laskettuun aikaan asti niin olis arviolta sellanen pikkasen reilu 4000g.

eli jos kaikki hyvin menee niin masa on masusta pihalla vielä tän viikon aikan :) :heart: .

Onnea jo vauvautuneille ketä en ole onnitellut :flower:

salah ja masa vielä masussa 38+1
 
Meille syntyi perjantaina (rv39+1) 080808 klo 12.00

ihana poika!

Mittoja pienellä miehellä oli 3795 grammaa ja 52 cm. Synnytys meni hienosti ilman kivunlienityksiä! Kotiuduimme tänään bilirubiinitarkkailun ja sinivalohoidon jälkeen. Turinoita sitten paremmalla ajalla...

-Ikionnellinen Madison ja ukkeli 4 vrk
 
Onnittelut kaikkille vauvaantuneille :heart: :flower:

Ihana Madisonin vauvan päivämäärä, ite oon haaveillu 20.08.2008 klo:20.08

Edelleenkään kuitenkaan ei olis hoppu oman tulolla,mut jänskättämään on ruvennu ku edellisten ootusajan lopulla ei oo supistellu näin paljon ja kipeästi. Muutenki olo on välil nIIIn peppusta et tekis mieli vaan itkeä ja mennä peiton alle piiloon. Ressaa ku nyt vasta oon alkanu pesee vauvan vaatteita, kaappia ei oo edelleenkään näkyny... Pitää vissiin soitella ja kysellä...

tatjana80: huulipyöreänä oon lukenu tota sun tekstiä, en osaa muuta sanoa ku voimia :hug:

Ainiin ja peräpukamat ovat löytäneet tännekkin

:(
 
Huomenta :)

Täällä on nyt syöty viimeiset aamupuurot yhdessä koossa :) . Kohta lähden viemään esikoisen kouluun ja siitä sitten suoraan taysiin. Jännittää :| . Saas nähdä pääseekö jo tänään käynnisteleen vai meneekö huomiselle :/ . Kirjottelen sitten väliaika tietoja tai sitten ilmottelen kun masa on syntynyt :heart:

Nyt suihkuun ja kattoon että sairaalakassi on varmasti kondiksessa

palaillaan :wave:

salah ja masa 38+2
 
Sone
Paikalla taas....

Nyt ei tarvia alkaa synnytys ennen v.loppua, koska meillä ei ole ketään lapsenvahtia! Harmittas ihan hirveesti miehen puolesta jos ei pääse mukaan vauvan hakuun. Vaikka muuten on ihan sama onko se siinä vai ei, kyl se nyytti pihalle tulee yksinkin.

Salahille onnea vauvan hakuun ja onnea myös vauvautuneille taas!

Tatjanalle
: Vitsi kyllä noitten mies lääkäreiden on niin perkuleen helppo sanoa että älä syö, tai ei saa tulla niin paljoa painoa jne.. Minä olen syönyt täysin normaalisti ja terveellisesti koko raskauden ja loppuajoista tullu kilo per viikko vaikka nyt oon oikeesti syöny ku lintu! Joten painonnousullekkaan kun ei mitään mahda aina. Nesteitäkin voi tulla jo ihan hurja määrä. Todella raivostuttavaa!!!!!!
 
Voi miten paljon on tullut vauvansyntymäilmoituksia :) Suuret onnittelut kaikille!!! :flower:

Tatjanalle iso hali :hug: ihan syvältä tuo touhu!!!

Onko Hosso ilmoittanut, että lähtee vauvanhakureissulle? Ei ole kirjottanu vähään aikaan?

( . ) viime yö meni huomattavasti paremmin, saatiin kaikki nukuttua hyvin, kun ei mun vessareissuja oteta huomioon. Kutisee edelleen, muttei yhtä kovin kuin edellisyönä, eilen en saanu kuin ALAT-vastauksen, joka täysin normaali. Tänään saan loput vastaukset joskus iltapäivällä. Äitipolilta sanottiin, että ei tarvii tulla mutta jos vauva liikkuu kehnommin niin sitten saa ja pitää tulla tarkistukseen. No illalla liikkui taas normaalin oloisesti niin ei sitte lähdetty. Illalla imuroin, käytiin kävelylenkillä ja sen jälkeen saunaan, joka johti nänninypläykseen ja muuhunkin... Noilla sain aikaan vähän supisteluja, mutteivat taaskaan voimistuneet.

Nyt aamusta on ollu jännä olo alapäässä, sellanen hieman menkkamainen "kuumotus" ja masu kovottelee aika ajoin. Sitte taas kosteahko olo pikkareissa, luulinkin jo että tuleekohan lapsivettä mutta tais olla vielä jotain eilisillan jäämiä, joka jääny pesusta huolimatta sisälle muhimaan :whistle: Jotenkin on vahva olo, että pian tulee lähtö; mutta todennäköisemmin olen täällä taas huomenna :headwall: ...ja ylihuomenna jne... :kieh:

Koitetaan jaksaa!!!!!!!!!

Soma & Vaavi 40+1
 
Soittivat just äitipolilta, haluavat nyt kuitenkin että tulen kontrolliin :eek: =) joten sinnepä tästä kohta matkani käy... Kova paineen tunne kohdunsuulla ja ajoittaiset kovottelut masulla jatkuu... voi kunpa pääsis seuraavaksi kotiin jo Vaavin kanssa :heart: ...toivossa on hyvä elää :D ...katsotaan palailenko illemmalla tänne vielä
 
Huomenta!

Onnittelut Madison prinssistä! Saatiinhan me ainakin yks tuona hienona päivänä syntynyt elokuinen. :heart:

Tsempit Salahille matkaan! :wave:

Ja toivotaan, että säkin Soma, et enää palaile kotiin ilman vauvaa. =)

Itellä tällänen fiilis: :headwall: :kieh: :( |O :headwall: :kieh: :( |O

Päätän tällä erää...


 
Onnea Salah vauvan haku reissulle!

Niin ja onnea kaikille vauvan saaneille :flower: :flower:

Sain nukuttua pitkästä aikaa taas ilman vaivoja (paitsi pakolliset vessa reissut).
kävin eilen hakemassa maalia ja ajattelin tänään mennä maalaa.maan pinniksen ja laittaa vauvan kanppeet hoitopöydän laatikoihin, kun sain mieheen eilen sen verran vipinää et kanto osat sisälle ja autto kokoomisessa

alkanu kävellessä vihlomaan tonne alas oikein huolella, mut ei se mitään... kun vaapun kuin ankka ei tunnu niin pahalta :LOL: :LOL:
Näyttää tosin hassulta!!! Vaikka poitsu on jo kiinnittynyt niin ei se menoa näy haittaavan. Kauheet jumpat aamusta iltaan käynnissä...

Toivottavasti kaikki menee hyvin kaikesta huolimatta Tatjana! :heart:
Anteeksi kielenkäyttöni, mut paskamaista kohtelua lääkäriltä..

en muista mitä piti kommentoida, uusi yritys illemmalla

Antsu ja ippe 37+3
 
onnea madison ja perhe! :flower:

(.) yhä hitaammin pitää ottaa nousut ruokapöydästä, sängystä, yms., ettei pyörry/henki salpaudu kokonaan. vauva lienee vielä tosi ylhäällä ja painaa kaikkea mukavaa mun elämää helpottavaa toimintoa :D
aivot esim. on ihan yliarvostettu elin, ne ei ainakaan toimi enää, joten mää veikkaan, että tulevaisuuden homo sapienseilta ne surkastuu kokonaan pois :p
mittään synnytykseen viittaavaa ei nyt oikeen oo ilmassa, vaikka ukkelin kanssa maaniteltiin eilen pikkuista, että keskiviikko olis niin hyvä päivä syntyä :LOL:

irtis ja 40+0 (ultran mukaan LA huomenna)
 
Madisonille SUUURET onnittelut pienestä nyytistä =)
:flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Täällä päässä ei mitään hätiämitiä,,, mutta eipä tässä silleen mitään kiirettäkään. jos te nelikymppiset nyt pääsisitte eka punnerrushommiin ennen kuin mie alan haikailemaan rovaniemenreissua... Aattelin täs, että jos ja kun lähden rovaniemelle 22.8. ja laskettu aika 30.8. joka todennäköisesti menee syyskuulle, niin kyllä kälyn kämppä kiiltää kun siellä asustelen ja ei ole saunaa eikä miestä... mahdollisuus siis vaan yhteen ässään eli siivoukseen :D
 
Taas yksi uneton yö takana, eikä edes supisteluita tai mitään enää ole ilmennyt...
Että semmoinen keskonen meille sitten syntyi..
Olo alkaa olla sietämätön. En jaksa uskoa enää kuin että käynnistykseen joudun.

Onnea vauvan saaneille :flower:

pieniananas+vauva 40+1
 
Pitäisiköhän minunkin..
Ei tule vauvaa ei. Ei mitään oimentakaan tulevasta synnytyksestä. Neuvolantäti sanoi maanantaina, että syntyy "koska tahansa", on kuulemma sellaisessa asennossa jo. NIIN VISSIIN! Olen ottanut seuraavaksi tavoitteeksi 20.08.2008. =)

spip ja jumputtaja rv40 tasan
 

Yhteistyössä