<3 <3 MARRASKUUN massukat KESÄKUUSSA 2011 <3 <3

Päivitelty etusivua sen mukaan mitä oon täältä pinkasta poiminu.. olishan ne yv:t ihan jees, varsinkin sitten ensi kuussa kun sillon on vielä enemmän noita rakenneultria, mutta se onkin sitten Diinun puuhaa..

Biana osuit juuri asian ytimeen suhtautumisessani valmennukseen, jokaisella on muutenkin ne "pimeät hetkensä" mun ne hetken liittyy vaan vähän eri juttuun.

Illanvietoissa olen ollut, joskin aika aikasin se väsy tulee :D tai mukavuuden halu vie toiton.

Iskias särkyjä on jkv ollut muutama viikko sitten enemmän..

Nyt täytyy kyllä keskittyä hömppään eli 4 häät :D

Samaha 20+5 tyttöolo ( PIAN SELVIÄÄ JOS EI OO TURHAN KAINO )
 
Nyt on mökiltä palailtu ja pitäis alkaa keskittyyn muuttolaatikoitten täyttöön (ens viikolla muutto uuteen omaan kotiin jee)

Joku kyseli tuolla selkäkivuista, olen ite toimistotöissä ja huomasin pari viikkoa sitte, että kun päivän siinä istuskelee niin on loppuillan kotona selkäkipuja, nyt ku jäin lomalle, ei oo ollu mitään ku ei istu vaan paikallaan..Kai ne on näitä raskauden "haittapuolia" ei kuitenkaan itelläni ollu nii pahaa että ois pitäny mitään kipulääkettä ottaa..


Britney Ite oon pariin otteeseen ollu illanvietoissa, toinen baarissa asti mutta en viihtyny yhtään, ja sai mun osalta jäähä vikaksi kerraksi ku oon kuskina, muilla näytti meininki olevan katossa, ite vaan tylsistyneenä haukotteli :saint: Illanistujaiset on kivempi, mutta baareihin en enää astu jalallanikaan

Biana Viikko sitte kun kävin neuvolassa, mulla oli tosi alhaiset verenpaineet, kuuluu romahtaakkin tässä vaiheessa ja ei pitäis haitata. Neuvolatäti vaan varoitteli äkkinäisistä liikkeistä, mulla huippaa aina saunassa ja ylösnoustaessa.. Mulla sama maha on siinä rajoilla että vähän kasvanu ja kaveri just vkl sano että näytät vaan vähän lihoneelta ,GREAT :LOL:

Liikkeitä on alkanu tuntumaan nyt joka päivä heti aamulla herätessä ihan selkeästi! Täälläki näyttäs vilkas sikiö olevan ku hetikö lepää jossain niin johan alkaa potkiminen!

Jyllanti ja etanalilli Onnea täältäkin teille poikalupauksista, onpas paljon tulossa poikia, mullaki on poikaolo mutta torstaina sen toiv. mukaan kuulee pitikö paikkansa!

Karoliina 20+0 poks!
 
karoliina Mulla on jokaisessa raskaudessa ollut koko raskauden verenpaineet alhaalla. Nyt tuntuu että on eniten, vaikuttaa eniten.

Oon kyllä vähän kade teille keiden neuvolassa on ultra.

En nyt sitten pääsekään kuulemaan sydänääniä neuvolaan, koska lapsi on kuumeessa. Torstaina uusi yritys sitten.

Biana 17+0 :heart:
 
Iiik miten paljon tekstiä :D

Onnea kaikille jotka ultrassa käyneet ja saaneet hyviä uutisia! :)

Raskausdementia vaivaa täälläkin :ashamed: Yksi ilta tulin suihkusta onnellisena hehkuttaen miten virkisti, mies katsoi vähän hölmissään "Jos nyt kuitenkin käyt vielä tuon shampoon huuhtelemassa..." jjooo kiva pikku unohdus :saint: Muitakin ihmeellisiä unohduksia tulee ja lisäksi olen tyhmä kuin saapas :D En osaa jotenkin enää mitään, tyylii 1+2=? tuottaa jo päänvaivaa ja saa illan itkien miettiä hankalaa laskutoimitusta :D

Meillä ei nyt muita lemmikeitä kuin nuo kaksi koiraa. Haaveissa hommata kissa mutta se onnistuu vasta kun nartusta aika jättää. Uros rakastaa kissoja ja osaa niiden kanssa olla, narttu ei voi sietää mitään muita elukoita kuin tuon uroksen :(

Illanvietot kierrän kaukaa. En muutenkaan ole yhtään baarissa viihtyvä, ällöttää tunkkaiset baarit täynnä kännisiä ihmisiä. Ja nyt kun vielä raskaana ja selvinpäin seuraisi sitä niin ehdoton ei, saa mies käydä ilman minua :D Kuskina voin olla, sillä tavalla että heitän baariin, ja soittavat kun pitää päästä pois. Mutta sisälle ei minua mukana saa :D

ON:
Kamala huoli nyt tuli painostani.. Keskiviikkona oli neuvola ja painoin 55,4 eli paino oli lähtöpainosta noussut 3,4kg ja painon nousu/vko merkitsi 265g on merkitty korttiin. Kävin itsekin silloin keskiviikkona illalla puntarilla kun halusin tietää näyttääkö samoin ja näytti 55,5kg. Noh, nyt sitten paino näyttää tippuneen, olisi nyt 54,9kg.. Eli tullut noin 500g pudotus 5 päivässä.
Onko tämä normaalia?? :confused: Maha kuitenkin kasvaa kokoajan ihan hurjana, melkein silmissä. Ja rinnatkin kasvaa. Ja netistä selailtuani niin näillä viikoilla painon pitäisi nousta reippaasti. Vaan minulla se nyt tippuu? :( Syönyt kuitenkin olen normaalisti enkä oikeastaan ole liikkunut paljon yhtään nyt vähään aikaan :/

Muuten menee hyvin, vauva potkii 24/7 :D Ja mies tykkää vauvan kanssa "leikkiä". Painaa sormella hellästi kohtua ja ei mene kauaa kun vauva potkaisee äkäisenä isin sormeen että pois se siitä häiritsemästä! :D Vauva suorastaan jahtaa miehen sormia kun mies vaihtaa aina kohtaa kun vauva potkaissut "sormen pois". Potkii myöskin aina doppleria suoraan siihen anturiin. Hupsu pieni :heart:
Liikkeet näkyy myös mahan päältä, jos pidän paitaa ylhäällä kun vauvalla meno päällä niin maha heiluu kuin mikäkin. Aika hurjaa kun niin vierasta vielä tämmöinen :)

Tiukutus&Masi 21+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Biana on paikat pysynyt kiinteenä.Ja onneksi oli tuota kohdun kaulaa vielä noinkin paljon jäljellä kun supistelee edelleen.

Bola Bola koru täällä käytössä.Tilasin sen raskauskeiju sivuilta.Vauva alkanut liikkumaan nyt enemmän.Potkut tulleet vahvemmiksi ja mieskin on tuntenut muutaman.:heart:
Missä te muut tunnette liikkeet.Ylhäällä vai alhaalla? Täällä liikkeet tuntuu lähinnä alhaalla ja ultran mukaan vauva istui kohdussa.Jännä nähdä miten nyt käy.meneekö pääalaspäin viimeisillä hetkillä.kun viime raskaudessa olin menossa kääntöön ja vauva oli yön aikana kääntynyt.:)

Lemmikeistä Täällä 4vuotias labradorinnoutaja narttu.

Illanvietoista Ei oo tullu pitkään aikaan käytyä missään eikä kyllä tällä hetkellä olotilan takia pääsiskään.kauheet nivuskivut yms välillä..Mieluiten kotona pysyttelen perheen parissa.

Mutta nyt syömään.

Reveria 21+0 taas poksu viikot!:)))
 
Verenpaineet mulla on kans olleet kokoajan matalalla, sain reilu kuukaus sitten ohjeeks syödä suolasia ruokia :) ei haittaa minua! Tosin kun otin neuvosta vaarin ja seuraavalla kerralla mitattiin paineet, niin olivat taas vaan laskeneet. En rupee hirveen suolasia kuitenkaa syömään kun en tykkää. Salmiakkia oon syöny välillä, mut ei auta eikä pähkinät eikä merisuola kielen päällä...En tiiä kuinka paljon niitä pitää vetää et auttaa? Pitää vaan ottaa iisisti, ei oo ainakaan vielä taju lähteny vaikka ei oo kaukanakaa ollu.

Tiukuts ihana mies sulla :D ja ihanaa kun tunnet vauvan ja se siellä polkee ihan olan takaa. Saattaa jäädä mulla haaveeks vielä moneks, moneks viikkoa kun istukka on edessä... ja se ei pelkästään oo edessä vaan se on myös paksu.

Pitääkin muuten kysyä siinä rakenneultrassa et onko se sit ihan normaalia jos istukka on paksu, ei tää edellinen tohtori ainakaa sanonu sen koommin mitään. Poikakin oli isohko, josko niillä ois joku yhteys että ravintoo on saanu joo :D

~Britney 17+4 (poika 18+4)~
 
Britney mies on tosiaan tunteella mukana :D mulla on myös istukka edessä, tai no ei ihan koko matkalta mutta kuitenkin. Joten varmasti tunnet sinäkin kohta liikkeitä :) Paitsi tuosta paksuudesta en osaa sanoa mitään. Mutta uskon ettei sullakaan kauaa mene että tunnet pikkuisesi kunnolla! :)

Liikkeet tuntuu mulla tuossa aika alhaalla. Kohtu on jo selvästi navan yläpuolella, mutta taitaa sieltä liikkeet jäädä istukan peittoon. Sydänääniä saa toisinaan kuunnella jo melkein navan kohdilta että kuulee kunnolla :D Ja ultrauskin tapahtui melkein navan kohdilta joten taitaa tosiaan sieltä istukka vaimentaa :)
 
raapale
( . ) Päänsärky on alkanut pikkuhiljaa helpottamaan mutta nyt on tullut kuvioihin myös etova olo ja alaselkäsärky aina välillä. :/ Eilen yöllä heräsin kun ei millään löytynyt hyvää asentoa kun särki vaan. Semmoista epämääräistä aaltoilevaa kipua.

Tänään onneksi neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä. :) Ja saan vihdoinkin selville veriryhmäni! :D

raapale 17+0
 
Heipähei!

Täällä ollaan tasan puolivälissä, eli viikot poksuu 20+0! Ja sen "kunniaksi" olen joutunutkin tänään pönttöä halailemaan :(
Muuten olo on ollut suht ok, välillä on tullut "huimauskohtauksia". Parina yönä on ollut levottomat jalat ja sen takia on joutunut valvomaan, se on niin inhottava vaiva. On ollut edellisissäkin raskauksissa samat vaivat. Vauva on ollut nyt aika rauhallinen, välillä on ihan pitänyt alkaa tökkimään vauvaa ja tunnustelemaan liikkeitä, mutta sieltä se pikkuinen on potkuillaan kuitenkin vastannut takaisin. Rakenneultraa odotellaan ja vahvasti ollaan sitä mieltä että poika tulee. Täällä taitaa olla moni muukin, joka on saanut poikalupauksen tai jolla on ihan poikaolo. Maha kasvaa ja ruoka maistuu :D

Nyt tuli aika omanapainen teksti, mutta en muista enää mitä pitikään kommentoida...

Kristalli ja kolmonen 20+0
 
Painosta
Se kannattaa aina samalla vaakalla mitata, eli kotivaaka ja neukkuvaaka voi näyttää vähän eriä ja painoon vaikuttaa mm millon syönyt viimeksi, millon käyny vessassa ;) jne. Ja paino voi myös laskea jossain välin, lapsi ottaa silti omansa.

En sit kysynyt sukupuolta, onhan mulla rakenneultra 4. 7 niin kysyn siellä.
Kerroin sit neukassa että ootan yksin ja hyvin ne suhtautuivat.
Sama täti siellä on kun aiemmissakin raskauksissa niin on toki "tuttu" jo eri lailla.

Mie tykkään tanssia ja mennä, joten jos mulla on lapset hoidossa niin taatusti oon perjantaina tappiin asti tanssilattialla :D
Tiedän herättäväni pahennusta jo sillä että pari kk synnytyksestä oon lähdössä baanalle, tiin jo nyt että menen. Mummo saa sen muutaman tunnin sitten beben ja isompien unta valvoa.
(Mie en siis oo imettänyt isompiani koska olivat alkuun teholla ja sitä kautta tää uusikin varmaan hakee pontta elämäänsä... tuskin siis imetän nytkään. Mulla on tavoite pästä viikolle 34 tän kanssa ja sitten on lupa tulla pois mahasta jos on kiireinen...)
 
Heippa kaikille,

Paljon on poikia tulossa marraskuussa =)

Täälläkin rakenneultra takana ja luojan kiitos kaikki oli hyvin. =) vastasi viikkoja 19+0, mutta laskettua aikaa ei muutettu enää. Tyttö oli tosiaan ihan selvästi ja koivet ojossa neiti loikoili melkein kokoajan. Välillä piti varpaista kiinni. =)

Liikkeitä tuntuu mullakin jo, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Tosiaan toi edessä oleva istukka vaimentaa niitä todella paljon.

Lemmikeistämeillä on yksi kissa 10vuotias.

Tiukutus ei varmaan ole syytä huoleen painon suhteen, jos vauva kasvaa normaalisti.:)

Viikon päästä varmaan aurinkoon ja lämpöön täältä vesisateesta, Wohoo!

Papu82 19+6 :heart:
 
EtanaLilli, onnea poikalupauksesta! :flower: Melko moni on tosiaan jo saanut poikalupauksen (itseni mukaanlukien).

Manna*, syy tuohon mun ruokailun jälkeiseen pahaan oloo saattaa hyvinkin olla korkea verensokeri niinkuin ehdotit. Mullahan oli esikkoa odottaessa raskausdiabetes ja siitä syystä omistan verensokerimittarin. Mittasin eilen 2h ruokailun jälkeen ja sokerit oli 9.3, kun ne pitäisi olla korkeintaan 8. Mieheltä mittasin kans huvikseen (söi samaan aikaan kun minäkin) niin hänellä 5.6. Että sieltähän se RD tulla kolkuttaa. :| Sokerirasitukseen olis meno viikolla 24-28. Ekassa kävin rv 13+ eikä sillon vielä ollu merkkejä diabeteksestä.

plussattu, mullakin taitaa olla hieman iskias vaivaa. Ottaa tuonne pakaraan/alaselkään/lonkkaan joskus inhottavasti ja varsinkin lenkillä ollessa.

Illanviettoihin en oo osallistunu isommin. Ei baarissa käyminen ainakaan kiinnosta pätkän vertaa. Mies on käynyt muutaman kerran työpaikan pippaloissa ja sen jälkeen baarissa, mut tullu omin avuin kotiin niin ei oo tarvinnu kuskaillakaan sitä.

Vauvan liikkeet tuntuu mulla yleesä alavatsalla, välillä navan kohdilla. Mies ei vielä liikkeitä tunne, kun on vissiin tuota "ihraa" sen verran edessä. :D Esikoisen aikaan mies oli todella innokas laittamaan korvaa masulle ja vauvahan antoi iskälle aina jomovan potkun suoraan korvaan. :D Nytkin mies on jo muutaman kerran halunnut kokeilla, että josko tuntisi ja ollut pettynyt kun ei vielä tunne.

Bola koru pitäisi tilata mullakin!

Diinu & Pipana-Poika 21+1
 
Painosta - mäkin tosiaan sain viimeksi kuulla neuvolatädiltä että syönkö ihan normaalisti. Painoa oli silloin tullut reilu 100 g/vko. Mielestäni ihan ok. Nyt on kyllä varmasti jo enemmän tullut. Huomenna neuvola siis.

Verenpaineet - hirmu matalat aina ja nyt raskauden aikana kanssa todella matalat. Ihan höntti olo melko usein siitä johtuen. Kahvia juon sen mukin päivässä ja se kyllä auttaa jonkin verran. Mut huimaa kun äkkiseltään nousee tai liikkuu.

Vauvan liikkeet - tuntuvat ihan alhaalta. Siellähän se ultran aikanakin köllötti viikko sitten. Ihan kuulemma siellä alhaalla. Nyt tosin alkaa välillä tuntua jo hieman korkeammalta. Ja hupsista ei mene enää yhdetkään "normaalit" housut päälle. Mukavasti esillä siis tämä vauvamaha.

Illanvietosta - en ole raskaana käynyt eikä niin huvittaisi lähtekään vaikka pääsisikin. Muuten kyllä tykkään käydä myös tanssimassa. Alkoholi jäänyt vähemmäle jo tuon esikoisen jälkeen. Viikonloppuna rupesi hirveästi tekemään mieli punaviiniä. On kuitenkin absoluuttinen nollalinja näin raskauden aikana. Ja toivottavasti saan tätäkin pienokaista imettää sen kokonaisen vuoden niin sekin menee tipattomasti.

Onko muilla ollut sellaista fiilistä että haluaisi jo sen vauvan pois masusta. Mä en jaksaisi yhtään olla raskaana. Varsinkin nyt viikonloppuna oli jotenkin ihan vaivalloista koko ajan kun tuo pieni siellä potkii ja vie kaikki voimat. Jotenkin maltamaton. Ajattelin kauhuissani että olen vasta puolessavälissä ja muka nyt jo näin vaivalloista tämä. Luulenpa että johtuu siitä että nyt niitä muutoksia tapahtuu kehossa ehkä eniten (?). Toki haluan että lapsi kasvaa mittoihinsa ja että kaikki menee normaalin aikataulun mukaan, mut siis jotenkin kun itse olen sellainen touhuja koko ajan ja nyt on ollut pakko ottaa rauhallisesti niin se ei sovi luonteelle. Kummallista :)

Sateista viikonalkua kaikille!
HE ja pupu 20+5
 
Heips vaan kaikille! Mulla oli viime keskiviikkona taas seuranta ultra ja olivat molemmat kasvaneet hyvin. Tatu painoi 220g ja Patu 246g ultrassa ikää heillä 18+2 Ja selvisi siis että identtiset POJAT tulossa :) kahden viikon päästä sitten virallinen rakenneultra ja seuranta ultrat taas rv 22 ja 24 sen jälkeen kuulemma voi välin löysätä 3-4 viikkoon mikäli mitään ei tule vastaan, eli pahin tuon TTTS:n kohdalta kai ohi silloin.

Vointi ollut edelleen hyvä kipuja siellä täällä jonkin verran ja myös vatsan kovettumista, mutta siihen lääkäri vain totesi "kuuluu asiaan".
inhottavampana vaivana on ilmavaivat niiitä tuntuu olevan aika ajoin kamalasti, ja närästystä myös.

Vaunuissa olen harkinnut noita Hartanin ZX II, kun niihin sais kaukalot kiinni ja ovat minusta mukavamman näköiset kuin easywalkerit ja vaikuttaa helpommalta tuo adapteri systeemi kun ei tarvi erilaisten rautojen kanssa puljata.
Toinen vaihtoehto olisi nuo teutonian team cosmot. onneksi päätöstä ei vielä tarvitse tehdä.

Pinnasängyt ovat jo hommattuna kun sattui olemaan tarjouksessa juuri ne mitä halusimme.

Kunnon potkuja en ole vielä tuntenut vain samaa hipsutusta kun viikolta 15 lähtien. Mulla myös istukka etuseinassä.

Nyt lepäilemään pari viikkoa olisi vielä töitä sitten kuukauden loma saa nähdä jaksaako sen jälkeen vielä töihin mennä.

Paino noussut tähän mennessä n.6kg.

- Jessie sekä Tatu ja Patu 19+0 POKS -
 
Viimeksi muokattu:
huh, eipä ole tullu pitkään aikaan kirjoteltua. parhaillaan meneillään vähän dramaattisia käänteitä... työt loppu, loma alko, sairastuin keuhkokuumeeseen ja kanyyli kädessä kirjottelen. pitää käydä kolmesti vuorokaudessa tk-sairaalan osastolla antibioottitipassa. mut eiköhän tämä tästä ala paranemaan kun hoito alkoi... olo on totaalisen vetämätön, hengästyttää ja kuume kun nousee niin palelee ja särkee joka lihasta, ja buranan jälkeen sitte kohta hiki valuu ihan valtoimenaan. mies tuli onneksi kotiin töisä hoitamaan lapset ja kaiken, saan itse vaan levätä eikä minusta nyt muuhun oliskaan.

meillä on lemmikkinä pian vuoden ikäinen labbisuros, ei kylläkään mikään puhdasrotuinen mutta sen näköinen ja luontoinen. aivan ihana on lasten kans, ja pahimmat pennunelkeetkin on jo unohtunut. virtaa ja vauhtia riittäis, vähän huono omatunto itsellä kun en ole ehtinyt enkä jaksanut lenkittää karvakorvaa. lapsista on koirallekin kuitenkin "virikettä" aina kun on sisällä, koulutetaan koiraa yhessä ja koira tietää kyllä asemansa tarkalleen, en usko vauvankaan kanssa tulevan ongelmia. vielä kun tuo oppis paimentamaan, ettei päästäis varsinkaan 2-v. kuopusta pihalla hiekkalaatikolta karkaamaan niin voisin itse siinä lukea vaikka lehtiä ihan rauhassa X)

liikkeet tuntuu jo mukavasti, ja yhtenä iltana vauva kölli tuola alhaalla niin, että sen pysty ihan kopeloimalla tuntemaan mahan päältä. mieskin tunsi, melkeinpä pysty arvaamaan että oisko tuossa pää, ja seuraamaan selkää pitkin pyllyä kohti. aika jännä oli se :)

eipä jaksa tällä erää enempiä, nyt nukkumaan toviksi :)

kurjenpolvi ja vauva 19+5
 
Onnea ultrakuulumisista!

Liikkeet ei tunu vielä.

Raskausdementia, juu juu löytyy ja pätkii urakalla

Synnytysvalmennus, netissä täällä ja viimeksi oli kalvosulkeiset ja neuvolan puolesta joku imetys juttu ja pappi.

Illanvietoista, kotona juu vaikka seura juopottelis mut en mä mihinkään baariin lähe.

Painosta, oli hiukan tippunut, niin ei se terkka muuta sanonut, kun että on vähän pudonnut. Kotivaalla pysynyt suht samana, kun käyn aamuisin ennen aamupalaa silloin kun käyn.

Mahasta, täällä on kyllä jo ihan pallo tossa et ei oo epäselvää. mun mielestä ekasta ei ollut tässä vaiheessa näin selkeästi esillä kun nyt.

supistuksia ei oo näkynyt kun ottanut ihan hissuksiin et kohta uskaltaa taas kokeilla mitä jaksaa ja pystyy ja pystyykö jo enemmän tahtois paremmin liikkumaan ja touhuamaan.

Unico ja Mötky 19+3
 
Heippa!

Ihania uutisia monella rakenneultrasta, kaikille yhteisesti iso :flower: ja :kiss:! En jaksa odottaa omaa aikaa... vielä reilu 2vkoa.

Meillä ei ole allergioiden takia lemmikkejä.

Illanviettoja tuntuu olevan yhä enemmän raskauden aikana! Myöskin kahdet häät on. Ihan OK olen jaksanut, ainot mikä voi käydä hermoon, on oman miehen humalatila.

Plussattu; me ollaan käyty yksityisellä vaan varhaisultrassa ja se jäi maksamaan itselle n. 120e, tämä myös Felicitaksella. Aiemmin mainitsinkin, että elokuussa olisi se törkeän hintainen 4D. Nyt kyllä tuntuu, että varaan jonkun ultran rakenneultran perään jos ei sukupuoli näy ;) ja tietysti jos jotain ongelmia ilmenee, mihin sairaala ei ota kantaa.

RaDe vaan pahenee kokoajan, phuuh.

Jännä kuulla, ettei muilla paikkakunnilla tule perhetyöntekijä kotiin. Täällä on siis perhe -että synnytysvalmennus tuon lisäksi. Miehen eka kommentti oli "täytetään se kysely niin, ettei se työntekijä tule käymään". HÖH, ilmoitin jo että saa tulla :rolleyes:

Käytiin vkl Vantaalla katsomassa rattaita yms ja hyvää palvelua sai AT-Lastenturvasta. Myöskin se käsitys, että tilataan Saksasta, vahveni. Hinnat ovat selkeästi edullisemmat. Myöskin valinnat selkeni; Britaxin kaukalo (se SHR malli) ja ISOFIX telakka, Gessleinin Swift rattaat (ja adapterit kaukalolle) ja Emmaljungan City Crossit. Katsoin muuten, että Tallinnasta saa nuo Gessleinit että Britaxit Saksan hintaan, onko kukaan ostanut sieltä??

(.) Ei taas tunnu, että olisin raskaana. Maha kyllä kasvaa, mutta liikkeitä on vaikea tunnistaa. Ostoksilla sekä lauantaina että sunnuntaina koski selkää todella ilkeästi. Reipas kävely ja jumpat yms on OK, mutta useamman tunnin seisoskelu ja "shoppailukävely" on kyllä niin pahasta.

Taas varmaan unohtuu puolet asiasta. Ruoanlaitosta puheen ollen, uunista tuli juuri täytetyt munakoisot, kauhea nälkä joten syömään!

Aplari ja Taikku 18+6
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Pikaisesti tulin töiden lomassa kertomaan ultrakuulumiset.. Eli ultrassa kaikki hyvin, kaikki löytyi mitä pitikin ja myöskin pulleat posket! Painoa oli 330 g eli aika hyvin. Ja, ta-daa, TYTTÖlupaus! :heart: Ihanaa!
Verenvuoto otettiin vihdoin tosissaan, viimeksi sitä tuli la-su yönä nimittäin.. Sain uuden ajan ens viikolle ihan lääkärille. Kokenut kätilökin ultrasi istukan ja kohdunkaulan ja kaikki, (eikä löytynyt siis mitään), mutta halusi ehdottomasti minut lääkärille. Ei mene nuo vuodot enää "alkuraskauden normaalin vuodon" piikkiin..

Paremmalla ajalla taas,
Nojanda ja Pieni :heart: 20+3
 
Moi!

mä otin sen linjan nuista audit pisteiden moralisoinnista, että yrittävät vaan pelotella. Tuttavani eivät ole palauttaneet sitä myöskään eikä moralisointia ole ollut, vaikka heilläkin aika kosteaa aikaa ennen raskaaksituloa.

Mistähän nuista Tukiperheistä sais tietoa? varmaan googlettamalla. voisin itse harkita tukiperheeksi ryhtymistä, koska esikoisellekin tekisi hyvää saada lapsiseuraa ja samallahan ne tässä menisi. Sitten kun itsellä taas haluttais pitää vapaa vknloppu lapsista niin voisi käyttää toisen "tukiperheen" apua. Ennen aikaan vissiin mentiin sit mummoloihin ja serkkujen luo tms, mutta nyt kun kaikki sukulaiset asuu niin kaukana niin ei jaksais ajaa pitkiä automatkoja vapaan vknlopun toivossa, helpompi jäädä kotiin...

Hiusten värjäyksestä mulla ainakin tuli ed.raskaudessa niin pahat allergiset reaktiot, etten voi enää värjätä tummaksi vaan olen joutunut ottamaan tummia ja vaaleita raitoja, jotka eivä osu päänahkaan ja pikkuhiljaa oma väri (vaalea) alkaa tulla esille.


Liikkeet tuntuu sillointällöin kun malttaa asettua itse paikoilleen, sellaisia perhosen hipaisuja =)

Mäkin haluisin jo vauvan syliini, eli tämä raskaana olo ei oo mun juttu ollenkaan kun joutuu kokoajan varomaan tekemsiä ja syömisiä ja juomisia.. vaikka en edes tiedä miten selviän kahden lapsen kanssa kotona miehen ollessa töissä ja muutenkin niin silti tunnen itseni vapaammaksi ilman mahaa. Varsinkin esikoisen ollesssa niin älyttömän vilkas niin ei tästä raskaudesta edes ehdi nauttimaan...

Täälläkin viikolla 18 käytiin ultrassa ja pikkuinen pippeli siellä pojotti, että poika tulossa :D saapi meidän esikoinen pikkuvelin :heart:

salaa toivoin tyttöä........................................................................................................!

tärkeintä olisi, että lapsi olisi terve, joka sekään ei aina ole ihan täysin varmaa.

kÄvin nyt vaan pikaseen lukasee muiden jutut ja piti kysyä jotain mutta RASKAUSDEMENTIA iski enkä nyt muista mitä :ashamed:

Ainiin, pituutenne ja painonne ois kiva tietää että onko paino jo noussut? Mulle sanottiin äippäpolilla, että kun olet nuin hoikka niin sikiön rakenteet saattavat näkyä jo 18 viikolla.

Mulla paino 65kg ja pituus 158cm

Hyviä vointeja kaikille!

Rosalinda78 19+2
 
rosalinda, jos tukiperhetoiminta kiinnostaa niin yhteys paikkakuntasi sosiaaliviraston lastensuojeluun :)
tukiperheitä kaivataan aina, hieno homma jos jaksatte siihen ryhtyä.
varmasti on paljon haastavia lapsia, mutta sitten uskon että on näitä mun tilanteen kaltaisia, ihan normikehityksellisiä iloisia lapsosia nuo omani ovat, minä olen se joka kaipaa välillä vähän huilia. Lapset menee tukiperheeseen sitten kun muutankin, saa koko viikonlopun kotia laittaa ja sitten lapset kotiin!

Niinjoo, oon nyt lomalla 2 viikkoa vielä ja sitten jään sairaslomalle, jee! Eli mullon aikaa notkua täällä kun lapset leikkii omiaan, ovat mummon kanssa jossain tms :D

painosta, lähtöpaino oli 47kg/162 cm. Nyt jo 55kg :p ruoka on hyvää.
 
Viimeksi muokattu:
Ompas joo poitsuja :) Onnea kaikille ultrassa käyneille. Ei muutakun sitten niitä kunnon liikkeitä odottelemaan.

Raskausdementia... pyykit unohtu koneeseen päiväks! Piti sit pestä uudestaan. Samoiten jääkapista otetut tavarat unohtuu tiskipöydälle...ja nytkään en muista mistä aiheesta piti erityisesti tulla kirjottamaan, mut joku oli äsken mielessä.

No nyt muistan ku selasin vähän ketjua tähän väliin, eli painosta oli viimeks tullu 2kg lisää ja sen jälkeen on varmaa kertynyt kans vähän. Meidän kotivaaka näyttää aina että 60kg, et en olis lihonnut yhtään! Mut neuvolassa totuus paljastu viimekskin :D

Paino&Pituus 62kg/179cm. On vaikeeta asettautua ultrapetiin tai mikä se sairaalan sänky onkaan, ku tulee varmaa kummastaki päädystä ulos :D Jalat nyt ei ainakaa mahu ikinä hyvin minnekkää!
 
Verenpaineet ovat oleet aina alhaiset minulla raskaana tai ei.

Liikkeitä tuntuu täälläkin varsinkin kun on paikallaan

Illanvietossa kyllä viihdyn ihan selvinpäinkin, baariin en niin kaipaakkaan. En ole juuri koskaan tykännyt käydä baareissa.

Biana Ei tosissaan tiedä vaikka tunnettaisiin. Missä päin Kymenlaaksoa asustelet? Minä asusten Haminan lähellä.
Minulla oli niin hyvä tuuri kun poika syntyi niin sain KOKSista yhden hengen huoneen. Tosin en tiedä oliko syys siinä että poika syntyi sektiolla vai se oli ainut vapaa petipaikka.

Minun painoni on 64,5kg ja pituutta 170cm

Tytti83
 
mitä teijän verenpaineet sitten ovat kun ovat alhaalla??Mulla on ollut koko tämän raskauden ajan ihan täydelliset verenpainnet. Ikinä ei ole olleet näin hyvät. Eli mulla on koko ajan sellaista 120/75. Tosin pulssi mulla on melkein aina siinä 100 tienoilla ku mulla on takykardia.

paino ei ole vielkään noussut yhtään alkuajan pudotuksen jälkeen. Oon 68kg ja 172cm.

illanvietot ei vaan kiinnosta nyt. Enkä mä mihinkään pääsiskään sit ku kuitenkin on toi esikoinenkin tuossa :) Jos poika menee hoitoon, niin me ihan vaan ollaan ja kattellaan leffoi ja yleensä pyydetään jotkut kaverit grillaileen ja pelailee meille :) Baariin en mee..

kikatus miks sulla on vauvat syntyneet aina liian aikaisin ja kauan joutui sit vauvat oleen sairaalassa???Ja millä viikoilla sitten ovat syntyneet?

kurjenpolvi paljon paranemisia sinne. Tuliko keuhkokuume jälkitautina vaiko miten??

Poikia tosiaan on tulossa paljon...itse vähän toivoisin tyttöjä tai että edes toinen olisi tyttö, mutta kunhan ovat terveitä. Vikko pitäis vielä jaksaa odottaa ultraa...

liikkeitä on nyt tuntunut vähän, mutta ei vieläkänä mitään tosi selkeitä...kohta olis sit jo juhannus. Sais kyllä tulla vähän paremmat säät ku nyt..

anzu ja pallerot
 

Yhteistyössä