<3 <3 MARRASKUUN massukat TOUKOKUUSSA 2011 <3 <3

Meille tuli tänään ikäviä uutisia. Kätilö soitti että mun veriseula on hälyyttänyt. Riskiluvuksi tuli 1:50. Lapsivesipunktioon saan ajan huomenna. Itkettää ja pelottaa. :'( En jaksa nyt vähään aikaan kirjoitella enkä päivitellä listaa.
 
Diinu, :hug: jaksamisia ja onnea matkaan!

Täällä reenataan itsensä pistelyä, sokereiden mittailun muodossa. Toistaiseksi kunnossa. Ja lisäksi sittan alkanut ajoittain supistelemaan ajoittain ihan kipeästikkin huoh. Neuvolasta sanotaan et ei hätää niin kuuluukin toista odottaessa supistella. Ja ei sille mitään voi tehdä. Miten muilla supistelee? reveria eikös sulla jotain jopa tehtykin?

Unico ja Mötky 15+6
 
Olipas Myy-88 ikävä kokemus tuo katetrointiepisodi, ei varmana ollut kivaa : / Diinulle voimia!:hug:

Eilen kävin lääkärineuvolassa. Lekuri kun teki sisätutkimuksen niin sattui aika kivasti..:O Paikat kärsii nyt ilmeisesti Ph-tasapainohäiriöstä , joka tekee limakalvot kuiviksi. Tällästä kerkes jo heti alussa olla, nyt tää on jo toinen vai kolmas kerta kun ph keikkuu miten sattuu. Ei oo yhtään kivaa! :( Viimeksi meni ohi itsestään, ekalla kerralla hoidin Vagi-C kuurilla. Nyt kävin ostamassa apteekista samanlaisen. Onko muilla ollut ongelmia tän suhteen? Yhdyntään ei kykene, olen niin herkkä kivulle, limakalvot on niin herkät ettei liukkarikaan auta. Yhyy :( Meni tällä kertaa alapää-hommeleiksi :D
Niin, ja lääkäri sanoi, että alavatsavihlasut kuuluu nyt asiaan, ja miun tapauksessa kyse taaksepäin kääntyneestä kohdusta, ja että se alkaa pikkuhiljaa kasvamaan ylöspäin kun tila alkaa alhaalta loppua. Kohtu tekee kuulemma kiinnikkeitä ylemmäs niin se saattaa aiheuttaa kipua.
Rakenneuä on 11.7 :)
plussattu 14+4
 
Viimeksi muokattu:
diinulle paljon :hug: ja toivotaan että kaikki kunnossa.
tuomenkukka ei se lähete pitäisi mikään vaikea olla. täällä meillä lääkäri pistää sen menemään seuraavalla kerralla kun on neuvola lääkäri käynti.
vihlominen mulla vihloo vatsassa päivittäin. välillä enemmän ja välillä vähemmän.
rakenneultra vielä en ole aikaa varannut mutta katselin kalenterista että olisi heti heinäkuun alussa.
kysyin sitten eilen neuvolatädiltä kun kävin näytteen viemässä että mikä se miun laskettu aika nyt sitten on. muuttui päivällä taaksepäin joten nyt 25.11.
on vaan sellainen olo että loppukuulle mennään ;)

cadillac ja toukka 13+6
 
Voi Diinu :`( paljon voimia ! Toivottavasti lisätutkimukset ja niiden tulokset saa pian, ettei tarvitse kauaa odotella ja olla huolissaan. Toivotaan ,että kaikki kääntyy parhainpäin :)

Plussattu: mulla oli kans ihan alussa noita häiriöitä. Eka luulin, että se on alkava hiiva, mutta lääkäri otti näytteen ja määräs sitä samaa lääkettä mitä sinäkin olet "syönyt". Ph-arvo heitteli, mutta nyt on ollu kaikki ihan ok.

Minulla on ihan kamalia vatsakipuja, varsinkin jos olen ollut aamun töissä.. taitaa tulla huomenna löysäilypäivä töissä ja ilmoitan istuvani kassalla koko päivän! PISTE! tämä on ihan syvältä, että jos jotain vähän nostelee ja tekee rivakasti hommia, niin paikat on ihan superkipeet ja mitään en jaksa tehdä loppupäivänä :(
Olen kaupassa töissä ja toimin maitotalousvastaavana. Onneksi on senverran joustavat työkaverit, että pystyn mennä esim. sinne kassalle istumaan. Aamut yleensä on niin hiljaisia, että siellä saa oikeasti levätäkin välillä :) Oikeastihan siinä on 100 hommaa mitkä pitäis samalla tehdä, mutta en sattuneesta syystä ole niitä tehnyt ja pomo kyllä ymmärtää :) ..ainahan sitä voi ottaa sairaslomaa jos pomo alkais valittaa "laiskuudesta"..

Rakenneultra on minulla 12.7 jolloin on jo viikot 21+3

Viikon jatkoja kaikille!

Smaria ja tyyppi 14+6
 
Diinulle voimia! Toivottavasti kaikki menisi hyvin.Jännä että näin myöhään ilmoittavat siitä.Kun olet kuitenkin minun kanssa melkein samoilla viikkoilla ja sain tietää viikkoja sitten riskiluvun.Todella harmillista!

Näillä viikkoilla tosiaan on jo normaalia että on noita harjoitussupistuksia.Mulla supistukset alkoi vaan jo 14 viikolla ja olivat 3 päivää ihan säännöllisiä.Nyt kuitenkin seuraillaan ja saan liikkua normaalisti vaikka päivittäin tulee noita muutaman kerran.
Mulla rakenneultra 15.6 silloin on viikot 20+1.Siihen vielä kaksi ja puoli viikkoa.

Sairaalaolosta: Meillä esikoisesta mitattiin bilirubiiniarvoja vielä illalla kun saimme sitten lähtä kotiin 4 päivänä.Valohoitoon ei kuitenkaan joutunut.viimeiset päivät olin lähinnä vauvan kanssa kahdestaan.Olin yksin huoneessa ja kätilöt eivät juuri käyneet katsomassa.sama olisi ollut olla kotona.Tästä aion kysyä jos kummanki vointi sallii,että pääsisin 1-2 päivän sisällä kotiin.

Täällä myös sivuja vihlonut.Jos nousee nopeasti vihlasee sivuja.Ja ihan normaaleja tässä vaiheessa raskautta.
Kunnollisia potkuja oottelen.Vauva lähinnä pienestä potkii/liikkuu.Liikkeitä saa välillä ihan kuulostella.Voi olla että etuseinämässä oleva istukka vaimentaa niitä.Tänään kuitenkin kuuntelin sydänääniä ja oli selvää vaihtelua että liikkui siellä paljon.:heart:

Reveria 17+3
 
Hei!
:wave: Ilmoittautuisin uutena mukaan teidän joukkoonne, siirryn tuota joulukuisten puolelta. Alunperin laskettu aika kuukautisten mukaan oli 5.12, mutta tänään oli NT-ultra, jossa uudeksi LA:ksi kirjattiin 27.11 Synnytyspaikka tulee todennäköisesti olemaan LKS, ja olen 33-vuotias kahden alle kouluikäisen lapsen äiti.
Koitan alkaa perehtymään teidän kirjoittamiin juttuihin, nyt en ehdi alkaa lukemaa niitä, sauna kutsuu =)
 
Voimia paljon Diinulle ja paljon tsemppiä tuloksen selvittämiseen<3 toivotaan että kaikki hyvin!! Kyselit Papun riskilukemaa...vanhoista viesteistä sitten löysin "No niin, tänään käyty Naistenklinikalla ja päädyttiin ottamaan istukkanäyte. Riskiksi mulle tuli downiin 1:90"

Leikin vähän tutkijaa, mutta toivottavasti Papu82 ei haittaa :)

Voimia!!
 
Pitkästä aikaa jaksaa vähän näpyttääkin.

Diinulle paljon jaksamisia ja :hug: Toivottavasti olisi terve pikkuinen!

Nopeasti omaa napaa:
Oli tosiaan muutaman päivän supistuksia, ei onneksi muuttuneet kipeiksi. Sitten puhkesi kunnon flunssa, kuume kohosi yli 38 ja olo aivan kuollut : / nyt pikku hiljaa tolpillaan. Olen täälläkin käynyt lukemassa päivittäin mutten ole jaksanut mitään kirjottaa kun niin heikko olo :(
Liikkeet tuntuu jo todella selvästi, pieniä kunnon potkujakin jo välillä havaitsee varsinkin jos samalla dopplerilla kuuntelee ja osaa siten paikantaa :heart:
Maha kasvaa kovasti ja olo on raskauden osin hyvä :)
Nyt un vaan paranisi loppuun niin pystyisi nauttimaan enemmän

Jos huomenna jaksaisi enempi kirjoittaa, pitää lukea kaikki viestit uusiksi että tietää taas mistä puhuttu :ashamed:

Tiukutus&Masi 17+2 :heart:
 
Diinu: I´m with ya...! Voimia teille odotteluun :hug: Oliko niskaturvotusta vai hälyyttikö pelkkä veriseula? Tosiaan me saatiin riskiluvuksi se 1:90. (Britneyei haittaa,löysitkin jo tiedon :D) Meille tuli vaan ympäripyöreä kirje, jossa oli jo aika varattuna. Mä romahdin kyllä täysin sen saatuani. Menin heti nettiin ja käänsin sen ympäri. Ei voi muuta sanoa, kun että onneksi kuitenkin suurin osa noista hälyytyksistä on turhia. Vaikka tiedän et se ei tossa tilanteessa ehkä hirveesti lohdutakaan.
Toivottavasti saatte punktiosta tulokset pian! Odottelu on piinaavaa henkisesti.

Mulla on 20.6 rakenneultra. Se vähän jännittää. Mutta uskon ja toivon, että kaikki on hyvin. Eilen oli neuvola ja sydänäänetkin saatiin 15minuutin etsinnän jälkeen kuulumaan.:) En saanut vielä lähetettä sokerirasitukseen? Varmaan ens kerralla sitten heinäkuussa...

Vointeja kaikille!
 
Diinu :hug: mä olen aivan varma että kaikki on hyvin! :heart:

synnytyksistä ootte höpötelly... mua pelottaa ihan pirusti, mä oon iltasin ruvennu miettii tän kolmosen synnytystä, joka oli aivan järkyttävä, vauva painokin 4200g... mul on ny dietti päällä, ja toivon et ny vauva ei kasvais noin suureks.. joo mä en saa ees unta ku pelottaa.. mut ehkä se täst helpottaa!

liikkeitä en tunne vieläkään!!! niiiin turhauttavaa, mul on jo ihan semmonen fiilis et onko siellä enää eloa..?? neuvola ens keskiviikkona, jos sydämen sykkeet kuuluis... rakenneultra on 30.6... mahakaan ei mun mielestä enää kasva, mut on tos kuitenkin toi kova möykky.. siis kohtu, kyl mä sen tunnen ja se ottaa vastaan kyl ku esim. lapset hyppii päällä :)

mä koitan alkaa saamaan noi muksut siivoomaan ton niitten huoneen... :)

aurinkoa

nallemakarooni tytötx3 ja öhkömönkiäinen 16+0
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

En ole piiiiiiiiitkään aikaan käynyt lukemassa ketjua, kun monenmoiset muut jutut ovat olleet päällimmäiseä mielessä. Ekassa ultrassa meidän vauvalla todettiin "jännä kieppi" napanuorassa ja sen ennustettiin olevan joko napanuoran kysta tai omfalocele. Kystat eivät kai ole mitenkään vaarallisia ja niiden pitäisi olla oireettomia. Omfalocele sen sijaan on erittäin vakava juttu; siinä vauvan suolistoa ja sisäelimiä on pullahtanut napanuoran sisään ja joka kolmannella vauvalla siihen liittyy lisäksi erittäin vaikea kromosomihäiriö. Sain ajan uuteen ultraan, jotta nähdään tarkemmin, kun vauva on hiukan kasvanut.

Tokassa ultrassa arvailu edelleen jatkui, mutta niskaturvotus oli kuitenkin ok ja tehtyjen verikokeiden perusteella kromosomihäiriötä ei pitäisi olla. Edelleen varattiin uusi aika ultraan. Tässä viimeisimmässä ultrassa lääkäri totesi kiepin näyttävän enemmän kystalta, joka olisi siis vaarattomampi kuin omfalocele.

Nää viikot on menny enemmän tai vähemmän sumussa. Alkuajan omat tuntemukset siitä, ettei oikeen oo osannu koko raskaudesta iloita ja lisäksi tämä asia ovat painaneet mielen matalaks. Toisaalta on tullu valtava leijonaemon rakkaus pikku vauvaa kohtaan, niin topakasti ja iloisesti se vilkutti äitille ja isälle ultrassa. Kaikki vauvan rakenteissa pitäisi olla kunnossa, niitä katotaan vielä tarkemmin rakenneultrassa juhannusviikolla. Toisaalta taas on ajatellut, että se otetaan vastaan, mitä annetaan. Mies on ollut ihanana tukena ja tytärkin (1 v 7 kk) on aivan kuin se käsittäis nyt olevan jonkun vinossa ja paijaa äitiä. Välillä on ihmetyttänyt suuresti se, miten lääkärit suhtautuu siihen, kun sanoo, että me halutaan vauva pitää, vaikka se kaikki ei olisikaan kunnossa. Satuttaa se, ettei ne oo ihan ymmärtänyt, jos ei halua mennä lapsivesipunktioon yms. Mitä se muuttaisi, kun tämä kaikki tiedetään jo ja vauva halutaan pitää anyway.

Nyt on pakko lopettaa kirjoittaminen, työt ottaa.

Ilo09 ja Hermanni 16+1
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille myötätunnosta. Erityisesti papu82 varmasti tietää aika hyvin miltä tälläinen tuntuu. Sain tänään tiedon että lapsivesipunktio tehdään ensi viikon tiistaina ja tulokset saa n. 5. päivässä. Sitten ollaan viisaampia.
 
Diinulle pikaisesti tsempitykset ja voimahaleja. En väitä tietäväni miltä tuntuu odottaa tutkimuksia ja tuloksia. Eräs ihminen kerran sanoin vastaanvanlaisessa tilanteessa, että heillä on kuitenkin ennusteenkin mukaan edelleen 98% mahdollisuus saada terve vauva. Noin päin se kuulostaa paljon paremmalta kuin 1:50. Toivotaan, että tekin kuulutte enemmistöön :hug:

T: Manna* ja Mytty 18+0
 
Ens viikko voi olla raastavaa odottelua Diinu, mutta toivotan paljon jaksamista ja voimaa odotukseen.

On puhuttu rakenneultrista, no meilläkin se on 11.7 kuten oon huomannu monella muullakin olevan :) voijaan sitten porukassa jännittää, vaikkei tuo muakaan kauheesti jostain syystä jännitä. Odotuksia on kylläkin... toivon että kaikki on niinkun pitää ja jospa sieltä paljastuis tietoa sukupuolesta.

ilo09 sulla on kyllä ollu paljon jaksamista ja epätietoisuudessa elämistä :hug: Onneks huomasivat sen kystaksi kuitenkin.
 
Ilo09
Mullakin ekassa raskaudessa vauvalla havaittiin omfalocele. Meilläkin lääkärit olivat sitä mieltä että istukkatutkimukseen on mentävä (nt hälyttävä) eli meille ei periaatteessa annettu mahdollisuutta kieltäytyä.. Istukkatutkimukseen sitten päädyttiin ja vauvalla oli 13-trisomia eli pahin kehitysvamma mitä voi olla :( tämä raskaus loppujen lopuksi meni itsestään kesken..
Tiedän miltä epätietoisuus tuntuu! Toivottavasti vauvalla on kaikki hyvin :)
Jaksamisia teille, sinulla on ihailtavan positiivinen asenne! *halaus*

Myy rv 16+0 <3
 
Hei kaikki!:) Tällä olisi yksi uusi odottaja teidän joukkoo. Olen kirjoitellut tuolla pikkukakkosissa, mutta ajattelin siirtyä tänne samoilla viikoilla menevien joukkoon. :)
Meille siis toinen tulossa esikoinen täytti muutama päivä sitten vuoden. LA olisi neuvolan mukaan 30.11 mutta ultrassa sanottii että 27.11,ei vaan alkanu sitä muuttamaan kun ei heittoa ollut kun pari päivää. Ja KOKSissa ois tarkotus synnyttää.

Hannaliina ja Urpo 13+6:heart:
 
Kiitos jälleen myötätunnosta. Yritän kyllä kovasti ajatella juuri niin, että 98% varmuudella vauva on terve. Pelottaa vaan että jos me juuri kuulutaan siihen 2 prosenttiin. Itse punktio ei vielä pelota, mutta varmaan tiistaina viimeistään alkaa jännittämään. Yritän kokoajan olla tiedostamatta sitä että olen raskaana. Onneksi maha ei vielä isosti ole pullahtanut esiin. Ahdistaa ja on kova huoli. :(

ilo09, ei ole sinullakaan helppoa. Jaksamisia!
 
nallemakarooni mie lihoin meidän kahdesta viimeisimmistä lapsista molemmista noin 20 kiloa.
silti toinen painoi syntyessään vain 2990 ja toinen 4270. ensimmäisestä lihoin noin 10 kiloa ja hän painoin 3530.
mie en niinkään pelkää isoa vauvaa vaikka olikin hieman hankalampi synnyttää tai paikat oli vähän kipiämmät mutta mie pelkään sitä kuinka nopeasti tämä neljäs tulee.
kaikki synnytykset on puolittunut edellisestä ja jos miettii että viimeksi koko homma kesti 6 tuntia niin kestääkö tämä 3 tuntia : / tulee kiire sairaalaan....

cadillac+toukka 14+2
 
heissan!
Diinulle jaksuja odotteluun..:heart:

Täällä ei muuten ihmeempiä,viikonloppu mennyt maailman kylä-festareila ja eilen sain lapsetkin kotia,ovat olleet isänsä kanssa viime viikon. ihmeen hyvin sitä on jaksnut viikonlopun aikana olla jaloillaan ihan koko ajan,eilen jo alkoi tuntumaan että lantio paukkuu,mutta kun osahti hetkeksi,niin johan auttoi...
Vatsa on ihan hurja,sitä ei voi peitellä millään.Onneksi ei ole tarvettakaan,mutta mulla on kriisi joka kerran vaatteita pukiessa,kun ei ole vielä oikein tottunut uusiin muotoihinsa...:LOL:
Kiloja on tullut tähän mennessä 6 lisää!! toivon että tasaantuisi...lähtöpaino oli kyllä alle 50kg,mutta silti..joka raskaudessa tullut kiloja 30! nyt ei haluaisi sellaista määrää itselleen,kymmenen kiloa vähemmänkin olisi mukava.

Maanantai ja työpäivä,kuopus täyttää tänään 5 vuotta,eli mun seuraava synnytys on noin 5,5v edellelisestä..:) aika pitkä välli omasta mielestä,saapi nähdä kuinka se vaikuttaa synnytyksen kulkuun. Mulla on aina niin tunteet pinnassa näinä syntymäpäivinä..oitin eilen jo itkemisen!!:LOL:

mutta ihanaa viikkoa kaikille!

EevaN ja Pieni 13+3
 

Yhteistyössä