<3 <3 MARRASKUUN massukat TOUKOKUUSSA 2011 <3 <3

Hei kaikille!

Tässä vihdoin ja viimein uskaltautuu ilmoittautua uusi odottaja. Alku on ollut lievästi sanottuna kankeahka ja nyt vasta oikeastaan alkanut itsekin uskomaan, että pikku kaveri sieltä tulossa on. :)

Lyhyesti tässä kerron perustietoja. Esikoista odottelen, ikää on 25 vuotta ja lasketuksi ajaksi on muotoutunut 25.11. Np-ultra on käyty ja veriseulonnat tehty, vilkas toveri siellä köllötteli ja kaikki hyvältä näytti. Tosiaan kaksosina lähtenyt liikkeelle tämä raskaus ja toinen tippui kyydistä jo melko aikaisessa vaiheessa, onneks tämä toinen on jaksanut sinnitellä.

Tässä tälläinen pikapäivitys, nyt täytyy alkaa yövuoroon valmistautua. Lueskelen tarkemmin tätä ketjua pimeinä tunteina, jotta kerkeän vielä kelkkaan.

Hauskaa ja lämmintä viikonloppua kaikille!
 
mandi, onko sulle selvinnyt et onko se isompi noissa rattaissa siinä ylhäällä ihan suojaton jos vauva on siinä ns oikeassa istuimessa niin kun oon ymmärtänyt ja isompi sit siinä yläpuolella?

triplamama, älä välitä sora äänistä, jaksuja. tosi törkeä kyllä toi että voi kuolla. siihen kun tajuaisi tilanteessa tuumata takas et niin voit itsekkin tai vastaavaa.

vakuutuksista
vielä, onhan niissä hinta eroja mutta myös korvaavuudessa on eroja. kannattaa tutustua ja miettiä mitä ite haluaa. ei niin kun meillä meni esikoisen kanssa olitiin vikana mahollisena päivänä hakemassa.

duppeli, tervetuloa! ja jaksamista yöhön. Kauanko aiot tehdä yötä?

Tänne huoh oli se samperin sokeri rasitus. Hyvä ettei taju lähtenyt. Täällä tosiaan istutaan siinä odotushuoneessa kaikkien kanssa. Tosin onneksi tunnin jälkeen pääsin huilimaan, kun oli niin huono olo ettei meinannut pystyssä pysyä ja myös jos en olis päässy niin mun testi olis loppunut aikaisemmin oli sen verta etova olo. sinällään jos kaikki rasituksessa olijat olis tarvinnut petipaikan niille olis voinut tulla hätä. Meinaan mummut sano et tää päivä oli vaan rasituksia varten ja koko odotusaula oli ihan täynnä väkeä.

Muuten ok olotila jännittää vastaus. Mutta jaksanut ulkoila ja muuta. Meillä avattiin grilli kausi :D ihanaa... ja löytyi ainakin yksi grillattava mitä Tyty syö, sille maistu grillattu maissin palanen hienosti kalvo syötävät siitä suuhunsa.

Unico ja Mötky 15+1
 
heippa kaikille! uusi odottaja ilmoittautuu. ensimmäistä ootellaan ja ikää miulla on 29 ja laskettuaika on isänpäivänä eli 13.11. oon tälleen himpan myöhäisherännäinen kun sain tietää raskaudesta vasta 13+1. nää pari viikkoa ollu aika ailahtelevat mietteet. mut pikkuhiljaa tää alkaa hahmottuu et mitä oikeen on tapahtumassa. sen verran taustoja et ollaan miehen kanssa oltu ehkäisyttä 2,5 vuotta. on aateltu et tulee jos on tullakseen. mitään ei kuitenkaan koskaan tapahtunut, mutta ei siitä stressiä otettu. nyt olin sit ihan toista asiaa hoidattaa niin selvis tämä raskaus. oireita ei ollu tai niitä ei tähän osannut liittää. mut kuitenkin silloin kun tän raskauden sain tietää niin siinä samalla se niskaturvotus selvis et ok ja se tätipä tuumaskin et pahin on jo ohi muutenkin. tosin siitäpä se paniikki vasta sit alko kun pääs kotiin pohtimaan tätä himpan yllättävää tilannetta. päivä me kerettiin tätä itekseen miettiä kun päätettiin kertoo muillekkin. miehen vanhemmat oli tulossa muutenkin kahville niin sit oli hyvä kertoo. kuulemma olivat jo pihalla kattonu et ihan kun olis tullu ylimäärästä. et olikin kyl tosi hyvä jo kertoo heti kun nyt tätä ei enää voi olla huomaamatta ja pari vk menny vasta.

mie nää aiemmat ketjut kävin eilen ja tänään läpi. en nyt erityisemmin muista mitään erikoista sanottavaa mihkään muuta kun onnea kaikille tasapuolisesti.

14+6
 
Viimeksi muokattu:
varvas82 onnea ja hurjasti! noi on niin suuria ihmeitä kun raskaus alkaa noin ettei sitä ole itse huomannut...:)

Täällä ei ihmeempiä,vatsa on pullahtanut ja eilen juhlissa kun oltiin grillailemassa niin siellä kyselivät että millois jään äitiyslomalle,kerroin että vasta lokakuussa niin kyllä oi ilmeet hymyn arvoinsia..:DD ilmeisesti tällä masulla sit on kokoa muidenkin mielestä! mä toivon ettei kasvaisi isoksi,tykkään pienistä masuista...tytön kanssa oli tooosi iso ja pojan kanssa musta ei huomannukkaan että olin raskaana edes pari viikkoa ennenkuin poika syntyi.
Tämä päivä vielä lepoa ja huomenissa aamuvuoroon. Ultraan tiistai-aamuna, Vauva liikehtii edelleen ja haluan ajatella että kaikki on hyvin. Toivon vain että sielä olisi yksi hyvä vauva,ei kahta.

EevaN ja Pieni 12+2
 
Heippa pitkästä aikaa!!

Luin ihan pikaseen teijän txtei. Oon ollut flunssassa tässä pari viikkoo enkä oo jaksanut vana käydä täällä ollenkaan. Nyt on vuorostaan myös poika kovassa kuumeessa ja mies. Että näin meillä. Oksentelu jatkuu edelleen, mutta ei onneksi enää joka päivä. Ja pahaolo loppuu samantien kun olen oksetanut.

vauvat voivat hyvin. Np-ultra takana ja molempien niskaturvotus oli 0,6 ja muutenkin kaikki hyvin. Kaksoset ovat erimunaiset onneksi, eli molemmilla omat isutkat. A vauva vaan löhöili ultrassa ja B vauva riehui hulluna siellä :) Lääkärissä olen käynyt myös sen jälkeen ja sydänäänet kuului hyvin. Silti on aina pieni pelko persuksissa, että mitä jos ne ei kasvakaan siellä, kun mun maha ei kovin iso vieläkään ole.

La muuttui ja on nykyään 18.11

T: Anzu ja pallerot rv13+2
 
Tervetuloa uudet! Lisäsin teidät listalle. :) Päivitin myös anzun tiedot.

Yrittäkää muistaa kuitenkin laittaa mulle nuo päivitettävät tiedot yv:nä niin ei tarvitse tekstien seasta kaivella. Joka päivä en kuitenkaan käy pinoa lukemassa.

Pihahommissa on nyt mennyt aika ja nytkin pitäisi lähteä jatkamaan. Palailen paremmalla ajalla.

Diinu & Pipana 17+0 POKS
 
Heissan pitkästä aikaa=)

Neuvolassa kävin 1,5 viikkoa sitten. Kun mulla ei ollu virtsanäytettä mukana, niin en saanut sellaista edes antaa.. kummallista, kun eivät edes etukäteen kertoneet!! Eipä siel mitää ihmeellistä, tuli niin turhautunut olo käynnistä. Eivät kuunnelleet sydänääniäkään. Painelivat mahaa, mittasivat verenpaineen ja painon. Se oliki siinä. Antoivat lähetteen viikolle 30. sokerirasitukseen perhetaustan vuoksi.
Sattumoisin kävin lääkärissä pari päivää neuvolan jälkeen ja siellä sain antaa virtsanäytteen ja hupsista siinä oliki liikaa proteiinia. Mut verenpaine oli normaali eikä ole turvotusta, niin antoivat olla eikä mitään lisätutkimuksia asiasta... seuraavan kerran tsekataan ilmeisesti 2kk päästä! Et näin Tanskassa! Äitini oli juuri sillon käymässä ja hän on lääkäri ja kokenut neuvolalääkäri. Eipä ollu äiti tyytyväinen, mut minkäs teet kun ei ole verenpainemittaria eikä virtsatikkujakaan ole helppo ostaa..käytiin niitäki kyselee. Täytyy toivoa et vauva voi hyvin masussa ja kasvaa mukavaa tahtia. 16.6. olis rakenneultra, siellähän sit näkee kasvaako vauveli niinkuin pitäis.

Rautaa sain luvan rupee popsimaan neuvolan jälkeen.
Niin joo... Tanskassa on uudet kuviot, ensisynnyttäjätki joutuu lähtee kotiin 24h sisällä synnytyksestä, jos kaikki menee normaalisti! Sit parin vuorokauden sisällä uudestaan sairaalassa käymään, et tekevät parit testit vauvalle: kantapää-verikokeet ja kuulo kokeen.

Perheelle olen nyt saanut kerrottua ja oikeein iloisia kaikki olivat :heart:

Jyllanti 16+2
 
Tervetuloa taas uudet! Meidän poppoo vaan kasvaa,sanan kaikissa merkityksissä :)

Unico Vaunut tulee postissa tällä viikolla,mutta kuvissa näyttää tosiaan siltä että sisaristuimessa ei olis mitään kuomua suojana. Mutta jos sataa lunta tai vettä niin siihen saa kyllä sadesuojan päälle,toivon että jotenkin fiksusti. Olen aika varma että kaikissa rattaissa on hyvät ja huonot puolensa,nämäkään tuskin täydelliset, mutta kaikki muut ovat olleet aivan mahdoton vaihtoehto. Toivottavasti nämä ovat sitten käytössä hyvät. Ainoa josta jo nyt olen huolissani on se,että tavarakori on ihan onneton noissa phil&tedseissä. Toivottavasti pärjätään! Voin ilmotella sitten kun ollaan hetki käytetty,että miltä tuntuvat :)

Tänään oli ihana päivä,oltiin perheen kanssa kolmisin koko päivä. Käveltiin linnunlauluun(rantahuvila) kahville ja nautittiin kesästä, kahvi maistui taivaalliselta ja pojalle kelpasi rusinat. Kotona tehtiin rauhassa ruokaa,tuhatta eri sorttia ja vaan nautiskeltiin vapaapäivästä<3

En nyt yhtään muista mistä ollaan juteltu..

Mandi ja kirppu 14+0
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet + onnea teillekkin hyvistä ultrista!

brut Mulla rakenneultra on 11.7 :) sehän ois ollu hyvin jos ois sattunu 30.6 kummallekin. Joo ehkäpä mäkin osaan vähän paremmin ens kerralla suunnistaa sinne gravidaan, kun tullaan miehen kans autolla. Viimeks kuljin linja-autolla ja kävellen nii just jostain sieltä rakennustyömaalta käppäilin ja luikin vaikka missä puskissa :D Asutko ihan jkl seudulla vai?

Annoskoot on pienentyneet. Oon ollu aina kova syömään mut nyt tökkää ihan stoppi jo paljon aikasemmin kun ennen. Esimerkiks hampurilaisateria (jep, kamalan terveellistä).. jaksoin ennen tietysti ihan heittämällä syyä kokonaan ja vaikka kaks! Mut nykyään jää hampurilainen puoleenväliin ja ranskalaiset syön loppuun puol väkisin. No kyse on kylläkin isoimmasta mahdollisesta ateriasta mutta kuitenkin... :D

Ja tässä oli nyt paljastus mun ruokavaliosta vai. No onneks ei tuu kun joskus viikonloppusin vedettyä tollanen mättö, viikolla yritän kotiruokaa tehdä.

Pahoinvointihan mulla loppukin jo reilu kuukausi sitten, mut nyttemmin on tullu taas sellasia öllötys-heikotuksia ilta-aikaan varsinkin, että pakko käydä napsimassa jotain pientä.

Ainiin täällä muuten selvis että anoppi toivois tyttöä.....:)

~Britney & muurahainen 13+4~
 
Huomenta!

Tervetuloa uusille (vaikka sellainen itsekin olen :D)!

Annoskoot ovat todellakin pienentyneet. Hyvä sinänsä...

Varpaalla rymisemällä tullut raskauden tieto :) Onnea!

Tapaaminen: pk seudulla, höh. En taida täältä 250km päästä tulla sitä varten ;)

(.) Tuli tänään pyörällä töihin, jee (reilu 8km)! Sen sijaan sai myös perjantaina ensimmäisen itkukohtauksen. Mies oli ottanut juhlissa useamman oluen (mikä kuulu asiaankin, ei sillä) ja sanoin hänelle että olet ehkä hieman liian humalassa minun makuun. Ei ymmärtänyt yhtään ja siitä se sitten tuli. Itkin lohduttomasti varmaan tunnin. Nyyh. Itku pitkästä ilosta, kuvaisi hyvin tuntemuksia! :'(

Lisäksi omaa mieltä tietysti painoi se vauvan sijainti (liikkui viikonloppuna!!! HUH! Useammasta eri kohtaa kuului kovasti potkut ja äänet, jee ;)) ja työtilanne. Meiltä sai viime viikolla 10 tyyppiä YTn mukana potkut ja tietysti poden nyt huonoa omaatuntoa siitä, kun sain jatkaa, koska olen raskaana. Olisinhan siltikin voinut saada jatkaa, mutta... Plääh. Koko vkl oli vähän herkkis olo. Eilen onneksi tehtiin ystävien kanssa ystävän häihin kiitoslahjoja, se piristi mieltä.

Myös se, ettei voi enää liikkua entiseen malliin, yllättäen ottaakin päähän. En pysty enää kävelemään niin kovaa, että pääsisi tiettyjen ystävien kanssa lenkille. Ei voi käydä spinningissä, koska sykkeet nousee. Myöskin väsymys rajottaa liikkumista. No, onhan mieli ollutkin lähes koko raskauden positiivinen, joten odotettavissa oli myös alamäkiä.

Aikamoiseksi valitukseksi meni, vaikka varsinaista valittamista ei edes ole :D Toivottavasti joku on kokenut edes vähän samoja juttuja...

Pahoitellen,

Aplari ja Taikku 14+6
 
huomenta :)

tervetuloa uusille =) duppeli melkoinen raskauden alku sinullakin (täällä toinen paljon vuotanut ja pieni epäilys myös, että olisi kaksosista toinen tippunut pois), mutta onneksi nyt kaikki hyvin! varvas82 ihana yllätys, onnea kovasti :heart: aplarille myös tervehdys, jos en ole vielä moikannut :wave:

onnea myös hyvistä ultrakuulumisista ja EevaN:lle onnea matkaan huomiselle =) sä taidatkin olla sitten viimeinen nt:ssä kävijä meidän porukasta?

jyllanti80 voi höh noita tanskan käytäntöjä : / ei sun äidin olis mahdollista saada neuvolasta niitä liuskoja, joilla testataan protskut ym pissasta? mä sain viime raskaudessa niitä nlan tätiltä ison nipun kotiin, kun oli raskausmyrkytysepäilys päällä vkolta 32 lähtien. testailin sitten itse joka päivä kotona. ja appiukolta sain verenpainemittarin lainaan. oiskohan sullakin joku tuttu, joka lainais?

anzu86 tsemppiä, kurjaa että oksentelu jatkuu vieläkin :(

aplari täällä toinen joka ihan rikki kun ei ole päässyt liikkumaan :( ensin en saanut liikkua vuotojen takia n 2kk:en ja vieläkin vaikka kai saisi liikkua, pelottaa melkoisesti, kun pikkuisenkin enempi liikkuu (siis että alkaisi taas vuotaa). suren että synnytykseen mennessä olen täysin rapakunnossa. no, pikkuhiljaa yritän kyllä liikkua taas, mutta en varmaan pääse lähellekään kuntoa ennen raskautta... : /

annoskoot on ehkä pienentyny mutta syödyn ruoan määrä kyllä ei :D ja aamulla vaaka näyttikin jopa +1kg :whistle: kun tähän mennessä ollut lähellä nollaa painonmuutos. mutta se piristi että kun vaa'alla käynnin jälkeen pistin vaatteet päälle, niin jäi tissin kohdalta KAKSI nappia napittamatta, sen verta on rintavarustuskin kasvanut =) ja toinen selkeä paisumus on käynyt tuossa masun kohdalla, että kaipa tuo kilo on nyt sitten ainakin ihan "oikeisiin" kohtiin tullut ;)

vakuutuksista vielä niin katsokaas myös sekin, mikä on omavastuu ja kuinka usein sen joutuu maksamaan: per sairaus vai esim kerran vuodessa. ja se vaikutta yleensä myös olennaisesti hintaan, että onko samassa paikassa kotivakuutus. me siirrettiin esikoisen aikaan kaikki vakuutukset, kun haluttiin nimenomaan sellainen vauvavakuutus, jossa omavastuu menee mahdollisimman harvoin. pohjolasta löydettiin paras kokonaispaketti, kilpailutettiin samassa sitten kaikki henki-, auto- ja kotivakuutuksetkin... onneksi se on nyt tehty ja tälle tulevalle vauvalle helppo ottaa vakuutus samasta paikasta.

(.) takana ihana vkl mökillä, pahoinvointi helpottamassa ja suht pirteä olo, kun olen alkanut nukkua paremmin (alkuraskauden vain huolehdin yöt). kesälomaankin on vain 2 vkoa, jee =) joo, ja saatiin ja hyväksyttiin viime viikolla ostotarjous myös meidän 2 vkoa myynnissä olleesta kämpästä, että sekin stressi alkaa olla ohi. elokuussa päästäänkin sitten uuteen kotiin! :)

aurinkoista viikon alkua ja hyvää vointia mammat!!

t. manna8 + ernesto 13+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tuli mieleen tuosta Aplarin viestistä noista mielialoista kysellä teiltä muiltakin että miten mielialat vaihdelleet?

Mä sain jo alkuraskaudessa itkukohtauksen ja sen jälkeen ollu sitten joka riidan jälkeen parkumassa (ennen en itkeny) ja se mikä tässä on kauheinta, niin etsin pienimpiäkin vikoja ja marmatuksen aihetta (miehelleni) ja annan joka kerta palaa täysillä.
Mut myöskään oloa ei oo helpottanu se, että mies on kantanu kortensa kekoon siinä että jos kaikki vaikka oliskin hyvin niin sitten hän itse järjestää jotain "kivaa" josta menny nyt ihan pois tolaltani.
Meillä onkin menny vähän huonommin, koska olin yhessä vaiheessa sitä mieltä että lähen tästä menemään kun mies ei osaa muutakun aiheuttaa pahaa mieltä...mutta en kuitenkaan halua luovuttaa helpolla ja jaksan antaa anteeksi, vauvankin takia.. pitää vaan muistaa asioiden suuruusluokat ja miten tärkeetä on se että meistä on tulossa PERHE. Niin.. kunhan mieskin sen muistais...
 
Täällä ilmottautuisi yksi marraskuun odottaja. Laskettuaika on 16.11. Kolmas lapsukainen on tulossa, kaksi ensimmäistä on poikia. Viime viikolla oli ensimmäinen ultra ja oli ihana nähdä pikkuinen, rakenne ultra + lääkärikäynti on vasta heinäkuun alussa. Mulla siis sairauden vuoksi myös lääkäri samalla.
Jorvissa olisi tarkoitus synnyttää ja ikää mulla 22v.

Ja samalla nyt vastaan ton Britneyn mielialajuttuun. Mulla vaihtelee mielialat ihan hirveesti, niinkuin edellississäkin raskauksissa. Ekana itketään, sit raivotaan, sit taas itketään ja lopuks nauretaan. Mies kyllä ihmeen hyvin kestää mun oikutteluni, yritän hillitä itteeni mut se on vaikeeta :/

Niin ja raskaudesta ei vielä olla kerrottu kellekään, tämä on siis ensimmäinen paikka johon kerron.
Nyt on kait viikkoja 14+5
 
Uusille tervetuloa :flower: Varvas82, ihana ylläri! Mullekin selvisi vasta viikolla 8 että raskaana ollaan, kiva kuulla että en ole ainoa myöhään herännyt :heart:

Ja suoraan asiaan eli (.) :D
Hankinnoista: Ostin perjantaina ihanan timmit kiiltävän mustat äitiysfarkut (tai pikemminkin "jegginsit", farkkujen ja legginsien välimuodon). Mahtavaa omistaa yhdet housut jotka tuntuu mukavalta päällä! Samalla tarttui mukaan 3 pitkää viskoositunikaa ja yksi masutuubi - näillä pääseekin jo pitkälle. Ensi viikolla saan lainassa olleet vanhat äitiysvaatteet takaisin. Eksyin samalla Kampissa Polarn O.Pyret:hen, voi apua, siellä oli taas vaikka mitä ihanaa 3-vuotiaalle! Huh. Onneksi töissä kun käy, rahan tuloa ei voi estää, joten täytyyhän ne pennoset jonnekin tuhlata :xmas:

Me tarvittais uudet vaunut, olen tehnyt gallupia ja luulen että päädytään Emmaljungan Duo Edge -malliin. Vaunut tulee olemaan meillä kovassa käytössä, ja osin hiekkateillä, joten saa olla kunnon kestävä maastomalli, mikään supersuloinen Stockmann/Burberry-äidin kolmipyöräinen urban/citymalli ei ole meille sopiva. 4v sitten ostetut Teutonia Prestiget ei kestäneet meillä käytössä, niistä on jaarut ja akseli (?) rikki.

Annoisko'oista ollut puhetta: Eilen oltiin koko perheen kanssa Nuuksiossa retkeilemässä - eväinä oli makkarat, voileivät ja hedelmäsalaattia. Söin ihan yksin n 2l hedelmäsalaatin kun pojat panosti tuohon makkarapuoleen :LOL: Siis söin kyllä myös oman juusto Campingin ja voileivät, tietenkin :D Muutoin olen kyllä huomannut saman kuin Britney, että vatsa tulee äkkiä täyteen ja mieluummin lopettaa syömisen ajoissa kun kärsii monta tuntia huonosta olosta.
 
Varvas tervetuola ja onnea, hurja tilanne sulla :)

Mandi, juu kerro kokemuskia kun saat niitä :D meillä varmaan syksyyn asti vertaillaan ja kattellaan mitä hommattas, jos ei hyviä tarjouksia tuu ennen ja sen jälkeen kun on saatu päätettyä :)

Britney, älä välitä on meilläkin ajoittain jotain nouto ruokaa, kun ei jaksa väsätä tai muuten. Ja nyt pitää kerta viikkoon tai jotain hakea mäkkäristä et saa lasit :D ja hurjintahan se et sit saa toi tirppakin ranskiksia, onneksi ne saa suolattomina.

Pa-pillon tervetuloa!

mielialat, juu heittelee jonkin verran. Nyt vähemmän kun on muuten toi olotila kunnossa. Ekaa kertaa raskauksien aikana mun kilpirauhas taso on hyvä, ja sen huomaaa, jaksaa vaikka mitä :)

Sokerirasituksesta, jaapa jaa antaas kattoa, paasto oli kohholla et mitä tästä nyt. Neuvolasta mittaus välineet, muttamitä muuta. Kellään tieto vaikuttaako se vauvan vakuutuksen saamiseen? hiukka harmittaa jos nyt pitää oikein alkaa kyttäämään mitä syö ja miten kun muutenkin se on ajoittain hankalaa kun ei maistu. Nyt sentään on isompi repertuaari kun esikoisen aikaan mikä menee alas. No neuvolaan tuli ylimääräinen pika käynti mut eiköhän se siellä sitten selviä.

Unico ja Mötky 15+3
 
Hei kaikille! Siitä onkin pitkä aika kun viimeksi olen täällä kerennyt käymään.
Viikot on menneet nopeasti eteenpäin. Masu alkaa näkymään kivana pömppö mahana, ei voi enää oikein salailla keneltäkään. Voi olla että jotkut katsoo että oon lihonut, mutta kun oon aina hoikka ollut ja tää mahan muoto on vähän erilainen niin voi olla että siitä tajuaa nopeesti :)
Mielialat ei oo miulla heitellyt juurikaan yhtään.
Miuta harmittaa ku oon harjoittelussa keskussairaalassa ja sain sieltä rsv-viruksen (flunssan) ja tulin kipeeksi, toista viikkoa vielä limaisuutta ja yskää. Flunssa tuntuu paljon rankemmalta raskaana ollessa.
Eipä tässä muuta, hyvää kuuluu kaikinpuolin muuten :)

plussattu ja ihmelahja 14+3
 
Tervetuloa uudet minunkin puolestani!



Mieliala on tosi itkuinen, varsinkin nvolakäynneillä, mtt hoitajalla käydessä ja jos mies erehtyy alkamaan syyttämään jostain :'( mutta kun olen itsekseni taikka esikoisen kanssa touhuan niin ei itketä. Väsynyt äiti on täälläkin kun öisin levottomat jalat kiusana (vaikka otan joka ilta magnesiumia) ja esikoinen on keksinyt kömpiä yöllä meidän sänkyyn eikä ala nukkumaan kun potkiutuu vaan *haukotus* Mieliteoista sen verran, että nyt on iskenyt älytön himo tomaatteihin ja jääteehen :p

jyllanti80 mä sain kyllä myös neuvolasta niitä liuskoja, jotta sain tehtyä testejä kotona!

Kiva lukea teidän muiden juttuja, että siellä jossain joku muukin potee samanlaisia tunteita, niin hyviä kuin huonojakin. Raskaana ollessa kaikki tunteet korostuu entisestään!

Ihan kuin mullakin olis maha yhtäkkiä pullahtanut..esikoiselta alkoi näkyä vasta viikolla 20. Nyt ei saa kohta millään pidettyä salassa,toki näytän lähinnä siltä että olisin lihonut..

Sikiön Liikkeistä itse en koe vielä,että niitä tuntisin.. ne tunteet mahassa on luultavasti vain suolenmutkan ilmakuplia :p

Kipuja on myös täälläkin, sellaista menkkamaista jomotusta ja vihlontaa, omituista :| jospa ei olis vakavaa!!

Rosalinda78 15+2
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille :D

Täällä ollaan oltu neuvolassa ja np-ultrassa sitten viime kirjoittelun.
Kaikki hyvin :D turvotus oli 0,9 ja riski oli 1:26000. Tosi hyvä mieli tuli :D
Saatiin 5 kuvaa sairaalasta ja voi taivas kun vauva oli jo ihan vauvan näköinen :D Tyypillä oli hikka siellä masussa ja se heilutteli sormiaan siellä :D ja liikkui muutenkin tosi vilkkaasti :D
Aivot ja kaikki oli niinku pitääkin :D

Tilasin huuto,netistä dopplerin :D Mun ei pitäny sitä tilata, MUTTA tilasin nyt kuitenkin :D JA IHAN PARAS OSTOS!!! viikko sitten meni varmaan 10min ennenkun löytyi äänet (mies löytää ne aina heti :D ) ja nyt ne löytyy melkein heti :D :D :D siellä se mönkii ja potkii kovasti. Mitään liikkeitä itse en vielä tunne, tai sitten tunnen mutta en ymmärrä, että ne on just niitä sen liikkeitä.

Mielialoista on kans pakko kertoa... melkein hävettää, mutta.. Eilen mies sanoi jotain, mikä mun mielestä oli siinä tilanteessa loukkaavaa.. itkin melkein tuniin... SIIIIIIS TUNNIN !!!! jumankauta! normaalisti en edes itke ja siis kun se tilannekin oli niin typerä, kun ei siinä ollu mitään minkä olis pitäny mua häiritä.. normaalisti!
Menin peiton alle itkemään ja mies tuli silittelemään ja kyseli mikä on jne.. en ees tienny, itkin vaan!! ja siis kun itkin ihan niin etten saa henkeä välillä... ihan sairasta! vähän jo pelästyin, että mikä hitto täs nyt on! siinä yritin miehelle jutella ihan normaaleista asioista ja itkua vaan tuli, olisin kyllä nauranu, mutta tuli vaan itkua :D ei hitto mikä hormoonihirviö oon!
Toivottavasti vastaavia "kohtauksia" ei enää tuu... ainakaan montaa :D

että näin täällä :D

Vointeja kaikille

Smaria ja tyyppi 14+3
 
Heissan!
Tänään on nt-ultra,olen varmaan viimeinen menijä kun tämänhetkinen la on 2.12...:)
Jännittää ihan pirusti just tää niskaturvotusultra,en tie mikä siinä on. Kai se on sellainen tieto ainakin meidän osalta että jatkuuko odotus vai ei.Näin se meillä on siis päätetty.
Toivottavasti kaikki olsi hyvin.

EevaN ja Pieni onnenjyvä 12+4
 
Joskohan tässä pystyisi vähän kirjottelemaan ja lukemaan kuulumisianne, kun lapset leikkivät.

Onnea ultrassa käyneille! Kohta on kaikki käyneet nt-ultrassa. Ja kohta alkaa jo ensimmäiset rakenneultrat! Hui, miten aika menee ja meidän masuasukit kasvaa ja kehittyy!! :)

Mielialanvaihtelut on kyllä hassuja! Itsellä ei ole nyt ollut mieli herkkänä. Ekassa raskaudessa oli.

(.) Masu on nyt pullahtanut näkyviin. Pitäisikin ottaa kuva. Onneksi vasta nyt. Nyt vasta alamme kertoa ihmisille. Ei nytkään tiedä kuin muutama. Ei vaan olla nähty ketään. Ja itse tykkään kertoa kasvotusten tälläiset asiat.
Olot ihan normaalit. Ainoastaan silloin tulee heikko olo jos syömisestä on kauan.
Välillä alamasu kipuilee. Kai ne on niitä liitoskipuja.. Ja alapäätä vihloo myös ajoittain

Uusiakin oli vielä tullut! Tervetuloa! =)

Rosalinda78 Miten voit? Oletko hakenut apua? Voimia!

reveria (vai miten se meni =) ) Miten sun suppailut?

Jyllanti80 Onpas jännä että on erilaista käytäntöä, vaikka Pohjoismaissa ollaan. Jännittääkö sua tuo synnytyksestä 24h kotiin?

Nyt mua kutsutaan leikkimään pikkuautoilla :)

Biana ja Lahja-Armas 13+1
 
Tervetuloa uusille odottajille!!

Britney Asutaan noin 15km päässä Jyväskylästä.

Mielialat kyllä vaihtelee runsaastikin. Ja jostain ihan pienestä jutusta saa aikaiseksi ison aika helposti. Ehkä jossain vaiheessa toivottavasti tasaantuu..

Sokerirasitus olipahan kokemus, siis tänään siellä kävin. Onneksi oli sänky missä maata, ei olisi jaksanut niitä kahta tuntia odottaa istualteen. Sitten vielä mukava labratäti antoi kotiin lähtiessäni pillimehun, josta vähän autolle kävellessäni hörpin. Ja autolle päästyäni oksensin..Että melkein kannatti juoda ne muutamat hörpyt. Onneksi sitä litkua ei joutunut ihan älyttömän paljoa siellä alkuunsa juomaan. Ei ollu mitenkään kovin hyvän makuista. Sitten vaan kai huomiseen asti odottelua, että voisi soittaa neuvolasta tulokset.

Jyllanti80 Kuulostaa jotenkin aika hurjalle, kuinka nopeesti ne laittaa siellä synnäriltä kotiin.. Onko niillä niin tunkua siellä, että ei ole mahdollista pitää kauemmin? Vai vaan joku säästö juttu?
 
Mukavaa että on tullut vielä uusia odottajia mukaan!:)

Neuvolassa tullut käytyä.Mulla kylläkin hieman turhia nuo neuvolakäynnit kun käyn äitiyspuolella kuukauden välein.Sovittiinki etten käy niin usein kun samat asiat siellä.Seuraavan kerran meen neuvolaan ennen juhannusta kun haen kelan paperit (äitiysrahahakemukset+todistus raskaudesta).Rakenneultraan menen äitiyspuolelle 15.6.
Down riski oli 1:27000.vauvan Syke 145. Katselin esikoisen raskausajan korttia ja samat sykkeet ollu ja sekin poika.:) Hembba oli laskenut 125-> 118.Suositteli rautakuuria mutten oo vielä sitä aloittanut kun noissa vitamiineissa mitä syön on myös rautaa.Kuitenkin liian vähän...Pitäis varmaan käydä apteekista kysyyn mitä rautaa voi niiden kaverina syödä.
Supisteluja on edelleen.noin kaks kertaa päivässä.kuitenkin kivuttomia.Ja alavatsa polttoja on,mutta niitäkin vain muutaman kerran.Sikiö on liikkunut nyt paljon vähemmän mitä aiemmin.Sanoivat neuvolassa että turha huolehtia kun ei kaikki edes tunne liikkeitä.Mutta itteä kuitenkin huolestuttaa,varsinkin kun on välillä niin ei raskaana olo.Mutta muistelen että esikoisestakin tuli näillä viikkoilla epätodellinen olo kun maha ei ole suuri vielä ja oireet häviää.Välillä on kuitenkin huonoa oloa,jos syömisestä on pitkä aika.
Ootteko miettinyt kauan haluatte olla osastolla kun ootte synnyttänyt.Tai siis jos saa itse päättää ja vauvalla kaikki hyvin.Kaveri synnytti 3 lapsen nyt viikko sitten ja pääsi jo seuraavana päivänä kotiin kun kaikki oli hyvin.itse olen myös miettinyt että toivoisin ns.poliklinikkasynnytystä.En tykkää olla sairaalassa ja maitokin nousi esikoisesta vasta kotona 4päivän jälkeen synnytyksestä.kotona olisi ehkä stressiä vähemmän.
Mutta kirjoittelen taas..nyt auringosta nauttimaan.:)

Reveria 17+1
 
Poliklininen synnytys on minulla toiveissa jos vaan kaikki menee hyvin ja tuntuu siltä että minä sekä vauva jaksetaan mennä kotiin. En vaan pysty lepäämään osastolla niin hyvin kuin kotona. Kotona saa olla rauhassa =)

Hienoa reveria että suppailut on vähentyneet! Voimia!
 
täälläkin ultrasta selvitty,kaikki oli hyvin,yksi vauva oli ,hyvä vauva..:) vastasi hyvin viikkoja,laskettu aika on nyt 4.12. mutta uskon tämän tulevan aiemmin kun edellisetkin ovat tulleet..:) eli pysyn tässä marraskuistenkin ryhmässä..jos vain sopii..:)

EevaN ja pieni 12+4
 

Yhteistyössä