<3 HEINÄVAAVAT kesäkuussa <3 *poksuminen alkanut!*

miten pitkä matka: Synnytyssairaalaan on 80km/suunta. Tunnin kestää matka. Voi olla, että mies ajaa vähän sen alle, jos synnytys on hyvin käynnissä :p ( poliiseille terveisiä )

Mureena ja papu 37+5

Nyt lähdetään 70 km päähän shoppailemaan, enkä ota synnytyskassia mukaan, joten toivottavasti tulen kotiin sitten vauvan kanssa :D

Ps. enää kaksi päivää menkoista saatuun laskettuun aikaan. Mulla toi kummittelee vahvasti mielessä, kun lääkärikin arvioi vauvan nyt jo jotain reilu 3 kiloiseksi.
 
heipat kaikille!
tänne ei mitään kummalista, eilen oli neuvola ja kaikki ok. vauva laskeutunut ja kiinnittynyt ja kun liikkeet on hidastunut jne, niin epäili terkka että ei välttämättä kauaa mene sanoi että kun meillä saadaan remppa valmiiks ja saan siivottua niin eiköhän vauvakin ala tulemaan, kun en enää stressaa, katsotaan nyt. pitää mennä noita äijiä hoputtaa
ainut mikä harmitti oli kun terkkari sanoi että se lopettaa tuolla meidän neuvolassa... ja mäkun oon niin tykännyt siitä. kuitenkin tulee joku ihan idiootti seuraavaksi:/ synnärille meillä matkaa joku noin 15 kilsaa, että aika lähellä:)

onnea poksuista ja hyvistä kuulumisista kaikille :flower:

voimia loppuaikaan ja näihin helteisiin :hug:

tuuliinalle :hug: tsemppiä, varmasti kaikki menee hyvin!

toivova ja nyytti 37+2
 
Onnea Pikulle tyttelistä tätäkin kautta! :flower:

Matkasta Meillä 4,5 km sairaalaan, joten ei paha matka.

Turvotusta täälläkin, jalat (nilkat ja jalkaterät) ja sormet iltapäivästä/illasta melkoiset patukat, hyi. Nytkin pihalle lähdössä ja mietin, että mitkä kengät sitä laittaa, kun croksitkin liian ahtaat, kai ilman kenkiä sitten ;) Eilen illalla just valitin, että syntyispä parin viikon päästä, että pääsis tästä turvottelusta :kieh:

Juu, jos lähtis sinne pihalle ja sitten siivoilemaan, illalla tulee sisko poikaystävineen viikonlopuksi, joten pitää vähän rättiä heilutella... Helle kyllä vie voimia eikä jaksais paljon mitään. Aurinkoista loppuviikkoa ja supisteluja niitä toivoville! B)

Pikkumuksis rv 35+5
 
aurinkoista päivää!!!

meillä synnärille matkaa 75kilsaa,ja vähän jännittääkin kuinka sitä osaa lähteä ajoissa liikenteeseen..ennen ollut toi matka sellaset 15-20kilsaa ja synnytykset nopeita(kolmannesta ehdittiin silloin just ja just sairaalaan).mutta mies sanoikin että sitten ekasta merkistä olisi lähdettävä kuulemma :LOL:

ja tuttipulloista,kaks olen aventin pulloa ostanut ja tutteja 4kappaletta(ihan niitä pieneimpiä).meillä tosin lapset ei ole syöneet kukaan tuttia ollenkaan vaikka niitä olen koittanutkin.tuttipulloa annoin ensimmäiselle koska hänelle puhkesi pahat allergiat kuukauden iässä.mutta siis tälle ajattelin kyllä opettaa sen pullonkin syönnin,oli aika rankkaa kun tuo keskimmäinen söi tissiä yli vuoden ja koko ajan kiinni mussa.

eilen illalla tuli pari napakkaa supparia,mutta siihen ne sit taas loppukin..

babjuska+bömbbis 36+4
 
Aurinkoista perjantaita..
Onnea vauvan saanneille :flower: Itekkin olisin valmis jo synnyttämään ja lupaavasti supisteleekin öisin.
Neuvolassa oli kaikki kunnossa.
Turvotusta täälläkin ja paljon..Kädet/sormet on ympäri vuorokauden kumitkäkin nakit (oli jo ennen näitä helteitä) ei mee enää edes sormukset sormeen ja nivelet särkee..Nyt helteillä noi jalat turpoo päivän mittaan ja illalla on kenkien kansssa vaikeuksia, mutta yön aikana turvotus häviää..

Meillä synnärille matkaa joku 300-400m. Asutaan ihan vieressä. =)

katka&masukki 38
 
Täällä sormet nakkeina ja varpaat nakkeina ja nilkkanahkoja kiristää |O
Varjossa sellaset +29, saisko lisää lämpöä kiitosh :whistle:
Esikkokaan ei ole nukkunut 3 tai 4 päivään päiväunia - varmaan liian kuuma :/
Huomenna lähdetään vanhempieni mökille ja kyllä harmittaa kun ei pääse uimaan :'( No onneksi siellä rannikolla käy edes tuulenvire ja voin sentään liotella vaikka jalkoja rannassa...

Täällä ei mitään merkkejä synnytyksestä :headwall: Tosin mummuni eilen totesi, että mahani muoto on viikossa muuttunut tosi paljon, että pian alkaa tapahtumaan, jipii :D Hän on siis itse synnyttänyt 8 lasta :whistle:

Olo on melko vetämätön eikä paljon muuta jaksa tehdä kuin istua varjossa, aamulla jaksoin tyhjentää ja täyttää astianpesukoneen ja sekin kävi työstä :ashamed: Istuessakin hiki valuu, eipä paljon houkuta kyläillä tai tehdä mitään muutakaan...

Jaksamisia kaikille, toivottavasti viikonloppuna saadaan vauvauutisia! :)

LEAL & Poju 36+6 (jippajee, huomenna poksuu )
 
Niin juu, sairaalamatkasta. Taitaa olla n. 3km ja esikkoa kun odotin oli vajaa 2km ja minä pelkäsin että tulee kiire :whistle: :D

Tuttipulloja ja tutteja olen hankkinut tutteja 3kpl ja pulloja en ole ostanut kuin yhden 120ml vaaleansinisen miniunikkopullon :heart: Esikon jäljiltä kaapissa niitä on varmaan 20kpl, että niitä käytetään jos tarvetta tulee.Korvikettakin olen varalle ostanut pari purkkia. Tutit ja pullot olen steriloinut, rintapumppu täytyis vielä keittää jos sillekin käyttöä tulee... Tosin esikon aikana sain maksimissaan hurjat 20ml pumpattua hieällä ja tuskalla :headwall:
 
Sairaalamatkasta meillä on sopiva 25 km, mies ajaa jos nyt vaan kotona, luulisin että on mutta töistä ei aina tiedä.

Eilen neuvola ja verenpaineet tosi hyvät :) Matalemmat kuin kotona, oho. Esikosta jouduin sairaalan just näinä aikoina verenpaineen takia, joten voipi olla tällä kertaa ei tuu mitää myrkytysta toivossa on hyvä elää.....
Painokin oli pysynyt samassa ja niin pitääkin sillä sitä on tullu jo 15kg :ashamed: Nyt sitte nviikoittain neuvola ja mikäs siellä käydessä täti ihan mukava ja myös kesäsijainen oli ok.

Meillä ois illalla tiedossa naapurien kanssa syömään meno(ilman lapsia) ja huamenna ajateltiin lähteä pienelle kesälomareissulle telttailua tiedossa(1yö vaan) sitä en ookkaan kokenu sitten vuoden1998 jälkeen.

Hyvää viikonloppua

Annora rv 35+ jotain
 
tavallinentanja kiitos tiedoista. Ymmärrettäväähän se on ettei huoneeksi voi muuttua mikäli sellaisia ei tarjolla. Inhottaa ajatuskin että meidät erotetaan ja vauvakin eri osastolla.
Henkilökunta vaikutti ainakin mukavalta. Onko KYS millainen paikka synnyttää? Tiedätkö onko huoneissa yleensä kuinka monta henkeä?
Säälin kyllä kanssasisariani mikäli joutuvat minun kanssa samaan huoneeseen...viimeksi itkeä tihrustin ja niistin läpi yön.

Täällä flunssa vaan jatkuu ja päälle kamalat turvotukset. Turvotus johtunee osittain eilisestä grilliruoasta, joten itseäänkin saa syyttää. Nenästä tuntuis koko ajan olevan tulossa jotain, muttei sitten irtoa kunnolla.
Uimaan kyllä tekis mieli. Illalla kävimme rannalla ja poitsu heitti talviturkin. Vesi oli kuulema lämmintä. :p

Synnärille matkaa meiltä n. 3km eli ei pitkästi olisi jollei tarvitsisi eri paikkakunnalle mennä. Rauhallisin mielin voi olla vaikka vaavi päättäisi syntyä ennen keskiviikkoa (ei toivoa).

Sarjassamme tyhmät kysymykset, saahan mobilatia/jomo icea käyttää raskausaikana?
Mulla eilen kipeyty toinen pohje ihan totaalisesti siitä kävelyretkestä. Yrittäny venyttää, mutta aluks ainakin tuntuu pahentaneen kipua. :/ Nyt vasta vaapunkin ku ankka. :D

Sekava sepustus tuli..

Tuuliina 38 *poks*
 
Moikka kaikille!

Täällä ilmoittautuis vielä yksi heinävauvaa odotteleva mukaan :)
Laskettu aika on 3.7, eli enään viikko siihen.
Kahtena yönä on kyllä supistellut kamalasti, ja neuvolassa veikattiin, että kesäkuun puolella syntyisi. Nyt sitten vain odotellaan...
Ja ainiin, NKL on sitten se meidän sairaala.

Onnea kaikille jo vaavin saaneille!

-Mimi rv 39+0
 
Hei!

Täällä turvottaa ja särkee nilkkoja, pitäis ottaa rauhallisemmin, mutta kun tulee aika pitkäksi. :( Vauva taas innostu mylläämään hirveen kovasti ja kun se on kiinnittyneenä, niin tuntuu kivalle... :)

Mulla olisi menkkojen mukaan La tänään, mutta kun se np-ultrassa siirtyi lähes kahdella viikolla. Olisin täysin valmis synnyttämään.

Meillä matkaa synnärille noin 5 km, mutta hoitaja täytyy hakea ennen sitä tai viedä tyttö sinne ja siiitä tulee noin 40 km:n lenkki. Tuskimpa meillä mitään kiirettä tulee... :eek:

Josi ja Prinsessa-Pave 38+2
 
sairaalaan on 70 km matka eli se tunti pitää ns. varata matkaan. toivottavasti matka menee hyvin. kahdesta edellisestä kerrasta oon ollu jo jyväskylässä valmiina miehen siskon luona yötä eli ei ole tullu kiire, siks nyt pelkäänkin et miten käy. täytyy vaan lähteä vaik turhaan sinne ja tulla pettyneenä vaikka takaisin kuin odotella liian pitkään.

omaa oloa, mua on sattunu alamahaan koko aamun. en nyt oikeen tiiä oisko ummetusta vai enteiliskö synnytystä vai mitä mut kivuliaita nuo jutut on. supistuksia tuskin ovat kun eivät kestä kuin noin 5 sekunttia, mutta tulevat usein... ois kyl aika kuuma päivä synnyttää!!

pääryskä ja poju 37+2
 
uc1
Heips kaikille ja ISOT onnittelut onnellisille vauvaantuneille :D ja tervetuloa pinoon mimi89.

Omia kuulumisia ajattelin sen verran laittaa, että LA ens viikolla ja kaikki synnytystä ennakoivat oireet kadonneet kuin tuhka tuuleen viimeisen viikon aikana... :eek:

Käyn nykyään taas päivittäin koirien kanssa monen kilometrin lenkillä, eilen pakkasin muuttolaatikoita päivän ja kiipeilin koko illan pitkin kallioita jne. eikä tunnu missään.
Terveydenhoitaja oli kyllä tiistaina sitä mieltä, että ei mene laskettuun asti, mutta mulla ei kyllä yhtään ole sellainen olo. Mä voin niiiiiin hyvin, että melkein ärsyttää :)

Sokerit ovat pysyneet kohdallaan, eikä oma paino ole noussut. Vauvan painosta ei mitään hajua, kun arviot heitti niin pahasti. Oletan, että mitä tahansa 3,7-5,5kg välillä voi olla ;)

Viikonloppuna olisi kaverin kolmikymppiset, joten sinne varmaan suunta. No onpahan jotain tekemistä, kun hulluksi meinaa tulla kun vaan odottaa ja odottaa ja aina vaan odottaa... minäkö kärsimätön?? ;)

Joku kyseli matkasta synnärille, mulla on onneksi vain noin 3km.

Jaksuja kaikille tähän helteeseen!


uc1 + "pikkumies" rv39+1
 
Onko teillä muilla muuten kohdunsuu vielä takana? (ja mitä ylipäätään tarkoittaa)
Ilmeisesti pitäisi laskeutua ennen synnytystä? Kun mulla se on tuolla kaukana jossain..
Kuinka nopsaan tuo kanava on lähtenyt uudelleensynnyttäjillä lyhentymään? Mulla sekin oli vielä kaikki tallessa, sormelle auki sentään paikat. :/
Mietin vain että kui kauan menee käynnistellessä kun tilanne vielä tämä.
 
Heipat..

LEAL Oletko koittanut pumpata silloin kun vauva imee toista rintaa..Minäkään en heru hyvin pumpulle, vaikka muuten maitoa tulee kyllä tarpeeksi. Mut soitin tosiaan sit hädissäni imetystuki puhelimeen kun esikoisen kanssa kaikka oli niin uutta ja en oikein luottanut itseeni, ja sit tosiaan kun ei pumppaamalla tullut oikein mitään..Niin antoivat tuommoisen neuvon, ja sitä kokeilinkin, miehen avustuksella, niin silloin kyllä tuli paremmin ja itseluottamusta sain hommaan...

Tuuliina84
eiköhän nuo kohdunsuun tilanne jutut ole aikas yksilöllisiä, toisilla ( niinkuin minulla) paikat aukeaa jo todella hyvissä ajoin ja toisilla taas vasta yks kaks kun synnytys alkaa, ja tietty tuo käynnitys voi pidentyä jos paikat on kovin epäkypsät, mutta ei sekään ole mitenkään varmaa kai...tsemppiä viimeisiin päiviin..

Meillä menee täällä ihan hienosti pikkuisen kanssa, toinen nukkuu ja syö..Maitoa tulee hyvin ja tänään oli neuvolassa ensimmäinen paino kontrolli kun oli syntyessään pienehkö. Painoa oli tullut 2vrk aikana 80g eli hyvin kasvaa ( hieman enemmän kuin normisti pitäs tulla =) ) Ensi viikolla tulee sitten th kotiin kattoon miten meillä sujuu.. On se muuten outoa hoitaa tuommiosta rääpälettä nyt kun on tottunut hoiteleen jo tuo puoltoista vuotiasta..ja kyllä tuntuu tuo isoveli jo niin isolta :D


Cassy:
Juu siis hienosti oli painoa vaaville tullut, kun vertaa esikoisen kokoon 2065g..Hyvä niin, vaikka eipä siinä et oiskin ollut yhtä pieni, koska hyvinhän hälläkin oli asiat silloin...

Nyt ei millään muista mitäs muuta sitä piti kommentoida :ashamed: Joten jaksuja vain kaikille, loppusuoralla olette jo kaikki :hug:

Piku ja Tintti 5vrk
 
Piku81: ihanalta kuulostaa! malttamattomana odottelen omaani! imetysjutut vaan jännittää tällä hetkellä.. oletteko jo päättäneet nimeä? =)

meiltä sairaalaan on n. 30km eli joku puoli tuntia menee autolla. ei siis hirvee matka. jännittää kauheesti et mil taval toi synnytys sit käynnistyy mulla, tuleeko järkyttävä hoppu vai semmosta hissun kissun valumista sinne :p olis kyl hurjaa jos vedet lorahtas kotiin ja sit mentäs! hei onko kellekään tullu vedet jossaki muualla ku kotona? esim. julkisella paikalla? :D kaverit naureskelee mulle et kuinka uskallan mennä kaupoille ja kaikkii paikkoihi et enkö pelkää sitä et vedet tulee :D

päärynärouva: joo terkka on mulla tunnustellu mahan läpi et vettä ois paljon ja kun maha on myös tosi iso mutta vauva on kooltaan pieni ni sen perusteel hänestä vettä olisi runsaasti. lääkärit on sitten ultralla kattonu et normaalisti on.
huomenna tädin häihin ja tuleva mummo (äitini) kaasona! äiti ei millää uskaltais ottaa kauheesti kuoharii jos joutuu lähtee :D sanoin sille et turha luulo! jätkä on mamin masus viel piiiiitkän aikaa =)

jedvenna ja poju rv 38+1
 
Paljon onnea Uusiomamille ja Pikulle :heart:

Ihanan lämpimät ilmat tullut! Oltiin tänään rannalla ja hiukan jalkoja liottelin vedessä. Huomenna mennään uudestaan, päästään miehen kanssa kaksin, kun esikko lähtee maauimalaan sukulaisten kanssa. Ihan kiva taas välillä saada kahdenkeskistä aikaa =)

Tiistaina kävin neuvolassa, jossa ei mitään uutta. Vaavi ei ole edelleenkään laskeutunut :/ Mahtaakohan laskeutuakaan..? Vahva tunne että menee reilusti yli ja joudutaan käynnistelemään! Neuvola täti kyllä toivoi että helteet voisi käynnistää synnytyksen, mutta enpä oikeen jaksa uskoa.

Turvotuksista on ollut puhetta. Mulla on hiukan havaittavaa turvotusta sormissa, mutta tosi vähän. Edes helteet ei oo saanut jalkoja turpeiseksi =) (Täytyisi varmaan koputtaa puuta, aina kun sanon ei onneksi ole ollut sitä tai tätä vaivaa, niin parin päivän päästä ne ilmestyy).

Matka sairaalaan: Meiltä on varmaan alle 30 km sairaalaan. Eiköhän sinne keritä, kun tässä tuskin mitään kiirettä tulee, käynnistykseen kuitenkin joudutaan :LOL:

Mä olen ollut ihmeissäni siitä, että mitä pidemmälle raskaus etenee, sitä parempi olo mulla on. 34 viikolta lähtien oon ollut ihan valmis ja kypsä koko odotukseen, mut nyt olo on mitä mainioin eikä ole kiirettä synnärille :) Aion nauttia täysillä näistä viimoisista raskauspäivistä jotka on jäljellä. :p

Tuttipulloja ja tutteja olen hankkinut varoiksi. Mua jotenkin ahdistaa koko imetys jo etukäteen :eek: Esikon kanssa se ei onnistunut kotona alkuunkaan, itkettiin yleensä molemmat, joten luovutin jo 2 viikon jälkeen. Jos nytkään imetys ei ota sujuakseen niin siirryn myös pumppuun ja korvikkeeseen :ashamed:

Voimahalit kaikille sitä tarvitseville :hug: Kohta on jo heinäkuu ja aletaan poksahdella kilpaa :)

MammaMaraKisu & Kirppu 38+3
 
uc1
Heips taas...

Tänään valunut jo kahteen otteeseen kirkasta nestettä pitkin reisiä... äippäpolin ohjeiden mukaan jännitän täällä tulisko tuota lisää ja voisko olla kyse lapsivedestä. Vatsa on kestokrampissa ja vauva potkii kovasti ja alapäätä vihloo. Suppareita ei kuitenkaan vielä tälle päivälle. Voi tulispa tästä lähtö, pitäkää peukkuja ;) Tänään olis niin hyvä päivä synnyttää....
 
Tää turvotus on jotain ihan järkyttävää, sormet ei taivu -on pinkeät ja kireät, jalat on muodottomat pahkurat ja kipeeät nekin - ei muutes mene enää ees crocsit. Eikä tähän auta ananakset, mansikat tai veden juonnit, paikallaankaan ei jaksa päivää maata ja tuskimpa sekään auttais - ei siis auta kun kärsiä :/ Kuuma on ja tukaluus. Mua suppailee öisin ja päivisin, vaan ei riittävästi. Kävellessä on kun jotain kohta valahtais haaroista -pää painaa? paineetkin on kohollaan taas 140-150 ja alapaine just alle 100.
Viime yönä mä näin unta et lapsivesi meni ja yllättävän ketterästi pinkaisin ylös - kuulostelin oloani ja ei mulla mitään tulvinut, vessahätä vain... Mullon takaraivossa jotensakin, et kohta ne lapsivedet tulee ja sitä odottaa -kunhan nyt ei mihinkään kaupanlattialle lorahda tai en kastelis sohvaa tai muuta... ja miksikö odotan, että lorahtaa? Mun synnytykset on aimminkin alkanut vesien menolla- vaan odotellaan.
Mullon muuten maha laskeutunut huomattavasti, kaverikin sanoi käydessään et kutistuuko se :D

Synnärille meilton matkaa n. 100km, vaan mies ajaa suht` reippaasti panikoidessaan ja hitaasti nää aiemminkin on käynnistyneet -joten ei sinänsä hirveä hoppu oo ollu vaan sairaalassa ollaan ehditty kärvistelemään vuorokausi sinne menon jälkeen.

Rintapumpusta minkä merkkisiä teillon, mietin ostamista vaan valikoimaa on aika lailla- mitä suosittelette?

Juuh, tää lähtee viemään lapsia uimaan ja vilvoittelee itsekkin kivistäviä kinttujaan vedessä.
Kissansilmä & rv 36+3
 
Hei,

Onnea vauvelin saaneille !!!

Hellettä, turvotusta ja vaappumista. Sellasta täälläkin päin. 37 viikkoa on tullut täyteen. Parin, kolmen viikon roimalla raudan lisäyksellä veriarvotkin ovat parantuneet ja sain luvan kotisynnytykseen. Aiemmissa synnytyksissä oli sairaalaan lähtö, mutta tällä kertaa soitto kätilölle, joka sitten ajelee meille. Tosi jännää ! Viime viikolla valvoin kolme tuntia supistusten takia ja soitin ja juttelin kätilön kanssa. Onneksi päättyivät ja pystyin nukkumaan. Viime yönä jälleen supisteli ja tosi kivuliaasti. Ja päivän mittaan lievempiä supisteluja on ollut. Mä täällä rakennan "pesää" ja oon laittanut ison kasan pyyhkeitä, lakanoita, vauvatarvikkeita yms. valmiiksi. Ja jääkaapin yritän pitää täynnä, että on sitten sitten janoon ja nälkään jokaiselle jotakin.

Hellejaksamista kaikille !

mamarosa & masumaikkonen 37 + 2
 
Huh, mikä reissu eilen. 10 tuntia kävelyä ja autoon istumista ja siitä nousemista. Kuuma oli ja selkään sattui. Esikoiselle jouduin soittamaan ambulanssin, kun hän meinasi mennä tajuttomaksi. Diabetes. Onneksi saatiin virkoamaan ilman sairaalareissua. Koko päivän meinasi hänellä laskea sokerit liian alas, vaikkei laitettu insuliinia ollenkaan ja söi mahdottomasti hiilihydraattipitoisia ruokia ja juomia.

Illalla olin aivan rätti, kun päästiin kotiin ja yö meni kamalissa mahakivuissa, ajattelin jo että kohta tulee lähtö, mutta ei. Nyt on ihan ok olo, jalat väsynyt, mutta muuten ihan virkeä olo. Jos lähtis torille hakemaan friteerattuja muikkuja :p

Mureena ja papu 37+6
 
lauantaita kaikille!
uc1, toivotaan että pääset tosi toimiin :hug:

kertokaa mulle kokeneemmat että miks mulla nyt pari päivää särkenyt mahaa, vihlonut alapäätä, selkää särkee, mennka olo ja vatsakin sekaisin? siis joo, hyvältä kuulostaa merkit mutta kun ei tule säännöllisiä supistuksia, enemminkin yhtä suurta kestosupistusta ja mitään limoja, vesiä yms. en ole havainnut, oikeastaan v.vuotokin vähentynyt. beibin liikkeet vähentyneet jonkin verran. eli siis, voisko näillä jo lähiaikoina päästä synnyttämään, vai kärvistelenkö tässä olossa pahimmillaan sen melkeen viis siikkoa vielä?

anteeksi omanapaisuuteni, mutta on niin outo olo ja kun en yhtään tiedä että mitä odottaa:) sairaalakassin sain vihdoin pakattua sentään, kun mies pakotti, eväät vaan puuttuu, mutta saahan niitä sitten vaikka sairaalan kahviosta:)

toivova ja nyytti 37+3

MUOKS: mureena toivottavasti lapsesi voi jo paremmin :hug:
 
Ihanainen pikku ukko sulatti sydämet 24.6 klo 17.35 :heart: "pienen" mitat 3925 gr ja 50 cm. Synnytys sujui hyvin ja eilen illalla päästiin kotiin aloittamaan vauva-arkea =) Olo on oikein onnellinen ja isosiskot ovat hurjan mielissään myös!

Synnytyskertomusta kirjoittelen myöhemmin kunhan kerkeän =)

Onnittelut Pikulle tytöstä! :flower:

katta2 ja pikku ukko kohta 3 vrk
 

Yhteistyössä