*** 3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.7 *** <3

Noniin eli perustetaanpa kokonaan uusi pino, jos vaikka taikausko auttaa ;)

Jaa täällä pääkaupunkiseudulla näyttäisi aurinko paistavan ja vettä tulevan niin maan perhanasti. Taitaa olla kesä :heart: Eikä tuo haittaa olleskaan kun on LOMA :D :heart:
Eilen tuli ensimmäisen virallisen lomapäivän kunniaksi otettua kaveriporukalla muutamia juhlajuomia mutta onneks mulle tosi harvoin tulee ees darra joten tänään siivottu kellaria turhasta tavarasta. Tuli taas eilen kuultua juttua uusista tuttavista ketkä raskaana. Miten voi olla että kaikki ovat raskaana vaikka vielä vuosi pari sitten ei juuri ketkään meidän kaveriporukasta ja kaikki aina meille muisti selostaa että meidän juuri kaikista meidän tutuista pitäisi pyöräyttää bebe! Mua ei onneksi edes harmita muiden onnistumiset mutta kyllähän sitä aina kuullessa toivoisi että kunpa mekin jo. Miehelle totesin ett "kaikki, ihan kaikki näköjään" niin hän sanoi että kyllä mekin, ihan varmasti :) Ja tiedänhän mä itsekin että se vuosi, se vuosi. Mutta hätähousu kun on niin minkäs teet.
Koetankin nyt pitää pelkästään positiivisia ajatuksia sekä rentoa ja kiireettömiä yleisfiiliksiä tässä päällä muutenkin. Vaikka tykätään juhlia niin tykätään myös hyvästä ruoasta, joten voi myös oikein erityisesti kiinnittää huomiota hyvään oloon myös fyysisesti tässä lomalla.
Tottakai pitää antaa sen mahdollisen pettymyksen tulla mutta jos vaan mahdollista niin korkeintaan sitten kun menkat alkaa. Jotenkin ihan mukavan jännittävä fiilis olla tikuttamatta ovista, katsoo miten sitä pystyy bongaamaan muuten. Voipi olla etten jaksa edes yrittää bongata kun kerran näin rennoksi heittäytynyt tällä viikolla :D ja kun kuitenkin tiedän että kaiken järjen mukaan olen ainakin jo parissa kierrossa ovuloinut kun saanut vahvaa plussaa o-testiin ja lämmöt kohonneet.

Tämmöisiä ajatuksia täällä. Tulkoot uuteen pinoomme aivan mahdoton plussa-aalto :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tiistai 12.7.2011



Anskilia............32v. ......kp3/28...........yk4
Amanda77........33v. ......kp4/32-37.......yk16
6*ovulaation induktio, 1km
Ginger.............35v. ......kp7/??.............yk19.... 1kkm
Ronjaliina.........29v. ......kp8/24-29........yk9
Syksy2010.......30v. .......kp10/31-38.......yk9
Wanda_81........30v. .......kp10/28-42.......yk10
Mandala...........31v. ..... kp14/25-35........yk6
Joku_raja.........29v. .......kp19/27-29.......yk6 .... dpo3 (4*clom)
Sara_78...........32v. ......kp19/33...........yk6
Sintti-79..........31v. .......kp23/23-30.......yk25.... dpo12 (2*inssi)
Sissi_81...........30?v. .....kp24/28-30.......yk2......dpo15
Marjutan..........28v. ......kp25/29-31.......yk2
Sakara.............34v. ......kp27/?.............yk4
Tatja...............34v. ......kp34/18-29........yk11.... terolut
Demuli.............31v. ......kp35/14-53........yk9
Rumor..............34v. ......kp48/31...........yk14
Jonesy.............30v. ......kp60/25-35........yk6
Cassis.............28v. .......kp96/31............yk6




Taustalla:
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Samirja
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-
sunni..................33v. ................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta, Mandala.
Ja Sunni, jos vielä näitä luet, niin suuret suuret onnittelut, ja kiitokset toiveikkuuden ylläpitämisestä omalla plussallasi. Sunni, meitä kiittostaisi myös, että miten tuo erikoinen tilanteesi selvisi, mihin laskettu aika asettui?

Amanda Voimia. On ollut tällainen vuosi, että mitä kaikkea sitä voikaan tulla eteen, mitä ei ole edes osannut pelätä. Että oliko nämäkin kaikki asiat pakko kokea? Mutta ehkäpä sitten olemme entistä vahvempia uusiin koitoksiin.. Koitetaan pitää itestämme erityishyvää huolta, se on varmaan parasta mitä tässä nyt voi tehdä.

Sintti ja muut lapsettomuuspuolelle siirtyvät: Ehkä seuraan perästä kun elokuussa nuo tutkimukset alkaa. Vielä kuvittelen että kyse on vaan jostain kilppariongelmasta, joka korjaantuu parissa kuussa. Eihän nyt kuitenkaan km:n jälkeen ole kuin vasta yk..........8 tai 9 tai jotain. Hmm.

Täällä siis kp7 taitaa olla jo menossa, päivitetääs uusi kierto tulemaan.

Lomalla ja töissä yhtä aikaa yrittää olla, sitä se on, freelancerin elämä. Tässä ko vielä yks lapsonen olisi kainalossa, niin johan olisi mielenkiintoiset aikataulut! En ymmärrä miten ihmiset hoitaa nuo aikatauluasiat mut kaipa se selviää aikanaan.

takaisin hommiin. Hyviä kesäpäiviä!
ginger
 
sunni
Heipä hei!
Onnea uuteen pinoon, jospa nyt satelisi kuin sieniä sateella niitä plussia tännekin :flower:


Tänään kävin ihka ekassa ultrassa ja sain kätösiini ihkaekan ultra kuvan :)
Vastasi viikkoja 6+0, täti epäili että hedelmöittyminen on tapahtunut ihan siinä kesäkuun alussa,ja sanoinkin että tikutin ovisplussan kp6, täti nyökytteli, kun vielä kysyin milloin plussasin. Kun edellinen vuoto oli sitten 9.5 ja sitä se alkion koko ei vastannut. Syke oli hirrrrrrrmuinen!! Kylläpä oli jännä tilanne seurata itse katossaa olevasta monitorista sitä ultraa :)

Nyt toivon että seuraatte te kaikki tuonne odottajiin.
Kiitos Ginger kun muistit minua :) :heart:

Joka päivä oon teidän ketjua seurannut tiiviisti..
 
Ginger, ollaan molemmat tosiaan koettu paljon vuoden aikana... Yksi onnen hetki ja suurta suruakin. Oot todellakin oikeassa, että on hyvä pitää itsestä huolta! Hyvin voi olla, et sulla kaikki on kilppareista kiinni! Itse saatan joutua kovempiin hoitoihin syksyllä... Mutta sitä tai tätä, kyllä se oma bebe sieltä vielä tulee meille molemmille! :)

Mulla on ollut outoa aaltoilevaa vatsakipua vasemmalla puolella alavatsassa ja eilen olin toooodella väsynyt. Tänään vähän parempi olo, mut vatsaa nippailee vähän väliä. Kipu kestää pari sekkaa ja häviää sitten. Menkat on lopuillaan ja menkkakivutkin oli aluks aika kovat. Mietin jo hetken, et olisko hedelmöittyminen sittenkin tapahtunu, kun menkat oli 5 pv myöhässä? Mut mistä ihmeestä tää vatsakipu johtuu? Mietin jo et pitäiskö mennä lääkäriin? Lapsettomuusklinikka on kiinni, mut tietty vois mennä yleislääkärille. Ei vaan huvittais, kun saa juosta lääkärissä koko ajan. Vai voikohan tää olla jotain isompaa?

Plussapuhuria kaikille uuteen pinoon! :) Pitäiskö muuten laittaa linkki vanhaan pinoon?

Niin ja mulla tuli tällä viikolla 34 v. mittariin. :) Auts.
 
Kiitos uudesta pinosta Mandala! Oih, Sunni oli varmaan aika ihanaa käydä ekassa ultrassa :) Voi, jospa sitä itsekin vielä joskus... :heart:

Odotin tälle päivälle ovisplussaa, mutta aamulla viivat oli halpatestissä niin himmeät, että tuskinpa iltapäivälläkään on vielä ovisplussan aika. Harmi sikäli, että olis ollut kiva pitää tuo kierto 33 päivässä, kun kerran siihen on päästy. Nyt se sitten taas kasvaa, mutta normaaliahan se on, että kierron pituus vaihtelee. Epäilen, että työstressi on siirtänyt ovista, mutta kyllä se sieltä toivottavasti vielä tulee. Tuntemuksia ainakin siihen malliin on. Mieskin on jo tervehtymään päin ja aiotaan talletus tehdä, vaikka se simppavahvuus onkin voinut tuon kuumeen vuoksi heikentyä. Pitää silti yrittää.

Amandalle synttärionnittelut ja plussatuulia sekä aurinkoisia hyväntuulenvireitä kaikille!
 
KP 1 tänään.

Mä en tajua! Ei ole ikinä elämässäni ollut näin lyhyttä kiertoa. Mitä ihmettä tää voi tarkoittaa? Menkat on aina olleet säännölliset 29-30 päivää. Ja nyt kierto oli siis jotain 25 päivää..????!!!

Mitä ootte mieltä, olisko hyvä käydä näyttäytyyn gynellä nyt varmuuden vuoksi, vai minkälaisia tutkimuksia pitäisi tehdä jotta saisi varmuuden että ovuloiko ja että onko kaikki ok raskautumisen kannalta? Tekeekö ihan normi gynet vaikkapa Mehiläisessä tai Diacorissa tällaisia tutkimuksia?
 
Keskiviikko 13.7.2011



Marjutan..........28v. ......kp1/29-31.......yk3
Anskilia............32v. ......kp4/28...........yk4
Amanda77........33v. ......kp5/32-37.......yk16
6*ovulaation induktio, 1km
Ginger.............35v. ......kp8/??.............yk19.... 1kkm
Ronjaliina.........29v. ......kp9/24-29........yk9
Syksy2010.......30v. .......kp11/31-38.......yk9
Wanda_81........30v. .......kp11/28-42.......yk10
Mandala...........31v. ..... kp15/25-35........yk6
Joku_raja.........29v. .......kp20/27-29.......yk6 .... dpo4 (4*clom)
Sara_78...........32v. ......kp20/33...........yk6
Sintti-79..........31v. .......kp24/23-30.......yk25.... dpo13 (2*inssi)
Sissi_81...........30?v. .....kp25/28-30.......yk2......dpo16
Sakara.............34v. ......kp28/?.............yk4
Tatja...............34v. ......kp35/18-29........yk11.... terolut
Demuli.............31v. ......kp36/14-53........yk9
Rumor..............34v. ......kp49/31...........yk14
Jonesy.............30v. ......kp61/25-35........yk6
Cassis.............28v. .......kp97/31............yk6




Taustalla:
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Samirja
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-
sunni..................33v. ................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Mitä ootte mieltä, olisko hyvä käydä näyttäytyyn gynellä nyt varmuuden vuoksi, vai minkälaisia tutkimuksia pitäisi tehdä jotta saisi varmuuden että ovuloiko ja että onko kaikki ok raskautumisen kannalta? Tekeekö ihan normi gynet vaikkapa Mehiläisessä tai Diacorissa tällaisia tutkimuksia?
En kyllä huolestuisi yhden lyhyen kierron takia. Mutta ainahan voi gynellä käydä, jos siltä tuntuu. Kaikki gynet kyllä perustutkimuksia tekee. Mulle gyne sanoi, että jos lh-huippu on testeillä havaittavissa ja kierrot pysyy kohtuullisen tasaisina, niin ovulaatio tapahtuu. Sen kummempaa varmuutta ovulaatiosta ei gynekään pysty antamaan. Ennen ovulaatiota voi toki katsoa, että onko siellä follia kehittymässä.
 
Marjutan ymmärrän fiiliksesi kun mullakin on normaali kp28-29 heittänyt skaalan kp25-35 tässä kevät-kesä-aikana, mutta en välttämättä itse menisi vielä gynelle tässä vaiheessa. Voisi veikata että tuo sinunkin heittely menee jopa normaalin kp-heiton piikkiin kun ei puhuta esim +20-30 päivän heitoista vaan ihan muutamasta päivästä. Jospa sulla on ollut ovulaatio vähän aiemmin kuin normaalisti? oletko Marjutan ovista bongannut testeillä? aika hyvä keino on kotona testata ensinnäkin ovisplussaa ja seuraavana/sitä seuraavana päivänä kun sen saa niin mitata lämmöt. Jos lämmöt on noin 0.5° koholla normaalista niin on oletettavaa että ovis on tapahtunut. Ja kuten mainittu, myös mun gynen toimesta, että on todennäköistä että ovulaatio tapahtuu jos kierrot on normaaleja = kp-päivät heittelee vaan jonkin verran.

Kyllä sitä itsekin tässä puoli vuotta yrittäessä on pähkäillyt JO että pitäisikö käydä tarkistuttamassa gynellä itseni läpikotaisin ja miehen simpat että tietäisi ajoissa jo jos vaikka onkin jotain rakenteellista ongelmaa, niin kuin esim valitettavasti Niman miehen simppatapauksessa oli, mikä tekee luomuyrittämisestä suht turhaa. Mutta toisaalta joku sisäinen ääni kuitenkin vielä estää sen ja koetan pitää kovinkin positiivista ajatusta yllä, kuten tuolla aiemmin sanoin, eli se vuoden haamuraja häilyy tuolla jossain. Veikkaan tosin että siinä vaiheessa kun paukkuu yk10 tms niin viimeistään alan vakavissani miettimään näitä uudestaan, mutta nyt mennään näillä. Ja mikä kummallista on niin tuntuu kuin joka kierrossa viime aikoina olisi tullut jotain täysin uusia oireita oviksen jälkeen mitä normaalisti ei. Se pitää aina "sopivasti" jännitystä yllä vaikka rauhalllisesti koettaa ollakin. On tämä kanssa :D

Tsemppiä!
 
Viime kierto oli ensimmäinen, jossa oviksia koitin Davidin testeillä tikuttaa, aloitin muistaakseni jossain kp 13 paikkeilla ja tikutin kp 17 saakka ilman tulosta. Eli ovis oli tainnut mennä jo ohi tuossa vaiheessa, kun en tietenkään arvannut että kierto olisi yhtäkkiä näin lyhyt.. no oli miten oli, niin tikuilla en sitä havainnut siltikään ja taas limojen ym. tuntemusten perusteella ovis olisi ollut vasta myöhemmin..?

Täytyy ehkä ensi kierrossa tikuttaa reilusti jostain kp 10 alkaen tai jotain :/
 
Marjutan: noin lyhyessä kierrossa ovulaatiota ei välttämättä ole tapahtunut. Mä en omassa 24 päivän kierrossa saanut tikutettua ovulaatiota myöskään. Silloin, kun gynelle esitin nuo kierrot (aiemmin oli 24-31), niin totesi, ettei mulla joka kierrossa todennäköisesti tule ovulaatiota ja se on ihan normaalia. Nyt on muutaman kuukauden ollut 27-29 päivän kiertoja ja jokaisessa olen saanut ovulaation tikutettua. Kyllä tuon kp10 pitäisi riittää aloitukseen. Onhan ovulaatio voinut tulla myöhemminkin, mutta ei kai sillä enää hirveästi juhlita, jos kunnon vuoto tulee muutaman päivän päästä. En tiedä.
 
Torstai 14.7.2011



Marjutan..........28v. ......kp2/29-31.......yk3
Anskilia............32v. ......kp5/28...........yk4
Amanda77........33v. ......kp6/32-37.......yk16
6*ovulaation induktio, 1km
Ginger.............35v. ......kp9/??.............yk19.... 1kkm
Ronjaliina.........29v. ......kp10/24-29........yk9
Syksy2010.......30v. .......kp12/31-38.......yk9
Wanda_81........30v. .......kp12/28-42.......yk10
Mandala...........31v. ..... kp16/25-35........yk6
Joku_raja.........29v. .......kp21/27-29.......yk6 .... dpo5 (4*clom)
Sara_78...........32v. ......kp21/33...........yk6
Sintti-79..........31v. .......kp25/23-30.......yk25.... dpo14 (2*inssi)
Sissi_81...........30?v. .....kp26/28-30.......yk2......dpo17
Sakara.............34v. ......kp29/?.............yk4
Tatja...............35v. ......kp36/18-29........yk11.... terolut
Demuli.............31v. ......kp37/14-53........yk9
Rumor..............34v. ......kp50/31...........yk14
Jonesy.............30v. ......kp62/25-35........yk6
Cassis.............28v. .......kp98/31............yk6




Taustalla:
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Samirja
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-
sunni..................33v. ................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli viime kierto myös vain 25 päivää eli kp26 alkoi menkkatuhruilu ja menkat mutta sain ainakin itse bongattua vahvan ovisplussan kahteen eri liuskaan JA mittasin seuraavana päivänä lämmöt jotka oli koholla, oli muuten koholla myös luteaalivaiheessa muutenkin. Eihän tuokaan vielä 150% varmuudella ovulaation tapahtumisesta kerro mutta aika todennäköistä mun mielestä kuitenkin.

Marjutan mäkin ekassa oviksen tikutuskierrossa aloitin about kp10 ja tikuthan loppui sitten kesken liian aikaisin. Tosin noi Davidin testit on kyllä ainakin monilla antanut pelkkää haamua. Ostin Davidin liuskoja ja siihen lisäksi vielä halpa-testin one step-liuskoja joilla molemmilla olen erittäin vahvat ovisplussat saanut parissa viime kierrossa. Sen kierron jälkeen missä tikut loppui kesken kokeilin tikuttaa ihan koko kierron menkoista melkein toisiin menkkoihin ihan vain nähdäkseni miten liuskat reagoi missäkin vaiheessa, testimielessä siis. Silloin sain vahvan plussan molempiin liuskoihin kp19 ja seuraavassa kierrossa kp17. Nyt en ole jaksanu testata tässä kierrossa mutta en kyllä ole mitään erityisiä oireitakaan bongannut mitkä ovikseen liittyisi :confused: Ainakin laskurin mukaan hedelmällinen kausi päättyi eilen eli ovis voisi olla esim tänään jos edellisiä kiertoja ajattelee. Mutta kuten olen paasannut, rentoilen sen verran että nyt en niitä pähkäile.
Itse asiassa ollaan tänään menossa viettämään päivää kummitytön ja vanhempiensa kanssa, jota itse asiassa odotan aika kovasti, kiva nähdä miten typy on venähtänyt kun ei olla reiluun kuukauteen ehditty näkemään :)

Joku_raja kiitos kun päivittelet, eihän täällä ketään ole viralliseksi päivittäjäksi nimettynä nii mun mielestä hyvä että kuka nyt ensimmäisenä ehtii :)
 
Tänään ei ole tullut vuotoa enää ollenkaan. Eilen siis tuli ihan kunnolla ja paljon, tänään ehkä 1-2 tippaa. Outoa... loman jälkeen ihan varmaan varaan ajan gynelle, tahtoisin kovasti saada selvyyden ettei olisi mitään ongelmaa (mullahan on esim. tosi kovat menkkakivut ja hormonaalista aknea..) ääh.
 
Viimeksi muokattu:
sunni
Pakko tunkee tänne sanomaan, et mullahan oli yheksän kiertoa 23 pvää, lukuunottamatta sitä jossa menkat myöhästy ja plussasin.
Tikuttelin yleensä ovisplussia jo kp6, ja pari kertaa kp 10-11, muistelen ainakin, ja tässä missä raskauduin, tikuttelin kp5-kp17 ja ainoan plussan sain kp 6,josta vissiin sit raskauduin,joten kyllä on lyhkäsilläkin kierroilla mahis ovuloida.
 
Mandala Kiitos uudesta pinosta. Toivotaan, että on oikea onnen pinkka :) Mun iän voisi päivittää 35.

Marjutan Mulla fiilis, että, kun alkaa vauvasta haaveilemaan, niin jotenkin mikään ei kropassa toimi enää niin kuin ennen- niin turhauttavaa. Olen ollut huomaavinani, että valon lisääntyminen joteskin muuttaa kiertoa. Voihan sitä käydä gynellä näytillä, jos kovasti askarruttaa.

Menkkoja ei kuulu. Otin viimeisen Terolutin viime viikon tiistaina ja aina ennen menkat on tullu kahden päivän päästä paitsi kerran meni neljä päivää. Nyt viimeisestä tabletista jo 9 päivää. Maanantaina tein r-testin ja oli puhdas nega. Pientä menkkatuntemusta oli parina kolmena päivänä, mutta mitään ei tullut. Harmitta, että eikö enää Terot riitä. Pakko varmaan testata vielä huomenna, koska illalla ajattelin juhlistaa lomaa shamppanjalla.
 
Joopa joo. Ei löytynyt ovista tikuilla, vaikka ennen onkin löytynyt. Jotakin limoja oli pari päivää, mutta nyt nekin rauhoittuneet. Ehkä oli ovis, ehkä ei. Tuskinpa oli, kun ovistesteihin ei missään vaiheessa tullut edes kunnon haamua, sellaisia hailakoita vain, ja nyt ei enää mitään. Kiva. Voi että voi masentaa tällainenkin juttu. Tekis mieli itkeä ja parkua, kun ei saa edes mahdollisuutta yrittää sitä vauvaa. Niin, olis pitänyt vain tallettaa tiistaina tai keskiviikkona, mutta päätettiin odottaa sitä ovisplussaa miehen voinnin vuoksi. Joo, nyt on varmaan sitten liian myöhäistä, täysin turhaa.

Plaaaaah. Tämä kierto sitten meni täysin harakoille. Toivottavasti ei tule jotain superpitkää kiertoa, kun on se lekurikin varattu elokuun alkuun. Voi plaah :'(
 
Mandala: kyllä kannattaa käydä perustutkimuksissa gynellä heti kun vaan siltä tuntuu. Meillä ei kyllä miestä tutkittu vielä (kun ajateltiin että se yksi hedelmöittyminen todistaa että mahdollista on sen puolesta). Mut julkisella määräsivät mulle erinäiset verikokeet ihan suosiolla puolen vuoden jälkeen.
Lisäksi katsottiin ultralla että kaikki mitä nähtävissä on on kunnossa. Tosin tulin raskaaksi ja menin kokeisiin vasta km:n jälkeen. Osa kokeista tuli otettua väärään vuorokauden- ja kierronaikaan, eli jos käyt julkisella niin kannattaa kysellä itse ohjeet mukaan.

Nämä ei siis olleet mitään varsinaisia lapsettomuustutkimuksia vaan ihan vaan hormonitasojen, kilpparien ja perusverenkuvan tsekkaus.
 
Tatja, toivon täysillä, että menkat olisi poissa siitä yhdestä tärkeästä syystä... :) Tiedän toooodealla hyvin, miltä susta tuntuu! Mulla oli aiemmin ihan sama juttu, et keltarauhashormonin jälkeen menkat alkoi kuin kello tiettynä päivänä ja sit yht äkkiä olikin 5 päivää myöhässä. Ne oli pitkät päivät... Ja maailma mureni, kun ne sit kuitenkin alkoi. Pidän hurjasti peukkuja, et sulla ei alkaisi!!!

Tämä on ollu yksi elämäni rankimmista viikoista. En osannut odottaa, miten koville tää voisi ottaa. Olin kai toivonut ja uskonut niin kovasti, et raskaus alkaisi jonkin kevään 5 hoitokierron aikana ja viimeisessä oli jo odotukset korkealla... Kun kaikki meni pieleen, romahdin täysin. Tätä surua, pelkoa ja pettymystä on vaikea kuvata. En edes itke juuri ollenkaan, mut sisällä on suuri möykky.

Ensimmäistä kertaa, pelkään tosissani, että mitä jos sitä omaa lasta ei koskaan saakaan... En halua masentaa teitä muita, joten taidan kirjotella vähän vähemmän. Jostain olisi varmasti hyvä hakea vertaistukea, koska tätä on vain vaikea yksin kestää. Mies on ihanan luottavainen ja upea tuki. Mut kai naisena sitä kokee asiat eri tavalla. Olen mukana aina silloin tällöin, mutta nyt on aika hiljaista, kun luomukierrossa ovista ei tule ja seuraavat hoidot alkaa sit elokuussa. Mitä se hoito sitten onkin, selviää varmasti silloin vasta.

Plussatuulia kovasti teille kaikille!!!! :)
 
Tervehdys kaikille! Vieläkö mahtuisi yksi mukaan? :wave:

Olen ollut mukana tuolla "plussataan yhdessä" -ketjussa, mutta tulisin mielelläni myös tänne ikätovereiden seuraan. =) Jätin siis pillerit pois toukokuun lopussa ja takana on ensimmäinen kierto, joka venyi 46 päivään. Täytyy toivoa, että jatkossa olisivat vähän lyhyempiä...

Ollaan siis virallisesti liikkeellä tjot-asenteella, mutta (malttamaton kun olen) itse toivoisin kovasti kevätvauvaa. Minulta on leikattu endometrioosikysta 2006, ja sen jälkeen olen syönyt pillereitä hoitona kystien ehkäisemiseen. Eli aivan mahdollista on, että yritys kestää kauankin. Onneksi sain miehenkin ymmärtämään, että raskaus ei todellakaan tapahdu siitä kertalaakista, vaan vuosi on vielä ihan normaalikin aika yrittää.

Nyt on meneillään kp5/??-46 ja yk2. Ikää minulla on 30 vuotta. Toistaiseksi en vielä tikuttele ovista, mutta ensi kierrosta lähtien sitten kyllä, jos tästä ei tärppi käy.
 
Perjantai 15.7.2011



Marjutan..........28v. ......kp3/29-31.......yk3
Neitipippuri.......30v........kp5/?-46.........yk2
Anskilia............32v. ......kp6/28...........yk4
Amanda77........33v. ......kp7/32-37.......yk16
6*ovulaation induktio, 1km
Ginger.............35v. ......kp10/??.............yk19.... 1kkm
Ronjaliina.........29v. ......kp11/24-29........yk9
Syksy2010.......30v. .......kp13/31-38.......yk9
Wanda_81........30v. .......kp13/28-42.......yk10
Mandala...........31v. ..... kp17/25-35........yk6
Joku_raja.........29v. .......kp22/27-29.......yk6 .... dpo6 (4*clom)
Sara_78...........32v. ......kp22/33...........yk6
Sintti-79..........31v. .......kp26/23-30.......yk25.... dpo15 (2*inssi)
Sissi_81...........30?v. .....kp27/28-30.......yk2......dpo18
Sakara.............34v. ......kp30/?.............yk4
Tatja...............35v. ......kp37/18-29........yk11.... terolut
Demuli.............31v. ......kp38/14-53........yk9
Rumor..............34v. ......kp51/31...........yk14
Jonesy.............30v. ......kp63/25-35........yk6
Cassis.............28v. .......kp99/31............yk6




Taustalla:
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Samirja
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-

sunni..................33v. ................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä