*** 3:tta kuumeilevien syys/talvi -14 ***

Täällähän on monella lupaavia oireita! Peukut pystyssä, että kaikille oireileville tulee plussa! Anskunalle ainakin varovaiset onnittelut. :) Pupelaattorille ehkä myös, sillä kyllä minusta tuossa näkyy väriä. Olen kyllä huono tulkitsemaan noita tikkuja, kun en ole niitä itse käyttänyt.

WWne: Toivottavasti saatte äidin kanssa välit selvitettyä.

heidip: Mä välttelen nykyään kaikkia ylimääräisiä rokotteita. Tein niin jo aiemminkin, mutta niiden narkolepsiatapauksien jälkeen olen ollut vielä epäluuloisempi rokotteita kohtaan.

Täällä on sairastettu koko perhe. Eilinen päivä meni kokonaan sängyn pohjalla. Silloin, kun oli olo surkeimmillaan tuli ajateltua myös, että onko järkeä alkaa hankkimaan lisää lapsia, kun olisi ollut vielä hankalempaa, jos siinä olisi ollut vauva hoidettavana. Nyt kun olo on parempi, alkaa taas miettimään positiivisemmin, että kyllähän sitä on kahden aiemmankin kanssa selvinnyt, vaikka on välillä sairastellut. Mutta on nyt kyllä muutenkin enemmän huollettavia. Mutta kaippa sitä aina pärjää, kun on pakko pärjätä?
 
Moikka! Oon jo pitkään seuraillut teitä ja useampaan otteeseen meinannut hypätä mukaan keskusteluihin, mut aina tulee joko puhelimeen tai tietsikkaan joku tiltti ja kaikki teksti häviää. Jospa nyt..
Eli täällä kahden lapsosen äiti, kolmannesta haaveillaan (ensimmäinen yhteinen nyk. puolison kanssa). Yk3 menossa (greippimehun kera tällä kertaa :LOL: ), kp3/23(/27) joka toinen kierto on ollut lyhyt ja jokatoinen pitkä.. :confused:

Siksihän mie läksin kirjottelemaan kun luin Anskunan viestin tissimaidosta :)
Itselläkin tulee maitotippasia hyvin usein loppukierrosta, ei tarvii edes juurikaan puristella niin tipat tulee. Rinnat myös tuolloin aika arat ja herumisen tunne tulee helposti. Nää alkoi kierukan aikana, mutta myös nyt sen jälkeen on tullut. Luin jostain että vois kertoa liiasta prolaktiinihormoonista joten varailin aikaa sitten hoitajalle, josko saatas ne labrakokeet otettua. Liikatuotanto voi ilmeisesti vaikeuttaa raskaaksi tulemista. (Sitä jäin pohtimaan että alkaako raskauden alussa myös erittyä enemmän tota prolaktiinia vai onko se vasta myöhemmässä vaiheessa?) --Onks siulla Anskuna ennen tullut maitoa normi-kierron aikana? Toivotaan et siun kohdalla kuitenkin kyse tärpistä :saint:
*m* Enpäs siis osannut kunnolla lukea, olitkin testaillut haamulin joten eiköhän kyse oo sitten siitä tärpistä :) :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan!

Vieläkö mahtuu mukaan kuumeilemaan? :)

Meillä on aikaisemmat lapset -09 ja -11. Kolmas on kovasti toiveissa ja yk 4 pärähti hetki sitten. Nyt on kp 6/26. Kierrot on aina ihan tarkalleen tuon 26, ovulaatiosta ei oikein ole tietoa, joka toisessa kierrossa tunnen oviksen oikealla puolella, vasemmalla ei koskaan ole ollut ovistuntemuksia :confused:

Viime kierrossa olin ihan aivan varma, että raskaana ollaan. Toisin kävi, testejä kyllä kului :D Jospa tästä kierrosta sitten :)

Monella olikin jännät paikat! Peukut pystyssä ollaan täälläkin, että teillä tärppää :)

Useimmiten sitä niin toivoo koko sydämestään, että tulisi raskaaksi, toisinaan (harvemmin kylläkin) ajattelee, että ei herrajjumala enää yhtään enempää :D Naisena olemisen vaikeus ja päättämättömyys asioista :D
 
Kiitos mamina kommentistasi. Toivon todella ettei olis mitään liikatuotantoa. Kierto on säännöllinen, ja ovuloin joka kuukausi. Kivusta tiedän, ja tässä kierrossa myös testasin ovulaatiotestillä. Mut joo raskaanakaan en taida olla kun nyt illalla tehdyssä testissä ei näy kyllä yhtään mitään, ei edes haamua...
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin voisin ilmoittautua varovaisesti mukaan, taustalla hillunut ja lueksellut muiden mietteitä :)

Olen 30v ja poikalapset ovat syntynyt 2010 ja 2012 alkuvuodesta, kohta siis juhlitaan 3 ja 5v synttäreitä!Virallista yrittämistä ei takana vielä ole, edellisen kierron aikana tämä päätös kolmannesta on vasta vahvistunut ja ovulaatio tuli hyödynnettyä varmaankin liian myöhään. Nyt viikonloppuna uusi yritys edessä. Hiukan lapsellisesti toivottaisi tyttöä ja ollaan katseltu "ohjeita" netissä. Onko muilla tällaisia sukupuoli "toiveita"? Täytyy vielä lisätä, että toki suhtaudutaan tähän täysin leikkimielisesti ja todennäköisintähän se on saada kolmas poika kun niitä jo ennestään on.

Olettekin täällä pohtinut muiden suhtautumista kolmoseen. Muakin alkoi mietityttää harkintavaiheessa asia ja äitini kanssa kirjoiteltiin sähköpostia, hän suhtautui asiaan tapansa mukaan maltillisesti, mutta viimeksi kun nähtiin ja asiaa sivuttiin niin vaikutti innostuneelta asiaan. Mikä todella helpottaa omaa oloa, jos hän olisi sanonut vastustavansa ajatusta, olisin varmaan todella pettynyt ja jopa harkitsisin vauvanteko puuhien lykkäämistä. Onhan se oman perheen tuki kuitenkin tosi tärkeä kun on pieniä lapsia, ainakin meillä kun ollaan totuttu miehen kanssa saamaan välillä olla yö kahden jne.

Jännittääkö ketään raskausaika? Minulla on takana yksi myöhäinen km (rv20) ja molemmissa vauvan tuoksuun päättyneissä raskauksissa ollut paljon harmittomia supistuksia, pahoinvointia ja jos jonkin näköisiä lantiokipuja. Nyt mietityttää miten sitä jaksaa olla töissä ja kotona hoitaa täysipainoisesti nuo kaksi vanhempaa elohiirtä. Välillä tuntuu, että pitäisikö tämä ajatus haudata ja olla onnellinen näistä mitä jo on, mutta jotenkin tuntuu, että perhe ei ole vielä kasassa :)

Tiedot minusta: Porkkana84, lapset -10 ja -12, yk1, kp8/28
 
Heippa, vierailen taas :) Lukaisin nopeasti taas neljä sivua viestejä läpi :LOL: ja monella onkin taas jännät paikat. Peukut ja varpaat täälläkin pystyssä teidän puolesta :)

Pöllömamma vierotiksie vanahemman ennen laskettua aikaa vai lopettiko se tissittelyn ite?
Vanha kysymys mutta päätin itse lopettaa. Jahkailin tosi pitkään että lopetetaanko vai jatketaanko. Syy miksi lopetin oli sit se että en olisi joka tapauksessakaan halunnut jatkaa kuin max muutaman kuukauden (joku maaginen raja ajatuksissa oli että en halua yli 1,5v imettää). Ajattelin että se esikoisen (mahd) vieroitus vois olla siinä vaiheessa vaikeampaa koska toinen olisi kuitenkin vielä tiheässä rintaruokinnassa. Mutta lopettamisaika olikin sit molemmille ilmeisesti erittäin sopiva koska tuo meidän ensimmäinen tissitakiaisten takiainen ei ollut juuri millänsäkään :D Kerran yhtenä yönä tais itkeä peräti 15sek kun en antanut tissiä, sen jälkeen suihkussa yritti kahdella kerralla tulla rinnalle mutta kun en antanut niin kääntyi vaan pois ja jatkoi leikkiä kuin mitään ei olisikaan. Ja tosiaan kun kakkonen syntyi 10vkoa myöhemmin niin ei muistanut koko asiaa. Oli siis 1v-päivänsä kun synttärilahjaksi laitoin maitobaarin kiinni :) Meillä tuossa vaiheessa muutenkin käytiin rinnalla 0-2krt/pv, yleensä yhdesti päivässä. Joi jo lehmänmaitoa ja söi kotiruokaa.

Ei ole vielä ainakaan todisteita että olisin raskautunut kp7, nythän mennään jo kp21 että hyvältä näyttää :LOL:
Ovulaation bongailua olen vähän harrastanut nyt, mutta jätin tikut hankkimatta. Ajattelin että nyt kun yritys on virallisesti jäissä niin turhaan vaan sitten innostan itseäni ja käännän veistä haavassa :D Mulla on nyt puhelimessa joku kuukautiskiertosovellus johon ei ole merkitty kuin ne yhdet menkat mutta ehdotti ovispäiväksi tasan viikko sitten. Mulla on nyt tällä viikolla ollut kuitenkin aika selviä ovisoireita, armoton himotus (mikä sopii miehelle kun eilen tuli hänellä 30v täyteen, on yhtä juhlaa koko viikko :D) ja kamalasti valkovuotoa jne. Lueskelinkin kuukautiskierron vaiheista ja oireista ja niiden(kin) mukaan itse arvioisin että se ovis oikeasti olisi vasta nyt viikkoa myöhemmin, näinä päivinä. Tämä sopis mun ajatuksiin ja siihen että edelliset lapset on ultran mukaan hedelmöittyneet sen viikon "myöhässä", jännä nähdä tuleeko myös se normaali kierron pituus eli aika tarkkaan kuukausi. Jospa mulla on sitten niin lyhyt tuo luteaalivaihe että se olis vaikuttanut esikoisen kolmivuotiseen yritykseen? Tosin millä todennäköisyydellä se ei sit olis vaikuttanut toiseen joka tuli heti :/ Pakkomielle saada tietää että mitä tässä kropassa tapahtuu :D

En tiedä pitäiskö mun siirtyä tuonne yrityksen odottajiin vai kirjoitella tänne silloin tällöin vai olla ajattelematta koko asiaa ylipäätään jos nyt pidetäänkin pidempi tauko (tauko ainakin tällä hetkellä, en millään kuitenkaan haluais että lapsiluku ois tässä). Mutta toivottavasti ei haittaa että välillä puran näitä mietteitäni? :p
 
Sonay be my quest vaan :) Hauskaa se oli minustaki :D Auttasko siinä tupakanpolton lopettamisessa se, että vois raskautua helepommin iliman...? ;)

Kiehinen onneksi ootte jo paranemassa! Kuulosti sinun ajatukset tutulta, mieki tuossa pahimpina flunssapäivinä mietin että mitä järkeä tähän on toista vauvaa himoita ko ei meinaa jaksaa yhtäkkään hoitaa... Nyt ko on pahin flunssa ohi niin kyllä taas jaksaa :)

Mamina miten sie käytät sitä greippimehua? Oviksen yli vai koko kierron? Ja tervetuloa vaikka itekki oon ihan uus täällä :)

Tuulentavoittelija tervetuloa sullekki! Ja vaikka naisena olo on joskus vähän raskasta, niin eipä ikinä haluttais olla mies! Onneksi ei varmaan tarvikkaan koskaan :D

Anskuna kääk! Ei voi olla tuo iltatesti oikein. Jos sulla maitoa tullee niin oota nyt pari päivää ja tee aamupissistä uusiksi. Mie en suostu uskoon ettetkö olis pieniin päin :heart:

Porkkana mullaki on molemmat poikia ja tietenki mie toivoisin sitä ommaa pikku prinsessaaki, mutta aivan yhtä onnellinen olisin pojasta :heart: Mieki olen itseasiassa jo tuudittautunu ajatukseen etten tyttöjä ees saa. Eli aivan sama kuhan ne on omia! :)

Pöllömamma Olipa sulla ihanan kivuton vierotus! Mites kakkosen kans? Mulla on kans alakanu kiinnostaan ihan hulluna tämä oma kroppa ja sen toiminta. Tuo pikkukakkonen on saanu NP-ultran mukkaan alakunsa 5 päivää ennen sitä oletettua kalenteriovista ja ko tarkistin niin se olis ollu ihan muutama päivä menkkojen jäläkeen :O Toisaalta olis ihana tulla raskaaksi nyt heti, mutta toisaalta olis kiva ko alakais menkat ja pääsis oikeasti tarkkaileen mitä tässä tomumajassa tapahtuu :D Niin ja minun puolesta ainaki voisit jäähä tänne, eikö sulle kuumetta kuitenki oo...? :)

ON Tännään en testaa ollenkaan. Ärsytti tuo eilinen testi. Kävin kuiten ostamassa niitä pc:n tikkuja varalle... Huomenna jos koittais. Alavattalla ei oo tuntunu vihilontaa nyt päiväkausiin, enemmän semmosta menkkamaista polttelua joka vetelee nivusiin saakka välillä. Tisseistä ei uskalla sanoa mittään ko tuo imetyski tekkee niihin niin paljon kaikkia tuntemuksia. Jos se ovis oli niin nyt ois dpo13. Olen mie nyt ottanu sen kannan että en oo raskaana ennenkö toisin todistetaan. Enkä millään halua nähä sitä negatiivista tikkua :(

Mies on taas puhellu että ei kai me ennään... Ja mie olen sanonu että mie haluan. Ja eilen otin sen ihan paljaana eikä se pannu hanttiin. Mie nyt oletan että mie saan sen tehä jos mie haluan. Ja miehän haluan :D
 
Pupelaattori
Mie sitten rakastan sinun juttuja, tulee niin iloinen mieli aina kun lukee sinun kommentit:kiss:

Tuosta maidon tulosta.
Yleensä minulla on myös juuri ennen menkkoja tullut puristamalla pari pientä tippaa vaan ei koskaan sitä ennen vaikka kuinka tissejä rutistaa ja koittaa lypsää. :D Eilen illalla tosiaan tuon Anskunan jutun luettuani muistin että tokkiinsa minulla kävi samat kun kuopusta aloin odottamaan, viikko ennen virallista testipäivää alkoi tulla maitoa puristaessa ja olihan se nyt pakko kokeilla itsekkin kun täällä kerran yllytetään hullua:LOL:
Vasemmasta tuli ilman sen kummempaa rutistelua heti, oikeasta ei mutta se nyt on muutenkin miun huono utare..ja heti jälkeen tuli herumisen tunne vasempaan rintaan. Tiiä sitten, varmaan tämä vauvakuume:kieh:

ON:
Tänään kun heräsin jälleen aikaisin, iski aivan älyttömän kiljuva nälkä puolen tunnin sisään. Ja minä EN syö aamupalaa koskaan heti herättyäni, IKINÄ, koska ei tule nälkä kuin vasta aikaisintaan tunnin sisällä.
Maanantaina saatan sortua testaamaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Anskuna
Huomenta ja tervetuloa uusille! Mahtavaa saada lisää porukkaa tähän pinoon! Samaan hengenvetoon toteaisin, että jatka vain Pöllömamma kirjoittelua (myös) täällä. Sillä minusta ainakin on kiva lukea eri vaiheissa olevien juttuja ja ajatuksia. Yhtä paljon kiinnostaa lukea sitä mietiskelyä, kannattaako kolmatta hankkia ja sitten jännäillä testailijoita. Ja kaikkea muutakin tuolta väliltä. :)

Pupelaattori Joo, nyt kun alkaa olla täysissä voimissa niin vauvakuume on taas täysillä. :D Ja pakko sanoa samaa kuin viipulainen, että sinun juttuja on tosi hauska lukea, kun sinulla on niin mukavan rempseä tyyli. :)

viipulainen Sinulla on nyt kyllä niin mukavasti oireita, että kyllä minä ainakin noiden perusteella uskoisin olevani raskaana! Kuopuksesta varsinkin olin viimeistään siinä vaiheessa melko varma raskaudesta, kun alkoi just tuo armoton nälkä heti aamusta. Peukut pystyssä, että maanantain testi tuottaa tulosta! :heart:

Pakko lähteä töihin, vaikka mielenkiintoisempaa olisi jäädä seuraamaan, mitä päivityksiä tänne tulee. :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Pöllömamma
Tervetuloa uudet tyypit! Tällä ketjulla ne haaveilut ei ainakaa laannu ;).

Pupelaattori, totta tuokin varmaan ainakin joidenkin kohdalla on että tupakanlopettaminen auttaa tulemaan raskaaksi helpommin. Mulle tuo raskautuminen vain on ollu muutenki suht nopeaa, esikoinen tärppäsi yk3 ja hänen kohdalla lopetin kuukautta ennen plussaa, kuopus tärppäsi sitten yk1 heti ekasta laakista ja tuolloin poltin edelleen. Säkää ja tuuria kaikki vaan. Nyt jos tärppi tulee niin sitten toivon mukaan pystyn olla koko raskausajan (ainakin!) polttamatta, kuopuksen aikana se ei kokonaan onnistunu :ashamed:, mutta tyttö on normaali terve lapsi. Missään nimessä en liputa tupakoinnin puolesta oli tilanne mikä hyvänsä, mutta se vaan on semmonen piruperkele että kun kerran tyhmyyksissään aloittaa niin eroaminen siitä loppuelämäksi on taistojen taival.

Porkkana84, meillä on molemmat tyttöjä ja kyllä se toive pojasta tuolla jossain kolkuttelee ;). Vaikka kaikista tärkein pointti on toki se että lapsi syntyisi elävänä ja olisi terve. Se on mun mielestä ihan luonnollistakin "toivoa" vastakkaista sukupuolta jos ennestään on pelkästään yhtä sorttia :). Mutta kolmonen ku kolmonen, tänne heti :D!
 
Ah, oman navan kaivelun unohdin kokonaan! Noh eipä tuossa juuri kaivelemista tällä hetkellä olekaan. Ehkä lievää painontunnetta on alamahassa, mutta siihen se jää. Luulosoppakattila on nostettu hetkeksi liedeltä ;)
 
Voi kylläpä ilahuttaa 'kuulla' positiivista palautetta omasta tyylistä :) Mies ko on vähän pidättyväisempää sorttia niin se aina moittii minua että puhun muka ko rekkamies.. Mie olen sanonu että pistää pihalle jos ei jaksa kuunnella, vaan ei ole vielä pistäny. No, ristinsä kullaki ;)

Sonay enkä sitte taho missään tappauksessa ainakaan syyllistää sinua, hyi pois se minusta, emmie ole sen parempi :) Mie poltin ykkösen aikana alakuraskauesta vielä jonku verran, mutta sain onneksi lopetettua joksiki aikaa. Alotin heti uuestaan ko imetys loppu.. Tätä pikkukakkosta tehtiin puolitoista vuotta ja mie lopetin tupakoinnin muutama kuukausi ennen tärppiä. Mulla tuli kyllä ihan semmonen ällötys koko hommaa kohtaan, oli niinkö psyykkisesti just oikea aika lopettaa. Eikä ole teheny vähhäänkään mieli sen jäläkeen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sonay
Pupelaattori, mä huolisin kans tommosen psyykkisen stopin tupakoinnille =). Tulis vaan mitta yksinkertasesti niin täyteen että lopetus tapahtuisi kertaheitolla. Hienoa kuulla että sulle tuli se, ja oot ollu siitä asti ilman, hatunnosto :flower:. Juuri tuon imetystoiveenkin takia haluaisin niin pystyä olemaan ilman. Tosiaan kun noi molemmat imetysyrityskerrat meni mönkään ihan parin viikon sisällä, ihan fyysisten asioiden ja varmasti osaamattomuudenkin takia, ja mä haluan ees kerran elämässäni onnistua ja kokea sen, ees sitten muutaman kuukauden ajan :rolleyes:. Kovasti oon aatellu että sähkökäyttösen rintapumpun ostan, millä saisi sen maidontulon hyvin käyntiin ja pidettyä yllä, jos lapsi ei sitte oliskaa varsinainen tissitakiainen. Käsikäyttöisen omistin, mutta hohhoijaa |O. Mä haluan vain istua liikkumatta!! :LOL:
 
Ei pyhä yksinkertaisuus sentään.. Tiedättekös että sain äsken varsinaisen ahaa-elämyksen, ja totesin olleeni idiootti, ja jo monen vuoden ajan! Ihmettelin tossa sitä kuumeilijalistaa että mites mulle nyt on merkitty kp:ksi tommonen luku, aloin räknäilemään sitä ja totesin että NIIN, oon tosiaan laskenut kiertoni aiva päin helvatsonia aina, tyyliin sunnuntaista (kp1) seuraavaan sunnuntaihin = viikko, eli 7pv, kun oikeastihan se on 8! :ashamed::LOL::LOL:. Huoh, tarttee ny ruveta laskemaan mikä se mun kiertoni pituus nyt sitten oikeasti on.. Voi ihimispoloa!!!!

Muoks! Lisäyksenä siis että nyt mulla olis menossa kuitenkin kp19 ton 20 sijaan (oman järkeni mukaan, johon ei tosin ole luottaminen näköjään), kun viime menkat alkas 4.1. Niin eikös se oo nyt sitten kp19? Mitä enempi mä näitä mietin niin sitä enempi meen sekasi :stick:

Muoks2. Eli ensviikon la 31.1 mulla olis kp28, mikäli menkat ei oo alkaneet viä silloin, ja sen on sitten mulla tuleva testipäiväkin. No ei mun laskutoimitukset nyt niin pahasti metsään menneetkään mutta yhtäkkiä tuli semmonen olo et eihän tää noin oo mennytkää :whistle:..
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas meni sairastapauksen takia koko päivän suunnitelmat uusiksi. No, vauva päikkäreille ja tänne :D

Sonay voihan räkä!! Onneksi tajusit nyt! Onko sulla siis menny talletuspäivätki vikkaan? Niinkö että väärälle päivälle oot tähänny?
 
No ei onneks niin pahasti mettään menny laskut, parilla päivällä vain edelliset laskut heittäneet eli ei hirveesti oo vaikuttaneet ovislaskurin mukaiseen ajankohtaankaan. Ja tosiaan kun tuota vloppua tuli moniotteeseen hyödynnettyä niin eeeei hätiä :LOL:. Mä kun oon jotenki virheellisesti laskenut menkkapäivänki vielä kuluneeseen kiertoon. Noh, nyt oon joka tapauksessa viisaampi :rolleyes:. Kierronpituuspäiviä en nää syytä muutella listaan kun se nyt pakkaa olla tuota luokkaa joka tapauksessa.
 
Tervetuloa uusille joukkoon, mukavaa että saadaan lisää väkeä :wave: Pöllömamma kyllä me mieluusti kuullaan sinun kuulumisia edelleen täällä ;)

Päivittelin aamulla listan ajantasalle ja korjasin vielä sinunkin tietosi erikseen Sonay, toivottavasti ajoitukset on silti osuneet kohdilleen :heart: ps. Ehdin muuttaa ne jo ennen kuin päivitin ketjua ;)

Pikaisia paranemisia sairastupalaisille :hug: Nyt on kyllä kaikenmoisia pöpöjä liikkeellä :|

emätintunnot Samaa täällä.. Eilen oli sellainen päivä kuin olisi ollut ovis- ja menkkaolot samaan aikaan. Tuonne kohdun/emättimen suulle jomotteli ja muutaman kerran tuntui ns. sukkapuikkovihlaisuilta. Housutkin kastui kun valkkarin määrä hiukan lisäänty.

Ja samaan syssyyn vois vetää omaa (.): mun pääsi eilen itku kun pomo ilmotti, että mun huominen lomapäivä on peruttu :'( Ja sen jälkeen loppupäivän itu**iki ihan armottomasti :D Päivälämpö nousi 37,2 (norm. 36,2). Lievää päänsärkyä ja flunnsan poikasta.. Voin sanoo et tuun hiukan pettyy, jos/kun menkat alkaa kuun vaihteessa.

Seuraava kierto onkin meillä ns. taukokierto ja sitten käynen lääkäriltä pyytämässä Terolutteja tai vastaavia näihin pitkiin kiertoihin..

maidon tihkuminen Joillainhan tuo on selvä raskausoire ;) Itseltäni alkoi viime kesänä tihkua maitoa ja kävin labrat/mammografian/ultran läpi eikä syytä löytynyt, lääkäri käski lopettaa pillerit koska hormonit oli sekaisin. Lopetin ne 2-3kk tuon jälkeen ja edelleen tihkuu vähän väliä..

sukupuolitoive Mä oon toivonu pitkän aikaa poikaa ja miehelle olisi varmaan aivan sama kumpi tulisi, kun olisi ensimmäisensä. Loppujen lopuksi on aivan sama kumpi on, kunhan on terve :) Teidän täytyy sitten porkkana ajoittaa puuhailut ennen ovista tapahtuvaksi, tyttösiittiöt kun on tunnetusti poikasiittiöitä sitkeämpiä ;)

raskausajan pelkoja Varsinaisesti ei pelota mikään, taustalla tietysti kummittelee varhainen km reilun vuoden takaa. Hieman tietysti jännittää pahoinvoinnin laatu (esikoisesta oksensin 10 viikkoa putkeen 24/7) ja se miten tuo selkä kestää nyt työtapaturman jäljiltä. Tuota ennen ei selän kanssa ollut mitään ongelmia. Niin ja hB:n tila tietysti, tosin aion vaatia sen heti tutkittavaksi jos alkaa taas laskemaan yhtä paljon kuin kuopuksesta.

Huomenna olisikin (.) dpo 6 ja aion aamusella testata sekä ovis- että raskaustestillä, vaikka onkin aivan liian aikaista. Nimim. himotestaaja :D Illalla olisi kaveripariskunnan tuparit, alkottomalla mennään - ärsyttää vaan niin vietävästi tuo että joutuu iltavuoroon sitä ennen. Nytkin joudun lähtemään iltavuoroon...

Unnaunna Toisessa ketjussa huomasin, että tuskailet niiden ovistestien kanssa. Mulla ei ollut mitään positiivista sanottavaa siitä One Stepistä mikäliesittenolikaan, kun antoi kans vahvaa haamua koko ajan. RFSU vaikutti ainakin luotettavammalta, mul on tullut jopa puhdas nega siin jo :D Halvat on huvit. Tsemppiä tikutukseen.

Vahvistumista haamulaisille ja jaksamista päivien hitauteen piinailijoille :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: Pöllömamma
Pupelaattori tämä kakkonen (8kk) tuntuu olevan vielä useammin tissillä päivän aikana kuin esikoinen vastaavassa iässä, mikä varmaan selittää että miksi ekat menkat tuli vasta kun tämä täytti 8kk (esikoisesta tuli 5kk). Syö kuitenkin tosi nätisti kiinteitä, ollaan jo alettu kotiruokaakin syöttää sen mukaan mikä sopii ja hyvin uppoaa, ei oo mikään sihtikurkku :D

Ajattelin että jos sinne vuoden ikään koittais taas ja sit katson ihan fiiliksen mukaan jatketaanko vai lopetellaanko. Tämän hetken fiilis on että sit alkais varmaan riittää kun tämä kakkonen on niin kauhee pahoinpitelemään mun tissejä :LOL: onneksi nyt on alkanut pikkuhiljaa menemään perille että niitä EI purra :D

En tiedä onko tää pitkä imetysaika yhteensä vai se kun tämä on vielä hiukan vaativampi mutta nyt olen paljon mielummin lopettelemassa sitten, esikoisen kohdalla en olis yhtään halunnut lopettaa. Tosin osittain oli varmaan se syyllisyys kun toinen oli syntymässä ja sen takia sit esikoisen vierotin. Mutta loppujen lopuksi olen tosi tyytyväinen miten loistavasti se meni ja jälkikäteen mietinkin et ehkä se oiskin ollut sit enempi mua varten kuin lasta jos olisin jatkanut :LOL: Ainakin kun lopettaminen oli paljon vaikeempaa mulle selvästi kuin lapselle :D

Porkkana84 Meillä on myös molemmat tyttöjä ja kyllähän etenkin miehelle siinä kolmosen yrityksessä oli se toive että jos vielä poika :blush: Mutta ei mua haittais yhtään jos tulis vaan tyttöjäkin, ja mieskin oli sitä mieltä että ei sieltä poikaa tulis kumminkaan. Eli kyllä se terve lapsi oli meilläkin se juttu pohjimmiltaan, poika olis ollut sitten kiva ylläri siihen päälle :) Musta olis aivan ihanaa saada vaikka kaksoset sit kun aletaan taas hommiin, selviäis yhdellä raskaudella :D Ja vois vertailla että miten erilaista se on tähän pieneen ikäeroon verrattuna ja kokee että millasta meidän äitillä on meidän kanssa ollut :)
 
Tervetuloa minunkin puolesta uusille kuumeilijoille!! Täällä taas siinä vaiheessa kiertoa että vauvakuume on pahimmillaan :p On pillereiden taukoviikko ja EN HALUISI niitä enää alottaa vaan alottaa vauvanteon... Mutta eipä tuo isäntä oikeen vielä oo sitä "lopullista" suostumusta antanut. Meillä on siis 2 yhteistä poikaa (09 ja -12 syntyneet) ja miehellä vielä kouluikäinen lapsi edellisestä liitosta. Nyt olisi kova halu (minulla) saada vielä se 3. vauva <3 Itse odottaisin saavani vielä sen tyttösen kahden pojan lisäksi, mutta poikasenkin otan mielellään (olispa kaikki vaatteet yms. valmiina) :)

Mutta en ole vielä keksiny miten tuon yhen jääräpään pään sais pehmitettyä näille vauvajutuille <3 (Omani on jo ihan pehmennyt)
 
peipi-82, suostusko se sun miehes vaihtoehtoon että jättäsit pillerit pois mutta käyttäsitte kondomia siihen asti kunnes voisitte alottaa vauvanteon? Kerkeis sun kroppa sitten tasaantua pillereiden jälkeen ja kun kortsun poisjäännistä ei aiheudu mitää ihmekiertoja niinku pillereiden lopettamisesta, niin vois raskautuminen olla sit helpompaa?
 
Kiehinen kiitos tsemppauksesta:kiss:
Kahtotaan nyt miten käy, olen vaan tosi skeptinen mitä omiin oireistoihini tulee kun olen tämmöinen pöljä kun vauvakuume iskee, mistä sen tietää lietsonko kropan kuvittelemaan että pitäisi olla oireita ja urpot hormoonini vielä menevät ja tottelevat sokeasti :D
 
  • Tykkää
Reactions: Kiehinen
Tervetuloa uusille =)

greippimehua ajattelin itsekkin ensi kierrosta kokeilla, joten "käyttöohjeet" kiinnostaa. Riittääkö pelkkä oviksen jälkeen lipittely?

Tää mun maidon heruminen on kyllä ihen ihme juttu, molemmista tulee kun kevyesti puristaa. Ei ole sentää eilisen jälkeen enää valunut mitään itsestään. Aikaisemmin ei ole tällaista ollut, mut voisin uskoa ettei välttämättä ole raskausoire, vaan just joku hormonihäiriö.

Mulla on ihan hirveät menkkajomotukset. Päivällä tuli oikein sellainen kunnon menkkakouristuskin. Repäs oikein kunnolla. Sellainen olo et ihan just aukee hanat. Toivon toki ettei aukee. Laitan tähän tän päivän haamun.. Ihme haamuilua. Mulla oli tota haamuilua viimekin kierrossa. Tänään testasin ihan cittarin pregchekillä. Aiemmat tein Perhoset testeillä, ja ne oli kyllä niin outoja, että en kyllä luottais niihin. Joku ihme punainen viiva seilas siinä ees taas. Päätin sit tänään siksi turvautua ihan tohon lähimarketin valikoimaan. Tää on otettu päiväpissasta. Ja nyt siis se Dpo 11-12

image
 
Viimeksi muokattu:
Anskuna kyllä toi mun mielestä jo viivalta näyttää, väriltäänkin. Varovaisesti Onnea :) Ja just tuollainen fiilis mullakin on aina ollut että menkat olis alkamassa ja jomottelee, eli hyvä merkki! Välillä piti oikeen juosta vessaan katsomaan että alkoiko vuoto. Tsemppiä ja tarrasukkia! :)
 

Yhteistyössä